Sursa, autor: Grid Modorcea Corespondenta de la New York. .
Intr-una din serile trecute, mai exact, pe 12 iunie, ma intorceam de la vernisajul unei expozitii organizate de ambasada Ecuadorului la Chashama Gallery, pe Third Avenue, cand, deodata, la coltul strazii 38, vad in vitrina cladirii o tanara urcata pe o masa, cum isi desfacea picioarele in fata unui tanar slabanog, cu ochelari, care statea la acea masa si manca. Parca manca din sexul ei! Ii privea de alaturi o femeie intr-un carucior.
E o reclama la un restaurant, mi-am zis, si am vrut sa trec mai departe, dar cand m-am uitat pe zidul cladirii scria “Institutul Cultural Roman”. Na, nimerisem fara sa vreau la datul poalelor ICR peste cap! Cum a ajuns sa-si prezinte productia reprezentanta culturii la New York? Prin vitrinele cladirii. De parca ar fi o interdictie, iar actorii nu au unde juca, fiindca ei la un moment dat se bat, tipa, fac semne surdo-mute disperate prin geam trecatorilor, sa-i salveze, o fi vreun incendiu, spui, dar trecatorii nu sunt pompieri, iar afara si ploua, de ce nu deschideti, ma, usile sa va racoriti?! Dar nu, asa era regia, regia abonatei ICR, Ana Margineanu, care a ajuns sa puna spectacole de vitrina, dupa scenariile unei anume Saviana, o parasuta, facuta scriitoare de ICR, unde isi desfasoara complexele, adica a rupt-o complet cu teatrul romanesc, pe care il tooot americanizeaza, dupa cum o taie pe ea capul. Si e incurajata in aceasta directie. ICR-ul e o pepiniera stearpa, fiindca scoate numai aceiasi pui de sub fusta, fara prasila, gen Saviana, Ana, valeleu (citeste Valeanu) si alte reprezentante ale sexului frumos, cu Suteu in frunte, care ii da cu suteul lui Parjol, iar acesta o parjoleste si el, bietul, pe unde poate, sub privirile imperiale ale doamnei ambasadoare de la ONU, ghiciti care, ghiciti cine, numai alesi ai poporului, unul si unul!
Sper ca Senatul Romaniei sa opereze, asa cum a anuntat, nu numai o schimbare mult asteptata de intelectualitatea tarii, ci sa si ancheteze gasca lui Pataharbici, plina de securisti reciclati, sa ceara socoteala pentru milioanele de euro (un buget de trei ori mai mare decat al Ministerului Culturii) risipite numai in folosul acestor ticalosi, impotriva Romaniei (si sa ne gandim numai la premiile date unor unguri care au blamat poporul roman, popor care pentru Pataharbici are “structura fecalei”!). Romania are nevoie de romani care s-o reprezinte, nu de anti-romani! Raul pe care l-a facut cuplul Basescu-Patapievici nu poate fi cantarit decat la tribunal. Sunt criminalii morali ai ultimilor ani, care, prin politica lor clientelara, i-au deteminat pe multi intelectuali cinstiti sa paraseasca tara! E cea mai rusinoasa pagina din istoria culturii! Am facut zeci de emisiuni impreuna cu Mircea Micu, in care am aratat punctual aceste crime, sper ca nu s-au pierdut inregistrarile! De pilda, am arata de cate ori a fost tradusa mizeria numita “Omul recent”, in timp ce in librariile din Madrid, Paris, Lisabona, Stockholm, New York etc. nu se gaseste un vers tradus din Eminescu, o schita de Caragiale sau alta pagina a literaturii clasice nationale!
*
Sa revenim la spectacolul din vitrina. Ei bine, actorii nu au nici vina, ei au jucat din rasputeri, asa cum am putut vedea pe toata durata show-lui (circa 20 de minute!), pana apare pe un ecran cuvantul “FIN”, ca sa intelegem ca s-a terminat. Dar cine sa inteleaga? Cei doi-trei rataciti de pe Third Avenue care s-au oprit sa priveasca pe fereastra ICR? Poate ca de vina era ploaia, oamenii treceau grabiti, plouati, nu aveau vreme sa priveasca la vitrina ICR (aceeasi vitrina unde mai an fusese expus poneiul cu zvastica!). Ma gandesc daca pe luna acest spectacol are mai multi spectatori decat pe ploaie?!
