Prof. univ. dr. Ioan Sabău-Pop:
Prin complicităţi şi trădări, am ajuns să dăm judeţe întregi urmaşilor grofilor!
Spuneaţi că la această oră noi suntem în situaţia în care din teritoriul României se revendică de către urmaşii grofilor 230.000 de hectare din judeţele Mureş şi Harghita?
După datele pe care le am de la prefecturi, sunt în jur de 200.000-230.000 ha de pădure care se revendică din judeţele Mureş şi Harghita. Asta fără să cuprindem Haţegul, Sălajul, Munţii Apuseni, Bihorul, unde sunt revendicate de asemenea zeci de mii de hectare.
Cât valorează toată această poveste?
Dacă luăm în calcul şi restituirile averilor bisericeşti, în jur de 60 de miliarde de euro… După anul 1990, în materia proprietăţii, s-au dat o serie de legi referitoare la restituire, la refacerea proprietăţilor de dinainte de 1990, în baza unor măsuri abuzive ale diferitelor entităţi ale statului român de atunci. În principiu, măsura trebuia să fie luată, dar ea trebuia corelată cu realitatea, trebuia să aibă la bază nişte documentări, nişte fundamente ale unor cercetări privind proprietăţile, pentru că noi riscăm să ne întoarcem la anul 1700 cu proprietăţile din Transilvania.
Practic, epoca feudală din Transilvania revine acum pur şi simplu în anul 2012, prin lipsa de reacţie a statului român…
Prin legislaţia statului român, prin reacţiile de autoritate ale prefecturilor, ale consiliilor judetene… Spre exemplu, am fost recent la Sf. Gheorghe şi am aflat că s-au dat circa 20.000 de hectare de păduri fie de către Prefectură, fie de către instanţele de judecată, prin inconştienţa unor judecători, a unor oameni cu drept de decizie în această ţară.
Ce s-ar putea face în acest sens, pentru că situaţia este deosebit de gravă aşa cum o prezentaţi dumneavoastră?
Problema este cu adevărat foarte gravă şi ceea ce s-ar putea întreprinde ar fi o măsură legislativă care să împiedice producerea acestor fapte, a acestui fenomen, a procedurilor de revendicare şi de refacere a fostelor proprietăţi istorice, proceduri cărora statul român nu le poate face faţă.
Mai exact… ?
Mai exact, autorităţile statului român fie nu realizează, fie sunt inconştiente, fie sunt parte la aceste complicităţi, fie miza o constituie sume foarte mari de bani. Prefectul judeţului Mureş a fost căutat să fie mituit. Conducători din ocoalele silvice, inclusiv de la noi, au trecut de partea cealaltă, cu documente cu tot, unele falsificate, beneficiind de tot felul de avantaje, iar statul român nu are nicio reacţie. De exemplu, există o societate de avocatură din Cluj angajată de Regia Naţională a Pădurilor ca să o apere, iar această societate a trecut de partea cealaltă, pentru procente din suprafaţa pădurilor care se retrocedează. Sunt retrocedări la comandă, se retrocedează parcele întregi…
Din câte cunosc, după Marea Unire, grofii din Transilvania au primit despăgubiri pentru teritoriile încorporate României…
Am în faţă documente, cum este şi acest Tablou al Moşiilor din 1934, care sunt documente foarte clare, sunt listele trecute şi sumele imense primite…
Adică le-am dat o dată banii şi le mai returnăm şi proprietăţile?
Noi le-am dat banii! Sunt cercetători care afirmă că România a dat în jur de 100 tone de aur despăgubiri pentru asta. Sunt două lucruri de precizat. Că România a vrut să tranşeze această problemă datorită entuziasmului general creat, că a devenit o ţară atât de mare şi că România, în acea perioadă, era foarte bogată, avea rezerve extraordinare. Esenţial este acordul de la Paris din 28 aprilie 1930, care creează Fondul Agrar, România dând acolo banii pentru despăgubiri. România, în acel moment, nu mai era datoare, era dator acel fond agrar care era considerat fond de garanţie, atât pentru noi, în calitate de stat care am preluat aceste proprietăţi, cât şi pentru ei, creditorii acestei sume, în calitate de persoane care au fost expropriate.
Dumneavoastră sunteţi avocat din partea cui?
