Subiect: Discursul integral al lui Putin in limba romana
Vladimir Putin s-a adresat la Kremlin deputaţilor Dumei de Stat, membrilor Consiliului Federaţiei, regiunilor Rusiei şi reprezentanţilor societăţii civile
PREŞEDINTELE RUSIEI VLADIMIR PUTIN: Domnilor membri ai Consiliului Federaţiei, deputaţi ai Dumei de Stat, bună ziua. Reprezentanţii Republicii Crimeea şi ai Sevastopolului sunt aici printre noi, cetăţeni ai Rusiei, rezidenţi ai Crimeei şi Sevastopolului!Dragi prieteni, ne-am adunat astăzi aici în legătură cu o problemă care are o semnificaţie vitală, istorică pentru noi. În Crimeea, a avut loc pe data de 16 Martie un referendum, în deplină concordanţă cu procedurile democratice şi cu normele internaţionale.A participat mai mult de 82% din electorat şi 96% din acesta a votat în favoarea reunificării cu Rusia. Aceste numere vorbesc de la sine.
Pentru a înţelege motivele care stau la baza unei asemenea alegeri, este suficient să cunoşti istoria Crimeei şi ce anume au însemnat întotdeauna Rusia şi Crimeea una pentru alta.Totul în Crimeea vorbeşte despre istoria şi măreţia noastră comună. Aici se găseşte oraşul Kherson, unde Prinţul Vladimir a fost botezat. Curajul său spiritual de a adopta ortodoxia, a constituit fundamentul pe care s-au clădit ulterior cultura, civilizaţia şi valorile umane care unesc popoarele din Rusia, Ucraina şi Bielorusia. Aici se găsesc de asemenea şi mormintele soldaţilor ruşi, a căror vitejie a adus Crimeea în Imperiul Rus. Crimeea înseamnă de asemenea şi Sevastopol – un oraş legendar cu o istorie remarcabilă, o fortăreaţă care serveşte drept loc de naştere al Flotei Ruse de la Marea Neagră. Crimeea este Balaklava şi Kerci, Malahov şi Sapun-Gora. Fiecare dintre aceste locuri sunt dragi inimilor noastre, simbolizând gloria militară rusească şi valoarea sa remarcabilă.Crimeea este un amestec unic al diferitelor popoare şi tradiţii. Acest lucru o face în mare măsură asemănătoare Rusiei, unde nici un grup etnic nu s-a pierdut de-a lungul secolelor. Ruşii şi ucrainenii, tătarii din Crimeea şi celelalte grupuri etnice au trăit cot la cot în Crimeea, păstrându-şi identitatea lor proprie, tradiţiile, limbile şi credinţele.Populaţia actuală a Peninsulei Crimeea este de 2,2 milioane de oameni, din care aproape 1,5 milioane sunt ruşi, 350.000 sunt ucraineni care predominant consideră limba rusă ca limbă maternă şi circa 290-300.000 sunt tătari, care, aşa cum a arătat referendumul, înclină de asemenea înspre Rusia.Într-adevăr, a fost o perioadă în care tătarii au fost trataţi incorect, exact la fel ca şi alte popoare în URSS. Despre acest lucru pot spune un singur lucru: au suferit milioane de oameni de diferite naţionalităţi în timpul acestor represiuni, dintre aceştia în primul rând au fost ruşii.Tătarii din Crimeea s-au întors pe tărâmurile natale, cred că ar trebui să luăm toate măsurile politice şi legislative pentru a finaliza reabilitarea tătarilor, să-i repunem în drepturi şi să le restaurăm bunul renume.Avem cel mai mare respect pentru popoarele şi toate grupurile etnice care trăiesc în Crimeea. Aceasta este casa lor, ţara lor natală şi ar fi drept – ştiu că populaţia locală sprijină acest lucru- pentru Crimeea să aibă trei limbi naţionale egale: rusa, ucraineana şi tătara.Colegi,În inimile şi în minţile oamenilor, Crimeea a fost întotdeauna o parte inseparabilă a Rusiei. Această convingere fermă este bazată pe adevăr şi dreptate şi a fost transmisă din generaţie în generaţie, peste timp, în orice împrejurări, în ciuda tuturor schimbărilor dramatice prin care ţara noastră a trecut de-a lungul întregului secol al XX-lea.După revoluţie, bolşevicii, din diferite motive – Dumnezeu să-i judece –, au adăugat mari părţi din Sudul istoric al Rusiei, Republicii Ucraina. Acest lucru a fost făcut fără a se lua în considerare componenţa etnică a populaţiei iar astăzi, aceste regiuni formează sudul Ucrainei. Ulterior, în 1954, s-a luat decizia de a transfera regiunea Crimeei către Ucraina, împreună cu Sevastopol, în ciuda faptului că era un oraş de subordonare unională. Aceasta a fost iniţiativa personală a conducătorului Partidului Comunist Nikita Hruşciov. Ce anume a stat în spatele acestei decizii ale sale – o dorinţă de a câştiga sprijinul clasei politice ucrainene sau de a compensa pentru represiunile în masă din Ucraina anilor ’30 – asta e treaba istoricilor să afle.Ceea ce contează astăzi, este faptul că decizia a fost luată cu o încălcare clară a normelor constituţionale chiar şi de atunci. Decizia a fost luată în culise. Şi normal, într-un stat totalitar nimeni nu s-a mai deranjat să întrebe cetăţenii din Crimeea sau Sevastopol, ei au fost puşi în faţa faptului împlinit. Bineînţeles, poporul s-a întrebat de ce dintr-o dată, Crimeea a devenit parte a Ucrainei. Dar per total – şi trebuie să spunem acest lucru clar, îl ştim cu toţii – decizia a fost tratată ca o banală formalitate deoarece teritoriul a fost transferat în interiorul unui singur stat. Pe vremea aceea era de neconceput faptul că Ucraina şi Rusia s-ar putea vreodată despărţi ca să devină două state diferite. Oricum, acest lucru s-a întâmplat.Din nefericire, ceea ce părea imposibil a devenit o realitate, URSS a căzut. Lucrurile au evoluat într-atâta de rapid, încât puţină lume a realizat cât de dramatice sunt şi care vor fi consecinţele lor. Multă lume, atât din Rusia cât şi din Ucraina, la fel ca în celelalte republici, au sperat că CSI creată la acea vreme va deveni noua formă de statalitate. Li s-a spus că va fi o singură monedă, un singur spaţiu economic, forţe armate unite; oricum, toate aceste lucruri au rămas goale promisiuni, în timp ce marea ţară a dispărut. Doar în momentul în care Crimeea a ajuns să fie în altă ţară, Rusia a realizat de fapt că nu e doar furată, e jefuită.În acelaşi timp, trebuie să recunoaştem faptul că Rusia, prin lansarea acestei parade a suveranităţilor, a ajutat la prăbuşirea Uniunii Sovietice. Iar când această prăbuşire a fost legalizată, toată lumea a uitat de Crimeea şi de Sevastopol – principala bază a Flotei Mării Negre. Milioane de oameni au mers la culcare seara într-o ţară şi s-au trezit în altele, devenind peste noapte minorităţi etnice în foste republici sovietice, în timp ce naţiunea rusă a devenit una dintre cele mai mari, dacă nu chiar cel mai mare grup etnic din lume care este despărţit prin graniţe.Acum, după mulţi ani, am auzit rezidenţi ai Crimeei spunând că în 1991 au fost predaţi ca un sac de cartofi. Este greu să-i contrazici. Şi cum e cu statul rus? Cum e cu statul rus? A acceptat situaţia cu smerenie. Această ţară a trecut prin asemenea vremuri grele încât efectiv nu a putut să-şi apere interesele. În orice caz, poporul nu s-a putut împăca cu această nedreptate istorică strigătoare la cer. În toţi aceşti ani, cetăţeni şi multe personalităţi publice au tot revenit la această problemă, spunând că de fapt Crimeea este pământ istoric rusesc şi că Sevastopol este un oraş rus. Da, cu toţii am ştiut asta în inimile şi minţile noastre, dar trebuia să mergem înainte ignorând realitatea pentru a ne putea construi relaţiile de bună vecinătate cu Ucraina pe fundamente noi. În acest timp, relaţiile noastre cu Ucraina, cu poporul frate ucrainean au fost întotdeauna şi vor rămâne de cea mai mare importanţă pentru noi. (aplauze)Astăzi, putem vorbi deschis despre acest lucru, şi aş dori să vă împărtăşesc câteva detalii ale negocierilor care au avut loc la începutul anilor 2000. Preşedintele de atunci al Ucrainei, dl. Kucima, mi-a cerut să grăbesc procesul de delimitare a graniţelor ruso-ucrainiene. La acea vreme, procesul practic stagna. Rusia părea că a recunoscut Crimeea ca fiind o parte a Ucrainei, dar nu avuseseră loc negocieri cu privire la delimitarea graniţelor. În ciuda complexităţii situaţiei, am emis imediat instrucţiuni agenţiilor ruseşti guvernamentale ca să-şi accelereze munca pentru a documenta graniţele, astfel încât fiecare a înţeles clar că prin acceptarea delimitării graniţelor, am admis de facto şi de jure faptul că Peninsula Crimeea era teritoriu ucrainean, închizând astfel disputa.Am cedat în faţa Ucrainei nu doar cu privire la Crimeea, dar şi în chestiuni mai complicate, cum ar fi graniţa maritimă în Marea Azov şi Strâmtoarea Kerci. Motivul pentru care am procedat aşa la acel moment a fost faptul că pentru noi au contat cel mai mult bunele relaţii cu Ucraina iar acestea nu trebuiau să cadă victime ale unui impas generat de dispute teritoriale. În orice caz, ne-am aşteptat ca Ucraina să rămână pentru noi un vecin bun, am sperat ca cetăţenii ruşi şi vorbitorii de rusă din Ucraina, în special din sud-est şi din Crimeea să trăiască într-un stat prietenos, democratic şi civilizat care le va apăra drepturile la nivelul standardelor legilor internaţionale. Oricum, situaţia nu a evoluat în această direcţie. Au fost făcute nenumărate încercări de a-i dezmoşteni pe ruşi de amintirile lor istorice, chiar şi de limba lor, şi să fie supuşi asimilării forţate. Ba mai mult decât atât, ruşii, ca orice alţi cetăţeni ai Ucrainei suferă din cauza crizei politice şi statale constantă care zguduie ţara în ultimii peste 20 de ani.