Slobozia, slobozenie, căpătoșenie!
DINESCU ŞI „RIVOLUȚIA” ,
de Petre Anghel
Fiindcă vor unii să ştie cum e cu Mircea Dinescu, scrisei şi eu mai ieri următoarele:
Primul care a apărut la Televiziunea română, în 1989, a fost chiar revoluționarul de profesie Mircea Dinescu. Era cel mai indicat să reprezinte poporul, fiindcă venise de la Slobozia (născut în 1950), localitate care, prin denumire, vorbea deja de originea lui nobilă în sensul dorinței de slobozenie.
Mircea Dinescu a venit prima dată la București cu gândul să se facă actor. Nu a reușit la facultate și s-a aciuiat pe lângă cenaclul lui Eugen Barbu, încă lansator de talente pe acea vreme. De sub bagheta magică a lui Barbu și a lui Fănuș Neagu va ajunge, peste ani, un apropiat al lui Marin Preda. Dar până atunci mai avea de curtat niște frumoase tinere și câțiva criticiși istorici literari: Romul Munteanu, Eugen Simion, Lucian Raicu, Nicolae Manolescu.
În 1971, lui Mircea Dinescu îi apare primul volum de versuri, „Invocație nimănui”.
Avea 21 de ani și este socotit „noul Rimbaud român”.
Scandalurile cu scriitorii, succesul la fete, băutul în public, lipsa respectului pentru ceilalți justificau elogiul. Curând va deveni secretarul organizației tinerilor uteciști din Uniunea Scriitorilor. Poemul lui „Sunt tânăr, doamnă!” face furori:
Fiindcă vor unii să ştie cum e cu Mircea Dinescu, scrisei şi eu mai ieri următoarele:
Primul care a apărut la Televiziunea română, în 1989, a fost chiar revoluționarul de profesie Mircea Dinescu. Era cel mai indicat să reprezinte poporul, fiindcă venise de la Slobozia (născut în 1950), localitate care, prin denumire, vorbea deja de originea lui nobilă în sensul dorinței de slobozenie.
Mircea Dinescu a venit prima dată la București cu gândul să se facă actor. Nu a reușit la facultate și s-a aciuiat pe lângă cenaclul lui Eugen Barbu, încă lansator de talente pe acea vreme. De sub bagheta magică a lui Barbu și a lui Fănuș Neagu va ajunge, peste ani, un apropiat al lui Marin Preda. Dar până atunci mai avea de curtat niște frumoase tinere și câțiva criticiși istorici literari: Romul Munteanu, Eugen Simion, Lucian Raicu, Nicolae Manolescu.
În 1971, lui Mircea Dinescu îi apare primul volum de versuri, „Invocație nimănui”.
Avea 21 de ani și este socotit „noul Rimbaud român”.
Scandalurile cu scriitorii, succesul la fete, băutul în public, lipsa respectului pentru ceilalți justificau elogiul. Curând va deveni secretarul organizației tinerilor uteciști din Uniunea Scriitorilor. Poemul lui „Sunt tânăr, doamnă!” face furori:
„Sunt tânăr, Doamnă, vinul mă știe pe de rost
și ochiul sclav îmi cară feciorele prin sânge,
cum aș putea întoarce copilul care-am fost
când carnea-mi înflorește și doar uitarea plânge”.
Mircea Dinescu este un bun actor, chiar dacă nu-l ajută prea mult dicția; discursul lui se bazează pe limbajul non-vebal, mâinile, buzele și scărpinatul în ceafă (la tâmplă se atinge rar) fiind componente de bază.
Biografia lui este demnă de un erou balzacian: venit în Capitală doar cu iluzii, ca mai toți scriitorii, se va însura cu fiica unei rusoaice și a unui ungur, va fi premiat și răspremiat de Uniunea Scriitorilor, de Academie și va trăi din sinecură: întâi portar (?) la Asociația scriitorilor (evident, doar cu numele), apoi redactor la revista Luceafărul (ei, da, ăsta chiar era visul oricărui tânăr scriitor). Armata o face lângă casă, cică la intervenţia lui Fănuș Neagu, întâmplător, desigur, la o unitate a Securității. Cărțile lui au fost traduse în maghiară și în germană (de Werner Söllner, un distins colaborator al securității române).