Am apărat de exemplu prefectura judeţului Mureş, am apărat comisii locale, comunale şi persoane care au avut asemenea proprietăţi, bineînţeles mai mici, cei care au fost beneficiarii unui hectar sau două de pădure ca urmare a reformei agrare. Din punctul de vedere al evidenţelor, cartea funciară este un document foarte important, riguros şi serios, dar ea a dispărut, şi atunci inginerii şi topografii fie au refuzat să lucreze cu statul român – vorbim de anii ’20 -, fie au plecat şi ei cu grofii, ducându-se unde erau plătiţi. S-a lăsat problema aceasta în aer…
În 1940, când a fost ocupată Transilvania, a venit Horthy cu două ordonanţe guvernamentale care au anulat reforma agrară şi a reînscris proprietăţile pe numele foştilor proprietari. Această reînscriere se descoperă abia acum, şi statul român nu are reacţie nici în 1944, în octombrie, când se eliberează teritoriul Transilvaniei, nu are reacţie nici Regele atunci când ia măsuri de redresare a problemelor din Transilvania, nu are nici guvernul muncitoresc al lui Dej, nici al lui Ceauşescu, aşa cum nu au nici cei de astazi. Noi, astăzi, suntem în faţa efectelor ordonanţelor guvernului horthyst, care era de orientare fascistă, şi îl avea de exemplu pe Banffy ministru. Banffy de la Sălaj, cel care a venit în septembrie 1940 cu armata ungară şi care a omorât la Trăsnea 263 de pesoane, revendică proprietăţile respective prin urmaşii lui.
Eu am adus documentelele. Guvernul României trebuie să meargă la Paris să recupereze acele 163 de volume de documente care păstrează toate arbitrajele pe care le-a avut România şi sumele pe care le-a plătit, apoi de la Fondul Agrar, să recupereze toate documentele care există…
Cineva trebuie să plătească pentru trădare şi complicitate…
Toate guvernele din România au trădat şi au furat. Ar trebui să mai facă ceva şi pentru ţara asta, pentru ce a mai rămas din ea, pentru că trebuie să vă precizez căteva lucruri: în lipsa cărţilor funciare, ei vin, aduc cărţi funciare de la Viena, din Ungaria, în limba germană, maghiară, le duc la tribunal – de exemplu, e un proces acum, în 9 iulie, la Brăila, la care merg pentru 29.000 ha, unde documentele din dosar sunt cărţi funciare în limba maghiară -, iar eu trebuie să contradovedesc. În arhivele statului român, ale fondului Ministerului Finanţelor, la fondul Cluj, se găsesc foarte multe documente, inclusiv procese-verbale, liste, adrese, care sunt ignorate de autorităţile române. Există dirijări din exterior, complicităţi mari, trădări…
Nu ne vindem ţara , o dăm gratis…!
Eu îmi asum cele spuse… Este esenţial că în 1921 s-a făcut reforma agrară, este esenţial că marile proprietăţi au fost preluate de statul român ca urmare a optanţilor unguri şi a reformei agrare, că noi nu am evidenţiat în forme scriptice, în cărţi funciare evidenţele. Eu vin şi mă apăr cu ce este scris în cartea funciară, unde amărâţii nu şi-au înscris proprietăţile. S-au bucurat atunci, le-au exploatat câţiva ani, până în 1947, când au venit Amenajamentele Silvice, care au descurajat acest lucru, deoarece pădurea a fost luată de stat. Statul român trebuie să dea legi care să îndrepte aceste lucruri, eu am doar nişte idei, eu nu fac parte din nicio structură de autoritate, eu sunt doar avocat şi cercetător, şi rămân uluit că noi trebuie să mai căutăm încă o dată un Horea care să se răzvrătească împotriva a ceea ce face statul român. Acest lucru este foarte grav!
Marcel Bărbătei (Cotidianul)
02 iulie 2012
Re: Adevărul Creaţiei, Alternativă la religii…
Vasile Roaita
12.07.2012 la 12:00 pm
:
„Stimate Domnule Nicu,
In comentariul meu pentru acest topic nu m-am referit la legionari, probabil va referiti la comentariul meu de pe alte topicuri.
Eu nu “trag” in români indiferent daca sunt comunisti sau legionari. Trag doar in infractori.
.
[url=http://www.ziare.com/impozit/impozit-venit/invitatii-ziare-com-bogdan-glavan-evolutia-gandirii-liberale-de-la-revolutia-americana-la-crin-antonescu-1178369?utm_source=Newsletter__Ultimele_24h&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_68791] Oamenii încep să se trezească.
