În urma publicării datelor recensământului din 2011 a reiesit că Referendumul din 2012 este valid. Deci SOLICITĂM DEMITEREA LUI BĂSESCU TRAIAN DIN FUNCŢIA DE PREŞEDINTE AL ROMÂNIEI!
11/07/2013
Categorie: Guvernare, administrativ, Politica.
Destinatar: Parlamentul Romaniei (Senat şi Camera deputaţilor), senatori și deputatţi
CĂTRE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI,
În atenţia domnului preşedinte al Senatului, Crin Antonescu,
În atenţia domnului preşedinte al Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea
DOAMNELOR ŞI DOMNILOR DEPUTAŢI ŞI SENATORI ROMÂNI,
În calitate de cetăţeni aiRomâniei, care ne-am prezentat în ziua de duminică, 29 iulie 2012, la referendumul ce a fost organizat pentru demiterea Preşedintelui României,Băsescu Traian, nu putem să ne resemnăm şi să tolerăm situaţia actuală, motiv pentru care vă rugăm să vă întruniţi în Plenul Parlamentului şi, în temeiul Hotărârii Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012, ca fiind parte în procesul de suspendare şi demitere a Preşedintelui României, să emiteţi o hotărâre prin care să formulaţi o CERERE DE REVIZUIRE împotriva Hotărârii nr. 6 din 21 august 2012, pronunţată de Curtea Constituţională a României (CCR) şi care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 616 din 27 august 2012.
Prin Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 6iulie 2012, publicată înMonitorul Oficial nr. 457 din 6 iulie 2012, în art.3, Parlamentul a hotărât că: “În situaţia în care Curtea Constituţională va stabili că nu au fost îndeplinite condiţiile de valabilitate stabilite de lege, Parlamentul României va lua act de hotărârea acesteia şi va decide asupra procedurii de urmat.”
Cu privire la constituţionalitatea art. 3 din Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012, CCR s-a pronunţat prin Decizia nr.734 din 24 iulie2012, arătând că „respinge, ca neîntemeiată, sesizarea de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 din Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012”.
La punctul 12 din Decizia nr.734 din 24 iulie 2012, CCR a menţionat clar, că „hotărârile adoptate de Parlament după finalizarea referendumului pentru demiterea Preşedintelui României şi publicarea în Monitorul Oficial al României a rezultatelor acestuia pot face obiectul controlului de constituţionalitate în condiţiile legii.”
Prin urmare, vă rugăm să solicitaţi CURŢII CONSTITUŢIONALE AROMÂNIEI să constate că cererea de revizuire este admisibilă, să o admită pe baza motivelor pe care le vom arăta mai jos, să motiveze legal soluţionarea capetelor de cerere, apoi, în temeiul prevederilor legale invocate, să hotărască schimbarea în parte a Hotărârii nr. 6 din 21 august 2012, în sensul de a constata că referendumul din 29 iulie 2012 a fost valabil şi, în consecinţă, să dispună măsura demiterii din funcţia de Preşedinte al României a domnului Traian Băsescu, potrivit competenţei pe care CCR o are conform disp.art.45 alin. (2) din Legea referendumului, nr. 3 din 2000.
MOTIVE
În fapt, în ziua de 21 august2012, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.i) din Constituţia României şi al art.46-47 din Legeanr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritatea calificată de voturi (6 la 3) prevăzută de art.47alin.(1) din Legeanr. 47/1992, a adoptat Hotărârea nr. 6 din 21 august 2012, al cărui dispozitiv cuprinde următoarele:
«1. Constată că procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, a fost respectată.
2. Confirmă rezultatele referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 comunicate de Biroul Electoral Central şi constată că din totalul de 18.292.464 de persoane înscrise în listele electorale permanente au participat la vot 8.459.053 de persoane (46.24 %), din care 7.403.836 (87.52%) au răspuns „DA” la întrebarea „Sunteţi de acord cu demiterea Preşedintelui României?”, iar 943.375 (11.15 %) au răspuns „NU”.
3. Constată că la referendum nu au participat cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente, pentru ca referendumul să fie valabil în conformitate cu prevederile art.5 alin.(2) din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului.
4. La data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, încetează interimatul domnului George-Crin Laurenţiu Antonescu în exercitarea funcţiei de Preşedinte al României.
5. De la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, domnul Traian Băsescu îşi reia exercitarea atribuţiilor constituţionaleşi legale de Preşedinte al României.
Prezenta hotărâre se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună.
Hotărâreaeste definitivă şi general obligatorie şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în presă.»
I. LEGISLAŢIA ŞI JURISPRUDENŢA CCR RELEVANTE,
CE STAU LA BAZA ADMISIBILITĂŢII CERERII DE REVIZUIRE
1. CONSTITUŢIA ROMÂNIEI
“ART. 1 Statul roman
[…](3) România este stat de drept,democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare apersonalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul traditiilor democratice ale poporului roman şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate. […]
(5)În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.
