CD denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
DOUA SISTEME DE GANDIRE REZONANTE Confucianismul, cunoscut și sub numele de ruism este un sistem de gândire și comportament originar din China antică. Descris în mod diferit ca o tradiție, o filozofie, o religie, o religie umanistă sau raționalistă, un mod de a guverna sau pur și simplu un mod de viață, Confucianismul transcende dihotomia dintre religie și umanism, considerând activitățile obișnuite ale vieții umane — și în special relațiile umane — ca o manifestare a sacrului, deoarece acestea sunt expresia naturii morale a umanității, care are o ancorare transcendentă în Cer. Platonismul este filosofia lui Platon(424-347 î.Hr.).) și sistemele filosofice desprinse din ea, deși platoniștii contemporani nu acceptă neapărat toate doctrinele lui Platon. Platonismul a avut un efect profund asupra gândirii occidentale. Platonismul afirmă cel puțin existența unor obiecte abstracte, despre care se afirmă că există într-un al treilea tărâm distinct atât de lumea exterioară sensibilă, cât și de lumea interioară a conștiinței și este opusul nominalismului. Acest lucru se poate aplica proprietăților, tipologiilor, propunerilor, semnificațiilor, numerelor, seturilor, valorilor adevărului și așa mai departe. Multe noțiuni platonice au fost adoptate de biserica creștină care a înțeles Formele lui Platon ca gânduri ale lui Dumnezeu, o poziție cunoscută și sub numele de conceptualism divin, în timp ce neoplatonismul a devenit o influență majoră asupra misticismului creștin în Occident prin Sfântul Augustin, doctor al Bisericii Catolice, care a fost puternic influențat de “Enneadele” lui Plotinus, care au fost fundamente pentru întreaga gândire creștină occidental de mai tarziu. Aceste randuri sunt o incearcare de a se inlatura credința comună că Vestul și Estul sunt conduse de două paradigme fundamental opuse, pragmatismul confucianist pe de o parte, în opoziție cu idealismul platonician, pe de altă parte. Filozofiile celor doi filozofi care au trăit momente similare din istoria lumii, în mijlocul unor circumstanțe geopolitice similare și înzestrați cu misiuni identice pentru a-și rupe societățile din cicluri autodistructive, cu accent pe crearea conducatorilor filozofi modelați de iubirea de înțelepciune mai mult decât dragostea de avantaj personal. Falsa dihotomie a “practicii” și a “idealului”, care i-a orbit pe mulți cercetători să exploreze conținutul complet al personalității filozofului sau al lucrărilor sale pe deplin de-a lungul secolelor, este eliminată pe măsură ce teme comune legate de Justiție, Bunătate și Frumusețe sunt explorate în lucrările ambilor bărbați ai stiintei. În creștinism, agape – din greaca veche ἀγάπη – este iubirea necondiționată, „cea mai înaltă formă de iubire, caritate” și „dragostea lui Dumnezeu pentru om și a omului pentru Dumnezeu”. Acest lucru este în contrast cu filia, iubirea frățească sau filocalia, iubirea de sine, deoarece îmbrățișează o iubire universală, necondiționată, care transcende și persistă indiferent de circumstanță. Ren in chineză: 仁, „umanism”, „umanitate”, „bunătate”, „bunăvoință”, “empatie” sau „dragoste”, virtutea fundamentală a confucianismului. Ea caracterizează devotamentul și comportamentul pe care le manifestă o ființă umană paradigmatică pentru a promova o comunitate umană înfloritoare. Acest concept dual nu numai că unește culturile din est cu vestul, dar este, de asemenea, vital dacă se dorește armonizarea interiorului cu universul exterior în căutarea adevăratei libertăți politice. Conceptul win/win – o strategie de negociere în care ambele părți obțin un avantaj aproximativ egal. Părțile convin să acționeze atât în propriul lor interes, cât și în interesul grupului sau societatii. Baza pentru orice situație avantajoasă pentru ambele părți este că compromisul și cooperarea trebuie să fie mai mult sau cel puțin la fel de importante ca concurența. De ce ar trebui oare să credem că un stat național puternic ca China trebuie să egaleze sau sa copie un stat corupt/imperial? De ce o noua Pax Sinensis? În istoria filozofiei chineze conceptul de „cooperare win-win” și virtuțile confucianiste de bază