CD
1.526 aprobate
denitsoc@gmail.com
185.209.176.193
PROVOCAREA ORDINII ECONOMICE GLOBALE
– Raportul privind averea BRICS
Hubbis – 30 ian 2024
Averea totală investibilă deținută în prezent în blocul BRICS se ridică la 45 de trilioane USD, iar populația milionară a acestuia va crește cu 85% în următorii 10 ani, potrivit raportului inaugural BRICS Wealth Report, publicat de firma internațională de consultanță în migrație de investiții Henley & Partners. în parteneriat cu firma globală de informații despre avere New World Wealth.
În prezent, există 1,6 milioane de persoane cu active investibile de peste 1 milion USD în gruparea principalelor economii emergente din lume, inclusiv 4.716 centimilionari sau „centis” (cu mai mult de 100 milioane USD în active investibile) și 549 miliardari.
Cohorta inițială BRICS care cuprinde Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud a adăugat o putere financiară nouă substanțială și o putere geopolitică prin includerea în această lună a noilor membri din Orientul Mijlociu și Africa de Nord (MENA) Egipt, Etiopia, Iran, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite.
Blocul BRICS reprezintă acum mai mult de 45% din populația lumii și reprezintă o pondere mai mare (aproape 36%) din PIB-ul global decât țările G7 (30%) atunci când se ajustează pentru paritatea puterii de cumpărare (PPP).
CEO-ul Henley & Partners, Dr. Juerg Steffen, spune că BRICS este acum un jucător foarte influent în economia globală, prezentând noi oportunități atractive pentru investitori, antreprenori și persoane talentate cu valoare netă ridicată.
„Includerea țărilor MENA – Midle East North Africa, nu este doar o realiniere politică, ci o recunoaștere a statutului lor economic în creștere. Regiunea, pivot din punct de vedere istoric datorită resurselor sale energetice, își afirmă acum un rol economic mai diversificat. Pentru investitorii din întreaga lume, participarea în creștere a MENA la BRICS deschide un tărâm de posibilități dincolo de regiune, oferind acces la piețele de consum în creștere rapidă, poziționare geografică strategică și medii culturale și de afaceri unice.”
Averea privată BRICS dezambalată
Noul raport dezvăluie că în ultimul deceniu, averea privată a crescut cu 92% în China, care acum găzduiește 862.400 de milionari, inclusiv 2.352 de centimilionari și 305 miliardari. India urmează pe locul 2 în clasamentul BRICS HNWI, cu 326.400 de milionari, inclusiv peste 1.000 de cenți și 120 de miliardari, iar creșterea bogăției a crescut cu 85% în ultimii 10 ani. Populația milionară a Emiratelor Arabe Unite a crescut, de asemenea, din 2013, cu 77%, iar principalul centru de bogăție din Orientul Mijlociu găzduiește acum 116.500 de milionari, inclusiv peste 300 de cenți. Ultimul deceniu a cunoscut, de asemenea, o creștere robustă a averii private în Arabia Saudită și Etiopia, cu populația milionară crescând cu 35%, respectiv 30%.
Comentând în BRICS Wealth Report, principalul expert în finanțe personale și investiții Jeff D. Opdyke spune că „națiunile considerate cândva „în curs de dezvoltare” sau „emergente” sau „lumea a treia” peiorativă sunt acum economii dinamice care schimbă ordinea globală. Din punct de vedere economic, națiunile non-occidentale – cu BRICS în avangardă – împing globul într-o nouă realitate: un status quo economic, social și monetar în curs de dezvoltare care schimbă ceea ce lumea a acceptat ca fiind normal timp de aproape opt decenii.”
Deși restul cohortei BRICS a înregistrat o scădere a populației lor milionare începând cu 2013, variind de la o scădere de 20% în Africa de Sud, care acum găzduiește 37.400 de milionari, și o scădere de 38% în Iran, unde locuiesc astăzi 11.900 de HNWI[o persoană cu valoare netă ridicată (HNWI) este o persoană cu active lichide de cel puțin 1 milion USD], există este încă o bogăție privată semnificativă care se găsește la granițele acestor națiuni din Sudul Global. Brazilia găzduiește 82.400 de milionari – o scădere cu 28% față de 2013, Rusia are 68.400 de HNWI rezidenți – cu 24% mai puțin decât în 2013 și 15.600 de milionari în dolari americani trăiesc în Egipt, cu 22% mai puțin față de populația HNWI din 2013.
Cu toate acestea, așa cum subliniază în raport dr. José Caballero, Economist Senior la Centrul Mondial de Competitivitate IMD din Elveția: „BRICS ca organizație oferă un set de piețe dinamice cu sisteme politice relativ stabile care ar putea influența viitorul economiei globale. Forța acestor economii constă pentru unii în dinamismul sectoarelor lor de IMM-uri și pentru alții în agilitatea sistemelor lor politice. Prin urmare, ca organizație interguvernamentală, membrii BRICS extins se completează unul pe altul, ceea ce, la rândul său, asigură sustenabilitatea creării lor de bogăție.”
Prognoze de creștere a bogăției pentru țările BRICS
Privind spre deceniul următor, când vine vorba de proiecțiile de creștere a bogăției private, India conduce grupul BRICS cu o creștere estimată de 110% a bogăției pe cap de locuitor până în 2033. Arabia Saudită este pe locul doi, având ca bogăție pe cap de locuitor să se extindă cu peste 105% în următorii 10 ani, urmate îndeaproape de Emiratele Arabe Unite cu 95%. Se estimează că China (85%), Etiopia (75%), Africa de Sud (60%) și Egiptul (55%) se vor bucura de o creștere a bogăției de peste 50% în următorul deceniu.
