Ne scrie VIOREL ROMAN despre cum se văd de la Bremen…
Romanii in Razboaiele din Crimeia
Vladimir V. Putin, urmasul imparatilor romani, bizantini, seful
Federatiei si Bisericii pravoslavnice, protectorul tuturor
ortodocsilor, raspunde chemarii majoritatii populatiei si ocupa
Crimeia. Ca in Kosovo, dupa dezmembrarea religioasa a Jugoslaviei in
ortodocsie, romano-catolicism si islam. Se dezmembreaza si Ucraina, va
continua apoi eliberarea tuturor ortodocsilor de influenta
occidentala? Romani din Crimeia, Ucraina sunt afectati, ca toti
moldo-valahii, care din totdeauna sunt ostaticii Chestiunii
(religioase) Orientale: Rusia, protectoarea ortodocsilor de la Pacea
de la Kuciuc Kainargi (1774), aspira pe aceasta cale la tronul de la
Constantinopol a Imperiului Roman de Rasarit, Bizantin, Otoman, ceea
ce nu pot accepta in nici un caz crestinii occidentali si musulmanii.
Primul razboi al Crimeii (1853-1856) a inceput cu o cearta a
calugarilor greci si latini la Ierusalim. Sultanul e de partea
catolicilor, tarul de cea a ortodocsilor, asa ca rusii ocupa imediat
Moldova si Tara Romaneasca. Englejii, francezii, italienii si turcii
opresc avantul spre sud al Rusiei si ii scot pe moldo-valahi de sub
protectoratul rus si le permit unirea sub Cuza. Mai mult chiar,
romanii il aduc pe tron pe printul Carol, un catolic, inacceptabil
pentru pravoslavnici. Anglia Franta si Rusia sleite de puteri dupa
razboi nu pot opri ascensiunea rapida a Imperiului German, care n-ar
fi fost posibila altfel, situatie care a generat apoi doua razboaie
mondiale pentru a readuce Germania la un nivel tolerabil si reface si
in Europa suprematia anglo-americana in vest si cea ruso-pravoslavnica
in est.
Al doilea razboi, sau batalia pentru Crimeia (1943-1944) a
sovieticilor cu trupele germano-romane a fost o catastrofa pentru
ultimii (dintre romanii: 25.000 morti si 5.000 raniti) si inceputul
sfarsitului orientarii spre vest. Regele Mihai incerca sa se salveze
prin arestarea lui Antonescu, conducatorului armatei si predarea lui
inamicului, care-l ucide. Ex-regele este inca in viata si considera
tradarea ca ceva firesc ca si guvernantii de la Bucuresti care-i dau
despagubiri. Dupa razboi, Romania este dezmembrata in doua state
conduse din nou de oamenii Moscovei, care lichideaza elita provestica
si Biserica unita cu Roma, 2.000 de biserici sunt orientate cu
baioneta spre al treia Roma. In Lagarul ortodoxo-comunist, in spatele
Cortinei de Fier, panortodoxia si panslavismul domina pana in 1989.
Al treilea razboi al Crimeii (2014) este postmodern, nu se respecta
dreptul international si nu se mai trage nici un foc de arma, dar dupa
succesele rusilor din Siria si Crimeia, Chestiunea (religioasa)
Orientala e pe ordinea de zi. La Istambul s-au intalnit
intaistatatorii Bisericilor Ortodoxe pentru a pregati un Sinod
Pan-Ortodox – ultimul a avut loc in 787 – in care Putin va da tonul si
romanii din Crimeia, Bucovina, Hertza, Transnistria, Moldova sunt in
primejdie de a ajunge din nou sub rusi. Romania e in UE/NATO, asa ca
„Izolationismul nationalist al Patriarhiei Romane“ este criticat in
Vocea Rusiei, pe buna dreptate. Intre Roma si Moscova, moldo-valahii
trebuie sa se decida, pentru ca proiectul a patra Roma la Bucuresti a
sucombat odata cu Ceausescu, la ordinul Moscovei.
www.viorel-roman.ro
Bremen la 11 martie 2014
Nota redacției: Da, rușii au încercat să facă din ortodoxie un instrument al imperialismului lor! Încearcă asta de pe vremea lui Cantemir! Călugării greci refugiați la ruși după căderea Constantinopolului le-au băgat rușilor în cap visuri de mărire, de redobândire a Constantinopolului… Grecii uită cât au fost de vinovați pentru decăderea și pierderea Bizanțului! S-ar putea acum să-i sprijine pe ruși, pe cei aduși de KGB în fruntea ortodoxiei rusești, să facă cine știe ce prostie!
Nu am nicio îndoială că Biserica Ortodoxă Română se va ține departe de îmbrățișarea frățească a Moscovei!… Ierarhii ruși ar putea să ia lecții de la ierarhii noștri! BOR e singura biserică ortodoxă care s-a ținut tare în anii ateismului de stat!
Profit de ocazie și pun în circulație o informație preluată de la Radu Theororu, din recenta sa carte, Francmasoneria – Pro și Contra, pag. 480. „Părintele Făgețeanu povestește când era la monastirea Lainici, după detenție: Nu a trecut mult și în fața mânăstirii a oprit un alai de mașini negre și luxoase… și din mașină a coborât Nicolae Ceaușescu… m-a întrebat: Dumneata ești preot? Am venit cu părinții mei și aș vrea să le citești niște rugăciuni pentru sănătate.” („Atitudini”, nr 19, 2011, p. 18)
Așa ceva nu s-a mai întâmplat cu vreun președinte rus, bulgar, sîrb sau armean, în anii aceia…
Voi reveni, ca să fiu mai explicit. Până atunci domnul VIOREL ROMAN poate să stea liniștit! Ora Moscovei a trecut!
Iertare..Citesc si ma minunez de numarul mare de cosangeni+ alogeni care sunt fie naivi fie manipulati inclusiv de SS =Slugile Satanisilor…
Personal sunt incredintat pe vecie, ca:;
1 Exista UN SINGUR DUMNEZEU ADEVARAT, anume TATAL CERESC SI MAMA DIVINA..
2.TOATE vazutele si nevazutele in lumea tridimensionila-materiala in care TRAIM, sunt CREATIA dela punctul 1.
3.Nu EXISTA popor ales si nici numitele varii religii= toate sunt FALSURI minciuni,ca si” CREDE si te vei mantui”
4.Trairea pe acest pamant este in fapt PURGATORIUL la care fiecare oparticipam..si decidem doar in nume PERSONAL..
5.Reintruparea-reincarnarea pamanteasca este o certitudine pentru cei ce prin faptele lor.NU MERITA inca VIATA VESNICA.
6.Incercati sa intelegi sau sa va dumiriti ca minciuni sunt CELE 10 PORUNCI..In fapt sunt doar 7 Legi DIVINE..
Multumesc…sunt gata cu argumente daca ma veti contacta..
BUZULOIU ARISTIDE…22.marie 2014
@ aristide buzuloiu :
Comentariul dvs nu prea are legătură cu topicul însă prin natura sa este interesant, și exprimă niște crezuri pe care le împărtășesc. Cu anumite excepții… evident…(sic)
Iată care sunt diferențele în viziunile noastre asupra realității subiective :
Și eu sunt de-asemenea încredințat asupra unor principii metafizice– însă nicidecum pe vecie, dacă mâine obțin alte elemente diferite (instruindu-ne în continuare, face acest lucru previzibil) sunt pregătit să accept o reformulare sau chiar o nouă paradigmă.
Însă, și aveți dreptate, un anumit număr de principii sunt fixe – bazele existenței se sprijină pe anumite axiome.
Sistematic, iată poziția mea :
1, Foarte de-acord !!! … și musulmanii au aceeași viziune însă exprimată diferit. Deci faptul că Dumnezeu e unul reprezintă faza întâi a acceptării realității, faza a doua și după părerea mea (și nu numai) cea mai importantă, este explorarea și înțelegerea naturii lui Dumnezeu. „Lăcustele” (ca să folosesc expresia unui amic) încearcă să oculteze de mii de ani această înțelegere.
2, Foarte de acord !!! Din nemanifestat, manifestatul poate lua ființă – însăși expresia a lua ființă exprimă acest lucru.
3, Nu falsuri ci perversiuni ale unor dogme cândva apreciate universal. Noțiunea de credință o judecați greșit în acest context – interpretarea trebuie făcută în sensul de „crede (că te poți mântui) și te vei mântui”. Iarăși revin la natura conceptului – ce înțelege acum omul prin mântuire ???
4, Foarte de acord !!! Iarăși revin la natura conceptului – decidem în funcție de încrederea (credința) în noi ; „De-ați avea credință, măcar cât un bob de muștar…” spunea Iisus.