ART.2 Suveranitatea
(1) Suveranitatea nationala aparţine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
(2) Nici un grup şi nici o persoana nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.
2. LEGEA NR. 47 din 18 mai 1992
privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale:
– Disp. art. 11din Legea nr. 47 din 18 mai 1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale prevăd că:
„(1) Curtea Constituţională pronunţă decizii, hotărâri şi emite avize, după cum urmează: (…)
B. Hotărâri, în cazurile în care: (…)
c) vegheazăl a respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi confirmă rezultatele acestuia;(…)”
– Art. 14 din Legea nr. 47 din 18 mai 1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale prevede că:
„Procedura jurisdicţională prevăzută de prezenta lege se completează cu regulile procedurii civile, în măsura în care ele sunt compatibile cu natura procedurii în faţa Curţii Constituţionale. Compatibilitatea se hotărăşte exclusiv de Curte.-”
3. CODUL DE PROCEDURĂ CIVILĂ din anul 1865
– Dispoziţiile aplicabile ale Capitolului II intitulat “Revizuirea hotărârilor” din Codul de Procedură Civilă, aveau următoarea formulare:
“Articolul 322
Revizuirea unei hotarari ramase definitiva in instanta de apel sau prin neapelare,precum si a unei hotarari data de o instanta de recurs atunci cand evocaf ondul, se poate cere in urmatoarele cazuri:
[…] 5. dacă, după darea hotărârii, s-au descoperit inscrisuri doveditoare, retinute de partea potrivnica sau care nu au putut fi infăţişate dintr-o imprejurare mai presus de vointa partilor,[…];
Articolul 323, alineatul (1) Cererea de revizuire se indreaptă la instanta care a dat hotararea ramasa definitiva si a carei revizuire se cere.[…]
Articolul 324
(1) Termenul de revizuire este de o luna si se va socoti:
[…] 4. in cazurile prevazute de art.322 pct. 5, din ziua in care s-au descoperit inscrisurile ce se invoca […];
Articolul 326
(1)Cererea de revizuire se judeca potrivit dispozitiilor prevazute pentru cererea de chemare in judecata. […]
(3)Dezbaterile sunt limitate la admisibilitatea revizuirii si la faptele pe carese intemeiaza.
Articolul 327
(1) Daca instanta incuviinteaza cererea de revizuire, ea va schimba, in tot sau in parte, hotararea atacata, iar in cazul hotararilor definitive potrivnice, ea va anula cea din urma hotarare.
(2) Se va face aratare de hotararea data in revizuire, in josul originalului hotararii revizuite.”
4. NOUL COD DE PROCEDURĂ CIVILĂ în vigoare din 15 februarie 2013
– Dispoziţiile aplicabile ale secţiunii intitulată “Revizuirea hotărârilor” din Noul Cod de Procedură Civilă, au următoarea formulare:
Articolul 509 Obiectul şi motivele revizuirii
(1) Revizuirea unei hotărâri pronunţate asupra fondului sau care evocă fondul poate fi cerută dacă:
[…] 5. după darea hotărârii, s-au descoperit înscrisuri doveditoare, reţinute de partea potrivnică sau care nu au putut fi înfăţişate dintr-o împrejurare mai presus de voinţa părţilor; […]
Articolul510 Instanţa competentă
(1) Cererea de revizuire se îndreaptă la instanţa care a pronunţat hotărârea a cărei revizuire se cere. […]
Articolul511 Termen de exercitare
(1) Termenulde revizuire este de o lună şi se va socoti:
[…] 5. în cazul prevăzut la art. 509 alin. (1) pct. 5, din ziua în care s-au descoperit înscrisurile ce se invocă; […]
(4) Revizuirea se motivează prin însăşi cererea de declarare a căii de atac sau înăuntrul termenului de exercitare a acesteia, sub sancţiunea nulităţii.
(5) Dacă prin aceeaşi cerere se invocă motive diferite de revizuire, prevederile alin. (4) se aplică în mod corespunzător pentru fiecare motiv în parte. […]
Articolul 513
Procedura de judecată
(1) Cererea de revizuire se soluţionează potrivit dispoziţiilor procedurale aplicabile judecăţii finalizate cu hotărârea atacată.
(2) Întâmpinarea este obligatorie şi se depune la dosar cu cel puţin 5 zile înaintea primului termen de judecată. Revizuentul va lua cunoştinţă de conţinutul întâmpinării de la dosarul cauzei.
(3)Dezbaterile sunt limitate la admisibilitatea revizuirii şi la faptele pe care se întemeiază.
(4) Dacă instanţa încuviinţează cererea de revizuire, ea va schimba, în tot sau în parte, hotărârea atacată, […].Se va face arătare de hotărârea dată înrevizuire, în josul originalului hotărârii revizuite.
(5) Hotărârea dată asupra revizuirii este supusă căilor de atac prevăzute de lege pentru hotărârea revizuită. […]
5. JURISPRUDENŢA CCR
– Cu privire la constituţionalitatea art. 3 din Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 6 iulie2012, CCR s-a pronunţat prin Decizia nr.734 din 24 iulie 2012, arătând că „respinge, ca neîntemeiată, sesizarea de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 din Hotărârea Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012”.