Dar fie pe luna, fie pe soare, qui prodest? Care e scopul unui asemenea erzatz? Au studiat suteii arta americana si au vazut ca acesta e spiritul, jocul cat mai trasnit si in spatii fara acces?! Ce-o fi in capul acestor hartiste?! ICR reprezinta Romania sau Patagonia?! Reprezinta teatrul romanesc un asemenea spectacol surdo-mut, care se desfasoara pantomimic in cele doua holuri de la parter din cladirea ICR? Au furat si parasutele ICR ideea din “The Artist” si au injghebat ceva intr-o vitrina! Ma mir ca nu era si o catelusa alba acolo, cu numele “Alice”, dar poate o sa apara, fiindca savarina “Saviana” e mereu pe faza. Ea e pe post de Mita Baston dramaturg, dar de ce ICR nu pune o piesa de Caragiale, inca nu a aflat ca e Anul Caragiale?! Sau sunt atatea filme dupa schitele lui, de ce se prezinta cu niste instalatii straine?!
Fiindca echipa spectacolului, platita cu bani grei de contribuabilul roman, nu are nume romanesti: Melanie Armer (coregrafia), Stephen Arnold (light design), Igor Molochevski & Masha Pekurovsky (video), Patricia Masera (asistent regie), dar nici actorii, tustrei: Robin Johnson, Nick Smerkanich, Ines Garcia. Pana si Daniela Codarcea, cunoscuta scenografa de film, si-a atarnat de nume un Kamiliotis.
Cameleoni, nu alta, au ajuns romanasii nostri, te pomenesti ca sub asemenea nume se ascund cei care pazesc cladirea, suteii si parjoleii Romaniei, fiindca, desi era premiera spectacolului, cum am aflat mai apoi, nici unul dintre reprezentantii ICR si ai Consulatului (aflat in aceeasi cladire) nu erau in ploaie, sa vada din strada, pe fereastra, minunea. Sau de ce n-au iesit puturoasele de functionare sa faca o cheta, sa vina cu o cutie pe la spectatori, sa primeasca un ban? Dar poate ca s-au adapostit prin camerele de la etaj, o mai fi ramas ceva de furat, mai stii!?
Cum ne prezentam noi valorile si cum o fac altii! Si ma gandesc nu mai departe de ceea ce am vazut doua strazi mai incolo, la Chashama Gallery, cu ce s-a prezentat Ecuadorul, cu un tanar de geniu, Luiz Salazar, 21 de ani, din Quito, care este un Gustav Klimt al tarii sud-americane, asa cum mi-a spus doamna Hannah Laufer-Rottman, directorul executiv al Fundatiei Palms for Life, sub egida careia s-a lansat acesta expozitie cu scop umanitar, de unde si titlul ei, “Art for Life: Children and Dreams”.
Cu adevarat aici am vazut o vitrina deschisa spre marea arta, nu numai findca expozitia contine si cateva desene de Andy Warhol, ca si fotografii ecuadoriene realizate de fotograful si cineastul elevetian Fabrizio Chiesa, ci fiindca tablourile lui Salazar sunt adevarate bijuterii surrealiste, cu exceptia tabloului care o reprezinta pe Michelle Obama, care este realist, desi intrezarim si aici stilul lui Gustav Klimt din celebrele sale portrete.
Lucrarile lui Salazar sunt formidabile metafore, cum ar fi un ciclu de imagini in care un vanator sta pe luna si vaneaza pesti zburatori, sau un triptic urban reprezentandu-l pe Iisus Christos.
Desigur, e o arta naiva, realizata in maniera marilor naivi ai surrealismului, si ma gandesc la Victor Brauner si Jacques Herold, cu care se aseamana linia lui Salazar, dar mai ales cromatica. E o sarbatoare a culorii, atat de necesara intr-o lume plastica in care toti alearga dupa instalatii.
