CD denitsoc@gmail.com 75.57.36.95
CORESPONDENTA GANDIRII În 1977 Hans Georg Gadamer remarca cum “Was ist Metaphysik?”, prelegerea ţinută de Heidegger la Freiburg im Breisgau în 1929, avusese un mare răsunet în afara Germaniei şi cum gândirea heideggeriană pătrunsese rapid în arii culturale din Orient. „E destul de relevant – scria Gadamer – că au apărut atât de rapid traduceri în japoneză şi chiar în turcă, în limbi care astfel nu intră în aria lingvistică a Europei creştine. Trei ani mai târziu, un fost student persan al lui Heidegger, Ahmed Fardid (1909-1994), devenea elementul de bază al unui organism fondat de Imamul Khomeini, Consiliul Suprem pentru Revoluţia Culturală Islamică şi constituia elementul de referinţă al unui grup de intelectuali care se reclamau explicit de la gândirea heideggeriană şi se opuneau grupului „popper-ienilor”.[1] „Heideggerienii” iranieni – se spune într-un articol al unui adversar al lor – îşi propuseseră un obiectiv esenţial: denunţarea democraţiei sub toate formele ei, ca fiind cu totul incompatibilă cu Islamul şi cu filosofia. Până în 1989 „heideggerienii” au fost forţa filosofică dominantă a sistemului creat de Khomeini. Primul ministru de atunci, Mir Hussein Musavi, şi judecătorul suprem Abdul Kerim Erdebili aparţineau amândoi grupului „heideggerienilor”. Destinul lui Heidegger în Republica Islamică Iran a fost oficializat la congresul internaţional organizat în 2005 la Teheran de Institutul Iranian de Filosofie şi de Ambasada Confederaţiei Elveţiene cu tema „Heidegger şi viitorul filosofiei în Orient şi Occident”. Caietele negre ale lui Heidegger, scrise între 1931 și începutul anilor 1970 și publicate pentru prima dată în 2014, conțin mai multe expresii ale sentimentelor sale anti-semite. Profesorul Shahram Pazouki, care, pe lângă faptul că a ţinut două cursuri despre Heidegger, a semnat teze de doctorat asupra lui „Dumnezeu în gândirea lui Heidegger” şi asupra „Filosofiei artei la Heidegger”, a stabilit o comparaţie între Sohrawardi şi filosoful german, arătând că gnoza islamică şi filosofia lui Heidegger reprezintă mijloacele ideale de comunicare spirituală între Asia şi Europa. De situaţia studiilor filosofice în Iran s-a ocupat şi Jürgen Habermas, care a rezumat-o în felul următor: „Davari-Ardakani este astăzi preşedinte al Academiei de Ştiinţe şi trece drept unul dintre „postmoderni”. Aceştia şi-au asumat în special analiza heideggerienă despre esenţa tehnicii şi au utilizat-o ca pe critica cea mai coerentă asupra modernităţii. Contraponderea sa este Abdul Kerim Sorus, care apără – ca „popperian” – o diviziune cognitivă între religie şi ştiinţă, chiar dacă personal el tinde să se identifice cu un anumit curent mistic islamic. Davari este un apărător filosofic al ortodoxiei şiite, în timp ce Sorus, ca critic, şi-a pierdut mult şi din puţina sa influenţă”. Interesul manifestat de către intelectualitatea iraniană pentru ideile lui Heidegger poate să-şi găsească o explicaţie în corespondenţele existente între teosofia islamică şi analitica heideggeriană. „Ceea ce căutam în Heidegger, ceea ce am înţeles graţie lui Heidegger, este acelaşi lucru cu ce am căutat şi am găsit în metafizica islamico-iraniană, în unele mari personalităţi (…) Nu cu mult timp în urmă, Denis de Rogemont îşi amintea, cu un umor clar, că în epoca tinereţii noastre constatase că cartea mea “Fiinţă şi Timp” avea pe margine numeroase glose în arabă. Cred că pentru mine ar fi fost mult mai complicat de tradus lexicul unui Sohrawardi, al unui Ibn Arabi, al unui Molla Sadra Shirazi, dacă nu m-aş fi ocupat mai întâi să traduc lexicul german aparte al lui Heidegger. Kashf al-Mahjűb semnifică exact „dezvăluirea a ceea ce este ascuns”. Să ne gândim la tot ceea ce a spus Heidegger despre conceptul de aletheia”. Astfel, Ereignis, „evenimentul”, care se configurează ca Fiinţa însăşi ca timp originar şi constituie astfel spaţiul unei noi