Decalogul Suveranitatii Romanesti
Text publicat la http://mipopescu.wordpress.com

Justificare
In momentul de fata, devine alarmanta obedienta autoritatilor statului si a clasei politice romanesti care considera ca singura “formula pragmatica” de integrare europeana este limitarea suveranitatii si acceptarea administrarii tarii din exterior, prin “recomandarile”si amenintarile functionarilor-comisari politici ai institutiilor UE.

Diversele luari de pozitie si de actiune, inclusiv ale presedintelui Romaniei, in directia stirbirii suveranitatii tarii conduc la o crestere a frustrarii populatiei care vede in acest proces o transformare a Romaniei intr-o provincie marginasa a Europei condusa si controlata autoritar de la Bruxelles.

Pentru canalizarea acestor frustrari spre o forma organizata de dialog socio-politic si de actiune civica, atat pe plan intern cat si la nivelul UE, ar fi indicata crearea si inregistrarea in Romania a unei Miscari pentru Apararea Romaniei Suverane care sa participe atat la alegerile pentru Parlamentul Romaniei cat si pentru Parlamentul European.
De altfel, nu-i un secret ca in Parlamentul European exista deja un grup “eurosceptic” care doreste sa “amendeze” principiile nedemocratice si nenationale pe care este constituita UE si sa transforme din temelii o organizatie care si-a atins niste limite si care, pe zi ce trece, se transforma tot mai mult intr-o formatiune birocratica supercentralizata.

In cele ce urmeaza, pornind de la ecouri si realitati din spatiul romanesc, dar si din cel european, sunt enuntate 10 principii care pot constitui o baza pe care, prin dezbatere, completare si imbunatatire, s-ar putea cladi o asemenea miscare civica.

PRINCIPII M.A.R.S.
1. CARACTERUL STATULUI
Romania este un stat european national suveran, independent si indivizibil.

2. INTEGRITATEA NATIONALA
(a) Divizarea temporara a Romaniei si a poporului roman sunt consecinte tragice ale prevederilor din Anexa secreta a Tratatului Ribbentrop-Molotov.
(b) Poporul roman este indivizibil, iar actuala divizare arbitrara, ca urmare a mentionatului tratat hitleristo-sovietic, nu constituie o baza istorica si legala pentruca statul roman sa recunoasca limba si poporul moldovenesc.
(c) Prin denuntarea internationala a Tratatului Ribbentrop-Molotov, Romania si Basarabia au dreptul si datoria atat din punct de vedere istoric, moral cat si juridic sa revina la situatia de dinainte de razboi.
(d) Statul Roman, ca mostenitor al statului roman interbelic, are obligatia de a actiona activ prin toate mijloacele pasnice pentru a face cunoscuta comunitatii internationale datoria sa morala si istorica a Reintregirii nationale.
(e) Pe teritoriul Romaniei se interzice negarea adevarului istoric despre pierderile teritoriale si despre indivizibilitatea poporul roman inclusiv negarea genocidului produs impotriva populatiei romanesti.
(f)In relatiile internationale, orice negare a adevarului istoric despre pierderile teritoriale, despre indivizibilitatea poporul roman si despre genocidul produs impotriva populatiei romanesti vor fi socotite ofense la adresa poporului roman si vor trebui sa fie tratate adecvat de catre autoritatile statului roman.

3. LIMBA ROMANA
(a) Limba romana este limba oficiala a statului si este obligatia fiecarui cetatean s-o cunoasca si s-o respecte.
(b) Limba romana este limba care se foloseste in mod exclusiv in institutiile publice si in documentele oficiale cu valabilitate pe teritoriul Romaniei.
(c) Limbile minoritatilor nationale pot fi folosite fara restrictie in relatiile neoficiale.