Debutul lui în poezie a fost strălucitor: critici tineri, bătrâni, universitari sau debutanți s-au grăbit să-l elogieze. Lucian Raicu, cel cu care va sta cu Marin Preda la masă în noaptea morții, văzuse în Dinescu un poet „bântuit de talent, un extraordinar talent, cuvintele șoc și metaforele percutante îi vin în cascadă, proaspete și nepăsătoare, cu încărcătură afectuoasă și cinică, brutal repezite și tandre, proletare și nobile, înscriindu-se laolaltă pe un traseu totuși bine determinat, spunând exact ce li s-a menit să spună, fără ezitări, fără ambiguități.”
Pentru cazul în care „rivoluția” ar fi întârziat și mai mult, Mircea Dinescu își pregătise și varianta „trăiesc bine cu comuniștii până la moarte, că am origine sănătoasă” și astfel a absolvit academia de Științe politice Ștefan Gheorghiu, patronată de tovarășul Leonte Răutu.
Acesta era bun prieten cu tovarășul Gheorghe Rădulescu, astfel că, înainte de 89, Mircea face parte dintre apropiații lui Gogu, pe care-l vizitează la casa de vacanță a acestuia, situată în Câmpia Dunării, icișa la Comana. Nu vorbeau numai despre „cetatea ideală” a lui Platon, ci și despre literatură, căci acolo poposeau și alți viitori revoluționari, ca Ana Blandiana, Andrei Pleșu, Ion Caramitru. Iar el nu era prea ocupat cu studiile, fiind la fără frecvență și, oricum el era intersat de școala vieții, nu de doctrine, fie ele chiar de stânga (oare, de stânga?).
După apariția de la televizor, imediat după fuga dictatorului, jucând bine rolul oferit de Ion Caramitru (devenit regizor prost dintr-un actor foarte bun) care-i recomandă „Mircea, fă-te că lucrezi”, Dinescu ajunge, chiar în acea seară, președintele Uniunii Scriitorilor. Va fi susţinut de floarea cea vestită a întregului Apus (sau Răsărit): Octavian Paler, Eugen Simion, Aurel DragoșMunteanu. Nu a fost, totuși, prea ușor, fiindcă poeta Ana Blandiana (și ea contestatară și prietenă cu Gogu) l-ar fi vrut pe George Macovescu. A ieșit învingătoare generația tânără. Macovescu era cominternist, dar făcuse „greșeala” de a-l susține pe Ceaușescu la congresul în care îi contestase C. Pârvulescu realegerea ca secretar general al partidului. Acum lua sfârșit naționalismul ceaușist, se creau condiții pentru globalizarea venită dinspre Vest.
Despre prestația lui Dinescu, fostul coleg de la revista Luceafărul, poetul Cezar Ivănescu, va afirma: „Uniunea Scriitorilor trebuia să devină după Revoluţie acea centrală de energie, acel nucleu de energie care să numească şi să buşească preşedinţi în ţara asta. Pentru că aveam această autoritate. Din această instituţie de autoritate şi de ţinută morală, a ajuns o instituţie oarecare, falimentară. Din ce cauză? Din cauza faptului că s-a ocupat numai cu bişniţa măruntă, cu afacerile lor de bişniţari nenorociţi de la Dinescu şi până la actualii conducători ai Uniunii – şi nu cu lucrurile mari. Nu s-au gândit la condiţia scriitorului român, nu s-au gândit cum să transforme această instituţie, care a fost foarte puternică sub comunişti şi a fost o adevărată redută a democraţiei, cum s-o transforme din nou într-o instituţie puternică şi în democraţie, care să poată să facă ceva în ţara asta”.
