CD
1.325 aprobate
denitsoc@gmail.com
149.102.242.213
Gratie lui Misa – 01/09/2023
Dintr-o carte apărută în 1956…
NU e nicio greșeală, anul apariției este 1956
“Pentru a înăbuși în fașă orice revoltă, nu trebuie să se acționeze cu violență. Metodele asemănătoare celor ale lui Hitler sunt depășite. Este suficient să creezi o condiționare colectivă atât de puternică încât ideea însăși de revoltă nu va mai apărea în mintea oamenilor.
Idealul ar fi să formatăm indivizii încă de la naștere limitând aptitudinile lor biologice înnăscute. După aceea, am continua condiționarea reducând de manieră drastică educația, pentru a îi aduce la o formă de inserție profesională. Un individ incult nu are decât un orizont de gândire limitat și, cu cât gândirea sa este cantonată în preocupări mediocre, cu atât mai puțin se poate el revolta. Trebuie să facem în așa fel încât accesul la știință să devină din ce în ce mai dificil și elitist, între popor și știință să existe o prăpastie, iar informația destinată publicului larg să fie lipsită de orice conținut cu caracter subversiv.
Mai ales fără filozofie. Și aici, trebuie să folosim puterea de convingere și nu violența directă: vom difuza masiv, prin intermediul televiziunii, emisiuni de divertisment care să se adreseze doar laturii emoționale sau instinctive. Mințile vor fi ocupate cu ceea ce este inutil și ludic. Este bine, printr-o vorbărie și muzică neîncetate, să împiedicăm mintea să gândească. Vom pune sexualitatea pe primul loc al intereselor umane. Nu există un tranchilizant social mai bun.
În general, vom face în așa fel încât să eliminăm partea serioasă a existenței, să luăm în derizoriu tot ceea ce este valoros, să întreținem o apologie constantă a lejerității, astfel încât euforia publicității să devină standardul fericirii umane și modelul libertății. Condiționarea va produce astfel ea singură o asemenea integrare, încât unica frică – pe care va trebui să o întreținem – va fi cea de a fi exclus din sistem și deci de a nu mai putea accede la condițiile necesare fericirii.
Omul de masă, astfel produs, trebuie să fie tratat precum ceea ce este: o vită, și trebuie să fie supravegheat cum trebuie să fie păzită o turmă. Tot ceea ce conduce la adormirea lucidității sale este bun din punct de vedere social, iar ceea ce ar amenința să îl trezească trebuie să fie ridiculizat, înăbușit, combătut. Orice doctrină care ar pune sub semnul întrebării sistemul trebuie să fie desemnată drept subversivă și teroristă , iar cei care o susțin vor fi apoi tratați ca atare.”
Günther Anders – ,,L’obsolescence de l’homme: sur l’âme à l’époque de la deuxième révolution industrielle” (1956)”
Toni Buzescu
Am primit acest email si inainte de al transmite mai departe am considerat ca ar trebui poate sa cunostem mai mult despre filosoful alarmist Anders si opera lui.
GÜNTHER ANDERS FILOSOFUL APOCALIPSEI
De CD
Günther Siegmund Stern, devenit Anders (12 iulie 1902 – 17 decembrie 1992) a fost un filozof, jurnalist și teoretician critic german de origine evreiască, el a tras un puternic semnal de alarmă cu toate explicatiile si detalile necesare, asa cum o să observam mai jos, uitand insă să indice cu exactitate eroii care conduc destinele omenirii si totul este mascat in spatele unei expresii prea generale ca să fie acceptată: OMENIREA.
Omenirea impotriva omenirii?
Progresul științei și tehnologiei, progres care a pus în pericol însăși existența lumii noastre nu poate fi un pericol in sine pană nu există cineva care sa-l manuiască.
Si nu sunt #progresistii cei care trag sforile, ei sunt doar militantii de pe străzile si pietele de demonstratii, sforarii adevarati si ne indentificati de Anders sunt Elita familiilor bankare.
Pentru Anders, dezastrele secolului al XX-lea au fost pur și simplu rezultatul logic al unui proces pernicios care era deja în desfășurare de mulți ani, care implică excluderea treptată a omenirii din toate procesele de producție – și, în cele din urmă, din lumea creată de aceste procese. Adevărata catastrofă în această privință, pe care Anders spera să o facă „vizibilă pentru prima dată”, constă în transformarea condiției umane, o transformare care devenise pe cât de naturalizată și imperceptibilă, pe atât de distructivă.
„Bomba atomică”, a susținut el, „a fost astfel emblema supremă a unei forțe nepământene, tulburătoare și bântuitoare, canalizate de obiecte tehnologice complexe: ne arată că, cu cât puterea tehnologică crește, cu atât devenim mai mici; cu cât capacitatea mașinilor este mai necondiționată și nelimitată, cu atât existența noastră este mai condiționată; cu cât mai multe mașini ne conectează în virtutea existenței lor, cu atât mai mult suntem, de asemenea, evidențiați ca fiind consumabili și inadecvați.”
În calitate de comandant al avionului meteorologic care a sprijinit lansarea bombei atomice asupra Hiroshima la 6 august 1945, Claude Eatherly nu a simțit nicio animozitate deosebită față de japonezi, implicat în comiterea unuia dintre cele mai barbare acte ale celui de-al doilea Război Mondial cu o indiferență totală.
Eatherly și-a îndeplinit misiunea, indiferent de finalitatea ei finală. Cum s-a ajuns la asta?
Cum a fost posibil ca, așa cum a scris mai târziu filosoful Günther Anders, „cantitatea de răutate necesară pentru a îndeplini crima supremă, o crimă disproporționată, să fie egală cu zero”?
Opera lui Günther Anders (1902-1992) depune mărturie despre unele dintre dezastrele majore ale secolului al XX-lea și efectul lor asupra peisajului intelectual al vremii. Anders și-a propus să teoretizeze acele dezastre și impactul tehnologiei asupra modernității și condiției umane, în special dominația treptată a tehnologiei asupra tuturor aspectelor activității umane – comercializarea, dezumanizarea și chiar derealizarea lumii care a rezultat din această dominație.
Exilat la Paris în 1933, Anders a ajuns în cele din urmă în California și în industria cinematografică de la Hollywood, unde s-a întreținut scriind scenarii de film și făcând slujbe în ateliere și depozite de filme. Acolo, el a observat îndeaproape ascensiunea dramatică a culturii consumeriste – din cenușa celui de-al Doilea Război Mondial și a idealurilor umaniste occidentale – în timp ce participa la seminariile susținute de membrii Școlii din Frankfurt.
În ciuda relației sale complicate cu Theodor Adorno, multe dintre criticile și preocupările lui Anders s-au suprapus cu cele ale lui Adorno în încercarea de a aborda partea mai întunecată a modernității. Mult mai târziu în viață, din patul său de spital, Anders își va declara opera complementară, oferind o „enciclopedie a lumii apocaliptice” care se desfășurase recent. În 1950, s-a întors definitiv la Viena.
Opera lui Anders a rămas mult timp necunoscută în lumea vorbitoare de limbă engleză, poate din cauza a ceea ce Herbert Marcuse a descris drept „pesimismul său extrem de critic”. Cu toate acestea, a prefigurat deja teme cheie abordate mai târziu de filosofii Jean-Luc Nancy, Bernard Stiegler, Jean-Pierre Dupuy și Zygmunt Bauman; și a câștigat recent o nouă monedă și relevanță.
Alarmat de unele dintre efectele sociale ale noii lumi fantasmagorice care se conturase în jurul nostru, Anders și-a propus să o disece și să afle cum ne-a indus – și chiar ne-a determinat să îmbrățișăm frontal – efectele devastatoare ale dezvoltarii tehnologice și chiar potențiala noastră extincție, pentru a ne determina să ne despărțim de ea mobilizând frica.
În timp ce își propunea să abordeze provocările cu care se confruntă condiția umană – și amenințările la adresa însăși existenței ei – Anders a renunțat la stilul academic al profesorilor săi Edmund Husserl și Martin Heidegger pentru un stil de limbaj filozofic mai accesibil, care s-a oprit pentru a considera realitățile istorice ca fiind obiecte filozofice cu drepturi depline.
Auschwitz și Hiroshima, în special, cu producția lor în masă de decese la scară industrială, au marcat puncte de cotitură în gândirea lui Anders. Aceste catastrofe fuseseră posibile de progresul științei și tehnologiei, progres care a pus în pericol însăși existența lumii noastre.
Daca ar fi să accepătm in abstracto catastrofele fără a ne intreba ce persoane totusi le declansează, căci tehnologia nu este inca autonomă.
Apariția erei nucleare a transformat pacea în pregătirea perpetuă pentru război și, într-o inversare interesantă a dictonului lui Carl von Clausewitz conform căruia războiul este o continuare a politicii prin alte mijloace, a amenințat că va anula cu totul politica prin asigurarea distrugerii reciproce a beligeranţilor.
Anders a deplâns orbirea colectivă a tacticienilor și politicienilor, inconștiența lor în încercarea de a instrumentaliza amenințarea anihilării în scopuri politice – un pariu care se baza pe însăși ignoranța lor.
Dar oare colectivul tacticienilor si politicienilor lucra pentru propriul interes?
Acum putem să intelegem de ce de cate ori ne ducem la vot ni se cere să alegem pe cel mai putin rău dintre răi si pe cel mai putin tampit dintre tampiti, atat cat ii putem noi cunoaste, destul de superficial si limitat. Acesta este jocul Elitei Bankare pe care il practică de secole sub deviza Democratiei: tu ti-ai ales singur reprezentantii si trebuie să te supui deciziilor lor.
Dar reprezentantii nu ne reprezintă pe noi, ei reprezintă pe cei care i-au pus pe listele electorale si acela nu esti tu, pe de altă parte deciziile luate de ei sunt cele ale Elitei care i-au adus in politică, Iată jocul Democratic.
La începutul anilor 1940, Anders a scris:
“Niciunul dintre noi nu are cunoștințe proporționale cu ceea ce ar putea fi un război atomic… ceea ce înseamnă că, în acest domeniu, nimeni nu este competent și că apocalipsa este, prin esență, în mâinile incompetenților”, manuiti de Elită as adauga eu.
Utilizarea modernă a energiei nucleare a estompat distincția dintre civil și militar și a făcut ca posibilitatea dezastrului să fie omniprezentă. Un prag a fost trecut iremediabil când omenirea și-a atârnat în mod deliberat sabia lui Damocles deasupra capului și a creat condițiile pentru auto-anihilarea ei.
Scuza generală a celor ca au colaborat la crearea bombei atomice a fost că: “acesta armă atat de puternică va crea o singură autoritate mondială [de fapt asta era scopul armei], care va putea dicta o pace definitivă si perpetuă, o asumare destul de infantilă, să crezi ca stapanul absolut va dori pacea.
Dobandirea armei atomice de sovietici insă, altă autoritate, a complicat si mai mult lucrurile.
Pericolul constă în transformarea condiției umane, o transformare care devenise pe cât de naturalizată și imperceptibilă, pe atât de distructivă. Este adevarat dar Anders nu a mers insă mai departe sa ne arate cine sunt cei care conduc acest Poiect al transformării conditiei umane, cine avea interesul, mijloacele si vointa.
Asemenea primei sale soții, filozoafa Hannah Arendt, Anders s-a oprit pentru a reflecta asupra retragerii moralității umane și asupra capacității omului de a-și suspenda capacitatea de a reflecta, de a-și părăsi sensibilitatea și empatia.
Nicio sarcină nu a fost mai presantă decât examinarea acelor procese „înscrise în chiar inima modernității noastre tehnice”, ceea ce însemna că „repetarea monstruosului nu este doar posibilă, ci și probabilă”.
Tehnologia ne-a restrâns orizonturile experiențiale, oferind doar lumi gata făcute.
Dar pe langa acest process evolutiv a existat si Revolutia Kulturala care a adus o lipsa grava de interes pentru Morală si adevaratele valori ale culturii, asta a suspendat capacitatea de a judecasi lipsa de sensibilitate tipic umană.
În lucrarea sa de referință “The Obsolescence of Man” – al cărei prim volum (subtitrat Despre suflet in epoca celei de-a doua revoluții industriale) – in editia franceza ”L’obsolescence de l’homme: sur l’âme à l’époque de la deuxième révolution industrielle” a apărut în 1956, iar al doilea volum (Despre distrugerea vieții la momentul celei de-a treia revoluții industriale) în 1980 – Anders a adus un rechizitoriu zdrobitor asupra realității tehnologice, consumeriste moderne.