5, De acord; cu anumite rezerve : Meritul n-are nimic a face și se topește în noțiunea de înviere de trezire la adevăr. Iisus pune mare accent pe asta ! Este vorba de atingerea stadiului de Hristos(sic), de Buddha, pardon. Viața este veșnică – în fapt numai viața există, moartea e doar o iluzie, caci ne identificam cu trupul.
6, Ar fi fost util să știm și care sunt cele șapte…
Exista o dogmă aparținând unei Buddha (Ching Hai) http://news.godsdirectcontact.net/ în care se cere respectarea a numai cinci percepte :
1, Nu vei face rău niciunei ființe sensibile.
2, Nu vei fura
3, Nu vei comite adulter
4, Nu vei minți
5, Nu vei introduce (lua) substanțe intoxicante pentru corp și pentru spirit : alcool, țigări droguri, jocuri gen cazino, pornografie, violență etc.
Deci minimum ar fi cinci însă că sunt cinci, că sunt șapte sau zece nu este important, ci natura acestora – dacă respectăm un percept în plus față de ceilalți nu poate fi decât în propriul nostru interes, am atinge mai rapid „viata veșnică”, nu-i așa ?
@ Ion Coja : Domnule profesor, sunt convins că împărtășiți aceeași convingere, aceea că omul pe lângă hrana fizică are mare nevoie și de cea spirituală.
Multe din articolele prezente pe site-ul dvs deși exprimă realitatea au o natură, o conotație ce tinde spre negativism și depresie.
Consider că anumite articole menite să ridice moralul și să redea încrederea românului în el însuși sunt absolut necesare.
Am deja unul pregătit, este în fapt traducerea unui pasaj dintr-o carte – sunteți de acord cu publicarea sa pe site-ul dvs ?
Aveti probleme, Coja, in a percepe realitatea asa cum este ea, sunteti partinic si asta va incetoseaza judecata. Legionarii d-tale, Coja, nu au fost vizionari, chiar daca au fost patrioti, dar una e sa vrei, alta sa poti. Iar ca sa reusesti ai nevoie de calitati pe care legionarii d-tale nu le aveau. Sau erau prea putini cei care le aveau.
dogmele prostesti infierbanta doar mintile jalnice, fara legatura cu Ortodoxia care e altceva. O alta trasatura a Legiunii, din perioada interbelica, a fost exaltarea dizarmoniei, probabil o sa vi le spun pe toate; intr-o zi, daca o sa fiti cuminti
„Exaltarea dizarmoniei”?… Inventați concepte fără a le explica! Vă temeți să fiți mai ușor de înțeles?
nu inventez nimic, incerc sa „prind” o realitate, nu sa o rastalmacesc.
___________
nivel scazut de evaluare
lipsa de strategi
deficiente in alegerea unei conduceri realiste
eficienta scazuta in raport cu energiile vitale avute la dispozitie
Domnule Anonim,
Iaca pe mine m’ati facut f. curios cu declaratiile dumitale. Dar inainte de orice va rog sa incetati cu metodele fumiste de felul „fiti cuminti si va spun” sau „las ca stiu eu” deoarece pe blogul Domnului Profesor sunt foarte multe persoane trecute de mult de nivelul ideologic si cultural de cresa. Apoi felul dumitale de a te adresa cuiva pe care sigur nu’l cunosti este josnic.
LEGIUNEA nu a fost si nu este a Domnului Profesor ci a Romaniei si a Poporului Roman, din care cu multa mandrie fac parte.
LEGIUNEA CAPITANULUI pana la moartea acestuia a fost un fenomen deosebit din toate punctele de vedere, nicaieri nu veti mai intalni oameni sa’si iubeasca tara si poporul pana la jertfa suprema, in afara de asta restul este insignifiant. Poate sunteti sagalnic de felul dumneavoastra iar Domnul Profesor are mai multa intelepciune decat mine, dar „exaltarea dizarmoniei” nu prea cred ca are ceva in comun cu Spritul LEGIUNII.
Nu va alaturati celor care scuipa pe suferinta si sacrificiul acelor bravi Romani,daca aveti ceva de spus, spuneti, daca nu taceti.
Anonimul asta cu a mic n-are nimic de spus. Are de facut ceva agitatie, are de insultat, „se baga singur in seama”…cam din astea. Va garantez ca merita ignorat, i-am urmarit vrand-nevrand mai multe comentarii pe diverse teme. Pare unul cu misiune impusa sau autoimpusa.
„…..ceea ce nu pot accepta in nici un caz crestinii occidendali si musulmanii”
daca rusii sint ortodocsi, la fel ca popoarele ortodoxe din balcani :greci bulgari, sarbi, romani, care au mostenit cultura si spiritualitatea Bizantului, de ce occidentalii crestini, nu accepta „aspiratia” Rusiei la Oras, la Constantinopol? pe musulmani ii inteleg isi apara teritorii ocupate prin forta armelor, prin varsare de sange, dar „crestinii” occidentali de ce nu ar accepta ca in Sf. Sofia, sa rasune iarasi cantarea psaltica a ingerilor?
raspunsul este simplu, pentru ca il deducem din viata de zi cu zi, il aflam din mizeria morala, indobitocirea totala a sarmanului om modern educat in spiritul materialist al societatii de consum occidentale paine sicirc !
Deci, pentru ce nu santem noi lasati in pace cu balcanismul si bizantinismul nostru, cu pacatele noastre, si occidentul „civilizat” ne propune si impune modele de viata ?
rapuns: pentru ca occidentul „crestin” si „civilzat” este sub controlul total al satanei ! pentru ca satana ar suferi mult daca Orasul, Constantinopolul s-ar afla in mainile crestinilor, asa ca prin slujitorii fideli masonii evreii sectantii ateii….lupta zi si noapte pentru ca popoarele ortodoxe sa fie dezbinate dezmembrate exterminate economic cultural, spiritual….stiu e un raspuns prea radical…fundamentalist, dar si prapastia dintre rai si iad este tot asa de radicala, nu exista purgatoriu, compromis…
de aceea occidentul „crestin” nu accepta imperialismul rusesc protector al ortodoxiei, al credintei drepte care ne apara de iad, ci de opune pentru ca imperialismul satanic occidental iudeomasonic sa globalizeze principiile, ideile, ideologiile anticristice care adorm constiinta omului si omoara sufletul !
Autorul este orice numai ortodox nu! Am avut discutii pe privat cu dumnealui si m-a convins de asta. Cind ii tot dai cu protestantismul si catolicismul care „pot scoate Romania din groapa balcanica in care sea afla”, sau ceva de genul, atunci dati-mi voie sa nu mai vreau sa citesc chestii scrise de dumnealui. Uita ca ortodoxia ne-a tinut 2000 de ani intregi la suflet si la trup! Tot incearca sa ne bage „valorile” europene pe git dat uita dumnealui se se uite unde a ajuns europa, spiritualiceste vorbind…ei sint intr-o gaura din care noi ar trebui sa-i scoatem! Si mai e ceva suspect: tot ii da ‘mnealui cu moldo-vlahii de parca am fi trei natii pe aici cu transilvanenii…suspect ca sa nu spun altceva! De ROMANI a auzit domnia sa?
Ceva despre Ion Ratiu:
1. prin ianuarie ’90, fiind intrebat de ce pe frontispiciul ziarului sau „Romanul” era o harta cu Romania formata din cele trei regiuni istorice, el a raspuns cu seninatate, ca ‘asa aratau tarile romane pe vremea lui Mihai Viteazul'(!?);
2. intr-o duminica din martie ’90, pe o scena ridicata in Pta. Unirii, langa biserica Baratiei (catolica), de unde tocmai iesise, Ion Ratiu a raspuns unor acuzatii din multime cum ca ar vrea distrugerea Romaniei, spunand ca el ar dori ca Transilvania sa se alipeasca prima la civilizatia apuseana, urmand apoi sa traga dupa ea si celelalte doua regiuni-surori!
Ion Ratiu a fost o figura emblematica pt. acele vremuri (recente!) f. tulburi, care nici azi nu prea s-au limpezit…
… regret sincer daca am lezat sensibilitatea DV religioasa … intrebarea la care caut raspuns este : daca romanii ortodocsi sunt in UE/NATO, adica parte din civilizatia occidentala, dece nu stau de vorba cu patriarhul occidentulu, cu papa de la Roma pentru gasirea unei platforme comune duhovnicesti? … cu multumiri pentru interes, al DV, vr
Chiar credeți, domnule Viorel, că Papa este patriarhul Occidentului? Care Occident? Ăla potestant?