Nemainsemnând prea multe Uniunea Scriitorilor, fiindcă noii guvernanți nu mai aveau nevoie să țină scriitorii într-o organizație puternică și cu autoritate morală, Mircea Dinescu se dedică afacerilor. Mărturisește că sfatul l-a primit de la o funcționară a ambasdei germane care i-ar fi spus prietenește că literatura nu mai înseamnă nimic în capitalism, banul este totul. Drept urmare, înființează reviste, le vinde, înființează altele, mai vinde din ele și cupără terenuri agricole și vii.
La o lansare de produs, vin marca Dinescu, îl are oaspete chiar pe președintele Iliescu. La plecare îl conduce pe acesta la automobil și vrea să-i dea o damigeană de vin. Președintele, sărac și cinstit, cum îi e felul, refuză, dar Mircică insistă: „ia-o, bre, nea Ioane, ce dracu, dacă nu bei dumneata, bea coana Nina”! Harașo democrație! Lume civilizată, soro, nu glumă.
Având de ales între eternitatea artei și foșnetul rublei, poetul din Slobozia a optat pentru moneda europeană. Din tânărul prin care treceau „săgețile vestirii”, se mai văd cu ușurință doar buzele groase, de lăutar care a cântat pe la nunțile boierilor, salivând după un ciubuc gras.
Mircea Dinescu este un bun actor, chiar dacă nu-l ajută prea mult dicția; discursul lui se bazează pe limbajul non-vebal, mâinile, buzele și scărpinatul în ceafă (la tâmplă se atinge rar) fiind componente de bază.
Biografia lui este demnă de un erou balzacian: venit în Capitală doar cu iluzii, ca mai toți scriitorii, se va însura cu fiica unei rusoaice și a unui ungur, va fi premiat și răspremiat de Uniunea Scriitorilor, de Academie și va trăi din sinecură: întâi portar (?) la Asociația scriitorilor (evident, doar cu numele), apoi redactor la revista Luceafărul (ei, da, ăsta chiar era visul oricărui tânăr scriitor). Armata o face lângă casă, cică la intervenţia lui Fănuș Neagu, întâmplător, desigur, la o unitate a Securității. Cărțile lui au fost traduse în maghiară și în germană (de Werner Söllner, un distins colaborator al securității române).
Debutul lui în poezie a fost strălucitor: critici tineri, bătrâni, universitari sau debutanți s-au grăbit să-l elogieze. Lucian Raicu, cel cu care va sta cu Marin Preda la masă în noaptea morții, văzuse în Dinescu un poet „bântuit de talent, un extraordinar talent, cuvintele șoc și metaforele percutante îi vin în cascadă, proaspete și nepăsătoare, cu încărcătură afectuoasă și cinică, brutal repezite și tandre, proletare și nobile, înscriindu-se laolaltă pe un traseu totuși bine determinat, spunând exact ce li s-a menit să spună, fără ezitări, fără ambiguități.”
Pentru cazul în care „rivoluția” ar fi întârziat și mai mult, Mircea Dinescu își pregătise și varianta „trăiesc bine cu comuniștii până la moarte, că am origine sănătoasă” și astfel a absolvit academia de Științe politice Ștefan Gheorghiu, patronată de tovarășul Leonte Răutu.
Acesta era bun prieten cu tovarășul Gheorghe Rădulescu, astfel că, înainte de 89, Mircea face parte dintre apropiații lui Gogu, pe care-l vizitează la casa de vacanță a acestuia, situată în Câmpia Dunării, icișa la Comana. Nu vorbeau numai despre „cetatea ideală” a lui Platon, ci și despre literatură, căci acolo poposeau și alți viitori revoluționari, ca Ana Blandiana, Andrei Pleșu, Ion Caramitru. Iar el nu era prea ocupat cu studiile, fiind la fără frecvență și, oricum el era intersat de școala vieții, nu de doctrine, fie ele chiar de stânga (oare, de stânga?).
