Sorin george-turle@t-online.de 79.197.60.77 |
Vesti bune din Rusia: Grupul AutoVAZ (Lada) in lipsa de componente pentru productie, dispune de urmatoarele masuri:
„AvtoVAZ va plăti angajaților fabricii din Izhevsk 12 salarii minime pentru concedierea voluntară. De asemenea, compania și-a clarificat disponibilitatea de a plăti pentru recalificarea angajaților în noi profesii care sunt solicitate pe piața Izhevsk și Udmurtia. Lista măsurilor de sprijin include și o plată unică a șapte salarii medii către angajații cu vârsta pre-pensionare la pensionarea anticipată. Personalul „fiicei” Izhevsk este de 3,2 mii de oameni. Compania a spus că nu vor exista concedieri masive la fabrică, în timp ce intenționează să mențină angajații rămași. Pentru a sprijini producția în Izhevsk, AvtoVAZ intenționează să dezvolte producția de ștanțare și plastic, să creeze un parc industrial „Lada Izhevsk” cu implicarea producătorilor de produse non-auto pentru a crea noi locuri de muncă. Este planificată implementarea producției unei mașini noi la fabrică. Din 2007, compania franceză Renault este cel mai mare acționar al AvtoVAZ. Până în 2022, ponderea acțiunilor companiei era de 67,61%. La 23 martie 2022, președintele Ucrainei, Volodymyr Zelensky, a cerut companiilor franceze, inclusiv Renault, să părăsească piața rusă.Pe 16 mai, compania a transferat activele rusești ale AvtoVAZ către NAMI, care este subordonată Ministerului Rusiei de Industrie și Comerț. De la începutul operațiunii speciale în Ucraina, uzina a fost inactivă. Managerii au precizat că decizia finală privind angajarea personalului va fi luată în toamna acestui an. Citiți mai multe despre fabrica din Izhevsk – în materialul „Kommersant” „Uzina de automobile Izhevsk caută un nou scenariu” ” https://www.kommersant.ru/doc/5492441 „Uzina de automobile Lada Izhevsk, care este inactivă, nu va fi închisă; decizia privind modul de încărcare a capacităților va fi luată în august-septembrie de către consiliul de administrație AvtoVAZ. Yaroslav Semyonov, președintele guvernului din Udmurtia, a declarat acest lucru la o întâlnire cu liderul sindical al fabricii de automobile. Anterior, angajații întreprinderii au scris o scrisoare deschisă cu o solicitare de a menține producția. Experții consideră că, ținând cont de importanța fabricii de automobile pentru economia republicii și de înaltă competență, guvernul regional va putea conveni cu AvtoVAZ cu privire la încărcarea capacităților site-ului Izhevsk. Președintele guvernului Udmurtia Yaroslav Semyonov, în numele șefului republicii, Alexander Brechalov, s-a întâlnit cu liderul organizației sindicale primare a Uzinei de automobile Izhevsk, Viktor Nazarov. Acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al șefului și guvernului republicii. Din cauza lipsei unui număr de componente importate, fabrica de mașini aparținând grupului AvtoVAZ se află în modul inactiv. https://www.kommersant.ru/doc/5491344 Date cu privire la productia, respectiv vanzarile de masini din acest an. https://www.marklines.com/en/statistics/flash_prod/automotive-production-in-russia-by-month https://tradingeconomics.com/russia/total-vehicle-sales http://rusautonews.com/2022/07/07/russian-car-market-has-decreased-by-82-in-june-2022/ |
CUM AJUTĂ MARII COMERCIANTI LA RĂZBOIUL RUSIEI
De Alex Kimani
• În ciuda multitudinii de sancțiuni și boicoturi, Rusia a reușit să exporte combustibili fosili în valoare de aproape un miliard de dolari pe zi de la invazia sa în Ucraina.
• Comercianții de mărfuri din Elveția, Singapore și Dubai acționează ca intermediari în tranzacțiile de energie dintre Rusia și cumpărători.
• Tranzacționarea cu mărfuri este în mare măsură subînregistrată și subreglementată, ceea ce înseamnă că aceste tranzacții sunt greu de urmărit.