– La punctul 12 din Decizia nr.734 din 24 iulie 2012, CCR amenţionat clar, că „hotărârile adoptate de Parlament după finalizarea referendumului pentru demiterea Preşedintelui României şi publicarea în Monitorul Oficial al României arezultatelor acestuia pot face obiectul controlului de constituţionalitate în condiţiile legii.”
II. MOTIVELE DE REVIZUIRE A HOTĂRÂRII
– Pentru pronunţarea Hotărârii nr. 6 din 21 august 2012, CCR a calculat cvorumul de participare la referendumul de demitere a preşedintelui României, în funcţie de un număr de 18.292.464 alegători care au fost înscrişi pe lista pentru referendum şi în funcţie de cele 8.459.053 de persoane care au participat la vot. În conformitate cu rezultatele definitive ale recensământului din 2011, ce au fost comunicate la data de 4 iulie 2013 de către Institutului Naţional de Statistică, numărul persoanelor cu vârsta de peste 18 ani din populaţia stabilă a României era de 16.269.839, în octombrie 2011, caz în care se observă că a fost depăşit cvorumul de participare la referendumul din 29 iulie 2012, motiv pentru care se impune revizuirea Hotărârii nr. 6 din 21 august 2012.
– Hotărârea nr. 6 din 21 august 2012 a fost publicată în Monitorul Oficial al României şi este opozabilă erga omnes, dar orice act poate fi, în condiţiile legii, să fie retras, anulat, rectificat, revizuit,etc. de către emitent.
– Prin Hotărârea nr.3 din 2 august 2012, CCR a stabilit că ,„analizând comparativ cele două tipuri de înregistrări întocmite de autorităţile publice competente, Curtea constată că nu există o suprapunere între numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente şi numărul persoanelor care alcătuiesc populaţia stabilă aflată pe teritoriul României.”
-Din cauză că au fost invocate erori materiale în listele electorale permanente existând neconcordanţe între numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente folosite la referendum şi numărul real al alegătorilor din România,în urma deliberărilor ce au avut loc la data de 2 august 2012, „Curtea Constituţională a decis amânarea pronunţării unei hotărâri cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, şi pentru -confirmarea rezultatelor referendumului, pentru data de 12 septembrie 2012.
Având în vedere datele contradictorii care au fost transmise Curţii Constituţionale în legătură cu numărul persoanelor aflate pe listele electorale permanente de către autorităţile publice implicate,Curtea Constituţională a solicitat Guvernului României ca, pâna la data de 31 august 2012, să transmită listele electorale permanente actualizate în baza cărora s-a desfăşurat referendumul din 29 iulie 2012.”
– În Hotărârea nr. 6 din 21 august 2012 referitoare la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, şi la confirmarea rezultatelor acestuia, publicată în Monitorul Oficial nr. 616 din 27 august 2012, Curtea Constituţională a României (CCR), a constatat că, în conformitate cu prevederile constituţionale şi legale menţionate, este competentă să verifice respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, şi să confirme rezultatul acestui referendum.
-La subpunctul 1.3. de la punctul I, CCR precizează că:
„Din documentele depuse de autorii cererilor,documente provenite de la instituţiile cu activitate relevantă în materia referendumului (Autoritatea Electorală Permanentă, Institutul Naţional deStatistică), au rezultat date contradictorii, faţă de cele comunicate oficialde Biroul Electoral Central, cu privire la numărul persoanelor înscrise pe listele electorale permanente. Ca urmare, Curtea a constatat necesitatea unor lămuriri suplimentare din partea autorităţilor publice cu competenţe în această materie şi a dispus o serie de măsuri în acest sens, astfel cum se va arăta în cele ce urmează, la pct. 2.”
– În acest sens, la subpunctul 2 de la punctul I, se precizează că instituţiile cărora lis-a adresat Curtea Constituţională: Ministerului Administraţiei şi Internelor,Institutului Naţional de Statistică, Autorităţii Electorale Permanente.
– La subpunctul 2.5. de la punctul I, se precizează că, examinând răspunsurile formulate deaceste instituţii, Curtea Constituţională a constatat că şi aceste răspunsuri conţin date contradictorii, ba mai mult, într-unul dintre răspunsuri apare menţiunea că există date care „pot fi de natură să afecteze numărul totalal cetăţenilor cu drept de vot înscrişi în listele electorale permanente”.
– La subpunctul 2.6. de la punctul I, CCR precizează că „nu putea fi stabilit, cucertitudine, pe baza datelor existente, numărul persoanelor înscrise pe listele electorale permanente, pentru ase verifica dacă referendumul a fost valabil în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 3/2000”, motiv pentru care au fost amânate dezbaterile şi a fost formulată o solicitare către Guvernul României pentru a comunica numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente, actualizate.