Înţeleg de ce poporul ucrainean a dorit schimbarea. Au îndurat destule de la autorităţile care au fost la putere pe durata anilor de independenţă a Ucrainei. S-au tot perindat preşedinţi, prim-miniştri şi parlamentari, dar atitudinea lor faţă de ţară şi de popor a rămas la fel. Au muls ţara, s-au luptat între ei pentru putere, proprietăţi şi bani şi nu le-a păsat prea mult de poporul de rând. Nu s-au mirat de ce milioane de cetăţeni ucraineni nu au văzut nici o perspectivă acasă şi au mers în alte ţări pentru a munci ca zilieri. Aş dori să subliniez acest lucru: nu au plecat în vreun Silicon Valley, dar au plecat ca să devină zilieri. Doar în ultimul an aproape 3 milioane de oameni şi-au găsit astfel de slujbe în Rusia. Potrivit unor surse, în 2013 câştigurile lor în Rusia au totalizat peste 20 de miliarde de dolari, care este aproximativ 12% din PIB-ul Ucrainei.Aş dori să reiterez faptul că îi înţeleg pe aceia care au ieşit în Maidan cu sloganuri paşnice împotriva corupţiei, managementului de stat ineficient şi sărăciei. Dreptul la proteste paşnice, proceduri democratice şi alegeri există tocmai pentru a înlocui autorităţi care nu mulţumesc poporul. Oricum, cei care au fost în spatele ultimelor evenimente din Ucraina au avut o agendă diferită: se pregăteau pentru o altă preluare a guvernării, doreau să preia cu orice preţ puterea. Au recurs la teroare, crimă şi revolte. Cei care au executat această lovitură de stat sunt naţionaliştii, neo-naziştii, rusofobii şi anti-semiţii şi continuă să conducă în Ucraina chiar şi astăzi.Noile aşa-numite autorităţi, au început prin a introduce un proiect de lege pentru a revizui politica limbilor, care a fost o încălcare directă a drepturilor minorităţilor. Oricum, au fost imediat „disciplinaţi” de către sponsorii străini ai acestor aşa-numiţi politicieni. Trebuie să admitem faptul că mentorii acestor autorităţi actuale sunt inteligenţi şi îşi dau bine seama la ce ar putea conduce clădirea unui astfel de stat pur etnic ucrainean. Acest proiect de lege a fost abandonat, dar în mod clar e pus de-o parte pentru viitor. Nu prea mai sunt menţionări la această tentativă acum, probabil în baza prezumţiei că poporul are memorie scurtă. Totuşi, putem cu toţii vedea clar intenţiile acestor moştenitori ideologici ai lui Bandera, complicele lui Hitler în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.Este de asemenea evident faptul că la ora actuală nu există o autoritate executivă legitimă în Ucraina, nimeni cu care să discuţi. Multe agenţii guvernamentale au fost preluate de impostori, dar ei nu au controlul în ţară, câtă vreme ei – şi aş vrea să subliniez asta – sunt de cele mai multe ori controlaţi de radicali. În unele cazuri, ai nevoie de un permis special din partea militanţilor din Maidan pentru a te întâlni cu anumiţi miniştri ai guvernului actual. Nu glumesc, aceasta este realitatea.Aceia care s-au opus loviturii de stat au fost imediat ameninţaţi cu reprimarea. Normal, prima vizată a fost Crimeea, Crimeea cea vorbitoare de limba rusă. Din această cauză rezidenţii din Crimeea şi Sevastopol s-au întors spre Rusia, cerând ajutor pentru a-şi putea apăra drepturile şi vieţile, pentru a preveni evenimente precum cele care se dezvăluiau şi încă urmează la Kiev, Doneţk, Harkov şi în alte oraşe ucrainene. Normal, nu puteam ignora acest apel; nu puteam să abandonăm Crimeea şi pe rezidenţii săi pradă deznădejdii. Aceasta ar fi fost o trădare şi din partea noastră.În primul rând, a trebuit să ajutăm la crearea condiţiilor astfel că, pentru prima oară în istorie, rezidenţii Crimeei au putut să-şi exprime liber şi paşnic dorinţele cu privire la propriul viitor. Totuşi, ce auzim din partea colegilor noştri din Europa de Vest şi America de Nord? Ei spun că violăm normele legii internaţionale. În primul rând este un lucru bun că în sfârşit îşi amintesc că există un astfel de lucru precum legea internaţională – mai bine mai târziu decât niciodată.În al doilea rând, şi cel mai important – ce anume violăm noi mai exact? E adevărat, preşedintele Federaţiei Ruse a primit permisiunea Camerei Superioare a Parlamentului de a utiliza Forţele Armate în Crimeea. În orice caz, strict vorbind, nimeni n-a acţionat în baza acestei permisiuni încă. Forţele Armate ale Rusiei niciodată n-au intrat în Crimeea, ele erau deja acolo în conformitate cu o înţelegere internaţională. Într-adevăr, am trimis întăriri trupelor de-acolo; totuşi – acesta este ceva ce aş dori ca toată lumea să audă şi să ştie – noi nu am depăşit limita de personal a Forţelor noastre Armate din Crimeea care este limitată la 25.000 de oameni, deoarece nu a fost nevoie.Următorul lucru. Consiliul Suprem din Crimeea s-a raportat la Carta Naţiunilor Unite, care vorbeşte despre dreptul naţiunilor la autodeterminare, astfel că şi-a declarat independenţa şi s-a decis să organizeze un referendum. Întâmplător, aş dori să vă reamintesc faptul că atunci când Ucraina s-a separat de URSS a făcut exact acelaşi lucru, aproape cuvânt cu cuvânt. Ucraina s-a folosit de acest drept, pe când rezidenţilor Crimeei le este refuzat. De ce asta?Ba mai mult decât atât, autorităţile din Crimeea au făcut referire şi la binecunoscutul precedent Kosovo – un precedent pe care colegii noştri vestici l-au creat ei înşişi într-o situaţie foarte similară, când au decis că separarea unilaterală a Kosovo de Serbia, exact ceea ce face Crimeea acum, este legitim şi nu are nevoie de nici o permisiune din partea autorităţilor centrale ale ţării. Conform Articolului 2, Capitolul 1 din Carta Naţiunilor Unite, Curtea Internaţională a ONU a fost de-acord cu această abordare şi a făcut următorul comentariu în Decizia sa din 22 iulie 2010, şi citez, „nici o interdicţie generală nu va trebui să interfereze din practica Consiliului de Securitate cu privire la declaraţiile de independenţă” şi „ legea generală internaţională nu conţine nicio interdicţie cu privire la declaraţiile de independenţă”. Clar şi limpede, cum ar spune dânşii.Nu-mi place să mă bazez pe citate dar, în acest caz, nu pot să mă abţin. Aici este un citat dintr-un alt document oficial: în Declaraţia Scrisă a Statelor Unite ale Americii din 17 aprilie 2009, introdusă la aceeaşi Curte Internaţională a ONU în legătură cu audierile în cazul Kosovo. Şi din nou citez, „Declaraţiile de Independenţă pot, şi de cele mai multe ori o fac, încălca legislaţia domestică. Oricum, acest lucru nu le face să fie şi încălcări ale legilor internaţionale” închei citatul. Ei au scris asta, au împrăştiat-o în toată lumea, au convins pe toţi iar acum sunt ultragiaţi. În legătură cu ce? Acţiunile poporului crimeean se încadrează perfect în aceste instrucţiuni, aşa cum erau. Din anumite motive, lucruri cărora li s-au permis albanezilor kosovari (şi avem tot respectul pentru ei), ruşilor, ucrainenilor şi tătarilor din Crimeea nu le sunt permise. Din nou, ne mirăm de ce.Continuăm să tot auzim din partea Statelor Unite şi a Europei de Vest faptul că Kosovo este vreun caz special. Ce anume îl face atâta de special în ochii colegilor noştri? Aflăm că este din cauza faptului că în Kosovo au fost aşa de multe pierderi de vieţi omeneşti. Este acesta un argument legal? Regulile Curţii Internaţionale nu fac referire la aşa ceva. Acesta nu este nici măcar dublu standard, ci este un cinism uimitor, primitiv, brut. Unii ar trebui să nu mai facă chiar absolut orice pentru a-şi urmări interesele, numind exact acelaşi lucru ca fiind alb astăzi şi negru mâine. Pornind de la această logică, ar trebui să ne asigurăm de-acum încolo că fiecare conflict conduce la pierderi de vieţi omeneşti. O voi spune clar – dacă unităţile locale de auto-apărare crimeene nu ar fi luat situaţia sub control, acolo ar fi putut fi de asemenea pierderi de vieţi omeneşti. Din fericire acest lucru nu s-a întâmplat. Nu a fost nici măcar o singură confruntare armată în Crimeea şi nici o victimă. De ce credeţi că a fost aşa? Răspunsul este simplu: pentru că a fost foarte greu, practic imposibil să lupţi împotriva voinţei poporului. Aici aş dori să le mulţumesc soldaţilor ucraineni – şi este vorba de 22.000 de oameni sub jurământ, complet înarmaţi. Aş dori să le mulţumesc acelor militari ucraineni care s-au abţinut de la vărsarea de sânge şi nu şi-au năclăit în sânge uniformele.Referitor la acest lucru, îmi mai vin în minte şi alte gânduri. Ei tot vorbesc despre o intervenţie rusă în Crimeea, un fel de agresiune. Este ciudat să auzi aşa ceva. Nu-mi pot aminti din istorie despre nici măcar un singur caz de agresiune în care să nu se tragă nici măcar un singur foc şi să nu existe nici o victimă umană.Colegi,Situaţia din Ucraina reflectă în oglindă ceea ce se întâmplă şi s-a întâmplat în lume de-a lungul ultimelor decade. După dispariţia bipolarităţii de pe planeta noastră, nu mai avem stabilitate. Instituţiile internaţionale cheie nu devin mai puternice, dimpotrivă, în multe dintre cazuri acestea se degradează în mod trist. Partenerii noştri vestici, conduşi de Statele Unite ale Americii preferă să nu se lase ghidaţi de legile internaţionale în practicile lor politice, ci de regula pistolului. Au ajuns în exclusivitatea şi excepţionalismul lor să creadă că pot decide destinele lumii, că doar ei pot avea dreptate. Acţionează la bunul lor plac peste tot, utilizează forţa împotriva statelor suverane, construiesc coaliţii bazate pe principiul „dacă nu eşti cu noi, eşti împotriva noastră”. Pentru a face această agresiune să pară legitimă, forţează rezoluţiile necesare din partea organizaţiilor internaţionale şi, dacă din diverse motive acest lucru nu funcţionează, pur şi simplu ignoră Consiliul de Securitate şi ONU, în general.Acest lucru s-a întâmplat în Iugoslavia, ne amintim 1999 foarte bine. A fost greu de crezut, chiar şi văzând cu proprii ochi, că la sfârşit de secol XX, una din capitalele europene, Belgradul; a fost sub atac de rachete timp de câteva săptămâni, şi doar după aceea a urmat intervenţia adevărată. A fost vreo Rezoluţie a Consiliului de Securitate pe acest subiect, permiţând aceste acţiuni? Nimic de acest gen. Şi după aceea au lovit Afghanistan, Irak şi au încălcat în mod direct rezoluţia Consiliului de Securitate al ONU referitoare la Libia unde, în loc să impună aşa-numita zonă de „cer închis” deasupra ţării, au început de asemena să o bombardeze.A fost o serie întreagă de revoluţii controlate „colorate”. În mod clar, oamenii naţiunilor unde acestea au avut loc erau obosiţi de tiranie, de sărăcie şi de lipsa perspectivelor, dar de aceste sentimente s-a profitat în mod cinic. Acestor naţiuni le-au fost impuse standarde care în niciun caz nu au corespuns cu modul lor de viaţă, tradiţiile sau culturile acestor popoare. Drept urmare, în loc de democraţie şi libertate, în acele locuri a fost haos, răbufniri de vioolenţă şi revolte. Primăvara Arabă s-a transformat în Iarna Arabă.O situaţie similară s-a dezvăluit şi în ucraina. În 20054, pentru a împinge candidatul necesar în alegerile prezidenţiale, s-au gândit la un fel de runda a 3-a care nu era stipulată în lege. A fost absurdă şi o batjocură la adresa Constituţiei. Iar acum, au aruncat în joc o armată de militanţi bine organizată şi echipată.