Top 10 cele mai bogate orașe BRICS
China revendică cinci dintre primele 10 cele mai bogate orașe din grup, capitala sa, Beijing, asigurându-se onoruri de top ca cel mai bogat oraș din BRICS, găzduind 125.600 de milionari, inclusiv 347 de centimilionari și 42 de miliardari. Pe urmele sale este Shanghai, cu 123.400 de HNWI rezidenți, dintre care 322 sunt centis și 39 sunt miliardari. Celelalte trei orașe chineze care se află în Top 10 sunt Shenzhen (a 5-a cu 50.300 de milionari), Hangzhou (a 6-a cu 31.600) și Guangzhou (a 9-a cu 24.500).
Emiratele Arabe Unite și India au fiecare câte două orașe în Top 10. Dubai se află pe locul 3, respectându-și reputația de „Orașul Aurului”, cu 72.500 de milionari făcându-și casa lor, dintre care 212 sunt centimilionari și 15 miliardari. , iar Abu Dhabi se află pe locul 10 cu 22.700 de milionari rezidenți (inclusiv 68 de cenți și 5 miliardari). Mumbai, cel mai mare oraș și centru financiar de facto al Indiei, ocupă locul 4, cu 58.800 de milionari rezidenți (236 de cenți și 29 de miliardari dintre ei), iar capitala sa națională Delhi ocupă locul 7 (adăpostind 31.000 de milionari, inclusiv 123 de cenți și 16 miliardari) înaintea Moscovei. pe locul 8 (30.300 milionari, cu 207 centi si 23 miliardari).
Capitala Federației Ruse este singurul oraș din Top 10 cu o populație milionară în scădere în ultimul deceniu. Moscova a înregistrat o scădere cu 24% a HNWI, în timp ce restul orașelor cele mai bogate din BRICS s-au bucurat de o creștere semnificativă a averii private, între 75% (Abu Dhabi) și – în cazul Shenzhen – cu 140% mai mulți milionari uimitor decât în 2013.
Centrele de bogăție ale viitorului BRICS
Conform datelor exclusive din Raportul privind averea BRICS, există cinci orașe care nu au intrat în lista BRICS Top 10 Wealthiest Cities pentru 2024, dar se așteaptă să înregistreze o creștere deosebit de puternică (80%+) a bogăției în următorul deceniu.
Bengaluru, supranumit „Silicon Valley of India” datorită sectorului său tehnologic în plină expansiune, găzduiește în prezent aproximativ 13.200 de milionari și se estimează că acest număr va ajunge la peste 30.000 până în 2033, făcându-l unul dintre orașele cu cea mai rapidă creștere din blocul BRICS, cu prognozează o creștere a averii de 125% în următorii 10 ani.
Șeful de cercetare la New World Wealth, Andrew Amoils, spune că Sharjah din Emiratele Arabe Unite și Riyadh și Jeddah din Arabia Saudită sunt, de asemenea, orașe de urmărit. „În ciuda faptului că reprezintă mult mai puțină bogăție privată decât Dubai și Abu Dhabi, populația milionară din Sharjah crește într-un ritm puțin mai rapid decât aceste două orașe în termeni de creștere procentuală. În prezent, în emirat trăiesc 4.100 de HNWI și se estimează că acest număr va ajunge la peste 9.000 până în 2033, o creștere de 120%. De asemenea, Jeddah și capitala Arabia Saudită Riad par să se bucure de un boom milionar, cu rate de creștere de 100% și 90% prognozate în următorul deceniu.”
Amoils adaugă că „Orașul-mamă” din Africa de Sud Cape Town este, de asemenea, predispus să vadă un aflux de rezidenți HNWI, cu populația sa actuală de 7.400 de milionari urmând să crească cu 85% în următorii 10 ani, până la 13.500 în 2033.
BRICS lipsa mobilității economice
Chiar dacă BRICS controlează acum mai mult din PIB-ul PPP al lumii decât G7, cetățenii săi au o mobilitate economică semnificativ mai mică decât cei care locuiesc în economiile cele mai avansate. Potrivit Henley Passport Power Index, procentul mediu din PIB-ul global la care deținătorii de pașapoarte din țările BRICS îl pot accesa fără viză este de doar 21% în comparație cu cei din țările G7 care beneficiază, în mod colectiv, de acces la peste 80% din PIB-ul global, în medie, fără a necesita o viză prealabilă.Situatie care nu se verifica in relatiile dintre statele BRICS, care au acces nelimitat de vize sau alte obstacole.
Dominic Volek, Group Head of Private Clients la Henley & Partners, spune că comunitatea extinsă BRICS va crea noi oportunități în sectorul migrației investiționale, „atât pentru investitorii care doresc un acces mai mare la statele membre BRICS, cât și pentru cei din țările BRICS care doresc să-și îmbunătățească acces și putere de pașaport. Reședința și/sau cetățenia prin programe de investiții pot juca un rol transformator în atragerea de capital și talent fără datorii și în promovarea unui ecosistem mai interconectat și mai puternic.”
