Domnul Liiceanu față cu reacțiunea
Am vorbit de curând cu niște prieteni și s-a pus problema dacă Uniți Salvăm ar trebui să aibă o ideologie sau măcar o identitate anume. Poziția mea a fost următoarea: de ideologie nu are nevoie! Identitate, are deja!
Să mă explic. Între miile de oameni care au ieșit în atâtea dăți pe străzile atâtor orașe din România, ba chiar și din lume, au fost mulți care aveau deja o ideologie. Care credeau, deja, în ceva anume! Că erau de stânga, de centru sau de dreapta, că frizau anarhismul sau că cereau cu tărie un stat de drept, că luptau împotriva corporatismului în general, ori a RMGC-ului în particular, că apărau natura sau patrimoniul cultural, că cereau legi corecte, elaborate în mod transparent sau că apărau dreptul la mica proprietate, ei bine, indiferent de motivele personale ale fiecăruia, oamenii au ieșit în stradă.
Au fost preoți sau teologi alături de atei, țărani alături de orășeni, activiști cu experiență în diferite probleme (legate de mediu, de drepturile minorităților sau ale femeii, ori legate de cultură) alături de corporatiști cu programe încărcate, de studenți sau de mici întreprinzători. Fiecare avea un crez. Mai erau și cei care nu credeau într-o ideologie anume, dar aveau cel puțin o nemulțumire și cel puțin o dorință. Și care nemulțumire și dorință se întâlneau dincolo de orice ideologie, cu nemulțumirile și dorințele celorlalți. Prin urmare, nu de o nouă ideologie aveau și au oamenii nevoie, căci nu o nouă ideologie i-a scos în stradă, ci cea în care credeau deja. Iar cei care nu aveau nici una, destul de probabil că nici nu au ieșit pentru a primi, drept răsplată, vreuna!
Punerea protestelor exclusiv sub semnul uneia dintre ideologiile deja reprezentate în piață ar însemna alungarea celor care nu îmbrățișează respectiva ideologie. Iar conturarea unei ideologii proprii ar fi, nu doar cam improbabilă, dar și mai periculoasă! Ce ideologie va fi aceea? Ce doctrină ”nouă” ar putea fi ea, fără ca, de fapt, să nu fie o struțo-cămilă, un sincretism menit să împace pe toată lumea, dar riscând, mai degrabă, să-i enerveze pe mai toți? Nu, oamenii aceia au strigat umăr la umăr, de la nivelul credinței proprii, nu de la nivelul unei credințe ”noi”, colective. Pentru că ceea ce i-a alăturat a fost nu o ideologie comună, ci niște scopuri și nișteobiective comune, care – iată – s-au dovedit mai puternice decât diferențele dintre ideologiile fiecăruia! Scopuri și obiective care – iată – au reușit să facă ceea ce nici o negociere între diferitele tabere nu ar fi reușit cu atâta vigoare: să dea glas unui strigăt comun care chiar să fie – prin însăși eclectismul său – o voce a cetății!
Acest eclectism este ceea ce a derutat cel mai mult politicul și presa subordonată! El a făcut că etichetele atât de contradictorii și de isteric atașate de oamenii din stradă să fie schimbate cu repeziciune și fără discernământ, aproape de la o zi la alta. Acest eclectism l-a făcut pe Traian Băsescu să sugereze necesitatea apariției unui partid al străzii, pentru că domnia sa nu poate nici controla ceva, dar nici lupta cu ceva care nu-i seamănă și pe care nu-l înțelege! Iar Victor Ponta nu reușește nici acum să înțeleagă cum de se întâmplă ca o mișcare a străzii să nu poată fi parazitată (din nou) în interesul domniei sale, așa cum a fost în 2012, ci dimpotrivă, ca acea mișcare să-i ceară imperios și nemijlocit, demisia! Așa cum s-a manifestat ea, în toamna lui 2013, strada i-a dezorientat pe politicieni tocmai pentru că nu a avut un nume determinat de ideologie, cât de scop! A fost un act dincolo de teorie!Tocmai acest eclectism i-a făcut pe atâția analiști și jurnaliști să întrebe pe oricare dintre cei intervievați: ”De ce ieșiți tocmai acum și de ce nu ați făcut-o și până acum?” Dar pe cine întrebau ei? Pe cei de stânga? Pe cei de centru? Pe cei de dreapta? Pe ”anarhiști”? Pe ”hipsteri”? Frumusețea e că nici măcar nu poți răspunde cu adevărat pertinent la această întrebare… Nu doar pentru că uneori motivul unui protest poate fi compozit, format din decantarea tot mai multor momente de furie, de nemulțumire și de revoltă mai mereu reprimate, dar și pentru că întrebare este pur și simplu greșită!
Dar forța cea mai mare nu vine doar de la acest eclectism, cât – mai ales – de la coerența fără precedent a cerințelor. Concentrarea – mai mult sau mai puțin intuitivă – asupra cazului Roșia Montană și, ceva mai târziu, asupra chestiunii gazelor de șist, a fost cel mai greu de gestionat de către politic. Cetățenii care au protestat au înțeles că nu cerând de toate se va câștiga totul (cum s-a cerut în 2012 – când efectul a fost de-a dreptul ridicol pentru că nu s-a tradus altfel decât prin potențarea veșnicului joc de rotație între marile partide, conduse de aceleași figuri), ci că, dimpotrivă, fiind punctuali și expliciți în pretențiile lor, vor atinge mai toate palierele. Cazul Roșia Montană sau al gazelor de șist ating, simultan, mai toate punctele nevrotice ale sistemului. Nici unul nu poate fi rezolvat fără ca sistemul să nu fie în mod obligatoriu primenit de metehne sau fără ca, măcar, să le recunoască public. De aceea și a doua întrebare insistentă a presei: ”De ce ieșiți doar pentru Roșia Montană, dar nu și pentru spitale, școli, infrastructură etc. etc.?” este la fel greșită!
Pentru că ieșind în stradă cu un scop precis și cu obiective punctuale, se ating, mai mult sau mai puțin (in)direct, aproape toate domeniile. Nu poți admite că Roșia Montană va intra pe lista UNESCO, de exemplu, fără ca prin asta să nu vedem că hotărârile judecătorești de până acum, cu privire la activitatea RMGC în zonă sunt recunoscute și de către politic, nu doar de către protestatari sau de către ONG-uri; sau fără să accepți că, prin asta, cel puțin trei ministere au fost obligate să recunoscă greșelile făcute de miniștrii care le-au condus până acum, ori fără să accepți că, prin asta, jocul aparent autist dintre parlament și guvern (și dintre ambele și președinte) a fost constrâns să includă între reguli și vocea străzii! Dar, mai ales, nu poți să-ți imaginezi Roșia Montană în UNESCO fără să realizezi că, poate pentru prima oară, afaceri secrete, în valoare de miliarde de euro și inflaționist promovate, acoperite de secretomania din jurul unor contracte semnate dincolo de obligația transparenței, că afaceri aparent destinate unui succes indiscutabil, au fost blocate de glasul comun al celor care au ieșit împreună, peste criteriile ideologice care, în mod natural, ar fi trebuit să-i țină despărțiți. De aceea, eu nu cred că Uniți Salvăm este o mișcare trans-ideologică, ci una meta-ideologică.