Vasile Roaită nu eşti singurul care gândeşti bine, dar nu uita că nu toate credinţele tale sunt adevărate.
Trebuie să fac precizarea că ce ai scris în această postare este Adevărat; fireşte după cum mă duce mintea mea nu a altuia.
Ateismul tău este o credinţă simplă ce nu o poţi dovedi ca fiind Adevăr. Ca să ţi-o impui ca Adevăr ai nevoie de aderenţi, de martori cât mai mulţi. Aceasta-i regula tuturor religiilor devenite „adevăr”.
Dacă eu vă scriu că sunt Mesia, n-o fac pentru a fi crezut, pentru a crea o religie. De religii şi partide este lumea plină.
Omenirea, şi urgent Naţia noastră Română, are nevoie să ştie Adevărul pentru a se salva de la pieirea dorită de evrei.
Naţia Română are nevoie de Adevăr, nu de un „adevăr” în jurul căruia să se strângă.
Numai ADEVĂRUL ne va face slobozi.
ADEVĂRUL nu este al meu, al lui Ion Coja, Isus Cristos, Mahomed sau Moise. ADEVĂRUL este numai al Creatorului nostru care ne-a dat un Pământ şi o limbă cu care să comunicăm între noi. Noi Românii nu aveam nevoie să învăţăm limbile altora ca evreii, pentru că nu suntem cotropitori, dornici de furat. Înţelepciunea lui Traian Băsescu, nu o vede nimeni, când le aminteşte evreilor ruşi, că noi nu avem experienţa lor, de cotropitori.
Ion Coja şi toţi credincioşii în dumnezei văd numai defectele celorlalţi (paiele) iar pe ale lor (bârnele) nu şi le pot vedea.
De aceea vă cer tuturor să-mi arătaţi bârna (greşala, credinţa) din ochiul meu pe care n-o văd dar mi-o vedeţi voi.
Limba noastră, a strămoşilor noştri a fost învăţată de toţi cotropitorii noştri pentru a putea să ne fure. O mulţime de idiomuri ale limbii strămoşilor noştri se găsesc în toate limbile europene. DEX-ul este o dovadă copleşitoare a statorniciei poporului, astăzi, numit Român.
Atenţie!
Eu, Traian Ioan, care am descoperit că sunt Şilo, scriu pentru toţi oamenii, ştiind că numai cei care sunt mai puţin proşti decât mine, vor citi şi mă vor, judecat.
Evreii care ştiu, chipurile, multe limbi sunt mult mai proşti decât mine, care nu ştiu să judec decât în limba Neamului meu. Evreii ştiu multe limbi şi învaţă pentru a putea fura, asta nu înseamnă că sunt mai puţin proşti decât mine.
Evreii învaţă totul numai pentru a fura!
Victor Ponta este un exemplu de jidan sadea, de hoţ.
Statele Unite ale Americii sunt pline de hoţi, de jidani.
Noi am avut Cismarul nostru care ne-a condus mult mai bine decât ne-au condus ţiganul şi evreul care l-au ucis. Astăzi tragem ponoasele prostiei noastre de a crede toţi ţiganii şi evreii care au venit să ne fure, spunându-ne că ne vor binele.
@nicu, toader, Vasile Roaita
Cu enorma bucurie vad discursuri complementare si resepect reciproc. Voi dati un exemplu bun de tot. Eu vad ca dezvoltati ce aveti in comun mai degraba decat sa va luptati asupra a ceea ce aveti diferit, cea ce gasesc a fi deosebit de intelept si un model de continuat. Sunt onorat a ma afla in preajma dumneavoastra.
Re: Adevărul Creaţiei, Alternativă la religii…
Vasile Roaita
08.07.2012 la 6:21 pm
NU, nu!
Eu nu te cred mai prost decât mine!
Eu înţeleg, ştiu că eşti mai puţin prost decât mine şi de cât mulţi alţii, care se cred înţelepţi, aleşi, ne-ştiind nici ei de cine.
Nici un curent politic bazat pe credinţă nu va reuşi să salveze vreo Naţie!
Când scrii că „apoi trebuie studiată Biblia greşeşti!
Cine studiază Biblia înainte de a-L descoperi pe Sântio, Creatorul nostru, face fără să vrea, adică din prostie, jocul evreilor şi al jidanilor care au inventat tot felul de dumnezei (Isaia 44:10) la care să se roage prostimea.