… protestantii sunt CATOLICI, care au trecut prin REFORMA … asa se definesc protestantii germani de exemplu … nu protestantii sunt problema, ci ortodocsii, dupa cum vedem din anul de gratie 1989 … UNIREA, dialogul cu Roma n-a avut loc si o dezamagire generala s-a instalat pretutindeni … dupa cum reiese si din aceste comentarii pentru care va sunt foarte recunoascator … al DV, vr
A invitat cineva la acest dialog? Cine a invitat? Pe cine? Când? În ce termeni?
dialog pentru ce? pentru a negocia credinta Adevarul? se poate negocia Adevarul?mai lasam noi ceva, mai lasa si catolicii ceva, mai acceptam si noi un aggiornamento mai lasa si papa putin din pretentia de primat facem un compromis si…..ajungem cu totii in iad !pentru ca drumul pina acolo e pavat cu intentii bune nu?
nu domnule, occidentul sase intoarca la ortodoxie, neconditionat, se lepede de satana de iudeomasoni de materialism, de secularism de ateism, sectarism sa se lepede de atitudinea Martei care a ales partra cea rea, fiind prea ocupata cu cele materiale, si sa se adopte atitudine Mariei, care a ales parte cea buna a ales pe Dumnezeu.
„- În prima predică rostită la începutul anului 2004, Papa Ioan Paul al II-lea a subliniat că pacea este posibilă şi de aceea este o obligaţie, şi a cerut o nouă ordine internaţională… Referindu-se la situaţia internaţională, Sfântul Părinte a subliniat că «se simte necesitatea unei noi ordini internaţionale, care să fructifice experienţa şi rezultatele dobândite în aceşti ani de către Organizaţia Naţiunilor Unite; o ordine care să fie capabilă să ofere problemelor de astăzi soluţii adecvate, întemeiate pe demnitatea persoanei umane, pe o dezvoltare integrală a societăţii, pe solidaritatea dintre ţările bogate şi cele sărace, pe împărţirea resurselor şi a rezultatelor extraordinare ale progresului ştiinţific şi tehnic». La Liturghia celebrată de Card. Angelo Sodano au participat şi ambasadorii ţărilor acreditate pe lângă Sfântul Scaun.”
http://www.catholica.ro/2004/01/02/papa-cere-o-noua-ordine-internationala/?mobile_switch=desktop
Ce să zic?Aferim, Padre!
Ceea ce voia papa Ioan Paul al doilea era o Nouă Ordine Mondială
INSĂ,avea o problemă în interiorul Vaticanului…
„Papa Ioan Paul al II-lea i-a forţat pe iezuiţi să dispară din primele rânduri ale Bisericii, pentru că îi considera Marxişti, rebeli şi revoluţionari.”(!!!)
(extras din interviul cu Olga Wornat)
Asta se pare că spunea papa despre iezuiți.Si e o informație din interiorul sistemului.Cine știa mai bine decât el,Voitila?..
(Benedict a experimentat pe propria lui piele?Demisionează ..și un iezuit îi ia locul.Francisc se pare că se orientează spre lumea protestantă ecumenizată(apostată)
Va distruge bis.romano-catolică???…unii susțin această teorie de mulți ani.Părea nerealizabilă pe atunci…dar cu toate că au fost îndepărtați de Voitila..uite-i acum deținând lideratul Vaticanului(pe ultima sută de metri a globalizării..când toată puterea politică și economică a lumii, poate ajunge în mâna unei singure instituții sau a unei persoane chiar).
Dar să vedem ce spun și ultimile redute protestante(neecumenizate),despre iezuiți..
și despre „Black Pope”
(în engleză)
https://www.youtube.com/watch?v=noFhRLQ8mRQ&feature=youtube_gdata_player
Aici un articol și în românește:
http://misucroitor.wordpress.com/2014/03/08/ordinul-iezuitilor-al-vaticanului-si-papa-cel-negru-adevaratii-conducatori-ai-lumii/
„Huffington Post: Cine este bărbatul din spatele Papei Francisc?
Olga Wornat: Ca toţi iezuiţii, este un personaj fascinant. Aparţine unei congregaţii din care fac parte oameni extrem de inteligenţi, iar el la rândul lui este aşa: briliant. Este un om enigmatic, căruia nu îi place să îşi dezvăluie adevărata sa personalitate celor mulţi. Iezuiţii sunt cei mai de vază oameni ai Bisericii Catolice, într-un cuvânt ei “SUNT” Biserica. Sunt nişte oameni interesaţi de starea lumii, sunt interesaţi de politică şi de modul în care Biserica poate influenţa deciziile politice. Papa Ioan Paul al II-lea i-a forţat pe iezuiţi să dispară din primele rânduri ale Bisericii, pentru că îi considera Marxişti, rebeli şi revoluţionari.”
http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/03/16/aparatorul-saracilor-papa-washingtonului-papa-francisc-i-junta-militara-argentina-vidal-cia/
@Misu
Am citit articolul interviu despre iezuiti, direct pe site-ul original. Mi s-a parut slabut. Mi se pare scris la comanda de „alesi” pentru a abate atentia lumii de la faptele lor, pentru ca lumea devine tot mai preocupata. Oricum, daca e vorba de organizatii secrete si tot felul de comploturi, e greu sa pretinzi ca ai inteles si ca stii…
Mult mai bine documentat mi se pare textul din link-ul de mai jos (il postez aici pentru a treia oara!). Ce parere aveti?
http://der-stuermer.com/romanian/Trezirea_la_realitate.pdf
ei, uite ca v-am mai descoperit ceva ‘prieteni’, un ciorchine(de lichele), pe noul blog „literatura de azi” unde ‘guvernator’ este un circar care a ajuns cunoscut… cat de cat, datorita cartii de interviuri cu Octavian Paler, se numeste daniel cristea-enache. Bloguletul nostru postmodernist se „ingrijeste (inclusiv) de recenziile cartilor pe tema Holocaustului”.
Poate le dati un semn si le bufniti blogul, daca tot aveti, poate unii, timp destul.
Cu cat imbatranesc si privesc in urma imi dau seama cat de inteligent am fost(si probabil mai sunt inca). Pentru ca nu pot explica printr-un miracol faptul ca pe mine nu m-au putut influienta si manipula odioasele posturi anedecembriste numite „Europa Libera”, „BBC”, „Vocea Americii”, „Deutche Welle”. Le-am sesizat din prima clipa orientarea dusmanoasa antiromaneasca desi ei se prezentau ca anticomunisti si anticeausisti.
Nici azi nu ma pot pacali formatorii de opinie si politicienii zilei.
Din pacate sunt prea in varsta si cu o mica anvergura intelectuala pentru a mai fi de folos neamului romanesc si a-l face sa inteleaga ceea ce il duce de rapa(in care, din solidaritete, voi merge si eu).
Felicitari pentru intelegere, n-am avut toti norocul asta.
Romanii, mai ales cei care avusesera ceva avere, n-au iertat niciodata comunismul (stiu de la bunica mea, unde ascultam zilnic „Vocea Americii”). Din cauza asta au fost f usor de manipulat si n-au avut timp sa sesizeze ca functiona, si inca foarte bine, inclusiv in interesul lor personal.
Eu cred ca puteti, prin comentarii pe acest site si in general pe internet, sa va spuneti parerea, ca sa ne faceti sa intelegem ce ne duce de rapa, pentru ca…multi suntem inca in ceatza. Desi aparent toti suntem romani, vad pe acest site ca avem dusmani diferiti: unii cred ca dusmanii sunt rusii, altii ca americanii, altii ca evreii, ungurii etc…Ba unii si-au gasit dusmani in Imperiul Roman…
Probabil veti spune ca sunt toti la un loc…Cam grea soarta! :)
Viorel Roman e mason?
nu e
Ce kgb? Mossad si Cia. Rusia e cam singură alternativă la nimicirea planuita de imperiul satanic al iudeo masoneriei. Asa ca fiţi mai lucizi. Preferam ora beijingului a moscovei sau chiar tokyo n ar fi rău.
Pentru cine se mai indoia ca dacismul e promovat de KGB, cu alte cuvinte ca dacismu’ si moldovenismu’ sunt una si aceeasi:
Mesajul unui contaminat:
« mmm… romanii care au fost dacii fututi de roma ??? daca esti moldovean si vrei unirea cu poporul roman,esti un tradator,dute si stai cu tiganii si europa!noi moldovenii suntem dacii liberi,frumosi si curati,neamul lui stefan cel mare !iar romanii sunt curvele romanilor,adica dacii care au fost invadati de legiunele romane,in care erau fel de fel de ostasi,si cind au ajuns pe pamintul actual al romanii ,au futut toate curvele lasindu-le pline cu fel de fel de nationalitati! »
@AT
Eu cred ca asta e un gen de reactie la ardelenism…care stiti, desigur, ca a dat de zor de ani de zile cu superioritatea ardelenilor si prostia moldovenilor si oltenilor…
Probabil sunteti la curent cu petitia de autonomie a Transilvaniei aparuta pe la Cluj (sterile yahoo). Acolo, niste oameni bolnavi si/sau platiti, vorbesc exact de superioritatea ardelenilor fatza de ceilalti romani…
Ce semeni, aia aduni!