E ceea ce i-aș răspunde și domnului Liiceanu, care se simte nedumerit (dacă nu chiar revoltat) de liniștea protestatarilor, care, iată, nu ies în stradă chiar acum, azi dacă se poate, pentru motive pe care domnia sa le vede suficient de puternice. Căci a luat cianura din sloganul protestatarilor și nu doar că a întors-o împotriva acestora, dar a metaforizat-o până nu a mai rămas nimic din ea! Cianura e, pentru domnul Liiceanu, aproape totul și mai peste tot! Și parlament, dar și miniștrii analfabeți; și profesori care fac tagma de râs, dar și taxele; și hoția, dar și mitocănia! Și tot așa… Și chiar așa e, aș zice. Căci, da, e adevărat! Sistemul este otrăvit! Totuși, nu are dreptate! Nu doar pentru că a uitat să-l includă cu drepturi egale și pe domnul președinte în enumerare (ceea ce pot înțelege, ca și în cazul domnului Pleșu, deoarece i-au acordat un vot de încredere și este cumva principial să nu te răzgândești prea ușor), ci și pentru că în finalul articolului, domnia sa subliniază cu fermitate rolul pozitiv al capitalistului plătitor de taxe, parcă doar pentru a sugera faptul că ”rafinații noștri manifestanți postmoderni” ar fi exclusiv mânați de ideologii de stânga! Spune adevărul și când afirmă că există jurnaliști corecți și magistrați care-și fac treaba! Dar, din nou, nu e ca și cum protestarii ar avea ceva cu jurnaliștii corecți sau cu magistrații care-și fac treaba! De parcă nu ar exista o mulțime de articole sau de materiale publicate pe bloguri ori pe facebook, semnate de oameni care au ieșit în stradă deoarece militau pentru statul de drept! Așa cum există și materiale care sunt semnate de protestatari cu simpatii sau chiar cu convingeri de stânga! Dar domnul Liiceanu insistă să nu vadă în protestarii ”rafinați și postmoderni ”(recunosc, e o ironie care sună mai elegant decât ”eco-teroriști”, ”oamenii lui Soros”, ”agenți ruși”, ”hipsteri” etc.) nimic mai mult decât niște personaje constrânse să semene cu prietena domniei sale care, în 2012, îl suna să iasă la proteste doar pentru că era o ”poantă” în toată treaba asta! Și anume ”poanta era să ne simțim bine”!
Dânsul ne vorbește, frumos – desigur – despre adevăr. Ne trimite la Nietzsche și Dürer, la Schopenhauer și Luther. Reconfortant și instructiv. Dar, nu-i așa – ”adevărul și dreptatea nu se confundă”! Iar asta o știe oricine care, dacă nu a citit ”Lecția de chimie” de Faulkner, a răsfoit, măcar, Dilema veche. De aceea repet: e adevărat ce spune domnul Liiceanu, dar nu are dreptate! Pentru că deocamdată, dânsul nu poate să aibă o pretenție legitimă în ceea ce privește protestatarii, pentru simplul motiv că nici măcar nu cunoaște protestatarii. Pentru că, fie din raționamente logice elementare, fie dintr-un fel de teamă de ridicol, dânsul nu a vrut să iasă în stradă. Dar cel mai important, nu-i cunoaște pentru că ei nu seamănă cu prietena domniei sale. Se face că unii, deloc puțini, nu ies în stradă de ”poantă”! Ei nici nu reprezintă o singură ideologie și nici nu se luptă în mod special cu Traian Băsescu sau cu Victor Ponta. Unii poate vor (și) asta! Dar alții nu vor (și) asta! Aici e toată treaba! Sau, dacă e musai – ”poanta”!
În plus, domnia sa se miră că protestatarii nu ies în stradă împotriva ”agramatului” ministru Gigel, dar nu ne spune dacă este relevant că s-a ieșit împotriva incapabilului, dar cărturarului, ministru Barbu! Că mulți dintre protestatarii de azi au criticat dur, și la momentul respectiv, prestația domnului Marga, iarăși nu pare să aibă vreo relevanță. Nu! Domnul Liiceanu ține neapărat ca protestatarii să iasă acum, împotriva a toate (deși nu chiar împotriva tuturor), ori să tacă pe vecie. Nu contează că protestarii au criticat parlamentarii (așa cum pretinde chiar domnul Liiceanu), dar că nu au contestat și instituția în sine a Parlamentului, în jurul căruia au făcut lanț simbolic, pentru a păzi Legea de cei care o fac. Nu contează că asta ar putea arăta că nu despre anarhism generalizat e vorba – deși, da, e posibil ca printre protestatari să fie și oameni pentru care anarhismul e o cale. Nu contează, se pare, nici că s-a cerut și se cere demisia lui Victor Ponta, fie și pentru motivul formal că a ajuns purtătorul de cuvânt al RMGC, la fel cum s-a cerut și demisia domnilor Șova și Barbu sau a doamnei Plumb.
De fapt, așa cum a observat cineva, domnul Liiceanu nu vorbește despre protestatari, cât despre sine! Absent din stradă, o mustră pentru că nu face parte din ea. Și asta pentru că e oprit de pudoare ideologică. Căci ne sugerează, mai mult sau mai puțin limpede, că protestele ar trebui să stea sub semnul unei ideologii. Una care, eventual, să-i fie agreabilă. Îl înțeleg. Dar cred că greșește. Și poate că dincolo de stilistică, ar trebui să nu uite că cianura nu este o metaforă. Poate fi măsurată, cântărită, efectele ei pot fi cuantificate. Cianura este o realitate. Ca și Roșia Montană! Ca și gazele de șit! Ca și oamenii din stradă. Ca și faptul că oamenii aceia nu au o singură ideologie, nici nu vor să aibă o singură ideologie și nici nu e musai să aibă o singură ideologie. Ei au dreptul să fie cetățeni cu glas și asta chiar în numele propriilor lor credințe sau chiar a lipsei de convingeri ideologice.
Și tocmai în aceasta stă identitatea a ceea ce deja e cunoscut sub numele de Uniți Salvăm: în însăși unitatea care a trecut de ideologii și s-a transformat în act! Iar dacă, pe lângă atingerea scopurilor declarate public și în mod cât se poate de limpede, se va întâmpla și ”să ne simțim bine”, atunci, fie!
Chiar dacă expresia ar putea fi înțeleasă de către cei mai răuvoitori, inclusiv ca o parodiere (nu prea bună) a unui celebru slogan politic!
http://silviudancu.ro/socialpolitic/domnul-liiceanu-fata-cu-reactiunea.html
Text preluat de pe HERALD
Si in America a inceput sa fiarba societatea ……https://www.youtube.com/watch?v=lBVaqrqb3bk&feature=share_email
Domnule,
A inceput si s-a si terminat. N-ati vazut ca e din 2011? Si au fost maturati fara mila…Din 2011 pana in 2014 ce s-a mai intamplat? M-am bucurat sa vad in clip oameni normali si nu ca majoritatea americanilor, obezi!
