rodica bratulescu

17 dec. 2023, 22:46 (acum 1 oră)

https://www.francesoir.fr/opinions-tribunes/l-avenir-de-l-union-europeenne-vraiment-partie-2

Viitorul Uniunii Europene, chiar asa? (Partea a 2-a)

Autor(i)
France-Soir
Publicat pe 15 decembrie 2023 – 16:08.
Imagine
Olivier Frot Tribune viitorul Europei
Europa: în curând un stat autoritar sub dominație germană? Dacă Cortina de Fier ar fi căzut deja?
Fabrice Coffrini / AFP
 

O evoluție orwelliană 

Uniunea Europeană, o evoluție a Comunității Europene cu Tratatul de la Maastricht din 1992, transmite imaginea unei vocații imperiale cu potențial nelimitat de extindere. Obsesia lui pentru control dezvăluie o deriva totalizantă  care ar trebui să ne preocupe în mod legitim.

Este clar astăzi că toate promisiunile construcției europene se luptă să convingă orice minte critică.

„Europa este pace”. Cu toate acestea, UE înarmează Ucraina, încurajează războiul și trimite sute de mii de ucraineni la moarte și își desfășoară toată energia pentru a adăuga combustibil focului și a evita pacea, în timp ce liderii ucrainenii corupți cumpără iahturi mari și vile somptuoase pe Riviera Franceză, în Marbella sau Miami. Ne vom aminti și de declarațiile beligerante ale Ursulei von der Leyen în Israel, în afara domeniului său de competență. Deci complet ilegal.

„Europa este prosperitate”: dar țările UE se scufundă în criză, numărul săracilor crește, fabricile se închid, fermierii sunt în mare dificultate, inflația crește și prețurile la energie au explodat, din cauza sancțiunilor împotriva Rusiei și a unei viziuni ideologice a pieței europene de energie electrică.

„Europa este transparență”: totuși, încă nu știm în ce condiții doamna von der Leyen ar fi negociat în 2021, prin SMS, megacontractul de vaccinuri anti-Covid (10 doze pe locuitor european) cu companiile Pfizer și BioNTech. pentru 35 de miliarde de euro, asta în ciuda solicitărilor cetățenilor, europarlamentarilor și chiar Ombudsmanului și Curții de Conturi Europene, Comisia refuzând până acum să elibereze orice document. Această problemă este în fața instanțelor din mai multe țări și la nivelul instanțelor europene.

Parlamentul European a fost viciat de un caz grav de corupție, anchetatorii au găsit valize cu bancnote la domiciliul vicepreședintelui său, care , după o scurtă perioadă în închisoare, s-a întors la locul ei, ca acoliții ei preocupați de această aventură.

Am putea continua litania. 

Un imperiu totalitar sub comanda germană

Unii spun că dacă Europa funcționează prost este pentru că nu este suficientă Europa, așa cum în URSS lui Brejnev, s-a susținut că eșecurile regimului ar putea fi depășite doar de mai mult comunism. UE este o nouă URSS.

Acest proiect de revizuire a tratatelor ar avea drept consecință dispariția națiunilor europene în favoarea unui imperiu, mai centralizat decât federal. Vechile state membre ar avea mai puțină autonomie și libertate decât orice stat federal din Statele Unite. Un imperiu fără oameni, pentru că nu există unul, ci mai multe popoare europene, nu poate fi decât un stat totalitar.

Proiectul prevede și o armată europeană, rămânând în același timp aliniată la NATO, instrument aflat sub ordinele Statelor Unite: această armată ar putea fi folosită pentru a reprima oameni în revoltă care ar fi apoi considerați separatiști, independentiști. Concret, când vor exista unități formate din soldați din țările din Est și Nord, trimiși să înăbușe revoltele din sudul Franței? Ar fi revenirea războaielor coloniale, dar pe teritoriul european. Iată un viitor sumbru dacă ne uităm la consecințele acestui proiect dezastruos care, în plus, ținând cont de țările sărace pe care UE intenționează să le integreze, ar duce la ruină țările contributive nete, în special Franța. Astăzi, Franța transferă deja credite Ucrainei pentru a-și renova căile ferate, chiar dacă rețeaua feroviară franceză este într-o stare proastă . Și acesta este doar un mic exemplu printre multe altele de aceeași natură.