Modelul modern de muncă, cu diviziunea sa tehnică extremă a muncii și lanțurile de abstractizare, îl făcuse pe muncitor să piardă din vedere produsul final (ȘI CONSECINȚELE ASUPRA MEDIULUI) și și-a redus funcția la o simplă execuție sau monitorizare repetitivă. Muncitorul desfășura o muncă standardizată de mică valoare intrinsecă – orientată în principal spre realizarea de profit – în care existau puține posibilități de auto-exprimare sau de cultivare a unei etici a muncii si respectului fata de Mediu..
Cu toate beneficiile sale, tehnologia asa cum a fost ea aplicata programat de Elite, ne-a restrâns orizonturile experiențiale, oferind doar lumi gata făcute și modalități de experiență predeterminate, atent determinate de corporații și industriile de publicitate. După cum a scris Anders:
“Lumea întreagă, în măsura în care este oferită, prestează acțiunile, opiniile, sentimentele pe care le luăm în considerare, pe scurt: întregul nostru stil de viață, că ascultarea ne este asigurată fără a fi nevoie să percepem o ordine ca atare. A consuma ceea ce este gratuit este ascultarea noastră, la fel ca și livrarea comenzii pe care o primim.”
Acest „imperiu tehno-totalitar” a amenințat să ne „lichiddeze” și să ne reducă la simpli roți dințate ale mega-mașinii. De fapt: “posibilitatea lichidării proprii este principiul cu care ne înzestram toate dispozitivele tehnologice, indiferent de ce altă funcție specială le încredințăm și acestora. Lichidarea este principiul exclusiv care informează construcția mașinilor… Ceea ce ne propunem exclusiv sunt mașinile, ale căror funcții ne fac de prisos, ne opresc și ne lichidează.
În cadrul acestui „totalitarism al aparatelor”, învechirea programată a fost extinsă la om, pe măsură ce se trezise din ce în ce mai mult asimilat tehnologiei producției. Fusese lipsit treptat de autonomia și capacitatea sa de a-și crea o lume pentru el însuși, iar libertatea sa a fost redusă la alegerea dură între adecvarea în lumea tehnologică sau excluderea din aceasta pentru că nu a respectat imperativul său de a produce și consuma continuu.
Investind toate dimensiunile existenței umane, ea a dus la pacificarea și subordonarea completă a omului într-o societate pe deplin consumerizată:
“Acesta este esenta discuției despre milioanele de Eichmann pasivi, eliberați de gândire și responsabilitate, mai degrabă decât de acțiune, care îndeplinesc sarcini negândite altfel decât în moduri pur instrumentale.”
Omul probabil nu este o mașină, dar se comportă ca atare într-o situație în care Elitele îi impun regulile de funcționare. Într-adevăr, progresul tehnologiei nu trebuie înțeles ca fiind neapărat progresul omenirii: departe de asta, el nu este însoțit de un progres al gândirii, al reflecției și al responsabilității, întrucât le elimină intervenția și chiar de multe ori le fac imposibile.
Anders și-a propus să analizeze „noua varietate de rușine” care i-a fost impusă omului pentru că s-a născut si nu a fost făcut[născut din păcat]. Designul nostru a fost „orb și necalculat”, corpurile noastre „rigide, recalcitrante și limitate”, spre deosebire de „produsele impecabile, care sunt proiectate cu grijă până la capăt” și cu care nu ne am putea măsura niciodată.
Pentru Anders, cauza principală a apatiei noastre s-a aflat în idea plantată de Elite in cultura maselor că discrepanța care a apărut între facultățile noastre, în special imaginația noastră, și acțiunile noastre, în așa fel încât „suntem incapabili să concepem ceea ce putem construi; să reproducem mental ceea ce putem produce; pentru a realiza realitatea pe care o putem aduce la ființă.” Cata falsitate.
Capacitatea de a ucide mii de oameni la apăsarea unui buton nu mai era egalată cu capacitatea de a lua măsura calamității provocate. Acest „decalaj prometeic” ne-a anesteziat adesea facultățile, inclusiv capacitatea noastră de a ne teme de pericolul care ne amenință, pentru simplul motiv că nu putem ști ceea ce nu putem înțelege sau reprezentăm concret sau moral pentru noi înșine. Aceste limitări au indus în noi o stare de iresponsabilitate, o formă de nihilism în acțiune care ne-a menținut ca indivizi atomizați în timp ce ne străduim spre propria noastră irelevanță și dispariție.
Unele dintre predicțiile lui Anders sunt ciudate în prezența lor asupra modului în care dispozitivele și mașinile au ajuns să ne mijlocească gândurile, discuțiile, ideile și chiar relațiile, înghesuindu-ne mințile cu o frivolitate care creează dependență și falsă liniștește:
“Scenografia maselor așa cum a făcut Hitler a devenit de prisos: dacă cineva vrea să-i dezbrace pe om personalitatea lui (și chiar să-l facă mândru că este un nimeni), nu mai este necesar să-l înece în masă…
Nicio depersonalizare, nici o degradare a omului nu este mai eficientă decât cea care pare să păstreze libertatea personalității și drepturile acelui individ. Fiecare este supus separat procesului de „condiționare”, care funcționează la fel de bine în cuștile în care indivizii sunt acum închiși, în ciuda singurătății lor, în milioanele lor de unități izolate.
Acest tratament este discret deoarece este prezentat ca distractiv, deoarece ascunde victimei sale sacrificiile pe care le cere de la ea și o lasă cu iluzia unei vieți private sau cel puțin a unui spațiu privat. Vom umple mințile oamenilor cu ceea ce este inutil și distractiv. Este bine să împiedici mintea să gândească prin muzică neîncetată și vorbărie. Sexualitatea va fi plasată în prim-planul intereselor umane. Ca calmant social, nimic mai bun…
În general, vom avea grijă să alungăm seriozitatea din viață, să batem în derâdere orice este foarte apreciat și să susținem constant frivolitatea: astfel încât euforia reclamei să devină standardul fericirii umane și modelul libertății. Condiționarea singură va produce astfel o astfel de integrare, încât singura teamă – care trebuie menținută – va fi aceea de a fi exclus din sistem și, prin urmare, de a nu mai putea accesa condițiile necesare fericirii.”
„Orbirea noastră în fața apocalipsei”, care, conform lui Anders, caracterizează a treia revoluție industrială, ne permite „să facem planuri și să trăim ca și cum totul… ar continua ca înainte”. Această credință în progres, înrădăcinată persistent de la Revoluția Industrială, face de neconceput orice sfârșit al istoriei umane:
“În fața ideii de apocalipsă, sufletul nostru pierde. În aceste condiții, ideea de apocalipsă nu este mai mult pentru noi decât un simplu cuvânt.
O mare parte din preluarea tehnologică recentă a vieților noastre a fost susținută de mitul că este sinonim cu emanciparea și progresul – o îngâmfare pe care era bănuit să o conteste chiar dacă acel imperativ a contribuit și mai mult la creșterea inegalităților, la distrugerea naturii și la risipa de resurse.
„Adevărații teroriști” în această privință sunt așa-numiții experți responsabili care erau la fel de ignoranți ca noi, dar „care ne sperie încontinuu lumea comună cu amenințarea distrugerii.” În loc să „ilumineze” omul, progresul tehnologiei a luat sfârșit ancorându-i mai mult învechirea și plasându-l în afara istoriei.
[Invechirea planificată se aplică la produsele comerciale ca să iasă din uz după o perioadă determinată si astfel consumatorii să cumpere din nou, cotribuind la consumerism.]
În lumina crizei de mediu care acum este in plină desfăsurare, a servituții noastre în creștere față de o societate consumeristă fără suflet, construită pe deșeuri și exploatare și a naturii din ce în ce mai mediatizate a realității, analizele lui Anders rămân izbitor de pertinente.
În ciuda reprezentării din ce în ce mai mari în mass-media a acestor amenințări, trăim în ceea ce Anders a numit „epoca incapacității de a ne teme” și rămânem totuși în mare măsură covârșitor de pasivi în fața acestei dezvoltări.
Chiar dacă suntem obiectiv conștienți de pericolele legate de criza climatică, de colapsul biodiversității și de diminuarea resurselor, preferăm să continuăm să le dăm afară din minte pentru a evita mai bine confruntarea directă cu ele.
Ne adăpostim în ignoranță, chiar și în consumul excesiv, nechibzuit. Și totuși, în fața perspectivei dispariției noastre nu atât de îndepărtate, „avem noi”, așa cum ne provoacă Anders, „avem dreptul să stăm cu mâinile incrucisate?
Este gravitatea mortală a viitorului nostrum un carte blanche pentru lene?
Pentru a cultiva și educa facultățile care au devenit impotente prin dezvoltarea tehnică, Anders ne invită să ne inspirăm din memoria dezastrelor trecute pentru a susține o imagine a omului în creativitatea, ingeniozitatea, sensibilitatea și responsabilitatea sa.
Dacă vrem să supraviețuim, conform lui Anders, „trebuie să practicăm înțelegerea nevăzutului ca prezent în orice moment și să educăm generația următoare în această înțelegere și ingrijorare pe care o cere”.
Mai presus de toate, trebuie să rezistăm tentației de a naturaliza ceea ce ne-a victimizat și a pus bazele dispariției noastre, dar, în schimb, ne protejăm umanitatea și puterea ca indivizi. Este imperativ să ieșim din somn prin lărgirea limitelor imaginației pentru a recăpăta conștientizarea consecințelor umane, sociale și morale ale acțiunilor noastre și pentru a concepe o responsabilitate adecvată pentru orice consecință disproporționată.
Numai atunci putem spera să „ne menținem conștiința vie în epoca mașinii”.
Anders a susținut că o opoziție pe scară largă față de producția și consumerismul iresponsabil din punct de vedere Moral este posibilă
În acest fel, el a prefigurat „catastrofismul iluminat” teoretizat de gânditorul francez Dupuy. Convins că omenirea era în tultima oră, Anders spera să „sămene panică” și să-și smulgă cititorii din apatia lor: „Pentru că cel care vede pericolul în panică și nu în pericolul împotriva căruia îi avertizăm, denaturează adevărul și orbește în mod voit si vecinii săi – și nu mai proiectează o nouă moralitate capabilă să ia în considerare noile catastrofe și conservarea omenirii.”
Mai exact, Anders ne-a îndemnat să protestăm și să ne revoltăm împotriva fatalității tehno-totalitarismului. Refuzând să colaborăm cu o ordine opresivă, creând forme de rezistență la orice ordine care a perpetuat masacrele, ne-a devalorizat ca ființe umane, ne-a atomizat societățile și ne-a pus în pericol însăși existența, am putea atunci poate spera să salvăm omul dintr-o cultură conformistă a resturilor si sa ii ajutam sa se inarmeze cu o justă Moralitate.
În cartea sa “The View from the Moon: Philosophical Reflections on Space Travel” , Anders, cu decenii înainte ca o nouă generație de miliardari să încerce să colonizeze spațiul, și-a imaginat privind înapoi la Pământ de pe Lună.
Poate că încă nu este prea târziu in era Globalizarii pentru a ne recăpăta un sentiment Colectiv al destinului nostru comun si global.
LUMEA RAZBOIULUI BIOLOGIC
Capitolul 1 – Introducere și Atenție
De Larry Romanoff, 18 august 2023
Tindem să ne gândim la războiul biologic și/sau chimic în termeni simpli într-un cadru simplu, tendință care ne determină să înțelegem greșit multe din ceea ce se întâmplă în jurul nostru și să clasificam greșit multe evenimente mondiale. De obicei, când luăm în considerare acest subiect, ne imaginăm utilizarea acestor agenți în timp de război (fierbinte sau rece), imaginându-ne poate armate care folosesc gaz muștar sau SUA care pulverizează Agent Orange peste cea mai mare parte a Vietnamului. Sau poate ne imaginăm că SUA provoacă agenți patogeni biologici în Coreea de Nord (cum a făcut-o) sau împrăștiind gripa porcină în Cuba și China (cum a făcut-o și pe asta). În orice caz, în mod normal ne imaginăm că aceste evenimente implică o națiune care acționează împotriva alteia.