A fost si prin Toronto ceva in 2011…fuse si se duse!
Am impresia ca mai multe manifestatii sunt prin Romania acum decat prin marea democratie amerikana…Ca sa nu mai zic cum au inghitit-o cu gazele de sist…Si amerikanul de rand si-a vandut dreptul de exploatare…sa faca si el un banutz „cinstit”…:(
Hai sa mai zic una ,tot ce au facut nenorocitii astia dupa 89 ,nu au facut decit sa dezmosteneasca poporul roman . E ca si un parinte care ar vinde mostenirea copiilor ,apoi cind ar creste copii mari le-ar prezenta nota de plata ,datoria ,cu dobinda ,a banilor cheltuiti sa ii creasca si sa ii mai si pricopseasca cu taxe pe viata ,taxe pe existenta …….Total nenatural si chiar demonic ,asa nu te porti nici cu copii dusmanilor…..Stramosii nostri ne-au lasat gratis mostenire si bogatie ,pamint ingrasat cu sange in batalii de aparare si acum a venit un neam evreu sa ne dezmosteneasca ?…..prin agenti evrei autohtoni ,virusi viermuiti in conducerea Romaniei ! ……..unde sint serviciile secrete ,unde este armata Romaniei ,ce fel de pregatire or fi primit ?
@Ion Coja
Vă răspund aparte, nemaifiind loc în rubrica deschisă de « Un Moldovean » :
Am înțeles că făceați aluzie la sovietici răspunsul fiind în continuare negativ, apropierea de URSS s-a făcut după ce revoluția fusese finalizată (mă rog, preluarea puterii) și ca o alianță pragmatică împotriva presiunilor din ce în ce mai puternice din partea americanilor, nicidecum ideologică – socialismul cubanez și în general cel sud-american (bolivarian) fiind diferit, uneori chiar contradictoriu bolșevismului…
Este un lucru cert, așa cum subliniați că (dincolo de sensul imaginat de unii) internaționalizarea frăției, a binelui, a iubirii aproapelui, este necesară – oricum ne îndreptăm în această direcție…
Cred că din ce în ce mai mulți oameni realizează că ce se întâmplă de ex. în Orientul Mijlociu ne afectează și pe noi ca națiune aflată la mii de km depărtare. … Sau că radiațiile emanate la Fukushima se răspândesc în mai toate mările și oceanele lumii afectând farfuria (hrana) tuturor,– ca să mă rezum numai la asta …
…Nu vă înșelați deci, când presupuneți, precum mai sus că, așa cum problemele sunt globale, tot așa și soluțiile se cer a fi…
La ce s-a gândit Ceaușescu nu pot răspunde, putem eventual face nenumărate supoziții – dar asta într-un alt topic… (-;
Strada nu stie ce vrea ! Ca dovada ca s-au dus la vot precum oile lui Panourge !
[…] Ion Coja, preluare dupa Silviu […]
PENTRU A FACE O REVOLUTIE SAU SCHIMBARE MAJORA INTR-O SOCIETATE NU ESTE NEVOIE DE MAI MULT DE 10% DIN POPULATIE, DACA ESTE BINE ORGANIZATA SI ARE UN PLAN CLAR CU VARIANTE DE REZERVA.
NU ARE ROST SA VA PIERDETI ENERGIILE PENTRU A OBTINE APROBAREA A 51% SAU MAI MULT DIN „STRADA”. LE HALUL IN CARE A AJUNS SOCIETATEA ROMANEASCA NU VA FI POSIBIL.
MAI DEGRABA TREBUIE GASITA O METODA DE A COAGULA CEI 10% SI DE A ELABORA UN PLAN CU MULTE VARIANTE DE REZERVA !!!
ASA AU FACUT „AUTOALESII” MEREU, RECUNOSC CA PUTEM INVATA CEVA DE LA EI.
Adevărat ! Subscriu fără rezerve ansamblului raționamentului, deși procentul este mai mult orientativ – se poate chiar și cu mai puțin de 10 %…
Spunând asta, mă gândesc la un tânăr avocat, care în fruntea unei guerile de (doar) 300 de camarazi, reușește să țină în șah o armată superioară atât în număr (+- 20000) cât și material … și să înfăptuiască o revoluție… destituind un guvern tot atât de neloial națiunii, precum cel care ține actualmente România ostatică.
N-a avut și sprijin dinafară acel avocat? Azi, ce putere străină, ar fi interesată de căderea clasei politice din România, o clasă, o șleahtă de golani care fac numai jocul străinilor?!
Vă salut d-le profesor !
Da, dacă considerăm sprijin indivizi mânați de aceleași idealuri, printre care și un emblematic argentinian, și nu dacă considerăm guverne…
Ce merită subliniat (o fac acum) e acest ideal, această trăire, acest temperament și credința (care mută munții din loc) ce le înfășoară – atribute ce emancipează de orice tutelă exterioară.
Alături de inteligența permițând elaborarea unui plan coerent – conform afirmației moldoveanului(sic), pe care îl salut de-asemeni !
M-am gândit la ajutorul sovietic de care a beneficiat Fidel Castro, avocatul…
Pentru situația de azi, da , aveți dreptate, mai există și sprijinul ne-guvernamental, din partea celor care gândesc și simt la fel. O astfel de internațională e singura salvare pe care o poate avea în vedere o strategie coerentă. Globalizarea este o internaționalizare a spiritului infractor, abuziv, hoțoman. Replica noastră, a oamenilor „de bine”, trebuie și ea intrnaționalizată, trebuie creată o solidaritate a forțelor Binelui… Internetul este decisiv pentru asta!
PS Oare la așa ceva s-a gândit Ceaușescu când a pășit spre moarte cântând Internaționala? Căci, cei care au conceput acest cântec și l-au cântat cu avânt, doreau să fie de parte Binelui. De asta sunt sigur! N-au știut al cui joc fac!
Păi da, cu puțin post și rugaciune intră și INTERNAȚIONALA în izmana naționalistă. Cine-a zis că dracu n-ar încăpea în odăjdii dacă și-ar prinde mintea?
Bun raspunsul domnului profesor si adevarat .In Canada societatea se si coalizeaza ,se informeaza ,se tiparesc ziare clandestine si se si separa ca la electroliza ,cei buni de o parte ,cu munca ,producerea de hrana si valori ,adevarul si libertatea ……. cei rai de cealalta parte ,cu guvernul ,taxele si sclavia ,politia,kontrolul ,teroarea si minciuna ……iar in usa cel putin aia se inarmeaza pe rupte . Datorita faptului ca pe continentul nord american traiesc multe nationalitat care tin legatura cu tarile lor de origine ,mesajul se internationalizeaza ..!