Si ICR-istii nostri au injghebat tot o instalatie numita pleonastic “The Window”. E timpul ca Suteu sa-si primeasca suteul! In loc sa venim cu ceea ce avem mai original in teatrul romanesc si arta de acasa, noi imitam si apelam la forte obscure ca sa demonstram, ce? Nu stiu daca acesti profitori, cu mii de euro salariul, au observat ca la usa vecina, unde e chiar un restaurant, un chelner se afla la intrare, cu o masuta in fata si demonstra cat de bune sunt chiftelele pe care le face el. Si te invita sa musti, sa le simti gustul sau sa le moi intr-un sos picant preparat tot de el! El nu imita arta culinara americana, ci isi prezenta cu mandrie specificul national!
Buna,Denumirea corecta este Ţiglaile si nu Tigaile. Ţiglaie = claie de fe2n (popular). cen timp, lireta l a fost parasita si s-a ajuns la Tigai, care nu au nici in clin nici in maneca cu forma stancilor, care eentr-adevăr se aseamănă cu nişte clăi de fe2n.
eu cred ca nu trebuie sa-l injuram pe patapievici,ci sa-l arestam!
Ticalosul asta iesit din tata venetic ne face noua si tarii, din pacate, atita rau, cit nu putem noi comensura. Tara se vede de la NY doar prin vitrinele-latrinele ICR si NU ALTFEL. Daca te legi de ei pe cale penala, or sa-ti raspunda nevinovat ca un „act artistic” nu se poate pune sub acuzare…desteapta tarasenia, nu ai ce le face. Ei fuck „arta”. Intre timp, mizeria se extinde, poate s-o gasi cineva sa le puna piedica pe scari si sa le dea si un brinci ca sa se „redreseze”. Totusi cred ca bazat pe „Politice”-le retardului se poate construi un caz penal…
Dragutul de Patapievici ar fi credibil,asa scribit cum e el de tara, daca ar pleca in pustie,deoarece sta si se complace (putin spus) in mocirla pe care o vede in jurul lui observam ca ii prieste si se mai si infrupta. Urecheatul nu invata din nimic si de la nimeni. Cel putin TUTEA are dreptul sa spuna ca a suferit degeaba pentru un popor de idioti. Nu putini au fost pe de alta parte ostasii din cel de-al II lea care s-au intors din razboi suparati si tradati: Romania e o curva. Asa a zis un batrin din Ardeal dupa ce a luptat pentru Romania cind cu aia cind cu ailalti. Altii au fost la Odessa, apoi au calcat pe linga capetele tovarasilor romani luptind alaturi de rusi, ca sa aiba parte in final dupa ce au scapat cu viata numai de pumni in gura de la regimul comunist. Ce sa mai zica romanii din Basarabia! Dar acesti oameni,veteranii de razboi aveau dreptul sa fie suparati, acum au murit de batrinete si boli,ca si Tutea. In schimb lui Patapievici ii prieste si suge cu pofta exact de la sinul multhulitei tari, iese in evidenta ca un paduche in frunte si dovedeste ca lui ii prieste mizeria ca scroafei in cocina,mai face si godaci- acoliti sa-l sustina. Scriitor nu e,filozof nici atit, este o dihanie mutanta a poporului roman pe care il lasam sa urineze si el pe obrazul sulemenit al Romaniei. De fapt ureea face bine ca ingrasamint si, in al doilea rind,o tara nu poate fi personificata si mai ales amputata metaforic.Istoria, mortii nostri paminturile,oamenii care alcatuiesc poporul actual,sint o ecuatie cu atit de multe elemente ca nu are Patapievici creier sa le cuprinda pe toate si sa le reduca la un maldar de rahat. Este adevarat ca romanii contemporani au priviri goale si interese meschine,au devenit oameni mici si indoielnici,care traiesc de pe o luna pe alta zbatindu-se sa-si plateasca ratele la banci,facute pentru o gramada de lucruri care nu le trebuiau cu orice pret. El ginditorul de pe marginea santului de ce nu a iesit atunci cind romanii se indatorau ca turbatii, sa spuna STOP FRATILOR,NU-I mai LASATI SI PE BANCHERI SA URINEZE PESTE VOI>>>Toti oamenii care ar fi putut sa zica ceva cu voci mai puternice au tacut ca scroafa in cocina(in cocinile lor de case traiesc ei degeaba).Eu si daca am zis unor prieteni,tot degeaba, s-au indatorat aia pe 30 de ani dar nu-mi mai pare rau pentru nimeni. E timpul pentru gindire lucida. Au aparut o multime de profeti moderni si propavaduitori in tara,poate mai daunatori decit hulitorii. Astfel ca nu vom vedea padurea din cauza copacilor,adica nu vom vadea limpede nici pericolul adevarat nici salvarea noastra ca popor,din cauza unor asemenea lipitori si a perdelelor puse de dusmanii nostri.