După apariția de la televizor, imediat după fuga dictatorului, jucând bine rolul oferit de Ion Caramitru (devenit regizor prost dintr-un actor foarte bun) care-i recomandă „Mircea, fă-te că lucrezi”, Dinescu ajunge, chiar în acea seară, președintele Uniunii Scriitorilor. Va fi susţinut de floarea cea vestită a întregului Apus (sau Răsărit): Octavian Paler, Eugen Simion, Aurel DragoșMunteanu. Nu a fost, totuși, prea ușor, fiindcă poeta Ana Blandiana (și ea contestatară și prietenă cu Gogu) l-ar fi vrut pe George Macovescu. A ieșit învingătoare generația tânără. Macovescu era cominternist, dar făcuse „greșeala” de a-l susține pe Ceaușescu la congresul în care îi contestase C. Pârvulescu realegerea ca secretar general al partidului. Acum lua sfârșit naționalismul ceaușist, se creau condiții pentru globalizarea venită dinspre Vest.
Despre prestația lui Dinescu, fostul coleg de la revista Luceafărul, poetul Cezar Ivănescu, va afirma: „Uniunea Scriitorilor trebuia să devină după Revoluţie acea centrală de energie, acel nucleu de energie care să numească şi să buşească preşedinţi în ţara asta. Pentru că aveam această autoritate. Din această instituţie de autoritate şi de ţinută morală, a ajuns o instituţie oarecare, falimentară. Din ce cauză? Din cauza faptului că s-a ocupat numai cu bişniţa măruntă, cu afacerile lor de bişniţari nenorociţi de la Dinescu şi până la actualii conducători ai Uniunii – şi nu cu lucrurile mari. Nu s-au gândit la condiţia scriitorului român, nu s-au gândit cum să transforme această instituţie, care a fost foarte puternică sub comunişti şi a fost o adevărată redută a democraţiei, cum s-o transforme din nou într-o instituţie puternică şi în democraţie, care să poată să facă ceva în ţara asta”.
Nemainsemnând prea multe Uniunea Scriitorilor, fiindcă noii guvernanți nu mai aveau nevoie să țină scriitorii într-o organizație puternică și cu autoritate morală, Mircea Dinescu se dedică afacerilor. Mărturisește că sfatul l-a primit de la o funcționară a ambasdei germane care i-ar fi spus prietenește că literatura nu mai înseamnă nimic în capitalism, banul este totul. Drept urmare, înființează reviste, le vinde, înființează altele, mai vinde din ele și cupără terenuri agricole și vii.
La o lansare de produs, vin marca Dinescu, îl are oaspete chiar pe președintele Iliescu. La plecare îl conduce pe acesta la automobil și vrea să-i dea o damigeană de vin. Președintele, sărac și cinstit, cum îi e felul, refuză, dar Mircică insistă: „ia-o, bre, nea Ioane, ce dracu, dacă nu bei dumneata, bea coana Nina”! Harașo democrație! Lume civilizată, soro, nu glumă.
Având de ales între eternitatea artei și foșnetul rublei, poetul din Slobozia a optat pentru moneda europeană. Din tânărul prin care treceau „săgețile vestirii”, se mai văd cu ușurință doar buzele groase, de lăutar care a cântat pe la nunțile boierilor, salivând după un ciubuc gras.
*
*
*
Nota Redacției Îi unosc bine pe amândoi, pe Petre Anghel și pe Mircea Dinescu. Petre Anghel mi-a fost student și coleg. Om serios, în căutarea binelui și a adevărului, descoperitor de frumuseți… După formula clasică.
Pe Mircea Dinescu, care umbla fără nciiun rost prin București, băiat simpatic și „haios”, am vrut, m-am oferit să-l pregătesc să intre la facultate, unde examenul de admitere era dur de tot. Vorbisem cu doi colegi – Petrică Nicolau și dl Radu Toma, de la franceză – să-i dăm meditații gratuit.
N-a mers. Nu l-am putut convinge că i-ar putea folosi la ceva Universitatea, lui, ca poet, ca scriitor. Dinaintea refuzului, mi-am zis că M.D. este un suflet de boem autentic, mai greu de înțeles de unul ca mine, chiar dacă nu eram nici eu chiar întruchiparea conformismului și a corectitudinii sociale.