Cei care au pretenții de superioritate sau autonomie, nu au absolut nici o legătură cu masa populației Ardealului, cu cei ce încă țin minte tragedii ca Ip, Trăznea sau Bukov-1761 ș.a. Asemenea lucruri nu se pot amesteca cu folclorul bancurilor despre moldoveni sau olteni.
@Marian si elisav:
tare as vrea sa cunosc un procentaj realist al ardelenilor care gandesc si simt romaneste, ca dv., fata de cei ca Gherman si Rus(z). Stiu, acolo e un amestec genetic inerent si f. variat; marele Om Raoul Sorban, din neam de mare vechime (Moise Sorban, nobil la anul 1250), avea o tot atat de mare multime de gene, pe cat era de bun roman, dar asta tine mai mult de caracter. Am cunoscut unguri de mare frumusete umana si purtatori demni de cetatenie romana, ca si neispraviti „romanesti” de toata rusinea. Procentajele de pe bloguri sunt inselatoare, din cauza postacilor platiti ori fanatici, dar dv., ca ardeleni stiti f. bine cam care e acel raport, romani – antiromani.
Rusii au incercat toate caile posibile.
Dar exista si proverbul unde dai si unde crapa.
Si Eminescu era dacist, a scris si poezia DACUL.Daca dupa un timp se descopera ca limba romana vorbita si de moldoveni este limba daca latinizata ,asta arata dreptul de propietate al romanilor pe aceste pamanturi .
D-le Roman,
nu stiu daca ati aflat: Ardealul inca face parte din Romania. Dv unde-l plasati atunci cand formulati repetat „moldo-valahi”? Acestia au fost asa pana in 1918. De atunci suntem cu totii cetateni ai statului national, unitar si indivizibil roman. Exista si azi unii care, ca si dv, vad Ardealul altceva decat Moldo-Valahia, dar va dau o veste proasta si pentru ei si pentru dv: Ardealul nu se mai desprinde de „Moldo-Valahia” in vecilor!
… Razboul Crineii 1853-1856 a inceput cu ocuparea moldo-valahilor … situatia de astazi e cu totul alta alta … chiar daca ardelenii urmeza linia Scolii Ardeleane, a Bisericii unite cu Roma, iar moldo-valahii linia ortodocsiei greco-pravoslavnice …, vr
„…ardelenii urmeza linia Scolii Ardeleane, a Bisericii unite cu Roma, iar moldo-valahii linia ortodocsiei greco-pravoslavnice…” – o mai mare prostie n-am vazut, dom’le, de pe ce pozitie ii bagi dumneata in aceeasi oala pe ardeleni sau pe munteni sau pe moldoveni? Ii uiti pe dobrogeni, pe banateni, pe basarabeni, pe bucovineni, uiti cam multa lume! Ia de citeste aici o statistica ca sa vezi intre ce limite se plaseaza ortodoxia fata de greco-catolicism in Ardeal (greco-catolicii cei mai multi sunt in jud. Satumare, peste 7%, fata de 46,69% ortodocsi, si e doar un exemplu graitor).
http://www.incont.ro/infografice/religiile-romaniei-bucurestiul-cel-mai-mare-procent-de-atei-din-tara-judetul-unde-se-regasesc-cei-mai.html
Manipulare, numele tau e vr.!
Ca sunt si ardeleni tampiti si/sau vanduti nu ma indoiesc. Dar tot la fel e media lichelelor in intregul neam romanesc.
Ardelenilor care se cred mai breji ca moldovenii sau muntenii le spune u n ardelean sa lase ciocul mai mic. Daca astazi nu mai sunt sub talpa hunilor trebuie sa le multumeasca moldovenilor si muntenilor care si-au varsat sangele pentru ca ei sa fie liberi. Si le spune asta un ardelean get beget,mandru ca-i ardelean,dar mai mandru ca-i roman.
Foarte frumos comentariu! Admirabila atitudine! Mai clonati-va, domnule ;), ca se intampla lucruri urate in zilele noastre prin Ardeal…
Se pare ca unii romani ardeleni de pe acolo au memoria scurta ori nu le pasa de istorie, ori se dau bine cu cei mai tari, crezand ca o sa le fie lor bine…Eu sper macar sa nu fie multi din astia, dar am primit personal semnale cam proaste. :( Am postat si pe aici un mesaj primit personal prin email de la o hibrida romano-unguroaica…una care in cateva randuri defiintza Romania!
elisaveta nu te mai stresa s-a vazut cat de unit este poporul roman cu ocazia avionului prabusit din Apuseni.Dacii din apuseni au sarit in ajutorul romanilor accidentati.
BOR s-a tinut tare in timpul comunistilor ? AM ȘTERS RESTUL, EU, ION COJA, ACEST SITE NU ESTE PENTRU A RĂSPÂNDI CALOMNII LA ADRESA INSTITUȚIILOR VITALE!
http://www.roboam.com/identitate/oasteadomnului.htm
Eu am citit comentariul in emailul meu. Presupun ca d-na/d-nul Casandra este de alta confesiune religioasa sau atee. Nici unii, nici altii, nu au nici un interes sa vada adevarul nostru, al ortodocsilor…
Despre preotii turnatori sau marxisti poate ar fi cazul sa dea niste exemple clare, ca de zvonistica suntem satui…Si in orice caz, „nu exista padure fara uscaturi”. Important este organismul intreg, sa ramana sanatos!
Nu stiam ca e obligatoriu sa fii ortodox pe acest blog. Personal nu apartin de nimic, fiindca nici un organism religios nu mi se pare destul de sanatos, ca sa nu mai vorbim destul de corect.
Despre starea sanatatii BOR scrie aici un calugar ortodox din strainatate, raspunzandu-i unui tanar din Romania care vrea sa se converteasca la ortodoxie.
„In primul rand e problema starii Bisericii Ortodoxe [Romane]. Asta e o treaba foarte complicata. Nu prea multi ortodocsi practicanti de nicaieri se folosesc de serviciile unui psihoterapist secular. Aceasta, credem, e adevarat in special intr-un loc ca Romania, care pe de o parte are o foarte traditionala idee romaneasca despre ortodoxie si pe de alta isi revine dintr-o lunga „mahmureala” [dupa betie] comunista. Asa incat tendinta acolo, credem, ar fi ca cineva sa recomande ca o persoana cu probleme de ajustare sa foloseasca medicina traditionala a Bisericii, in special sa recurga la ajutorul unui batran preot sau calugar cu har [Spirit-Bearing Elder].
Totusi, avand in vedere situatia istorica a tarilor post-comuniste, Biserica Ortodoxa din ele nu mai are profunzimea pe care o avea, asa incat Yahnony [tanarul care vrea sa se converteasca] s-ar putea sa plece intr-o lunga calatorie in cautarea unui preot cu har fara sa gaseasca vreunul. Mai mult, s-ar putea sa gaseasca acolo un fanaticism superficial si lipsit de har din cauza „mahmurelii” comuniste. Asta i-ar face mai mult rau decat bine. Desigur nu excludem posibilitatea ca el sa gaseasca ceea ce are nevoie, nu avem nimic de impartit cu Ortodoxia romana.”
http://orthodoxmonk.blogspot.com/orthodox-monk-tells-yahnony-mouse-what.html
D-le profesor, e dreptul dv. sa acceptati sau nu comentariile, dar daca dv considerati ca unele lucruri sunt deasupra posibilitatii de a gresi va inselati. BOR se ascunde in spatele martirilor ei din vremea comunismului, pe care de fapt nici macar nu-i recunoaste. Asta nu e destul ca sa-i dea legitimitatea de conducator moral al intregului popor pe care o pretinde si pe care in realitate o multime de ortodocsi nu i-o acorda, dupa cum se poate vedea din critica de pe numeroase bloguri ortodoxe.
Imi mentin comentariul care v-a deranjat si sunt convinsa ca sunt o multime de persoane care ar afla adevarul daca s-ar duce la CNSAS.
In incheiere am sa va dau un exemplu din viata mea personala. Bunicul meu ortodox a murit cu putin inainte de ’89. Era un om credincios care mergea in fiecare duminica la biserica si pe deasupra era un om foarte bland de felul lui. Era trecut bine de 70 de ani cand la biserica pe care o frecventa a fost numit un preot despre care toata lumea stia ca e turnator. Bunicul meu a refuzat sa mai mearga la acea biserica si a inceput sa mearga la alta, singura care mai era, in cealalta parte a orasului. Pe vreme buna sau rea se ducea pe jos acolo, pana cand s-a imbolnavit si a cazut la pat. Cand si-a dat seama ca nu mai are mult de trait ne-a chemat pe toata familia si ne-a spus ca ne lasa cu limba de moarte sa nu-l ingropam cu preotul turnator.