Omenirea nu va pieri, fiind creată de Sântio Creatorul Real, care va fi descoperit omenirii prin judecată. (Isaia 5:16)
Ziua de judecată, „Vasile Roaită”, este foarte aproape.
De pierit vor pieri toţi dumnezeii şi diavoli inventaţi de omul viclean, hoţ, mincinos şi criminal.
Privind creaţia, numită, mai nou, natură, îi vedem perfecţiunea, armonia care nu puteau veni în existenţă în urma unei explozii.
Oamenii aleşi de Sântio, au descoperit legile care stăpânesc Creaţia, stabilite de Sântio. Legi care nu pot fi călcate sau interpretate cum sunt legile imaginate şi scrise de oameni pentru a-i conduce pe oameni.
Eu, Românul Traian Ioan, L-am descoperit şi stau de vorbă cu El, în fiecare seară şi-n fiecare noapte, cerându-i să mă ajute să-L fac cunoscut omenirii.
Sunt sigur de reuşită, pentru că El îmi scoate în cale oameni mai puţin proşti decât mine şi de cât toţi evreii la un loc.
Strămoşii noştri nu erau conduşi prin credinţă!
@ZOB
„Vasile Roaită.
Aveţi dreptate. Intelectualii nu sunt altceva decât nişte organisme dotatea cu mijloace mai perfecţionate de supravieţuire. Le lipseşte în general conştiinţa morală.”
Ah, nu, nu Zob, Vasile nu este impotriva ‘intelectualilor’, aici te-ai pripit.
Cum sa le lipseasca intelectualilor ‘constiinta morala’? Acest atribut are o propensiune prea putin dependenta de ‘clasa educationala’ sau ‘profesionala’ dar este neaparat legata de ‘caracter’ precum si de participarea sociala, cu toate aspectele sale (multiple!).
@VASILE ROAITA 08.07.2012 la 6:21 pm
N-am ce sa fac, Vasile…iar ai o bila alba! (relativ la mesajul postat dupa datele de mai sus, 08/07/12, 6:21 pm.
Scrie mai mult, reusesti ceva dificil, sa trecori idei importante – pentru unii radicale si deranjante! – intr-un ton moderat si cu o solicitudine pe are incep sa le admir.
Auto-interogatia si curajul de a ‘gindi liber’ sunt cele mai de pret arme!
Continua sa (te) intrebi. Sinceritatea este imuna la mai toate opresiunile.
Numai de bine!
Stimate Domnule Nicu,
In comentariul meu pentru acest topic nu m-am referit la legionari, probabil va referiti la comentariul meu de pe alte topicuri.
Eu nu „trag” in români indiferent daca sunt comunisti sau legionari. Trag doar in infractori.
Daca ii critic pe unii sau pe altii o fac, conform viziunii mele, pentru binele neamului românesc. Poate uneori gresesc. Ma pot corecta.
Exemplificand punctul 12 de la „Carticica sefului de cuib”, realizez cat de mult seamana propaganda comunista cu cea legionara. Probabil au o sursa comuna de inspiratie.
Este bine sa cunoastem sacrificiile legionarilor, credinta lor ca români, dar trebuie sa cunoastem si sacrificiile românilor, cei care au crezut in binele neamului românesc. Si care s-au pacalit precum si legionarii.
Trebuie sa respectam istoria si sa nu mai repetam greselile trecutului.
Dupa umila mea parere nationalismul care s-a dezvoltat in timpul si dupa WW1 a luat 4(patru) forme : nationalismul politic(nazist), nationalismul corporatist(fascismul italian), nationalismul religios(legionarismul) si nationalismul bolsevic(internationalismul). Toate patru sunt „lucratura” masoneriei(sau a altor oculte) si au avut drept scop sa determine acel razboi WW2, cu acel conflict al nationalistilor de toate nuantele cu internationalistii. Conflict artificial pentru ca era planificat sa castige internationalismul. Acele oculte masonice au profitat si experimentat pe naivitatea popoarelor, pe dorinta lor de emancipare si eliberare, nazismul, fascismul si legionarismul. In cazul nostru, al românilor, imi este clar ca oculta masonica a profitat de dorinta românilor de emancipare si i-a atras in capcana legionarismului. Cei care au ocultat aceasta miscare precum A. C. Cuza, Mircea Eliade, Pamfil Seicaru, Horia Sima si alti lideri masoni legionari, „au scapat” sau a u fost facuti „scapati”. Cei naivi, care chiar au crezut ca legionarismul este pentru români au murit precum Zelea, Nae Ionescu, etc.