– La subpunctul 4.1. de la punctul I, CCR precizează că:
„În şedinţa din 2 august 2012, Curtea a cerutca Guvernul să dispună „măsurile necesare pentru actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012 şi să transmită Curţii Constituţionale numărul persoanelor înscrise pe listele electorale permanente,pentru a se putea stabili dacă referendumul naţional pentru demiterea Preşedintelui României din 29 iulie 2012 este valabil în conformitate cu dispoziţiile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 3/2000”.
– La subpunctul 4.4. de la punctul I, se precizează că:
„Amânarea cauzei şi termenul acordat de Curtea Constituţională, ca urmare a examinării cererilor prealabile depuse la dosarul cauzei, au fost tocmai pentru realizarea unei actualizări a listelor electorale permanente, în situaţia în care actualizarea nu s-a realizat potrivit legii, situaţie care rezulta din răspunsurile formulate de autorităţile publice la solicitările Curţii Constituţionale.”
– În art.17 din Legea referendumului nr.3/2000, legiuitorul a arătat care este legea aplicabilă pentru întocmirea listelor electorale permanente pentru referendumul de orice tip, prevăzând o singură excepţie de aplicare a Legii nr.370/2004 la întocmirea listelor electorale permanente pentru referendum şi anume, situaţia prevăzută în art.15^1, când un referendum este organizat în acelaşi timp cu scrutinul pentru alegerea preşedintelui României, o asemenea excepţie găsindu-şi raţiunea în nevoia de a folosi un singur exemplar de liste electorale permanente, pentru o mai bună administrare a procesului electoral respectiv.
– Excepţii asemănătoare sunt stabilite, pentru aceeaşi raţiune, în acelaşi articol 15^1 din Legea referendumului nr.3/2000, cu privire la faptul că, pentru referendumul ce se desfăşoară în acelaşi timp cu un alt proces electoral, listele electorale permanente ce se folosesc la acel referendum sunt aceleaşi cu cele ce trebuie folosite, conform legii, la scrutinul căruia i-a fost alăturat referendumul.
-Pentru a fi stabilit procentul votanţilor care sunt persoane reale şi care s-au prezentat la referendumul din 29 iulie 2012, pentru a fi un procent real, trebuie să se raporteze tot la un număr real de alegători înscrişi pe listele electorale permanente. Orice date incorecte, eronate, conduc la un rezultat incorect, eronat, ce nu poate fi admis şi confirmat de către CCR, ci această autoritate poate să confirme doar rezultate corecte şi reale.
– Listele electorale permanente ce au fost folosite la referendum sunt eronate în măsura în care includ numele unor persoane care nu trebuie să fie înscrise în acele liste, conform legislaţiei în vigoare ce trebuie să fie luată în considerare în mod corect.
-Voturile valabil exprimate nu pot fi ignorate, anulate, pe baza motivului că nu s-ar fi prezentat la vot un anumit număr de persoane, stabilit pe baza unor date eronate.
– În Hotărârea nr. 34H din 28 iulie 2012 privind interpretarea dispoziţiilor art. 17, 18, art. 31 alin. (3) şi art. 62din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial nr. 531 din 31 iulie 2012, Biroul Electoral Central a stabilit care sunt prevederile legale aplicabile, în cazul referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României:
“În cazul referendumului naţional pentru demiterea Preşedintelui României sunt aplicabile prevederile titlului I al Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, în măsura în care Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare, nu dispune altfel.”
– Curtea Constituţională poate să se pronunţe doar asupra constituţionalităţii actelor emise de către Biroul Electoral Central, fără să vină cu noi interpretări contrare celor adoptate de cătreBiroul Electoral Central, fiindcă actele emise de către BEC sunt obligatorii inclusiv pentru CCR, care este autoritatea care trebuie să se bazeze pe actele emise decătre BEC în cadrul procedurii de verificare a organizarii şi desfăşurarii referendumului.
– Este important ase avea în vedere faptul că, dintre actele emise de către CCR, „deciziile” au rang constituţional, în timp ce „hotărârile” sunt reglementate de către Parlament prin lege, deci au rang inferior, motiv pentru care, atunci când emite „hotărâri”, CCR trebuie să ia în considerare jurisprudenţa sa statuată prin „decizii”.
DIN CELE PREZENTATE, SE CONSTATĂ CĂ GUVERNUL ŞI PARLAMENTUL NU DEŢINEAU ÎNSCRISURILE NECESARE SOLUŢIONĂRII NECONCORDANŢELOR OBSERVATE DE CĂTRE CURTEA CONSTITUŢIONALĂ PE BAZA SESIZĂRILOR CE I-AU FOST ADRESATE ÎN IULIE-AUGUST 2012, IAR, ULTERIOR, INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ A ACTUALIZAT BAZELE DE DATE CU INFORMAŢIILE CORECTE CE ERAU VALABILE ÎN OCTOMBRIE 2011 ŞI PE BAZA CĂRORA TREBUIE SOLUŢIONAT REFERENDUMUL DIN 29 IULIE 2012. REZULTATELE DEFINITIVE CU PRIVIRE LA RECENSĂMÂNTUL POPULAŢIEI ŞI AL LOCUINŢELOR DIN 2011 AU FOST FINALIZATE ŞI PUBLICATE DE CĂTRE INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ LA DATA DE 4 IULIE 2013.