apariţii divine, vine să asume dimesiunile unei realităţi hiero-istorice, care se individualizează în momentul Revelaţiei sau, corespunzător, în apariţia lui Mahdi sau a altuia, pe un fond eshatologic. Orientul islamic nu este singura arie culturală a Asiei în care gândirea lui Heidegger a suscitat interesul. Nu este întâmplător faptul că “Unterwegs zur Sprache” începe cu o discuţie între autor şi un japonez budist, Tomio Tezuka: în Japonia, unde Heidegger este filosoful european cel mai tradus şi unde s-au discutat teme ca „religiile în gândirea lui Heidegger” sau „Heidegger şi budismul”, primele publicaţii asupra gândirii sale datează din anii douăzeci ai secolului trecut, adică în perioada în care cursurile filosofului la Freiburg şi Marburg au început să fie frecventate de studenţi japonezi budişti. Între aceştia, cel care a suscitat interesul pentru Heidegger în Japonia pare să fi fost baronul Shüzô Kuki (1888-1941), „un gânditor care prezintă în panorama filosofică japoneză şi europeană a acestui secol o importanţă aparte”; întors în patrie, Kuki ţine cursuri despre Heidegger la Universitatea Imperială din Kyoto. Contactele dintre Heidegger şi Japonia au continuat după război: în 1953 el l-a cunoscut personal pe Daisetz Teitaro Suzuki (1870-1966), cunoscutul cercetător şi promotor al budismului zen, căruia îi citise puţinele cărţi accesibile. „Dacă îl înţeleg corect pe acest om, – spunea despre el – exact acelaşi lucru am încercat şi eu să spun în toate scrierile mele”. La rândul său, Suzuki îşi amintea astfel întâlnirea avută cu Heidegger: „Tema principală a colocviului nostru a fost gânditorul în raportul său cu fiinţa. (…) am spus că fiinţa este acolo unde omul care meditează asupra ei devine conştient de sine, fără a se separa totuşi pe sine de fiinţă (…) am adăugat că, în budismul zen, locul fiinţei este indicat fără cuvinte şi semne grafice, deoarece tentativa de a vorbi despre ea se sfârşeşte inevitabil într-o contradicţie”. În 1954 a avut loc întâlnirea cu Tomio Tezuka (1903-1983), traducător, pe lângă Goethe, Hölderlin, Rilke şi Nietzsche şi al unor texte din Heidegger. După ce a fost solicitat să clarifice numeroase probleme ţinând de vocabularul japonez, Tezuka l-a întrebat pe Heidegger care ar fi părerea sa despre semnificaţia actuală a creştinismului pentru Europa. Filosoful a definit creştinismul ca fiind „îmburghezit”, expresie a unei „religiozităţi convenţionale” şi, astfel, lipsit de o „credinţă vie” Interesul lui Heidegger pentru zen şi consonanţa existentă între gândirea sa şi această formă a budismului au fost reafirmate de către un cercetător nepalez în următorii termeni: „Dezinteresul pentru ceea ce este „ritual” şi atenţia dată de către zen spiritului ar putea fi considerate echivalente refuzului filosofiei heideggeriene a structurii filosofice convenţionale a noţiunilor, termenilor și categoriilor clasice în favoarea „adevăratei filosofări””. În 1963 a avut loc un schimb de scrisori între Heidegger şi Takehiko Kojima, director al unei instituţii filosofice japoneze. Într-o scrisoare deschisă publicată într-un ziar din Tokio, Kojima se referea la conferinţa lui Heidegger asupra erei atomice, considerând-o un discurs adresat chiar japonezilor. Cu occidentalizarea, continua Kojima, a coborât asupra Japoniei acea noapte pe care Kierkegaard şi Nietzsche au văzut-o deja ameninţând Europa. „Unicul lucru în care putem crede – încheia el – este cuvântul care, precedând zorii umanităţii, despre care nu ştim când vor sosi, va fi capabil să străpungă această lungă noapte. Poate că un astfel de cuvânt va reuşi să ajungă din nou la noi, să ne recheme trecutul şi să rezoneze până în viitor.” În răspunsul său, luând act de dominaţia mondială pe care ştiinţa modernă o asigură Occidentului („oriunde domneşte cadrul – stellen – care provoacă, asigură şi calculează”), Heidegger afirma insuficienţa gândirii occidentale în faţa problemei