După o vreme am auzit însă că Dinescu al nostru este student! Unde, domnule? La pe atunci disprețuita fabrică de activiști Ștefan Gheorghiu. Deh! Se intra fără admitere, fără concurs, doar pe bază de dosar. Se alegea astfel praful de autenticitatea boemei lui Mircea Dinescu!. ..Dimpotrivă, dovedea un conformism indecent! Dezgustător! Dezolant…
Un urechist, acest Dinescu! Tot ce știe știe din auzite! Nu din citite! N-a călcat în viața lui într-o bibliotecă! Cu siguranță a scris mai mult decât a citit, iar de scris a scris numai câteva cărțulii de poezii mediocre. O pot dovedi oricând, așa cum am dovedit-o și înainte de 1990…
A fost cam așa: apăruseră în presă, în România literară, cronici supra laudative, semnate de Eugen Simion și Dan Cristea. A mai apărut și o cronică reținută, care susținea că nici vorbă să fie vorba de un mare poet: Poet mediocru, concluziona Valentin F. Mihăescu.
Eu, coleg cu toți trei și în bune relații cu toți patru(!), m-am simțit obligat să intervin. Am declarat de la bun început adevărul: nu citisem volumul de versuri analizat, Paznic de poduri (?), despre care scriseseră cei trei redutabili critici. Așa că m-am limitat la citatele date de aceștia. O analiză școlărească a citatelor semnalate cu extaz critic de Eugen Simion și Dan Cristea dovedea platitudinea poetică a textelor, lipsa de acoperire a ditirambilor cu care fusese gratulat ialomițeanul!
La Valentin F. Mihăescu în schimb, citatele erau elocvente pentru teza autorului: lipsa de poezie din poeziile sloboziotului!..
.
…S-a încercat în acei ani cu nevrednicul o manevră: să fie propulsat în locul lui Nikita, ca lider al poeziei românești! Nikita Stănescu supărase pe cei care-l cercetaseră și-l invitaseră să facă disidență, să se dea cu Europa Liberă! S-a ținut tare Nikita, deh, ploieștean!, și nici măcar n-a cochetat cu emisarii Occidentului liber provocator. Din păcate, criticii cei mai importanți, care până atunci îl ridicaseră pe Nikita în slăvi, au descoperit peste noapte geniul poetic al lui Mircea Dinescu. Complet inexistent! Cum s-a dovedit cu prisosință după 1990, când Dinescu s-a lăsat de poezie…
Ce scrisese însă până atunci nu fusese poezie, fuseseră niște texte haioase, piperate cu aluzii anti-sistem. Complet lipsite de „boltă metafizică” – vorba lui Fănuș Neagu.
Inconsistența intelectuală a bietului Dinescu este depășita numai de aplombul său, tipic pentu impostorii din literatură.
Petre Anghel s-a arătat mult prea îngăduitor cu un nechemat care s-a mai băgat și în politică, cu același insucces general! Un produs al sistemului corupt, întreținut artificial pe ecranele TV, ca piesă care are rolul ei în angrenajul minciunii, al falsității, al manipulării. Un rol bine jucat înainte de 1990. Mai apoi s-a arătat arama coclită!
i.c.
Azi, 15.06.2014 la ora 14.30 l-am vazut pe Mircea Dinescu la RTVi facandu-se ca gateste! Tocmai prepara niste „salatele”, pe care le „asorta” cu niste experesii simpatice. Pe cand taia o buruiana pentru salata, ii spunea asistentei ca nu avea de gand „sa bage cotorul”. Din context reiesea ca in salata, dar fiindca tot din context mai facea parte si asistenta lui, nimeni alta decat Elena Udrea, mi s-a parut expresia cam cu dublu inteles.
Ce-am obesrvat la el. Folosea un limbaj eminamente poetic, precum „mai trantim niste sare” „mai trantim si niste otet”, „trantim si putintel zahar”. Tranteala era desigur stimulata de prezenta asistentei blonde, fiindca aparea cu mult prea des in monologul marelui bucatar.