Sursa: https://www.hubbis.com/news/the-brics-wealth-report-challenging-the-global-economic-order
AVIZ:
HUBBIS – Ne concentrăm pe industria asiatică de gestionare a averii și producem conținut de înaltă calitate, localizat, practic și independent; Acestea includ știri, articole, cărți albe, leadership de gândire și conținut legat de conferințe și este disponibil în mai multe formate, inclusiv video, web și tipărit. Hubbis oferă un punct de acces unic factorilor de decizie cheie, personalului de conducere și front office dintr-un segment semnificativ al industriei de gestionare a averii din Asia. Ne conectăm cu un total de 32.000 de contacte la bănci private internaționale și locale, bănci de vânzare cu amănuntul, IFA-uri, birouri de familie, MFO, manageri independenți de avere, companii de asigurări, firme de gestionare a activelor și servicii profesionale. Organizam 20 de forumuri emblematice de gestionare a averii în fiecare an și organizăm Peste 70 de evenimente personalizate pentru clienții noștri. Aflați mai multe pe Hubbis.com. Sau contactați-ne la: https://www.hubbis.com
Michael Stanhope
Fondator și director executive al Hubbis
https://www.hubbis.com/img/individual/cropped/c6e26a86b3135ec9ea77647977c7065e97f6f19d.jpg
Michael este o figură proeminentă în industria serviciilor financiare din Asia. El este fondatorul și CEO-ul Hubbis, un furnizor renumit de informații și conectivitate pentru industria asiatică de gestionare a averii. Cu o experiență și expertiză adânci, el a jucat un rol esențial în modelarea industriei timp de peste 30 de ani, devenind o prezență de lider în industrie în evenimente, dezvoltare profesională și spațiu de publicare din regiune. Hubbis este o companie multigenerațională deținută și administrată de o familie.
El a fost implicat activ în regiunea Asia-Pacific din 1993. Și a trăit în Asia din 1995, deținând poziții în Hong Kong, Sydney și Singapore.
De peste 14 ani, Hubbis s-a impus ca marca de aur media și de evenimente în managementul patrimoniului în Asia. În fiecare an, oferă un corp foarte mare de conținut editorial și sponsorizat de ultimă oră, organizând evenimente de top. În acest timp, Hubbis a devenit platforma de alegere pentru mulți lideri de rang înalt de conducere pentru a-și comunica viziunea despre gestionarea averii asiatice.
Înainte de implicarea sa cu Hubbis, Michael a fondat Pacific Prospect în 2002, o companie media de servicii financiare. Sub conducerea sa, compania a obținut un succes semnificativ și, ulterior, a fost achiziționată de editorul global business-to-business Incisive Media în 2006. Michael a continuat să fie CEO al Pacific Prospect până în octombrie 2008. Înainte de proiectele sale antreprenoriale, Michael a câștigat 5 ani de experiență în publicarea piețelor financiare.
Cariera sa în acest domeniu a început în 1993 când sa alăturat Euromoney Publications ca editor al revistei trimestriale, International Bond Investor. În 1995, Michael s-a alăturat Thomson Financial Services (acum deținută de LSEG) și a condus concepția și lansarea revistei Finance Asia. În timpul mandatului său ca director general al Finance Asia, el a inițiat, de asemenea, Asian Debt Review, Asian Private Capital Magazine și Finance Asia Conference Business. În 1997, a fondat FIA Limited, extinzându-și și mai mult contribuțiile la industria publicației financiare.
Născut în Țara Galilor de Nord, Michael a fost rector al Colegiului St David din Llandudno. Este licențiat în Administrarea Afacerilor de la Universitatea Cardiff. Dincolo de eforturile sale profesionale, Michael este o persoană orientată spre familie și este fericit căsătorit și are trei copii: Reanna, Garett și Tarryn.
Traducerea: CD
Mitropolitul Longhin de Brânceni a fost bătut de miliția ucraineană.
https://vm.tiktok.com/ZGekVjqtt/
jidani
cu alte cuvinte:
-au nevoie de brics
de carics,
de capu lor s-ar stinge ca euglena verde pe Marte.
DEMOCRAȚIA, CEA MAI PERICULOASĂ RELIGIE
16. Partea 16 – China nu este Occidentul
De Larry Romanoff
CONŢINUT
16.1. Introducere
16.2. Chinezii nu sunt interesați de „politică”
16.3. Nici nu mulți chinezi sunt interesați de guvernare
16.4. Resentimentul străin față de guvernul unipartid al Chinei
16.5. Cumpărătorii
CHINESE ENGLISH
Democracy, The Most Dangerous Religion e-book
16.1. Introducere
China este diferită prin faptul că are un guvern cu un singur partid, pe care americanii îl consideră o erezie religioasă, dar sistemul are avantaje enorme. Aici nu există o separare forțată a funcționarilor pe baza ideologiei politice. Întregul spectru social al Chinei este reprezentat în guvern în același mod ca în chineză sau în orice altă societate. Nu există lupte interioare partizane.
Spre deosebire de Occident, sistemul Chinei caută mai degrabă consens decât conflict. Luarea deciziilor guvernamentale nu este un sport în care echipa mea trebuie să câștige. Este pur și simplu un grup de oameni cu diferite puncte de vedere care lucrează împreună pentru a obține un consens pentru politici și acțiuni pentru binele general al națiunii lor. Sistemul de partid unic al Chinei este superior în aproape toate privințele față de ceea ce avem în Occident și cum se poate altfel când oficialii guvernamentali ai națiunii nu-și pierd timpul luptând bătălii ideologice juvenile cu partidele de opoziție.
Unul dintre cei mai mari factori decisivi care permit ascensiunea Chinei este lipsa unui mediu politic beligerant din cauza absenței politicii multipartide. Guvernul unipartid al Chinei este pe termen lung; nu ia decizii pe termen scurt de dragul oportunității politice. China ia decizii pentru binele întregii țări și, după ce le-a luat, le pune în aplicare.
