CD denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
RUSIA, IRAN DESCHID O RUTA COMERCIALĂ PREZIDÂND UN BLOC Ca urmare a războiului din Ucraina, Marea de Azov devine o mare interioară pentru Rusia, cuprinsă între paranteze de Peninsula Crimeea și gura râului Don, rețelele maritime și feroviare ale regiunii se extind până la nodurile iraniene de la Marea Caspică și în cele din urmă conduc spre Oceanul Indian. Luna trecută, agenția de știri “Mehr” a raportat că un prim transport de 12 milioane de tone de cereale rusești cu destinație India a tranzitat deja Iranul. A sosit momentul pentru coridorul comercial interior cunoscut sub numele de CORIDORUL INTERNAȚIONAL DE TRANSPORT NORD-SUD sau INSTC, care a fost lansat în 2000 pentru a conecta Marea Baltică de Oceanul Indian. INSTC a fost conceput ca o rețea de transport multimodală cu o lungime de 7.200 km, care cuprinde rute maritime, rutiere și feroviare pentru a transporta mărfuri între Rusia, Asia Centrală și regiunile Caspice, Iran și India. În esență, acesta este un proiect ruso-iranian care sunt părți interesate în contracararea sancțiunilor de către Occident. Dar există mult mai mult la interesele lor congruente. Sancțiunile occidentale îi motivează să caute dezvoltarea optimă a economiilor lor, iar atât Rusia, cât și Iranul se îndreaptă spre piața asiatică și, în acest proces, se formează un nou bloc comercial care este complet liber de prezența occidentală. Vorbind luni la Moscova unui grup de redactori ruși seniori, ministrul de externe Lavrov a spus: „Fii sigur că, în viitorul apropiat, vom vedea o scădere serioasă a capacității Occidentului de a „direcționa” economia globală așa cum îi place. Indiferent dacă vrea sau nu, va trebui să stea jos și să vorbească.” Pe termen scurt, decolarea INSTC va depinde de unele proiecte mari. Luni, viceprim-ministrul rus Alexander Novak a vorbit despre o rețea energetică care implică Rusia, Iran și Asia Centrală și regiunea Asiei de Sud. Dedolarizarea oferă o bază pentru INSTC. Acesta este un lucru. Novak a adăugat: „Ne așteptăm la aproximativ 5 milioane de tone [de petrol] pe an și până la 10 miliarde de metri cubi [de gaz] în prima etapă”. Pakistanul este interesat de aprovizionarea cu gaz rusesc. Novak s-a referit la acordul Rusiei cu Azerbaidjan, care urmează să crească aprovizionarea cu gaze, iar „când vor crește producția de gaze, vom putea discuta despre schimburi”. Pakistanul are un avantaj inerent, deoarece toate țările participante la INSTC, cu excepția Indiei, se întâmplă să fie și ele membre ale Inițiativei Belt and Road a Chinei. La un moment dat destul de devreme, cele două porturi iraniene desemnate din INSTC – Bandar Abbas și Chabahar – vor fi probabil legate de portul Gwadar, care este poarta de intrare către CORIDORUL ECONOMIC CHINA-PAKISTAN [CPEC] care duce la Xinjiang și o componentă importantă al BRI. În mod clar, INSTC va genera o rețea de coridoare economice internaționale. Iranul este destinat să devină centrul intereselor strategice convergente, cu dimensiuni economice semnificative, care vor determina noi alianțe și vor avea un impact asupra geopoliticii Asiei de Sud și de Vest în secolul XXI. SUA au purtat un război informațional pentru a dezminți CPEC și pentru a alimenta sentimentele anti-Chine în opinia publică pakistaneză. Dar este un efort fără speranță de a calomnia INSTC ca proiect geopolitic și imposibil de a amenința statele regionale să se asocieze cu ceea ce este o rută comercială intercontinentală care nu este franciza unei singure țări. La urma urmei, cum să sancționezi un bloc comercial? Faptele vorbesc de la sine. Testele INSTC efectuate pentru a transporta containere de la Mumbai la Sankt Petersburg folosind coridorul comercial pot reduce timpul de livrare a mărfurilor de la 45 de zile la 25 de zile la tarife cu 30% mai ieftine decât prin Canalul Suez, justificând speranțele pentru conectivitate și utilitate îmbunătățite. a coridorului. În mod clar, potențialul comercial al INSTC este imens. Cu toate acestea, Rusia și Iran sunt hotărâte să decupleze Occidentul. Lavrov a spus luni: „Nu ne mai putem baza pe acești oameni. Nici poporul nostru, nici istoria nu ne vor ierta dacă o facem… prea deschis și naiv ne-am pus încrederea în asigurările pe care le-am auzit la începutul anilor 1990 despre o casă europeană comună și necesitatea unei diviziuni internaționale a muncii care să se bazeze pe cele mai bune performanțe și avantajele competitive ale fiecărei țări, astfel încât, adunând eforturile noastre și economisind resurse, să putem obține cele mai bune rezultate și rentabile. TOATE ACESTEA AU FOST VORBE GOALE.” Iranul și Uniunea Economică Eurasiatică [cuprinzând Rusia, Belarus, Kazahstan și Kârgâzstan] au finalizat termenii unui acord de liber schimb care implică peste 7.500 de tipuri de mărfuri. O piață de până la 700 de miliarde de dolari se deschide pentru produse și servicii iraniene începând cu următorul an iranian [începând cu 21 martie 2023]. ALS încurajează libera circulație a mărfurilor și serviciilor și prevede politici comune în sfera macroeconomică, transport, industrie și agricultură, energie, comerț exterior și investiții, vamă, reglementare tehnică, concurență și reglementare antitrust. Va fi un schimbător de joc pentru INSTC, transformând dinamica puterii în vastul pământ eurasiatic și în regiunea Golfului. INSTC semnifică o axă strategică între Rusia și Iran construită în jurul unei rute comerciale care anunță un bloc comercial non-occidental de state regionale libere, cu interese comune în rezistența hegemonia occidentală. Sursa: https://www.indianpunchline.com/russia-iran-open-a-trade-route-heralding-a-bloc Traducerea:CD |
Comenteaza