Înţelegem ceea ce se întâmplă, înţelegem că aceste acţiuni au fost îndreptate împotriva Ucrainei, a Rusiei şi împotriva Integrării Eurasiatice. Şi toate acestea în timp ce Rusia se dădea de ceasul morţii să angajeze un dialog cu colegii noştri din Vest. Noi propunem în mod constant cooperare în toate problemele-cheie, vrem să întărim nivelul nostru de încredere reciprocă şi ne dorim relaţii egale, deschise şi corecte. Dar nu am văzut nici un gest de reciprocitate.Dimpotrivă, ne-au minţit de multe ori, au luat decizii pe la spatele nostru, ne-au pus în faţa faptelor împlinite. Acest lucru s-a petrecut cu expansiunea NATO către Est, la fel cu plasarea de infrastructură militară la graniţele noastre. Continuă să ne spună acelaşi lucru: „Ei bine, acest lucru nu vă priveşte.”. Este foarte uşor să zici acest lucru.S-a întâmplat cu amplasarea scutului anti-rachetă, în ciuda tuturor temerilor şi protestelor noastre, proiectul este în lucru şi avansează. S-a întâmplat cu tergiversarea nesfârşită a discuţiilor referitoare la emiterea de vize, cu promisiunile referitoare la concurenţa loială şi accesul liber la pieţele mondiale.Astăzi, suntem ameninţaţi cu sancţiuni, dar deja suferim multe limitări, unele care sunt chiar de mare importanţă pentru noi, economia şi naţiunea noastră. De exemplu, încă de pe vremea Războiului Rece SUA şi, implicit alte naţiuni, au restricţionat la vânzarea către URSS a unei liste lungi de tehnologii şi echipamente, creând în acest sens lista Comitetului de Coordonare pentru Controlul Multilateral al Exportului. Astăzi, deşi acestea au fost eliminate de formă, în realitate multe limitări încă-şi produc efectele.Pe scurt, avem toate motivele să credem că politica infamă de închidere şi izolare, dusă în secolele XVIII, XIX şi al XX-lea, continuă şi în zilele noastre. Ei încearcă în mod continuu să ne înghesuie într-un colţ, deoarece avem o poziţie independentă, pentru că ne-o menţinem şi pentru că numim lucrurile deschis, aşa cum sunt ele, şi nu ne angajăm în ipocrizii. Dar există o limită la orice. Iar în cazul Ucrainei, partenerii noştri vestici au încălcat limita acţionând în mod iresponsabil şi neprofesional.La urma urmei, erau perfect conştienţi de faptul că există milioane de ruşi care trăiesc în Ucraina şi Crimeea, trebuie că le-a lipsit cu desăvârşire instinctul politic şi bunul simţ ca să nu intuiască consecinţele propriilor acţiuni. Rusia s-a găsit într-o situaţie din care nu mai putea da înapoi. Dacă vei comprima arcul de tot, până la limită, acesta se va destinde brusc, cu putere. Trebuie să vă reamintiţi acest lucru întotdeauna.Astăzi, este imperativ să punem punct acestei isterii, să dezminţim retorica Războiului Rece şi să acceptăm un fapt evident: Rusia e un participant independent şi activ în cadrul afacerilor internaţionale; la fel ca şi celelalte ţări are propriile interese naţionale care trebuiesc luate în seamă şi respectate.În acelaşi timp, suntem recunoscători tuturor celor care au înţeles acţiunile noastre în Crimeea, suntem recunoscători poporului chinez, ai cărui lideri au apreciat tot timpul situaţia din Ucraina şi Crimeea luând în considerare contextul complet istoric şi politic, apreciem în mod deosebit abţinerea şi obiectivitatea Indiei.Astăzi, aş dori să mă adresez poporului Statelor Unite ale Americii, poporul care încă de la constituirea propriei naţiuni şi adoptarea Declaraţiei de Independenţă, a ţinut mândru libertatea deasupra a orice altceva. Dorinţa liberă a rezidenţilor Crimeei de a-şi decide singuri propria soartă nu este un astfel de deziderat? Vă rugăm să ne înţelegeţi.Cred că europenii, în primul rând şi cel mai tare, germanii, mă vor înţelege de asemenea. Permiteţi-mi să vă reamintesc faptul că pe parcursul negocierilor politice pentru unificarea Germaniilor de Est şi de Vest, la nivel de experţi, la un nivel foarte înalt, anumite naţiuni care le erau şi atunci şi acum aliate, nu au sprijinit unificarea. În orice caz, naţiunea noastră a sprijinit în mod neechivoc dorinţa sinceră, de neoprit a germanilor pentru unitate naţională.Sunt sigur că nu aţi uitat acest lucru şi mă aştept ca cetăţenii Germaniei să sprijine de asemenea aspiraţiile ruşilor, ale Rusiei istorice de a-şi restaura unitatea.Aş dori de asemenea să mă adresez poporului Ucrainei. Aş dori la modul sincer să ne înţelegeţi: nu vrem să vă facem rău în niciun fel sau să vă rănim sentimentele naţionale. Am respectat întotdeauna integritatea teritorială a statului ucrainean, întâmplător nu în acelaşi mod în care au făcut-o cei care au sacrificat unitatea Ucrainei pentru scopurile lor politice. Flutură tot felul de sloganuri despre măreţia Ucrainei, dar ei sunt cei care au făcut totul ca naţiunea să se dividă. Nesupunerea civică de astăzi le stă în întregime pe conştiinţă. Aş dori să mă auziţi dragi prieteni. Nu-i credeţi pe cei care vă spun să vă temeţi de Rusia, strigând în gura mare că vor urma alte regiuni după Crimeea. Nu dorim să dividem Ucraina, nu avem nevoie de asta. Cât despre Crimeea, aceasta va rămâne un teritoriu rusesc, ucrainean şi tătar. O repet, exact aşa cum a fost pentru secole, va fi casa tuturor popoarelor care trăiesc acolo. Ceea ce nu va fi şi nu va face niciodată, este să calce pe urmele lui Bandera!Crimeea este moştenirea noastră istorică şi un foarte important factor în stabilitatea regională. Iar acest teritoriu strategic trebuie să facă parte dintr-o lungă şi stabilă suveranitate care, astăzi, poate fi doar rusească. Altfel dragi prieteni (mă adresez atât Ucrainei cât şi Rusiei), atât voi cât şi noi – ruşii şi ucrainienii – am putea pierde Crimeea cu totul, iar asta s-ar putea întâmpla într-o perspectivă istorică apropiată. Vă rog să vă gândiţi la acest lucru.Permiteţi-mi să specific şi faptul că am auzit declaraţii de la Kiev despre Ucraina care în curând va adera la NATO. Ce ar fi însemnat acest lucru pentru Crimeea şi Sevastopol în viitor? Ar fi însemnat că marina NATO ar fi fost chiar acolo în acest oraş al gloriei militare ruseşti iar acest lucru ar fi creat nu doar o iluzorie, ci şi o cât se poate de reală ameninţare pentru toată Rusia de sud. Toate aceste lucruri puteau deveni realitate dacă nu ar fi fost alegerea poporului crimean şi aş dori să le mulţumesc pentru aceasta.Totuşi aş dori să spun că nu ne opunem cooperării cu NATO, în mod clar nu e cazul de aşa ceva. Din cauza tuturor proceselor interne din interiorul organizaţiei, NATO rămâne o alianţă militară iar noi suntem împotriva faptului de a avea o alianţă militară care se instalează ca acasă fix în curtea din spatele casei noastre sau pe teritoriul nostru istoric. Pur şi simplu nu pot să-mi imaginez că vom călători la Sevastopol pentru a vizita marinari NATO. Bineînţeles, mulţi dintre ei sunt nişte tipi nemaipomeniţi, dar mai degrabă aş dori să vină ei să ne viziteze, să fie oaspeţii noştri, decât invers.Aş dori să vă spun deschis că ne doare inima să vedem ceea ce se întâmplă astăzi în Ucraina, să vedem suferinţele poporului şi nesiguranţa lor despre cum vor trece de ziua de astăzi şi ce-i aşteaptă mâine. Îngrijorarea noastră este de înţeles deoarece nu numai că suntem vecini apropiaţi, dar cum am mai zis, suntem acelaşi popor. Kievul e mama oraşelor ruseşti. Originea noastră comună e Rusia Antică şi nu putem trăi unii fără alţii.Permiteţi-mi de asemenea să mai spun un lucru. În Ucraina trăiesc milioane de ruşi şi vorbitori de limba rusă şi vor continua să o facă. Rusia le va apăra întotdeauna interesele, utilizându-şi mijloacele politice, diplomatice şi legale. Ar fi în interesul propriu al Ucrainei să se asigure în mod prioritar că drepturile şi interesele acestor oameni sunt protejate în totalitate. Acest lucru este garanţia stabilităţii şi integrităţii teritoriale a Ucrainei.Vrem să fim prieteni cu Ucraina şi ne dorim ca Ucraina să fie o ţară puternică, suverană şi autosuficientă. La urma urmei, Ucraina este unul dintre cei mai mari parteneri ai noştri. Avem multe proiecte comune şi cred în succesul acestora, indiferent de dificultăţile curente. Şi cel mai important, dorim ca în Ucraina să domnească pacea şi armonia şi suntem pregătiţi să lucrăm împreună cu alte ţări pentru a facilita şi sprijini acest lucru. Dar, cum am mai spus, doar însuşi poporul ucrainean poate să-şi facă ordine în propria casă.Rezidenţi ai Crimeei şi Sevastopolului, întreaga Rusie v-a admirat curajul, demnitatea şi eroismul. Voi aţi decis viitorul Crimeei. Am fost foarte apropiaţi zilele acestea, sprijinându-ne unii pe alţii. Acestea au fost sentimente sincere de solidaritate. Trebuie să existe astfel de puncte de