Aşadar, ca urmare a faptului că, după pronunţarea de către Curtea Constituţională a României (CCR) a Hotărârii nr. 6 din 21august 2012, s-au descoperit înscrisuri ce dovedesc validitatea referendumului din 29 iulie 2012, înscrisuri ce nu au putut fi înfăţişate CurţiiConstituţionale din împrejurări ce nu au depins de Parlament sau de Guvern, ne aflăm în situaţia prevăzută în art. 322pct. 5 din Codul de Procedură Civilă din 1865, respectiv în art. 509 alin. (1)pct. 5 din Noul Cod de Procedură Civilă.
În consecinţă, se impune să fie soluţionată cererea de revizuire a Hotărârii nr. 6din 21 august 2012, pe baza înscrisurilor ce cuprind numărul real de alegători existenţi la data de 29 iulie 2012, porivit legii.
Vă mulţumim!
Cu stimă, Noi semnatarii acestei petiţii.
FacebookTwitterE-mail
Autor: Valter COJMAN
De drept, conform legislatiei in vigoare la data referendumului, inclusiv cu toate tentativele de inasprire a conditiilor de demitere, Traian Basescu trebuia sa fie demis imediat dupa referendum.
Principalii vinovati de prezenta lui Basescu la Cotroceni sunt Judecatorii Curtii Constitutionale (cei 6), care au aplicat gresit prevederile legale.
Hotararea Nr.6 din 21 august 2012, a Curtii Constitutionale a Romaniei, este incoerenta si plina de prostie cu emfaza!!!!
Actiunile mele care au nevoie de mediatizare sunt:
1) Iata PETITIA mea:
Demiterea presedintelui Romaniei, Traian Basescu
CATRE
CAMERELE PARLAMENTULUI ROMANIEI
Prin aceasta petitie se solicita ca cele doua camere ale Parlamentului Rpmaniei sa se reuneasca imediat in sedinta comuna si sa hotarasca demiterea Presedintelui Romaniei, Traian Basescu.
Se solicita DEMISTEREA deoarece in conformitate cu prevederile legale in vigoare la data referendumului, 29 iulie 2012 si cele recomandate de Barroso si impuse de judecatorii Curtii Constirutionale, referendumul trebuia sa fie validat.
MOTIVARE:
1) Judecatorii Curtii Constitutioale au savarsit ilegalitatile dezvaluite de Senatorul Ioan Ghise.
2) Pe langa aceste abateri dezvaluite de Senatorul Ioan Ghise,judecatorii au mai savarsit mult mai grave ilegalitati:
2.1) Cu intentie sau din necunoasterea limbii romane si a prevederilor constitutionale, Judecatorii Curtii Constitutionale Augustin Negrean, Aspazia Cojocaru, Petre Lazaroiu, Mircea Stefan Minea, Iulia Motoc si Pusks Valentin Zoltan au aplicat gresit prevederile art.2, alin (1), lit.c) din Legea 370/2004 (referitoare la alegerea presedintelui), prevederi care au stat la baza motivarii si luarii Hotararii Nr.6 din 21 august 2012, a Curtii Constitutionale a Romaniei. Prin aceasta hotarare a fost favorizat PRESEDINTELE Basescu!!!
Pevederile art.2 alin (1), lit.c) din Legea 370/2004 reactualizata, stabilesc in mod imperativ, fara o alta posibilitate de interpretare, ca din numarul total al cetatenilor romani cu drept de vot (de pretutindeni), se trec in listele electorale permanente numai cetatenii romani CU VARSTA DE NUMAI 18 ANI, (de pretutindeni).
Probabil ca legiuitorul, dorind sa clasifice listele electorale pe diferite categorii, a limitat cvorumul numai la cetatenii romani cu varsta de numai 18 ani, poate,chiar, din greseala. Dar aceasta greseala este in favoarea celor 7,4 milioane de electori, pana la modificarea legii gresite.
Din hotararea nr. 6 din 21 august 2012 rezulta, insa, ca judecatorii,in mod eronat, sustin ca in listele electorale permanente ar trebui trecuti toti cetatenii romani cu drept de vot de pretutindeni. Aceasta este marea greseala a judecatorilor Curtii Constitutionale!!! I-a pus in incurcatura limba romana sau interpretarea acestor prevederi facuta public, de nenumarate ori, de Traian Basescu.
2.2) Judecatorii printro echivalare fortata a „listelor electorale permanente” cu „lista pentru referendum”, au transferat automat „numarul persoanelor inscrise in lista pentru referendum”, de 18.292.464, in „listele electorale permanente”. Astfel, judecatorii confirma si constata in mod eronat:
„Confirmă rezultatele referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 comunicate de Biroul Electoral Central şi constată că din totalul de 18.292.464 persoane înscrise în listele electorale permanente au participat la vot 8.459.053 persoane”.