Problema era ca celalalt preot ne-a spus ca nu are voie sa-l ingroape, fiindca nu tinea de parohia lui. Inainte de ’89 nu se putea merge la episcopie sa spui ca nu vrei un preot fiindca are legaturi cu securitatea. Eram ingroziti cu totii ca o sa ajungem sa-l ingropam pe bunicul fara popa si sa fim de rasul lumii, cand s-a intamplat o mica minune: preotul considerat turnator si-a bagat mana mai adanc in buzunarul Bisericii si a fost mutat disciplinar. In locul lui a venit un preot tanar care l-a ingropat pe bunicul.
Cineva care va citeste blogul ma cunoaste si stie ca povestea e adevarata, dar e posibil sa nu spuna nimic daca iubeste BOR mai mult decat adevarul.
Eu sunt ca si bunicul meu. Daca dv. nu vreti sa acceptati o critica legitima, atunci va multumesc pt gazduire si va zic ramas bun.
ps
Sper ca veti avea bunavointa sa publicati un comentariu lamuritor pt d-nul Dacismu la articolul „O punere la punct”.
N-am inteles mai nimic din sfaturile calugarului catre acel tanar…dar am inteles povestea cu bunicul si declaratia ca nu apartineti de nimic.
Chiar asa, neapartinand de nimic, recunoasteti ca Dumnezeu a facut o minune, ca bunicul sa fie ingropat de un preot, nu? ;)
Preotul Mehedintu de la Coltzea ne explica acum cativa ani cum Biserica Ortodoxa este subminata din interior de sute de ani si totusi nu se prabuseste…Deci organismul ramane sanatos si eu imi doresc ca asa sa ne ajute Dumnezeu!
Eu personal n-am criticat niciodata Biserica Ortodoxa, doar pentru ca nu mi-a placut un preot sau altul. Sunt si ei oameni si, ca si in alte profesii, au sau nu chemare sau talent, sunt cinstiti sau nu prea… Cand nu mi-a placut un preot, am schimbat biserica. Slava Domnului, e plina Romania de biserici si era si inainte de 1989!
Ce bine ar fi ca romanii sa poata schimba la fel de usor judecatorii corupti, cum ii schimba pe preotii „dubiosi”, mergand la alta biserica. Din pacate, in justitie jurisdictia e cam batuta-n cuie!
@ Gabriela
Epilog: viata nu imita filmele, din pacate. Bunicul meu a fost ingropat de un preot exact ca si celalalt, doar ca nimeni nu stia atunci. Eu personal fac un studiu despre intamplarile de atunci, fiindca nimic nu egaleaza munca de teren in ce priveste obtinerea informatiei si fiindca in Romania exista tendinta de a-i spala pe cei care au colaborat, nu ca in „spala-ma cu isop si ma voi curati” ci ca in „o mana spala pe alta”.
Nu e nici o calomnie, s-au facut studii si s-au scris carti, iar daca ortodocsii isi ascund capul in pamant ca strutzul nu le va folosi la nimic. Dupa ’89 BOR a incercat sa inregimenteze ea masa de patrioti creati de Ceausescu si sa-i foloseasca in diverse scopuri electorale:
http://www.economist.com/node/21556502
Aici scrie despre colaborarea cu regimul:
http://www.economist.com/node/9804431
Aici e abstractul unei carti cunoscute scrisa de Lavinia Stan si Lucian Turcescu:
http://eep.sagepub.com/content/19/4/655.abstract
Aici scrie cum BOR a luptat in 2001 sa schimbe legea care permitea accesul publicului la arhivele securitatii pt ca lumea sa nu afle despre dosarele preotilor colaboratori:
http://en.metapedia.org/wiki/Romanian_Orthodox_Church
Aici scrie: „Cele mai importante pozitii in ierarhia BOR erau ocupate de cei numiti de partid si biserica a ramas supusa regimului chiar si in fata atacurilor repetate asupra celor mai de baza valori religioase si a continuei incalcari ale drepturilor bisericii. Conducatorii laudau „conditiile libertatii religioase” pe care statul le-o garanta si se stia ca erau colaboratori ai securitatii.”
http://countrystudies.us/romania/48.htm
Iar aici este o dovada incontestabila, fiindca a fost facuta public in Germania:
http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/ISTORIE/Convorbiri%0cuoru%0Braia.htm
Inainte de a se erija in conducator moral e nevoie de METANOIA sau MEA CULPA si de curatarea pacatelor, precum cere religia crestina pe care o predica. In cazul lor e necesar public fiindca si greselile au fost publice.
AdevArul ii va face liberi.
Un subiect care a făcut ca securitatea să colaboreze cu BOR a fost lipsa de loialitate față de stat, față de interesele românești, a unor sectanți, a unor culte nerecunoscute de stat ets. Dacă incriminați BOR e bine să precizați care au fost consecințele, cine a suferit, cum, de ce!
BOR nu avea cum să nu colaboreze cu guvernul, cu autoritățile locale etc, ca și acum, așa cum colaborează și celelalte culte!…
Nu uitați: Solidarnosti din Polonia a fost mereu controlată de KGB, încă de la înființare! Iar dacă nu vă dați seama că ortodoxia este ținta favorită a strategiilor anti-românești nu este cazul să vă mai băgați în vorbă pe aceste dubiect: BOR!
Adevarul MEU este ca nu ma intereseaza pareri din exterior, pareri care intotdeauna sunt platite de o anumita tabara si care nu sunt impartiale! Occidentalii considera ortodoxia retrograde si au impresia ca ei sunt superiori iar noi primitivi. Treaba lor…au si ei dreptul la opinie, opinie de care noua sa nu ne pese!
Este intotdeauna usor sa stai pe margine si sa critici, mai greu este sa te implicit in ceva, orice, si sa vezi ca este mai greu decat pare si ca trebuie sa faci o multime de compromisuri, ca asa este viatza!
V-a raspuns d-nul Coja mai jos deja, cam asta e si parerea mea.
Cat despre preotii turnatori…ce puteau turna preotii (niste exemple de victime cu dovezi, n-ar strica…) daca oamenii nu se marturiseau? Marturisirea nu este obligatorie, daca vrei sa te marturisesti si ai ceva special, poti sa mergi in creierii muntilor sa te marturisesti la un preot calugar, cel mai izolat dintre toti…
In vremurile acelea, cand lumea cunostea riscurile marturisirii la „preotii turnatori”, nu vad de ce ar fi fost atat de naivi incat sa faca altfel!
Nu am de gand sa cad in capcana criticii cu orice pretz si mai ales in capcana criticii bisericii ortodoxe. Asa cum am mai spus-o (citand un preot), biserica ortodoxa este subminata destul si din interior (ca din exterior e clar…) si tot nu se prabuseste!
Sunteti cumva dintre cei care regreta asta? Pe mine n-o sa ma aveti de client in astfel de argumentari impotriva BOR. Si nu ma intereseaza nici speculatii cum ca Patriarhul Daniel ar fi mason („se zice”). Eu nu ma inchin Patriarhului Daniel, ma inchin lui Dumnezeu prin religia mea ortodoxa, iar fiecare raspunde pentru faptele lui. Nu-mi bat capul eu sa-i judec pe altii din punct de vedere religios, ca nu mi-a dat nimeni vreo astfel de atributie si n-am cum sa mi-o atribui singura…
Asa cum v-am mai spus aici, asa cum suntem liberi sa ne alegem religia sau sa fim atei, la fel suntem liberi, ca ortodocsi, sa ne alegem biserica, preotul…Acum vorbesc despre timpurile prezente. Din cate stiu eu din practica, chiar nici inmormantarile nu mai tin cont de „jurisdictie”.
Povestea cu preoții care turnau la securitate ce spuneau oamenii la spovedanie este o dovadă clară că unii se ocupă sistematic, cu leafă, pentru a denigra Biserica. Marea majoritate nu merge la spovedit și proștii cred că l-a spovedit îți spui toate secretele, toate păcatele cu detalii!… Pentru mine, cine i-a în serios această acuzație dovedește că este un imbecil, ușor de manipulat!!
Nu mi-ati publicat acest comentariu, nu conteaza, va rog sa verificati mesajul dvs. din 17.03.2014, ora 9:58 pm. S-au strecurat niste greseli de ortografie! Comentariul tău e în așteptare.
