Sorin
1.049 aprobate

george-turle@t-online.de
79.197.60.77
Vesti bune din Rusia: Grupul AutoVAZ (Lada) in lipsa de componente pentru productie, dispune de urmatoarele masuri:

„AvtoVAZ va ​​plăti angajaților fabricii din Izhevsk 12 salarii minime pentru concedierea voluntară.
Compania AvtoVAZ a oferit angajaților fabricii Lada Izhevsk din Izhevsk, unde Lada Vesta a fost produsă înainte de oprirea producției, plăți pentru concediere voluntară în valoare de cinci până la șapte salarii sau 12 salarii minime. Compania garantează asistență cu angajarea ulterioară la alte întreprinderi ale orașului. Salariul minim, de la 1 iunie 2022, este de 15.279 de ruble.
Potrivit Interfax, plățile vor fi oferite „în cadrul celui de-al doilea bloc de sprijin care vizează angajații care au decis să părăsească întreprinderea sau să-și încheie cariera”. Decizia a fost luată „pentru a asigura locuri de muncă și a crește sarcina maximă a întreprinderii în legătură cu criza în curs de desfășurare a furnizării de componente pentru Lada Vesta și suspendarea producției de mașini din această familie”.

De asemenea, compania și-a clarificat disponibilitatea de a plăti pentru recalificarea angajaților în noi profesii care sunt solicitate pe piața Izhevsk și Udmurtia. Lista măsurilor de sprijin include și o plată unică a șapte salarii medii către angajații cu vârsta pre-pensionare la pensionarea anticipată. Personalul „fiicei” Izhevsk este de 3,2 mii de oameni.

Compania a spus că nu vor exista concedieri masive la fabrică, în timp ce intenționează să mențină angajații rămași. Pentru a sprijini producția în Izhevsk, AvtoVAZ intenționează să dezvolte producția de ștanțare și plastic, să creeze un parc industrial „Lada Izhevsk” cu implicarea producătorilor de produse non-auto pentru a crea noi locuri de muncă. Este planificată implementarea producției unei mașini noi la fabrică.
Pe 29 iulie, angajații Lada Izhevsk au trimis o scrisoare deschisă președintelui rus Vladimir Putin cu o solicitare de a instrui conducerea fabricii să caute furnizori pentru a lansa producția de LADA Vesta. Potrivit muncitorilor, conducerea „se duce la o înșelăciune conștientă”, având în vedere transferul producției mașinii la șantierul din Togliatti. În scrisoare, angajații și-au exprimat îngrijorarea cu privire la posibila închidere a fabricii din Izhevsk și la reducerea personalului.

Din 2007, compania franceză Renault este cel mai mare acționar al AvtoVAZ. Până în 2022, ponderea acțiunilor companiei era de 67,61%. La 23 martie 2022, președintele Ucrainei, Volodymyr Zelensky, a cerut companiilor franceze, inclusiv Renault, să părăsească piața rusă.Pe 16 mai, compania a transferat activele rusești ale AvtoVAZ către NAMI, care este subordonată Ministerului Rusiei de Industrie și Comerț. De la începutul operațiunii speciale în Ucraina, uzina a fost inactivă. Managerii au precizat că decizia finală privind angajarea personalului va fi luată în toamna acestui an.

Citiți mai multe despre fabrica din Izhevsk – în materialul „Kommersant” „Uzina de automobile Izhevsk caută un nou scenariu” ”

https://www.kommersant.ru/doc/5492441

„Uzina de automobile Lada Izhevsk, care este inactivă, nu va fi închisă; decizia privind modul de încărcare a capacităților va fi luată în august-septembrie de către consiliul de administrație AvtoVAZ. Yaroslav Semyonov, președintele guvernului din Udmurtia, a declarat acest lucru la o întâlnire cu liderul sindical al fabricii de automobile. Anterior, angajații întreprinderii au scris o scrisoare deschisă cu o solicitare de a menține producția. Experții consideră că, ținând cont de importanța fabricii de automobile pentru economia republicii și de înaltă competență, guvernul regional va putea conveni cu AvtoVAZ cu privire la încărcarea capacităților site-ului Izhevsk.

Președintele guvernului Udmurtia Yaroslav Semyonov, în numele șefului republicii, Alexander Brechalov, s-a întâlnit cu liderul organizației sindicale primare a Uzinei de automobile Izhevsk, Viktor Nazarov. Acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al șefului și guvernului republicii. Din cauza lipsei unui număr de componente importate, fabrica de mașini aparținând grupului AvtoVAZ se află în modul inactiv.
Yaroslav Semyonov a remarcat la întâlnire că în situația actuală la întreprindere „nu pot exista soluții simple”. Potrivit acestuia, conducerea republicii este în contact permanent cu conducerea uzinei. Acum AvtoVAZ dezvoltă o nouă strategie pentru dezvoltarea întreprinderilor grupului și a mărcii Lada. Compania evaluează diferite scenarii pentru încărcarea site-urilor de producție din Tolyatti și Izhevsk. Deciziile finale vor fi luate după aprobarea lor de către Consiliul de Administrație în august-septembrie 2022.”

https://www.kommersant.ru/doc/5491344

Date cu privire la productia, respectiv vanzarile de masini din acest an.

https://www.marklines.com/en/statistics/flash_prod/automotive-production-in-russia-by-month

https://tradingeconomics.com/russia/total-vehicle-sales

http://rusautonews.com/2022/07/07/russian-car-market-has-decreased-by-82-in-june-2022/