-
Declarație comună a Federației Ruse și aRepublicii Populare Chineze privindrelațiile internaționale care intră într-onouă eră și dezvoltarea durabilă globală4 februarie 2022La 4 februarie 2022, președintele Federației Ruse, Vladimir Putin, a efectuat o vizită înChina, la invitația președintelui Republicii Populare Chineze, Xi Jinping. Șefii de statau purtat discuții la Beijing și au participat la ceremonia de deschidere a XXIV-aJocurilor Olimpice de iarnă.Federația Rusă și Republica Populară Chineză, denumite în continuare părțile, declarăurmătoarele.Astăzi, lumea trece prin schimbări la scară largă, umanitatea intră într-o nouă eră dedezvoltare rapidă și transformări la scară largă. Se dezvoltă astfel de procese șifenomene precum multipolaritatea, globalizarea economică, informatizarea societății,diversitatea culturală, transformarea sistemului de guvernare globală și a ordiniimondiale, interconexiunea și interdependența statelor crește, se formează o tendință deredistribuire a echilibrului forțelor mondiale, cererea comunității mondiale pentruconducere în interesul dezvoltării pașnice și progresive este în creștere. În același timp,pe fondul pandemiei în curs de desfășurare a unei noi infecții cu coronavirus în lume,situația în domeniul securității internaționale și regionale devine din ce în ce maicomplicată în fiecare zi, provocările și amenințările globale se înmulțesc. Unele forțereprezentând o minoritate pe scena mondialăPărțile fac apel la toate statele cu un apel în interesul bunăstării comune să consolidezedialogul și încrederea reciprocă, să aprofundeze înțelegerea reciprocă, să susțină valoriuniversale precum pacea, dezvoltarea, egalitatea, justiția, democrația și libertatea, sărespecte dreptul popoarelor de a alege în mod independent calea de dezvoltare a țărilorlor, precum și suveranitatea și interesele statelor în domeniul securității și dezvoltării,de a proteja sistemul internațional bazat pe rolul central al ONU, ordinea mondialăbazată pe internațional drept, să realizeze un adevărat multilateralism cu rolul central șide coordonare al ONU și al Consiliului de Securitate al acestuia, să promovezedemocratizarea relațiilor internaționale, să asigure realizarea păcii, stabilității șidezvoltării durabile pe pământ.Părțile sunt unanime în a înțelege că democrația este o valoare umană universală, și nuun privilegiu al statelor individuale, promovarea și protecția ei fiind o sarcină comunăpentru întreaga comunitate mondială.Părțile pornesc de la faptul că democrația este o modalitate prin care cetățenii potparticipa la conducerea propriei țări în interesul îmbunătățirii bunăstării populației și alasigurării principiului democrației. Democrația este implementată în toate sferele viețiipublice și în cadrul procesului național, reflectă interesele întregului popor, voințaacestuia, îi garantează drepturile, îi satisface nevoile și îi protejează interesele.Democrația nu este construită pe șabloane. În funcție de structura socio-politică,istoria, tradițiile și caracteristicile culturale ale unui anumit stat, oamenii acestuia audreptul să aleagă astfel de forme și metode de implementare a democrației care săcorespundă specificului acestui stat. Dreptul de a judeca dacă un stat este democraticaparține numai poporului său.Părțile notează că Rusia și China, fiind puteri mondiale cu o bogată moștenire culturalăși istorică, au tradiții profunde ale democrației bazate pe mii de ani de experiență îndezvoltare, sprijin popular larg și luarea în considerare a nevoilor și intereselorcetățenilor. Rusia și China garantează popoarelor lor dreptul, în conformitate cu legea,de a participa prin diverse metode și sub diferite forme la administrarea statului și avieții publice. Popoarele ambelor țări au încredere în calea pe care au ales-o și respectăstructura democratică și tradițiile altor state.Părțile notează că principiile democratice sunt implementate nu numai în guvernareanațională, ci și la nivel global. Încercări ale statelor individuale de a-și impune„standardele democratice” altor țări, de a-și aroga dreptul de monopol de a evaluanivelul de conformitate cu criteriile democrației, de a trasa linii de demarcație pe bazeideologice, inclusiv prin crearea de format îngust. blocurile și alianțele situaționale,sunt de fapt un exemplu de călcare în picioare a democrației și retragere din spiritul șiadevăratele valori ale acesteia. Asemenea încercări de a acționa ca hegemon reprezintăo amenințare serioasă la adresa păcii și stabilității globale și regionale și submineazăstabilitatea ordinii mondiale.Părțile sunt încrezătoare că protecția democrației și a drepturilor omului nu ar trebui săfie folosită ca instrument pentru a pune presiune asupra altor țări. Părțile se opunabuzului de valori democratice, amestecului în treburile interne ale statelor suveranesub pretextul apărării democrației și drepturilor omului, precum și încercărilor de aprovoca o scindare și confruntare în lume. Părțile fac apel la comunitateainternațională să respecte diversitatea culturilor și civilizațiilor, dreptul popoarelor dindiferite țări la autodeterminare. Părțile sunt pregătite să lucreze împreună cu toțipartenerii interesați în interesul promovării democrației veritabile.Părțile notează că Carta ONU și Declarația Universală a Drepturilor Omului definescobiective nobile în domeniul drepturilor universale ale omului, stabilesc principiile debază pe care toate statele trebuie să le urmeze și să le implementeze în practică. Înacelași timp, din cauza specificului național, a diferențelor de istorie și cultură, asistemului social și a nivelului de dezvoltare socio-economică a statelor, este necesarăcorelarea universalității drepturilor omului cu situația reală dintr-o anumită țară, pentrua proteja drepturile omului în concordanţă cu starea de fapt în state şi cu nevoilepopulaţiei . Promovarea și protecția drepturilor omului este o sarcină comună acomunității internaționale. Statele ar trebui să acorde o atenție egală tuturorcategoriilor de drepturi ale omului și să le promoveze în mod sistematic. Cooperareainternațională în domeniul drepturilor omului trebuie să se desfășoare pe