Nu există partizanism, nu există lobbyiști sau grupuri de interese speciale cu puterea de a denatura deciziile importante și de a jefui populația de ceea ce ar fi putut avea. Beneficiile acestui sistem pot fi văzute în rezultatele sale. China a depășit deja cu mult națiunile nedezvoltate care au adoptat guverne democratice occidentale și probabil are un viitor mai strălucit decât majoritatea dintre ele. De ce Occidentul este atât de dornic ca China să abandoneze un sistem vechi de secole, care în mod clar funcționează bine, în favoarea unuia conceput pentru bătălii ideologice, conflicte și războaie cu strigăte?
Sistemul unipartid al Chinei este singurul lucru care o salvează de la distrugere, iar China trebuie să înceteze să-și mai ceară scuze pentru asta. Tocmai datorită așa-numitului sistem „autoritar” al Chinei, doar cei mai merituosi, deștepți și cei mai competenți pot ajunge în poziții de conducere. Datorită sistemului unipartid al Chinei, 800 de milioane de oameni au fost scoși din sărăcie și că PIB-ul Chinei a crescut cu 1700%[de 17 ori], o ispravă niciodată realizată în istorie de nicio așa-numită democrație.
Și, deși nu vreau să fiu nepoliticos, dacă ești chinez, cum îți imaginezi că „participarea ta democratică” ar fi îmbunătățit rezultatele de mai sus? Sfatul meu este să fii recunoscător pentru ceea ce ai, pentru că chiar nu știi cât de norocos ești.
Liderii guvernelor din China se descurcă prin consens, nu prin putere, autoritate sau agresiune. Este datoria lor să creeze un acord și o participare unificată de voință la politicile țării pentru a-și îndeplini obiectivele. La acest nivel nu există copii și nu există nicio persoană cu puterea de a începe un război doar pentru că nu-i place pe cineva sau care este liberă să înstrăineze alte națiuni pe baza unei ideologii personale oarbe.
În China, mulți oameni și industrii au voie să-și prezinte cazul, dar interesele private sau pe termen scurt nu vor ieși învingătoare în acest sistem. Propunerile dumneavoastră vor primi sprijin și vor reuși doar dacă sunt în beneficiul pe termen lung al țării în ansamblu – cel mai mare bine pentru națiune și pentru populație.
În sistemul american, corporațiile controlează guvernul; în China, guvernul controlează corporațiile. Și este posibil ca acele firme să nu-și ia drumul, chiar dacă sunt deținute de guvern. Cu privire la introducerea HSR (High-Speed Rail) în China, unele companii aeriene chineze (în special cele de stat) s-au plâns și cu un motiv întemeiat, pentru că mulți au fost nevoiți să-și reducă dramatic programul de zbor, deoarece mulți oameni preferă trenul, la naiba. Dar rețeaua largă HSR a fost văzută ca fiind în interesul întregii țări și a mers înainte. De aceea, China are de departe cel mai bun și cel mai puțin costisitor sistem de telefonie mobilă din lume.
Singurul sitem real 5G, nepoluants si nepericulos.
Un american încerca să-i convingă pe unii dintre prietenii mei chinezi de marile beneficii ale selectării incompetenților neinformați, susținând că democrația în stil american „vă oferă mai multe opțiuni”. Alegeri de ce? El a echivalat sarcina de a selecta conducerea superioară a uneia dintre cele mai mari și mai importante țări din lume, cu cumpărarea de șampon din supermarket. „Îți pot oferi mai multe opțiuni.”
Mulți oficiali înalți ai guvernului chinez sunt singurii oameni care înțeleg cu adevărat și complet provocările cu care se confruntă China, atât din interior, cât și din exterior, și care cunosc tipul și calitatea oamenilor necesare pentru a ghida națiunea. Ei sunt singurii oameni care sunt competenți să-i evalueze și să-i judece pe cei mai potriviți să conducă China în următoarele decenii. Nimeni în afara acestor departamente centrale nu știe cum să identifice și să selecteze pe cei care sunt capabili să conducă și să protejeze China.
China are astăzi lideri cu o competență de neegalat oriunde în lume, bărbați și femei care și-au dedicat viața magiei dificile de a face din China o țară de prima clasa în doar una sau două generații, aducând această țară minunată la proeminența internațională pe care odinioară. a avut și va avea din nou. Și prea mulți americani, inclusiv tot guvernul SUA, ar dori foarte mult să prevină acest lucru, deoarece este o provocare pentru dominația lor la nivel mondial.
În octombrie 2013, Qiushi a publicat unul dintre cele mai excelente și inteligente articole pe care le-am citit vreodată pe tema democrației și a politicii multipartide. Autorul este profesor la Universitatea Fudan din Shanghai, la Școala de Relații Internaționale și Afaceri Publice. El a scris că:
„Reperul pentru evaluarea democrației” este determinat în întregime de o mică mână de țări care aveau „un contingent de militanți plătiți de diverse fundații pentru a merge în jurul lumii ținând discursuri și vânzând argumentul pentru democrație. Astfel, democrația, împreună cu științele sociale întemeiate pe baza ei, este mai mult ca un instrument de propagandă folosit de Occident decât orice altceva, iar balonul de cunoaștere rezultat este departe de a fi mic.
În cadrul mecanismelor de evaluare a democrației în stil occidental, există o singură condiție prealabilă care trebuie îndeplinită pentru ca o țară în curs de dezvoltare să fie considerată o „democrație” sau să „absolvente” din clasa țărilor autoritare: acea țară trebuie să dea dovadă de supunere față de țările occidentale și trebuie să renunțe la politicile sale externe și interne independente. Orice țară care face acest lucru este imediat răsplătită cu laude „internaționale”.