Sa vedeti acum ce poezii o sa ne „tranteasca” domnul Mirciulica, de n-o sa le putem duce! Cu o asemenea muza blonda,care sa-i stimuleze secretiile poetice, nici nu ma indoiesc ca n-or sa apara macar vreo cateva capodopere. Mai ales daca o sa bage in ele si cotorul!
„Secretiile poetice”…asta-i buna. Poate ca ati fi chiar mai bun decat Dinescu (care oricum, a fost odata…). Acuma se pare ca doar bucatareste si cotoreste…pe langa ca tranteste. Deh…’telectuali postrevolutionari…
chestia cu „bolta metafizica” e cam asa… fiindca „bolta” poate fi implicata, ca in poeziile mari ale lui Paunescu.
eu i-as clasifica pe poeti in felul urmator:
clasici: doi in ultimii 60 de ani(perioada despre care vorbim) – Nichita si Paunescu – fiecare cu modul lui de dispunere; clasicii au muzica lor inconfundabila
poeti importanti: Labis, Grigore Vieru (ca reverberatie as fi tentat sa-l trec printre clasici, oricum in Basarabia e) Ioan Alexandru, Leonida Lari si alti cativa
poeti (care dau sens cuvantului): destui, chiar si dinescu cu bruma de talent pe care si-a mancat-o singur..caracterul infect
Poeti sunt, destui au una sau cateva poezii memorabile…cam putin pentru a ramane in constiinta publicului. Printre poeti sunt si poeti care nu se declara – cum e Corut.
m-de, are vreo 11 poezii mai ca lumea, seducator pana la abjectie. Omul n-are niciun Dumnezeu…ce-o mai fi si ala?!
Marin Preda, cel mai iubit dintre pamanteni …taranul care a inteles, a dat cea mai puternica lovitura dictaturii care s-a vrut ce s-o fi vrut dar care a angajat poporul sa faca destule.
marx a fost remarcabil ca economist, dar ca profet a fost de o imbecilitate crasa, omul statea rau cu imaginatia. De fapt, suntem atat de ramasi in urma pe scara evolutiei, incat vreo alta civilizatie cu adevarat spiritualizata se holbeaza la noi, nevoiasii, si nu inteleg cum nu intelegem niste lucruri atat de simple, de 2000 de ani se chinuie Hristosul, probabil unul de-ai lor, asta nu-l face mai putin real, osti ingeresti, sfinti, martiri…si tot ca porcii – n-am invatat nimic. Cruzimea, prostia, lacomia, lipsa de masura si toate cele.
Cel mai important este ca Mircea nu a facut nimanui rau, este simpatic, lumea il iubeste asa cum este el in interviuri repezit si bilbiit, si nu s-a coborit niciodata la nivelul misel al celorlalti intelectuali „talentati” care in cartile lor nemernice au denigrat si jignit incontinuu poporul roman…
Deci despre ce arama coclita vorbim?
Cocliti sunt cei care-l invidiaza.
@citadela,
Ce spui tu straine? Esti citadela ala clasic sau esti clonat??? Daca sustii ca Mircea Dinescu este simpatic si n-a facut rau nimanui, inseamna ca nici n-ai inteles nimic din TEXTUL EXEMPLAR semnat de domnul Petre Anghel (despre care aud pentru prima data), nici n-ai inteles nimic din rolul TOTAL MANIPULATOR pe care l-a jucat acest Dinescu in 1989 si in anii ’90. Ca dupa aia s-a retras la umbra afacerilor, asta e alta poveste si raul era deja facut. Nu mai tii minte cat timp ne-a vandut gogosi ca asa-zis „formator de opinie”, in realitate MANIPULATOR DE OPINIE??? Deh…tin minte o emisiune cu el in care recunoastea ANII DE AUR ’70 din Romania, recunostea cat de ieftina era viata, biletele de avion catre Europa, mancarea, totul…e drept ca a mai strecurat si adevarul, dar per total il gasesc la fel de odios ca si Ilici, din gasca caruia si face parte.