Dar războiul biologic acționează sub mai multe forme și are multe obiective. De asemenea, are multe categorii de făptuitori, precum și clasificări ale victimelor vizate. Războiul biologic a trecut de mult din lumea militară în cea civilă, fapt care va necesita experiență și contemplare pentru a-l aprecia pe deplin. Actorul principal poate fi un guvern de stat, dar poate fi și o instituție, o corporație sau o agenție ONU. Ar putea fi, de asemenea, un grup conspirativ de indivizi cu o agendă politică și nu este întotdeauna ușor de identificat sursele finale și nici pentru cine acționează în cele din urmă.
Dacă ați citit volumul unu al cărții mele electronice despre „Cele mai murdare secrete ale Americii”, veți fi aflat că guvernul și armata SUA au efectuat „experimente” biologice și chimice asupra populației americane, experimente atât de vaste încât au acoperit multe decenii, au afectat zeci. sau chiar sute de milioane de victime și, uneori, au fost atât de cuprinzătoare încât acoperă întreaga SUA continentală și părți din Canada. Intenția nu era de a ucide populația unei națiuni inamice, ci de a învăța potențialul agenților patogeni biologici și cele mai bune mijloace de distribuție. În aceste cazuri de mii de experimente care se întind pe mai multe decenii, victimele vizate au fost oamenii guvernului, dar acest lucru încă contează drept război biologic.[1] [2] În mod similar, atunci când armata americană și-a supus soldații la diferiți agenți patogeni și vaccinuri, acestea au fost experimente biologice menite să învețe cum să infecteze și să dezactiveze cel mai bine armata inamicului. Chiar dacă intenția nu a fost de a-și ucide propriii militari, acest lucru încă contează drept război biologic.[3]
Trecând într-o altă direcție, când un grup de finanțatori și industriași conspiră pentru a ucide turmele de animale domestice, astfel încât Big Agra să poată elimina micii fermieri și să preia controlul asupra aprovizionării cu hrană a unei națiuni, așa cum au făcut aproape sigur în Marea Britanie,[4] ] acest lucru se clasifică, de asemenea, drept război biologic, chiar dacă țintele în acest caz sunt animale.
https://www.youtube.com/watch?v=Yb9iaDoXJF8
Vaccinările sunt un alt exemplu. După cum probabil știți deja, OMS a inventat un „vaccin pentru sterilitate” utilizând hormonul uman feminin Hcg combinat cu toxoidul tetanic ca purtător și, în țările din Lumea a treia, a sterilizat aproximativ 150 de milioane de femei fără știrea lor, sub pretextul de a conduce vaccinări împotriva tetanosului. [5] De asemenea, există destul de multe cazuri în care pare aproape sigur că o companie farmaceutică majoră a aranjat pentru o epidemie într-o țară săracă – cu ajutorul amabil al programelor de vaccinare omniprezente ale OMS – pentru a economisi costul testelor vii ale un nou medicament experimental.[6] Acestea sunt, de asemenea, clasificate drept război biologic, în acest caz de către o agenție ONU și o mare companie farmaceutică împotriva oamenilor săraci din lume.
Estimarea riscurilor de import și transmitere locală a infecției cu virusul Zika.
Există și alte categorii. Uneori pot fi eliberați agenți patogeni care sunt inofensivi în sine, dar pot fi folosiți pentru a crea teamă care poate fi apoi aplicată pentru a reface politicile sociale ale unei națiuni. Ca un exemplu, este evident pentru observatorii inteligenți că virusul ZIKA a fost dispersat în mod deliberat pentru a crea suficientă teamă în rândul populațiilor implicate pentru a forța guvernele naționale să-și relaxeze politicile privind avortul.[7] O dovadă circumstanțială este că ZIKA a apărut doar în America Centrală și de Sud, zone care sunt puternic creștine și care au avut cele mai restrictive politici de avort. ZIKA a avut de ales să apară oriunde în lume și, cu siguranță, ar fi putut alege o victimă mai aproape de casă, în loc să parcurgă 15.000 de km, din Micronezia până în Brazilia. Dovezile din acest caz indică destul de puternic că făptuitorii sunt evreii khazari din City of London, cu idei neobișnuite despre viitorul lumii noastre și cu puterea financiară și politică de a-și duce la îndeplinire ambițiile.
Există încă un alt aspect în acest sens: semințe modificate genetic.[8] În prezent, este binecunoscut faptul că diverse companii și guverne au reușit să îmbine un număr mare de agenți patogeni diferiți în semințele modificate genetic. Acest lucru poate fi benign, atunci când o firmă a încercat să creeze plante care ar putea produce aspirină. Poate fi, de asemenea, malign, ca atunci când o altă firmă producea porumb spermicid care ar face bărbații sterili. De fapt, s-a dovedit că o mulțime de agenți patogeni mortali pot fi îmbinați în semințele modificate genetic, cu consecințe pe care le voi lăsa imaginației voastre. Dar semințele modificate genetic în sine pot deveni sterile, condamnând o națiune involuntară la o scădere devastatoare a producției de alimente și la genocid rezultat al foametei. În toate formele sale, semințele modificate genetic se califică drept război biologic, cel puțin potențial.
În mod similar, companiile de semințe și biochimice au promovat în trecutul recent utilizarea semințelor de bumbac ca aliment primar pentru țările subdezvoltate. Semințele de bumbac sunt toxice, conținând o substanță chimică numită gossypol, care este un sterilizant masculin eficient. Companiile de semințe au susținut că au eliminat această toxină la un nivel sigur, dar nu există un nivel sigur pentru gosipol. Chiar și doze foarte mici luate în mod repetat (ca atunci când sunt utilizate pentru un aliment de bază) va face sterilă o întreagă populație masculină. Acest lucru se califică și drept război biologic, în acest caz de către guvernele occidentale și agențiile ONU împotriva populației întregii Lumi a Treia.
O convingere pe care ar trebui să o porți în inimă este că nu există „accidente” în evenimente interne majore și în afaceri externe, că atunci când se întâmplă ceva major, în afară de vulcani și tornade, poți fi sigur că acel eveniment a fost planificat. Poate că nu știm întotdeauna cine a planificat-o, dar putem fi siguri că nu a fost întâmplător sau ceea ce am putea numi „un act al lui Dumnezeu”. Mă gândesc la o singură excepție de la această regulă în ultimii 100 sau mai mulți ani, despre care voi discuta mai târziu.
Din nou, dacă ați citit volumul unu din seria de cărți electronice menționate mai sus, veți fi văzut că guvernul SUA – și toată mass-media – au mințit oamenii timp de mai bine de 70 de ani, exemplificat prin faptul că Eisenhower a supus familiile americane la doze de radiații nucleare și instruirea presei să spună femeilor care suferă de avorturi spontane, căderea părului și cancer, că suferă de „sindromul gospodinei”.
Apărarea anglosferei: fostul prim-ministru britanic Winston Churchill, președintele SUA Dwight D. Eisenhower și premierul britanic Harold Macmillan
la o reuniune cu foștii generali la Londra în 1959.
Dacă un guvern occidental va provoca astfel de atrocități propriei populații și va oferi negare riguroase și minciuni scandaloase timp de decenii, de ce v-ați imagina că alte guverne occidentale sunt diferite? De ce v-ați imagina că corporațiile multinaționale sau agențiile ONU sunt diferite? Toți își aprovizionează personalul din aceeași cloacă. Să credem că țările membre ale ONU mint mereu, dar ONU spune întotdeauna adevărul? Această situație nu ar putea exista: ONU este formată din reprezentanți ai acelorași națiuni și nu este în niciun fel independentă de ei.
La acest summit de la începutul lunii decembrie 2010 din Kazahstan, secretarul de stat american Hillary Clinton (centru stânga) și-a exprimat regretele secretarului general al ONU, Ban Ki-moon (extrema stângă), pentru divulgările divulgate cu privire la diplomații americani care spionează ONU.
Pe măsură ce citiți prin exemplele discutate în această serie, păstrați aceste precauții în minte și ar trebui să devină din ce în ce mai clar că multe evenimente biologice din trecut pe care le-am respins ca accidente au fost de fapt planificate cu atenție și cu un scop foarte definit. Și pe măsură ce revizuiți în mintea voastră „narațiunea oficială” din partea guvernelor și a mass-media cu privire la aceste evenimente, ar trebui să devină din ce în ce mai clar pentru dvs. că poveștile oficiale nu pot fi adevărate, la fel ca și negările Departamentului de Stat al SUA cu privire la ONU lui Hillary Clinton. spionaj.[9]
*
Scrierile dlui Romanoff au fost traduse în 32 de limbi, iar articolele sale au fost postate pe peste 150 de site-uri de știri și politică în limbi străine din peste 30 de țări, precum și pe peste 100 de platforme în limba engleză. Larry Romanoff este un consultant de management pensionar și om de afaceri. A deținut funcții de conducere în cadrul unor firme internaționale de consultanță și a deținut o afacere internațională de import-export. A fost profesor invitat la Universitatea Fudan din Shanghai, prezentând studii de caz în afaceri internaționale la cursurile EMBA de nivel superior. Domnul Romanoff locuiește în Shanghai și scrie în prezent o serie de zece cărți legate în general de China și Occident. El este unul dintre autorii care contribuie la noua antologie a lui Cynthia McKinney „When China Sneezes”. (Cap. 2 — Confruntarea cu demonii).
Arhiva sa completă poate fi văzută la
https://www.bluemoonofshanghai.com/ + https://www.moonnofshanghai.com/
El poate fi contactat la:
2186604556@qq.com
*
NOTE
[1] Guvernul SUA declară război Americii
[2] Guvernul SUA declară război Americii – Partea 2 – Război biologic
[3] SUA declară război propriilor sale armate
[4] Marea Britanie febra aftoasă
[5] O poveste de precauție despre OMS
[6] Epidemia perfect sincronizată a lui Pfizer
[7] ZIKA
[8] Semințe modificate genetic: concepute ca o armă
[9] Spionarea liderilor Națiunilor Unite de către diplomații americani
https://en.wikipedia.org/wiki/Spying_on_United_Nations_leaders_by_United_States_diplomats
*
Acest document poate conține materiale protejate prin drepturi de autor, a căror utilizare nu a fost autorizată în mod specific de către proprietarul drepturilor de autor. Acest conținut este pus la dispoziție conform doctrinei de utilizare corectă și are doar scop educațional și informativ. Nu există nicio utilizare comercială a acestui conținut.
Drepturi de autor © Larry Romanoff, Moon of Shanghai, Blue Moon of Shanghai, 2023
Traducerea: CD
DETURNAREA HAWAIULUI
De Larry Romanoff — 6 august 2023
NOTĂ: Această primă porțiune este adaptată dintr-un articol din The Hawaiian Nation.[1]
Puțini oameni știu că Regatul Hawaii încă mai există ca stat-națiune, că are propriii cetățeni, își eliberează propriile pașapoarte și își conduce propriile relații diplomatice. Puțini oameni știu că Hawaii nu este legal un stat al SUA și că Regatul încearcă de mai bine de 100 de ani să pună capăt ocupației ilegale americane a Hawaii. Iată povestea.
Deturnarea unei țări
La 14 ianuarie 1893, ministrul Statelor Unite desemnate în Regatul suveran și independent Hawaii a conspirat cu un grup mic de rezidenți non-hawaieni ai Regatului Hawaii, inclusiv cetățeni ai Statelor Unite, și cu sprijinul neautorizat al SUA. Marina, pentru a răsturna guvernul indigen și legal din Hawaii. La scurt timp după aceea, în timp ce era închisă și informată cu privire la riscul vărsării de sânge, regina Liliuokalani a fost forțată să renunțe la controlul Regatului său guvernului Statelor Unite. Într-un mesaj adresat Congresului din 18 decembrie 1893, președintele Grover Cleveland a descris astfel de acte drept „un act de război, comis cu participarea unui reprezentant diplomatic al Statelor Unite și fără autoritatea Congresului”, și a recunoscut că prin astfel de acte, guvernul unui popor pașnic și prietenos a fost răsturnat. Președintele Cleveland a concluzionat în continuare că „a fost făcută astfel o greșeală substanțială pe care o respectare cuvenită pentru caracterul nostru național, precum și pentru drepturile oamenilor vătămați, trebuie să ne străduim să o reparăm” și a cerut restaurarea monarhiei hawaiane.