turnură istorice ca o naţiune să-şi demonstreze maturitatea şi puterea de spirit. Poporul rus şi-a arătat această maturitate şi putere prin sprijinul lui unit pentru proprii compatrioţi.Fermitatea poziţiei de politică externă a Rusiei în această problemă îşi trage fermitatea din voinţa a milioanelor de oameni ai poporului nostru, unitatea noastră naţională şi din sprijinul principalelor forţe politice şi publice ale ţării noastre. Aş vrea să mulţumesc tuturor pentru acest spirit patriotic, tuturor fără nicio excepţie. Acum, ar trebui să continuăm şi să menţinem acest fel de consolidare astfel încât să putem surmonta toate misiunile pe care ţara noastră le va avea de înfruntat pe drumul său înainte.Evident, ne vom lovi de opoziţie externă, dar asta este o decizie pe care va trebui să o luăm pentru noi înşine. Suntem pregătiţi pentru a ne apăra interesele naţionale în mod corespunzător, sau ne vom preda de fiecare dată, retrăgându-ne cine ştie unde? Câţiva politicieni vestici deja ne ameninţă nu numai cu sancţiuni, dar şi cu perspectiva creşterii unor probleme serioase pe plan intern. Aş dori să ştiu mai exact ce anume au în cap: acţiunea prin intermediul unei coloane a 5-a, această adunătură disparată de „trădători naţionali”, sau doresc să ne pună într-o situaţie de înrăutăţire a situaţiei economice şi sociale astfel încât să se provoace nemulţumiri publice? Considerăm astfel de afirmaţii ca fiind iresponsabile şi în mod clar de un ton agresiv şi le vom răspunde în mod corespunzător. În acelaşi timp, niciodată noi nu vom căuta confruntări cu partenerii noştri, fie din Est sau din Vest, dimpotrivă, vom face tot ceea ce putem pentru a clădi relaţii de vecinătate civilizate şi bune aşa cum se presupune a fi în lumea modernă.Colegi,Înţeleg oamenii din Crimeea care au pus întrebarea de la referendum în cel mai clar mod posibil: Crimeea ar trebui să fie cu Ucraina, sau cu Rusia? Putem spune cu siguranţă că autorităţile din Crimeea şi Sevastopol, autorităţile legislative, atunci când au formulat întrebarea, au dat deoparte interesele de grup şi politice şi au lăsat în faţă doar interesele fundamentale ale poporului. Circumstanţele specifice din punct de vedere istoric, al populaţiei, politic şi economic ar fi făcut ca orice altă opţiune propusă, oricât de tentantă – dar fragilă şi temporară- ar fi fost la prima privire, ar fi dus în viitor la o înrăutăţire a situaţiei de-acolo, care ar fi avut efecte dezastuoase asupra vieţii oamenilor. Astfel, oamenii din Crimeea au decis să pună întrebarea într-un mod ferm şi fără compromisuri, fără zone gri. Referendumul a fost corect şi transparent iar poporul Crimeei şi-a exprimat în mod clar şi convingător voinţa şi au spus că vor să fie cu Rusia.De asemenea, Rusia va avea de luat o decizie grea luând în seamă diversele considerente de ordin intern şi extern. Ce anume cred oamenii aici în Rusia? Aici, ca în orice altă ţară democratică, oamenii au puncte de vedere diferite, dar aş vrea să subliniez faptul că majoritatea absolută a poporului nostru sprijină ceea ce se întâmplă. Cele mai noi sondaje de opinie efectuate aici în Rusia, arată că 95% din populaţie crede că Rusia ar trebui să protejeze interesele ruşilor şi al celorlalte grupuri etnice din Crimeea – 95% dintre cetăţenii noştri. Mai mult de 83% dintre ei cred că Rusia ar trebui să facă acest lucru, chiar dacă ar complica relaţiile noastre cu alte ţări. Un total de 86% din poporul nostru vede Crimeea ca şi cum încă ar fi teritoriu rusesc şi parte a pământurilor ţării noastre. Şi o altă cifră în mod special importantă, care corespunde exact cu rezultatul referendumului din Crimeea: aproape 92% din poporul nostru susţine reunificarea Crimeei cu Rusia. Prin aceasta, vedem că majoritatea covârşitoare a poporului din Crimeea şi majoritatea absolută a poporului Federaţiei Ruse sprijină reunificarea Rusiei cu Republica Crimeea şi oraşul Sevastopol.Acum, acest lucru este o problemă a deciziei politice proprii a Rusiei şi orice decizie în acest caz poate fi bazată doar pe voinţa populară, deoarece poporul este izvorul de bază al oricărei autorităţi.Membri ai Consiliului Federaţiei, deputaţi ai Dumei de Stat, cetăţeni ai Rusiei, rezidenţi ai Crimeei şi Sevastopolului, astăzi, în acord cu voinţa poporului, voi remite Adunării Federale o cerere de a lua în considerare o Lege Constituţională pentru crearea a două noi entităţi constituente în cadrul Federaţiei Ruse: Republica Crimeea şi oraşul Sevastopol şi ratificarea Tratatului de admitere a Crimeei şi a Sevastopolului în cadrul Federaţiei Ruse, care deja este pregătit pentru a fi semnat. Mă bazez în continuare pe sprijinul dumneavoastră.
„Cum rămîne cu tablițele cerate cu care dacii țineau corespondența cu familia.”
Daca dv aduceti o singura corespondenta a unui dac cu familia intrati in Cartea Recordurilor.
Toata controversa pe tema limbii dacilor – ba ca era identica cu latina, ba ca era romana de azi minus englezismele, ba ca era sanscrita – de aici porneste: ca nu exista un singur text scris in limba daca.
Daca l-am avea!…
Dv sustineti ca exista, ba inca mai multe. Faceti-ne rost de ele si vi le cumparam la suprapret.
Dar sa fie altele decat tablitele cerate. Pe alea noi le-am studiat de acum vreo mie opt sute de ani. Numai ca erau in latina.
Eliade spunea că multe documente fie îs făcăcturi de la-nceput, fie au fost „lucrate” mai apoi. Să nu mai zic de cele pierdute dea lungul vremurilor, unele voit.
După care să ne luăm?
…
Cîte documente originale romane cunoașteți? Dar eline?
Comentariul tău e în așteptare.
27.03.2014 la 6:03 pm
Pana la urma vreti sa insinuati ca Putin ne-ar fi adversar?
Stim deja cat de prieteni ne sunt cei din occidentul iudeo-mason…ca sa-l citez pe Akritas…
Comentariul tău e în așteptare.
27.03.2014 la 5:42 pm
Istoric e cunoscută sub numele de peninsula Taurică. Nu cred că cuvîntul taur ar fi de origine rusă sau tătărească. Dacă alții au numit mai tîrziu zona Crimea, e altă găscă-n altă traistă. La fel și cu alte denumiri rusizate sau probabil tatarizate din denumiri românești. E interesant cum strămoșii noștri nu ne-au lăsat moștenire nici-un bagaj lingvistic. Probabil că nici nu vorbeam, nu numai că nu scriam. De fapt toponimele noastre se întind chiar pînă la Don nu numai la Nistru, Bug, Nipru și Crimea. În plus trebuia să se numească cumva pînă au venit tătarii în Europa. Nu mai departe numele orașului Sevastopol cu prefixul lui anunță că nu e vorba nici de ruși și nici de tătari. sau Odesa. Și o ironie a soartei e că rușii comuniști au exterminat românii din Tatar Bunar pentru a anexa sudul Basarabiei și eventual Basarabia. Se numea Tatar Bunar dar zona era locuită predominant de români. Da s-ar putea ca în scurtă vreme și numele Cetatea Albă sau Chilia să devină toponime ucrainiene sau rusești chiar și prin dicționarele DEX din România nu numai cele ucrainiene sau rusești. Cine știe?!
Dacii au cunoscut scrisul, dar, ca și alte popoare indo-europene nu l-au agreat, ba chiar l-au interzis. Ca orice lucru de pe lumea asta, și scrisul are două fețe: una bună, binefăcătoare pentru om, alta malefică, care pricinuiește necazuri și suferințe. SCrisul are și el reversul saă, exact ca și televiziunea sau internetul!
Domnu Coja de unde stiti dvs ca dacii au interzis scrisul? Unde scrie asta? Dacii nu prea foloseau scrisul pentru ca nu aveau nevoie.Trimiteau vorba prin cineva.La greci sau latini care aveau imperii era altceva pentru ca trebuiau sa tina evidenta darilor, legilor, etc de aceea s-a dezvoltat si scrisul.Mai ales grecii care aveau multe colonii comerciale nu puteau comunica decat prin scris ca se revedeau foarte rar.
De altfel romanii au si proverbul” Numele desteptilor pe toate gardurile”
Poate ca a aparut ca o critica la greci si latini care puneau pietre cu inscrisuri prin piete.
Se știe că celții și alte popoare au avut această poziție, pentu mine extrem de onorantă. Druizii au fost potrivnici. Dacii nu aveau cum să nu cunoască scrisul. Foloseau sigur răbojul! Îmi place să cred că au fost motive religioase, înalt spirituale, împotriva scrisului. Prima funcție a scrisului a fost mnemică (sau mnemo-tehnică), ca reazem al memoriei. Iar vechii preoți din Galia tocmai asta au reproșat scrisului.: slăbește memoria, o lenevește! Îmi plăcea să le dau la studenți exemplul Vitoriei Lipan, care reprezintă cultura orală, patriarhală, în competiție cu procurorul (nu-i mai țin minte numele), reprezentant al culturii scrise, moderne. Adevărul despre soarta ciobanului Lipan îl descoperă soția lui, analfabetă cum era, iar nu procurorul cel școlit!
Cum rămîne cu tablițele cerate cu care dacii țineau corespondența cu familia. Muzeul din Baia. În afară de asta cum demonstrați dvs ceea ce susțineți? Dealtfel, nu ați răspuns la problemele ridicate de mine cu privire la limba tătărească și etimologia toponimelor particulare peninsulei Taurice care nu sînt așa cum am mai spus nici tătărești și nici slave, de fapt ce dovezi aveți dvs că Crimea are etimologie tătară? Taur în limba grecească nu există și grecii au numit-o Taurida pentru că era locuința taurizilor. Pe vremea aceea romanii erau departe de tot de Crimea. deci se pune întrebarea cuvîntul TAUR e latin sau de origine traco-celtă?
Un alt indiciu ar fi orașul Ovidiopol tot în sudul Basarabiei pierdute în ceea ce cîndva se numea Cetatea Albă ca regiune. Dacă ar vedea Ștefan cel Mare pentru ce a luptat el cînd a luptat ca să elibereze Moldova, Basarabia, pentru urmașii, urmașilor lui, mai ales a Cetății Albe și a Chiliei, ar prefera să nu se mai scoale din morți și să le cucerească din nou. Nu sîntem demni de renumele lui deloc.