18.03.2014 la 6:29 pm
Domnule profesor Coja,
Ce ati scris in ultimul comentariu: “cine merge l-a spovedit”? Cine i-a in serios aceasta acuzatie”? Parca n-ar fi scris de dumneavoastra…Va rog sa verificati si sa eliminati…
Și totuși, cine finanțează Jobbik? În mai 2013, Gabor Vona s-a întâlnit la Moscova, nu numai cu Alexandr Dugin, un apropiat al lui Putin, dar și cu alți oficiali ruși printre care parlamentarii: Ivan Dimitrievici Grashow, președintele Comisiei de politică energetică a parlamentului rus, și vice-președintele acesteia, Vasili Tarasiuk, cu vice-președintele Comisiei pentru Afaceri Externe, Leonid Ivanovici Kalashnikov, cu doi reprezentanți pro-guvernamentali, Evgheni Fedorov și Anton Vasilievici Romanov, și cu Alexei Anatolievici Starikov, vice-președintele Asociației Industriei Gazului.
„Apreciez vizita mea la Moscova ca pe o largă deschidere fiindcă a devenit evident că politicienii ruși consideră Jobbik ca pe un partener. Mi-au spus că citiseră despre Jobbik în presă, dar știind cum este presa, nu s-au lăsat influențați de ea.”
Din această perspectivă, implicarea partidului Jobbik în mitingul de la Târgu Mureș – acțiune fără amploarea și efectele scontate de organizatori, dar excelentă ca pretext pentru intervenția lui László Tőkés în Parlamentul European – poartă amprenta brațului lung al Moscovei.
Comparând așa-zisul Ținut Secuiesc cu Crimeea, Tőkés a mizat pe un posibil efect psihologic asupra Uniunii Europene deja bulversată de situația incendiară din Ucraina.
Goana partidului Jobbik după voturile maghiarilor din Transilvania, la apropiatele alegeri din Ungaria, se conjugă perfect cu interesul Rusiei de a crea și întreține o zonă de conflict, deci de vulnerabilitate, într-o țară NATO și membră a Uniunii Europene. Este una dintre abilitățile istorice de care Rusia a dat dovadă în politica sa externă, exploatând și alimentând tensiuni etnice locale. O politică agresivă ce i-a asigurat un perpetuu control asupra fostelor republici sovietice, prin susținerea militară și economică a unor „republici autonome” pe teritoriul acestora: Abhazia și Osetia de Sud în Georgia, Crimeea în Ucraina, Transnistria în Republica Moldova sau Nagorno-Karabah în Azerbaidjan.
În același timp însă, prezența în Transilvania a unor grupări extremiste din exterior, care să congestioneze resentimentar relații interetnice, poate genera o zonă de instabilitate. Este o tentativă a Rusiei de a vulnerabiliza România, țară NATO, printr-un interpus pe care-l finanțează, Jobbik.
Eu am primit prin email, de la stirile yahoo Romania (la care nu sunt abonata!) articolul despre petitia de autonomie depusa la Cluj. Cand m-am uitat mai atent scria ca a fost trimis articolul la cererea unui utilizator yahoo. Nu am aflat „cine-i amicul”, dar avea amicul un comentariu de genul „Dupa Ucraina e randul Romaniei”…asa ca ceea ce spuneti se coroboreaza cu alte „intamplari”…
Eu sint pro rus ,pro slav ,pravo slavnic si pro chinez si stiti de ce ? Pentru ca avind gena evreiasca si facind afaceri cu multe soiuri de oameni ,am observat ca cei mai cinstiti sint rusii si chinezii .In afaceri rusu iti da mai mult decit ii ceri .Chinezu nu-ti da mai mult dar vorba e vorba si chinezu nu si-o incalca niciodata .Hai sa va zic una .Ii dau-i unui chinez 100.000 de dolari pentru ceva ce urma sa vin peste citeva zile sa ridic .Chinezu imi da o chitanta ,de mana .La timpul inteles ,m-am dus sa iau marfa ,dar pierdusem chitanta . Ma duc la chinez ,acesta ma vede ,..ai venit ,zic da ,deschide seiful si i-mi zice ,da chitanta ,pai am pierdut-o ……nu-i nimic zice chinezul ,eu stiu ca mi-ai dat banii si asta e suficient …………Slavii au cuvinte demult disparute din limbajul si mentalitatea occidentala …….Cinste ,mila ,omenie ,bunatate ,filoxenie ,primitor de oaspeti ,dragoste ,iubire de aproape ,fratie ,prietenie ,frica de Dumnezeu ,iubire de Dumnezeu si chiar logica …pai occidentul cultiva la viteza sunetului omul mecanistic tip ofiter gestapo ,care te impusca daca nu ai bilet in tramvai ,asta este tipul de „om civilizat ” care se doreste a fi construit ,omul mort sentimental , fara capacitate de judecata personala si fara emotii si sentimente umane ,ca politia americana care impusca adolescentii mai tari in gura sau trag in masini unde sint femei la volan si cu copii in masina .Cazurile astea sint normale prin america .Eu le-am spus ,bai eu am crescut intr-o tara comunista dar eu nu am vazut sa impuste un politist pe cineva cu atita usurinta si nici nu am vazut genul de oameni reci ca gheata ,milionari egoisti care ar fura si de la un cersetor .Asta este cultura occidentului.Autoritatile nu mai sint fiinte umane , ci masini ,tarile ,orasele ,satele sint corporatii care trebuie sa genereze profit , nu comunitati unde isi traiesc oameni fenomenul asta numit viata .America pute a demonism .Banul e zeu ,lacomia e religie .
Sunt 100% de acord cu comentariul dvs. Inteleg ca sunteti mai vechi prin zona, eu sunt de 4 ani in Canada, am inteles fenomenul, cum functioneaza societatea si unde se tinde (un alt gen de om nou, mult inferior celui pe care-l voia Ceausescu din noi, de fapt o bestie…). Pe mine ma ingrozeste…aveti perfecta dreptate cu politia…eu cand vad masina politiei pe strada tresar de spaima pentru ca STIU DE CE SUNT CAPABILI…astia te executa fara judecata! Unii cretini romani de aici cica ei se simt in sigurantza cand vad masina politiei in Canada…stiti vorba aia „daca prostia ar durea…”.
O sa copiez comentariul dvs. la colectie…
Gabriela
Comentariul tău e în așteptare.
17.03.2014 la 4:09 pm
Apropo de discutia despre politie, ieri am fost la o biserica romaneasca, la vreo 70 de km de resedintza noastra, iar pe drum am vazut vreo 8 masini de politie, “la datorie”…Cum vi se pare densitatea politiei pe metrul patrat in Canada?!
Asta mai ales pentru cei care cred in democratia canadiana si in propaganda cu “cea mai buna tzara din lume”…Si iar apropos de buna, azi, 17 martie, aici intr-una din cele mai calde zone ale Canadei sunt minus 17 grade…Cica se simte minus 27 din cauza vantului…
Cool….:)
Ce scrie Viorel Roman, nu mă surprinde că de, el, eu cred, că face parte din „neamul celor aleşi” care’l urăşte pe Putin, pentru că acesta este mai întâi rus şi apoi democrat care să accepte sexuali perverşi, jidani şi coloraţi: pentru aceste „trei slăbiciuni al lui Putin”, eu îl respect şi, aşi dorii ca şi nemernicii din Bucureşti care se reprezintă ca mai democraţi, să facă la fel ce face Putin…
Iar dacă domnul prof. Viorel Roman nu ştie că, Crimeia a fost rusească, păi atunci, vai de studenţii dumnealui de la Bremen. Sau, domnul profesor trebuie să suporte pe ucraineni care şi-au cocoţat un
„preferat!!!” Aşa cred eu!!! că este…
Vasile Guian-Tamburus
iata cum l-a prezentat pe Putin in 2006 si nu mi-am aschimbat parerea buna despre el
Vladimir Vladimirovici Putin (1952-)
Mihail S. Gorbaciov renunţă la dictatura proletară, stupida ideologie marxist-leninistă, demontează Cortina de Fier, termină Războiul Rece fără pierderi umane, dacă nu luăm în considerare 1000 de români morţi la Revoluţia din 1989, şi readuce astfel Rusia în noua Sfântă Alianţă – G7 plus Rusia.
Despre o unire a Moscovei, a „treia Romă”, cu ortodoxia reabiltată, cu Roma sub un papa slav, discută Gorbaciov cu Ioan Paul II în limba rusă. Patriarhul rus Alexei al II-lea nu-i de faţă.
După Gorbaciov, presedintele Boris Ielţîn mută centru de greutate a reorientării spre vest de la Roma romano-catolică la Washington-ul protestanţilor în alianţă cu israeliţii.