De asemenea, i-a avertizat pe chinezi, așa cum fac eu cu fermitate, să nu-și mai ceară scuze pentru sistemul de guvernare al Chinei, deoarece este de fapt, pana in present, unul dintre cele mai bune din lume. Și nu trebuie să le placă numaidecat americanilor.
Americanii își umplu mass-media cu articole despre sistemul guvernamental al Chinei, punând adesea întrebări necinstite, dar presupus-chibzuite precum „Ce va adăuga democrația la eficiența Chinei?” Aceasta este o propagandă inteligentă, deoarece întrebarea evidențiază dinainte poziția că un sistem multipartid este în mod natural superior și mai eficient, încadrând astfel discuția noastră și limitând-o la o dezbatere inutilă bazată pe opinie.
Adevărul simplu, la îndemâna oricui se uită, este că sistemul unipartid al Chinei este aproape infinit mai eficient și mai receptiv decât orice model occidental și chiar și o încercare parțială de a imita sistemul occidental, în special pe cel american, ar restricționa automat progresele viitoare. în China și ar lucra probabil pentru a elimina câștigurile deja obținute.
În opinia mea, cea mai gravă greșeală pe care o poate face poporul chinez este să atribuie chiar și o fărâmă de credibilitate pretențiilor de superioritate sau beneficii într-un sistem politic multipartid. Mai degrabă decât sentimente de inferioritate, chinezii ar trebui să fie mândri de cadrul politic al țării lor și să înceteze să-și ceară scuze pentru marele său succes.
Din nou, trebuie doar să ne uităm la rezultate pentru a realiza adevărul. Nicio națiune din istoria lumii nu a atins nivelul uimitor de progres și dezvoltare al Chinei, meritul căruia îi revine în mare parte sistemului guvernamental al Chinei și selecției și pregătirea sa de lideri. Este adevărat că sistemul trebuie să se adapteze pentru a elimina defectele, dar cadrul de bază este inatacabil.
Nu China și-a închis jumătate din guvern din lipsă de finanțare. Nu China este locul unde 30% din populație și-a pierdut casele din cauza unei scheme frauduloase a bancherilor săi. Nu este China unde milioane de șomeri educați și fără adăpost dorm în orașe cu corturi sau în canalele de sub Las Vegas și unde 25% dintre oameni trăiesc sub pragul sărăciei și depind de asistența guvernamentală pentru alimente.
Nu este China tara unde 70% dintre părinți cred că viața copiilor lor va fi mai rea decât a lor și nici China nu este tara unde oamenii și-au pierdut orice speranță pentru un viitor mai bun. Aceste condiții neplăcute și multe altele sunt toate în America și meritul pentru ele trebuie acordat în întregime sistemului democratic multipartit corupt și disfuncțional pe care americanii au fost învățați să-l venereze în timp ce îi însângerează.
Mulți observatori străini recunosc acum, în sfârșit, deschis că forma de guvernare a Chinei prezintă semne multiple de superioritate față de sistemele occidentale și că este în mare măsură responsabilă pentru eficiența Chinei, pentru dezvoltarea sa rapidă și pentru viteza de răspuns în zone periclitate, precum Sichuan de cutremur și planificarea și desfășurarea sistemului său de trenuri de mare viteză.
Occidentul ar putea învăța multe din sistemul guvernamental al Chinei. Funcționează, frumos. A transformat economia, a scos sute de milioane din sărăcie și a dus la triplul sau mai mult veniturile doar în ultimii zece ani. A dus oameni în spațiu, a construit cele mai rapide trenuri din lume, cele mai lungi tuneluri submarine, cele mai lungi poduri din lume, cele mai mari baraje.
A produs o rată de creștere de peste 10% pe an timp de 30 de ani, comparativ cu poate 3% în Occident.
Americanilor le place să disprețuiască guvernul Chinei ca fiind autoritar, dar acest guvern „autoritar” a eliminat aproape în totalitate analfabetismul, a eliberat femeile chineze și a prelungit speranța de viață pentru toți de la 41 de ani în 1950 la 76 și în creștere și astăzi. A creat un sistem educațional care are puține scuze de făcut, iar sistemul său de asistență socială va fi în curând invidia multor națiuni. Creează rapid cea mai mare clasă de mijloc autentică din lume. Și abia a început.
16.2. Chinezii nu sunt interesați de „politică”
În orice țară occidentală, discuțiile politice devin adesea aprinse emoțional destul de repede, deoarece majoritatea tuturor au o opinie și mulți tin la acele opinii foarte puternic. Singura surpriză este că emoțiile violente nu duc mai des la violență fizică. Cu toate acestea, din moment ce China nu are politică, ci doar guvern, discuțiile sunt în mod normal stinse.
Nu toată lumea are o părere, puține dintre acele opinii inspiră emoție, iar dezbaterile sunt cel mai adesea raționale. Mai mult decât atât, aceste dezbateri apar rar, deoarece puțini oameni din orice populație au suficient de multe cunoștințe pentru a discuta în mod inteligent operațiunile unui guvern național. Și chiar mai puțini sunt interesați, cu excepția cazului în care guvernul pare să funcționeze prost.
Majoritatea oamenilor din China vor mărturisi în mod liber că le lipsesc cunoștințele guvernamentale, în primul rând pentru că se află în afara domeniului lor de studiu și de angajare și nu se fac iluzii cu privire la capacitatea lor de a-și afecta guvernele naționale sau locale într-un mod pozitiv.
Ei „participă” doar dacă ceva nu merge cu adevărat bine. Și, uneori, lucrurile, cel puțin la nivel local, merg prost, iar atunci „participarea” este destul de tare. Și, în fiecare astfel de caz, dacă autoritățile locale nu reușesc să acționeze rapid, guvernul național va interveni și va forța o rectificare. În China, „greșelile” unui guvern sunt rareori permise să persiste și adesea li se atașează pedepse cu închisoarea.