Care liste electorale permanente??? Biroul Electoral Central, nu a folosit nicaieri denumirea de LISTE ELECTORALE PERMANENTE.
Judecatorii, dupa o anumita ezitare, au impus cu intarziere utilizarea acestor prevederi, printr-o erata, implementand ideea (dispozitia) lui Traian Basescu, nu printr-o judecata de valoare, ci printr-o echivalare foetata a celor doua tipuri de liste.
O judecata de valoare, cunoasterea limbii romane si a prevederilor constitutionale nu putea duce decat la demiterea PRESEDINTELUI!!!
Prevederi legale:
Legea 370/2004:
„Liste electorale Permanente” – listele cuprinzand cetatenii romani cu DREPT DE VOT
CARE AU impliniti varsta de 18 ani Pana in Ziua alegerilor including ” (lit. c)de la alin. (1), art. 2).
Constitutia Romaniei:
ARTICOLUL 36
Dreptul de vot
(1) Cetăţenii au drept de vot de la vârsta de 18 ani, împliniţi până în ziua alegerilor inclusiv.
(2) Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate, prin hotărâre judecătorească definitivă, la pierderea drepturilor electorale.
In conformitate cu legislatiia in vigoare la data referendumului si a tuturor prevederilor impuse de Barroso si judecatorii Curtii Constitutionale, la referendum s-a indeplinita, cu varf si indesat, si conditia de prezenta de jumatate plus unu din numarul electorilor inscrisi in LISTELE ELECTORALE PERMANENTE.
Deci, de drept, Traian Basescu nu trbuie sa mai fie Presedintele Romaniei!!!
Ca urmare se impune demiterea imediata, si in fapt, a domnului Traian Basescu intr-o sedinta a CAMERILOR reunite ale PARLAMENTULUI.
02.06.2013
TRAIAN TANASA
2) Denuntul a fost depus pe data de 16.11.2012 si iata ce am primit ca raspuns:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=505136759559893&set=a.282177708522467.66718.100001907214893&type=3&theater
COABITARE PONTA-BASESCU pana in 2014
ION COJA LA COTROCENI!CONFORM SONDAJELOR,pe locul TREI DUPA CRIN ANTONESCU SI VASILE BLAGA!
CAMPANIE EURO-PARLAMENTARA IN 2014 si PRESIDENTIALA IN 2014!
Basescu nu mai e suspendat.Insa ADEVARUL ISTORIC va fi scris si spus.
http://fanioncoja.wordpress.com/
NATIONALISTII,PATRIOTII si ROMANII AUTENTICI VOR VOTA ION COJA!
Alo…toti anti basescu… el nu este singurul, TOTI membrii activi din PCR/FSN/PNL/PD/PNTCD/PC/UDMR ETC (romi evrei turci etc)sunt de vina, au vandut tara au distrus economia si sunt HOTI.. deci nu mai vorbiti de EL ca ghise ala prostu… si altceva, atunci toti alesii din dec.2012 nu sunt parlamentari legali pentru ca la referendum s-a decis 300 de asta dece nu discutati …blabla base dar restul criminalilor??? care ne taxeaza zilnic??
Gata! Sa plece Basescu!
Si sa vina altul, curat precum actualii cari ne conduc, gen Fenechiu. Doar asta vrea polpolu’. Si, o sa curga lapte si miere. Ca doar de mai bine de un an de cand polpolu i-a adus pe astia, sunt inundate strazile cu lapte si miere. Oamenii ies la strada cu borcanul ca sa ia lapte si cu felia de paine ca s’o unga cu miere direct de pe ulita…Pur si simplu nu mai poate tara de bine…..
Este uimitor cum polpolu vrea tot timpul sa schimbe oamenii de dragul de a-i schimba. Si tot timpul schimba mediocru cu si mai mediocru.
Oare cand va prezenta interes si calitatea? Dar si aici este o mare problema. Are poporu asta suficienta cultura politica, ca sa identifice calitatea oamenilor si adevaratele valori???
e simplu de dat cu parerea vazand numai TELEVIZORUL nu si strada si realitatile Romaniei!
acum nu-l mai da nici dracul jos pe BASESCU,si nici nu mai are rost,ca mandatul lui e SPRE FINAL!si va iesi din scena politica acest BASESCU,peste cadavrele la o tara DEPOPULATA,fara PIB,fara PRODUCTIE,fara GRANITE,fara IDENTITATE,si fara viitor.
Cultura politica geniala,eroul BASESCU a facut niste greseli foarte grave care a afectat poporul roman,greseli LA FEL DE MARI,repet: LA FEL DE MARI ca si ale lui DAN VOICULESCU,pentru ca astia si-au scos ochii in loc sa conlucreze pentru dezvoltarea Romaniei,prin fonduri europene in principal!
ISTORIA o sa-l judece,acum e COABITARE BASESCU-PONTA,si pana in 2014 nu mai e nici o suspendare.