Domnule profesor ,va rog ,sa nu jignim golanii , Golan e Titlu de Erou ! Acesti evrei care ne-au sabotat si distrus tara nu sint Golani ,golanii sint niste gentlemani …….. astia sint Demoni rafinati , Avocati ,Judecatori ,Ministri ,Presedinti ,Adoratori ai Satanei si Fii ai Sarpelui cel Vechi ………..noi ne luptam cu tradare in locuri inalte … cu fortele intunericului ……….http://www.youtube.com/watch?v=lSlUW5Imylc
Ascultati cu atentie observatia lui Cristian Paturca , referitor la faptul ca lucrurile au evoluat gresit dupa ? revolutie ?!?………….http://www.youtube.com/watch?v=yFAm-ZsnFcA
Și eu țin mult la cuvîntul GOLAN. Golanii pe care i-am cunoscut la Constanța erau oameni de onoare!
Parcă-i o vorbă românească cu bucuria nebunilor. Nici o revoluție nu se face fără voie de la adevărata stăpînire.
A fost unul Pareto, ing la cefereu italian, ce zicea de 20%. Observase că deșii prima bătaie mondială dura de ceva ani, că majoritatea bărbaților îs pe front, totuși producția iera la fel de mare sau mai mare.
– 80% din venituri le aduc 20% din clienții; ocupă-te de iei.
– dintr-un grup de 5 oameni (femei, copii, bătrîni) ie destul cît lucră 1 (unul); 80%-20%.
Ultima ar trebui să ne dea de gîndit.
– prea puțini ce lucrează, prea mulți pensionari: MINCIUNĂ! ca să acopere furtul.
– se prăbușește sistemul se sănătate: MINCIUNĂ! ca să acopere furtul.
– cei 4 din 5 masă de manevră: cereri, asistență socială, răzmerițe, revoluții, războaie.
Cineva a zis că suprafața statului Texas, dac-ar fi roditor, ar hrănii cele 6 miliarde de oameni (io nu cred că-s atîția).
Jumătate, sau mai bine, am uitat, din gazele extrase în State, țară dezvoltată, se pierd la sondă și pe țăde (țeavă).
Tovarasu Moldovan , eu propun o miscare pacifista gen Gandhi .Noi nu putem aplica metode sioniste . Sionistii au aplicat metode demonice in revolutiile lor .Au aruncat in aer cladiri publice ,au provocat pe altii sa le arunce in aer cafenele si autobuzele , cu scopul de a provoca si de a crea confuzie , de a crea senzatia ca evreii sint atacati si persecutati ,de a forta evreii sa se coalizeze in fata unui dusman inexistent ,dusmanul adevarat fiind liderii lor ……….eu propun o revolutie de constiinta , de omenie ,de dreptate sociala ,plecind de la premiza ca romanul s-a obisnuit cu subversiunea si diversiunea si e capabil sa identifice inamicul ,sa il saboteze si sa il neutralizeze……e mai moral ,e mai simplu ,e mai usor de implementat si e si mai eficace ….In primul rind trebuie reconceput un plan social de existenta fara a mai apela si colabora cu regimul-sistemul actual .Deci sa construim o Romanie paralela in Romania actuala sionista ,cu constitutie proprie ,cu guvern national propriu ,cu acte de identitate proprii ,cu finantare proprie ,cu bani imprimati de acel guvern ,cu politie proprie ,cu armata proprie ,diplomati ,politicieni samd.Se poate incepe cu o localitate si se va marii ca un bulgare de zapada ,pentru ca acel guvern nu va taxa oamenii ci le va cumpara serviciile ,aurul sau bunurile .Si Ceausescu cumpara de la tarani ,stiti povestea cu contractul ,nu lua cu japca .Deci Ceausescu nu taxa oamenii ci le cumpara marfa ,Ceausescu era mai democrat decit rahatii astia ,UE ,FMI kaka maka……..Stiu ca nu e usor dar n-avem incotro .Ne vor manca de vii astia ,ne vor stoarce de energie si ne vor ucide garantat .Nu vedeti ca nenorocitii au cumparat tara,drepturile noastre istorice ,cu baloti de hirtie ,cica ” bani ” ,rahat, pentru ca guvernul tradator a refuzat sa mai imprime si sa investeasca in Romania lei romanesti sub ideea falsa ca creeaza inflatie …….a-ti inteles manevra ,diversiune .Adica ai nostrii nu erau buni ,se umflau (artificial ,atentie ,Isarescu tragea sforile ) dar ai jidanilor nu sufereau de „umflatie „…….Domnilor nu cred ca e cineva normal la cap sa nu inteleaga facatura ,manevra ……..si daca n-are carte deloc si tot pricepe ……Culmea este ca economistii nostrii parca sint fututi in cap , imbecilizati de „economia evreiasca cu care li se umfla capul in scoli ,PIB-uri ,cresterea economica ,taxe ,procente de tot felul , impozite frauduloase ,furturi legale si alte mizerii evreiesti si culmea este ca Soros striga in gura mare in cartile lui ,Frauda ,sinteti Fraudati ,deci si hotul avertizeaza si intirziatii mintal de economisti nu inteleg .Imparatul e gol …..acum am inteles eu de ce comunistii nu au acceptat planul Marshall ,planul hirtie igienica ,cea mai perversa metoda de a pune mana pe Europa a evreilor americani .Pa ce Europa nu putea sa porneasca tiparnita ,putea ,dar nu ii lasa jidovii .Ce s-ar fi intimplat daca America se scufunda ca Atlantida dupa razboi ,ce nu mai putea functiona tarile Europene si restul lumii ,fara maculatura lor ,cica dollar ban cu valoare ,fals si aici mi-a placut cel mai mult Petru Groza .Cititi autobiografia lui ce spune despre „banii ” capitalistilor .Ei i-au tiparit si atunci comunisti si-au zis ,hai sai tiparim si noi pe ai nostrii .Simplu .
Domnule roman,
V-am vazut un comentariu despre ceea ce fac canadienii….ca ar fi informati si s-ar organiza. Va rog sa dati detalii! Eu nu am auzit asa ceva si nu cunosc altfel de canadieni decat spalati pe creiere…
Ei si cu dumneata acum ,aveam pretentii ,cum poti sa generalizezi in halul asta ,e ca si cum ar zice canadienii ca stiau ca toti romanii sint tigani …!?%& Cautati si cititi acest ziar si informativa in underground ,ce vreti acum sa public eu aici toata structura si forma de rezistenta .Nu o stiu ,dar am auzit …………. semhttp://www.linkedin.com/company/the-new-agorai
http://www.linkedin.com/company/the-new-agora
Domnule roman,
Multumesc de intentie. Pentru a cit agora lor, trebuie sa te conectezi la linkedin. Eu am cont, dar nu-l folosesc, deci raman exclusa de la asta. Daca mai aflati ceva, ma intereseaza. Oricum canadienii sunt spalati pe creiere intr-o majoritate covarsitoare. Si nu e numai parerea mea, am mai vorbit si cu altii, i-au mai cantarit si altii…
Noi, romanii, avem zeci si sute de bloguri cu informatie alternativa. Plus diverse ONG-uri care se organizeaza cu actiuni impotriva puterii. Aici n-am auzit de asa ceva, dati-mi si mie de veste daca auziti mai multe. Multumesc!
Domnule Coja,
Comentariul meu era in asteptare. D-voastra l-ati citit (ca altfel nu l-ati fi pomenit), dar nu l-ati postat.
