Am avut mai multe discutii pe tema asta, uite dovada! Adaug acum ca justitia romana este foarte selectiva si discretionara.
SOCANT
Radu Berceanu, acuzat de spionaj militar în favoarea Israelului!
Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, pe numele său real Radu Bercovici, este implicat într-un scandal pornit de la un text anonim primit la redacţiile publicaţiilor din România. Ministrul este acuzat de spionaj militar şi industrial în favoarea Israelului. Berceanu este acuzat că în anul 1993 a facilitat scoaterea din ţară a prototipului de avion IAR 109 SWIFT proiectat de către inginerii de la uzina Avioane Craiova şi vinderea acestuia către compania evreiască IAI LAHAV, cu care semnase un parteneriat pentru producerea avionului. Însă partea română a descoperit că firma din Israel dezvoltase un avion identic cu Swift, bazat cel mai probabil pe specificaţiile tehnice ale prototipului românesc. În cele din urmă, parteneriatul nu a mai continuat, dar autorii materialului afirma ca Berceanu s-ar fi ales cu cateva milioane de dolari de pe urma acestei afaceri.
Redăm parţial textul referitor la afacerea Berceanu-IAI LAHAV: ANUL 1992.
UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL IAR 109, avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare, contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rînd, supremaţia cercetării militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept caracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
Avînd în vedere şi caracteristicile celor patru prototipuri care se făceau pe structura acestui avion, dar şi faptul că făcea parte din categoria tehnică de luptă, iar proiectul fusese lucrat de cercetători militari, construirea şi detaliile lui erau considerate, în mod firesc, secret de stat! Ca urmare, de ceea ce se întîmpla la U.A. Craiova ştiau doar cîteva persoane: ministrul Apărării de atunci, un consilier al FPS, un secretar de stat din Ministerul Industriilor, un general din Ministerul de Interne, şeful SRI din acea perioadă, precum şi generalul Vasile Ionel, un apropiat al lui Radu Berceanu şi – foarte important! – secretar al Consiliului Suprem de Apărare a ţării.
ANUL 1993. ÎNTRE AVIOANE CRAIOVA ŞI FIRMA ISRAELIANĂ IAI LAHAV se poartă tratative pentru construirea – în comun! – a avionului de luptă IAR 109 SWIFT (al doilea prototip al IAR 109, primul fiind IAR 99). Berceanu află, în acelaşi an, de la generalul Vasile Ionel, amicul său (care, astfel, îşi încalcă cu bună ştiinţă atribuţiile şi îi dezvăluie lui Berceanu un secret de stat!) despre proiect şi, prin presiuni făcute asupra celorlaţi deţinători ai secretului, obţine scoaterea din ţară a avionului IAR 109 SWIFT de către firma din Israel. În acest fel, modelul de avion de luptă românesc este dus şi lăsat în zona militară a Aeroportului israelian Ben Gurion timp de cîteva săptămîni. După care, el este adus înapoi în Uzina craioveană. De menţionat faptul că, la întoarcerea în România, specialiştii militari au atras atenţia Ministerului Apărării, dar şi SRI, că au descoperit urme de desigilare a avionului!