sunt principii care au ghidat relația Chinei cu alte culturi și națiuni incepand de la explorările secolului al 15-lea ale admiralului Zheng He până în epoca modernă. Aceste valori fundamentale – iubirea/renul agapic, justiția, dreptul cuvenit, cunoașterea și integritatea nu au fost niciodată considerate „teorii ale turnului de fildeș”, ci principii călăuzitoare reale de comportament și diplomație în aliniere deplina cu cele mai mari tradiții umaniste creștine din vest. În mod similar, atât paradigmele umaniste confucianiste, cât și cele creștine se află în opoziție puternică cu “filosofia imperială” a politicii britanice criminale a opiului, care a vizat strategic China pentru distrugere de-a lungul secolului al 19-lea și care, din păcate, a infestat paradigma occidentală de prea mult timp. Aceasta “filozofie imperiala” apartine aceluiași sistem oligarhic care și-a menținut o existență continuă încă din zilele întunecate ale Babilonului antic și care este angajat într-o ordine mondială incapabilă de auto-perfecțiune în conformitate cu orice standard de principii universal. Oligarhia de astăzi centrată pe axa New York – Londra știe, de asemenea, că noua paradigmă condusă de alianța multipolară, bazată pe gândirea în sistem deschis, cooperarea win-win, suveranitatea națională și creșterea constantă a puterilor productive ale muncii sunt incompatibile cu cerințele statice ale imperiului pentru umanitate și chiar pentru univers în ansamblu. Disonantele filozofiei impotente imperiale apartin sistemului oligarhic cat și angajamentelor și impulsurilor sale ideologice asociate, care sfidează “dreptul natural”. Drepturile naturale, dreptul la viata si dreptul la libertate nu trebuiesc confundate si amestecate cu drepturile contractuale ce exista intre cetatean si guvernul sau prin Constitutie unde se stabilesc drepturile generale si responsabilitatile si datoriile, asigurandu-se totodata si protejarea drepturilor naturale. Dacă constituția unui stat împiedică progresul minții, ea este disprețuitoare și dăunătoare. În general, putem stabili o regulă pentru judecarea instituțiilor politice, că acestea sunt bune și lăudabile, numai în măsura în care aduc toate forțele inerente persoanelor să înflorească, în măsura în care promovează progresul culturii sau cel puțin nu îl împiedică. Această regulă se aplică si legilor religioase, precum și celor politice: ambele sunt disprețuitoare dacă impun minții orice fel de stagnare. Suntem prea des atrași de pierdantul obicei de a crede ca gânditori greci antici precum Platon și maestrul său Socrate ca fiind “filosofi ai turnului de fildeș”, pierduți în tărâmul abstract al „ideilor” și idealurilor utopice detașate de toată realitatea și lupta umană de pe pământ. În aceaste randuri se incearca a se spulbera această fantezie prin introducerea dinamicii geopolitice în care au trăit atât Socrate, Platon, cât și o rețea de gânditori străluciți și au luptat pentru binele societatii pe o multitudine de niveluri: militar, cultural, științific și politic. Platon a creat o vastă rețea internațională de aliați care au fost coordonați din ce în ce mai mult prin academia sa ca sa lupte efficient impotriva fortelor sofiste oculte orientale. Aceste culte au controlat marea strategie imperială, finanțele, religia și chiar strategia militară pentru nenumărate generații. Dacă societatea umană este capabilă să se elibereze de capcanele ciclice ale colapsului care au caracterizat fiecare încercare de ordine socială umană din punct de vedere istoric, atunci trebuie să se raporteze la nevoia de reguli, lege și govern, la câștigurile decente ale fiecărei unități individuale de guvernare (adică: cetățeanul) pentru a fi liberă – LEGEA PROTEJEAZA/GARANTEAZA LIBERTATEA. Înțelegerea acestei istorii oferă cititorilor moderni doza minima intelectuală necesară pentru a desfiinta minciunile și a recunoaște soluțiile la probleme despre care prea mulți cred că sunt de nerezolvat. Aceste capcane lovesc chiar în centrul istoriei universale și sunt tratate pe larg de Platon în cursul dialogurilor sale și mai ales de celebra sa “Republică”. |
Democratia este o mare minciuna la modul cum este ea aplicata acum.