Valul lui Traian, deși e numit fals al lui Traian pentru că a fost ridicat ceva mai tîrziu, după Traian, se termină la Tatar Bunar. Nu cred că nu există nici-o legătură între perioada din timpul lui Traian, a lui Ștefan cel Mare și răscoala de la tatar Bunar, cu istoria românilor. Numită fals răscoală deoarece a fost un atac bolșevic în 1924 după reîntregirea României. Este prima tentativă bolșevică cu intenția de a rupe din nou Basarabia de România și a fi anexată din nou Rusiei. Mai tîrziu au reușit și mai mult chiar Stalin a făcut-o cadou Ucrainei. Populația în 1924 era cu predilecție ucrainiană, rusească și evreiască în orășelul Tatar Bunar, dar zona, regiunea, era în întregine rurală și țăranii erau români. Moscova a furnizat armele ca să fie omorîți români. Antonescu și-a construit o vilă la Odesa, mai la vest de Tatar Bunar, după eliberarea ei. Grecii au colonizat Odesa în antichitate dar locuitorii indigeni erau geții. Și romanii tot așa au găsit-o. Goții (geții) făceau comerț pe Marea Neagră cu Constantinopolul ceva mai tîrziu.
Oricum subiectul propus era etimologia toponimelor din sudul Basarabiei și chiar numele de basarabia și eventul Basarab. Devierea discuției de la subiect, pe care o încercați cu scrierea inexistentă la daci nici măcar nu vreau s-o comentez. Amintirea de mai sus a tăblițelor cerate, scrisorile dacilor descoperite în minele din Apuseni e suficientă să vă demoleze teoria cu dacii nu scriau pentru că urau scrisul. Și nu uitați că e vorba de scriere de mînă. Dacă nu ați auzit de ele vă propun să faceți o vizită la muzeul minier din Baia. Sper să mai existe nu ca tăblițele de la Sinaia care au prins picioare la Muzeul de istorie națională. Nici acum după 24 de ani de la ”revoluție” nu s-a făcut o investigație serioasă pe marginea dispariției lor așa cum nu s-a făcut nici o plîngere pentru desființarea Institutului Român de Tracologie. Bine că au ucrainienii și bulgarii, că deh… ei sînt urmașii tracilor, nu noi românii. Sîntem de rîsul lumii. Nici cercetătorilor străini nu le vine să creadă în ce dezireu și derivă a intrat cultura noastră după revoluție mai ales la capitolele lingvistică și istorie.
Nu pot răspunde decât la întrebările care ating cât de cât competența mea, și ea aproximativă! Dvs emiteți ipoteze fără să cercetați bibliografia posibilă, iar eu nu vă pot spune decât atât: sunteți primul care trebuie să verificați seriozitatea ipotezelor pe care le emiteți! Să căutați în lucrările de specialitate ce explicații etimologice s-au dat acelor toponime și să demonstrați de ce nu sunt valabile acele explicații! Apoi veniți cu ipoteza dvs! Simpla afirmare a unei presupuneri nu are nicio valoare, nici măcar la inventar!
Pentru dvs un muzeu e o ipoteză? Cred că glumiți. Mai gîndiți-vă puțin înainte de a afirma că cele prezentate de mine sînt ipoteze.
Deci cuvîntul TAUR ce origine are. V-am prezentat pe scurt o istorie a lui. Exista în Crimeea de astăzi înainte de venirea romanilor. Etc. Al cui o fi dacă nu e grecesc?
Orașul Ovidiopol din Ucraina. Ce legătură are cu limba slavă sau tătară? Polis e pentru oraș dar nu în slavă pentru că în slavă e Grad, Stalingrad, Leningrad, Petrograd, etc., iar săracii tătari au văzut orașe prima dată cînd au ajuns în estul Europei.
Odesa? Etc…
Cetatea Albă?
Chilia?
Tatar Bunar?
Valul lui Traian?
Vreo 6000 de toponime. Astea le considerați dvs ipoteze?
Despre ce ipoteze vorbiți dvs?
Povestea dvs cu transhumanța ciobanilor ardeleni e o ipoteză a dvs personală. Neamurile noastre au trăit cu mult înainte de transhumanțele pe care dvs vi le imaginați. Erau acolo de mileni în estul Europei. Peste ei au venit asiaticii, ungurii, slavii, bulgarii, rușii, turcii, chiar și vichingii, etc. Studiați istoria varangienilor care coboară pînă la Kiev. Strămoșii noștri au fost populația indigenă în estul Europei, nu migratoare prin transhumanță. Galiția a fost ceea ce astăzi numim Podolia, a dacilor carpi. O spun ei la muzeul lor național. Asiaticii ne-au împachetat în matca României de astăzi, rușii ne-au împrăștiat spre Asia, Siberia, Caucaz, iar ungurii s-au așezat peste dacii iazigi din Panonia. Asta este istoria noastră pe scurt. Românii nu au migrat nicăieri. Alții au migrat peste noi.
Iar despre vlahi ce părere aveți? Tot ciobani ardeleni sînt, care au migrat prin Bulgaria, Sîrbia, Macedonia, Turcia, Grecia? Și probabil că ei au purtat limba latină cu ei ca să vă iasă socotelile cum s-a latinizat Moldova și populațiile de dincolo de Nipru fără romani și valahii nu au uitat limba strămoșească. Dvs prezentați ipoteze fără suport științific nu eu.
Așteptam ceva comentarii la toponimele sus-menționate nu să-mi spuneți că eu vin cu ipoteze. Și ceva comentarii la răscoala de la Tatar Bunar și acțiunile subversive la adresa integrității teritoriale a României. Rușii au finanțat atacul armat asupra țăranilor româmi după care urma Chișinăul. Toate s-au petrecut în realitate în 1924. Nu sînt ipoteze personale.
http://ro.wikipedia.org/wiki/R%C4%83scoala_de_la_Tatarbunar
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tatarbunar
poate adresele astea vă ajută cît de cît. Sînt un început bun pentru atacarea problemei chiar dacă sînt din wikipedia. De fapt se pare că și dvs desconsiderați wikipedia așa cum guvernul SUA a anunțat că pregătirea la orice nivel pe baza articolelor din wikipedia nu se ia în considerare. Nu sînt bune decît bibliografiile academice recomandate… De ce nu vor să recunoască și informațiile din wikipedia? De ce oare?
Și copiii au realizat de ce și tot timpul consultă singuri și wikipedia chiar dacă nu poate fi citată ca bibliografie academică.
Ovidiopol este un toponim târziu, modern, de exmplu! Nu-i antic! O vreme nu s-a știut unde exact Ovidiu a fost surghiunit! Mă uit și eu pe Wikipedia, dar nu ca să descopăr ceva nou!
„Unul din locurile preferate pentru pasunat ale urmasilor pastorilor daci a fost Peninsula Crimeea, unde au ramas pana la inceputul Primului Razboi Mondial. Nu mai este un secret nici faptul ca unele rase de oi din Rusia provin din cele un milion de ovine confiscate de la oierii romani acum un secol, cum este cazul rasei tigaia de Azov.”
…
„Fabuloasa poveste a oilor românești” sau ”Pastorii din Carpati au cucerit Europa cu turmele, inca din vremea dacilor”, Stefan Puscasu doctorand la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti cu ”principala preocupare oaia romaneasca” de vorbă cu Aurora Petan.
http://www.formula-as.ro/2009/865/mica-enciclopedie-as-27/fabuloasa-poveste-a-oilor-romanesti-11015
Da, tatăl bunicului meu, Stan Licoi din Rășinari, mergea cu oile la iernat în Crimeea, împreună cu alți mocani (țuțuieni) din Mărginimea Sibiului. Stăteau turmele și doi ani până reveneau acasă, și iar plecau… Alți mocani au ajuns și în Caucaz, unde, surprinși de evenimente la 1917, au rămas locului și au întemeiat sate românești, descoperite de armat română în campania din Est din 1941-43. Pin oieri s-a românizat Transnistria și o bună parte din Basarabia, care au fost slab locuite până târziu!Vezi Nicoilae Iorga, despre Basarabia românească.
Sa fie oare anexarea Crimeei anschluss-ul lui Putin??
Hitler a ocupat Austria in pas de defilare.
Nimeni nu i s-a opus. A fost primit cu flori ca de frati vorbitori de aceeasi limba.
Atunci, s-a organizat un plebiscit de catre austrieci cu urmatoarea intrebare: „Sunteți pentru o Austrie liberă germană, independentă, socială, creștină și unitară?- Sunteți pentru pace și muncă și pentru egalitatea drepturilor tuturor celor care sunt din popor și ai patriei?”(citat din Wikipedia)
Nu se putea raspunde decit cu DA sau NU.
Pai cum ai putea spune NU unei oferte atit de generoase?
La fel a procedat si Putin in Crimeea si pariez ca ar fi primit cu flori daca ar ocupa peninsula folosind doar fanfara militara in fruntea careia s-ar instala pe un cal alb.
Atunci ca si acum reactia internationala a fost palida ,necoordonata si aproape complice.
Se vorbeste acum pe fata despre intentiile Rusiei de a anexa in continuare teritorii din Ucraina si Transnistria cu populatie majoritara rusofona.
Si atunci se stia de intentia Germaniei de a anexa teritorii din Polonia,Cehoslovacia, Franta cu vorbitori de limba germana(Gdansk,regiunea Sudeta,Alsacia)
Si mai e ceva ce ar trebui sa ne dea de gindit:
In Germania lui Hitler sistemul politico-economic se baza pe suburdonarea totala a capitalului fata de puterea politica.
Existau companii private foarte puternice dar toate erau coordonate de la un centru politic.
Cei care nu s-au supus acestui regim au fost eliminati fara prea multe discutii.
Randamentul acestui sistem a fost indiscutabil.
Germania a depasit criza din 1928-33 ajungind pina in 1938la performante economice neegalate pe continent.
Rusia si-a construit sistemul economic prin trecerea marilor companii de stat in proprietatea privata a unor oameni de incredere ai regimului.
Bineinteles ca acestia sint total subordonati puterii politice de la Moskova.Daca nu raspund la comenzi sint rapid eliminati.
Se pare ca nici Rusia n-a resimtit criza din 2008 semn ca sistemul da rezultate bune.
Dar Rusia mai are un avantaj:dispune de resurse energetice la care Germania nici nu visa!
Ceea ce vedem noi la Moskova masini straine ,Mac donald si alte cola sint perdele de fum in spatele carora capitalul care conteza lucreaza sub comanda politica.
Si mai stiti ceva?
Sistemul politico economic rusesc este mult mai perfectionat in China care de fapt la patentat prin trecerea de la comunism la capitalism de stat.
De altfel si randamentul economiei chineze vorbeste de la sine.
Oare spre ce se indreapta omenirea ?
Pe mine marturisesc ca ma ia cu fiori.
@ Radu : frumos comentariul, felicitări !!!