Este întotdeauna un șoc pentru occidentali, în special pentru americani, că unele țări nu permit „oamenilor” să se amestece în guvern decât dacă au acreditări serioase și știu ce fac. Într-un articol recent NYT, s-a reflectat că chinezii cred de obicei că țăranii americanii din orașele mici „sunt prea neșcolarizati pentru a selecta în mod inteligent liderii națiunii”.
Nu văd cum putem evita concluzia că au dreptate.
Puțini chinezi educați văd modelul democratic occidental multipartit ca fiind deosebit de atrăgător, deoarece nu echivalează politica cu guvernul – așa cum o fac occidentalii – și nici nu văd sensul în alegerea liderilor naționali ca un sport de echipă.
Chinezii văd Occidentul ca având un sistem în care oricine, chiar și o persoană fără educație, pregătire, cunoștințe, experiență, abilitate – sau chiar inteligență – se poate ridica pentru a deveni președinte sau prim-ministru, și în care funcțiile guvernamentale înalte nu necesită alte acreditări. decât popularitatea. Ei privesc acest lucru cu un amestec interesant de neîncredere și dispreț.
Ei sunt, de asemenea, conștienți de faptul că un sistem multipartid necesită împărțirea forțată a unei societăți în grupuri ideologic diferite, cu interese violent opuse. China nu a făcut astfel de diviziuni sociale, iar cultura ar atenua împotriva lor, deoarece acestea ar duce în mod necesar la conflicte și agende ideologice părtinitoare, nesocotind binele țării în ansamblu.
Diviziunile de acest fel sunt anatema pentru chinezi, așa cum ar trebui să fie pentru noi, occidentalii. După cum am observat în altă parte, numărul cetățenilor chinezi interesați de democrația multipartidă în stil american este aproximativ același cu numărul americanilor interesați de comunism.
În schimb, occidentalii observă adesea că chinezii sunt apolitici sau chiar apatici, nefiind interesați de politică. Acest lucru este adevărat, dar reflectă o ignoranță fundamentală, deoarece China nu are și nici nu vrea „politică“ și tratează guvernul ca „guvern“.
Chinezii văd guvernul ca pe o ocupație, o carieră ca oricare alta. Ei nu văd guvernarea prin prisma cromatică și altfel distorsionată politică a sportului de echipă, așa cum o fac occidentalii.
Unii oameni din fiecare țară pot fi atrași sau tentați de perspectiva unei poziții puternice în guvern sau industrie, dar aceasta tinde să fie o mică minoritate. Cei mai mulți chinezi, ca probabil majoritatea oamenilor din fiecare țară, doresc stabilitate și șansa de a-și îmbunătăți viața. Atâta timp cât guvernul este capabil să creeze un mediu care oferă speranță și o platformă stabilă de îmbunătățire, ei sunt puțin interesați de funcționarea guvernului și sunt bucuroși să o lase pe seama celor care sunt la conducere si dovedesc competenta.
16.3. Nici nu mulți chinezi sunt interesați de guvernare
Poporul chinez are o atitudine mult mai matură și mai realistă față de guvern decât oamenii din Occident, prin faptul că privesc guvernul ca pe un guvern, nu prin masca psihologică primitivă a politicii de partid. Și când se uită la guvernare, nu se amăgește să creadă că conducerea unei țări este atât de simplă pe cât cred oamenii obișnuiți occidentali.
Ei sunt conștienți că o funcție guvernamentală înseamnă în mod necesar asumarea unei mari Responsabilități. Ei știu că este nevoie de un nivel înalt de expertiză pentru a înțelege și a aborda problemele de politică socială, populație, comerțul și finanțele internaționale, economia națională și internațională, politica industrială a națiunii, politica externă, problemele militare, disputele de frontieră, fricțiunile cu imperialismul American și alte zeci de subiecte majore și serioase.
Și, în cele din urmă, cei mai mulți chinezi nu simt că au cunoștințele sau experiența pentru a afecta cursul țării lor într-un mod pozitiv – și, desigur, au dreptate. Ei recunosc că oficialii lor guvernamentali și-au dedicat viața educației și formării, pentru a dobândi cunoștințele și abilitățile necesare pentru a gestiona și conduce o țară și o societate și sunt în mod justificat conștienți de propriile deficiențe personale.
În China, o carieră guvernamentală este un angajament care necesită participarea deplină a cuiva, dar cei care nu fac parte din domeniile profesionale ale guvernării naționale nu sunt încurajați să facă acest lucru, deoarece probabil că vor fi neinformați. Nu putem argumenta că acest lucru este greșit și pare un mod mai inteligent și mai realist de a gândi despre guvernare.
16.4. Resentimentul străin față de guvernul unipartid al Chinei
Motivul pentru care americanii și mafia evreiască europeană urăsc sistemul de partid unic al Chinei nu este pentru că este un sistem prost, ci pentru că nu poate fi controlat de forțele externe.
Sistemul de partid unic al Chinei este o formă perfectă de guvernare, așa cum este evident prin rezultatele pe care le-a produs, dar americanii și evreii nu pot băga degetele în el. Dacă China nu are partide politice și nu are alegeri publice, cum pot cumpăra candidații? Și dacă nu pot cumpăra candidații, cum pot controla guvernul?
Acești oameni sunt dispuși să cheltuiască sume uriașe de bani pentru a cumpăra controlul asupra guvernului Chinei și apoi au puterea de a influența toate politicile sale, de a iniția legislație și de a prelua încet controlul asupra guvernului. Dar în China, nu pot face nimic.