Eu nu denigrez pe legionarii care au crezut in valorile legionarismului si au murit pentru acestea, dar acestea erau o capcana pusa de oculta masonica.
Desi ma repet, reliefez iar asemanarea sloganelor din „Carticica..” cu sloganele comuniste si ca deci ambele miscari sun generate de aceeasi oculta.
Tot referitor la punctul 12 din „Carticica..”, doresc sa mentionez ca nu se face nicio mentiune ca taranul român sa-si faca sau sa-si termine niste studii scolare, sa citeasca pentru a-si largi orizontul cultural, sa invete cel putin o limba straina, etc. La aceste cunostinte capatate de taranul român la punctul 12 nicicand nu va putea sta in fata unui evreu care
va avea studiile terminate, va cunoaste cateva limbi straine, etc. Taranul nu va invata decat tot sa fie robotitor al pamantului pentru a-i imbogati si mai mult pe cei bogati.
Lumea de azi este lupta de supravietuire dar nu una animalica in care omul isi impusca adversarul. Ci va fi o lupta ce va fi castigata de cei mai bine instruiti, a celor eruditi, culti. Cei cu creier mai dezvoltat vor invinge, nu cei cu masa musculara. Parerea mea.
Am ajuns asa pentru ca mii si zeci de mii de legionari, poate oameni culti si educati au murit pentru aceasta idee. Si ce folos ? Azi am ajuns sa avem 50 % prezenti la examen de bacalaureat din care au trecut circa 40 %. Pai neamul românesc are nevoie de legionari eroi morti sau legionari vii care sa ne lumineze ? Si o repet, sa ne „lumineze” nu cu lumina adusa de Pasti de la Ierusalim ci cu stiinta cunoasterii, a cunostinteleor, a aducatiei, a culturii, a moralei care nu se invata decat in scoala si in familie. Daca stai numai in credinta, fara cunostinte, nu-i vei intrece pe evrei, nu-i poti dovedi sa ocupi un loc dse munca in intrecere cu ei. Dumnezeu a dat acest pamant sa-l foloseasca cei mai valorosi dintre pamanteni. Daca noi nu vom fi fi bine pregatiti profesional(limbaj de lemn comunist, dar semnificativ), alte natii vor veni sa ne ia locul. Si cu ceea ce ne invata „Carticica…” nu vom face fata pentru ca altii mai bine pregatiti ca noi(evreii, tziganii), aplicand cele mai noi cuceriri ale stiintei si tehnicii, vor face o agricultura de inalt nivel. Pentru aceasta trebuie ingineri agronomi, horticultori, viticultori, medici veterinari, ingineri mecanici si nu numai, deci studii si facultati, etc. Un sef de cuib nu se poate substitui unor asemenea valori fie pentru ca nu se mai nasc enciclopedisti fie pentru ca nu este un secretar de partid PCR care le facea pe toate si le stia pe toate.
Mihai Stancescu-Pavaloaie
11.07.2012 la 5:34 pm
TORTIONARII EVREI DIN REGIMUL BASESCU IMPOTRIVA POPORULUI ROMAN ( 2004-2012)
RADU FELDMANN ALEXANDRU- implicat in afacerea ,,ROSIA MONTANA,, actionar impreuna cu GEOERGE SOROS in corporatiile canadiene.Vinovat de iradierea apei,si imbolnavirea populatiei in ROSIA MONTANA
RADU BERCEANU-BERGOVICI- implicat in jaful national,exploatarea DELTEI DUNARII,poluarea ei,si uciderea unor specii rare de pasari.
-implicat in afacerea ilegala de armament,de vinderea armelor catre organizatii teroriste,Ceceniei si altor state.
– implicat in Furtule fonduriilor europene impreuna cu elena udrea.
AUREL VAINER- seful comunitatii evreesti din Romania,sustinator al Guvernului pro-Basescu. Implicat in denigrarea Romaniei pe plan mondial,implicat in coruptie,in furtul fonduriilor europene si in delapidarea lor.
-implicat in jefuirea fonduriilor pentru cimitirele evreesti,si in scandaluri de coruptie,precum si in gravarea zvasticiilor pe Sinagogi,pentru a primit fonduri B nai B rith.