4. INSEMNELE NATIONALE
(a) Insemnele nationale ale Romaniei, Drapelul, Stema si Imnul, vor fi folosite in mod exclusiv in relatiile internationale diplomatice ca si in cele care implica participari internationale la nivel reprezentativ diplomatic, militar, politic, sportiv, cultural, etc.
(b) Drapelul si Stema Romaniei va fi arborate in mod permanent pe toate institutiile oficiale ale statului roman.
(c) Drapelul si Imnul Romaniei vor fi folosite in toate manifestarile oficiale politice, civice sau aniversare si constituie conditii pentru aprobarea desfasurarii unor asemenea manifestari.

5. RESURSELE NATURALE
(a) Resursele naturale ale solului si subsolului, inclusiv plajele (litoralul) constituie proprietatea exclusiva a statului roman care nu pot fi instrainate sub nicio forma.
(b)In cazul exploatarii resurselor naturale de companii private, statul roman, ca proprietar exclusiv, va detine controlul absolut asupra productiei, distributiei, contractelor de vanzare, veniturilor si asigurarii rezervelor strategice, inclusiv, dupa caz, a independentei energetice.

6. CONSTITUTIA
(a) Constitutia Romaniei prevede in mod expres obligatia ca legile Romaniei sa fie concepute sub amendamentul respectului pentru traditia istorica, a valorilor traditionale romanesti si a valorilor democratice in conformitate cu drepturile fundamentale ale omului.
(b)Constitutia Romaniei va elimina acele paragrafe care definesc primordialitatea legilor externe asupra legilor interne ale statului roman.

7. PARLAMENTUL ROMANIEI
(a) Parlamentul Romaniei este forma suprema de reprezentare a poporului roman.
(b) Participarea unei componente a societatii civile in Parlamentul national va conduce la controlul direct al reprezentarii politice de catre reprezentarea civica.
(c) Se va elimina din Constitutie paragraful care reprezinta conflictul de interese, prin care un membru al executivului (ministru) poate fi si membru al legislativului (parlamentar).
(d) Pentru a permite o mai larga reprezentare civica se va elimina din Constitutie paragraful discriminator care asigura locuri parlamentare doar pentru minoritati, chiar fara participare la procesul electoral.
(e) Legea Electorala va asigura dreptul oricarei organizatii a societatii civile romanesti din tara sau din afara granitelor sa aiba dreptul de a fi competitor electoral.

8. TRATATELE INTERNATIONALE
(a) Romania poate participa ca partener egal in drepturi si indatoriri la tratatele internationale, sub rezerva amendarii sau denuntarii lor atunci cand principiile de la Paragraful 1 care definesc caracterul statului sunt amenintate de prevederi contrare.
(b)Nicio organizatie internationala sau institutie a unei organizatii suprastatale nu va dispune asupra politicii interne romanesti privind reglementarile vietii sociale si politice cu exceptia cazurilor de incalcare a drepturilor fundamentale ale omului.

9. NATO
(a) Participarea la NATO a fost si este determinata de necesitatea protejarii teritoriului national impotriva tendintei hegemonice a Rusiei care, prin prezenta sa activa in Basarabia, considera ca spatiul romanesc se gaseste in zona sa de influenta.
(b)Calitatea de membru NATO este absolut necesara atata timp cat amenintarea ruseasca politica si militara va continua sa existe, mai ales in conditiile in care criza mondiala economica, cea europeana in special, poate afecta negativ relatiile internationale prin escaladarea instabilitatii.

10. UNIUNEA EUROPEANA
(a) Participarea la Uniunea Europeana este determinata de integrarea spatiului romanesc in economia globala europeana, in vederea liberalizarii pietei economice prin eliminarea politicilor protectioniste economice si de migratie libera a fortei de munca.
(b) Calitatea de membru al UE trebuie revizuita si acceptata in baza intereselor nationale fara presiuni care sa duca la atingerea principiilor care definesc caracterul statului roman stipulate in Paragraful 1.

Mircea Popescu
11 Septembrie 2011