baza unuidialog egal, cu participarea tuturor țărilor. Toate statele ar trebui să aibă acces egal ladreptul la dezvoltare. Interacțiunea și cooperarea în problemele legate de drepturileomului ar trebui să se bazeze pe egalitatea tuturor țărilor și pe respectul reciproc pentrua consolida sistemul internațional al drepturilor omului.IIPărțile consideră că pacea, dezvoltarea și cooperarea sunt elementele principale alesistemului internațional modern. Dezvoltarea este un factor cheie în atingereabunăstării popoarelor. Pandemia în curs de desfășurare a noii infecții cu coronavirusreprezintă o provocare serioasă pentru implementarea Agendei ONU 2030 pentruDezvoltare Durabilă. Este extrem de important să îmbunătățim parteneriatele pentrudezvoltarea globală, pentru a contribui la asigurarea faptului că noua etapă adezvoltării globale este caracterizată de echilibru, armonie și incluziune.Părțile intenționează să intensifice lucrările de legătură dintre planurile de dezvoltareale Uniunii Economice Eurasiatice și inițiativa One Belt, One Road pentru a aprofundacooperarea practică între UEEA și China în diferite domenii și pentru a crește nivelulde interconexiune dintre Asia-Pacific. și regiunile eurasiatice. Părțile își confirmăconcentrarea pe formarea paralelă și coordonată a Parteneriatului Mare Eurasiatic șiconstruirea Centurii și Drumului în interesul dezvoltării asociațiilor regionale, aproceselor de integrare bilaterală și multilaterală în beneficiul popoarelor continentuluieurasiatic.Părțile au convenit să aprofundeze în mod constant cooperarea practică în domeniuldezvoltării durabile a Arcticii.Părțile vor consolida cooperarea în cadrul mecanismelor multilaterale, inclusiv ONU,și vor promova includerea de către comunitatea internațională a problemelor dedezvoltare în lista punctelor cheie în coordonarea macropoliticii globale. Părțilesolicită țărilor dezvoltate să își îndeplinească cu conștiință angajamentele oficiale de aoferi asistență pentru dezvoltare, de a oferi țărilor în curs de dezvoltare mai multeresurse, de a aborda problemele dezvoltării inegale a țărilor și de a elimina astfel dedezechilibre în interiorul statelor și de a promova cooperarea în domeniul dezvoltăriiglobale și internaționale. . Partea rusă își confirmă disponibilitatea de a continuamunca la „Inițiativa de dezvoltare globală” propusă de partea chineză, inclusivparticiparea la activitățile „Grupului de prieteni în sprijinul inițiativei de dezvoltareglobală la ONU”.Părțile solicită comunității internaționale să asigure condiții deschise, egale, echitabileși nediscriminatorii pentru dezvoltarea științifică și tehnologică, să accelerezeimplementarea practică a realizărilor științifice și tehnologice în producție în vedereaidentificării de noi impulsuri de creștere economică.Părțile solicită tuturor țărilor să consolideze cooperarea în domeniul transportuluidurabil, să dezvolte în mod activ contacte și să facă schimb de cunoștințe în domeniulconsolidării capacităților de transport, inclusiv transport inteligent, transport durabil,dezvoltarea și operarea rutelor arctice și să dezvolte alte domenii în intereseleredresării globale post-epidemie.Părțile iau măsuri serioase și aduc o contribuție importantă la lupta împotrivaschimbărilor climatice. Părțile, sărbătorind împreună a 30-a aniversare de la adoptareaConvenției-cadru a ONU privind schimbările climatice, își reafirmă angajamentul fațăde această convenție, precum și față de obiectivele, principiile și prevederile Acorduluide la Paris, inclusiv principiul responsabilităților comune, dar diferențiate. , Părțiledepun eforturi comune pentru implementarea efectivă în totalitate a acordurilorAcordului de la Paris, intenționează să își îndeplinească obligațiile și, de asemenea, seașteaptă ca țările dezvoltate să ofere efectiv țărilor în curs de dezvoltare sprijinfinanciar anual în valoare de 100 de miliarde de dolari SUA în lupta împotrivaschimbarea climei. Părțile se opun creării de noi bariere în calea comerțuluiinternațional sub pretextul combaterii schimbărilor climatice.Părțile promovează cu hotărâre dezvoltarea cooperării și schimburilor internaționale îndomeniul diversității biologice, participă activ la procesul de guvernare globală înacest domeniu și intenționează să promoveze împreună dezvoltarea armonioasă aomului și a naturii, precum și transformarea „verde”. în interesul dezvoltării durabileglobale.Șefii de stat evaluează pozitiv cooperarea eficientă dintre Rusia și China în formatebilaterale și multilaterale pentru combaterea pandemiei unei noi infecții cucoronavirus, protejând viața și sănătatea populației celor două țări și popoare ale lumii.Părțile vor continua să sporească cooperarea în dezvoltarea și producția de vaccinuriîmpotriva unei noi infecții cu coronavirus și medicamente pentru tratamentul acesteia,aprofundarea cooperării în domeniul sănătății publice și al medicinei moderne. Părțileintenționează să consolideze coordonarea privind măsurile anti-epidemie în interesulunei protecții fiabile a sănătății, securității și ordinii în implementarea contactelordintre cetățenii celor două țări.Părțile subliniază că problema originii unei noi infecții cu coronavirus se află în planștiințific. Cercetarea pe această temă ar trebui să se bazeze pe cunoștințe globale,pentru aceasta este necesară stabilirea unei cooperări între oameni de știință dinîntreaga lume. Partidele se opun politizării acestei probleme. Partea rusă salută muncacomună a Chinei și a OMS pentru a identifica sursa noii infecții cu coronavirus șisusține raportul comun elaborat de China-OMS pe această problemă. Părțile fac apel lacomunitatea internațională să se unească pentru o abordare științifică serioasă în cursulcercetărilor privind originea coronavirusului.Partea rusă sprijină găzduirea cu succes de către partea chineză a Jocurilor Olimpice șiParalimpice de iarnă de la Beijing în 2022.Părțile apreciază foarte mult nivelul cooperării bilaterale în domeniul sportului și almișcării olimpice și își exprimă disponibilitatea pentru dezvoltarea sa progresivă încontinuare.IIIPărțile sunt profund preocupate de provocările serioase din domeniul securitățiiinternaționale