îmi cer scuze pentru că am uitat să trimit link-ul!
http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/ISTORIE/Basarabi%20in%20Cumania%20de%20Titus%20Filipas.htm
numai bine!
povestea cu originea asiatică, cumană, turcă a poporului român a fost enunțată prima dată de senilul Neagu Djuvara, membru al prestigioasei organizații masonice, Rotary Internațional, pentru care românii s-au lăsat vrăjiți de aristocrația lui de tip parizian. Am urlat continuu dar degeaba, nimeni nu reacționa pozitiv. Mai mult dl profesor Titus Filipaș a demonstrat pe baze științifice că teoria lui e falsă din pornire, adică nici măcar cronica cumană, care s-a păstrat, nu menționează nici-un fel de conducători cumani cu numele de Basarab. Dacă ar fi avut vre-un rege cu acest nume era imposibil să nu-l menționeze, indiferent dacă era la noi sau în Ungaria, ori Sarmația. Dar nu au avut nici-unul.
eu am demonstrat și de ce nu poate fi vorba de cumani Basarabi, pentru că acest nume are rădăcini în cultura antică a strămoșilor noștri, tracii și dacii, din care ne tragem în mod direct genetic. Tot de aici s-a tras și numele Basarabiei.
acest nume vine de la cuvîntul trac ”basară” care definea haina lungă regală, ca însemn al regalității în lumea tracă, făcută din blană de vulpe. Epitetul de Basareus al lui Sabazius, care de fapt a fost Savazius, a cărui origine geografică a fost identificată cu izvoarele rîului Sava din Slovenia, alpii Iuliani, a fost descoperit în inscripție la un templu din Efes din vestul Turciei, ca Sabazios Basareus, adică Sabazios Regele, cu sensul de regele zeilor. De la acest nume derivă cuvintele Bazileus, Vasileus, Vasal, conducător peste toți regii. Probabil că și Burebista a purtat acest epitet după ce a adunat aproape toate triburile din care ne tragem noi românii sub comanda lui unică.
familia basarabenilor a fost o familie regală prin excelență a românilor cu rădăcini foarte vechi. Urma lăsată de aceștia e din Anatolia prin Balcani în Dacia Felix, cucerită de romani, prin Geția (Muntenia) în Sciția Majoră la nordul Dunării, Basarabia, cu urme la Ismail, ascunse nouă, și după invazia asiatică din Sciția Majoră, înapoi în Muntenia, Corbu, Jud Argeș, de unde se ridică familia de domnitori cunoscuți în istoria României cu numele de Basarabi. Basarabia a fost numită după numele lor, nu invers. E mare diferență între un antroponim și un toponim. Mai mult de multe ori antroponimul se confunda cu toponimul în perioada antichității, mai ales în perioada patriarhatului cînd proprietatea, regatul, se transmitea din generație în generației de către tată fiului. Vezi de exemplu Dardania, regatul lui Dardanus, sau Heraclea lui Heracles, Hercule, care fals e atribuit grecilor, deoarece a fost un personaj legendar trac, căruia i-au purtat numele trei orașe trace și una din provinciile trace, 4 la număr așa cum ne spun romanii pe hărțile lor, care făcea parte din Dioceza Tracia și cea de Grecia, care dacă vă uitați bine nici nu exista pe hărțile lor. E vorba doar de Macedonia.