puse de puterea structurii (stellen). Afirma apoi că pericolul cel mai mare nu consta atât în „pierderea umanităţii” denunţată de Kojima, cât în obstacolul care împiedică omul să devină ceea ce încă nu a putut să fie. În sfârşit, el enunţa necesitatea unui mers înapoi care să permită meditaţia asupra puterii cadrului (stellen-ului); dar o asemenea meditaţie, conchidea el, „nu se mai poate îndeplini prin intermediul filosofiei occidental-europene existentă până acum, dar nici fără aceasta, adică fără ca tradiția ei, recuperată într-o modalitate nouă, să fie utilizată într-un mod adecvat”. În 1964 s-a petrecut întâlnirea dintre Heidegger şi monahul budist Bikkhu Maha Mani, docent în filosofie al Universităţii din Bangkok care venise în Europa ca reprezentant al radioului thailandez. Convins susţinător al unei folosiri cu măsură a tehnologiei şi mass media ca instrumente educative, a vrut să îl întâlnească în Germania pe Heidegger pentru a discuta tocmai asupra problemei tehnicii. În întâlnirea privată care a avut loc între cei doi în prima zi, a fost înregistrat dialogul despre rolul religiei, destinat să fie transmis la un post de televiziune din Baden-Baden în care Heidegger a vorbit despre abandon şi despre „deschiderea către mister” şi l-a întrebat pe oaspetele său ce semnificaţie are pentru oriental meditaţia. „Călugărul a răspuns foarte simplu: Concentrare”. Și explică: cu cât omul se concentrează, fără un efort voluntar, cu atât mai mult se des-face de sine însuşi (ent-werde). Eul se stinge. La sfârşit, este numai nimicul. Nimicul, totuşi, nu înseamnă neant, ci chiar inversul: plenitudinea (die Fülle). Nimeni nu o poate numi. Dar este nimic şi tot, deplina realizare (Erfüllung). Heidegger a înţeles şi spune: „Aceasta este ceea am spus întreaga mea viaţă.” Încă o dată, monahul repetă: „Veniţi în ţara noastră. Noi vă înţelegem”. Într-adevăr, în prelegerea din 1929, tradusă imediat în japoneză de studentul său Seinosuke Yuasa (1905-1970), Heidegger se apleacă asupra problemei Nimicului, argumentând că Nimicul se identifică cu fondul originar prin care apare fiinţarea şi că aşa cum acest fond coincide cu Fiinţa, a experimenta Nimicul echivalează cu a experimenta Fiinţa. O astfel de convingere nu putea să nu găsească ulterior susţinere în doctrina taoistă, după care „toate lucrurile vin spre existenţă prin intermediul fiinţei (yu), şi aceasta cu ajutorul lui wu, termen pe care nu îl putem traduce simplu ca „nonfiinţă” (…) ci mai degrabă ca „fiinţă-nefiinţă”, adică actul care transcende şi determină aparenţele realităţii”. Dincolo de faptul că a manifestat pentru Sun Tzu un interes atestat din mai multe surse, în vara anului 1946, Heidegger a tradus în germană primele opt capitole din Dao-De-Jing, sprijinindu-se pe ajutorul unui cercetător chinez, Paul Shih-yi Hsiao (1911-1986), care a deja publicase o versiune italiană a textului lui Lao-Tzu. Referinţe frecvente la Heidegger se găsesc în comentariul care însoţeşte traducerea lui Dao-De-Jing, iniţiată în 1973 de Chung-yuan Chang, autor al unor studii asupra taoismului şi budismului chan. Amintindu-şi o întâlnire cu Heidegger din anul precedent , Chang subliniază afinitatea dintre gânditor şi taoism, în relaţie fie cu poezia, fie cu problema Nimicului; observă că noţiunea heideggeriană de Aufheiterung („străluminare”) este prezentă în tradiţia chineză şi desemnează „un mod de a intra în Tao”; aminteşte că Heidegger şi el însuşi au fost de acord cu identificarea noţiunii de Lichtung („luminiş”, „luminare”) cu cea taoistă de ming etc. Accentuarea tuturor acestor analogii , departe de a constitui un banal joc de cuvinte şi concepte, ne conduce din nou la necesitatea vitală ca Dasein-ul european să se confrunte cu cel asiatic. A spus-o, de altfel, Heidegger însuşi în Aufenthalte: „Confruntarea cu Asia a fost pentru spiritul grec o necesitate profundă. astăzi, acest lucru reprezintă pentru noi, într-o manieră destul de diversă şi într-un orizont mult mai amplu, decizia asupra destinului europei.” Nota: |