Crearea frauduloasă a unui „stat” american
„Procesul de stat” pentru Hawaii a fost o dublă fraudă. Nu numai că nu a reușit să ofere setul corect de opțiuni pentru a fi votat, dar a oferit putere de vot în mare parte doar americanilor – și niciuna hawaienilor înșiși. ONU a clarificat autoguvernarea ca să însemne oferirea oamenilor de pe teritoriu de opțiuni cu privire la modul în care se vor raporta la ONU – integrare, asociere liberă sau independență. Acest proces de autoguvernare a fost menit să rupă lanțurile colonizării. Dar, în loc să permită alegerile cerute de ONU, SUA a limitat alegerea la „integrare”. În 1959, a pus în fața poporului doar întrebarea: „Hawaii va fi imediat admis în Uniune ca stat?” Alegătorii calificați în acest proces au fost cetățeni americani care au locuit în Hawaii de cel puțin un an. De la invazia și anexarea americană și pe parcursul celor 60 de ani, mii de oameni au migrat în Hawaii, mulți cu armata americană. Toți hawaienii care aveau sau au preluat cetățenia americană aveau voie să voteze. Dar cei care au îndrăznit să se declare cetățeni hawaiani, refuzând să accepte cetățenia americană impusă, nu au putut vota. Și așa a devenit Hawaii al 50-lea stat al SUA.
Hawaii nu este legal un stat al SUA
Este ușor să găsești curajul necesar pentru a susține o poziție morală dacă acea poziție te avantajează. Cu toate acestea, adevăratul curaj moral este dovedit atunci când cineva alege să susțină ceea ce este corect din punct de vedere moral și etic chiar și atunci când o astfel de poziție este în detrimentul propriu. Oamenii Statelor Unite se găsesc într-o astfel de poziție chiar acum, forțați să aleagă între o poziție morală și etică care poartă cu ea potențialul de a crea inconveniente sau de a susține status quo-ul și trebuie să recunoască în sinea lor că nu sunt campionii dreptate ei înșiși își imaginează că sunt. Până la sfârșitul acestui articol, vei ști singur care ești. Însă realitatea este că într-o lume în care națiunile sunt la fel de legate de statul de drept ca și cetățenii națiunilor (dacă nu mai mult), adevărul este cu totul altul. Adevărul este că fiecare pas pe calea Hawaii, de la națiune suverană și independentă, la teritoriu anexat, la stat, a fost făcut cu încălcarea legilor și tratatelor în vigoare atunci, fără a ține cont de dorințele poporului hawaian. Mulți oameni, inclusiv președintele Grover Cleveland, s-au opus anexării Hawaii. Dar în cele din urmă, simpla lăcomie și interes militar au depășit orice îngrijorare sau drept moral și legalitate. Guvernul legitim al Hawaii a fost răsturnat folosind amenințarea forței militare americane. Hawaii a fost furată de la poporul ei în beneficiul proprietarilor bogați de plantații americani și al intereselor militare, iar justificările crimei au fost inventate ulterior. (Cel de mai sus este steagul Hawaii – al unei țări independente care încă există).
Însă realitatea este că într-o lume în care națiunile sunt la fel de legate de statul de drept ca și cetățenii națiunilor (dacă nu mai mult), adevărul este cu totul altul. Adevărul este că fiecare pas pe calea Hawaiului, de la națiune suverană și independentă, la teritoriu anexat, la stat, a fost făcut cu încălcarea legilor și tratatelor în vigoare atunci, fără a ține cont de dorințele poporului hawaian. Mulți oameni, inclusiv președintele Grover Cleveland, s-au opus anexării Hawaii. Dar în cele din urmă, simpla lăcomie și interesul militar au depășit orice îngrijorare sau drept moral și legalitate. Guvernul legitim al Hawaiului a fost răsturnat folosind amenințarea forței militare americane. Hawaiului i-a fost furată de la poporul lui în beneficiul proprietarilor bogați de plantații americani și al intereselor militare, iar justificările crimei au fost inventate ulterior.
Guvernul din Hawaii a fost răsturnat la 17 ianuarie 1893 de un grup relativ mic de bărbați, majoritatea americani prin naștere sau moștenire. Ei au preluat controlul insulelor cu sprijinul trupelor americane trimise la țărm de pe o navă de război în portul Honolulu. În fața acestei „forțe superioare a Statelor Unite ale Americii”, regina Liliuokalani și-a cedat tronul, sub protest, pentru a evita vărsarea de sânge. Ea avea încredere că guvernul Statelor Unite va îndrepta răul care i-a fost făcut ei și poporului hawaian. Cine erau acest grup de americani și de ce au răsturnat guvernul? rudele lui Bob Dole și a zahărului. Zahărul a fost de departe principalul sprijin al insulelor, iar profiturile și prosperitatea depindeau de tratatele favorabile cu Statele Unite, principala piață a zahărului din Hawaii, creând legături economice puternice. Proprietarii plantațiilor erau, în cea mai mare parte, descendenții familiilor misionare inițiale care aduseseră religia pe insule în urma corăbiilor de vânătoare de balene. Pe măsură ce proprietatea privată a venit pe insule, familiile de misionari au ajuns să dețină o mare parte din ea! Hawaii are puțină bogăție minerală, așa că pământul a fost util doar pentru agricultură. Într-o zi în care navele cu vele, nerefrigerate erau singurele mijloace de a transporta produse către SUA continentale, zahărul și, într-o măsură mai mică, nucile de cocos erau singurele produse care puteau supraviețui pe durata călătoriei pe mare.
Dar Statele Unite au recunoscut, în 1826, Hawaii ca națiune suverană în sine și au impus taxele obișnuite de import pentru zahărul provenit din insule. Acest lucru a redus profiturile plantațiilor de zahăr. Într-adevăr, fiind ei înșiși cetățeni americani, proprietarii de plantații au fost supărați de faptul că guvernul SUA a făcut de fapt mai mult profit din zahărul lor decât proprietarii de plantații înșiși. Pentru a sustrage tariful, a devenit necesar proprietarilor de plantații ca Hawaii să înceteze să mai fie o națiune separată și suverană. În 1887, în timpul domniei fratelui lui Liliuokalani, regele Kalakaua, un grup de plantatori și oameni de afaceri, care căuta să controleze regatul atât politic, cât și economic, au format o organizație secretă, Liga Hawaiiană. Membrii (doar câteva sute, comparativ cu cei 40.000 de nativi hawaieni din regat) era preponderent americana, condus de Lorrin A. Thurston, avocat și nepot misionar. Scopul lor, deocamdată, era să „reformeze” monarhia. Dar ceea ce a fost „reforma” pentru americani a fost o trădare pentru oamenii din Hawaii, care își iubeau și își respectau monarhii. Este important să ne amintim că, spre deosebire de conducătorii ereditari ai Europei, ultimii doi regi ai Hawaii au fost de fapt aleși în această funcție prin vot democratic. Kalakaua și sora sa, Lili’uokalani, erau bine educați, inteligenți, pricepuți în grațiile sociale și la fel de bine în fața tradițiilor hawaiane și a ceremoniilor de curte. Mai presus de toate, erau profund preocupați de bunăstarea poporului hawaian și de menținerea independenței regatului. Nu vedeau niciun motiv să-și renunțe la independență doar pentru a-i face pe americanii deja bogați și mai bogați.
Marinii americani de la USS Philadelphia ridică steagul american la ceremonia de anexare a Statelor Unite de la Palatul Iolani, Honolulu, Hawaii. Fotografie Wikimedia Commons.
Membrii mai radicali ai Ligii Hawaii au favorizat abdicarea regelui și unul chiar a propus asasinarea. Dar ei au decis că regele va rămâne pe tron, dar cu puterea lui puternic limitată de o nouă constituție creată de ei. Uciderea lui ar fi o ultimă soluție dacă ar refuza să fie de acord. Mulți membri ai Ligii Hawaii aparțineau unei miliții de voluntari, Honolulu Rifles, care era oficial în serviciul guvernului hawaian, dar era în secret brațul militar al Ligii Hawaii. Kalakaua a fost obligat să accepte un nou Cabinet compus din membrii ligii, care i-au prezentat constituția pentru semnătură la Palatul Iolani. Regele reticent s-a certat și a protestat, dar în cele din urmă a semnat documentul, care a devenit cunoscut drept Constituția baionetă. Așa cum a remarcat un membru al Cabinetului, „Puțin a fost lăsat la imaginația suveranului care ezită și nu dorește, cu privire la ce s-ar putea aștepta în cazul refuzului său de a se conforma cerințelor care i-au fost adresate”. Constituția baionetă a redus foarte mult puterea regelui, făcându-l un simplu figurin. A pus puterea executivă actuală în mâinile Cabinetului, ai cărui membri nu mai puteau fi demiși de rege, ci doar de Legislativ. Modificarea acestei constituții a fost și apanajul exclusiv al Legislativului. Celălalt scop al Constituției baionetei a fost de a elimina dominația majorității native din Hawaii la urne și în Legislativ. Reformatorii drepți erau hotărâți să-i salveze pe hawaieni de la autoguvernare.
Așa cum a remarcat un membru al Cabinetului, „Puțin a fost lăsat la imaginația suveranului care ezită și nu dorește, cu privire la ce s-ar putea aștepta în cazul refuzului său de a se conforma cerințelor care i-au fost adresate”. Constituția baionetă a redus foarte mult puterea regelui, făcându-l un simplu figurin. A pus puterea executivă actuală în mâinile Cabinetului, ai cărui membri nu mai puteau fi demiși de rege, ci doar de Legislativ. Modificarea acestei constituții a fost și apanajul exclusiv al Legislativului. Celălalt scop al Constituției baionetei a fost de a elimina dominația majorității native din Hawaii la urne și în Legislativ. Reformatorii drepți erau hotărâți să-i salveze pe hawaieni de la autoguvernare.
Privilegiul de a vota nu mai era limitat la cetățenii regatului, ci era extins la rezidenții străini – cu condiția să fie americani sau europeni. Asiaticii au fost excluși – chiar și cei care au devenit cetățeni naturalizați. Casa Nobililor, numită anterior de rege, avea să fie aleasă acum, iar alegătorii și candidații pentru ea trebuiau să îndeplinească o cerință ridicată de proprietate sau de venit – care exclude majoritatea nativilor hawaiani. Deși puteau să voteze încă pentru Camera Reprezentanților, pentru a face acest lucru au trebuit să jure că vor respecta Constituția baionetă. Hawaienii s-au opus cu tărie diminuării vocii lor în guvernarea propriei țări și s-au supărat pentru reducerea puterilor monarhului și modul în care i-a fost impusă Constituția baionetă. Hawaienii, chinezii și japonezii i-au cerut regelui să revoce constituția. Auto-numitul Cabinet de Reformă a răspuns că doar un act al Legislativului ar putea face acest lucru – deși noua lor constituție nu a fost niciodată supusă la vot. În 1889, un tânăr parțial hawaian pe nume Robert W. Wilcox a organizat o revoltă pentru a răsturna Constituția baionetă. El a condus aproximativ 80 de bărbați, hawaieni și europeni, cu arme cumpărate de chinezi, într-un marș înainte de zori la Palatul `Iolani, cu o nouă constituție pe care Kalakaua să o semneze. Regele era departe de palat, iar Cabinetul a chemat trupe care au înăbușit cu forța insurecția. Judecat pentru conspirație, Wilcox a fost găsit nevinovat de un juriu format din nativi din Hawaii, care l-au considerat un erou popular.
La 20 ianuarie 1891, regele Kalakaua a murit de o boală de rinichi la vârsta de 54 de ani, lăsând-o pe sora lui, Liliuokalani’, regina Hawaii, care însăși fără copii, a declarat-o pe tânăra prințesă Ka`iulani succesorul ei la tron. Doar șapte luni mai târziu, a murit și soțul lui Liliuokalani, John Dominis, fiul unui căpitan de marina american. În anul următor, Lorrin Thurston și un grup de bărbați cu gânduri asemănătoare, majoritatea de sânge american, au format un Club de Anexare, punând la cale răsturnarea reginei și anexarea la Statele Unite. Thurston a mers la Washington pentru a promova anexarea și a primit un mesaj încurajator de la președintele Benjamin Harrison: „Veți găsi aici o administrație extrem de simpatică”. La 14 ianuarie 1893, regina a încercat să proclame o nouă constituție care să restabilească puterea pe tron și drepturile poporului nativ din Hawaii. Alertată mai devreme de intenția reginei de către doi dintre membrii cabinetului ei, Clubul de Anexare a intrat în acțiune. Un Comitet de Siguranță format din 13 membri a fost ales pentru a planifica răsturnarea reginei și stabilirea unui guvern provizoriu. În timp ce plănuiau revoluția, ei susțineau că regina, propunând modificarea constituției, a comis „un act revoluționar”.