In orice stat puterea, chiar si formal, trebuie sa apartina poporului si guvernul sa reprezinte interesele poporului si nu ale elitei.
Democratia nu poate garanta egalitatea totala si perfecta a indivizilor, pentru ca oamenii nu se nasc egali, dar statul trebuie sa asigure egalitatea statutara a oamenilor in fata legii si a autoritatilor, deci nici o discriminare.
Evident ca in conditiile fals democratice apar tendinte si atitudini favorizate tocma i de inegalitati si favoritisme sau chiar abuzuri.
Trufia sau vanitatea este culmea pacatelor si este penalizata in toate scrierile de moralitate civila sau religioasa.
„Acel ce iubeste banii nu va fi satisfacut cu bani, nici acel care iubeste bogatia nu va fi satisfacut si asta pentru ca este vanitate.” ~ Eclesiastul 15:10
„Nu te conforma acestei lumi, transforma-te prin inoirea mintii tale, discerne care este vointa Domnului, ce este bun si acceptabil” ~ Romani 12:2
Deci nu e bine sa copii pe cei din jur, ci sa gandesti mereu cu mintea ta si astfel eviti trufia, vanitatea.
Democrația este o minciună.
Despre democrație eu cred că nu dau nici doi bani pe democrație, aşa cum nu au dat nici cei care au inventat-o: vechii greci. Au inventat-o şi au abandonat-o ca pe o măsea stricată, la nimic bună! Concluzia a fost pusă de Aristotel: este cea mai mare nedreptate să institui egalitatea între oameni care se nasc inegal dotaţi. Inegalitatea de şanse, încă de la naştere, este o fatalitate, un dat peste care nu se poate trece, de care trebuie să ţinem seama cu luciditate şi curaj! Putem aduce o corecţie acestei fatalităţi instituind cele două mari păcate: trufia şi invidia! Punerea la index a trufiei, ca păcat, corectează comportamentul celor favorizaţi de fatala inegalitate, iar reprimarea invidiei îi vizează pe defavorizaţii soartei. Creștinismul va institui însă singura egalitate reală de şanse şi cea mai importantă: egalitatea în faţa lui Dumnezeu, egalitatea şanselor la mântuire, la împlinire sufletească întru Domnul! Este egalitatea de şanse în întrecerea cu tine însuţi, în această competiţie nu încape nici mita, nici pila, nici frauda sau impostura! Egalitatea concurenţilor la această competiţie este totală, pentru motivul binecuvîntat că toţi concurenţii pot fi declaraţi câştigători! Sau perdanți… Astfel că niciun om, cu judecată dreaptă, nu se poate plânge că lumea este rău alcătuită! Este tare bine întocmită de Dumnezeu Bunul!
Ideile din dialogul Cratylos. La o discuţie despre Socrate, subiect care nu putea ocoli momentul ruşinos al condamnării la moarte pe nedrept a celui mai înțelept om al antichităţii. Socrate a fost condamnat în modul cel mai democratic! Dacă treceam şi la procesul lui Iisus Hrsitos, omul cel mai curat, mai fără de păcat, din câţi au trăit pe pământ! Condamnat şi El la moarte tot prin consultarea electoratului!…
Prin alternanţa partidelor la guvernare, nu poate asigura continuitatea unei politici pe o perioadă mai lungă de timp, iar fără această continuitate e de neconceput viaţa socială normală. Dacă totuşi această continuitate se menține, în statele democratice occidentale, cum ar fi Statele Unite, aceasta se datorează existenţei unor structuri discrete sau chiar oculte de guvernare, a căror existenţă nu demonstrează decât un lucru: că democraţia este o minciună, este un paravan în spatele căruia structurile amintite îşi desfăşoară activitatea, existenţa şi …tentaculele!