Noi aici discutam in general,despre Referendum si ce s-a intamplat.POST MORTEM,pentru eternitate,pentru istorie!
http://fanioncoja.wordpress.com/
MAI BINE MORT DECAT COMUNIST,se spunea in piata universitatii.Sa nu uitam ca in 1989 Basescu era angajatul de baza al Ministerului TRANSPORTURILOR,lider PCR in cadrul CC,pe timpul lui CEAUSESCU.Azi e ,,anticomunist,, Mai sa fie!
BRAVOS NATIUNES! tine-o tot asa.Iubiti-l pe Basescu.Cu toate gafele lui majore politic vorbind.INTERESUL ROMANIEI este acela de a avea liniste politica,adica COABITARE.Sunt de acord.Insa sa nu mintim poporul,doar de dragul ,,eroului,, BAsescu! sa spunem ADEVARUL,si sa actionam in interes national: pentru PACEA POLITICA,evident!
Basescu demis prin referendumul legal !
Basescu arestat pentru tradarea intereselor tarii in cazul R.Montana si Chevrom!
Ponta si Minsitrul Mediului arestati pentru tradarea intereselor poporului roman in cazul R.Montana si Chevrom
Atentie popor roman : Franta interzicea expl. gazelor de shist in ziua cand Basescu si Ponta le faceau cadou firmei Chevrom
Pe toate posturile Tv. apare o reclama desantat cu 1.000 locuri de munca la R.Montana.Cea mai mare prosteala a romanilor.Romanilor li se da 1.000 locuri de munca cum le dadeau conchistadorii margele de sticla la indieni. Vi se fura de sub nas 300 t aur si 1600 t argint indobidocit popor roman.Cu concursul lui Base-Ponta- R.Plumb.
O hotie pe fata !
domnilor ce atata zarva si votul meu dat in fals de comisia dela sectia de votare din turnu severin , cum ramane ?
eu am votat in bucuresti !
ONOR PARCHETUL NICI PANA ACUM NU A FINALIZAT CERCETAREA CU TOATE CA AM INAINTAT COPIA LISTEI PRIMITA DE LA AUTORITATEA ELECTORALA PERMANENTA ,unde am fost semnat in fals pe aceasta lista prefabricata cu toate datele personale !!!
dece se trece cnp si actul de identitate , ca sa ramana numai semnatura de dat in „fals” daca nu se prezinta persoana.
nu cumva este o invitatie la fals ????
sa auzim numai de bine
In tineretea mea, se recomanda Carbaxim !
In zilele noastre, la ce lipsa de putirinta vad in jurul meu, va rog eu frumos, mereti badiilor „la tiganci”, ca poate reusesc alea sa va „ridice” moralul ! :)
Stimate domnule Coja
Aveți un fan care bate câmpii nestingherit și mândru de aiureala lui ”informativă”.Israel nu a
intervenit în nici un fel în favoarea cuiva.
Israel este chiar îngrijorat de refacerea unei alianțe tradiționale,cu toate războaiele dintre aliați.Eurasia nu le iese din cap și au trecut la fapte chiar pe-aici,cu girul șmecherilor semidocți care au dus țara de râpă.Aici se ascunde rostul susținerii ilegitime.O tură la Chișinău,câteva palavre vehemente de la alt bețivan,Voronin și prostirea proștior continuă..
Mai rămânea să spună că marele patriot Ion Antonescu proiecta avioane Antonov…
Firește că și șpaga,generalizată și la tot pasul,un sistem paralel generat de retribuții umile,a fost organizată de servicii speciale..
Cum ar fi ambulanța,112 sau room-service…
Alt ambuscat scrie că dacă un meci s-a dovedit
a fi aranjat,nu se declară nul.Mai nul decât autorul tâmpeniei…
domnule LOJA masonica 33,esti amuzant ,si te voi trata ca atare: Circul globus,CLOWN Iohannis din sibiu.
Vă înșelați,distinse domn,chiar și-n această privință.Nici cea mai mică legătură cu mass-
oneria,cum s-ar transcrie pentru românii care
au dat buzna la șorțulețe.Orice opinie este de
respectat atâta vreme cât are în vedere doar
informații corecte.Vă apreciez cauza dar îi faceți deservicii cu prea multă imaginație.
Este mai comod dar asta ne-a adus la un simulacru absolut.Închipuiri.De care profită
chiar adversarii dumneavoastră,cu totul alții decât vă-ncântați să credeți…
RECENSAMANTUL POPULATIEI A AVUT LOC IN ANUL 2011!