-vinovat pentru uciderea prostituatei FLORINA POPA in data de 3.02. 2010
LYA BENJAMIN- sustinatoare fanatica a regimului tortionar Basescu.Creatoarea de istorie falsa si a monumentului ,,holocaustului,, din Bucuresti.
– implicata in scandalul ovulelor din clinica israeliana,,SABYC,, de provocare a avorturiilor ilegale impotriva romancelor,si deciziilor lor.
PETER EKSTAIN KOVACS- evreu maghiarizat,sef la UDMR ,si consilier al presedintelui Basescu. Propagandistul pentru ROSIA MONTANA,prin bagatelizarea protestului condus de el,impotriva proiectului cu cianuri.
Vasile Roaită
Aveţi dreptate. Intelectualii nu sunt altceva decât nişte organisme dotatea cu mijloace mai perfecţionate de supravieţuire. Le lipseşte în general conştiinţa morală.
Toader
1. Dacă legiuitorii postpucişti nu ar fi proiectat legi favorabile străinilor atunci ar fi fost omorâţi de agenturile străine. Dumneavoastră ce aţi fi făcut în locul lor?
2. Ura între români este cultivată de ţigani de unguri şi de evrei dar şi de românii care îşi vând neamul pentru câteva lături. Ura este cultivată de creştini, de legionari, de anticomunişti, de capitalişti pentru a submina puterea naţională a românilor.
3. Există o luptă profundă ascunsă nevâzută între rase în România. O puteţi detecta în răbufnirile ei biologice ( acapararea femeilor românce de ţigani), acapararea bărbaţilor români de ţigănci. Lupta aceasta se manifestă în lupta pentru supremaţia ungurilor în averi, în putere politică. De asemenea lupta dintre ţigani şi români se manifestă în deposedarea directă a românilor de produsele muncii lor, în acapararea treptată a poziţiilor economice ale românilor. Evreii au şi ei partea lor de luptă contra românilor prin afacerile oneroase menţionate în presă.
Toate acestea arată că ura nu este numai un produs al manipulării informaţionale ci este un produs natural al luptelor dintre rase la nivelul României.
Ceea ce putem face realist este să armonizăm pe cât este posibil nevoile acestea divergente. Aceste nevoi divergente ale neamurilor sunt exploatate în detrimentul românilor de către capitaliştii străini. Nu trebuie să muşcăm momeala capitalistă a dezbinării artificiale. Probleme reale sunt dar le putem rezolva între noi.
Ce faceţi legionarilor? Dormiţi? Sunteţi disciplinaţi, nu? E în regulă. Trăiască Iisus. Piară poporul român.
Eu unul îmi copiez acest text pentru a studia mai bine problemele de acest tip.
Deocamdată în faţa acestei probleme pot spune doar atât: există două tabere adică poporul român şi străinii. În faţa acţiunii organizate şi meticuloase de deposedare poporul român nu are nici o recţie organizată. Defectul stă în lipsa de unitate a românilor. Sub pretextul anticomunismului românii nu îşi vor apăra ţara deoarece capitalismul interzice comuniunea de opinii şi de acţiune. Anticomuniştii de serviciu creştinii de serviciu, capitaliştii de serviciu trebuie să facă ceva pentru unificarea poporului român împotriva fărâmiţării avuţiei naţionale. Dacă creştinii, legionarii, capitaliştii şi în general anticomuniştii nu vor face nimic pentru unificarea acţiunii străinilor de deposedare a poporului român se vor face vinovaţi de trădare şi s-ar putea să plătească chiar cu viaţa atitudinea lor.
@Vasile Roaita
Imi pare rau ca trebuie sa va reamintesc ca legionarii aveau in preocupari tocmai problemele pe care le ridicati.
Nu va suparati, dar vad din nou superficialitatea cu care abordati anumite probleme. Probabil fiindca ati facut parte din PCR, nu mai sunteti in stare, sau nu doriti sa mai cercetati si altceva.
In educatia legionarilor intra si componentele de care vorbiti.
–
Discutii la sedintele educative legionare:
Carticica Sefului de Cuib, puctul 12.
„Iata cateva titluri de discutii satesti.
1.Cum s’ar putea obtine o recolta mai buna(grau, porumb, vie.etc.)
2.Care sunt recoltele daca ingrasam pamantul.