Selectarea liderilor Chinei se face in bze meritorii, în liniște, în privat. Nici măcar nu știu cum funcționează sistemul și, dacă nu înțeleg sistemul, nu îl pot manipula. De aceea, americanii țipă atât de tare că China are nevoie de mai multă „transparență” în alegerea conducerii. De ce ar trebui să le pese cum își alege China liderii?
Nu este treaba lor. China nu critică modul în care americanii își aleg liderii. Americanii își propun „transparența” în termeni morali, ca și cum China ar comite un păcat nefiind mai „deschisă”, dar problema este că trebuie să înțeleagă cum funcționează, pentru a putea încerca să găsească o modalitate de a o manipula. . Adevărul este că guvernul cu partid unic al Chinei este principala armă care împiedică țara să fie distrusă încă o dată de către occidentali.
Americanii și papușarii lor bancheri europeni știu perfect că liderii Chinei le înțeleg intenția și nu vor coopera niciodată, așa că mașina de propagandă americană se îndreaptă către poporul chinez. „Ai nevoie de democrație. Ai nevoie de politică multipartidă. Meriți să ai „alegeri”, pentru că selectarea unui Președinte este la fel cu a cumpăra șampon într-un supermarket. Ar trebui să fii ca noi, cu „libertatea” de a-ți alege șamponul. Ai încredere în noi. Aveți o revoluție și răsturnați-vă guvernul. Asta vrea Dumnezeu să faci.”
Trebuie remarcat aici că americanii, ca parte fundamentală a amestecului lor neîncetat în afacerile interne ale Chinei, depun eforturi mari pentru a cultiva în China atitudini care să favorizeze și să sprijine dezvoltarea unei diviziuni politice stânga-dreapta în societatea chineză, deoarece conflictul natural inerent acestei diviziuni ideologice este o condiție prealabilă pentru tipul de schimbare politică pe care americanii doresc să o producă Chinei.
De fapt, americanii au mers atât de departe încât au efectuat studii ample asupra structurilor sociale regionale ale Chinei pentru a determina unde în țară ar putea găsi cele mai mari concentrații de cei care ar putea fi considerați „conservatori” sau „de dreapta” și aici caută păpuși și „dizidenți democratici” pe care îi pot folosi pentru a provoca liderii naționali ai Chinei.
Aceasta este sursa lui Ai Weiwei, Chen Guangcheng, Liu Xiaobo și mulți alții. Americanii îi incită pe acești oameni să provoace până când guvernul nu are de ales decât să acționeze, apoi inundă mass-media internațională cu povești despre China care „reprime” „dizidenții politici”.
Totul este o fraudă uriașă, un fel de joc pe care americanii îi place să îl joace. Dar, în realitate, este întotdeauna posibil în orice țară să găsești câțiva indivizi nemulțumiți care au mintea slabă și să-i incite să-și provoace guvernele, de obicei în marele lor detriment personal, dar atunci acești indivizi sunt întotdeauna dispensabili.
Fiți martor la micul drag american Joshua Wong din Hong Kong, inspirat de Consulatul american din Hong Kong pentru a-și împinge norocul mult peste limită și acum să petreacă probabil 20 de ani în închisoare ca recompensă. Dar, așa cum am spus, acești idioți de păpuși sunt toți consumabili.
Există un har mântuitor care poate proteja China de această boală numită „democrație”, o chestiune care pare să fie complet necunoscută în Occident. În loc să adopte o nouă politică și să spere că funcționează așa cum s-a intenționat, guvernul va efectua mici teste în zone selectate, poate uneori ani de zile, pentru a afla efectele din lumea reală asupra tuturor segmentelor societății, ajustându-se pe măsură ce merg, până când vor crede că au ceva care poate funcționa la nivel național.
Abia după astfel de încercări concentrate vor fi luate noi direcții. Sper că vor face acest lucru odată cu introducerea alegerilor pentru oficialii locali din mediul rural. De asemenea, o parte a „democrației cu caracteristici chineze” este că există și au existat multe propuneri de politici în care liderii chinezi nu sunt siguri de gama de binevenită pe care o astfel de legislație ar putea primi din partea populației generale sau de potențialul economic sau economic. alte efecte o anumită legislație nouă.
În primul caz, înainte de a propune orice legislație, guvernul va forma literalmente mii de echipe care să circule în rândul populației la nivel național pentru a discuta noua propunere de legislație și a obține o imagine clară a opiniilor și preferințelor oamenilor. Iar guvernul ascultă cu siguranță voința poporului, făcând foarte mult să explice motivele diferitelor propuneri și să ajungă la o soluție compatibilă cu obiectivele generale ale națiunii, dar care să aibă sprijinul poporului. Dacă aceasta nu este „democrație”, nu știu ce armai fi.
Într-un interviu publicat în Huffington Post în urmă cu câțiva ani, Helmut Schmidt, fostul cancelar al Germaniei, a spus asta despre sistemul electoral multipartit („democrație”) pentru China:[1]
„Democrația nu este punctul final al omenirii. Democrația are o serie de eșecuri grave. De exemplu, trebuie să fii ales la fiecare patru ani și trebuie să fii reales după următorii patru ani. Deci, încercați să le spuneți oamenilor ceea ce ar dori să audă. Sistemul multipartid nu este coroana progresului”. . . Nu l-aș vinde chinezilor.