pentru amatorii de istorie adevărată, familia Basarabilor se înrudește cu familia regală a Huniazilor și a Mușatinilor. Aici vezi Ștefan cel Mare, nepotul lui Iancu de Hunedoara și văr bun cu Vlad Țepeș. Această practică a intercăsătoriilor dintre membri ai familiilor regale, pentru a pecetlui pacea și alianța politică și militară a constituit liantul principal prin care poporul român a supraviețuit celei mai agitate istorii din istoria omenirii, pentru că se află la răscrucea de drumuri a lumii, crucea lumii sau Axa Mundi, cum i se mai spune. Nu trebuie uitat că Balcanii au fost scena istorică a umanității pentru cel puțin 3180 de ani de la căderea Troiei. Toate conflictele mondiale au început și s-au terminat în Balcani. Și al treilea tot din Balcani va începe și tot aici se va termina. Întrebarea e cine va fi mielul de sacrificiu. Economic arată tot Germania, pentru că e singura care poate împrumuta bani în afară de băncile internaționale. Altfel nu cred că cei care conduc lumea vor alege din nou Germania, pentru că s-ar putea să întîmpine rezistență de data aceasta din partea poporului german care nu se va mai lăsa prostit a doua oară. Vom vedea!
numai bine!
@MOS DARIE
Revin: Pai atunci toti Nastase, BaSescu, toate articolele postate aici pe site, etc, sunt redundante, caci…le stim.
Si daca ne permitem sa stam linistiti ca sa nu ne agravam si ultimul neuron (va place metafora asta, sau comparatia, ma rog) atunci sa ne vedem Cu bine la o ..’rachie de caise’ prin…2015-2016? Sau e poate prea devreme, cred. Oricum, cam imediat dupa ce al treilea se va fi consumat si fara noi, astia mai dedati la conservare. Si de la balconasul linistit vom vedea bucolica scena in care baietii destepti (aceeasi!!!!!!!) au cele mai bune vinturi in vele si pestele cel mai gras…caci atunci trage cel mai bine, ‘dupa’…
Turcia e mobilizata la granita cu Siria, serios nu e timp de parada de ostilitati si ironii subtirele de alcov, ca uite doamna, nu e doamna….Nu mi-o luati, sau lua, cum vrei, in nume de rau…
MOS DARIE
D-le draga, atunci si Patapievici, si alte mungii si pipide sunt redundante, caci…le stim! Ce sa ne mai sacrificam si acel ultim…neuron, cum e vorba dvs….
Dae ‘mesajul’ e problema, ca asta ‘prinde’ si e si foarte subtil uneori, nu asa ‘clar’ (sic) precum la galatanu.
Nu vedeti incrucisarea de mesaje si lupta pentru prioritate? Ce spune asta: ‘receptorul’ se modifica dupa mesaj. Si asta se stie, si o stim toti, de aceea si lupta fiecaruia. Deci de ce ar ramine galateanu un necunoscut’ poporului roman?!?
E receptorul asta prea sensibil si trebuie menajat? Unii legionari ar zice mersi ca au gasit ‘obiectul’ luptei, in cazul acelui mizerabil. Nu-mi place violenta, nu ma intelegeti gresit. Ca sa fie capacitate si abilitate la a rezolva probleme pe care cei ca dvs le pun, ‘faptuitorii’, care tot poporul ramine, ca nu se duce Mos Darie la lupta, sa fim seriosi, si nu o spun denigrator in nici un sens – tot altii se vor duce; ei, dar acesti altii au nevoie sa stie destul de multe. Ca nu merge nimeni la lupta d-le Darie cu bucurie, sau din proprie initiativa. M-ati inteles? Ostasii, luptatorii, se stimuleasza si se imbarbateaza, sau ati uitat, ca militar ce ati declarat ca sunteti? POate doar mercenarii sa se stimuleze in mod exclusiv cu…parale. devaratii luptatori au ‘motive’. De ce le-am ocoli, aceste motive. Daca ati compara pe galatanu cu patapievici, diferenta ste deja stelara aproape. De ce nu stiu romanii ca (!) ‘corifeii’ criticii lietare romanesti si toata masinaria de produs ‘sc riitori’, poeti, critici, etc, este ce este – de ce nu s-ar sti. Eu si cunoscuti de-ai mei am fost socati, de ce a tacut Romania? NU credeti ca opinia publica despre una si alta ar fi cistigat in favoarea romanilor?