3.Este bine sa semanam mereu acelas fel de cereale pe pamant?
4.S’ar putea face ca satul sa-si cumpere o masina de treierat?
5.Cum s’ar putea obtine un pret mai bun pe produsele taranesti?
6.Cum trebuie sa ingrijim vitele?
7.Crescutul pasarilor n-ar putea aduce un venit gospodarului, asigurandu-i o hrana mai buna?
8.Cum s’ar putea infrumutesa satul? Imbunatati drumurile, podurile? Ingrijirea Bisericii si a cimitirelor, a scolii?”
–
Atunci cand va referiti la legionari, va rog s’o faceti in cunostiinta de cauza sau sa nu mai faceti referiri deloc.
Hai sa fim corecti si cinstiti si cu noi insine si cu cei din jur. Hai sa nu mai vorbim „vorbe”, ci sa umblam in adevar.
Si daca tot vreti sa puneti punctul pe „I” in Transilvania atunci puneti-l .
Stiti, probabil la fel de bine ca mine, ca tot ce se face e legal. DA, legal.
Din moment ce „retrocedarea” nu se face pe harta anilor 38, sau 45 – care releva proprietatile la momentul „venirii comunistilor” care au confiscat etc. etc. si harta dupa care se face restitutia in Transilavania a fost, este si va fi cea din 1877 … de pe vremea imperiului Austro-Ungar.
Cine a aprobat ca acea harta sa stea la baza legii „restituirii in totalitate”. Ce drepturi rezulata din reconfigurarea in teren, in anii 2000, a proprietatilor din 1877 ?
Pai exact proprietatile grofilor de care vb.
SI ESTE LEGAL din moment ce un anume guvern a aprobat acea harta ca fiind VALABILA. Acum nu putem decat sa privim si sa plangem. PUNCT
Sunt onorat de raspunsul dvs.
Stiu, atat cat poate sti un om obisnuit, ce s-a intamplat in „Parlamentul anilor 90”. Cunosc lupta dusa de politicieni de marca si pozitiile lor ferme. Din pacate acea lupta, acel dialog extraordinar al marilor inteligente romanesti este prea putin cunoscut publicului si ati facut – ma refer ca generatie – prea putin pentru a scoate in evidenta telurile, strategia si victoriile de atunci. Ati fost marginalizati, scosi in afara „discutiilor publice” si nu ati „predat stafeta” intr-o directie care sa ne duca in alta parte decat in situatia de azi. Nu e un repros, nic pe departe, ci o constatare.
Acele vremuri din 90 ar trebui scoase „la suprafata” pentru a se vedea clar pe langa ce clipe de cumpana am trecut, ne-ati trecut, prin efortul dvs.
Nu pot sa nu remarc insa ca in situatia actuala ne poate cumpara oricine pamanturile, valorile si in final constiinta – unguri, arabi, evrei, chinezi, rusi etc. etc. Romanul e prea sarac, prea dezbinat si mai ales prea lipsit de speranta pentru a mai face ceva. Si cel mai grav dintre toate este ca nu mai putem fi uniti … decat in URA pentru ceva sau cineva. Asta e situatia si inca un pol de „URA” nu ajuta la nimic. Dimpotriva…
Daca vreti pot sustine demersul dvs spunand ca parcuri intregi si rezervatii montane intangibile dupa lege, terenuri ale armatei si altor servicii militare au fost „retrocedate” in Apuseni bisericii catolice … care taie fara opreliste de cativa ani buni. Dar la ce ar folosi asta ? Statul ?? Care stat ? Acela care a donat si insula Serpilor, si Padisul si Apusenii, si Rosia Montana in ultimile zile a unei guvernari absurde …prin 2008 ? Ungurii ne-au luat …? Care unguri ?? Cei de la Ministerul Mediului care s-au opus pana au fost destituiti sa dea avizul de exploatare la Rosia Montana ?
Asa ca lucrurile in materie de patriotism si dragoste de Romania nu se pot imparti atat de usor in „romani si unguri”. Poate mai corectati putin cate ceva din realitatea evocata de dvs – sunt romani mai tradatori ca unii „unguri” asa cum sunt unguri mai romani decat romanii nostrii care au cedat printr-o semnatura de premier averi incomesurabile. Iar daca tot vreti separatii etnice ar fi bine sa va aplecati si asupra supusilor „regelui cioaba” care ne-au taiat si ultima farama de cupru/fier din fabricile dezafectate/retrocedate, care ne-au facut de ras in lume, care ne otravesc zilnic viata prin mitocania si faradelegile lor.