Britanicii l-au vândut indienilor și pakistanezilor, iar olandezii au încercat să il vândă la indonezieni. Democrația nu funcționează cu adevărat în India. Nu le-aș spune egiptenilor să introducă democrația; nici nu l-aș prezenta altor țări musulmane precum Malaezia, Iran și Pakistan. Este o invenție occidentală. Nu a fost inventat de Confucius. Nu a funcționat în Roma antică [și nici în Atena] și atunci nu funcționase în nicio altă țară din lume. Și dacă devii sau nu democrație rămâne de văzut. Sentimentul meu este că China nu va deveni o democrație”.
După cum am observat în altă parte, diferența dintre calitatea politicienilor aleși din țările occidentale și oficialii analogi din guvernul Chinei, în special la nivel național în guvernul central, este o discrepanță atât de mare încât comparațiile sunt în mare măsură lipsite de sens.
Lee Kuan Yew, tatăl fondator al Singapore, l-a lăudat pe președintele Chinei Xi Jinping drept „un om de mare amploare” și l-a plasat în „clasa de persoane Nelson Mandela”, spunând că „omul are fier în suflet”, iar Xi a a fost lăudat pe scară largă (cu excepția SUA) ca un om care „va deveni primul lider global cu adevărat”. Acestea nu sunt complimente pe care le vedem aduse politicienilor occidentali.
De ce ar vrea China să se schimbe?
16.5. Cumpărătorii
Totuși, proiectul american de interferență este foarte activ în China astăzi, guvernul SUA cheltuind, din propria sa recunoaștere, peste 300 de milioane de dolari în fiecare an în China, căutând și antrenând „dizidenți” și „activiști pentru democrație”, precum și alți compradori yuppi. dorind să „restructura” guvernul Chinei pentru a permite mai mult control străin.
Am discutat adesea diverse subiecte legate de guvernare, politică, Occident, cu grupuri de oameni din China – majoritatea tineri profesioniști, toți absolvenți de facultate, și am fost adesea surprins de atitudinile unora care au fost puternic influențați de surse străine. Atitudinile exprimate, și chiar și cuvintele și expresiile folosite, erau prea asemănătoare, aproape textual, părând să provină dintr-o sursă americană care enumera toate avantajele „democrației” în stil american.
Am auzit multe comentarii precum „China are nevoie de două partide politice” sau „Occidentul este atât de bogat pentru că are democrație și un sistem superior de învățământ”. Și atât de mulți alții, tăiați din aceeași pânză, toată propaganda americană idealizată și falsă, fără temei și neinformat, ciuruite de superioritatea morală americană și bătută de o listă a deficiențelor comparative ale Chinei.
Dar când am explicat, de exemplu, că Occidentul era bogat în primul rând datorită colonialismului, exterminării populațiilor și jefuirii resurselor, acești oameni au rămas fără cuvinte. Nimeni nu părea să aibă idee că SUA înconjoară China cu propagandă, cu armată, încercând să se infiltreze și să prăbușească atât guvernul, cât și economia Chinei.
Nimeni nu a înțeles că forma de guvernare a Chinei a făcut-o să fie închisă interferențelor străine, care a fost în primul rând motivul pentru care SUA doresc ca China să se deschidă și să adopte mai multe partide politice. Majoritatea oamenilor cărora le-am vorbit erau naivi, inocenți și periculos de inconștienți de forțele politice din jurul lor. Acești oameni au fost vrăjiți când am subliniat multe dintre aceste probleme; pur și simplu habar nu aveau.
Sunt pe deplin de acord cu observația lui James Petras că „Acești yuppies chinezi imită cel mai rău dintre stilurile de viață consumeriste occidentale, iar perspectivele lor politice sunt conduse de aceste stiluri de viață și identități occidentalizate care exclud orice sentiment de solidaritate cu propria lor clasă muncitoare”.
Mulți dintre acești oameni sunt acum încorporați în sistemele economice sau de altă natură ale Chinei și sunt în măsură să facă rău real. Mulți dintre ei, în special „dizidenții” sau „activiștii” sunt sprijiniți și finanțați de ONG-uri americane, dar în ignoranța lor, ei nu percep nicio amenințare. În măsura în care acești oameni câștigă influență, ei distrag atenția și slăbesc China, la fel cum au făcut omologii lor trădători în urmă cu 150 de ani, fiind efectiv intermediari pentru propriii colonizatori.”
După cum a subliniat din nou Petras, toată ultima recoltă a acestor colaboratori chinezi a fost total discreditată în fața poporului chinez și la fel trebuie să se întâmple și astăzi.
Președintele Xi a avertizat cu privire la necesitatea eradicării „curenților subversivi care traversează societatea chineză”, precum și a pericolelor ONG-urilor finanțate de americani din China, citând un document guvernamental care afirmă că „forțele occidentale ostile Chinei și dizidenții din țară sunt încă vii, infiltrandu-se constant în sfera ideologică” și au „suscitat necazuri” în multe zone sensibile.
*
Note
[1] Helmut Schmidt: „Nu aș vinde democrația chinezilor”
http://www.huffingtonpost.com/2014/04/01/china-democracy_n_5067120.html
*
Arhiva sa completă poate fi văzută la:
https://www.bluemoonofshanghai.com + https://www.moonnofshanghai.com
El poate fi contactat la:
2186604556@qq.com
*
Acest articol poate conține materiale protejate prin drepturi de autor, a căror utilizare nu a fost autorizată în mod specific de către proprietarul drepturilor de autor. Acest conținut este pus la dispoziție conform doctrinei de utilizare corectă și are doar scop educațional și informativ. Nu există nicio utilizare comercială a acestui conținut.
Copyright © Larry Romanoff, Blue Moon of Shanghai, Moon of Shanghai, 2022
Traducerea: CD