Mai pot sa confirm si ce spunea altcineva pe aici ca si noi, romanii, am contribuit la prabusirea economiei ca nu am mai cumparat produse romanesti. Pai cand au venit alea lucioasa, la standarde capitaliste, am dat iama peste ele, sa ne cheltuim economiile ceausiste, desigur. Ulterior am observat ca multe functionau doar un an, doi…dar era prea tarziu. Fabricile romanesti deja fusesera puse pe butuci! Imi aduc aminte de fabrica din Curtea de Arges care facea de la uscatoare de par, pana la aspiratoare, roboti de bucatarie…mama are si acum uscatorul de par si un robot de bucatarie. De mai bine de 25 de ani…Dar noi nu traiam in societatea de consum! Lucrurile romanesti tineau ani si zeci de ani, le aruncai de plictiseala, nu ca s-au stricat intr-un an-doi! Dar deh…De unde era sa stim? Asa este cand esti dezinformat, mintit si manipulat.
Comentariul tău e în așteptare.
13.02.2014 la 6:14 am
Eu subscriu ca am facut parte din acea multime, care n-a vrut ce ne-au servit.
Articolul este foarte bun, nu prea ai ce sa mai zici.
Daca intr-adevar protestatarii sunt uniti si fara ideologie, doar pentru cateva scopuri punctuale, asta este foarte bine!
Domnule Coja,intr-un cuvant pe scurt: strada habar nu are ce vrea!Dvs va imaginati ca in Ucraina protestatarii au habar cu ce se mananca UNiunea Europeana,la Euro-Maidan? va inselati amarnic.Ei au auzit ca e de bine si atat stiu,nimic mai mult!
http://conspiracyspymd.wordpress.com/
Ia privește cine-i musiu Vitali:
http://www.dailystormer.com/vitali-klitschko-is-a-jew/
http://dacialan.blogspot.ro/2014/01/zionisimhasahugeinfluenceonromania.html
romania distrusa de jidani
america nea ucis,american nea bombardat america ne azi lectii de strada,pentru tampiti
!!@COJA
ca si stia strada in 1989 la revolutie ce e ala capitalismul.Sa fim seriosi!! oamenii erau total dezinformati,insa repet: CU NIMIC MAI DEZINFORMATI decat sunt acum,cand sunt bombardati mediatic de 1000 de stiri deodata si nu mai stii pe care s-o iei de buna.
Iar faza cu asasinarea lui Ceausescu sa o spuneti lui mutu(precum e expresia), am inregistrari video cum zeci de mii de romani cretini si tampiti zbierau din gura de sarpe: ,,CEAUSESCU ANU NOU IL VA FACE IN CAVOU,,
si asta nu e o inventie,ci o realitate!! cu buna stiinta a fost regizat sloganul,iar oamenii se bucurau de sange,dracu sa-i pieptene,ca daca eram eu acolo pe toti ii impuscam! Ceausescu trebuia sa lupte pana la capat,chiar daca dura razboiul civil 3 ani de zile,asa cum e in SIRIA azi,dar uita-te si dumneata ca AL-ASSAD a invins!! si Ceausescu putea invinge in 1990 91 92!!!! daca nu-l tradau cu totii ca niste porci ordinari,pentru 10 dolari ,s-au vandut ca o curva pe un blid de linte,pe o coaja de paine! KEMENICI ca__)_ ordin__ omul care avea datoria morala si civila SA-L APERE PE CEAUSESCU PRESEDINTELE ROMANIEI,este cel care i-a tras un glont in scafarlie pe la spate la Targoviste.Pe oamenii astia tradatori cine-i judeca?
Unde sunt luptatorii? eroii? a fost o tradare grosolana!!! Ceausescu trebuia sa fie mai destept si sa inceapa CONTRA-REVOLUTIA(asa cum e in SIRIA azi),in regiunile care-l simpatizau: sa o inceapa din BOTOSANI-IASI BACAU impotriva Timisoarei,si impotriva ungurilor din secuime,care erau regiunile cele mai teroriste ale Occidentului terorist NATO ONU FMI SOROS!
lupta pentru Ceausescu in 1990 91 92 insemna lupta pentru independenta,suveranitatea Romaniei,si nu erau simple povesti ci:
-4 milioane apartamente,locuinte
-1700 de fabrici si uzine productive
-milioane hectare pamant arabil lucrat si agricultura
-comert exterior,export in lumea araba,africana
-productie de armament,tractoare,locomotive,etc
-conturi bancare ale Securitatii de 6 miliarde de dolari,banii tarii
-restituirea datoriile pe care Iraq le avea fata de Romania,si alte tari
Si asa mai departe!! Lupta pentru tara inseamna lupta pentru CEAUSESCU in 1989 1990 91 92 93!!! sa fim bine-intelesi! acum E PREA TARZIU,imi pare rau! Ceausescu e mort,iar familia lui inca e vanata ca niste iepuri,urmarita de ofiteri,imbracati in ,,paparazzi,, si asa mai departe!
Unde erați în decembrie 1989? După 24 de ani veniți cu o noutate absolută: înregistrarea cu CAVOU / ANUL NOU. În ce studiou s-a făcut înregistrarea?! Lozinca auzită la București, înscrisă și pe pereți, se putea citi multă vreme după, era CEAUȘESCU JUDECAT PENTRU SÂNGELE VĂRSAT
domnule Coja,inregistrarea aia e veche si e de mult data publicului
http://www.youtube.com/watch?v=hafewKMwsmw
apoi vorbim despre Ceausescu,care trebuia aparat cu toate fortele si cu orice risc!!desi istoria e mai complicata,Ceausescu nu era izolat pe plan mondial nici in 1989,desi s-a MINTIT DESTUL IN TARA ASTA DOMNULE!!
nu mai suport,imi sare mustarul!
Ceausescu era sprijinit de Gadhafi,Libia,de Iraq Saddam,de Siria-Assad,de IRAN,de CHINA,si de multe alte tari,de aia a fost asa iute excecutat,cu o graba KGB-ista imputita si tradatoare.Generalul KEMENICI care era garda lui de corp,si avea misiunea sa-i apere viata i-a tras un glont in cap pe la spate lui Ceausescu.
Imi este scarba,ce manipulat a fost poporul meu,imi este rusine ca sunt roman in acest moment,desi eu sunt un patriot incurabil si-mi iubesc tara!!! Trebuia rezistat in decembrie 1989 1990 91,pana ce ROMANIA avea soarta SIRIEI de azi,unde a castigat lupta cu rebelii,regimul din Damasc!
Romanii erau infometati in 1989,puteau sa sparga magazinele si sa-si ia mancare la revolutie,si nu sa-l impuste pe Ceausescu,fiind manipulati de securistii KGB-isti imputiti dracu sa-i ia pe toti!