BASESCU A FOST DEMIS IN 2012!!
http://fanioncoja.wordpress.com/
BASESCU DEMIS,ION COJA PRESEDINTE! CAT POT MANCA CA__+ cu lopata unii,si sa zica ca-i tare bun!!! BASESCU NU ARE NICI UN FEL DE CREDIBILITATE,poate sta si in cap,TARA are mari gauri de la Basescu si gasca lui!!
conform RECENSAMANTULUI publicat recent,BASESCU a fost demis in 2012,pentru ca s-a intrunit 50 la suta din electorat! si ca sa nu fie acum din nou creat scandal pe tema asta,s-a inscenat SPAGA DE LA BAC! unde s-au montat microfoane peste tot,inclusiv in toaleta,si s-au incalcat drepturile OMULUI prin arestarea in massa a sute de elevi si profesori,FARA PROBE si baze solide!S-a DETURNAT atentia publicului de la SUSPENDAREA LUI BASESCU spre spagile din licee la Bac.BASESCU desi e in crestere in sondaje,nu mai are nici o sansa vreodata sa fie iubit de popor,nici daca va fi un 11 septembrie 2001 in CASA POPORULUI!! Basescu nu va sari niciodata in incredere peste 20 la suta niciodata de acum incolo.NU MAI ARE CREDIBILITATE! la fel ca VADIM pe partea de nationalism.
http://fanioncoja.wordpress.com/
Vai! Vai! vai! Cata energie cheltuie unii oameni ca sa ce??? Chiar asa de imprastiata sa fie gandirea unora?! Cum naiba de nu sunt intelese nici macar cele mai elementare chestiuni de logica?!
Pai daca referendumul a fost facut pe baza datelor existente, luate in calcul conform legilor, cum pote cineva sa se gandeasca ca referendumul trebuie validat acuma, pentruca cineva-si doreste sa schimbe regula jocului dupa ce meciul a fost incheiat???!!!!
Alo! Tovarasi! Meciul a luat sfarsit si sezonul competitional s’a incheiat. Treziti-va!
.
„Munca in echipa presupune in primul rand sa-ti pierzi jumatate din timp explicandu-le celorlalti de ce nu au dreptate”. (George Wolinski)
Eu cred ca toata mascarada cu suspendarea, campania electorala, referendumul de demitere, alegerile, koabitarea si ce vedem astazi, s-a facut pe baza de plan, cu acceptul ferm a lui Basescu si binecuvantarea stapanilor! De ce? S-a dorit un parlament cu o mare majoritate, care sa treaca legile si masurile dure pe care koabitarea ni le serveste zilnic! Si inca ceva, un capitol aditional! Basescu isi va termina mandatul, iar dupa, JUSTITIA NU SE ATINGE DE EL! Cam asa vad prosteala cu demiterea, si nu sunt singurul!
domnul basescu trebuie sa plece acum fara intarziere.saraca romanie.gm
DE ACORD SA SE RESPECTE LEGEA!
stimate d-le ION COJA,
Am placerea de a va informa,ca acest referendum are foarte multe conotatii internationale: Basescu a fost sustinut de ambasada israelului,germaniei si americii sa revina la Cotroceni,de frica lui CRIN ANTONOV,rus lipovean,apropiat al rusilor,al lui FELIX ANTENA3 si KONDYAKOV,seful masoneriei rusesti.
Cand s-a aflat RECENSAMANTUL si ca basescu de fapt a cazut in 2012 la referendum,unii din serviciile speciale au REGIZAT spaga si abuzurile din scoli la BAC,pentru a DETURNA ATENTIA de la referendum si RECENSAMAT spre spagile din SCOLI!
prin diversiuni se produce panica!PANICA,frica creata si la 11 sept 2001.FRICA PANICA conduce lumea!
http://fanioncoja.wordpress.com/
Tara a fost furata destul de cei din gasca ochiosului!
Sa intelegem ca: in Romania nu exista coeruptie. La bacalaureat nu s-a dat spaga cele cate cazuri de coruptie de la BAC, care au iesit la iveala sunt provocate de „agentrili straine”. Analfabetii care termina o facultate si dupa aceea se angajeaza la stat nu exista la noi de fapt sunt in occidentul corupt si nedemocratic.
Medicii nu iau spaga la noi, hotii nu ajung in parlament, la noi hotii si penalii nu ajung ministri…..tu-i in gura pe americani…
sa intelegi ca dumneata iei spaga si ca vei fi saltat de DNA! asta vrei,ASTA PRIMESTI!este bine ca te desconspiri singur!
spagile de la BAC s-au luat,insa Procuratura,si altii AU INCALCAT drepturile fundamentale ale OMULUI,arestand pe loc SUTE DE ELEVI in massa,luandu-i cu autocarele,ca in anii 50,totul special ca sa IASA SCANDAL cu parintii,in PRESA,si sa se deturneze atentia de la REFERENDUMUL care spunea ca BASESCU A FOST DEMIS,anul trecut s-au intrunit 50 la suta din electorat pentru ca Basescu sa fie demis,asa reiese din RECENSAMANTUL publicat recent!
Si BUSH avea 20 la suta popularitate in anul 2001,si ca sa poata incepe RAZBOAIELE ISRAELULUI in zona araba,a avut nevoie de 11 septembrie 2001,care l-a saltat IN INCREDERE de la 20 la suta la peste 80 la suta! bombardand Afganistanul,IRaq-ul si altele!