Acest imperiu va fi sub conducerea Germaniei, așa cum este deja cazul UE de astăzi, Germania intenționând să continue să beneficieze de hinterlandul său Europa de Est. Europa sub conducerea germană este în practică doar o colonie a SUA. După cum spunea Henry Kissinger, „A fi inamicul Statelor Unite poate fi periculos, dar a fi prietenul ei este fatal Vezi Țările din Est. Și aici, liderii germani se amăgiră pentru că nu vor inventa energia ieftină de care au nevoie și de care și-au lipsit industria, aliniindu-se la Washington împotriva Rusiei. Pentru că, va semnala acest tratat dezastruos sfârșitul neglorios a 1.500 de ani de istorie a Franței? 

Și acum ce se va întâmpla?

Din fericire, acest proiect, care este parțial o regularizare a dezvoltării observate cu practicile obișnuite implementate de Comisia Von der Leyen care și-a acordat numeroase competențe în sfidarea tratatelor (vezi articolul nostru anterior pe această temă) , nu este încă complet. Lansarea este foarte apropiată, deoarece Consiliul European al Șefilor de Stat și de Guvern s-a întrunit pe 14 și 15 decembrie 2023 : cu această ocazie ,cu revizuirea vor fi inițiate tratate, nu există nicio îndoială. Pentru această revizuire rămâne în vigoare regula unanimității. Estonia sa declarat deja împotriva acestui proiect. Este probabil ca Ungaria și, poate, Polonia și Slovacia să i se alăture. Cu toate acestea, aceste state membre sunt beneficiare nete de subvenții europene: ne putem imagina cu ușurință că operațiunile de șantaj ar putea învinge opoziția lor. Opozițiile populare sunt previzibile în multe state membre, rezultatele electorale recente ale partidelor mai critice, de dreapta sau de stânga în diverse țări (Țările de Jos, Slovacia…) și chiar și în Germania, ascensiunea la putere a AFD și a lui Sarah Wagenknecht din Die. Linke ar trebui să creeze dificultăți și cel puțin să întârzie această dezvoltare. Odată ce proiectul a fost aprobat de Consiliu și Parlament, aleși în iunie 2024, rămâne ratificarea de către fiecare stat membru.

Și în Franța?

Un astfel de tratat ar duce la schimbări profunde ale legii și chiar ale Constituției.

Dacă președintele decide, francezii vor fi chemați să decidă prin referendum. Dar, ținând cont de experiența referendumului din 2005 în care francezii au refuzat proiectul de Constituție europeană cu 55% din voturi cu o participare puternică în ciuda sprijinului majoritar al clasei politice și a propagandei necontenite, este puțin probabil ca Emmanuel Macron, un Europenist,sa aleaga această variantă, în timp ce soluția reuniunii Congresului de la Versailles ar putea asigura o ratificare ușoară, așa cum a făcut Nicolas Sarkozy în 2007 pentru a anula rezultatul referendumului din 2005.

Articolul 53 din Constituție nu impune utilizarea unui referendum. Articolul 11 ​​îl supune voinței unice a Președintelui. Cu excepția cazului în care considerăm că articolul 86, care se referă la transformarea statutului unui stat membru al Comunității, este aplicabil în acest caz, deși nu este vorba aici de ieșirea din Comunitate, ci de ștergerea statului menționat. . Într-un astfel de caz, referendumul ar fi obligatoriu.

În viitorul imediat, este surprinzător că mass-media majoră rămâne atât de discretă pe acest subiect, în timp ce alegerile pentru Parlamentul European sunt următorul eveniment electoral. Este și mai surprinzător că partidele politice implicate în această consultare nu abordează subiectul, sperând poate la o abținere puternică, care să asigure locuri de deputați pentru partidele europeniste.

Ștergerea Franței de către reprezentanții săi ar fi un eșec extrem de grav și un act de înaltă trădare.

Olivier Frot este doctor în drept.