Nava de război americană USS Boston se afla în portul Honolulu Harbour. Cu ochiul spre debarcarea trupelor, Lorrin Thurston și alți doi l-au chemat pe ministrul american din Hawaii, John L. Stevens, un anexionist declarat. Stevens i-a asigurat că nu o va proteja pe regina și că va debarca trupe din Boston dacă va fi necesar „pentru a proteja viețile și proprietățile americanilor”. El a mai spus că, dacă revoluționarii ar fi în posesia clădirilor guvernamentale și de fapt controlează orașul, le-ar recunoaște guvernul provizoriu. Este important de remarcat faptul că lui Stevens nu avea niciun statut legal pentru a recunoaște un nou guvern în numele Statelor Unite. A doua zi, 15 ianuarie, Thurston a spus Cabinetului Reginei că Comitetul pentru Siguranță o va provoca și ia trimis o scrisoare ministrului Stevens prin care i-a cerut să debarce trupe din Boston, afirmând că „siguranța publică este amenințată și viața și proprietatea. sunt în pericol.” Acesta a fost un punct critic. „Siguranța publică” a fost amenințată doar de însuși Comitetul pentru Siguranță. Stevens nu avea niciun temei legal pentru a trimite trupe americane la țărm în forță. A fost, după orice definiție a cuvântului, o invazie folosind trupe americane, pentru a răsturna un guvern străin. Comitetul pentru Siguranță a oferit președinția guvernului provizoriu lui Sanford B. Dole, un alt „băiat de misiune”, așa cum îi spunea Thurston. În loc să desființeze monarhia, Dole a favorizat înlocuirea reginei cu o regență care deține tronul în încredere până când Prințesa Ka’iulani a ajuns la majorat. El a acceptat președinția și și-a prezentat demisia ca judecător la Curtea Supremă din Hawaii. În dimineața zilei de 17 ianuarie, Dole i-a dat lui Stevens o scrisoare de la Thurston, prin care îi ceru recunoașterea guvernului provizoriu, pe care plănuiau să o proclame la ora 3 în acea după-amiază. Ministrul american i-a spus lui Dole: „Cred că aveți o oportunitate grozavă”.
La 17 ianuarie 1893, la amurg, regina Liliuokalani și-a cedat tronul sub semn de protest, cu aceste cuvinte: „Eu, Liliuokalani, prin harul lui Dumnezeu și sub constituția Regatului Hawaii, Regina, protestez solemn împotriva oricărei și toate actele comise împotriva mea și a guvernului constituțional al Regatului Hawaii de către anumite persoane care pretind că au înființat un Guvern provizoriu al și pentru acest Regat. „Că cedez forței superioare a Statelor Unite ale Americii, al cărei ministru plenipotențiar, Excelența Sa John L. Stevens, a făcut ca trupele Statelor Unite să fie debarcate la Honolulu și a declarat că va sprijini guvernul provizoriu menționat. „Acum, pentru a evita orice ciocnire a forțelor armate și, probabil, pierderea de vieți omenești, sub acest protest și impulsionat de forțele menționate, îmi cedez autoritatea până în momentul în care guvernul Statelor Unite va prezenta faptele. aceasta, anulează acțiunea reprezentantului său și mă reintroduce în autoritatea pe care o pretind ca suveran constituțional al Insulelor Hawaii”.
Rețineți că regina a predat suveranitatea Hawaii nu revoluționarilor, ci „forței superioare a Statelor Unite ale Americii”. Acest lucru a pus ferm Statele Unite în poziția legală de a fi invadat și răsturnat guvernul unei națiuni străine fără provocare. Guvernul provizoriu a preluat palatul și a declarat legea marțială. Mai târziu, la cererea sa, ministrul Stevens a proclamat Hawaii un protectorat temporar și a ridicat steagul american peste clădirile guvernamentale. El a scris Departamentului de Stat îndemnând la anexare, spunând: „Para hawaiană este acum pe deplin coaptă, iar acesta este ceasul de aur pentru ca Statele Unite să o culeagă”. Guvernul provizoriu închiriase un vas cu aburi, iar Thurston și alți patru s-au grăbit la Washington cu un tratat de anexare în mână. Trimișilor reginei li s-a refuzat permisiunea de a naviga pe aceeași navă și, când au ajuns la Washington, președintele Harrison deja trimisese tratatul de anexare la Senat. Dar Harrison era în ultimele sale zile la putere, iar Grover Cleveland, care l-a înlocuit, a retras tratatul, alarmat de ramificațiile legale ale a ceea ce se întâmplase.
Președintele Cleveland l-a trimis la Honolulu pe comisarul special James H. Blount, fostul președinte al Comisiei pentru Afaceri Externe a Camerei. Sarcina lui Blount a fost să investigheze circumstanțele revoluției, rolul pe care ministrul Stevens și trupele americane l-au jucat în ea și să determine sentimentele oamenilor din Hawaii față de guvernul provizoriu. Blount a ordonat imediat trupelor să se întoarcă la nava lor și steagul american să fie dat jos și înlocuit cu steagul hawaian. Raportul final al lui Blount acuza că ministrul Stevens a conspirat ilegal la răsturnarea monarhiei, care nu ar fi avut loc fără debarcarea trupelor americane. Blount a recomandat restaurarea reginei, spunând… Sentimentul neîndoielnic al poporului este pentru regină, împotriva guvernului provizoriu și împotriva anexării.” El a remarcat: „Nu există un anexionist în Insule, din câte am putut să observ, care ar fi dispus să supună chestiunea anexării unui vot popular”.
Pe baza constatărilor lui Blount, președintele Cleveland a decis că, în numele justiției, va face tot ce îi stă în putință pentru a o reintegra pe regina. Ministrul Stevens a fost rechemat din Hawaii în dizgrație și înlocuit cu Albert Willis, care i-a exprimat reginei regretul președintelui că intervenția neautorizată a Statelor Unite a determinat-o să-și predea suveranitatea. Willis a mers apoi la Sanford Dole și la guvernul provizoriu, recunoscând greșeala comisă de Statele Unite în timpul revoluției și le-a cerut să demisioneze puterea și să restaureze regina. Răspunsul, desigur, a fost nu. Ei au respins dreptul președintelui american de a se amesteca în treburile lor interne și au spus că dacă forțele americane asistau ilegal revoluția, guvernul provizoriu nu era responsabil. La 18 decembrie 1893, președintele Cleveland a ținut un discurs elocvent în fața Congresului despre situația din Hawaii. A spus cuvinte dure pentru debarcarea trupelor americane la cererea revoluționarilor:
„Această demonstrație militară pe pământul Honolulu a fost în sine un act de război; cu excepția cazului în care este făcută fie cu acordul guvernului din Hawaii, fie cu scopul real de a proteja viețile și proprietățile în pericol ale cetățenilor Statelor Unite. Dar nu există nicio pretenție a unui astfel de consimțământ din partea guvernului reginei… guvernul existent, în loc să ceară prezența unei forțe armate, a protestat împotriva lui. Există la fel de puține temei pentru pretenția că forțele au fost debarcate pentru securitatea vieții și proprietății americane. Dacă da, ar fi fost staționați în vecinătatea unei astfel de proprietăți și astfel încât să o protejeze, în loc să fie la distanță și astfel încât să comandă clădirea guvernamentală și palatul hawaian. … Când acești oameni înarmați au fost debarcați, orașul Honolulu era în starea sa obișnuită, ordonată și pașnică. …”
Președintele continuă:
„Dar pentru notoriile predilecții ale ministrului Statelor Unite pentru anexare, Comitetul de siguranță, care ar fi trebuit să fie numit Comitetul de anexare, nu ar fi existat niciodată. „Dar pentru debarcarea forțelor Statelor Unite sub pretexte false cu privire la pericolul pentru viață și proprietate, comitetul nu s-ar fi expus niciodată la planurile și pedepsele trădării prin întreprinderea subversiunii guvernului reginei. „Dar pentru prezența forțelor Statelor Unite în imediata vecinătate și în poziția de a acorda toată protecția și sprijinul necesar, comitetul nu ar fi proclamat guvernul provizoriu de pe treptele clădirii Guvernului. „Și, în cele din urmă, cu excepția ocupației fără lege a Honolulu sub pretexte false de către forțele Statelor Unite și numai pentru recunoașterea de către ministrul Stevens a guvernului provizoriu când forțele Statelor Unite erau singurul său sprijin și constituiau singura sa forță militară, regina. iar guvernul ei nu ar fi cedat niciodată guvernului provizoriu, nici măcar pentru un timp și cu unicul scop de a-și supune cazul justiției luminate a Statelor Unite. …”
El a mai spus:
„… dacă un stat slab, dar prietenos, este în pericol de a fi jefuit de independența și suveranitatea sa printr-o utilizare greșită a numelui și a puterii Statelor Unite, Statele Unite nu pot să nu își justifice onoarea și simțul dreptății printr-o seriozitate. efort de a face toate reparațiile posibile.” Președintele Cleveland a încheiat prin a pune problema în mâinile Congresului. Audierile din Senat au fost conduse de președintele Comisiei de Relații Externe, John Tyler Morgan, un anexionist, al cărui raport final a reușit să-i găsească pe toți fără vina pentru revoluție, cu excepția reginei. Mulți din Senat nu au fost de acord, iar Camera l-a cenzurat pe Stevens și a adoptat o rezoluție împotriva anexării. Cu obiectivul de anexare blocat, liderii guvernului provizoriu au decis să formeze o republică, în așteptarea unui climat politic mai oportun. Între timp, vaste loturi de pământ hawaian (inclusiv Pearl Harbor) au fost luate de la proprietarii lor de drept, fără despăgubiri de către noul guvern și comercializate cu Statele Unite în schimbul unei reduceri a tarifului la zahăr. Marina Statelor Unite a început să studieze modul în care ar folosi „Cuirasatul de nescufundat Hawaii” în locația sa de comandă din Pacific.
Noul guvern provizoriu a redactat o constituție și a declarat-o lege prin proclamație – chiar actul pentru care au forțat-o pe Liliuokalani de la tronul ei. Noua constituție cerea alegătorilor să jure credință republicii, iar mii de nativi din Hawaii au refuzat, din loialitate față de regină și țară. Străinii care au fost de partea revoluției au fost lăsați să voteze. Cerințele de proprietate și alte calificări erau atât de stricte încât relativ puțini hawaieni și niciun asiatic nu puteau vota. La 4 iulie 1894, (făcând din nou plăcere către Statele Unite în speranța unei eventuale anexări) Sanford Dole a anunțat inaugurarea Republicii Hawaii și s-a declarat președinte. Nevrând să renunțe, mulți hawaieni și alți regaliști au acumulat arme pentru o contrarevoluție care să restabilească monarhia. În revolta din ianuarie 1895, condusă din nou de Robert Wilcox, regaliștii au fost forțați de trupele guvernamentale să se retragă în văile din spatele Honolulu, iar după 10 zile de lupte, cei mai mulți dintre ei, inclusiv Wilcox, au fost capturați.
Captura premiată a republicii a fost regina Lili`uokalani. O căutare a dezvăluit un depozit de arme îngropate în grădina cu flori a casei ei din Washington Place (acum conacul guvernatorului statului). A fost arestată la 16 ianuarie 1895, exact doi ani de la data la care trupele americane au debarcat în sprijinul revoluției. Închisă într-o cameră de colț de la etajul doi al Palatului `Iolani, a fost păzită zi și noapte, nu avea voie decât un însoțitor și niciun vizitator. Ferestrele camerei ei au fost vopsite pentru a o împiedica să vadă afară, iar susținătorii săi să vadă înăuntru. Vopseaua rămâne pe acele ferestre până în ziua de azi. Lili’uokalani a trecut orele lungi scriind muzică (Lili’uokalani a scris multe dintre cele mai populare melodii tradiționale din Hawaii) și brodând. Lili’uokalani a primit un document de abdicare de semnat și a fost făcută să creadă că, dacă refuza, câțiva dintre adepții ei urmau să fie împușcați pentru trădare. Ea a scris: „Pentru mine, aș fi ales moartea mai degrabă decât să o semnez; dar mi-a fost reprezentat că, prin semnarea acestei hârtii, toate persoanele care au fost arestate, toți oamenii mei acum în necaz din cauza iubirii și loialității lor față de mine, vor fi imediat eliberați… fluxul de sânge gata să curgă dacă nu a rămas lângă pixul meu.” Este de remarcat faptul că Constituția hawaiană nu prevedea un proces legal pentru abdicarea monarhului și, fără aprobarea legislativului, documentul nu avea valabilitate juridică.