și pleacă de la faptul că destinele popoarelor tuturor țărilor suntinterconectate. Niciun stat nu poate sau ar trebui să-și asigure securitatea izolat desecuritatea lumii întregi și în detrimentul securității altor state. Comunitateainternațională trebuie să participe activ la guvernanța globală în interesul asigurăriisecurității universale, cuprinzătoare, indivizibile și durabile.Părțile își reafirmă sprijinul reciproc ferm în protejarea intereselor lor fundamentale, asuveranității statului și a integrității teritoriale și se opun amestecului forțelor externeîn treburile lor interne.Partea rusă își reafirmă aderarea la principiul „O singură China”, confirmă căTaiwanul este parte integrantă a Chinei și se opune independenței Taiwanului suborice formă.Rusia și China se opun acțiunilor forțelor externe de subminare a securității șistabilității în regiunile adiacente comune, intenționează să reziste amestecului forțelorexterne sub orice pretext în afacerile interne ale țărilor suverane, se opun „revoluțiilorde culoare” și vor spori cooperarea în cele de mai sus. -zonele mentionate.Părțile condamnă terorismul în toate manifestările sale, promovează ideea formăriiunui front global antiterorist unificat cu rolul central al ONU, susțin întărireacoordonării politice și a interacțiunii constructive în domeniul eforturilor multilateralede combatere a terorismului. Părțile se opun politizării problemelor combateriiterorismului și transformării acestora într-un set de instrumente pentru politicadublelor standarde, condamnă practica imixtiunii în treburile interne ale altor state înscopuri geopolitice prin folosirea grupărilor teroriste și extremiste, precum și ca substindardul combaterii terorismului internaţional şi a extremismului.Părțile consideră că statele individuale, alianțele sau coalițiile militaro-politiceurmăresc scopul de a obține, direct sau indirect, avantaje militare unilaterale îndetrimentul securității altora, inclusiv prin intermediul concurenței neloiale, intensificărivalitatea geopolitică, umfla antagonismul și confruntarea, în mod serios. subminaordinea în domeniul securității internaționale și al stabilității strategice globale. Părțilese opun extinderii în continuare a NATO, solicită Alianței Nord-Atlantice să renunțe laabordările ideologice ale epocii Războiului Rece, să respecte suveranitatea, securitateași interesele altor țări, diversitatea modurilor lor civilizaționale, culturale și istorice șisă trateze dezvoltarea paşnică a altor state în mod obiectiv şi echitabil. Părțile se opunformării de structuri de bloc închis și tabere opuse în regiunea Asia-Pacific și rămânextrem de vigilente cu privire la impactul negativ asupra păcii și stabilității în aceastăregiune al strategiei SUA pentru Indo-Pacific. Rusia și China depun eforturiconsistente pentru a construi un sistem de securitate egal, deschis și incluziv înRegiunea Asia-Pacific (APR), care nu este îndreptat împotriva țărilor terțe și careasigură pacea, stabilitatea și prosperitatea.Părțile salută Declarația comună adoptată a liderilor celor cinci state dotate cu armenucleare privind prevenirea războiului nuclear și prevenirea unei curse înarmărilor șiconsideră că toate statele dotate cu arme nucleare ar trebui să renunțe la mentalitateaRăzboiului Rece și la jocurile cu sumă zero. , să reducă rolul armelor nucleare înpolitica lor de securitate națională, să retragă armele nucleare desfășurate în străinătate,să excludă dezvoltarea nerestricționată a apărării globale antirachetă (ABM), să iamăsuri eficiente pentru a reduce riscul de războaie nucleare și orice conflict armat întrețările cu arme nucleare militare. potenţiale.Părțile confirmă că Tratatul privind neproliferarea armelor nucleare este piatra detemelie a sistemului internațional de dezarmare și neproliferare nucleară, o parteimportantă a sistemului postbelic de securitate internațională și joacă un rolindispensabil în asigurarea păcii. și dezvoltare pe planetă. Comunitatea internaționalăar trebui să contribuie la implementarea echilibrată a celor trei piloni ai Tratatului și sălucreze împreună pentru a proteja credibilitatea, eficacitatea și universalitatea acestuidocument.Părțile sunt profund preocupate de crearea de către SUA, Regatul Unit și Australia(AUKUS) a unui „parteneriat triunghiular de securitate”, care prevede aprofundareacooperării între participanții săi în domeniile care afectează stabilitatea strategică, înspecial decizia lor de a începe cooperarea în domeniul submarinelor nucleare. Rusia șiChina consideră că astfel de acțiuni contravin obiectivelor de asigurare a securității șidezvoltării durabile a regiunii Asia-Pacific, cresc riscul lansării unei curse aînarmărilor în regiune și creează riscuri grave de proliferare nucleară. Părțilecondamnă cu fermitate astfel de măsuri și invită participanții la AUKUS să-șiîndeplinească cu fidelitate obligațiile privind neproliferarea nucleară și a rachetelor,împreună pentru a proteja pacea, stabilitatea și dezvoltarea în regiune.Părțile sunt profund preocupate de planurile Japoniei de a elibera în ocean apăradioactivă din centrala nucleară de la Fukushima și de impactul potențial asupramediului al unor astfel de acțiuni. Părțile subliniază că eliminarea apei radioactivetrebuie abordată cu toată responsabilitatea și efectuată în mod corespunzător pe bazaacordurilor părții japoneze cu statele vecine, alte părți interesate și structuriinternaționale relevante și sub rezerva transparenței, raționamentului științific, în înconformitate cu dreptul internațional.Părțile consideră că retragerea SUA din Tratatul privind forțele nucleare cu razăintermediară, accelerarea cercetării și dezvoltării de rachete la sol cu rază medie și razămai scurtă și dorința de a le desfășura în regiunile Asia-Pacific și Europa, ca precum șitransferul acestora către aliații lor, implică o creștere a tensiunii și a neîncrederii, creșteriscurile pentru securitatea internațională și regională, duce la o slăbire a sistemuluiinternațional de neproliferare și control al armelor și subminează stabilitatea strategicăglobală. Părțile solicită Statelor Unite să răspundă pozitiv inițiativei