Dar vrajba pe directie etnica e inutila azi – mai corecta ar fi vrajba dintre oameni cinstiti si hoti, intre oameni cu verticalitate si ticalosi, intre OAMENI si cozile de topor ale unor interese straine de ale noastre.
Respect.
Iata o problema grava, la care avem doar 3 comentarii din care : una ma trimite la http://www.fgmanu.ro si unde nu gasesti nicio solutie pentru problema si celelalte doua nici ele nu rezolva problema.
Dupa umila mea parere cauza acestui dezastru este tinerea neamului românesc in nelumina si misticism, in ignoranta si delasare, in „certitudinea” ca daca aprind o lumanare Cel de Sus ne va ajuta. Nu ne va ajuta nimeni daca nu ne luminam noi la minte, nu cu „lumina” de la Ierusalim adusa de Sfintele Pasti, ci cu lumina intelepciunii, a instructie, a culturii si moralei, a civismului care se fac in primul rand in cadrul scolii de toate gradele, apoi in familie si apoi studiind Biblia pentru a te hrani cu morala si intelepciune.
Cand taranii au fost improprietariti pentru sacrificiul lor pe front, dupa WW1, Regii, guvernele, partidele inclusiv legionarii, capii satului : primarul, notarul, invatatorul, preotul, jandarmul, trebuiau sa-i invete pe tarani sa-si inscrie improprietarirea la Fondul Funciar sau cum se numea atunci. Trebuiau sa-i invete marii ziaristi precum Pamfil Seicaru, Nae Ionescu, etc. In loc sa-i invete pe tarani ce sa faca pentru pamantul primit, ii invatau sa „lupte” contra evreilor si contra comunistilor.
„Marele” Rege Ferdinand, „intregitorul” de tara, cand a improprietarit taranii nu le-a spus si prin Decret Regal ca trebuie sa-si inregistreza proprietatile ? Dar juristii acelor vremuri ce au facut ? Tare-mi pare ca „intelectualiatea” interbelica ori a fost de rea credinta si nu a dus poporul român pe un drum corect ori a purtat o poleiala de clasa elevata sau mai degraba infatuata pentru ca generatiile care le-au urmat au ajuns cum au ajuns. (A se vedea rezultatele de la bacalaureatul din 2011 si 2012).
Si nu acuzati comunismul pentru ‘prostia” românilor pentru ca in comunism dictonul era „Invatati, Invatati, Invatati !”. Au daramat statuia lui Lenin ca nimeni sa nu-si mai aduca aminte de indemnul „Invatati, Invatati, Invatati !”. Si cand zicea acest lucru Lenin nu se referea la marxism ci la instructia cea de toate zilele in scoli si facultati.
PS. Recunosc ca si eu nu prea am invatat, aveam impresia ca sunt „destept”, smecher cum se zice. Acum la varsta senectutii imi dau seama ce prost sunt, mult mai prost decat m-ar crede si Traian Ioan.
Dumneavoastra, cei care sunteti „mai intelectuali”(scuzati comparativul unui om necultivat), invatati poporul sa invete, sa fie demn, mandru, sa nu stea ingenuncheat si sa faca matanii precum musulmanii, pentru ca nu stand ingenuncheati ne vom ridica mai repede decat cei care nu stau ingenunchiati.
Cititi pareriile legionariilor la adresa web:
http://www.fgmanu.ro
Dupa 20 de la aparitia anacronicei legi de „Restitutio in integrum” ne trezim si noi ca ungurii au luat … Transilvania ?
A fost „retrocedata” TOATA ROMANIA si interventia d-lui Coja pare mai degraba o „aprindere”, o atatare, o incercare – ca atatea altele – de gasirea „unui nod in papura” pentru tensionarea relatiilor cu ungurii.
Daca e sa fim drepti ar trebui sa ne uitam la Parlamentul anilor 90, la cei care au dat totul gratuit prin principiul enuntat mai sus… si eventual la gratiile de la Rahova, prin care ne zambeste unul dintre artizanii RETROCEDARII TOTALE A ROMANIEI.
daca guvernul actual nu actioneazain mod hotarat curand cea mai mare parte din transilvania va deveni proprietatea descendentilor fostilor grofi unguri.gm