Patrioti ca TROSCA,ca generalul STREINU,ca MIRCEA CHELARU,ca IULIAN VLAD,ca generalul GUSA,ca VASILE MILEA,ca AUREL ROGOJANU,ca PAVEL CORUT,ca ILIE MERCE, ca NICOLAE PLESITA,ca STELIAN ANDRONIC si multi altii,au ramas in curul gol la propriu,iar pe TROSCA impuscat ca ,,terorist,, de catre teroristul KGB MILITARU NICOLAE,un bolnav mintal(care a facut diversiunile de la OTOPENI cu sute de morti dintre militari),iar populatia manipulata se pisa pe cadavrul lui la propriu,exista video-uri.
In acest moment imi este rusine ca sunt roman!! as prefera in acest moment sa fiu ucrainean,basarabean,american,rus.Norocul nostru este ca avem o patrie de import: MOLDOVA unde ne putem refugia.
V-a răspuns dna Gabriela foarte bine! Puțin mai sus.
multumesc domnule Coja,mi-as da viata pentru salvarea Moldovei*ca Romania e pierduta de mult,dar pentru Siria si pentru straini nu ma duc sa lupt,pentru ca nu sunt mercenar strain.
Domnule Coja,
Nu stiu ce am raspuns eu, daca despre mine este vorba, mai sus, ca sigur nu este la acest post. Am verificat. Ori n-ati postat…
Aici pot sa confirm lozinca aceea cu anul nou si cavou. O tin minte! Lozinci se fac repede…
Observ ca nu sunt singura (poate nici printre putinii) care am afirmat (doar in cercul meu de prieteni) ca daca as fi stiut ce urmeaza, daca as fi avut cea mai vaga idee, m-as fi dus sa-l apar pe Ceausescu. De aia m-as fi dus in Bucuresti, nu sa fiu revolutionara!
Cred ca „haiducu” are multa dreptate, ii inteleg frustrarea si o impartasesc.
Ceausescu a fost asasinat si ala nu a fost proces, ci o mascarada nedemna nici macar de Inchizitie. Secolul XX? Da, dar nu pe la noi prin Romania…
Mai am o intrebare: daca solutia nu-i in strada (macar de-ar fi un semnal, un catalizator…), atunci ce este de facut?
Vedeți, domnule profesor, cît de importantă e problema raportului dintre naționalism și dreapta credință?
Fără cea din urmă naționalismul comportă asemenea ambiguități încît sfîrșește implacabil între Tîrgoviște – împroșcat pe zid și Bruxelles – sub curu lui Severin. Ceaușescu n-a avut acces la izvoare! Naționalismul lui era unul scopit, lipsit de miezul de foc al credinței. N-a fost altceva decît ceea ce și-au dorit masonii sec. XVIII- XIX să fie: un umanism. Un simplu umanism. Cînd sfîrșești intonînd „Internaționala” e semn că n-ai înțeles nimic mai mult decît să-ți ții neamul o vreme departe de slănină, ca la vremea cuvenită, cînd pîndarii s-au lăsat păgubași, să i-o scoți și să-l faci fericit. Pe veci.
Dacă ar fi dat vreun semn că pricepe cum că nu numai cu slănină trăiește Neamul ăsta, noi l-am fi apărat. Dar am fost îndoctrinați exact cu ceea ce el însuși a fost îndoctrinat. Am fost așa cum el a vrut să fim. Cum să-l mai apărăm? Ne-am bucurat; așteptam de prea mult timp slănina pe care ne-o promisese și care nu mai venea odată! N-am vrut nici capitalism, nici privatizare, doar slănina promisă! Am fost exact opera lui și-a dușmanilor lui: hămesiți, prostiți și cruzi. Neliberi. Și pe omul neliber nu te poți baza.
Retrospectiv, înțeleg acum că trebuia să-l apărăm. Dar în ce logică s-o fi făcut atunci? Ce motivație să fi avut? Dumnezeul nostru avea pe-atunci atîta loc în noi cît în manualele noastre școlare, așa încît ne-am dorit decît untul; astfel am fost educați. Untul din alimentara și, cel mult, untul culturii ăleia atent supravegheate. D-aia românul mediu n-a dat doi bani (atunci) pe naționalismul lui Ceaușescu, fie-i țărîna ușoară! N-avea niciun Dumnezeu și basta. Credincioșii, ăia cîți erau, au văzut la vremea aceea în Tîrgoviște răzbunarea Celui ostracizat. Pedeapsa divină aplicată torționarului, ateului. Azi, după atîția ani, înțelegem că noi eram cei pedepsiți atunci…
Și-atunci să mai zică cineva că istoria n-a facut pipi pe noi!
D-aia zic: nihil sine Deo, altminteri iarăși dăm cu mucii-n fasole punînd umărul alături de dușman, direct sau indirect, la propria-ne nimicire.
îmi cer scuze, corectez : „NU ne-am dorit decît untul”
Ce usor e sa fii viteaz dupa razboi!! Ce usor e sa declami necesitatea unui razboi civil sangeros si dezastruos, daca cel mai probabil nu ati fi participat si nu ati fi varsat nici macar o picatura de apa intr-o cana intinsa unui soldat! Vrei Siria? Mergi, neica, in Siria si apara crestinii ortodocsi de acolo, masacrati de mercenarii hezbollah si al quaida, daca esti asa de viteaz!
domnisoara, dar de unde stii dumneata ce am facut eu pentru Patria mea,sau ce fac,sau ce voi face? ma trimiti in Siria,multumesc,acolo nu e neamul meu,poporul meu,eu nu lupt pentru straini ca nu sunt mercenar strain,si asta sa fie clar!! strainii in Siria sunt impuscati cu snip-erul de catre regimul Assad,iar cei care lupta pentru Assad sunt putini,si de obicei jurnalisti straini.
Apoi,ai preferat lipsa unui razboi civil in 1989,preferand pacea,20 milioane avorturi,depopulare,imigrare,disparitia poporului roman,adica o moarte lenta, distrugerea industriei,etc.
Pentru dumneata sloganul ,,mai bine mori in picioare decat sa traiesti in genunchi,, nu este valabil,dumneata preferi sa-ti dai joc chilotii in fata strainilor? e o metafora evident,eu sunt pamfletar.Ceea ce face acum neamul nostru este sinucidere curata.Peste 30 de ani tiganii o sa conduca Romania si or sa fie majoritari.
Hezbollah-ul e format din shiiti si nu-i omoara pe crestinii din Siria. Acest lucru il fac mercenarii wahabbiti din import si platiti de Arabia Saudita.
Au cazut multe marci romanesti de renume cu piata de desfacere interna si externa garantata. Fabrici unde odinioara se lucra in trei schimburi si sase zile pe saptamana s-au inchis. Pentru ca romanii nu au mai preferat marfurile romanesti inaintea gunoaielor de import. Asa ne-am trezit si fara locuri de munca, si fara bani, si fara buget sustenibil.
Cred ca e timpul sa se scrie despre subiecte mai importante, alegerile sunt la usa. Ma intreb la usa cui?
https://www.youtube.com/watch?v=nI7h4szvVR0
Cum puteți spune că industria noastră a dispărut pentru că „românii au preferat mărfurile de import celor produse în România”?! Dumneavoastră nu citiți ce se tot spune de vreo 15 ani cu toate dovezile că este vorba de un complot internațional, cu susținere din partea unor trăddători din clasa politică?!