ruse și să renunțela planurile de desfășurare de rachete la sol cu rază medie și mai mică în regiuneaAsia-Pacific și în Europa. Părțile vor continua să mențină contactele și să consolidezecoordonarea în această problemă.Partea chineză tratează cu înțelegere și sprijină propunerile înaintate de Federația Rusăprivind formarea de garanții de securitate obligatorii din punct de vedere juridic petermen lung în Europa.Părțile notează că denunțarea unui număr de acorduri internaționale importante îndomeniul controlului armelor de către Statele Unite are un impact extrem de negativasupra securității și stabilității internaționale și regionale. Părțile își exprimăîngrijorarea cu privire la avansarea planurilor SUA de a dezvolta apărarea antirachetăglobală și de a-și desfășura elementele în diferite regiuni ale lumii, combinată cudezvoltarea potențialului armelor nenucleare de înaltă precizie pentru dezarmarealoviturilor și alte sarcini strategice. Părțile subliniază importanța utilizării spațiuluicosmic în scopuri pașnice, susțin cu fermitate rolul central al Comitetului ONU pentruutilizarea pașnică a spațiului cosmic în promovarea cooperării internaționale,menținerea și dezvoltarea legislației și reglementărilor spațiului internațional îndomeniul spațiului cosmic. Activități. Rusia și China vor continua să dezvoltecooperarea pe teme de interes comun, cum ar fi sustenabilitatea pe termen lung aactivităților spațiale și explorarea și utilizarea resurselor spațiului cosmic. Părțile seopun încercărilor statelor individuale de a transforma spațiul cosmic într-o arenă deconfruntare armată, își reiterează intenția de a depune toate eforturile necesare pentru apreveni armonizarea spațiului cosmic și o cursă a înarmărilor în spațiul cosmic. Se voropune activităților care vizează obținerea superiorității militare în spațiu și utilizareaacesteia pentru operațiuni de luptă.Rusia și China subliniază că măsurile adecvate de transparență și de consolidare aîncrederii, inclusiv o inițiativă internațională de arme fără primul loc/angajamentpolitic în spațiul cosmic, pot contribui, de asemenea, la obiectivul de a preveni o cursăa înarmărilor în spațiul cosmic, dar astfel de măsuri ar trebui să completeze , dar nuînlocuiește, un regim efectiv obligatoriu din punct de vedere juridic care guverneazăactivitățile spațiale.Părțile își reafirmă convingerea că Convenția privind interzicerea dezvoltării,producerii și stocării armelor bacteriologice (biologice) și cu toxine și asupradistrugerii acestora (BTWC) este esențială ca pilon al păcii și securității internaționale.Rusia și China subliniază hotărârea lor de a menține autoritatea și eficacitateaConvenției.Părțile confirmă necesitatea respectării depline și a consolidării în continuare a BTWC,inclusiv prin instituționalizarea acestuia, consolidarea mecanismelor sale și adoptareaunui protocol obligatoriu din punct de vedere juridic la convenție, cu un mecanism deverificare eficient, precum și prin consultări și cooperare regulată. în rezolvareaoricăror probleme legate de punerea în aplicare a Convenţiei .Părțile subliniază că activitățile militare-biologice interne și externe ale Statelor Uniteși ale aliaților săi ridică preocupări și întrebări serioase în comunitatea internaționalăcu privire la conformitatea acestora cu BTWC. Părțile împărtășesc opinia că astfel deactivități reprezintă o amenințare gravă la adresa securității naționale a Federației Ruseși a Chinei și dăunează securității regiunilor respective. Părțile solicită Statelor Unite șialiaților săi să acționeze în mod deschis, transparent și responsabil, raportând în modcorespunzător cu privire la activitățile lor militare biologice desfășurate în străinătate șipe teritoriul lor național, precum și sprijinind reluarea negocierilor privind un protocolobligatoriu din punct de vedere juridic la BTWC. cu un mecanism eficient deverificare.Părțile, reafirmându-și angajamentul de a atinge obiectivul de a construi o lume fărăarme chimice, solicită tuturor părților la Convenția privind armele chimice să-șisusțină în comun credibilitatea și eficacitatea. Rusia și China sunt profund preocupatede politizarea Organizației pentru Interzicerea Armelor Chimice și fac apel la toțimembrii săi să consolideze solidaritatea și cooperarea, să protejeze tradiția de luare adeciziilor pe baza consensului. Rusia și China insistă ca Statele Unite, ca singur statparte la Convenție care nu a finalizat procesul de distrugere a armelor chimice, săaccelereze eliminarea stocurilor sale de arme chimice .Părțile subliniază importanțamenținerii unui echilibru între obligațiile statelor în domeniul neproliferării șiinteresele cooperării internaționale legitime în utilizarea tehnologiilor avansate și amaterialelor și echipamentelor aferente în scopuri pașnice. Părțile iau notă de rezoluția„Promovarea cooperării internaționale în domeniul utilizărilor pașnice în contextulsecurității internaționale”, aprobată în cadrul celei de-a 76-a sesiuni a AdunăriiGenerale a ONU la inițiativa Chinei, în colaborare cu Rusia, și așteaptă cu nerăbdaresă implementarea sa consecventă în conformitate cu obiectivele stabilite în acesta.Părțile acordă o mare importanță problemelor de guvernanță în domeniul inteligențeiartificiale. Părțile sunt pregătite să consolideze dialogul și contactele pe probleme deinteligență artificială.Părțile își reiterează disponibilitatea de a aprofunda cooperarea în domeniul securitățiiinternaționale a informațiilor și de a contribui la construirea unui mediu TIC deschis,sigur, durabil și accesibil. Părțile subliniază că principiile neutilizarii forței, respectareasuveranității statului și a drepturilor și libertăților fundamentale ale omului,neamestecului în treburile interne ale altor state, aprobate prin Carta ONU, suntaplicabile spațiului informațional. Rusia și China reafirmă rolul cheie al ONU înrăspunsul la amenințările la adresa securității informațiilor internaționale și își exprimăsprijinul pentru Organizație în dezvoltarea unor noi standarde de comportament pentrustatele în acest domeniu.Părțile salută implementarea procesului global de negociere IIS în cadrul unuimecanism unic, sprijinind, în