Presedintele Ielţîn favoriza capitalismul sălbatic, oligarhii, miliardarii „de carton” evreii Berezovski, Gusinski, Hodorovski, până aduce Rusia aproape de incapacitate de plată, dar găseşte în Vladimir V. Putin un urmaş care redă încredere ruşilor şi readuce ţara pe linia de plutire. Berezovski are azil în Anglia, Gusinski în Israel. Hodorcovki e închis.
Anglo-mozaicii, pocăiţii şi izraeliţii sunt nemulţumiţi de renunţarea la tranziţia şoc şi apropiera de Europa. Asta bine înţeles că nu poate înlocui dialogul dintre Moscova şi Roma. Putin s-a botezat cu familia. Ortodoxia este religia poporului, exista însă o reticenţă a ruşilor din nou asediaţi.
La est, R.P. China, o mare putere economica şi militară, cu o populaţie de peste un miliard se uită cu interes la bogăţiile naturale din Siberia. La sud, fostele republici sovietice socialiste, acum independente, reamintesc de strălucirea Hoardei de Aur. Probleme cu musulmanii în Caucaz.
La vest, pe fiecare bancnotă euro este vizibilă o frontieră, în mod difuz şi desigur involuntar, până unde sunt interesele euro (Crimeia nu-i). NATO s-a extins în Ţările Baltice. Probleme în Serbia! Kosovo! Rusia este înconjurată de forţe, care nu-s mereu conforme cu interesele Kremlinului.
Presedintele Putin, protectorul ortodocşilor şi slavilor, conform panortodoxei şi panslavismul, apreciază intermediari din SUA, baptişti şi izraeliţi, dar e conştient de însemnătatea hotărâtoare a dialogului, care are loc la Belgrad între Patriarhia Moscovei cu Roma. De rezultatul acestuia depinde stabilitatea în Europa şi în lume.
Războiul rece s-a mutat din Europa în Asia. Pentru totdeauna? Acum ruşii antrenează talibanii din Afghanistan, ca în trecut americanii. Va reînvia conflictul între creştinii occidentali şi cei ortodocşi din nou, cum vrea să ne sugereze scandalul legat de otrăvirea la Londra a unui agent KGB, care a schimbat stăpânul?
Va parafa presedintele Putin, care a redat pravoslavnicilor demnitatea pierdută în tranziţia anglo-mozaica, reunificarea creştinilor, sau va găsi pentru aceasta misiune un urmaş, aşa cum l-a pregătit Andropov pe Gorbaciov pentru a readuce Rusia în concertul marilor puteri creştine?
De răspunsul la aceste întrebări depinde şi soarta ortodocşilor din România, dar mai ales din Republica Moldova, a cărei Mitropolie este dependentă, mai mult decât Patriarhia de la Bucureşti, de Moscova lui Vladimir Putin, stapanul Imperiului si al Bisericii.
http://www.viorel-roman.ro
Bremen la 14 decembrie 2006
Patriarhia Română e INDEPENDENTĂ de cea a Moscovei! Suntem o mare ortodoxie, așa cu toate belelele noastre; discutăm de la egal la egal cu Moscova. Dacă politicienii români ar dialoga cu omologii lor așa cum face patriarhul român cu cel rus, România n-ar mai fi fost astăzi în genunchi!
Lasați-o pe asta cu dependența.
Autorul cam delireaza, in modul specific pro-vestic si pro-catolic.
Al doilea razboi al Crimeii a avut loc in 1941-42, cind trupele germano-romane au cucerit Crimeea, operatiune incheiata cu asediul Sevastopolului.
Cit despre al patrulea razboi al Crimeii in 2014, acesta nu violeaza dreptul international mai mult decit instalarea de catre vestul pro-catolic a unui guvern nelegitim la Kiev printr-o lovitura de stat de cea ma joasa speta.
Rusia avea oricum un tratat incheiat cu Ucraina in 1997 care consfiintea prezenta permanenta a 25.000 de militari rusi in Crimeea. Actualmente, numarul de militari rusi este de vreo 16.000, ceea ce nu contravine nicidecum tratatului respectiv si dreptului international.
… intre Kosovo si Crimeia nu-i mare deosebire … asta e si parerea mea … in ceea ce priveste ca delireaz, in modul specific pro-vestic si pro-catolic, am alta parere …, vr
Decebale nu esti tu roman cum nu sunt eu rus.
Punct ochit punct lovit.
Sunt de acord cu domnul Coja in sensul ca Rusia nu mai e forta care era odata.Faptul ca isi arata muschii la tari cu probleme care nu au curajul sa i se impotriveaca demonstreaza din plin ca Rusia e slaba. Daca se cred atat de smecheri de ce nu se iau de China. Dar nu fac asta, pt ca China e prea puternica.
Cat despre faptul ca noi nu suntem pregatiti sa gestionam criza din Ucraina, este vina alesilor nostrii, dar si a noastra pentru ca nu am fost in stare sa alegem altii mai buni.
Cum sa se ia Rusia de China ? Aia sunt mai bolsevici decat rusii.
Noi, Romanii de rand, n-avem nici o putere in privinta Ucrainei si problemele Romanilor de acolo. Iar conducerea noastra politica fono si filorusa nu se amesteca pentru ca n-au primit inca ordin de la Moskova.
Chiar, dupa un sfert de secol nu se stie inca cine face jocurile in Romania ?
Nu va mai luati dupa aparente.
De acord cu analiza globală a situației, prezentată de Viorel Roman…
Remarca pe care vreau s-o fac este de ordin escatologic și privește islamul.
Din ce în ce mai multi imami lucizi, aparținând celei de-a doua religii ca importanță în lume, specialiști ai Quran-ului și a hadith-urilor scrise de-a lungul secolelor începând cu al șaptelea, ridică o posibilitate în interpretarea acestor texte : « alianța musulmanilor cu „rhumii” ».
Efectiv, această alianță figurează în Quran (Coran în romană, însă prefer originalul – anumite lucruri trebuiesc lăsate așa cum sunt), însă există nelămuriri asupra termenului de „rhum” și ce populație acesta desemnează.
Din ce în ce mai mulți imami, specialiști în escatologie (musulmanii ii numesc savanți) se acordă în acceptarea ortodoxiei (ruse) ca explicație.
În acest sens au loc din ce în ce mai multe contacte la nivel academic inițial (foarte interesant) https://www.youtube.com/watch?v=RN1HzpicCnk, apoi cleric (deși islamul suni n-are cler) iar unul din acești imami merge pană la a cere islamului și societății turce ca orașul Istanbul să redevină Constantinopol iar Bazilica Sf Sofia din Istanbul, devenită muzeu după ce-a servit drept moschee, să fie re-cedată bisericii ruse – ortodoxiei în general.
Acest demers, ar avea rolul de-a schimba viziunea ortodoxiei (mai blândă în judecată decât catolicismul în viziunea lui) și a provoca o apropriere, urmată de o alianță în lupta finală dintre bine și rău…
Subliniez această stare de fapt – pe care o găsesc importantă în realizarea păcii și alianței celor de bună credință…
@ N.R. : «Ierarhii ruși ar putea să ia lecții de la ierarhii noștri! BOR e singura biserică ortodoxă care s-a ținut tare în anii ateismului de stat!»
Într-un articol recent, tot pe site figura „profeția” marelui Ion Antonescu privind epurarea comunismului judeo-bolșevic prin intrarea firească a elementelor românești în aparatul de partid și orientarea intereselor proprii prin aceste acțiuni…
BOR s-a ținut tare în anii ateismului de stat pentru că n-a fost ateism decât de fațadă, cel puțin după venirea lui Ceaușescu – titlul articolului stă gaj.
E bună fomula: ateism de fațadă!… Asta a fost în România! Pe când în celelalte țări socialiste și ortodoxe…
Diogene,
Sheikh Imran Hosein și A.Dughin: formidabil dialog!
Mi-a spus un prieten mai in varsta ca Ceausescu si-a ingropat tatal cu 8 preoti. Poate este cineva care poate confirma…sau nu! Deci Ceausescu nu era atat de ateu pe cat vor unii sa-l faca sa para, post-mortem.
Biserica ortodoxa romana a continuat sa fie biserica de stat, preotii au fost platiti cu salarii de la buget, bisericile au fost renovate, manastirile (mai ales cele istorice) au continuat sa functioneze si sa fie finantzate…Au fost daramate sau mutate cateva biserici care stateau in calea noilor planuri de sistematizare. Cam putin (daca ne raportam la tabloul general) ca sa aruncam in Ceausescu cu acuzatii de ateism si/sau prigonire a credinciosilor…
Nu numai BOR s-a tinut tare, dar nici Ceausescu nu i-a fost cu adevarat dusman! Nu cunosc dedesubturile fenomenului, ci numai ce s-a vazut pentru toti cei care au ochi sa vada…
Partea proastă este că nu ne-am dat seama în ce măsură Ceaușescu NU era ateu înainte de 1989! Am mers, ca fraierii, pe mâma Europi Libere… Adică pe mâna KGB-ului!