PS: NU vad nici o relevanta sa ma ‘domniti’ aici pe site, se poate si fara. Mai rarut, ca-i mai dragut.
@Ion
Iti multumesc pentru aprecieri, dar te rog nu te pripi cu propunerile. Eu sunt un om simplu si-mi cunosc bine limitele. Meseria pe care mi-am ales-o a fost cea de taran-agricultor, insa nu am avut fericirea s’o si practic. Preocuparile mele spiritualist-nationaliste se datoreaza auto-educatiei si tangetei mele cu niste oameni deosebiti ai Neamului romanesc.
@ Adrian s. Chestia cu ADN-ul domnitorilor poate avea si alt tais, si sa auzim peste citeva luni, ca idiotul de charles este urmasul lui Mircea , sau alte lipitori ale caselor regale europene, sa inceapa sa tipe ca Romania Dacia este mostenirea lor. Nu ma mai surprinde nimic la cita insolenta , nestiinta, si reavointa exista in capul unor mascarici care se dau mari istorici, ploiticieni, etc.
matei s sau psihologia inversa aplicata…
Doamna draga, stim ca avem dusmani, dar nu trebuie sa stim si ce elucubreaza; oricum, cu o aproximatie suficienta, stim destul. Ii lasam mai bine sa-si consume in ei furia neputincioasa si generatoare de cancer la creier. Dumnezeu sa-i ajute!
De aia, reclama la versurile unor asemenea pitecantropi nu are ce cauta pe acest site. Parerea mea!
normal ca NICU e cu cea mai buna pregatire profesionala si mai ales spirituala pentru a conduce Ministerul de FINANTE,sau Ministerul turismului,comertului exterior,sau cel mai probabil Banca Nationala a Romaniei!
@Adrian S.
Trebuie sa ne trezim si sa’nvatam sa fim dintr-o bucata.
Ion Veverca spunea ca:
„Pozitia noastra cere o revenire la isvoarele autentice, la o integrare in destinul ce ne-a fost hotarat: o constiinta a unicitatii existentei noastre in lume. De aceea noua nu ni se cere protestare impotriva mortii, fiindca suntem in esenta vii, nesecatuiti, ci renuntare la lucrurile moarte, pe care ni le-am insusit dela altii: efort de a arunca tot ce ne este strain, de a refuza tot ce nu a crescut organic. Problema ce ni se pune nu este de a tipa impotriva fortelor implinite si de a cauta o invingere, ci aceea de a ne regasi in apele noastre de a afirma romanismul ca o entitate unica de viata, cautand a creia o istorie plina cu efortul si sbuciumul nostru.”
@Ion
Normal ca e diferenta intre mine si el, ca de la cer la pamant. Problema este care e cerul si care e pamantul. Care din cei doi gadala urechea potrivit dupa poftele pamantesti?
nu ma refer la nicu6178 sau cum s-or numi,ci la NICU.Simplu semnat NICU. Cred ca intentionat cineva vrea sa creeze confuzie intre NICU si NICU6172.DIferenta e intre cer si pamant intre NICU si NICU71278
NICU in mod normal ar trebui sa lucreze la Ministerul de finante sau la BNR,la pregatirea lui.Insa ne-fiind mason nu are nici o sansa!
@Adrian Scarbitu
Sunt inselati de catre satana, dar ei nu stiu ca si satana s-a convertit la romanism, asa ca el numai atata asteapta, ca sa atenteze astia la lucrurile sfinte, pentru ca sa-i nimicesca.
@ nicu
Aveti perfecta dreptate. Sunt convins ca majoritatea tinerilor din tara asta s-ar amuza copios. Suntem un popor profund bolnav! Nu mai avem nimic sfant, nici un simbol, nici un reper moral sau cultural… Ne-am manelizat. Mentalul colectiv devine, pe zi ce trece, un melanj de grosolanie, pornografie si imbecilitate.