acest context, activitățile Grupului de lucru deschis alONU privind securitatea în utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC)și TIC 2021- 2025 (WGOS) și își exprimă disponibilitatea de a vorbi în ea dintr-unpunct de vedere unit. Părțile consideră necesară combinarea eforturilor comunitățiiinternaționale pentru a dezvolta noi norme de comportament responsabil al statelor,inclusiv cele cu caracter juridic, precum și un document juridic internațional universalcare reglementează activitățile statelor în domeniul TIC. Părțile consideră că inițiativaglobală de securitate a datelor, prezentată de partea chineză și susținută în principiu departea rusă,Părțile își reiterează sprijinul pentru rezoluțiile 74/247 și 75/282 ale Adunării Generalea ONU, susțin activitatea Comitetului special al experților guvernamentali relevant șifacilitează negocierile în cadrul ONU privind dezvoltarea unei convenții internaționaleprivind combaterea utilizării TIC pentru scopuri penale. Părțile iau inițiativa de aasigura participarea constructivă a tuturor părților la negocieri pentru a garanta acordultimpuriu asupra unei convenții autorizate, universale și cuprinzătoare și îl prezintăAdunării Generale a ONU în cea de-a 78-a sesiune în strictă conformitate cu rezoluția75/ 282. În aceste scopuri, Rusia și China au prezentat un proiect comun al unei astfelde convenții ca bază pentru negocieri.Părțile susțin cursul către internaționalizarea managementului internetului, susțindrepturi egale de a-l gestiona, consideră inacceptabile orice încercare de limitare adreptului lor suveran de a reglementa și asigura securitatea segmentelor naționale aleinternetului, sunt interesate de o activitate mai activă. implicarea UniuniiInternaționale a Telecomunicațiilor în rezolvarea acestor sarcini.Părțile intenționează să aprofundeze cooperarea bilaterală în domeniul asigurăriisecurității informațiilor internaționale pe baza unui acord interguvernamental relevantdin 2015. În acest scop, părțile au convenit să adopte un plan de cooperare ruso-chineză în acest domeniu în viitorul apropiat.IVPărțile subliniază că Rusia și China, în calitate de puteri mondiale și membripermanenți ai Consiliului de Securitate al ONU, intenționează să adere cu strictețe laprincipiile morale și responsabilitatea, să susțină cu hotărâre sistemul internațional încare ONU joacă un rol central de coordonare în afacerile internaționale, să susținăordinea mondială bazată pe dreptul internațional, inclusiv obiectivele și principiileCartei ONU, să promoveze multipolaritatea și să promoveze democratizarea relațiilorinternaționale, să construiască împreună o lume și mai prosperă, mai stabilă și maijustă și să creeze împreună un nou tip de relații internaționale.Partea Rusă constată semnificația pozitivă a conceptului părții chineze de a construi o„comunitate cu un destin comun pentru omenire” pentru a consolida solidaritateacomunității mondiale și a uni eforturile pentru a răspunde provocărilor comune. Parteachineză constată importanța pozitivă a eforturilor părții ruse de a forma un sistemmultipolar echitabil de relații internaționale.Părțile intenționează să susțină cu fermitate inviolabilitatea rezultatelor celui de-alDoilea Război Mondial și ordinea mondială postbelică stabilită, să apere autoritateaONU și justiția în relațiile internaționale și să reziste încercărilor de a nega, denatura șifalsifica istoria. a celui de-al Doilea Război Mondial.Pentru a preveni repetarea tragediei războiului mondial, Părțile vor condamna cuhotărâre acțiunile menite să niveleze responsabilitatea pentru atrocitățile agresorilorfasciști, invadatorilor militariști și complicilor acestora, să pângărească și să întindăonoarea țărilor învingătoare .Părțile susțin formarea unui nou tip de relații între puterile mondiale bazate pe respectreciproc, coexistență pașnică și cooperare reciproc avantajoasă. Ei confirmă că relațiileinterstatale ruso-chineze de un nou tip sunt superioare alianțelor militaro-politice dinepoca Războiului Rece. Prietenia dintre cele două state nu are granițe, nu există zoneinterzise în cooperare, consolidarea cooperării strategice bilaterale nu este îndreptatăîmpotriva țărilor terțe, nu este influențată de mediul internațional în schimbare și deschimbările situaționale din țările terțe.Părțile reiterează necesitatea consolidării și nu a divizării comunității internaționale,necesitatea cooperării mai degrabă decât a confruntării. Părțile se opun reveniriirelațiilor internaționale la o stare de confruntare între marile puteri, când cei slabidevin prada celor puternici. Părțile intenționează să se opună încercărilor de a înlocuiformatele și mecanismele general acceptate și în concordanță cu dreptul internaționalcu anumite reguli elaborate într-un „cerc îngust” de către țări individuale sau blocuride țări, se opun soluționării problemelor internaționale nu pe baza consensului, ci prinscheme de eludare, să se opună politicii de forță, hărțuire, sancțiuni unilaterale șiexercițiu extrateritorial a jurisdicției, precum și împotriva abuzului de politici decontrol al exporturilor;Părțile și-au reafirmat intenția de a consolida coordonarea politicii externe, de aimplementa un adevărat multilateralism, de a consolida cooperarea pe platformemultilaterale, de a proteja interesele comune, de a menține echilibrul de putereinternațional și regional și de a îmbunătăți guvernanța globală.Părțile susțin și apără sistemul comercial multilateral bazat pe rolul central alOrganizației Mondiale a Comerțului (OMC), participă activ la reforma OMC, se opunabordărilor unilaterale și protecționismului. Părțile sunt pregătite să consolidezedialogul de parteneriat și să coordoneze pozițiile cu privire la problemele comerciale șieconomice de interes comun, să contribuie la asigurarea funcționării durabile și stabilea lanțurilor valorice globale și regionale, să promoveze formarea unui sistem maideschis, mai incluziv, transparent, non -sistem discriminatoriu de comerţ internaţionalşi reguli economice.Părțile susțin formatul G20 ca o platformă de dialog importantă pentru discutareaproblemelor cooperării economice internaționale și a