Mihai Vinereanu
13 aprobate

vinlinguist@gmail.com
92.84.226.44
Nu se poate spune că Vechiul Testament este anti-creștin pentru că, tehnic vorbind, textele Vechiului Testament au fost scrise cu secole înaintea apariției creștinismului. Pe de altă parte, este la fel de adevărat că cele două doctrine sânt în mare parte, diametral opuse. Creștinismul propovăduiește iubirea aproapelui și o atitudine generală de pace și înțelegere între oameni. Iudaismul, în schimb, este o lege pentru un popor care se consideră ales în disprețul celorlalți. În plus, se știe că Iisus a călătorit mult de la vârsta de 13 ani până la vârsta de 30, perioadă din care a stat cel mai mult în India. Aici a cunoscut hinduismul, precum și budismul, dintre care l-a a tras mai mult acesta din urmă din care s-a inspirat în noua sa concepție despre rostul omului în lume. Nu se poate admite că Iisus nu a cunoscut și nu a îmbrățișat și doctrina karmei și a reîncarnării care reprezintă pilonul de bază a celor două religii din Asia. În Noul Testament, citit cu atenție, apar o serie de spuse ale lui Iisus care sugerează ideea karmei și a reîncarnării, dar în același timp afirmațiile respective sânt destul de confuze, pentru s-a intervenit în textele originale, după primul Conciliu de la Nicea care a avut loc în anul 325, d.H.
După părerea mea, creștinisul trebuie să reconsidere principiul karmei și al reîncarnării care a existat în creștinismul primar, mai ales că omul modern îmbrățișează tot mai mult aceste idei. Cu toate acestea, principiul karmei contravine cu cel al invierii din morți care nu are de fapt nicio jusitificare logică, în timp ce principiul karmei și al reîncarnării este dovedit cu prisosință de tot mai mulți cercetători moderni. Quod erat demonstrandum