Ieri am aflat de la tv ca s-au apucat niste „cercetatori si istorici” (probabil, cu doctorate luate ca Oprea si Ponta) sa dezgroape osemintele unor voievozi romani din spita Basarabilor (ar fi urmat si Mircea cel Batran, daca Puiu Hasoti n-ar fi stopat magaria), cica pentru a le verifica ADN-ul, ca ar exista suspiciuni ca acestia ar fi de origine asiatica, turco-tatara.
Au si recunoscut nemernicii ca abia au invatat sa recolteze probe de ADN, iar interpretarea acestora se va face in Marea Britanie, Olanda,Portugalia etc.
Ei, care credeti ca vor fi concluziile strainilor??? Face cineva vreun pariu????
Ne batjocoresc si domnitorii acum! Incearca sa demonstreze ca noi am venit din stepele mongole, nu ungurii lui Attila!!!
Atentie fratilor, a inceput ultimul asalt asupra romanismului curat!!! In maximum 10-20 de ani disparem ca natie si vom fi cersetori si paria in Europa! Vor sa demonstreze ca suntem jumatate tatari si jumatate tzigani!!! Ca sa nu ne maai plangem ca ne jignesc. Cred ca si marile putteri din UE (Anglia, Germania si acolitii) au aici un rol foarte precis si premeditat.
Dumnezeu sa Apere Tara asta atacata din toate partile si neamul ei bicisnic!
patapievici este demn de psihiatrie la ce a putut scrie despre poporul roman.
Daca tac-su a ucis la FANTANA ALBA mii de romani cu mitraliera aratandu-si atasamentul fata de satana stalin,
el pigmeul fiul satanei patapievici,n-a putut sa-si arate MANIA PROLETARA,deci s-a refulat intr-o carte care batjocoreste poporul roman.
Frustrarea asta izbucneste mereu la jidanii tineri alias marco maximilian katz si alte boraturi,jigodii patibulare!
@Adrian S.
Daca intr-o sala cu aprox. 200 de studenti, veti cita cele spuse de Patapievici,cum credeti ca vor reactiona tinerii nostri studenti?
Credeti ca majoritatea se vor revolta, sau vor rade crezand ca e amuzant?
Eu mai mult tind sa cred ca tinerii nostri se vor amuza, ceea ce ar trebui sa ne dea de gandit; exista o problema sus in pod. Asemenea lucruri trebuiesc tratate cu toata seriozitatea; si nu doar de o minoritate dintre romani.
D-nei matei s. (cu scuzele de rigoare!)
Da, cred ca ar fi interesant! Si poate initiem o petitie cu semnaturi pentru a obliga Parchetul sa se „autosesizeze”, pentru ca atacurile directe si imunde la adresa simbolurilor nationale sunt prevazute in Codul Penal cu pedepse privative de libertate!
Cu stima!
@ ADRIAN SCRIBITU’
Aadugati la aceasta latrina numita Patapiecivi, si pe Mihail Galatanu, cel cu dejectiile asupra insasi tarii asteia, femeiusca nabadaioasa si curva nesatula numita Romania.
Sunt curioasa dece nu initiem aici un asmenea loc de dezbatere d-le Coja, relativ la ‘poezia’ lui Mihail Galaanu. Credeti-ma, s-ar intelege foarte multe in raport cu o anume ura neostoita si cu o tradare fara precedent a ceea ce majoritatea de pe acest site tin ca lucrul cel mai de pret, pe care ei il venereaza: tara, Romania!!!!!!!!!