1- Cine cunoaste istoria Bucurestiului poate confirma ca in cca 200 ani, multe biserici au fost demolate pentru sistematizare sau zidite pe alte locatii.
2- Am avut un coleg de serviciu, Pridvornic, al carui tata, arhitect,a pictat ouale de pasti pentru familia Ceausescu, multi ani.
3- Andruta Ceausescu cat timp era prin Bucuresti se plimba prin cartier si bea cate o tzuica la bodega din piata Dorobant. El nu platea caci nu avea bani in buzunar dar nici nu i se cerea, se stia cine este, de platit plateau ofiterii ce-l insotzeau ff discret.
4- Ambii parinti ai lui Ceausescu au fost inmormantati crestineste, cu sobor de popi, coliva, tot ce prevede datina.Cine are cunostiinte in Scornicesti, poate confirma.
apare un filmulet pe net cu inmormintarea mamei lui Ceausescu. Se vad clar cel putin trei preoti si el foarte marcat.
vinovati sau nevinovati, rusi sau greci, imperiul satanic occidental iudeomasonic, sicietatea de consum paine si circ, aduce uraciunea pustiirii un locul cel sfant, prin pervertirea, sensului normal al vietii, al lucrurilor, confiscarea binelui a libertatii prin pacat si viciu….asa ca prefer un imperialism bizantin, grec, rus….care apara valorile crestine, ortodoxia, pentru ca ne salveaza sufletul. TOATE BOGATIILE DIN LUME NU VALOREAZA CIT UN SUFLET.
Este adevarat ca imperialismul satanic occidental iudeomasonic, are tendinta de a se substitui imperialisnului bizantin, grec, rusesc….are tendinta de a globaliza „valorile” anticrestine in numele libertatii, a drepturilor…..pentru ca ei propun si aclama: drepturi, drepturi….dar dreptate nu e ! adevar, adevar dar adevar nu e ! pace, pace, dar pace nu e ! libertate, libertate, dar libertate nu e ! ce poate sa insemne asta?
dar pina sa fim tilhariti si de istorie si de natiune, resurse familie, cultura, traditie, omenie, suflet….avem datoria de a lupta pentru acestea pina la ultima suflare si de a trai in dragoste, credinta si nadejde !
Criticilor tăi:
ILIE BĂDESCU
„Cine-ar putea să-şi imagineze, de pildă, că Răsăritul Europei ar putea fi regândit fără Rusia? Dacă cineva crede lucrul acesta este ori idiot ori vreun prost oarecare. Românii cunosc bine Rusia spiritului, adică Rusia universală, au cunoscut bine şi Rusia care a expiat acel teribil imperiu păgân din istoria răsăriteană, este vorba despre bolşevism, şi care-a adus imense suferinţe deopotrivă poporului rus şi român (deodată cu a tuturor popoarelor din lagărul acelui imperiu păgân.”
„Relaţiile dintre România şi Rusia au un potenţial de excepţie, care decurge din sinergiile de profunzime ale celor două popoare, sinergii ilustrate pe durata celor circa 400 de ani de istorie regională comună. Aceste sinergii au rămas ascunse vederii neatente şi ne-exersate într-un atare spaţiu, între altele şi ca urmare a pseudomorfozei care-a afectat spaţiul rusesc prin efectele reformelor lui Petru cel Mare, cum arată un teoretician al civilizaţiilor, Spengler. Fenomenul pseudomorfozei a afectat şi spaţiul românesc încât putem vorbi mai degrabă de o pseudomorfoză răsăriteană decât de una exclusiv rusească. În cultura română, fenomenul a fost amplu cercetat prin celebra teorie a formelor fără fond şi a efectului lor catastrofal într-o cultură. Efectele pseudomorfozei răsăritene au atins pragul lor maxim prin instaurarea imperiului păgân bolşevic atât în Rusia cât şi în celelalte ţări de la est de Elba. Dacă adoptăm modelul do ut des, ”îţi dau îmi dai”, nu ne putem da seama de potenţialul relaţiilor dintre România şi Rusia.”
„Unul dintre cele mai mari romane geopolitice ale literaturii române (comparabil ca problematică şi ca intenție cu romanul tolstoian), este vorba despre ciclul de romane, „Zăpezile de-acum un veac”, creaţie de excepţie a scriitorului Paul Anghel, are ca subiect ultima mare cruciadă a Răsăritului contra imperiului necreştin de la sud, care îi aduce din nou într-o lucrare împreună (o sinergie a istoriei) pe ruşi şi pe români. Din nefericire, în ultimii 60-80 de ani de istorie politică a Răsăritului, românii şi ruşii deopotrivă au intrat sub dominaţia unui imperiu păgân, victorios întâi la Moscova şi în toată Eurasia central-nordică şi mai apoi în toată Europa centrală până la Elba, ori mai exact până la linia care leagă Stettin-ul de Triest, inaugurând în istorie cea mai teribilă frontieră geopolitică păgână a Europei, Cortina de fier, şi noul tip de război, războiul ideologiilor, cum îl numeşte Huntington, cunoscut şi ca război rece. În fapt acest război nu era nici al ruşilor nici al românilor, dar el a fost purtat cu sânge rusesc şi cu suferinţă răsăriteană comună, deopotrivă rusească, românească, poloneză etc”
Da. asa este. dupa cum am mai spus cei care condamna pe rusi, poporul rus, nu vad padurea din cauza copacilor. adica mai pe romaneste ei se afla intr-un compromis, intr-o afinitate interesata sau dezinteresata fata de occidentul iudeomason si nu inteleg faptul ca reformele tarului petru zis cel mare, au fost influentate de occident, sau ca plaga comunista a fost adusa peste rusi tot din occidentul nelegiuit „civilizat” iudeomason. cand or intelege asta, vor sti atunci de ce ne este noua mai bine sa fim asa….balcanici, bizantini, „necivilizati”…..si sa ne lase in pace pe noi cu pacatele noastre.
dl VR vede stramb, partinitor si mereu la fel ortodoxia. Nu o intelege, normal n-are cum s-o traiasca si deja ne jigneste vehiculand necontenit sintagma „moldo-valahi”, sintagma ce se potriveste (oare de ce?) cu formularile de acelasi tip a hungarismului ardelean, mai nou a „secuismului” maghiarofil vehiculat de formuiştii maghiarofili din Ardeal si de asociatiile si organizatiile lor… si ar mai fi multe de scris, dar sunt satul deja de toate astea, arhicunoscute.
… nu inteleg dece moldo-valah e jignitor? … In Germania sunt svabi, bavareji, alemani, saxoni etc., toti sunt nemti, dar nici unul nu se simte jignit ca svab etc., … din contra … nu inteleg nici dece tigan e jignitor si romanes nu, cand e vorba de aceiasi persoana … eu vad moldo-valah e un titlu de glorie … ei au reziatat jumatate de mileniu sub cea mai stupida administratie din lume, cea turco-fanarioata si jumatate de secol sub cea sovietica …, vr
Dle Viorel roman,
Stapanirea sovietica nu a incetat in 1989, adica dupa 45 de ani. Ea continua si astazi sub alte forme. Daca nu ati inteles pana astazi ca tot sub cizma muscala suntem, nu veti intelege niciodata. Cand veti intelege ca desi suntem in UE si NATO dat tot de la Moskva ni se spune ce sa facem si ce nu, atunci veti intelege si de ce unele cuvinte sunt incadrate la jigniri si altele nu. Pentru ca noi nu mai avem calitatea si discernamantul sa spunem ce este sau nu jignitor ci ceea ce ni se impune din afara. Independenta si suveranitatea sunt vorbe goale.
„Ora Moscovei a trecut!…”
Asa sa fie, oare?!
Pe termen scurt si mediu Moscova are a se preocupa de mentinerea puterii si statalitatii ei in conditiile grele ale crizei economice… Insa nu este exclus ca guvernantii de la Kremlin sa foloseasca toate nemultumirile existente in Rusia actuala pentru a da nastere unui reviriment al nationalismului exacerbat. In perioadele de criza nationalismul poate deveni instrumentul necesar al mentinerii la putere a conducatorilor contestati de o parte a populatiei. Istoria secolului trecut probeaza din plin aceasta asertiune.
Nu există naționalism exacerbat! Ăla se numește șovinism sau terorism de stat!
Rusia are de rezolvat probleme de nerezolvat în partea asiatică a Rusiei, acolo intră anual 1-2 milioane de chinezi fără să treacă pe la vamă!