google.be caroline.gunderode@gmail.com 109.133.42.42
TITLUL: Academicieni specializați în jurnalism au avertizat împotriva parteneriatului Google cu News Corp pentru finanțarea Digital News Academy a Universității din Melbourne. În Franța, Facebook plătește milioane de euro mai multor mass-media importante, ceea ce ridică problema dependenței anumitor redacție franceze. Dependența tot mai mare a sectorului media de giganții digitali are ca efect să pună soarta și direcția jurnalismului în mâinile GAFAM. Când Google colaborează cu un gigant australian al media de știri Prin urmare, News Corp Australia s-a asociat cu vechiul său nemesis, Google Australia , pentru a crea această academie care să trimită sute de jurnalişti la o şcoală de afaceri universitară. Președintele executiv al News Corp Australia, Michael Miller , a spus că academia va construi o Australia mai puternică „prin informarea societății prin raportare și advocacy puternice și curajoase”. „Academia va juca un rol în echiparea organizațiilor din mass-media și a profesioniștilor din știri – de la reporteri de teren la editori și editori – cu setul de instrumente, abilitățile și spiritul de ultimă generație necesare pentru a profita de oportunitățile oferite de media digitală”, a spus Miller. Cadrele academice au avertizat că parteneriatul va permite Google să modeleze programele de educație în jurnalism. Într-un articol publicat pe The Conversation , trei cercetători în jurnalism au avertizat împotriva finanțării unei academii de jurnalism de către un gigant media controversat și un gigant tehnologic și mai controversat. Academicienii sunt îngrijorați că academia va crește influența Google în industria media „Să te bazezi pe Google pentru a umple golul în bugetele de formare ale organizațiilor de știri este o problemă. Acest lucru permite Google să modeleze curriculum-ul, în timp ce pare să susțină industria jurnalismului pe care a fost acuzat că o subminează ” , scriu ei . În urmă cu 12 luni, Google a semnat un acord pe mai mulți ani cu News Corp, prin care motorul de căutare a plătit jurnalismul de pe site-urile de știri din întreaga lume. Alte organizații media, inclusiv Guardian Australia , au semnat și ele contracte cu Google anul trecut. Facebook va oferi bani pentru un „fond de inovare” pentru 170 de ziare regionale australiene. În Franța, Facebook a pariat pe BFMTV, Le Monde și Brut În septembrie 2019, Facebook a anunțat noi parteneriate în Franța și Europa în jurul creării de conținut video exclusiv pentru Facebook Watch, spațiul dedicat video pe Facebook, care permite utilizatorilor să descopere conținut, să se informeze și să se distreze. Rețeaua de socializare a semnat un parteneriat cu trei media tricolore (BFM, Le Monde și Brut), care s-au angajat să producă conținut exclusiv pentru platforma sa video. Cotidianul de seară avea să ofere un serial săptămânal, „Planul B”, dedicat raportării despre problemele de mediu. Brut avea să găzduiască o emisiune de știri de luni până vineri. În ceea ce privește canalul BFMTV, acesta și-ar trimite în fiecare seară gazda vedetă Bruce Toussaint pentru a descifra știrile zilei și a anima o secvență anti-știri false. Toate acestea încearcă să explice de ce Veran comentează măsurile sanitare la Brut sau de ce BFMTV se află puternic sub influența și purtătorul de cuvânt al Statului. Mai mult, MO Fogiel (șeful bfm) este foarte aproape de actualul președinte. La fel ca dependența de „acționarii miliardari” sau proximitatea de puterea politică, mass-media „principal” franceză a devenit și ea dependentă de GAFAM. Ecosistemul de publicare al rețelei sociale a devenit un instrument vital pentru acest sector. Asfixiate financiar și părăsite de cititori, mass-media tradițională franceză a găsit într-adevăr în publicul adus de GAFAM o gură neașteptată de aer proaspăt. Și această servitute voluntară are în mod necesar un impact asupra imparțialității acestor redacții și deci asupra sincerității informațiilor pe care le difuzează. Independența presei subminată de GAFAM Dependența tot mai mare a industriei media de veniturile din publicitatea digitală a dus la predarea destinului și direcției jurnalismului către marile corporații care domină această piață precum Google și Facebook. În 2019, o analiză a datelor privind traficul site-urilor web de la șase dintre cei mai mari editori de ziare din Marea Britanie a constatat că mai mult de o treime din vizitele lor au venit de la Google și Facebook. Un studiu al News Media Alliance a constatat că Google a câștigat 4,7 miliarde de dolari din furnizarea de conținut de știri în 2018, care, deși doar 4% din veniturile sale totale în acel an, echivalează cu 33% din veniturile totale din publicitate contribuite de industria presei în ansamblu. Studiul mai menționează că între 16 și 40% din rezultatele căutării Google sunt articole de știri. Google a influențat jurnalismul mai mult decât orice alt gigant tehnologic de-a lungul anilor, cu diverse inițiative de la AMP la „ raportare originală ”. GAFAM-urile folosesc criterii vagi și selective pentru a considera dezinformarea unora ca faptă și faptele altora ca dezinformare, pentru a menține monopolul asupra informațiilor publice. După criza Vestelor Galbene, criza Covid-19 a scos, la rândul său, la lumină o criză profundă a neîncrederii cetățenilor față de așa-numitele mass-media „mainstream”, care, sub controlul „indirect” al GAFAM, aplică o cenzură din ce în ce mai agresivă. faţă de vocile disidente. Milioane de cetățeni așteaptă o presă liberă, independentă, curajoasă, cinstită și cu siguranță nu o presă supusă unor noi stăpâni. |
Comenteaza