Cine sa-l invidieze pe Dinescu? Chiar n-ai inteles nimic din „geniul” lui Dinescu care exista, dar lipseste cu desavarsire? Mi se pare ca totusi trebuie sa-i dam cezarului ce-i al cezarului, in sensul sa recunoastem ca are geniu in a se descurca, adica este un descurcaret…dupa ce s-a bagat neinvitat in literatura si politica, s-a apucat de facut bani bazandu-se desigur si pe numele pe care deja si-l facuse, care categoric i-a deschis foarte multe usi…La asta este bun Dinescu, asta e clar!
Nu m-am obosit sa-l citesc, nu sunt o mare consumatoare de poezie, recunosc ca imi place poezia „Sunt tanar, doamna”, mi se pare chiar buna, dar nu sunt vreo specialista in domeniu.
Mda…Dinescu=Manipulescu…
Textul domnului Anghel este plin de ironie fina si probabil mai greu de descifrat…
Cand Dinescu isi risca viata si isi sacrifica libertatea toti , inclusiv subsemnatul eram mucles. Daca nu erau de-alde el nu mai putea nimeni sa scrie liber pe net ca oamenii nostri de caracter sunt jigodii
Dinescu si caracterul…Doamne, ce puteti debita dom’ Shlomo…
De libertatea pe care ne-au adus-o de-alde Dinescu, si eu si majoritatea romanilor (MAJORITATEA, RETINETI, DECI AIA CARE CONTEAZA IN DEMOCRATIE), ne-am fi lipsit pe veci. Nu intru in detalii, pentru ca pe acest blog s-a scris „fara numar” pe aceasta tema si am comentat si eu de zeci de ori (spre disperarea unor binevoitori care nu mai incap de mine)…
Ceea ce regret eu si ii gasesc ca o greseala a regimului Ceausescu este ca nu ne-a lasat sa plecam. Daca ne-ar fi lasat, lichelele gen Dinescu si gasca si oricare cu acelasi profil ar fi plecat (probabil, desi unde se poate trai mai bine decat printre fraieri si oameni buni, buni crestini ca romanii???). Si in Romania ar fi ramas oamenii cinstiti, muncitori, seriosi, care au construit in 50 de ani tot ce au distrus prietenii lui Dinescu dupa 1989, in dispret nu fatza de Ceausescu (Dumnezeu sa-l ierte), ci fatza de poporul roman! In dispret fatza de munca in 3 schimburi, in ore suplimentare, cu norme destul de riguroase, in dispret fatza de munca voluntara (asa-zis patriotica), in dispret pentru viitorul copiilor celor care au construit tot ce exista in 1989 si acum deja multe au fost radiate, distruse complet si demolate, spre ne-aducere aminte…:(
Cu texte din astea nea’ Shlomo incearca pe alte forumuri, mai ales cele oficiale. Ai incercat la „Academia Catzavencu”? Mai este a lu’ Dinescu?
Pacat…am trecut prin atatea si unii inca n-au inteles nimic. Ori poate daca le este lor cald si bine, dupa ei potopul….Nu-i asa, nea’ Shlomo?
Subscriu întru totul!
Eu pe Dinescu ăsta l-am considerat întotdeauna o hahaleră. Un zero barat, un profitor ordinar care s-a strecurat prin viaţă ca un guşter.
Gabtiela intradevar nu te pot contrazice cu absolut nimic din ce ai afirmat despre puterea lui si a altora de a manipula opinia oamenilor, dar intr-un fel sau altul ATUNCI TOTI O FACEAU de pe toate partile „baricadei” cu mic cu mare care mai de care mai confuz si pierdut in marea minciuna care era in derulare, da, aici ai absoluta dreptate. Ideea este ca totusi nu a furat si nu a demontat industria, si agricultura asa cum au facut-o altii…ci a fost un rau mai mic chiar ca un guster cum spunea cineva mai jos si pe alocuri , simpatic chiar.
@Citadela
N-o fi furat si n-o fi demontat industria, dar a chibitzat pentru aia…ne tinea ocupati la televizor si ne linistea (mai niste glume deocheate prin Academia Catavencu, mai un talk show)…asa ca, serios, nu are rost sa ai astfel de simpatii, sau chiar mai rau, idoli!