E dureros. Aveti perfecta dreptate, domnule profesor. Eu imi sustin totusi punctul meu de vedere. De ce s-a inchis Napolact, Terapia, Clujana, Ursus se pare ca s-a mutat din Cluj Napoca… ?
In 1996 se gaseau de vanzare chiar si scobitori din china, produsele chinezesti si turcesti au umplut magazinele din Romania. Unde mai punem afacerile cu tigari din import, excrocheriile financiare si marea si linistita coruptie?
Cred ca problema este pusa cam simplut .Strada ……. Societatea este formata din mai multe segmente .Ar trebui sa existe un consens de opinie intre aceste segmente ,citez : clasa muncitoare ,taranimea ,sindicatele dragutele ,intelectualitatea ,oamenii de afaceri ,masoneria ,biserica ,armate ,banca Romaniei ,serviciile secrete s.a.Din ce in ce mai mult il inteleg pe Ceausescu in ce a vrut sa spuna si din ce in ce mai putin ii inteleg pe actuali politicieni ,limbajul lor de lemn european care ne predica bunastarea daca acceptam cedarea-pierderea resurselor tarii ,controlul si sclavia ………ce dracu ,am inebunit noi ,ori tupeul UE frizeaza ridicolul .
Nu domnule roman,
Noi nu am innebunit, tupeul lor este asa cum spuneti. Noi ne-am mai trezit. Noi avem norocul si ca nu am crezut in comunism si comunisti (n-am crezut atunci, dar credem acum cand facem diferentza!). Noi am trait inainte de 1989 neavand incredere in ce ni se spune. Noi ne-am obisnuit sa nu credem lozincile. La americani si la vestici a prins mai bine UE si tot felul de organizatii conduse de fapt din umbra, pentru ca ei s-au obisnuit sa fie condusi bine, de oameni care le-au adus prosperitate, legi bune…Oricum, UE pentru tarile bogate e altceva decat pentru noi…Asa cum NATO pentru amerikani este cu totul altceva decat este pentru romani…Ei fac legile acolo, romanii doar executa, alta varianta nu exista.
Ba exista ,sa nu mai executam ! Ce sintem tembeli .
Pai asta spuneti-o celor de la conducere! Eu personal n-am executat nimic cat am fost pe acolo. Ma refer ca n-am fost la conducere, nici post mare si nici mic. Si pe unde am fost m-am ridicat impotriva abuzurilor…de aia n-am putut sa stau mult. Chiar daca cei care abuzeaza sunt putini, cei care accepta sunt multi…De cate ori am iesit eu in fatza, cei care erau de partea mea indrazneau sa-mi spuna doar pe la coltzuri si pe soptite ca sunt de acord cu mine…Nimic oficial in fatza „stapanilor”. Eu am trecut prin astea. De unul singur nu poti face nimic. Oricum, frica, lasitatea, tradarea…sunt la fel pentru romani cat si pentru alte natzii…ni se pare noua ca suntem noi mai cu motz, dar tot neamul omanesc suntem cam pe acelasi calapod…din pacate! Vorba aia (parafrazand): au si ei falitzii lor…
Interesant este de observat, ca tot vorbeati de canadieni, cata incredere au ei in stat si guvern, in autoritati…toti sunt corecti si le vor binele! Si asta vine de la oameni care se considera inteligenti si care sunt destul de sus pe scara sociala…Probabil ati auzit lozinca ca_Canada e cea mai buna tzara din lume…Ai lor chiar o cred! Majoritatea nici nu stiu nimic despre restul lumii de fapt…
atunci ce au vrut oamenii cand au iesit in strada cu miile?au iesit ei in strada militand pentru perpetuarea sistemului comunist?au iesit in strada motivati de prea multa fericire??nicidecum.mizeria,brutalitatea unui sistem lipsit de omenie i-au adus pe romani in pragul disperarii determinandu-i sa iasa in strada.creaturile spurcate care au ajuns in fruntea tarii sunt fostii securisti sau odraslele lor.eu dece am plecat de acolo cu doi copii dupa mine si aproape cu nimic in buzunar?unii vor putea spune ca am fost un aventurier incercand sa ma capatuiesc aiurea.nu oameni buni,am plecat pentruca viata in romania imi era o tortura permanenta.acest subiect ma umple de manie si nu vreau sa continui.gm
In ’89 strada a vrut sa-l sfasie pe Ceausescu, fiindca ii ajunsese cutitul la os pentru destule! Nu se gandea nimeni la capitalism si socialism atunci, sa fim seriosi! Ce ar putea sa-si doreasca un om zdravan la cap? O lume morala guvernata de principii sanatoase. Asta si-a dorit majoritatea intotdeauna. Fireste ca e o minciuna sfruntata porcaria ca nu se putea fara privatizari. Nu oamenii sunt necinstiti, ci NUMAI UNII, EXACT AIA CARE AU PROCLAMAT CA TOTI SUNT CA EI. iNDUSTRIA, ECONOMIA ROMANEASCA A FOST CONSTRUITA DE POPORUL ROMAN SI APARTINEA DE FACTO SI DE JURE POPORULUI ROMAN. DAR CAND ESTI NASCUT TICALOS BOALA TI SE URCA LA CAP, NEBUNIA DE A AVEA SI A AVEA SI A AVEA NU-TI MAI DA PACE. SI NU-TI MAI DA PACE PANA NU DISTRUGI SI NU FACI PRAF TOTUL! Nebunia e ca o avalansa, iti ia mintile si te potriveste in cazanul cu smoala!
Subscriu si am mai afirmat aici: eu il uram pe Ceausescu, pentru ca aveam impresia ca de la el vin toate relele (impresie care era indusa de securitate si de posturile de radio binecunoscute, dirijate de „prietenii nostri occidentalii capitalisti” dar atunci habar nu aveam, m-am trezit dupa mai bine de 20 de ani de la eveniment…). Ca striga toata lumea „Jos Ceausescu” nu ma mira si eram de acord. Cand a inceput sa se strige „Jos comunismul” – pentru ca s-a bagat repede, strategic, sa fie la pachet, eu am fost cam descumpanita, eu personal n-aveam nimic cu regimul in sine, credeam ca va fi schimbat Ceausescu si totul va reveni la normal, CA IN ANII ’70, CARE CRED CA AU FOST CEI MAI BUNI ANI DIN ISTORIA ROMANIEI. Sa ma contrazica cine vrea…daca se poate si cu dovezi!
Eu personal cred ca sunt un om fara trauma majore, tocmai pentru ca am prins anii 70 in copilarie. Am prins anii aceia in care toti aveam un rost, statul isi facea datoria ca la carte cu toate serviciile catre populatie, grija fatza de copii si fatza de oameni, in general, nu era doar lozinca!
