CD
1.492 aprobate
denitsoc@gmail.com
149.102.242.167
DECIZIA CURȚII INTERNAȚIONALE DE JUSTIȚIE – CIJ S-AR PUTEA SĂ NU REZOLVE NIMIC
De CD

CIJ a încheiat audierile pentru cazul genocidului și, în timp ce lumea așteaptă decizia, este esențial să ținem cont de faptul că este puțin probabil ca instanța și sistemul său de bază să ofere justiție cetățenilor din Gaza.
Reținerea optimismului în acest proces este crucială nu numai pentru prevenirea dezamăgirii, ci și pentru rezervarea energiei mentale pentru a căuta alternative practice pentru pace și demnitate durabilă pentru palestinieni și regiune.
Deși efortul Africii de Sud de a trimite Israelul la Curtea Internațională de Justiție (CIJ) incriminandu-l de încălcare a Convenției de genocid de către aceasta din urmă este lăudabil, este totusi posibil să nu conducă la ameliorarea dorită.

Dovezile prezentate, deosebit de professional, de Africa de Sud sunt convingătoare si se potrivesc perfect pe proviziile articolului II din Convenția de genocide a ONU, care definește genocidul ca implicând:
• uciderea membrilor grupului,
• Cauzarea de vătămări corporale sau psihice grave membrilor grupului
• Impunerea în mod deliberat asupra grupului de condiții de viață menite să aducă distrugerea fizică a acestuia, total sau parțial.

Asa cum a raportat mass-media că peste 22.833 de persoane (70% dintre ei femei și copii) au fost ucise în 100 de zile și 70.000 sunt date dispărute. Cei dispăruți sunt presupuși uciși, dar nedescoperiți sub dărâmăturile clădirilor prăbușite.
Bombardamentele israeliene au deplasat 85% din populația Gaza în tabere, pe care le bombardează în mod repetat.

Conducerea Forțelor de Apărare Israeliene (IDF) a dezvăluit că a împiedicat populația din Gaza să aibă acces la hrană, apă și electricitate, numindu-le „animale umane”. Prin urmare, a impus condiții care fac locul de nelocuit, iar cei care trăiesc în Gaza blocată se confruntă cu riscul de a muri din cauza războiului, înfometării și bolilor. Israelul a distrus, de asemenea, aproape toate moscheile și bisericile, în încercarea de a șterge identitatea palestiniană.

În timp ce cazul Africii de Sud ilustrează faptul că Israelul are intenția de genocid și a urmărit acest obiectiv, acuzatul a arătat dispreț deschis față de Africa de Sud și CIJ. Acesta (Israelul) a acuzat în mod ironic guvernul negru din Africa de Sud că el este apartheid. De asemenea, a susținut că s-a apărat de palestinieni, pe care i-a alungat din casele lor și într-o închisoare în aer liber bombardată regulat, în ultimii 75 de ani.

El (Israelul) a părut nederanjat, fapte întortocheate și chiar a contrazis referirea conducerii sale la Gaza ca „animale umane”. Încrederea sa provine probabil din conștientizarea cât de false sunt aceste „organizații internaționale”. În calitate de kenyan, îmi amintesc că ICC a pretins să investigheze violențele postelectorale din 2007/08 în care au murit 1300 de persoane, dar nu a văzut nevoia să investigheze uciderea a 23000 de locuitori din Gaza uciși în 100 de zile.

În mod similar, CPI nu a văzut nevoia să investigheze uciderea a 14 000 de vorbitori de limbă rusă în Donbas din 2014, dar s-a grăbit să-l acuze pe Putin pentru că a dus 6000 de copii în siguranță.
CIJ nu poate fi diferită, deoarece este un braț al ONU și SUA se opune la orice lucru care nu promovează interesele sale înguste, inclusiv eliminarea palestinienilor. Nu este greu de imaginat că CIJ este compromisă și va favoriza patronii Israelului.

Chiar dacă hotărârea CIJ este obiectivă, aceasta va fi implementată prin Adunarea Generală a ONU (UNGA) sau Consiliul de Securitate al ONU.
În trecut, punerea în aplicare a deciziilor CIJ s-a dovedit extrem de dificilă, întrucât instanța nu are mecanisme de executare și ne va readuce la vetourile SUA în (UNSC).