_ @(*ADEVĂRATA FiloSofia: … _ Luca 17/10: …-*10. Tot asa si voi, (valabil pentru cei netrebnici / inclusiv pentru Cenzuratori), …dupa ce veti face tot ce vi s-a poruncit, sa ziceti: -„Suntem niste robi netrebnici, am facut ce eram datori sa facem.* …&… -„Am executat ordinele primite”.*): …
…
-În contextul implicit în versetul de mai sus (_ Luca 17/10), …presupunînd că este util unora /(altora), …să înțelegă, ceea ce am precizat prin „comentariile / mesajele” anterioare, …referitor la faptul că „Cenzuratorii Mei, (posibil) și ai altor Naționaliști Români”, …și nu numai, …din „Cuprinderea Teritorială Râvnită /(arealul), Roman / Românesc”, …
sînt în principiu „Apuseni”/„Occidentali” – *„Catolici”, din punct de vedere Mistico -Superstițios*, …de dincolo de Munții Carpați, în principiu /(chiar și stricto-senso), de dincolo de „TranSilvania”, …
în context, …
voind să precizez că „Actualmente _ 21.02.2023”, …„TOATE Sistemele de Comunicații Internet sînt controlate, bineînțeles și cu ajutorul, respectiv prin intermediul „sabotorilor infiltrați sub acoperire” …
inclusivi /(incluși): … ANCOM, SRI, SIE, ICCJ, CCR, CSAT, inclusiv prin *STS cel mai periculos manipulator de rezultate în „Sufragiile” de toate felurile -Românești, …
și bineînțeles manipulator / manipulat, (concomitent cu manipularea populației, și chiar a „massmedia naționață și internațională”), …așa cum s-au petrecut „cele din urmă Sufragii Prezidențiale”, …
și, reluînd CONTEXTUL invocat mai sus, …voiam să revin cu precizarea (postată și prin alte comentarii), …referitor la faptul că din 16 August 2022, …
„Apusenii” despre care am vorbit, stricto-senso, referindu-Mă …
#(nu la „ALDE -cei mai Tăriceni și mai Meleșcani, din Romania)#, …
ci, la „Frații de Cruce”: …*Digi TV* & *RomTeleKom – TKR*, …care sînt de muuuuuultă vreme în concubinaj cu *Orange Romania Communications S.A.*, …
„cu /(ca), fapte și acte revelate în *Balada (Păstorului Cel Bun) Miorița”, revelînd acte și fapte din „Vremurile (acestea) de pe Urmă / Contemporaneitate”, …
„iată Extras”, din : …
_ https://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com/search?q=Balada+Miorita
#(-Daca ati auzit despre „Balada Pastorului cel Bun – Miorița” (despre care este scris in Profeți’i / Scripturi / Biblie), … in care este scris despre „Pastorul cel Bun – Roman, din Romani’a” /[(vezi / citeste) _ Ioan 10/8-16; _ Romani’a 5/14; 10/16,(17-20), transliterat in „Miorita” prin versurile: …
-„Bacii, cel Francian si cel Ungurean”,
…
{*la care sau alaturat „in haita”, si cei Austro-Germano-Americano-PambucCIAn*},
…
…”Marii /S.S.”, se vorbira si se sfatuira,
Cum sa Mi-l omoare
Pe cel *Moldo – Vlaho -Transilvan*,
Ca-i mai ortoman,
Are oi mai multe,
Mandre si cornute,
Si cai invatati si caini mai barbati,
Pe-un picior de plai,
Pe-o gura de Rai,
{*Pe malurile Istrului / arealul „Moesia”, unde D-zeu a sadit [o] „Gradina Eden, spre Rasarit” (vezi) _ Geneza 2/8, …”Gradina mamei Mele / MARIA” /{*Maica Domnului*} …&… (_ Implicite profețiile _ Romania 11/3-6), …„citiți continuarea în Blog”, …
referindu-Mă în fond la faptul că: …
Mi-au întrerupt „Antena / Semnalul TV.”, respectiv M-au izolat, și concomitent supus unor netrebnicii ale unor provocatori / turnători instruiți și plătiți să Mă hărțuiască, …bineînțeles cu complicitatea celor ce se intitulează „Autorități Locale / Județene / Naționale”, …dar, despre care nu știe nimeni că „sînt de etnie Apuseană”, …
în urma intențiilor de „clarificare a relațiilor contractuale”/(„DigiTv. & RomTeleKom”), …Mi-au lăsat semnal doar pe posturile „Maghiare / Ungurești”, anulîndu-Mi-le pe cele Românești, …
iar la „comunicarea inițiată de dînșii” prin „telefon mobil /(prin Robot / nr.1,2,3,4)”, …
Mi-au răspuns, în mod repetat: …-„Bosomego Romano” & „Bosomego Romano”, …instantaneu închizîndu-Mi apelul.