Cum sa nu „puna in scena” ICR-ul condus de Pata-pe-evici astfel de orori scremute de niste creiere asexuate, chinuite de impotenta la propriu si de vise pornografice imposibil de implinit, cand seful lor (fiul lui Denis-penis – Dionosie Patapievici, evreu ajuns după al doilea război mondial membru al Partidului Comunist Austriac, apoi al Partidului Comunist Român-PMR la acea dată, director al Direcției Circulație Monetară la Banca Națională și reprezentant al României la CAER) afirma despre tara si natia romana:
GEOGRAFIA ROMÂNIEI:
„Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără şira spinării.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.63)
POPULAŢIA ROMÂNIEI:
– „23 de milioane de omuleţi patibulari.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag 53)
– „Un popor cu substanţă tîrîtă. Oriunde te uiţi, vezi feţe patibulare, ochi mohorîţi, maxilare încrîncenate, feţe urîte, guri vulgare, trăsături rudimentare.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.34)
– „Românii nu pot alcătui un popor pentru că valorează cât o turmă: după grămadă, la semnul fierului roşu.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag. 64)
LIMBA ROMÂNĂ:
„Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături…” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.64)
ISTORIA ROMÂNILOR:
„In toată istoria, mereu peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lăsat romanii pe daci în forma hibridă strămoşească, ne-au luat în urină slavii: se cheamă că ne-am plămădit din această clisă, daco-romano-slavă, mă rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecăm, aşa temeinic au făcut-o.
Demnitatea noastră consta în a ridica mereu gura zvîntată iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Călugăreni, ne-o umpleau iar la Războieni, şi aşa mai departe, la nesfîrşit.
Apoi ne-au luat la urină ruşii, care timp de un secol şi-au încrucişat jetul cu turcii, pe care, în cele din urmă, avînd o băşică a udului mai mare (de, beţiile…) i-au dovedit.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.63)
CULTURA ROMÂNILOR:
„Puturoşenia abisală a stătutului suflet românesc… spirocheta românească îşi urmează cursul pînă la erupţia terţiară, subreptice, tropăind vesel într-un trup inconşient, pînă ce mintea va fi în sfîrşit scobită: inima devine piftie iar creierul un amestec apos.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag49)
-„Cu o educaţie pur românească nu poţi face NIMIC.” (Din „Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996, pag.56)
„România are o cultură de tip second hand” a enunţat în-tr-o emisiune televizată. (după Viorel Patrichi în Revista „Rost” nr.24/ 2005)
VIITORUL ROMÎNIEI:
„Eminescu este cadavrul nostru din debara, de care trebuie să ne debarasam dacă vrem să intrăm în Uniunea Europeană.”(după Viorel Patrichi în Revista „Rost” nr. 24 / 2005).
Cele de mai sus se pot verifica în partea I a volumului „POLITICE” apărut în 1996 în Editura Humanitas. citate şi în Revista „ROST” NR.24/2005.
Si cand te gandesti ca acest homuncul, acest avorton a fost scolarizat gratuit de statul roman, din banii cetatenilor pe care „urineaza cu jet” acest penal cretinoid.
Si cand te mai gandesti cata valuta toaca acum acest ICR ajuns „WC public in care oricine poate urina pe Romania”, in numele nostru si cu intentia deja clara de a desfiinta tot ce tine de spiritualitatea si cultura acestui popor.
Aproape ca-mi vine sa spun: urasc Germania, il urasc pe Antonescu pentru vina comuna de a nu fi exterminat acum 70 de ani scursurile din care au luat nastere aceste animale hidoase de prada, rebuturi imunde ale umanitatii!!!
homosexualul holocaustolog evreu Michael shafir:
http://michaelshafir.blogspot.com/2012/02/michael-shafir-gay-jew_01.html
Cum sa renunte evreii la o asemenea pleasca ?
Din lista celor ce apara pe aceasta naparca numita Patapievici, cei mai multi sunt urmasii celor ce au fost in atentia Poetului nostru National, prin scrierile sale politice. Circul de la sediul din New York, descris de Maestrul Modorcea, nu este intamplator. Face parte din lunga lista de manifestari ale specimenelor care cauta sa puna in umbra poporul roman si cultura sa reala.
N-au astia curaj sa-l schimbe pe Patapievici. Se pare ca este omul kaghebeului. Probabil vom afla in curand, mai alesc ca ICR a trecut la Senat doar cu numele. ICR-ul va fi mai departe subordonat cui a fost si pana acum.