NOIEMBRIE 1994. ÎN URMA UNUI AŞA-ZIS PRECONTRACT, încheiat între partea română şi firma din Israel, membrii proiectului de avion militar (despre care am pomenit anterior) şi Tanya Halperin, reprezentanta IAI Lahav, se întîlnesc la Bucureşti,în cel mai mare secret. În afară de ei mai apare – afirmă un ofiţer SIE sub acoperire care este dispus, dacă procurorii DNA i-o vor cere, să depună mărturie în acest caz! – un personaj care nu avea ce să caute la întîlnirea respectivă: Radu Berceanu. Adus, spre stupefacţia părţii române (dar nu şi a lui Halperin, cu care Berceanu avea relaţii de afaceri de mai multă vreme), de însuşi fostul secretar al CSAT, generalul Vasile, Berceanu preia frîiele şi negociază el însuşi cu reprezentanţa evreilor contractul dintre partea română şi cea israeliană. Evident că negocierea s-a făcut în dezavantajul României, iar din suma – şi aşa infimă şi subevaluată a contractului –
Berceanu cere, fără nici o jenă, un „comision” de ŞASE MILIOANE DE DOLARI! De fapt, banii reprezentau preţul pe care evreii i-l plăteau lui Berceanu nu pentru că obţinuse un preţ avantajos pentru ei la negocieri, ci pentru „un serviciu” pe care noi îl numim, conform legii, SPIONAJ INDUSTRIAL. În cele ce urmează veţi vedea că nu acuzăm nefondat! IMPORTANT: la momentul respectiv, col ing. Nicolae Deneanu a fost singurul care, mirosind infracţiunea, a refuzat să semneze contractul fraudulos impus de tandemul Berceanu – Halperin. Nu pentru mult timp, însă. SĂTUL DE PRESIUNILE LUI BERCEANU, DAR ŞI ALE ALTORA (Dăneanu era şantajat sistematic cu o anume înregistrare care l-ar fi pus după gratii), Dăneanu cedează şi semnează contractul. Mai mult decît atît: partea israeliană pune o nouă condiţie, dar care nu era stipulată în contract: aceea ca avionul să fie construit în Israel, cu forţă de muncă românească.
Aşa se face că şi ceea ce trebuia să fie un secret de stat al României se mută în hangarele statului evreu şi, la sfîrşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sînt trimişi, la muncă, direct în uzinele IAI Lahav. Aici STUPOARE: românii observă că structura (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) avionului IAR 109 SWIFT se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI. Concluzia: în timpul şederii sale pe Aeroportul militar din Israel, avionul românesc fusese desigilat, aşa cum iniţial susţinuseră militarii români atunci cînd aparatul se reîntorsese în România, iar structura sa copiată, aplicată şi, mai grav, omologată pe Galaxi. În termenii serviciilor secrete din întreaga lume, asta se numeşte SPIONAJ INDUSTRIAL ŞI MILITAR! Şi cine, cu un an în urmă, trimisese, ilegal, prototipul românesc, la baza militară de la Ben Gurion? Radu Berceanu!
Iată, aşadar, pentru ce a primit el acel comision de şase milioane de dolari! ÎN TIMP CE MUNCITORII ROMÂNI DESCOPERISERĂ FURTUL DE PROPORŢII al proiectului avionului de luptă, contractul dintre U.A. Craiova şi IAI Lahav este stopat! Israelienii se „sucesc” şi nu mai vor prototipul IAR 109 SWIFT, ci pe cel IAR 99, deşi contractul se încheiase doar pentru cel dintîi!
Trebuie însă să menţionăm că şi cele două prototipuri se diferenţiază doar prin cabina de pilotaj, în rest fiind absolut identice. Ceea ce explică de ce israelienii, consiliaţi de Berceanu (care, să nu uităm, este specialist în avioane!), au sărit de la primul prototip la cel de-al doilea, puteau în acest fel să acopere actul de spionaj industrial. Un alt lucru mai trebuie semnalat: IAI Lahav este uzină cu capital de stat din Israel şi are – ca şi concurenţă, în aceeaşi ţară – firma EL-BIT, cu capital privat. Ele sînt însă doar aparent concurente, pentru că ambele au furat, tot prin intermediul lui Berceanu, şi proiectul prototipului IAR 99 ŞOIM, pe care l-au „îmbunătăţit” cu aceleaşi aparataje de zbor! Şi tot cele două uzine israeliene sînt implicate pînă peste cap în mai multe scandaluri legate de tehnica militară a ţării noastre.
ŞI ACUM, SĂ ÎL LĂSĂM PE VIRGIL MĂGUREANU, FOSTUL DIRECTOR AL SRI, să facă şi el o dezvăluire-şoc: „În raportul SRI pe care l-am prezentat în 1995, am adus dovezi despre acţiuni de spionaj industrial la Avioane Craiova. Concret, este vorba despre vînzarea proiectului secret al unui avion militar, firmei din Israel, IAI LAHAV. Suspiciunile noastre au condus la Radu Berceanu.”