În ciuda sancțiunilor ample și a interdicțiilor de import, vastul sector energetic al Rusiei continuă să prospere, țara reușind să exporte combustibili fosili în valoare DE APROAPE UN MILIARD DE DOLARI PE ZI în primele 100 de zile de la invazia sa în Ucraina. Într-adevăr, prețurile mai mari ale țițeiului și carburanților au permis ca veniturile din petrol și gaze rusești să crească chiar și după ce sancțiunile au forțat volumele exporturilor să scadă.
În cele din urmă, nu există lipsă de cumpărători dispuși sa stea la coadă pentru Uralii rusești ieftini și nici de intermediari care să îi conecteze cu companiile energetice rusești.
În culise se ascund casele comerciale gigantice din Elveția Vitol, Glencore și Gunvor, precum și Trafigura din Singapore, toate care au continuat să ridice volume mari de țiței și produse rusești, inclusiv motorină, pe fondul sancțiunilor occidentale ample asupra Rusiei.
Vitol s-a angajat să nu mai cumpere țiței rusesc până la sfârșitul acestui an, dar asta este încă departe de astăzi. Trafigura a promis că va înceta să cumpere țiței de la Rosneft, administrată de stat din Rusia, până pe 15 mai, dar este liberă să cumpere mărfuri de țiței rusești de la alți furnizori. Glencore a promis că nu va intra în nicio „nouă” afacere comercială cu Rusia, dar este dispusă să mențină acordurile anterioare. Între timp, India și China au recuperat o mare parte din piețele pierdute pentru combustibilii rusești.
Creșterea importurilor din Rusia
India nu a fost niciodată un mare cumpărător de țiței rusesc, în ciuda faptului că a trebuit să importe 80% din nevoile sale. Într-un an obișnuit, India importă doar 2-5% din țițeiul său din Rusia, aproximativ aceeași proporție ca și Statele Unite înainte de a anunța o interdicție de 100% a mărfurilor energetice rusești. Într-adevăr, India a importat doar 12 milioane de barili de țiței rusesc în 2021, cea mai mare parte a petrolului său provenind din Irak, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Nigeria.
Dar în luna mai, au apărut rapoarte despre o „creștere semnificativă” a livrărilor de petrol rusesc cu destinația India.
Potrivit unui raport Bloomberg, India a cheltuit 5,1 miliarde de dolari pe petrol, gaze și cărbune rusești în primele trei luni de la invazie, de peste cinci ori valoarea de acum un an.
Cu toate acestea, China rămâne cel mai mare cumpărător de produse energetice rusești, cheltuind 18,9 miliarde de dolari în cele trei luni până la sfârșitul lunii mai, aproape dublu față de suma cu un an mai devreme.
Și, totul ține de bani.
Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie (IEA), țițeiul Urals din Rusia a fost oferit la reduceri record. Ellen Wald, președintele Transversal Consulting, a declarat pentru CNBC că câteva firme de comercializare a mărfurilor, precum Glencore și Vitol, oferă reduceri de 30 de dolari, respectiv 25 de dolari pe baril, pentru amestecul Urals. Uralii este principalul amestec exportat de Rusia.
Experții spun că economia simplă este cel mai mare motiv pentru care presiunea Casei Albe de a reduce achizițiile de țiței din Rusia a căzut din atentia celor de la Delhi.
„Astăzi, motivațiile Guvernului Indiei sunt economice, nu politice. India va căuta întotdeauna o înțelegere în strategia lor de import de petrol. Este greu să nu iei o reducere de 20% la țiței atunci când importi 80-85% din petrolul tău, în special în urma pandemiei și a încetinirii creșterii globale”, a declarat Samir N. Kapadia, șeful departamentului de comerț la firma de consultanță în relații guvernamentale Vogel Group, pentru CNBC prin e-mail.
Cu toate acestea, trebuie mentionat pentru mulți cititori că India a menținut o relație confortabilă cu Rusia de-a lungul anilor, Rusia furnizând națiunii asiatice până la 60% din echipamentele sale militare și legate de apărare. Rusia a fost, de asemenea, un aliat cheie în probleme cruciale, cum ar fi disputa Indiei cu China și Pakistanul din jurul teritoriului Kashmir.
Firme comerciale mai mici
Afacerile energetice ale Indiei cu Rusia au fost în plină expansiune, atât de mult încât zeci de intermediari se mută, sperând să profite de pe urma sectorului în creștere rapidă.