-*Revenind la Oile Noastre!* – „Proverb Românesc Străvechi”, …
„în contextul implicit”, …referitor la „2024, și Sufragiile care Urmează”, …vă „Amin!-tesc profețiile” (ordinea putînd fi intercalată) _ Isaia 21/11-16; _ Daniel 12/(1),7-Roman,(9,13); _ Daniel 11/14; _ Romania 10/16-21.
…
= Cu stimă. -Mesia.
CUM DOCTRINA WOLFOWITZ A MODIFICAT PERSPECTIVA LUI PUTIN
– Un efort greșit de a urmări supremația americană cu orice preț a avut consecințele sale.
de Sameed Basha
A trecut un an de când Rusia a trecut granița cu Ucraina, iar Războiul Rece, limitat la literatura secolului al XX-lea, a revenit din nou cu Occidentul sângerând Rusia printr-un stat tampon. Războiul nu a vizat împiedicarea canibalizării Ucrainei în Rusia. Mai degrabă, războiul se poartă pentru menținerea dominației SUA în Comandamentul European al Statelor Unite (EUCOM).
Doctrina Wolfowitz, numită după subsecretarul american al apărării, Paul Wolfowitz, a fost divulgată publicației The New York Times în 1992. Esența politicii a subliniat supremația americană cu orice preț într-o lume post-sovietică și „eliminarea rivalilor oriunde aceștia poate apărea.”
În plus, conducerea SUA ar plasa acordurile de apărare ca piatră de temelie a politicii sale și va monopoliza din neatenție comerțul global cu arme prin tratate. Mai mult, ar împiedica aliații să-și dezvolte sistemele de apărare și ar crește dependența de hardware-ul fabricat în America. În cele din urmă, interoperabilitatea a stat la baza amalgamării facțiunilor concurente în cadrul NATO.
Dacă toate acestea sună familiar, așa cum ar trebui, atunci este esențial să înțelegem când s-a format această doctrină, cum a apărut și de ce încă modelează opiniile multor persoane despre Occident, inclusiv pe cea a președintelui rus Vladimir Putin.
Căderea URSS și promisiunea încălcată
Victoria Statelor Unite împotriva sovieticilor a pus bazele Doctrinei Wolfowitz. În primul rând, expulzarea sovieticilor din Afganistan, din cauza utilizării tactice de către Pakistan a războiului de gherilă, a contribuit la drenarea economiei sovietice și a URSS până la prăbușirea acesteia în 1991. În al doilea rând, victoria proprie a Statelor Unite asupra lui Saddam Hussein printr-o „reglementare”. ” războiul din același an, a permis Washingtonului să-și arate puterea militară supremă, să recâștige mândria pierdută după înfrângerea din Vietnam și să reconstruiască încrederea aliaților săi.
În legătură cu aceasta, Doctrina Wolfowitz prevedea că Statele Unite pot reduce la tăcere și pot integra două foste puteri majore, Germania și Japonia, „într-un sistem de securitate colectivă condus de SUA și de crearea unei zone democratice de pace”. Rusia, pe de altă parte, a fost tratată diferit – țara a căzut de pe radar. A devenit nesemnificativă ca concurent geopolitic în ochii Occidentului, deoarece gesturile sale de oferte pașnice au fost respinse și i-au fost date garanții privind extinderea NATO.