PS Materialul a aparut in Napoca News in anul 2009. De atunci pana acum,intr-o tara normala justitia facea lumina intr-un astfel de caz. Traim noi insa intr-o tara normala ?
Radu Berceanu spion?! Nu se poate! Exclus! Oricine, numai Berceanu nu!
Alte articole
8 Comments
Comenteaza Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Dreptul la un glont in cap pentru tradatori e singurul care ar rezolva problema!
Problema este CONSTITUTIA.
Daca esti cetatean roman ai multe drepturi printre care de a alege si a fi ales in conducerea statului.
Dar se uita exceptiile cum ar fi daca ai cetatenie dubla si sa zicem direct romana si maghiara si in caz de razboi tu ca maghiar cetatean roman dar si maghiar , daca esti general in armata romana ce vei face? Tragi in unguri sau nu tragi? Eu zic ca va fugi cu secrete cu tot la hunguri si nu va fi acuzat de tradare ca este loial celuilalt stat al carui cetatean este.
Si atunci de ce nu rupem pisica.
Cei cu dubla cetatenie sa nu aibe dreptu de a ocupa funtii in statul roman ca sa nu poata trada.
Valabil si la alti etnici care in caz de razboi ii doare in cot de romani.
pai uite ce au facut din USA iudeii cu cetatenie izraelita si US, si ce fac in continuare!
Nu este de mirare că individul Radu Berceanu ( Radu Bercovici) şi alţi de teapa lui, cetăţeni români de origine evreiască, au sabotat, au trădat, au subminat interesele României, au contribuit şi încă contribuie la dezastrul economic şi social actual din ţară.
Asemenea indivizi, cu nume românesc de camuflaj, s-au cocoţat şi se cocoaţă cu uşurinţă în postruri de decizie din Statul Român, de unde acţionează continuu, cu obrăznicia caracteristică lor, pentru jefuirea şi sabotarea progresului ţării, ţară care i-a adăpostit şi i-a tratat ca pe cetăţeni onorabili.
Individul Radu Bercovici (Berceanu) este şi cel care a dat avizul de exploatare a aurului, escrocilor de la Roşia Montană Gold Corporaţion.
Individul Radu Berceanu, înainte de anul 1989, ca inginer de aviaţie pregătit în Politehnica românească, era dizident, asta pentru că nu vroia să muncească cinstit, cum au făcut ceilalţi cetăţeni ai României. care prin munca lor, au creat industria românească, bun proprietate publică, jefuit şi înstrăinat, după anul 1989.
Nu poţi să nu remarci cum un alt individ de aceiaşi factură precum Dinu Patriciu, şi-a trecut în proprietate sa prin mijloace frauduloase, o parte din industria petrolieră românescă, bunuri proprietate publică, industrie pe care a vândut-o celor din Cazahstan, pentru ca, cu banii obţinuţi din furtul şi vânzarea bunului proprietate publică al românilor, să trăiască liniştit la Londra.
În ce ţară din lume mai este posibil ca o minoritate, o etnie venită de aiurea; să fure, să jefuiască să trădeze interesele ţării, fără ca acea ţară să ia măsurile de apărare necesare. Nu mai are cine să îi apere pe români în ţara lor, de hoardele ce se ascund sub nume româneşti ?.
ceea ce dovedeste ca pedeapsa cu moartea trebuie introdusa pentru TOATA CARAPACEA DE TRADATORI care s-au instalat in spinarea romanilor: sincer, gazarea ar fi o moarte prea dulce pentru acesti criminali
Gazarea ar fi o executie prea usoara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vreau executii in piata publica, sa -i vada toti criminalii potentiali si sa stie ce-i asteapta.
Domnul Radu „gazarea” nu a existat si nu s’a practicat nicaieri in lumea asta in afara de USA in cazul executiilor criminalior condamnati la moarte, in camere gen cheson etans, dar cum spune cineva mai jos, putem revenii la traditionala „teapa” a marelui nostru TEPES Voda! :)
Introducerea pedepsei cu moartea se cere grabnic lagalizata!
traditia locului e tragerea in teapa ca pe timpul lui Vlad Tepes.