Cu toate acestea, nu Trafiguras, Glencores și Gunvors din această lume sunt cei care fac treaba; de data aceasta, este vorba despre casele comerciale mai mici, mai puțin cunoscute, care fac tranzacții de aprovizionare cu rafinăriile indiene.
Bloomberg a raportat că numeroase firme de comerț cu mărfuri și energie de nivel mediu, inclusiv Wellbred și Coral Energy din Dubai, precum și Montfort din Singapore și din S.U.A. Everest Energy, au intrat în cursa pentru a comercializa petrolul rusesc cumpărătorilor indieni. Și cumpărătorii indieni de petrol le place.
Bloomberg spune că rafinăriile administrate de stat, cum ar fi Indian Oil Corp., acceptă ideea de a cumpăra de la comercianți mai puțin cunoscuți, în timp ce oficialii rafinăriilor spun că sunt mai ușor de lucrat cu ei din cauza birocrației mai puține care încetinește negocierile cu firme de energie precum Rosneft PJSC. . Casele de tranzacționare îndeplinesc de obicei funcția de intermediari prin eliminarea diferențelor dintre vânzători și cumpărători și chiar oferă condiții de plată diferite pentru a ajuta la mișcarea fondurilor.
Vițelul de aur al Elveției
Acestea fiind spuse, multe dintre companiile care ajută la finanțarea războiului lui Putin au sediul în Elveția, cea mai mare parte a materiilor prime rusești fiind tranzacționată prin Elveția și cele aproape 1.000 de firme de mărfuri ale sale.
Elveția este un important centru financiar global, cu un sector de mărfuri înfloritor, în ciuda faptului că este departe de toate rutele comerciale globale și nu are acces la mare, nu are foste teritorii coloniale și nici materii prime semnificative proprii.
Oliver Classen, ofițer media la ONG-ul elvețian Public Eye, spune că „acest sector reprezintă o parte mult mai mare a PIB-ului în Elveția decât turismul sau industria utilajelor”. Potrivit unui raport al guvernului elvețian din 2018, volumul tranzacționării cu mărfuri atinge aproape 1 trilion de dolari (903,8 miliarde de dolari).
Înrudit: Capacitatea reală de producție a Arabiei Saudite: este posibilă 15 milioane de barili pe zi?
Deutsche Welle a raportat că 80% din materiile prime rusești sunt comercializate prin Elveția, potrivit unui raport al ambasadei Elveției la Moscova. Aproximativ o treime din aceste materiale sunt petrol și gaze, în timp ce două treimi sunt metale de bază, cum ar fi zincul, cuprul și aluminiul. Cu alte cuvinte, acordurile semnate pe birourile elvețiene facilitează în mod direct petrolul și gazele rusești să continue să curgă liber.
Având în vedere că exporturile de gaze și petrol devin principala sursă de venit pentru Rusia, reprezentând 30 până la 40% din bugetul rus, rolul Elveției nu poate fi trecut cu vederea în această ecuație de timp de război. În 2021, corporațiile de stat rusești au câștigat aproximativ 180 de miliarde de dolari (163 de miliarde de euro) numai din exporturile de petrol.
Potrivit DW, materiile prime sunt adesea comercializate direct între guverne și prin intermediul burselor de mărfuri. Cu toate acestea, pot fi tranzacționate și liber, iar companiile elvețiene s-au specializat în vânzări directe datorită abundenței de capital.
În tranzacțiile cu materii prime, comercianții elvețieni de mărfuri au adoptat acreditivele sau L/C-urile ca instrumente preferate. O bancă va acorda un împrumut unui comerciant și, drept garanție, va primi un document care îl face proprietarul mărfii. Imediat ce cumpărătorul plătește banca, documentul (și dreptul de proprietate asupra mărfii) este transferat comerciantului. Sistemul oferă comercianților mai multe linii de credit fără ca bonitatea acestora să fie verificată, iar banca are valoarea mărfii drept garanție.
Acesta este un prim exemplu de comerț de tranzit, în care doar banii circulă prin Elveția, dar materiile prime efective de obicei nu ating pământul elvețian. Astfel, nici-un detaliu despre amploarea tranzacției aterizează pe biroul autorităților vamale elvețiene, ceea ce duce la informații extrem de imprecise despre fluxurile de materii prime.