Pana si Dinescu recunostea intr-o emisiune tv ca anii ’70 in Romania au fost grozavi si spunea, printre altele, cat de ieftin era un bilet de avion pana-n Europa pe unde se ducea el, ca poet.
liiceanu, plesu, patapiewici, tismaneanu, boia… si toata floarea cea vestita a elitrismului nu a facut decat sa ne slabeasca si sa ne verse laturi in cap, mai conteaza cat de cizelat a facut-o? DOMNIA LOR A LUAT SFARSIT. Au avut, dupa 1989, potentialul urias de a-si lasa amprenta in bine – s-a ales praful! Asa cum s-a ales si se va alege de toti cei care ii vor urma pe „cordialii” plini rautate si fatarnicie, degeaba toba de carte! N-am sa merg mai departe sa spun ca multi ii considera agenti de influenta ai unor puteri ostile, desi multe lucruri se leaga extrem de ciudat.
pacat ca plesu si liiceanu n-au intrat la teatru
Domnule anonim,
Cu riscul de parea bigota, afirm ca astia slujesc „to the Dark Lord”… Nu poti face ce fac ei, atunci cand esti crestin, sau de orice alta religie care implica o divinitate creatoare si nu pe dusmanul ei!
Oamenii astia il slujesc pe dusmanul omului! Daca intelegeti asta, este mai usor sa le intelegeti actiunile trecute, prezente si viitoare! Desi se spune ca „cei din urma vor fi cei dintai” si Dumnezeu ii asteapta pe pacatosi sa se intoarca la El, eu nu cred ca astia au vreun gand…
Ideea de „uniti salvam” a existat si in 1989 dar ea nu a fost exprimata,poate nici macar intuita de manifestanti.
Sa ne amintim ca evenimentele s-au declansat la Timisoara cind romanii s-au adunat sa-l apere pe pastorul Tokes care era mutat cu forta de catre securitate in alta parohie.
Stia ea securitatea ce canalie e Tokes ,dar romanii si ungurii,inocenti , in marea lor marinimie au hotarit sa-l apere si sa rupa lantul abuzurilor,si de aici s-a aprins flacara revolutiei.
A fost un moment sublim de inspiratie divina pentru ca altfel regimul Ceausescu ar fi cazut oricum,cu sau fara ajutorul strazii, iar Romania ar fi avut soarta Yugoslaviei.
Tzunamiul schimbarilor politice era imens(in noembrie 89 cazuse zidul Brelinului) si Romania nu-i putea face fata decit daca mergea cu valul,altfel ar fi fost distrusa,asa cum s-a incercat in martie 90 la Tirgu Mures. Dar nici atunci nu le-a mers.
Ideea de „uniti salvam” a existat in 89 in mintea tuturor romanilor si ea a fost de inspiratie divina ,pentru ca printre multele lozinci strigate atunci pe strazi s-a scandat si „Exista Dumnezeu!”
România nu putea să aibă soarta Yugoslaviei. În România românii sunt net majoritari, între 85 și 90%. În vreme ce în Yugoslavia nu exista nicio etnie majoritară. Existau regiuni în care erau majoritari sârbii, în altele erau majoritari croații sau slovenii șamd. Statalitatrea românească exista de sute de ani, în vreme ce Yugoslavia a fost o invenție artificială a cancelariilor, ca și Cehoslovacia, fără viitor. Gogorița cu „soarta Yugoslaviei” a fost necesară celor care au organizat lovitura de palat din decembrie 1989, ca să apară ca salvatori ai Patriei.
Da, așa e! Pînă și deconstructivistul Boia zice că unirea noastră a fost un succes unic din perspectiva omogenității etnice, superioare altor țări, a statului rezultat. Nu se poate face nicio analogie cu Iugoslavia.
Eh, dacă așa a zis și Boia înseamnă că nu-s prost degeaba!
daca stia ce vrea,nu iesea in strada in 1989 si Romania lua alt sens in istorie!! strada lui SOROS ne-a adus aici unde suntem,o colonie!
În 89 strada nu a vrut asasinarea lui Ceaușescu! Nu avrut capitalism!
strada a fost mereu impartita in grupuri,care doreau fiecare cate altceva,sau aveau alte idei.
Nu-mi condamn propriul popor,pentru ca ain 1989 au iesit la proteste in realitate din cauza foametei,organizate de porcii lui brucan,ca sa aiba scop sa provoace o rebeliune contra lui Ceausescu.
Va dau doar cateva din minciunile RADIOULUI EUROPA LIBERA,care si azi sunt scrise in manualul de istorie:
-in fiecare oras periodic dispar cate 2,3 romani rapiti si ucisi de Securitatea lui Ceausescu(total minciuna marca EUROPA LIBERA)
-explozii in orase
-romancele isi fac avort(crima) ca sunt eroine impotriva lui Ceausescu(probabil si RAMARU era tot o victima de-a lui Ceausescu nu-i asa?)
-Patriarhul a fost homosexual si legionar criminal(tampenii marca Europa libera,Patriarhul nu avea nici una din cele enumerate)
IN decembrie 1989 cine a organizat lovtiura de stat,acela a pus mana pe putere.
Ce faceau taranistii? niste bosorogi,10 bosorogi uniti sub babetul Coposu nu puteau nici macar ridica in mana un pistol,de atata batranete
Ce faceau liberalii? intreb si eu: care liberali? ca radu campeanu era in Franta.
Ce faceau legionarii? legionarii lucrau in CAP-uri,erau izolati de la un capat la altul al tarii,ca sa nu ia legatura intre ei.Securitatea i-a urmarit pas cu pas.
Cine facea disidenta si opozite lui Ceausescu?
doar KGB_ul lui iLIescu brucan apostol neulander!
tot ei au si luat puterea si s-au legitimat prin alegeri libere…….
mai e ceva: in 1990 nimeni nu stia in tara cine e Ion Iliescu,acesta e adevarul!! in afara de oamenii din Iasi si Timisoara,care stiau ca fusese secretar PCR pe judet,nimeni nu auzise de Iliescu,si credeau ca e anticomunist pentru ca l-a impuscat pe Ceausescu.
Asta era imaginea lui Iliescu in 1990 la alegeri !!
STRADA a fost organizata de SOROS,prin KGB in 1989,si dupa,ulterior de cand suntem NATO,strada e o si mai mare vrajeala,cu scopuri electorale politicianiste,care
au scop caderea bursei in Romanai,si provocarea crizelor economice!!! sub bagheta lui SOROS!
DE aceea strada nu va realiza nimic niciodata!!! nu mai suntem strada din 1930 cand patriotii organizau protestele sau grevele…….
Amice ,prin perspectiva informatiilor primite intre timp stiim cu certitudine ca evenimentele premergatoare lui Decembrie 89 , cit si Lovilutia Insasi , cit si prefacerile decurgatoare dupa Lovilutie , au fost planificate si provocate de oculta sionista ……..da ,da lipsurile de tot felul au fost provocate de agenti infiltrati in sistem ,care doreau ca populatia sa isi indrepte ura impotriva lui Ceausescu ……..populatia a fost manipulata ,dar populatia nu a dorit distrugerea tarii ci reforme ,ceea ce era normal.
Faptul că strada vrea altceva ar trebui să fie suficient pentru multe începuturi…
Faptul că suntem o colonie conștientă de statut ar trebui să fie punctul de început al transformării în ceva mai bun, la inițiativa obligatorie a străzii.