măsurilor de răspuns anti-criză,promovează în comun consolidarea spiritului de solidaritate și cooperare în cadrulG20, susțin rolul principal al asociației în astfel de domenii. precum luptainternațională împotriva epidemiilor, redresarea economiei mondiale, sprijinireadezvoltării durabile incluzive, îmbunătățirea sistemului global de guvernanțăeconomică într-o manieră echitabilă și rațională, în interesul combaterii colective aprovocărilor globale.Părțile susțin aprofundarea parteneriatului strategic în cadrul BRICS, promoveazăextinderea cooperării în trei domenii principale: politică și securitate, economie șifinanțe și schimburi umanitare. În special, Rusia și China intenționează să promovezedezvoltarea interacțiunii în domeniul sănătății publice, economiei digitale, științei,inovației și tehnologiei, inclusiv tehnologiile de inteligență artificială, precum și săsporească coordonarea țărilor BRICS pe platformele internaționale. Părțile sestrăduiesc să consolideze și mai mult formatul BRICS Plus/Outreach ca mecanism dedialog eficient cu asociațiile și organizațiile de integrare regională din țările în curs dedezvoltare și state cu piețe emergente.Partea Rusă va oferi sprijin deplin părții chineze în calitate de președinte al asociațieiîn 2022 și va oferi asistență pentru desfășurarea fructuoasă a XIV-lea Summit BRICS.Rusia și China urmăresc să consolideze în mod cuprinzător Organizația de Cooperarede la Shanghai (SCO) și să-și sporească și mai mult rolul în formarea unei ordinimondiale policentrice bazată pe principiile universal recunoscute ale dreptuluiinternațional, multilateralismului, egalității, comunei, indivizibile, cuprinzătoare șisustenabile.Ei consideră că este importantă implementarea consecventă a acordurilor privindîmbunătățirea mecanismelor pentru a contracara provocările și amenințările la adresasecurității statelor membre OCS și, în contextul soluționării acestei probleme, pledeazăpentru extinderea funcționalității Structurii Regionale Antiteroriste a OCS.Părțile vor contribui la conferirea unei noi calități și dinamici a interacțiunii economicedintre statele membre OCS în comerț, producție, transport, energie, finanțe, investiții,agricultură, vamă, telecomunicații, inovare și alte domenii de interes reciproc, inclusivprin utilizarea de tehnologii avansate, care economisesc resursele, eficiente din punctde vedere energetic și „verzi”.Părțile constată o interacțiune fructuoasă în cadrul OCS pe baza Acordului dintreguvernele statelor membre ale Organizației de Cooperare de la Shanghai privindcooperarea în domeniul securității informațiilor internaționale în 2009, precum și încadrul Grupului de experți de profil . În acest context, salută adoptarea la 17septembrie 2021 la Dușanbe de către Consiliul șefilor de stat ai statelor membre OCS aPlanului de interacțiune între statele membre OCS privind asigurarea securitățiiinternaționale a informațiilor pentru 2022-2023.Rusia și China pornesc de la importanța din ce în ce mai mare a cooperării culturale șiumanitare pentru dezvoltarea progresivă a SCO. Pentru a consolida înțelegereareciprocă între popoarele statelor membre OCS, acestea vor continua să contribuie înmod eficient la aprofundarea interacțiunii în domenii precum legăturile culturale,educația, știința și tehnologia, sănătatea, protecția mediului, turismul, populațiacontacte cu oamenii, sport.Rusia și China vor continua să lucreze pentru a consolida rolul APEC ca principalăplatformă de dialog multilateral din Asia-Pacific pe probleme economice. Părțileintenționează să intensifice coordonarea acțiunilor pentru a implementa cu succes„Liniile directoare de dezvoltare Putrajaya APEC până în 2040” cu accent pe creareaunui mediu comercial și investițional liber, deschis, echitabil, nediscriminatoriu,transparent și previzibil în regiune. Un accent deosebit va fi pus pe lupta împotrivapandemiei infecției cu noul coronavirus și pe redresarea economică, digitalizarea uneigame largi de diferite sfere ale vieții, redresarea economică a teritoriilor îndepărtate șistabilirea interacțiunii între APEC și alte asociații regionale multilaterale cu o agendăconsonantă. .
-
Părțile intenționează să dezvolte cooperarea în cadrul formatului „Rusia-India-China”,precum și să consolideze interacțiunea în locuri precum Summit-ul Asiei de Est,Forumul regional ASEAN pentru securitate, Reuniunea miniștrilor apărării dinASEAN. Statele membre și partenerii de dialog. Rusia și China susțin rolul central alASEAN în dezvoltarea cooperării în Asia de Est, continuă să îmbunătățeascăcoordonarea pentru aprofundarea cooperării cu ASEAN și să promoveze împreunăcooperarea în domeniile sănătății publice, dezvoltării durabile, combaterii terorismuluiși combaterii criminalității transnaționale. Părțile intenționează să continue să lucrezeîn interesul consolidării rolului ASEAN ca element cheie al arhitecturii regionale.Negocierile ruso–chineze4 februarie 2022Negocierile ruso-chinezeVladimir Putin a purtat discuții cu președintele Republicii PopulareChineze, Xi Jinping, la Beijing.4 februarie 202213:15Beijing1 din 4Cu președintele Republicii Populare Chineze, Xi Jinping, înainte de începerea discuțiilor ruso-chineze.Accentul în cadrul negocierilor a fost pus pe agenda bilaterală și pecooperarea comercială și economică. Președintele chinez și-a anunțat intențiade a crește volumul comerțului dintre țări la 250 de miliarde de dolari. Șefulstatului rus a ridicat și problema extinderii practicii decontărilor în monedenaționale, ceea ce a întâlnit înțelegerea părții chineze. Au discutat, în special,cooperarea bilaterală militaro-tehnică. În plus, au fost abordate subiectelerecunoașterii reciproce a vaccinurilor împotriva infecției cu coronavirus șideschiderea granițelor în funcție de situația epidemiologică.În cadrul prânzului de lucru, liderii au acordat atenție situației internaționale șiproblemelor regionale, inclusiv situației cu garanții de securitate pentruFederația Rusă. Xi Jinping i-a mulțumit lui Vladimir Putin pentru sprijinul deplinpentru principiul One China.În timpul vizitei, a fost adoptată o declarație comună a Rusiei și Chinei,precum și un pachet de documente .