Suntem în perfect acord în ce privește cvasi-totalitatea sa …
Vroiam să aduc o anumită perspectivă în discuție, aceea că dacă (asa cum spuneți), Rusia mai are în vedere anexarea și altor regiuni, acest „Anschluss” al lui Putin poate fi mai degrabă anexiunea Sudetelor.
Iar dacă „reacția internațională a fost palidă, necoordonată și aproape complice” – evident – reamintiți-vă reacția USA și a comunității internaționale înainte de invazia irakiană în Kuweit (care, în treacăt spus, este o ex-provincie irakiană).
Imediat după invazie fata (adolescentă) ambasadorului Kuweit-ului în SUA, declară în lacrimi în fața „Națiunilor Unite”(sic) că barbarii soldați irakieni omoară bebelușii în incubatoare, la maternități : http://www.youtube.com/watch?v=LmfVs3WaE9Y
…Nici mai mult nici mai puțin – însă toată lumea a crezut și a cauționat primul război eliberator al Romei americane, fost aliat al Irakului, nu cu mult timp în urmă.
Asta este tactica lor, alături de altele demne de cele mai josnice perversități.
Însă dacă Hitler în numele pangermanismului, alipea la Reich alte teritorii, era și pentru nevoia recunoscută a spațiului vital, ceea ce nu este cazul pentru Rusia, Rusia a alipit Crimeea pentru a se proteja – în cazul deja evident al colapsului Ucrainei, noii stăpâni, americanii ar fi pus mana pe Sevastopol iar rușii nu pot în niciun caz accepta o bază navală americană chiar în coasta lor.
Vreau să subliniez încă odată caracterul absolut dezgustător de antiuman, ale acțiunilor occidentale, care aduc haosul unde e liniște și să avertizez asupra înțelegerii situației în Transnistria – care poate, și va fi manipulată intru destabilizare…
Să dăm dovadă de luciditate și să nu jucăm jocul pervers al păpușarilor !!!
Căci dacă Rusia va acționa în acest sens va fi doar pentru a răspunde provocărilor, a scenariului (capcană) lăcustelor, cine crede că Putin acționează cu iresponsabilitate adolescentină, se înșeală amarnic.
Foarte bine punctat randamentul tandemului capitalism-național-socialism !!! Încă nu a fost bătut de niciun altul …
Fiorii sunt doar o iluzie, datorați imaginarii unei situații de coșmar – nu cred că scenariul de-acum 77 de ani se va repeta, căci conjuncturile geo-politice sunt altele – total diferite.
Însăși în America, prosperitatea adusă de industria armamentului în WW2 nu mai poate fi repetată, însăși complexul militaro-industrial este saturat…
Deși sunt optimist în general, lucrul care ma îngrijorează este un „false flag” de anvergură… Să ne ferească Dumnezeu – Amin !!!
Multi din cercetatorii romani ar vrea sa gasesca inscriptii in limba daca.Ar fi ca si cum ar vrea sa gasesca un dac viu care a murit acum doua mii de ani.Sa ne consolam cu faptul ca si germanii si galii francezi, si altii nu au dovezi scrise din limba lor veche de acum doua mii ani.Dar noi avem un noroc si norocul nostru sunt grecii care se plictiseau pe mare si mai filozofau si scrieau istorii.Si mai avem si limba sanskrita din care s-au pastrat texte de acum doua mii cincisute ani.Daca si cu parca se pare ca o sa reconstruiasca limba daca.
Putin stie cu cine joaca, i-a ,,citit”, a deschis partida scurt si aplicat, ,,bazat”, poate deveni dur dar nu forteaza, stie ca opozitia e de operta, pentru imagine. Istoria sec. XX i-a dat ,,cheia”. Nu e cacialmist, dar, banuiesc, stie ce are de dat (pierdut) si ce (cat) are de castigat (luat). E posibil sa aiba si un acord, discret, tacit, pentru actiune. Ca-n Serbia.
Usor adaptat, TEXTUL poate fi utilizat de partea romaneasca, asa cum Putin le-a pus oglinda-n fata la UE si SUA, tocmai asta a facut acum, dar in sens invers, adica ne-a dat ….OGLINDA !
Din nefericire, n-ai cu cine, vajnicii barbati de stat tin oglinda pentru neveste si amante, care se rujeaza, se pudreaza, se ….rejuveneaza pentru Europarlamentare. Ca pe vremea fanariotilor cand dadeau ,,tainul” la Inalta Poarta !
Halal ! Am evoluat cumva ….cu ceva ?
Gura pacatosului adevarul graieste.
Citez:”Aici se găsesc de asemenea şi mormintele soldaţilor ruşi, a căror vitejie a adus Crimeea în Imperiul Rus.”
Comentariul ar fi: Deci Kremenea nu era a rusilor si armata lor a adus-o in imperiul lor.Intrebarea se pune;Putin vrea sa fie imparat?
Prezint în continuare o mostră de minciună imperială rusă spusă de Putin, care ar vrea să ne adoarmă în legătură cu deportările, deznaţionalizările şi formarea unei populaţii rusofone în teritoriile ocupate, răpite în diferite moduri şi timpuri de imperiul rus(sovietic) de ieri şi de azi, inclusiv în teritoriile româneşti răpite. Iată minciuna !.
…”Crimeea este un amestec unic al diferitelor popoare şi tradiţii. Acest lucru o face în mare măsură asemănătoare Rusiei, unde nici un grup etnic nu s-a pierdut de-a lungul secolelor. Ruşii şi ucrainenii, tătarii din Crimeea şi celelalte grupuri etnice au trăit cot la cot în Crimeea, păstrându-şi identitatea lor proprie, tradiţiile, limbile şi credinţele.”
Dinule, nu este vina ta in totalitate ca gindesti astfel in termini limitati neintelegind cum se creaza si se intareste o natie uriasa formata din popoare care traiesc in pace si intelegere. Mass media occidental provocarile continue si propaganda violentei a agresiunii si a urii pentru tot cei de valoare si frumos in Est te-a coplesit din nastere in Romania. COntinua sa-l votezi pe Bases cu cu vomitaturile lui zilnice la adresa celor pe care-I e pus sa-i urasca si ai sa bati pasul pe loc in timp ce lumea va merge inainte.
Orice parere ai avea tu si cei platiti de Sheorosh nu poat stavili adevarul pacea in lume si intelegerea intre popoare.
Rusia a fost si va ramine un magnet iar procesul de aderare la ea de abia a inceput.
Si eu gindeam ca tinem, sa stii pina am inceput sa studiez si sa vad altfel problema, mai ales din concluziile trase din bataia de joc si dezastrul social politic economic din tara in care am fost tiriti INTENTIONAT si prin tradare.
Cea mai mare surpriza va veni din partea unor tari vest europene care vor adera la Rusia, o sa vezi!
In Italia deja sunt manifestatii si postere care-l sustin pe Putin!
Sa nu facem gresala din 89 cind scapati din lagarul socialist ne-am repezit cu avint in bordelul capitalist.
Genul de nationalism economic practicat de Rusia este bun pentru rusi.
Pentru cei din jur este pirjol.
Amintiti-va cum au inchis in Romania trei combinate siderurgice si le-au vindut pe o sticla de vodca,fara sa clipeasca,ca
la un semnal.
A fost cu siguranta o comanda politica.
Trebuie sa ne cumpanim bine situatia de viitor ,sa ne negociem o eventuala pozitie de neutralitale ,pe care sa o platim jucind un rol de tampon intre cele doua tabere.
Si Westul si Rusia se feresc sa aiba granite comune.
De asta cred ca ar trebui sa profitam noi,avind si avantajul pozitiei geografice.
Eu sunt pentru! 100%!
Si eu gandeam ca ceilalti cand „ma lasam gandita”…adica nu gandeam, ci citeam ce gandesc altii si credeam ca gandesc eu! De la o vreme am inceput sa-l vad cu alti ochi pe Putin. Dupa miscarile de mare arta din ultmii doi ani cel putin, am ajuns sa am un feeling pro-Putin.
In orice caz, in materie de politica, strategie, le da clasa la vestici, n-are cu cine sta de vorba pur si simplu…
Mi se pare „ultimul mohican” din politica…iar discursul asta este demn sa ramana in arhivele istoriei si ale noastre, personal!
Da, propaganda lucreaza…
Si inca cum, daca a ajuns Merkel, cancelarul Germaniei sa sustina DIRECT CU BANI pe fostii gardieni ai lagarelor de concentrare de la Ausch witz care conduc acum prin lovitura de stat in Kiev. Merkelitza s-a rezumat NUMAI la a face fete fete cind liderul partidului de opozitie i-a spus-o in fata cum Maidanautii urla sloganuri naziste impotriva iuden -ilor facindu-i porci.
Vezi ca-i pe youtube, ca sa nu zici ca vreau sa-ti pudrez creierii, asa cum ai mai facut-o.
Titlul este tendentios, care adversari? Pai de 24 de ani se vad foarte clar care sint adversarii Romaniei! Romania prin hotii de la putere si prin virfurile ei de orice fel ar face bine sa nu se amestece in problemele din Rusia si Ucraina! Orice ar fi acolo si oricum s-ar termina, daca ne amestecam, bine nu o sa ne fie! Trebuia sa stam tacuti nu sa strigam ca prostii ca nu recunoastem aia sau aialalta! Vestul ne-a „tras-o” in destule rinduri ca sa invatam ca nu ne putem baza pe ei! Iar Vestul fara resursele Rusiei e mort in cotet! Cred ca o apropiere de China ar fi cea mai inteleapta solutie in aceste vremuri. China a fost si este cinstita fata de Romania, se stie prea bine asta! Numai China ar putea sa ne garanteze granitele fata de orice agresiune din exterior, fie ea ruseasca sau vestica! O alianta cu China ne-ar apropia in mod firesc si de Rusia dar nu in sensul pe care si l-ar dori rusii ci cum si-l doresc chinezii. Mare diferenta! NATO si vestul vor macani de forma si la o adica ne vor preda iar Rusiei! Rusia detine majoritatea resurselor globale asa ca se va vedea in curind cine cinta si cine miauna! Iar China si-a spus deja parerea in diferendul actual, ce mai asteptam? Nu trebuie sa facem declaratii sforaitoare, trebuie doar sa ne apropiem discret de China, daca nu sintem tradatori si/sau prosti.
Domnu Danielov lasati diversiunea.
Aplicati tactica ;Sa-i convingem pe romani sa iasa din alianta europeana si nato cu zaharelul China.Si dupa ce nu mai au nici-un aliat vedem noi ce facem, adica rusii si ungurii.Canta la alta masa ca aici pe siteul asta sunt doar oameni inteligenti.
da. corect. de 24 de ani nenorociti de „civilizatie” si „valori” occidentale, traiti si simtiti pe pielea noastra, cunoastem cine ne sant adversarii.