În ciuda semnării de către Lili`uokalani a documentului de abdicare, Wilcox și alți patru au fost condamnați la moarte. Mulți alți regaliști au primit pedepse lungi cu închisoarea și amenzi grele. Lili’uokalani a remarcat: „Sentințele lor au fost pronunțate la fel ca și cum nu ar fi fost obținută semnătura mea. Faptul că ei nu au fost executați se datorează doar unei considerații care a fost declarată oficial: „Din Statele Unite a venit cuvântul că execuția rebelilor captivi va milita împotriva anexării”. Cu alte cuvinte, americanii care furaseră guvernul încă o mințeau pe regina pentru a obține ceea ce doreau, s-au oprit să-l ucidă pe Wilcox și pe ceilalți doar prin mijlocirea Statelor Unite, care încă încerca să-și dea seama care era propriul rol. Regina a fost acuzată de închisoare greșită de trădare și a primit pedeapsa maximă de cinci ani de închisoare la muncă silnică și o amendă de 5.000 de dolari. De teamă că, văzându-și regina la muncă silnică, ar declanșa o nouă revoltă armată în rândul populației, Lili’uokalani a rămas prizonieră în palat timp de opt luni, apoi în arest la domiciliu până în 1896.
După ce și-a câștigat libertatea, Lili’uokalani s-a dus la Washington, înarmată cu documente semnate de mulți hawaieni care ceru președintelui Cleveland să-și reintegreze regina. Dar acum era prea târziu pentru ca el să-i fie de ajutor suplimentar. Mandatul lui se terminase și nu mai putea face nimic. Grover Cleveland a scris: „Mi-e rușine de toată afacerea”. Succesorul său, președintele William McKinley, a trimis tratatul de anexare Senatului. Hawaienii au înaintat o petiție Congresului cu 29.000 de semnături care se opuneau anexării și petiții către Republica Hawaii, cerând ca anexarea să fie supusă votului public. Nu li s-a permis niciodată să voteze pe această problemă. În total, trei tratate separate de anexare au fost trimise congresului. Toate trei au eșuat. În cele din urmă, Hawaii a fost anexată printr-o rezoluție comună a Congresului. Dar Congresul nu avea autoritatea legală pentru a face acest lucru. O rezoluție comună a Congresului nu are statut juridic într-o țară străină, ceea ce a facut caHawaii sa rămana sub guvernul provizoriu.
Suveranitatea Hawaii a fost transferată oficial Statelor Unite în cadrul ceremoniilor de la Palatul `Iolani pe 12 august 1898. Sanford Dole a vorbit în calitate de guvernator nou numit al Teritoriului Hawaii. Imnul hawaian, „Hawaii Pono `I” – cu cuvinte scrise de regele Kalakaua – a fost cântat cand steagul hawaian a fost coborât și înlocuit cu steagul american și cu „The Star-Spangled Banner”. Poporul hawaian își pierduse pământul, monarhia și acum independența. Proprietarii americani de plantații erau acum scutiți de tarifele de import; mică problemă că poporul hawaian își pierduse independența pe parcurs. Chiar și acest act de transfer era ilegal în conformitate cu legea internațională. Începând cu atacul lui Dewey de la Manila, regulile internaționale ale războiului au intrat în vigoare, cu Spania și Statele Unite ca beligeranți și Hawaii ca națiune neutră. Conform Convenției de la Haga din 1907, guvernul Statelor Unite a fost obligat să aplice legea hawaiană mai degrabă decât pe a sa, dar nu a reușit să facă acest lucru. Prin anexarea Hawaiului fără un tratat, apoi prin staționarea forțelor militare pe insule, SUA era o națiune beligerantă în timp de război, au comis o incursiune neprovocată într-o națiune neutră și au stabilit acolo forțe militare. Asta a făcut Hitler în Europa și Japonia în China. Acesta este un act de război în conformitate cu legile oricui.
În anul următor a murit frumoasa tânără prințesă Kaiulani, moștenitoarea tronului hawaian, la vârsta de 23 de ani. Odată cu ea au murit și ultimele speranțe pentru restaurarea monarhiei hawaiiene. Până în ziua de astăzi, persistă întrebări despre cum și de ce a murit o femeie atât de tânără și sănătoasă. Liliuokalani a rămas un spirit nestăpânit, onorat și venerat de poporul ei ca regină până la sfârșit. A murit în 1917, la vârsta de 79 de ani, așteaptă încă dreptatea. Hawaii a rămas o posesie teritorială a Statelor Unite pentru mulți ani. Prezența militară începută ilegal în timpul războiului spano-american a continuat să crească, inclusiv baza navală de la Pearl Harbor. Familiile de plantații au devenit din ce în ce mai bogate, în timp ce oamenii originari din Hawaii au fost marginalizați, adesea fără adăpost în propriile lor patrii. Animozitatea dintre hawaieni și americani a explodat în viziunea publicului în timpul celebrului caz AlaMoana Rape, în care celebrul avocat Clarence Darrow a susținut apărarea. Furnitura subțire a unui paradis tropical, creat pentru industria turistică emergentă, a fost spulberată în câteva momente de furia manifestată de ambele părți.
În 1941, Franklin Delano Roosevelt a decis că cel mai bun mod de a aduce o America reticentă într-un război cu Hitler a fost să „porți din spate” un război prin ademenirea Japoniei într-un atac împotriva Statelor Unite. Întrerupând exporturile de petrol către Japonia, Roosevelt a forțat Japonia să invadeze Indiile de Est Olandeze, iar prin plasarea flotei americane a Pacificului la Pearl Harbour, Roosevelt a făcut un atac la Pearl prima mișcare obligatorie în orice mișcare militară a Japoniei în orice direcție. După cel de-al Doilea Război Mondial, Hawaii a fost inclusă pe lista teritoriilor neautonome de către Națiunile Unite, cu Statele Unite ca mandatar, în conformitate cu articolul 73. În conformitate cu articolul 73 din Carta ONU, statutul unui teritoriu poate fi schimbat doar printr-un vot special, numit plebiscit, desfășurat printre locuitorii teritoriului. Acest plebiscit trebuie să aibă trei opțiuni pe buletinul de vot. Prima alegere este să deveniți o parte a națiunii mandatare. În cazul Hawaii, asta însemna să devină un stat. A doua alegere a fost să rămână un teritoriu. Iar a treia alegere, cerută de articolul 73 din Carta ONU, a fost opțiunea pentru independență. Pentru Hawaii, asta însemna să nu mai fie un teritoriu al Statelor Unite și să revină la a fi o națiune suverană independentă.
În 1959, a avut loc votul plebiscitar al Hawaii și, din nou, guvernul Statelor Unite a încălcat regulile. Buletinul plebiscitar a avut doar alegerea între statalitate și rămânerea unui teritoriu. Nicio opțiune pentru independență nu a apărut pe buletinul de vot, așa cum se prevedea prin Carta ONU. Înșelați din nou de independență, hawaienii au votat pentru cel mai mic dintre cele două rele și au devenit al 50-lea stat. Istoria tranziției Hawaii de la națiune suverană la un stat al Statelor Unite este o istorie a crimei după crimă, a politicii propuse prin proclamare și întărită de armele de război americane, a incursiilor militare, a încălcărilor dreptului și tratatelor internaționale. atunci în vigoare. Niciunul dintre evenimentele care au transformat Hawaii dintr-o națiune suverană într-o parte a SUA nu a fost legal. A fost un jaf, după definiția oricui a cuvântului, cu justificările și scuzele inventate după fapt pentru a face afacerea plăcută pentru un public american care încă dorea să-și vadă guvernul drept echitabil, drept și onorabil.
În 1988, un studiu al Departamentului de Justiție al Statelor Unite a concluzionat că Congresul nu avea autoritatea de a anexa Hawaii prin rezoluție comună. Anexarea ersatz a fost o acoperire pentru ocuparea militară a insulelor Hawaii în scopuri legate de războiul spanio-american.
La 23 noiembrie 1993, președintele Clinton a semnat Legea publică 103-150 a Statelor Unite, care nu numai că a recunoscut acțiunile ilegale comise de Statele Unite în răsturnarea guvernului legitim al Hawaii, dar și că poporul hawaian nu și-a predat niciodată suveranitatea. Aceasta din urmă este cea mai importantă parte a Legii Publice 103-150 a Statelor Unite, deoarece arată destul de clar că poporul hawaian nu a încetat niciodată din punct de vedere legal să fie o națiune suverană și independentă. Nu există niciun argument care să schimbe acest fapt. Legea publică 103-150 a Statelor Unite, în ciuda limbajului său politicos, este o recunoaștere oficială că guvernul Statelor Unite ocupă ilegal teritoriul poporului hawaian.
În 1999, Națiunile Unite a confirmat că votul plebiscitar care a dus la statutul de stat al Hawaii a încălcat articolul 73 din Carta Națiunilor Unite. Votul pentru statalitatea Hawaiului, în temeiul tratatului în vigoare atunci, a fost ilegal și neobligatoriu. (Același lucru este valabil și pentru plebiscitul din Alaska). Într-o lume în care națiunile sunt la fel de guvernate de legi ca și oamenii, Hawaii nu este și nu a făcut niciodată parte legal din Statele Unite. Hawaii a fost furat de la poporul hawaian și ei îl vor înapoi. Incapabili să argumenteze împotriva acestor chestiuni juridice care pun sub semnul întrebării legitimitatea prezenței Statelor Unite în Hawaii, susținătorii Status Quo-ului au prezentat diverse argumente pentru a justifica de ce, chiar dacă poporul hawaian a fost privat de guvernul și pământurile lor în mod ilegal. , că lucrurile ar trebui să rămână așa cum sunt astăzi.
Unul dintre cele mai des folosite argumente ale omului de paie este că o monarhie limitată de o Constituție ar fi un lucru rău. Nu pare să fi făcut rău Angliei, Monaco sau vreunuia dintre Emiratele Saudite destul de prospere. Doi dintre regii Hawaiului au fost aleși în această funcție prin vot popular. Nicio altă Monarhie nu se laudă cu un asemenea proces democratic. Și după cum au demonstrat rebeliunile Wilcox, hawaienii au găsit viața sub dominația americană mult mai puțin plăcută decât fusese sub regina Lili`uokalani. Un alt argument al omului de paie este că independența Hawaii ar însemna îndepărtarea totală a armatei americane. Aceasta este o prostie. Aceste baze nu sunt aici în beneficiul Hawaii, ci în beneficiul continentului SUA. Armata americană menține baze în întreaga lume în națiuni străine, inclusiv Okinawa, Germania și Cuba. America nu ar ezita să încheie un tratat cu guvernul unui Hawaii independent pentru a continua să-și închirieze facilitățile aici și nu există niciun motiv pentru care guvernul unui Hawaii independent să refuze.
Un alt argument al omului de paie este că, dacă Hawaii ar fi returnat hawaienilor, ei ar fi obligați să plătească pentru îmbunătățirile care au fost puse aici de când le-au fost luate pământurile. Și asta e o prostie. Dacă un hoț îți fură mașina și cât se află în posesia lui o vopsește și instalează un stereo, ești obligat să-l despăgubești pe hoț pentru îmbunătățiri atunci când poliția îți returnează mașina furată? Desigur că nu. Hoțul a introdus îmbunătățirile asupra bunurilor furate în beneficiul său, nu al tău. De asemenea, îmbunătățirile aduse Hawaii au fost făcute în beneficiul răsturnărilor, nu a celor răsturnați. Dacă cineva dorește să justifice banii datorați pentru îmbunătățiri, să fim corecți și să includem chiriile înapoi datorate pentru proprietatea pe care se află acele îmbunătățiri. Ultimul argument al omului de paie este că independența hawaiană ar duce la prăbușirea societății din insule. Dar adevărul este că un nou guvern al unui Hawaii independent este bine motivat să NU schimbe nimic; pentru a menține industria, turismul, high tech, într-adevăr toată viața hawaiană cam așa cum este acum și să înlocuiască sau să perturbe cât mai puțin posibil. Lăsând deoparte Extremiștii și cei care creează frică evident, o tranziție a Hawaii de la un stat la o națiune independentă s-ar schimba la cine sunt trimise cecuri și taxe, și puțin altceva.