-
* * *Începutul negocierilor ruso-chinezeXi Jinping (retradus) : Acesta este un mare semn bun în țara noastră. Ziuadeschiderii Jocurilor Olimpice. Ziua începutului primăverii [după calendarullunar]. Astăzi ne întâlnim cu tine. Suntem siguri că întâlnirea noastră personalăva da și mai multă energie și vigoare relațiilor [între țările noastre].Vezi siCeremonia de deschidere a XXIV-a Jocurilor Olimpice de iarnă4 februarie 2022Astăzi, pandemia de coronavirus se răspândește în întreaga lume într-un ritmaccelerat. Lumea a intrat într-o nouă perioadă de tulburări și schimbări.Omenirea se confruntă cu multe provocări și crize. În acest context, țărilenoastre rămân angajate față de obiectivul inițial de a depune eforturineîncetate pentru dezvoltarea durabilă a relațiilor, părțile sprijină cu hotărâreeforturile de a-și proteja interesele fundamentale. Totul devine din ce în ce maiputernic – încredere reciprocă politică și strategică.Cifra de afaceri comercială a noastră a depășit anul trecut 140 de miliarde dedolari, atingând astfel un nou record istoric. Țările noastre sunt implicate activîn reforma sistemului de guvernanță globală.Lucrăm împreună pentru a implementa un adevărat multilateralism. Susținereaunui adevărat spirit democratic servește ca un pilon de încredere pentru unirealumii în depășirea crizelor și apărarea egalității.Vom merge mai departe în acest fel, vom continua să depunem eforturiîmpreună cu dumneavoastră pentru a contura în comun un plan de dezvoltarea relațiilor chino-ruse într-o nouă perioadă istorică, ne vom strădui sătransformăm încrederea reciprocă între țările noastre în cooperare practicăpentru beneficiul celor două popoare.Vă mulțumim pentru atenție.Vladimir Putin: Stimate domnule președinte, Drag prieten!În primul rând, aș dori să vă mulțumesc pentru invitația la deschidereaJocurilor Olimpice. Știm direct că aceasta este o muncă uriașă. Sunt sigur căprietenii noștri chinezi au făcut-o cu brio, așa cum faci întotdeauna cândpregătești astfel de evenimente majore.Vizitele noastre din timpul deschiderii olimpiadelor au devenit, într-o oarecaremăsură, o tradiție. Te-am vizitat mai întâi în 2008 la Jocurile Olimpice de vară,
-
apoi pe tine în 2014 la Jocurile Olimpice de iarnă de la Soci. Și, după cum saconvenit, ne aflăm acum la Beijing la deschiderea Jocurilor Olimpice de iarnă.Sunt sigur că sportivii noștri vor evolua cu demnitate – atât chinezi, cât și ruși.Întreaga lume va urmări îndeaproape ce se întâmplă pe terenurile de sport.În ceea ce privește relațiile noastre bilaterale, ele se dezvoltă într-adevărprogresiv, în spiritul prieteniei și al parteneriatului strategic. Au dobândit uncaracter cu adevărat fără precedent și sunt un exemplu de relație demnă carese ajută reciproc să se dezvolte și în același timp se sprijină reciproc îndezvoltare.Ați observat deja că 140 de miliarde de dolari [a atins cifra de afacericomercială] este o mișcare sigură către obiectivul nostru comun de 200 demiliarde de dolari în cifră de afaceri. Sunt încrezător că cu siguranță vomajunge la acest bar.În ciuda faptului că, din păcate, nu am reușit să ținem întâlniri personale de doiani, am fost mereu în contact cu dumneavoastră, am participat lavideoconferințe și am vorbit între noi la telefon. Dar, cel mai important, amsusținut eforturile echipelor noastre în aproape toate domeniile. Mă refer și laministerele de externe – lucru comun pe platforme internaționale. Acest lucruse aplică economiei și într-o varietate de domenii: atât high-tech, cât și agenda„verde” în legătură cu tranziția la noi tipuri de energie.Dar nici pe cele tradiționale nu le uităm. Pentru întâlnirea noastră de astăzi,petroliștii noștri au pregătit noi soluții bune pentru furnizarea de hidrocarburiRepublicii Populare Chineze. Și industria gazelor a făcut un alt pas înainte –mă refer la un nou contract de furnizare a Chinei cu 10 miliarde de metri cubide gaz pe an din Orientul Îndepărtat al Rusiei. Încă o dată, avansăm îndomeniile high-tech.O agendă foarte încărcată. Desigur, vom folosi vizita de astăzi a delegațieiruse – în ciuda restricțiilor pandemice, încă pare solidă aici – vom lucraîndeaproape în toate domeniile. Deși știm din proprie experiență ce programîncărcat aveți tu și colegii tăi la deschiderea Jocurilor Olimpice, dar sper căvom găsi câteva minute pentru a vorbi despre relațiile bilaterale.Mulțumesc mult.<…>
In cadrul Olympic festiv Xi si Putin au facut declaratii care nu mai lasa loc de dubii si consfintesc public, pe fata alianta Ruso-Chineza.
Oricat ar incerca mass-media si presa de prestigiu a elitistilor sa fie ironici sa sa vina cu predictii negativiste, evenimentul a pus ultimul cui in cosciugul hegemoniei americane si a Globalizarii Mondiale sub standardele Pax Americana.
CHINA ȘI RUSIA DEZVĂLUIE PLANUL PENTRU O NOUĂ ORDINE MONDIALĂ
de Joel Gehrke, Foreign Affairs Reporter la “Washington Examiner”
China și Rusia au conturat o viziune a relațiilor internaționale ancorată în potențialul lor de a se consolida reciproc în disputele cu Statele Unite și aliații săi, cooperând în același timp pe o serie de fronturi economice și diplomatice.
Secretarul general chinez Xi Jinping și președintele rus Vladimir Putin au emis o declarație comună care previzionează „TRANSFORMAREA ARHITECTURII GUVERNĂRII GLOBALE ȘI A ORDINII MONDIALE”.
Iar această transformare ar fi marcată de progresul conceptelor și inițiativelor pe care Moscova și Beijingul le-au conceput separat, adesea în opoziție cu SUA și aliații săi occidentali, iar acum s-ar putea transforma într-o provocare integrată pentru puterea americană.