@Daniel
Base a inceput sa strige la Putin exact ca un copil care striga la batausul cartierului, cand e cu tat-su de mana…El crede ca taticu’ unchiu Sam, cu bazele militare din Romania si din Europa, ii dau lui dreptul sa faca pe grozavul. Si, la urma urmei, lui oricum nu-i pasa de Romania si de romani. Daca se zburleste Putin spre noi, el e primul care o tuleste…el si gasca lui!
Exactă comparașția! Aveți talent literar, știți să fiți expresivă în scris!
Jidanii vor să-și recupereze averile din Galiția, Moldova, Bucovina și Basarabia (fără Transnistria). De aceea Ucraina trebuie să se divizeze, iar regiunea vestică să nu mai facă parte din CSI, ci să intre în UE. La fel și Basarabia.
Și ce bine le-ar prinde jidanilor un cutremur în Vrancea! Un cutremur provocat, care să se propage către Nord și Nord-Est. Ar elibera terenul și l-ar face numai bun de revendicat…
Mda!
De unde aveti acest pseudonim folosit de mine candva?Amestecati adevarul cu minciuna.Europa nu vrea desfacerea Ucrainei ci doar respectarea drepturilor omului si a minoritatilor.De altfel Europa e mare si condusa de multe partide si bune si rele ca in democratie.Inportant este sa ajunga la putere cei care sunt moderati.
„Europa vrea respectarea drepturilor si a minoritatilor”…(adevar? sau minciuna?)
Si marmota invelea ciocolata in staniol…
Nu cunosc povestea cu marmota. Este din alt spațiu cultural, bănuiesc!
Era o reclama stupida, ca mai toate reclamele…cred ca era la ciocolata Milka. De atunci multa lume foloseste expresia cand cineva spune „prapastii”…
@Dacul
Am vorbit azi cu un ucrainean, care mi-a spus ca toate stirile din presa de pe aici (N amrik) sunt micniuni ordinare, gruparea care a luat puterea in Ucraina este nazista, au svastici si se saluta cu heil! Nu este singura sursa din care vine aceasta stire, deci…
Pe cine sprijina de fapt UE in Ucraina? Care drepturi si care minoritati?
In alta ordine de idei: veniti cu idei din astea din proasta si/sau incompleta informare, sau cu scopul de a dezinforma/manipula?
Ca sa o dau pe „populara” as spune asa cum: „ce-are coada vacii cu stampila primariei?” si „ce-are UE si USA cu drepturile omului”? Dvs. stiti ce dictatura este in n amrik? Cred ca amerikanilor le-a mai ramas dreptul sa respire (si ala la aer poluat…).
Putin ,asta da presedinte ,nu ca presurile noastre ,Bashescu si Ponta Naum ,jidovi vinzatori de tara .
Dupa acelasi scenariu „revolutionar” ca si in toate tarile blocului de Est, URSS-ul u poporul lui a fost tradat si distrus de Gorbaciov care sub egida „modernizarii” a pus in miscare cel mai cumplit mecanizm aplicat tarilor noastre, cel al deindustrializarii intentionate si cu urmarile catastrofale care au urmat, cea mai sinistra fiind scaderea populatiei cu un million/an.
Tot acest dezastru se datoreaza UNUI SINGUR OM, Gorbaciov si anturajul sau de tradatori care prin actiunile lor la fel ca si-n tara noastra au predat tara occidentalilor care imediat si-au plasat oamenii lor(fostii securisti tradatori) in posturile cheie si au schimbat constitutia dupa bunul lor plac. De aici si aberatia care a ramas in mintea oamenilor ca securistii/kgbistii sunt tot la putere cind acea putere ulterioara si banii care au urmat si li s-au „inminat” au fost ca drept cadouri din partea vestului pentru tradare, nu? este absolut logic!
Si astfel Rusia a pierdut razboiul rece si a devenit colonie Americana cu constitutie scrisa de americani in ’94 sub presedentia lui Eltzin.
Majoritatea institutiilor sunt inca sub controlul direct al americanilor, banca centrala, invatamintul , justitia. Putin a mai reusit sa recapete citeva particele din suveranitatea pierduta insa puterile continua sa-i fie limitate prin faptul ca nu are inca cum sa schimbe Constitutia, opozitia coloanei a 5-a fiind inca foarte mare iar economia foarte dependenta inca de „partenerii” occidentali.
Asa cum a declarat si Putin, recapatarea suveranitatii Federatiei va fi inlesnita de RE-Industrializarea tarii, process fara de care nu au nici o sansa sa supravietuiasca atacurilor continue din afara.
Intradevar un discurs istoric nu neaparat ca forma si continut cit unificator. Rating-ul lui Putin nunumai intern dar si international s-a dus exponential in sus. Nu vorbim de aprecierea lui pe canalele mass mediei deservite total ci a oamenilor acestei planete care si-au dat seama de importanta existentei lui ca persoana carismatica si contributiei lui pentru siguranta pacii si a prosperitatii pe pamint.
S-a terminat cu politrucii si cu comunismul de rahat din Rusia. Nivelul de trai s-a marit si s-a rafinat, in timp ce poporul intr-un procent nemaiintilnit in istoria moderna, de 87% s-a coalizat in jurul lui si a patriotilor Federatiei Ruse si sunt pregatiti pentru orice atac din afara.
Putin este un comunicator de mare clasa, extrem de elocvent si concis foarte deschis cu oamenii si in contact permanent cu ei, notind problemele pe care le au, cit de mici si locale si rezolvindu-le cu promptitudine.
I-a dat pe toti occidentalii pe spate cu corectitudinea lui pe plan intern, al dreptului international si cu cuvintul sau pe care il tine mereu.
Este pacat ca politica de la noi din tara este asa de ostila lui si in loc sa lucreze pentru parteneriat si beneficii din partea lor ei prefera sa fie slugi ale occidentului si sa transforme tara intr-o tinta.
” Este pacat ca politica de la noi din tara este asa de ostila lui si in loc sa lucreze pentru parteneriat si beneficii din partea lor ei prefera sa fie slugi ale occidentului si sa transforme tara intr-o tinta”
E o gluma proasta! Romanii nu au fugit in bratele vestului de drag, au fugit de frica rusilor.De pe la 1800 rusii ne-o trag de cate ori pot. Parteneriat si beneficii? pe modelul SovRom-ului sau poate Mechel. Sa-mi uit bunicii deportati, raptul teritorial, eliminarea elitei intelectuale, rescrierea istoriei? Tezaurul e poate cea mai mica durere a romanilor.Occidentul e ceva mai evoluat , a invatat ca mai multe muste prinzi cu miere de cat cu otet.
Pe final dumneata dezvalui adevarata fata a rusilor: ” sa transforme tara intr-o tinta”. Avem diferente culturale majore , ceea ce voi numiti dragoste la noi se numeste viol.
„ceea ce voi numiti dragoste la noi se numeste viol.”
Hmm serios?
Parca tu si cu aliatii tai vestici promovezi perversitatile si pedofilia si-i criticai pe rusi in timpul olimpiadei de la Soci ca nu sunt deschisi promovarii”valorilor” tale americane in scolile elementare rusesti unde ar trebui sa invete sa „iubeasca” dupa regulile pedofile. Rusii s-au comportat firesc si au legislat interzicerea promovarii acestor invaaturi perverse europene la care vad ca ai aderat cu tot sufletul.(nu te-am auzit sa protestezi, oare de ce , ca-ti plac banii lor?)
Deci cine-I violatorul?
Da, in cazul asta eu sunt estic total diferit de tine si care vad ca incerci sa bagi tot poporul nostrum in aceeasi oala.
Daca nici asta nu-I diversiune….?
Cu cit va patesc baietii?
Foarte interesant, daca iti expun cateva motive pentru care romanii nu au incredere in rusi, deviezi subiectul catre practicile sexuale aberante ale occidentalilor. Ba chiar mai mult, fara sa ai habar cine sunt,ma bagi in aceiasi oala cu poponarii si pedofilii trecand sub tacere ticaloseniile rusesti.
Bag de seama ca dumneata esti una din miile de albinute ce manipuleaza subiectele in mediul virtual. Foarte interesant e si cum incercati sa plasati Rusia in postura de port-drapel al bunei-cuviinte ,in timp ce aceeasi Rusie practica hotia la nivel national.
Modul in care privesti situatia ,nu ne iubiti sunteti tinte,naste semne de intrebare in mintea oricarui om sanatos la cap.
Domnu’ Coja,
Aveti ceva anume cu acest comentariu al meu? Ca a asteptat de 2 ori sa fie postat…si tot degeaba!;)
As mai adauga, pentru Catalin, ca in lume trebuie sa existe un echilibru, care s-a rupt odata cu prabusirea URSS. De atunci amerik si ue au facut prapad de razboaie si exploatare in lume. N-a mai avut cine-i opri. Acuma ca se contureaza o Rusie puternica, aliata cu China, Brazilia si alte cateva tzari care nu agreeaza imperialismul atlantist, de ce ai fi asa de suparat?
GabrielaComentariul tău e în așteptare.
27.03.2014 la 5:56 pm @Catalin
Mai multa informatie nu ti-ar strica…ia vezi cine a bagat comunismul in Rusia, cine l-a bagat si la noi si cati au fost rusi/romani la conducere, pana prin anii ’60…
Serios, informatia te elibereaza…inclusiv de prejudecati.
Pe plan international, Citadela a remarcat f bine: Putin este un conducator de cuvant, nu o marioneta trompeta demagogica…In ultimii ani a avut niste miscari de mare maestru, care i-a infuriat la maximum pe “occidentalii tzivilizati”.
N-am ceva anume cu niciun comentariu…
N-ai sa mai poti pacali lumea prea mult aici in virtual si va trebui sa VA REPROFILATI asa cum ati facut-o si in 89 si dupa LA INSTRUCTAJUL INSTITUTELOR de globalizare INFIINTATE peste tot prin Bucuresti. AI uitat cum umblai cu tricourile alea fosforescentela „cursurile” de propaganda globalista?
Lasa vrajeala si recunoaste! Nu mai prostiti pe nimeni cu diversele nick-uri ca sa dati impresia ca sunteti o armata.
DA,stim SUNTETI LEGIUNE!, la fel cum ii marturisea demonul lui Isus cind l-a intrebat!
Comentariul tău e în așteptare.
27.03.2014 la 5:56 pm
@Catalin
Mai multa informatie nu ti-ar strica…ia vezi cine a bagat comunismul in Rusia, cine l-a bagat si la noi si cati au fost rusi/romani la conducere, pana prin anii ’60…
Serios, informatia te elibereaza…inclusiv de prejudecati.
Pe plan international, Citadela a remarcat f bine: Putin este un conducator de cuvant, nu o marioneta trompeta demagogica…In ultimii ani a avut niste miscari de mare maestru, care i-a infuriat la maximum pe “occidentalii tzivilizatzi”.
Imi pierd ca prea mult timp cu tine dar asa mai invata si altii:
Tu te plingi de citeva kg de aur.