Această opinie este confirmată de Diala Shamas, un avocat senior american citat aici, care spune că acordarea măsurilor solicitate de Africa de Sud de către CIJ va determina SUA să aleagă între dreptul internațional și Israel.
Washington a ales deja în mod repetat Israelul în trecut, ca să le reamintesc tuturor. În cazul în care CIJ solicită misiuni de monitorizare și livrare de ajutoare în Gaza, israelienii sau UNSC (din nou) vor fi însărcinați cu asigurarea și coordonarea acestor misiuni și pot declina cu ușurință sau falsifica scene de conformare.

Israelul nu are niciun stimulent să-și oprească masacrul sau să respecte rezoluțiile ONU. Este probabil să continue cu atacurile sale barbare, cu sprijinul celor doi membri permanenți ai UNSC, SUA și Marea Britanie.
Orice țară care va încerca să ia măsuri substanțiale împotriva genocidului Israelului va trebui să se confrunte cu mânia Washingtonului și Londrei, ceea ce face ca o potențială hotărâre a CIJ să strângă praf pe rafturile CIJ și ONU.

SUA și Marea Britanie și-au demonstrat dorința de a bombarda țările care încearcă să forțeze Israelul să respecte legea internațională și bombardează în prezent Yemenul în acest scop. Rețineți că Yemenul a dat Israelului și susținătorilor săi o condiție rezonabilă, să ridice blocada asupra Gazei, dar binefăcătorii Israelului au ales să meargă la război în loc să vadă Israelul respectând legea internațională, inclusiv a patra Convenție de la Geneva privind protecția civililor.

Israelul nu respectă dreptul internațional sau rezoluțiile ONU, ceea ce face foarte interesant faptul că atât de mult din atenția lumii este îndreptată către obținerea unei alte hotărâri și a unei rezoluții ulterioare a ONU care va fi ignorată. Unele dintre rezoluțiile ONU pe care Israelul le-a ignorat cu ușurință fără consecințe includ rezoluția 181 (II) 1947, prima împărțire a ONU din 1947, prin invadarea în continuare a pământului palestinian.

ONU și alte națiuni au legitimat disprețul Israelului prin crearea unei alte partiții, prin Rezoluția 242 din 1967, pe care Israelul, (din nou) a încălcat-o. Granița din Gaza de dinainte de 7 octombrie, pe care Israelul o fortificase cu un gard de un milion de dolari, invadează în mod semnificativ teritoriul acordat palestinienilor în împărțirea din 1967. Israelul interzice palestinienilor accesul la mare. Cazul din Cisiordania este și mai rău pentru că Israelul a așezat acolo 700.000 de coloniști violenți, împotriva partiției ONU din 1967.

Procesul ICJ câștigă mai mult timp pentru ca SUA să pună în aplicare planul lor sinistru. Aceste țări dau Israelului întotdeauna ceea ce își dorește, în timp ce palestinienii sunt întotdeauna făcuți să aștepte pe o cale ipocrită spre statutul de stat încă din 1947. În mod similar, Acordurile de la Oslo din anii 1990, în care Palestina recunoștea Israelul, au fost salutate de americani ca „punând Palestinienii pe calea către stat”.

Decenii mai târziu, pe 11 ianuarie 2024, secretarul de stat al SUA Antony Blinken a cerut țărilor din Orientul Mijlociu să „integreze” imediat Israelul în regiune și să izoleze Iranul, pentru a obține posibilitatea, ghiciți-o…, de a plasa Palestina pe calea către statalitate! Blinken, în timp ce îi ține pe palestinieni în așteptare, țara sa (SUA) înarmează Israelul și împiedică o încetare a focului, care pare a fi calibrată pentru a elimina palestinienii și a face un viitor stat palestinian progresiv impracticabil.

Este derutant faptul că lumea este dispusă să susțină un alt spectacol de circ pentru a determina o hotărâre pe care Israelul o va ignora, sub patronii săi, SUA și Marea Britanie. Nu putem fi optimisti cu privire la CIJ și hotărârea acesteia. Este necesar să se acorde mai multă atenție unei căi alternative care urmărește cu sinceritate pacea în Palestina și regiune, inclusiv găsirea unor modalități de a face Israelul să respecte toate rezoluțiile anterioare ale ONU