„Ceea ce propun sau mai degrabă sugerează este o Nouă Ordine Mondială, nu-i așa? Nu au lăsat la o parte o singură problemă de politică”, a explicat Stefanie Babst, fost analist șef de politică strategică al NATO, la “Washington Examiner”. „Destinatarul principal stă la Casa Albă, mesajul principal fiind: <>”
George H.W. Bush a popularizat termenul de „Nouă Ordine Mondială” într-o apariție din 11 septembrie 1990 înaintea unei sesiuni comune a Congresului, în mijlocul primului război din Golf. Bush a considerat denunțarea de către secretarul general sovietic Mihail Gorbaciov a invaziei Kuweitului de către dictatorul irakian Saddam Hussein, un punct de unitate între Washington și Moscova despre care Bush credea că anunță un nou moment în afacerile internaționale.
„În mod clar, nu mai poate conta un dictator pe confruntarea Est-Vest pentru a stirbi acțiunea concertată a Națiunilor Unite împotriva agresiunii”, a spus el. „Poate apărea o Nouă Ordine Mondială. … O lume în care statul de drept înlocuiește domnia junglei. O lume în care națiunile recunosc responsabilitatea comună pentru libertate și justiție. O lume în care cei puternici respectă drepturile celor slabi”.”
Putin și Xi au făcut un efort de a ocupa poziția retorică deținută de liderii occidentali care au enuntat valoarea Națiunilor Unite, Organizația Mondială a Comerțului, precum și alte instituții multilaterale colectiv descris ca fiind „ordinea mondială postbelică.” Dar ei au promis credință față de această ordine în termeni care au atras atenția asupra relațiilor lor acrimonioase cu vecinii lor.
„Părțile intenționează să susțină cu fermitate rezultatele celui de-al Doilea Război Mondial și ordinea mondială postbelică existentă, să apere autoritatea Națiunilor Unite și justiția în relațiile internaționale, să reziste încercărilor de a nega, denatura și falsifica istoria celui de-al Doilea Război Mondial”, se arată în declarația comună China-Rusia.
„Pentru a preveni repetarea tragediei războiului mondial, părțile vor condamna ferm acțiunile menite să nege responsabilitatea pentru atrocitățile agresorilor naziști, ale invadatorilor militariști și ale complicilor lor, să diminueze și să păteze onoarea țărilor victorioase”, au continuat aceștia.
Acest alineat este completat cu declarații fierbinti. Oficialii ruși se referă la acest conflict cataclismic ca la un triumf care a salvat Europa de Est de sub dominația nazistă germană – „o misiune nobilă și mare de eliberare”, după cum a spus Putin anul trecut – în timp ce criticii contemporani din Europa Centrală și de Est ai dominației sovietice sunt portretizați drept „fasciști”. Diplomații chinezi amintesc în mod obișnuit că poporul chinez „i-a învins pe agresorii militariști japonezi și fascismul” și acuză Tokyo că a încercat „să reînvie spectrul militarismului” în contextul disputelor contemporane.
Declarația a inclus alinierea la două puncte fierbinți aprinse. Forțele ruse au anexat Crimeea de la Ucraina în 2014 și au destabilizat regiunea Donbas. Acest conflict a izbucnit de ani de zile, Putin mobilizând recent forțele ruse în jurul granițelor ucrainene, cerând în același timp NATO să interzică Ucrainei și Georgiei să se alăture și să reducă legăturile militare dintre SUA și Europa de Vest cu aliații est-europeni. Xi a susținut insistența lui Putin pentru „garanții obligatorii de securitate în Europa”, în timp ce Putin a aprobat pretenția Chinei la suveranitate asupra Taiwanului, o democrație insulară semnificativă din punct de vedere strategic, pe care Partidul Comunist Chinez nu a condus-o niciodată.[2]
„Rusia și China se opun încercărilor forțelor externe de a submina securitatea și stabilitatea în regiunile lor adiacente comune, intenționează să contracareze interferențele forțelor externe în afacerile interne ale țărilor suverane sub orice pretext, să se opună revoluțiilor color și vor spori cooperarea în zonele menționate mai sus”, se arată în declarația China-Rusia.
Aceste domenii includ o legătură între inițiativa valoroasă Belt and Road- Drumul Matasii, a lui Xi, un program de investiții în infrastructură de peste mări pe care oficialii occidentali îl consideră împrumuturi de ruinare, cu Uniunea Economică Eurasiatică pe care Moscova speră că o va duce la integrarea economică a statelor care și-au câștigat independența în urma prăbușirii Uniunii Sovietice.
„Părțile își reafirmă concentrarea asupra construirii Parteneriatului Eurasiatic Extins în paralel și în coordonare cu construcția Belt and Road pentru a promova dezvoltarea asociațiilor regionale, precum și a proceselor de integrare bilaterală și multilaterală în beneficiul popoarelor de pe continentul eurasiatic”, au declarat Xi și Putin.
Declarația sugerează că Putin este mai dispus să se alinieze cu Xi decât au crezut analiștii occidentali în general, deși ar putea rămâne inconfortabil cu dezechilibrul de putere dintre Moscova și Beijing.[1]
„Au tranzacționat destul de multe probleme, care sunt importante fie pentru Rusia, fie pentru China, atent concepute. Dar ne așteptam la toate astea, nu-i așa?
Ceea ce nu pot camufla este că rămân un cuplu inegal”, a declarat Babst, fostul strateg NATO. „Dar, spre deosebire de China, Putin s-a pus … într-un colț. Ambele nu pot forța alte țări să le „iubească și să le urmeze”, nici cu bani, nici cu arme. Dar nici Putin, nici Xi nu înțeleg conceptul de soft power și persuasiune”.[2]
Sursa: https://www.washingtonexaminer.com/policy/defense-national-security/china-and-russia-unveil-plan-for-new-world-order
NT:
1. Greu de explicat, fapt pentru care autorul nici nu explica, de ce ar fi nefericit Putin cu un dezechilibru de putere Moscova-Beijing.
Ar fi existat vre-o data un echilibru de putere intre Rusia si SUA? Sau intre Rusia si UE, care l-ar fi facut vreodate fericit pe Putin?
Tipic, afimatii gratuite fara explicatii si necesare circumstantieri.
2. Asa le place occidentalilor sa creada, caci “strugurii ce nu’i pot ajunge sunt acri.”
Traducerea: CD