Chiar și steagul Hawaii ar rămâne probabil același. Hawaii ar pierde birocrația masivă și complexă care leagă Hawaii de continent, iar cetățenii din Hawaii ar fi eliberați de părțile lor din datoria federală de 7 trilioane de dolari și de dobânda ei ruinantă, dar cine ar plânge pierderea? Bazele militare ar fi încă aici. Statele Unite ar dori asta. La fel ar fi și guvernul unui Hawaii independent. Oamenii ar dori să-și continue afacerile. Guvernul unui Hawaii independent și-ar dori exact același lucru. Confuzia și discordia dăunează turismului. Un nou guvern al unui Hawaii independent este bine motivat să păstreze insulele senine. Dar ceea ce se rezumă cu adevărat este dacă cineva crede în dreptate sau nu. Este ușor să susții dreptatea care funcționează în favoarea ta, dar adevăratul test al cetățeniei morale este atunci când susții dreptatea chiar și atunci când este un inconvenient personal. Dacă cineva consideră că guvernul Statelor Unite este obligat să respecte legile și Carta ONU pe care a semnat-o în mod liber, atunci statutul poporului hawaian ca națiune distinctă și suverană nu este dezbătut. Acest lucru face ca Statele Unite ale Americii din Hawaii, așa cum i-a descris Gandhi pe britanicii din India, să acționeze ca stăpâni în casa altcuiva.
Pentru a recunoaște 100 de ani de la răsturnarea Regatului Hawaii din 17 ianuarie 1893 și pentru a oferi scuze nativilor din Hawaii în numele Statelor Unite pentru răsturnarea Regatului Hawaii.
Întrucât, înainte de sosirea primilor europeni în 1778, nativii hawaiani trăiau într-un sistem social extrem de organizat, autosuficient și subsistent, bazat pe proprietatea comunală a pământului, cu o limbă, cultură și religie sofisticate;
Întrucât, un guvern monarhic unificat al Insulelor Hawaii a fost înființat în 1810 sub Kamehameha I, primul rege al Hawaii;
Președintele Cleveland a concluzionat în continuare că „a fost făcută astfel o greșeală substanțială pe care o respectare cuvenită pentru caracterul nostru național, precum și pentru drepturile oamenilor vătămați, trebuie să ne străduim să o reparăm” și a cerut restaurarea monarhiei hawaiane.
DECLARAŢIE:
Întrucât: din 1826 până în 1893, Statele Unite au recunoscut independența Regatului Hawaii, au extins recunoașterea diplomatică deplină și completă guvernului hawaian și au încheiat tratate și convenții cu monarhii hawaieni pentru a guverna comerțul și navigația în 1826, 1842, 1849, 1875 și 1887;
Întrucât: Biserica Congregațională (cunoscută acum sub numele de Biserica Unită a lui Hristos), prin Consiliul său american de comisari pentru misiuni străine, a sponsorizat și trimis peste 100 de misionari în Regatul Hawaii între 1820 și 1850;
Întrucât: la 14 ianuarie 1893, John L. Stevens (denumit în continuare în această rezoluție „ministrul Statelor Unite”), ministrul Statelor Unite desemnate în Regatul suveran și independent al Hawaii, a conspirat cu un grup mic de non-hawaieni. rezidenți ai Regatului Hawaii, inclusiv cetățeni ai Statelor Unite, să răstoarne guvernul indigen și legal din Hawaii;
Întrucât: în urma conspirației de a răsturna Guvernul Hawaii, ministrul Statelor Unite și reprezentanții navali ai Statelor Unite au determinat forțele navale armate ale Statelor Unite să invadeze națiunea suverană hawaiană pe 16 ianuarie 1893 și să se poziționeze. lângă clădirile Guvernului Hawaiian și Palatul Iolani pentru a intimida regina Liliuokalani și guvernul ei;
Întrucât: în după-amiaza zilei de 17 ianuarie 1893, un Comitet de Siguranță care a reprezentat plantatorii de zahăr americani și europeni, descendenții misionarilor și finanțatorii a destituit monarhia hawaiană și a proclamat instituirea unui Guvern provizoriu;
Întrucât: ministrul Statelor Unite a extins apoi recunoașterea diplomatică guvernului provizoriu care a fost format de conspiratori fără consimțământul poporului nativ hawaian sau al guvernului legal din Hawaii și cu încălcarea tratatelor dintre cele două națiuni și a dreptului internațional;
Întrucât: la scurt timp după aceea, când a fost informată cu privire la riscul vărsării de sânge în urma rezistenței, regina Liliuokalani a emis următoarea declarație prin care cedează autoritatea ei guvernului Statelor Unite, mai degrabă decât guvernului provizoriu:
„Eu, Liliuokalani, prin Grația lui Dumnezeu și în conformitate cu Constituția Regatului Hawaii, Regina, protestez solemn împotriva oricăror și tuturor actelor comise împotriva mea și împotriva Guvernului Constituțional al Regatului Hawaii de către anumite persoane care pretind că au înființat un Guvern provizoriu. din şi pentru acest Împărăţie.
„Că cedez forței superioare a Statelor Unite ale Americii al cărei ministru plenipotențiar, Excelența Sa John L. Stevens, a făcut ca trupele Statelor Unite să fie debarcate pe Honolulu și a declarat că va sprijini guvernul provizoriu.
„Acum, pentru a evita orice ciocnire a forțelor armate și, probabil, pierderea de vieți omenești, fac asta sub protest și împins de forța menționată, îmi cedez autoritatea până când guvernul Statelor Unite, după ce i se prezintă faptele, va anula. acțiunea reprezentanților săi și mă reintroduce în autoritatea pe care o pretind ca suveran constituțional al insulelor Hawaii.”.
Încheiat la Honolulu în ziua de 17 ianuarie 1893 d.Hr.;
Întrucât: fără sprijinul activ și intervenția reprezentanților diplomatici și militari ai Statelor Unite, insurecția împotriva guvernului reginei Liliuokalani ar fi eșuat din lipsa sprijinului popular și a armelor insuficiente;
Întrucât: la 1 februarie 1893, ministrul Statelor Unite a înălțat steagul american și a proclamat Hawaii drept protectorat al Statelor Unite;
Întrucât: raportul unei investigații stabilite prezidențial, efectuată de fostul congresman James Blount asupra evenimentelor din jurul insurecției și răsturnării din 17 ianuarie 1893, a concluzionat că reprezentanții diplomatici și militari ai Statelor Unite au abuzat de autoritatea lor și au fost responsabili pentru schimbarea guvernului. ;
Întrucât: în urma acestei investigații, ministrul Statelor Unite în Hawaii a fost rechemat din postul său diplomatic, iar comandantul militar al forțelor armate ale Statelor Unite staționat în Hawaii a fost disciplinat și forțat să-și demisioneze mandatul;
Întrucât: într-un mesaj adresat Congresului din 18 decembrie 1893, președintele Grover Cleveland a raportat complet și precis asupra actelor ilegale ale conspiratorilor, a descris astfel de acte drept „un act de război, comis cu participarea unui reprezentant diplomatic al Statelor Unite. și fără autoritatea Congresului”, și a recunoscut că prin asemenea acte a fost răsturnat guvernul unui popor pașnic și prietenos;
Întrucât: Președintele Cleveland a concluzionat în continuare că „a fost comisă o greșeală substanțială pe care o luare în considerare cuvenită a caracterului nostru național, precum și a drepturilor persoanelor vătămate, trebuie să ne străduim să o reparăm” și a cerut restaurarea monarhiei hawaiane;
Întrucât: Guvernul provizoriu a protestat împotriva apelului președintelui Cleveland pentru restaurarea monarhiei și a continuat să dețină puterea de stat și să urmărească anexarea la Statele Unite;
Întrucât: Guvernul provizoriu a făcut lobby cu succes la Comisia pentru Relații Externe a Senatului (denumită în continuare în această rezoluție „Comitetul”) pentru a efectua o nouă anchetă asupra evenimentelor din jurul răsturnării monarhiei;
Întrucât: Comitetul și președintele său, senatorul John Morgan, au condus audieri la Washington, D.C., din 27 decembrie 1893 până în 26 februarie 1894, în care membrii guvernului provizoriu au justificat și tolerat acțiunile ministrului Statelor Unite și au recomandat anexarea Hawaii;
Întrucât: deși guvernul provizoriu a reușit să ascundă rolul Statelor Unite în răsturnarea ilegală a monarhiei hawaiane, nu a putut să obțină sprijinul a două treimi din Senat necesar pentru ratificarea unui tratat de anexare;
Întrucât: la 4 iulie 1894, guvernul provizoriu s-a declarat Republica Hawaii;
Întrucât: la 24 ianuarie 1895, în timp ce era închisă la Palatul Iolani, regina Liliuokalani a fost obligată de reprezentanții Republicii Hawaii să abdice oficial de la tron;
Întrucât: la alegerile prezidențiale din Statele Unite ale Americii din 1896, William McKinley l-a înlocuit pe Grover Cleveland;
Întrucât: la 7 iulie 1898, ca o consecință a războiului hispano-american, președintele McKinley a semnat Rezoluția comună Newlands care prevedea anexarea Hawaii;
Întrucât: prin Rezoluția Newlands, autodeclarată Republică Hawaii a cedat suveranitatea asupra insulelor Hawaii Statelor Unite;
Întrucât: Republica Hawaii a cedat, de asemenea, 1.800.000 de acri de coroană, guvern și terenuri publice ale Regatului Hawaii, fără consimțământul sau compensarea poporului nativ hawaian din Hawaii sau guvernului lor suveran;
Întrucât: Congresul, prin Rezoluția Newlands, a ratificat cesiunea, a anexat Hawaii ca parte a Statelor Unite și a conferit titlul de proprietate asupra terenurilor din Hawaii în Statele Unite;
Întrucât: Rezoluția Newlands a precizat, de asemenea, că tratatele existente între Hawaii și națiuni străine urmau să înceteze imediat și să fie înlocuite cu tratate ale Statelor Unite cu astfel de națiuni;
întrucât: Rezoluția Newlands a efectuat tranzacția dintre Republica Hawaii și Guvernul Statelor Unite;
Întrucât: poporul indigen hawaian nu și-a renunțat niciodată în mod direct la pretențiile lor asupra suveranității lor inerente ca popor sau asupra pământurilor lor naționale în fața Statelor Unite, fie prin monarhia lor, fie printr-un plebiscit sau un referendum;
Întrucât: la 30 aprilie 1900, președintele McKinley a semnat Actul organic care prevedea un guvern pentru teritoriul Hawaii și definea structura politică și puterile guvernului teritorial nou înființat și relația acestuia cu Statele Unite;
Întrucât: la 21 august 1959, Hawaii a devenit al 50-lea stat al Statelor Unite;
Întrucât: sănătatea și bunăstarea nativilor hawaiani sunt intrinsec legate de sentimentele lor profunde și de atașamentul față de pământ;
Întrucât: schimbările economice și sociale pe termen lung din Hawaii de-a lungul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea au fost devastatoare pentru populație și pentru sănătatea și bunăstarea poporului hawaian;
Întrucât: poporul nativ hawaian este hotărât să păstreze, să dezvolte și să transmită generațiilor viitoare teritoriul lor ancestral și identitatea culturală în conformitate cu propriile credințe spirituale și tradiționale, obiceiuri, practici, limba și instituții sociale;
Întrucât: pentru a promova armonia rasială și înțelegerea culturală, Legislativul statului Hawaii a stabilit că anul 1993 ar trebui să servească Hawaii ca un an de reflecție specială asupra drepturilor și demnităților nativilor hawaieni în hawaian și american. societăți;
Întrucât: Al XVIII-lea Sinod General al Bisericii Unite a lui Hristos, ca recunoaștere a complicitatei istorice a denominației la răsturnarea ilegală a Regatului Hawaii în 1893, a îndrumat Biroul Președintelui Bisericii Unite a lui Hristos să ofere scuze publice nativului poporul hawaian și să inițieze procesul de reconciliere între Biserica Unită a lui Hristos și nativii din Hawaii; și
Întrucât: este oportun și oportun ca Congresul, cu ocazia celei de a 10-a aniversări iminente a evenimentului, să recunoască semnificația istorică a răsturnării ilegale a Regatului Hawaii, să-și exprime regretul profund față de poporul nativ din Hawaii și să sprijine eforturile de reconciliere ale statului Hawaii și ale Bisericii Unite a lui Hristos cu nativii din Hawaii;
Acum, așadar, fie că este Rezolvat de Senat și Camera Reprezentanților Statelor Unite ale Americii întrunite în Congres,
SECȚIUNEA 1. MULȚUMIRI ȘI SCUZE.