Ucrainienii care au facut dat lovitura la Kiev au scos deja sefilor lor „IN PASTRARE” cele 10 TONE DE AUR care le aveau in rezerva de aur si le-au expediat la Londra.
Venezuela a incercat acum recent sa-si recupereze cele 11.5 TONE DE AUR din Banca Angliei, unde la fel era pus la „pastrat” de catre marionetele care au fost demult la putere, evident inainte de Cha_vez si crezi ca le-au luat inapoi?…poate cind si-or vedea ceafa.
Lenin a expediat imediat cum a luat puterea rpin lovitura lui de stat le-a trimis englezilor 1500 de TONE AUR(aprox, nu mai retin exact)pentru intretinerea lui si a revolutionarilor timp de 30 de ani(sfirsitul anilor 1888-1917) pe „coclaurile” Elvetiei, Frantei, Angliei unde inchiriau nu camera prafuite de hotel ci stateau ca boierii(deseori cu familiile lor desi ei IN MOD NORMAL ERAU SARACI) in apartamente luxoase impreuna cu Trotzky, Zinoviev, Buharin,toti revolutionari extrem de agresivi pregatiti de occident prin „platform DE ATUNCI numita MARXISM” pentru misiunea speciala de a da JOS tarul RUSIEI si a le face lor, occidentalilor, intrarea catre resursele ESTULUI(ceea ce au si incercat prin INTERVENTIE dar nu le-a reusit si ce a mai urmat. etc.
Este adevarat ca Lenin le-a tras clapa mai tirziu cind s-a aflat cu sacii in caruta si impins de patriotismul care il avea totusi in el(desi putea sa nu-l aibe!!!) a cotit-o si le-a aratat degetul occidentalilor, dar binenteles nu inainte de a-si plati DATORIA!
Puneti-va pe citit!, nu fabulati!
Hei, zi si mie ce sa citesc…serios! Am mai primit si de la altii de pe aici indicatii si mi-a prins bine! ;)
sunt dornic sa stiu in ce masura conflictul dintre federatia rusa si ucraina va afecta romania.sa nu uitam ca ucraina detine sudul basarabiei,nordul bucovinei precum si insula serpilor.george
George s-ar putea sa nu-ti placa ce vor hotari stapinii occidental cu coloniile lor de pe aici din zona.
Acum se duce politica haosului organizat si ce-i in Kiev este cel mai bun exemplu de scenariu vestic.
Daca ei hotarasc(sau mai bine zis au hotarit deja)sa prabuseasca pietele interne prin dezbinari de teritorii pentru a facilita cumpararea de pamint la preturi de nimic atunci George chiar ca am imbulinat-o fara drept de apel.
Stii vorba celebra a lui Rot schild.: „IMOBILIARELE SI PAMINTUL SE CUMPARA CIND PE STRAZI SE VARSA SINGE!”
(Gabriela noteaza-ti-o si pe asta :))
Subiect : discursul integral al lui Putin, urmat de lungi momente de aplauze…
Ați ales cel mai bun titlu pentru asta, domnule profesor și vă felicit !!!
Pe de-o parte avem :
O „aliată” (V.Nuland) care vorbind la telefon cu ambasadorul SUA în Ucraina, Geoffrey Pyatt își exprimă sentimentul de prietenie printr-un delicios „… fuck the EU”
http://www.bbc.com/news/world-europe-26079957
O „ministră” a afacerilor externe a UE – baroana care n-a făcut nimic altceva în viața ei, și pe care puțini o cunosc – fiind la curent cu faptul că liderii Maidan au folosit sniperi ce-au ucis atât manifestanți cât și polițiști pentru a crea haos și dezordine, și totuși continuând a susține aceleași personaje … http://www.theguardian.com/world/2014/mar/05/ukraine-bugged-call-catherine-ashton-urmas-paet
O mare aliată a occidentului cu mâinile deja pătate de sânge care afirmă ca 8 milioane reprezentând minoritățile rusofone în Ucraina ar trebui atomizate http://vineyardsaker.blogspot.be/2014/03/yulia-tymoshenko-wants-to-nuke-8.html
În fața acestor personaje de coșmar, avem pe cineva care dă dovadă de o înțelegere a istoriei, propune relații normale, respectă minoritățile și dorește un echilibru bazat pe respectul mutual din care toată lumea are de câștigat…
…Să fim serioși !!! …Noi măcar, căci dacă ar fi fost și liderii noștri, de mult am fi recuperat Basarabia și Bucovina.
deci Putin nu a facut decit sa reaminteasca niste adevaruri istorice : botezul ortodox al rusilor, cedarea Crimeii catre Ucraina de catre bolsevici….referendumul legal moral si perfect indreptatit cu un scor hotarator 82%participare la vot si 96% pentru Rusia….deci unde a gresit? cu ce agresit Rusia?
Ce a facut UE, USSA? a platit vreo citeva zeci demii de tradatori, straini, oportunisti, spalati pe creier, inarmati pregatiti militar, rastoarna guvernul democratic ales pun un papitoi ales de UE si USAsi anxeaza pur si simplu Ucraina cu forta fara sa aiba macar bunul simtsa faca un referendum(asa cum au avut bunul simt rusii cei rai si nenorociti nu ?)sa intrebe pe cei 45 de milioane de ucranieni, in afara de cei 50 de mii de pe maidan.
noi sintem anexati la UE la fel, fara sa fim intrebati, sintemjefuiti de resurse, de occidentali, aur petrol, gaze…de economie fabrici uzine vindute la straini pe doi lei, pamantul agricol acaparat de strainide occidentali, sclavi in tara noastra, fara cultura, fara natiune, fara familie, fara omenie, fara suflet…ca urmare a 24 de ani nenorociti de „civilizatie, valori si integrare” occidentala, si….sa nu cunoastem cine ne sant adversarii? sau mai rau: sa fim deturnati, sa fim victimele diversiunii si manipularii si sa nu cunoastem ca raul, cel mare uraciunea pustiirii, imperiul satanic anticristic iudeomasonic care ne vrea raul, care ne distruge, ne dezbina ne destrama, si ne extermina, vine din occident prin ue, ussa, fmi, nato….inseamna ca nu ramane decit sa ne rugam…pentru ca Dumnezeu e mare. Doamne ajuta !
Putin a uitat să spună când a început oper de rusificare a Crimeii! Până în secolul 18, nu prea erau ruși prin Crimeea!
da. nu prea erau…..numai ca ei au recuperat. acolo au fost mai intai rusi, dovada e botezul lor ortodox primit de la Constantinopol in sec. 10, apoi sant alungati din Crimeia de invaziile tatarilor,otomanilor…si….e recuperata in sec. 18. deci au recuperat ce le-au apartinut….mai putin Basarabia noastra.
Nu mă pricep cine știe ce la istorie, dar tot pricep că fabulați! Ruși în Crimeea în sec. !?!!! Nici nu existau rușii pe vremea aceea!
In sec. 10. Crimeia este cucerita de rusi de la bizantini, prin kneazul Vladimir…. care primeste botezul ortodox. acest kneaz isi avea resedinta….unde? exact in Kiev…pe maidan….pardon euromaidan.
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cre-tinarea-rusiei-kievene
Unde-i Kievul, unde-i Crimeea?! Dar poate că aveți dreptate. Când o să am timp o să verific. Adică o să mă informez, subiectul îmi este destul de străin!…
Gabriel Gheorghe amintește de o scrisoare trimisă la Veneția de Ștefan cel Mare prin fratele său cerînd ajutor. Scrie că dacă pierde Cetatea Albă nu mai poate recăpăta Crimeea.
Dați textul, citatul, cu titlul cărții și pagina.
inainte de crestinarea lor, in 907, rusii ataca cu 2000 de corabii,chiar si Constantinopolul:
http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/istoria-bizantului/activitatea-sfintilor-chiril-metodie-80663.html
„Ion Țamblac, unchiul lui Ștefan cel Mare, înaintea Senatului Venețian, după bătălia de la Valea Albă spune printre altele: este de cea mai mare nevoie ca Moldova, zidul de apărare al Poloniei și Ungariei, să nu fie părăsită cel puțin acum cînd turcii se pregătesc să atace Chilia și Cetatea Albă, care sînt tot ce poate fi mai util, mai important pentru Moldova, cheia pentru a redobîndi Crimeea.”
(A. D. Xenopol, Istoria românilor vol II, pg 311)
Citat luat din emisiunea „Întinderea Daciei” TVR2, minutul 25:25.
E bine de știut! Deci disputa se dădea între noi și turci. Unde erau rușii? Unde erau haholii?
Numele Crimeea vine de la cuvantul CREMENEA adica piatra aia tare.Burebista i-a batut pe celti din Taurida si un timp a fost a dacilor, apoi a grecilor, apoi a latinilor romani , apoi a gotilor etc.Dar se pare ca numele e dacic adica romanesc.
E foarte românesc! Este chiar dobrogean! Din graiul tătărăsc!…
Domnu Coja, lasati ce scrie in Wilkipedia sau alte lucrari cu numele QIRIM dfe la tatari=deal etc.
Exista o atestare a numelui KREMENOS chiar de catre anticii greci inaintea erei noastre.Adevarat ca era vorba doar de o parte din Krimeea,pentru ca grecii ii spuneau Taurida.
Si grecii nu au cuvantul KREMENOS pentru piatra.
Dupa aceea a fost locuita si de catre scyto-greci cu un limbaj amestecat.
Poate că aveți dreptate. Eu nu vorbesc limba dacă și cu parcă!…
Exact! Si pe acelasi scenariu – cucerire, deportarea localnicilor + rusificare, referendum pentru unificare – s-ar prea putea petrece lucrurile si in Transnistria, si in alte teritorii care odinioara apartineau de Moldova sau de Hanatul Tatar. Ar trebui totusi sa amintim ca nu Rusia a nascocit metoda asta talhareasca; Imperiul Otoman a practicat-o din plin (de aceea si avem situatia asta in Balcani), SUA au practicat-o si ele contra nativilor americani, asa ca ar trebui sa ducem noi, ca romani, o politica foarte inteleapta si cumpatata, dar in acelasi timp si demna, bazandu-ne de-acum fix pe ce a zis acum Putin. O fi fost ipocrit si cinic – adica tocmai el sa pomeneasca de drepturile popoarelor – dar ii putem folosi vorbele foarte bine, PENTRU CA UNGURII LE VOR FOLOSI IN ORICE CAZ, CERAND INDEPENDENTA SI „REUNIFICAREA”.
Cu ungurii totul se va reduce la cit de mult au de cistigat daca tin partea unora sau altora. Romanul ca de obicei nu va putea obiecta.
Probabil ca vom ramine doar cu Oltenia si Bucurestiul.
Oricum ce este clar este ca vor musai razbel mondial si cit mai repede dar fara nucleare deoarece deja sunt in punctul de a deveni penibili cu tiparirea banilor fara valoare