„Întregul comerț cu mărfuri este subînregistrat și subreglementat. Trebuie să cauti pentru a colecta date și nu toate informațiile sunt disponibile”, Elisabeth Bürgi Bonanomi, lector superior în drept și sustenabilitate la Universitatea din Berna, a spus DW.
Evident, lipsa de reglementare este foarte atrăgătoare pentru comercianții de mărfuri – în special pentru cei care se ocupă cu materii prime extrase în țări nedemocratice precum RDC.
„Spre deosebire de piața financiară, unde există reguli pentru combaterea spălării banilor și a fluxurilor financiare ilegale sau ilegale și o autoritate de supraveghere a pieței financiare, în prezent nu există așa ceva pentru tranzacționarea cu mărfuri”, a declarat expertul financiar și juridic de la Public Eye David Mühlemann. Radiodifuzorul german ARD.
Dar nu vă așteptați ca lucrurile să se schimbe în curând.
Solicitările pentru un organism de supraveghere pentru sectorul mărfurilor, bazat pe modelul celui pentru piața financiară, de către ONG-urile elvețiene Public Eye și propunerea Partidului Verde Elvețian nu au dat până acum roade.
Thomas Mattern de la Partidul Popular Elvețian (SVP) s-a pronunțat împotriva unei astfel de mișcări, insistând că Elveția ar trebui să-și păstreze neutralitatea, „Nu avem nevoie de mai multe reglementări și nici în sectorul mărfurilor”.
Sursa: https://oilprice.com/Energy/Energy-General/How-Commodity-Traders-Are-Helping-Fund-Russias-War.html
Traducerea: CD
At the end of the day – in final rusii ies mai castigati, nu vor mai fabrica masini proaste neperformante. La nivel international Europa nu mai are decat doua marci si alea cu doar cateva tipuri de masini care sa fie competitive pe piata automobilistica: BMW mai mult performante decat reliable(rezistente la uzura) si VW , dar asa cum am precizat nu toate tipurile, ci doar cateva.
De exemplu BMWurile echipate cu motor 2,0 twin turbo sunt nu numai performante(acceleratie 4,9 sec. 0-100km/h) dar si rezistente la uzura.
In rest, Japonia domina piata cu masini performante si reliable(rezistente, robuste) cu Toyota si Honda la care se adauga doar cu cateva tipuri Subaru si Nissan.
Cu toate presiunile Japonia nu a renuntat la companiile din Rusia orientala, doar cateva companii minore si-au redus doar activitatea, dar nu si-au incheiat-o in Rusia.
Poate ca este un semn ca Rusia sa inceteze sa produca masini proaste ca Renault si Lada si sa fabrice masini adevarate. Renault a incercat piata americana in anii ’70 si nu a reusit sa vanda un numar de masini necesar sa mai stea pe piata. Testul distantelor mari si al vitezelor mari de pe autostrazile americane este convingator.
Daca BMWul isi va inceta si el activitatea nu va fi mare pierdere pentru rusi ei il vor putea cumpara pe cel fabricat in China, care vine si el fabricat cu multe piese chinezesti, ca BMWul fabricat in Europa si Rusia.
Asa cum se spune in manualul Capitalismului adevarat piata decide. Si daca aceste masini proaste vor dispare din Rusia nu va fi o pierdere decat pentru investitorii kosher din Europa. Sa lase pe investitorii japonezi, sa le faca loc sa aduca masini mai bune in Rusia.
Lada Vesta sau NG cu toate variantele lor sunt masin de putere mic in raport cu capacitatea lor cilindrica. La aceleasi capacitati japonezii reusesc sa scota puteri cu 70-80% mai mari.
De exemplu la clasa de 1600cm3 Lada are 110HP pe cand o Toyoata sau Honda pot scoate usor 180-200HP.
E timpul ca si rusii sa se bucure de masini mai agile dar si mai puternice si totusi robuste.
https://www.carscoops.com/2022/02/facelifted-2022-lada-vesta-revealed-in-sedan-and-cross-sw-forms
Felicitari sindicatelor si guvernului pentru acomodarile temporare si generoase ce le-au oferit salariatilor victimizati.
Uneori tot raul este spre bine.
M-ar bucura mai mult daca domnul Sorin ar manifesta asa o grija si pentru salariatii romani din companiile transnationale, care au devenit si ei victime in aceasta perioada de criza Mondiala.
Sau e mai placut sa te bucuri de moartea caprei vecinului …