Congresul – (1) cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la răsturnarea ilegală a Regatului Hawaii la 17 ianuarie 1893, recunoaște semnificația istorică a acestui eveniment care a avut ca rezultat suprimarea suveranității inerente a poporului nativ Hawaii;
(2) recunoaște și laudă eforturile de reconciliere inițiate de statul Hawaii și Biserica Unită a lui Hristos cu nativii din Hawaii;
(3) își cere scuze nativilor hawaieni în numele poporului Statelor Unite pentru răsturnarea Regatului Hawaii la 17 ianuarie 1893 cu participarea agenților și cetățenilor Statelor Unite și privarea de drepturile nativilor hawaieni la autodeterminare;
(4) își exprimă angajamentul de a recunoaște ramificațiile răsturnării Regatului Hawaii, pentru a oferi o bază adecvată pentru reconcilierea dintre Statele Unite și poporul nativ Hawaii; și
(5) îndeamnă președintele Statelor Unite să recunoască, de asemenea, ramificațiile răsturnării Regatului Hawaii și să sprijine eforturile de reconciliere dintre Statele Unite și poporul nativ din Hawaii.
SEC. 2. DEFINIȚII.
Așa cum este folosit în această rezoluție comună, termenul „nativi din Hawaii” înseamnă orice persoană care este un descendent al poporului aborigen care, înainte de 1778, a ocupat și exercitat suveranitatea în zona care constituie acum statul Hawaii.
SEC. 3. DISCLAIMER.
Nimic din această rezoluție comună nu are scopul de a servi drept soluționare a vreunei pretenții împotriva Statelor Unite.
Aprobat 23 noiembrie 1993
*
Scrierile dlui Romanoff au fost traduse în 32 de limbi, iar articolele sale au fost postate pe peste 150 de site-uri de știri și politică în limbi străine din peste 30 de țări, precum și pe peste 100 de platforme în limba engleză. Larry Romanoff este un consultant de management pensionar și om de afaceri. A deținut funcții de conducere în cadrul unor firme internaționale de consultanță și a deținut o afacere internațională de import-export. A fost profesor invitat la Universitatea Fudan din Shanghai, prezentând studii de caz în afaceri internaționale la cursurile EMBA de nivel superior. Domnul Romanoff locuiește în Shanghai și scrie în prezent o serie de zece cărți legate în general de China și Occident. El este unul dintre autorii care contribuie la noua antologie a lui Cynthia McKinney „When China Sneezes”. (Cap. 2 — Dealing with Demonis): https://www.bluemoonofhanghai.com/politics/2187/.
Arhiva lui completă poate fi văzută la
https://www.bluemoonofshanghai.com/ + https://www.moonnofshanghai.com/
El poate fi contactat la:
2186604556@qq.com
*
Acest document poate conține materiale protejate prin drepturi de autor, a căror utilizare nu a fost autorizată în mod specific de către proprietarul drepturilor de autor. Acest conținut este pus la dispoziție conform doctrinei de utilizare corectă și are doar scop educațional și informativ. Nu există nicio utilizare comercială a acestui conținut.
Drepturi de autor © Larry Romanoff, Moon of Shanghai, Blue Moon of Shanghai, 2023
Etichete: engleză, LARRY ROMANOFF, Deturnarea Hawaiului
Traducerea CD
Nicholas Dima
Către:
Valentin Tepordei
sâm., 2 sept. la 01:13
–– Forwarded Message ––
From: NICOLAE DRAGULANESCU
To: Nicholas Dima ; MrIANCULESCU . ; Magda DRAGULANESCU
Sent: Friday, September 1, 2023 at 01:03:06 PM PDT
Subject: Fw: Rezervele de stat ale Romaniei
Trimis din Yahoo Mail pe Android
Subject: Rezervele de stat ale Romaniei !……………………..
Documente oficiale.
României i-a fost interzis, timp de 20 de ani, să achiziționeze la rezerva de stat hrană care să ajungă populației mai mult de 3 săptămâni. Prevederea a fost inclusă într-un acord de împrumut cu americanii de la Banca Mondială, din 1997, care, în plus, ne-a obligat să lichidăm toate societățile agricole din țară, lăsând țara la mâna importurilor și a traderilor.
În ultimii 25 de ani, România a avut alimente în rezerva de stat care ar fi ajuns populației, în caz de necesitate, pentru doar 3 săptămâni. Prima încercare de a majora achiziția de grâu la rezerva de stat a fost făcută în 2018, de către Petre Daea, însă nu a avut succes. Mai insistent s-a dovedit însă Adrian Chesnoiu, care, în decembrie 2021, când era ministru al Agriculturii, a reluat demersurile. Acesta a reușit să afle că motivul pentru care nu reușeam să cumpărăm hrană la rezerva de stat era o interdicție instituită de americanii de la Banca Mondială, trecută într-un acord de împrumut semnat în 1997.
„Eu am cerut explicații, să văd de ce nu se poate. Mi s-a spus că există Ordonanța 13 din 1997 care ne interzice acest lucru. Am solicitat actul normativ, l-am studiat și am constatat că este cel mai mare atentat la siguranța națională a României, din punct de vedere al agriculturii, comis pe timpul guvernării CDR, cu Radu Vasile premier. Să vedeți cât de mult a afectat România această Ordonanță 13. România s-a împrumutat în 1997 de 350 milioane de dolari de la Banca Mondială cu niște obligații halucinante, ca să vedeți ce a putut să scrie un guvern în funcție pentru țara asta. Pentru acest împrumut, România s-a obligat să nu mărească rezerva de stat mai mult de 350.000 de tone de cereale, însemna consumul României pe 3 săptămâni, să privatizeze sau să lichideze 1.600 de societăți agricole de producție, 150 de societăți de producție din piscicultură și acvacultură, Comcerealul și Semromul, și toată lumea mă întreabă azi de ce cumpărăm semințe de la companii străine. Păi din 1997 facem asta, că ne-am angajat, ca stat, să lichidăm sau să privatizăm structuri de importanță strategică națională”, ne-a declarat deputatul Adrian Chesnoiu, fostul ministru al Agriculturii.
5 ani pierduți. Și încă mai numărăm
Culmea este că nici măcar nu era nevoie să se schimbe Ordonanța 13/1997, pentru că împrumutul de la Banca Mondială a fost rambursat în 2017, ceea ce face ca acel act normativ să fie caduc. „Am demarat în decembrie inițiativa de modificare a Legii rezervelor de stat, m-am luptat 6 luni ca să o elaborez, și am reușit să obțin o majorare a rezervei de stat, nu numai la grâu, dar și la celelalte produse alimentare, astfel încât să ajungă pentru doi ani, ca și în celelalte țări europene. Știu că urma, în iunie, când am plecat de la minister, să fie adoptată de Guvern”, ne-a precizat deputatul Adrian Chesnoiu. În Monitorul Oficial a apărut însă, în iunie, doar o ordonanță cu modificări legate de golirea rezervelor de stat, în contextul ajutoarelor trimise Ucrainei, și prevedea doar completarea stocurilor și posibilitatea unor achiziții de urgență. În rest, Guvernul nu s-a sinchisit să achiziționeze grâu la rezerva de stat, lăsând și fermierii la mâna traderilor de cereale, care le-au oferit prețuri care nu acopereau nici costurile de producție.
Începutul sfârșitului
În acordul de împrumut cu Banca Mondială, România a fost obligată să elimine toate subvențiile la îngrășăminte, să reducă cu cel puțin 25% subvențiile la semințe, să lichideze sau să privatizeze Unisem și Semrom, 20 de societăți comerciale ale ANPA (Agenţia Naţională pentru Produsele Agricole), 44 de societăţi Comcereal, 1.500 societăţi de stat, 82 foste societăţi prestatoare de servicii agricole și cel puţin 100 foste ferme de stat. Mai mult, România a fost obligată de către Banca Mondială să privatizeze sau să lichideze toate fermele de creştere a porcinelor şi păsărilor aparţinând statului. De precizat că, astăzi, niciunul dintre silozurile de cereale de pe teritoriul țării nu mai aparține României și, în mod întâmplător sau nu, acestea sunt deținute de fondurile de investiții americane.
NZ. Concluzie.
România este condamnată la foamete și genocid mascat de partenerul ei strategic: SUA.
Pe AUR l-am laudat, l-am sustinut financiar chiar mai inainte ca el sa apara in forma actuala-vorbesc de ACTIUNEA 2012, sef si animator George Simion- ba pana la „actele recente de tradare publica” i-am dedicat si poezii publicate si in ultimele mele carti si pe internet cat si comentarii laudative prin care am indemnat „votantii” sa sprijine AUR! ca singuraul partid care „a militat” pentru REINTREGIRE- tema mea predilecta!
Toate cartile si scrierile mele critica nu numai actuala clasa politica-fara sa nominalizez prea des un un anume partid, sa nu se uite ca toti si toate sunt nascuti si nascute din peste cei 7 milioane de comunisti din pcr, utc si multi, multi turnatori profitori, majoritatea de „origine romana” si nu neaparat alogeni!, – ba am criticat, critic si acuz chiar si actualele generatii-trei la numar -vinovate de TRADARE DE TARA SI NEAM- caz singular in ISTORIA UMANITATII!
„…si pentru ca am laudat AUR, cand ar fi trebuit sa fiu mai retinut asa cum ma indemnau vechi sustinatori ai REINTREGIRII, si am „impins” votantii sa sprijin AUR, acum la ORA ADEVARULUI am obligatia morala sa ma dezic, si tot public, de recentele actiuni de TRADARE initiate de George Simion -cu sprijinul „celorlalti”-in numele AUR”
Romani! Salvati-va Tara!
Consideratie
Virgil Ciuca
Bucuresti
09/02/23
PS: Multumesc Dlui George Terziu pentru interventie!
In rest tacere- ca si cand nu ar fi vorba de TRADARE DE TARA SI NEAM IN CARE ESTE IMPLICAT UN PARTID aflat pe val!
„De unde nu e nici Dumnezeu nu cere” si mai cu seama de la „INTELECTUALITATEA DE AZI A ROMANIEI” adormita-n papusoi desi provine din recent decedata „intelectualitate a proletariatului”
On Friday, September 1, 2023 at 08:57:55 PM GMT+3, George T wrote:
TOTi sunt trădători.De ce acuzați numai AUR? E urat! TOTI!
vin., 1 sept. 2023, 20:21 VIRGIL CIUCA a scris:
In celelalte partide nu am investit si nici nu mi-am pus sperante!
Virgil Ciuca
On Friday, September 1, 2023 at 09:48:23 AM GMT+3, George T wrote:
Cu regret dar afirm cu tarie ca toate partidele sunt tradatoare de neam !
AUR inca este la nivelul declaratiilor .Ceilalti care au jefuit Romania si continua sa o faca sunt DOVEDITI.!
fac si eu ca si altii:Daca maiine ar fi alegeri pe cine ati alege ?Altfel anulam totul si plecam !
În vin., 1 sept. 2023 la 09:25, VIRGIL CIUCA a scris:
Mi se pare o tema incerta de nivel seminar, cel mult tema de comunicari si preocupari intelectuale, dpv al meu derapand spre un nivel de negare a perceptiilor umane!
Erau cumva pline de carte masele rasculate (taranii clacasi, iobagi, meseriasii si targovetii din mahalalele orășelelor noastre si ale altora, de pretutindeni) cand se revoltau, rasculau sau faceau revolutii? Dadeau foc constientizând punctul de ardere al hartiei, lemnului…etc? faceau calcule algebrice sau calculau variantele ca suma cobinărilor de rang par dupa formula trunghiului lui Pascal: C0n+C1n+C2n+…+Cn−2n+Cn−1n+Cnn=2n.
Crede cineva ca urmatoarele generatii vor fi de IT-isti? Sau doar de utilizatori?
„să formatăm indivizii încă de la naștere limitând aptitudinile lor biologice înnăscute”
-selectie negativa,
de ex. ajutoare sociale pt. sărăcii.
săracu e una,
sărăcia Pamantului e alta!