O înregistrare a procesului-verbal, desecretizat și publicat de Arhivele Securității Naționale, relatează întâlnirea dintre Mihail Gorbaciov și secretarul de stat James A. Baker III la Moscova. Baker a promis că NATO nu se va extinde sub nicio circumstanță. El a continuat și a afirmat că „NATO este mecanismul pentru asigurarea prezenței SUA în Europa… Înțelegem asta doar pentru Uniunea Sovietică, dar pentru alte țări europene… este important să avem garanții că, dacă Statele Unite își păstrează prezența în Germania în cadrul NATO, nici măcar un centimetru din jurisdicția militară actuală a NATO nu se va răspândi; în direcția estică… Unificarea Germaniei nu va duce la răspândirea armatei NATO către Est.”
În aceeași întâlnire, Gorbaciov i-a propus lui Baker că, pe măsură ce Uniunea Sovietică s-a dizolvat, nevoia de NATO nu mai era, sau o Rusie nou creată să i se permită aderarea la NATO.
Baker a respins acest lucru ca fiind un „vis”. Cu toate acestea, când Boris Elțîn a venit la putere, el a propus și aderarea la NATO și a făcut un pas mai departe, etichetând apartenența la NATO drept „scop politic pentru Rusia”. În 1994, Rusia a semnat programul NATO Partnership for Peace, care urmărea să reducă diviziunea dintre cele două entități și să conducă la o cale către aderarea la NATO.
Pe măsură ce Statele Unite și-au dat seama de poziția sa privilegiată ca putere de necontestat, au revenit la cuvântul lui Baker. La urma urmei, aceste „garanții” au fost date Uniunii Sovietice – nu Rusiei. Profitând de acest aspect tehnice, Statele Unite au făcut eforturi ca țările din fostele Pactului de la Varșovia – precum Polonia, Cehoslovacia și Ungaria – să se alăture NATO la Summit-ul de la Washington din 1999.
Rusia s-a opus includerii, dar în afară de un murmur simbolic, Moscova nu a putut face nimic. pentru a preveni un asemenea efort. Statul succesor al puternicei Uniuni Sovietice nu era egalul său și, prin urmare, nu era considerat suficient de important pentru a fi implicat în luarea deciziilor globale. Cu toate acestea, în ciuda dimensiunii și sferei de influență reduse, Rusia a continuat să fie considerată un jucător cheie în afacerile internaționale.
Ascensiunea lui Putin și sfârșitul răbdării
În 2000, cu trei săptămâni înainte de ascensiunea sa la președinție, un tânăr și îndrăzneț Vladimir Putin a fost intervievat de David Frost de la BBC. El și-a clarificat intenția: „Rusia face parte din cultura europeană și nu consider propria mea țară izolată de Europa și de ceea ce numim adesea lumea civilizată. Așa că îmi este greu să vizualizez NATO ca pe un inamic.”
Când au avut loc atacurile din 11 septembrie, i-a oferit lui Putin ocazia de a dovedi că Rusia era dispusă să se angajeze cu Occidentul în lupta sa împotriva terorismului, deoarece a văzut probleme similare legate de securitate în Cecenia. Informațiile ruse au cooperat cu faza inițială a SUA a invaziei Afganistanului, oferind puncte cruciale de intrare a datelor logistice, topografice și urbane în Afganistan, în special în zonele din Kabul și din jurul său.
Putin a influențat, de asemenea, fostele state din Asia Centrală să deschidă rute de aprovizionare în Afganistan pentru Războiul împotriva terorii al lui George W. Bush. Nu a existat niciodată reciprocitate sau apreciere pentru acest gest din partea Statelor Unite, deoarece acesta a depășit și a stabilit baze în Uzbekistan și Kârgâzstan. America s-a stabilit în curtea Rusiei și a făcut acest lucru ca o „favoare” pentru a-și ajuta problemele de securitate și pentru a preveni orice formă de galvanizare a grupurilor care se aventurează în afara Afganistanului.
Cu toate acestea, în ciuda acestor eforturi amiabile și a gândirii ieșite din comun a lui Putin, NATO și Statele Unite nu și-au putut pierde mentalitatea de Război Rece – alianța a împins și mai agresiv cu extinderea sa.
În 2004, șapte țări – Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, România, Slovacia și Slovenia – au primit statutul de membru NATO. Alianța nu numai că se deplasase cu mai mult de un „centimetru” din Germania, împotriva a ceea ce fusese promis de Baker, dar se afla acum ferm în pragul Rusiei.
George Kennan, fostul ambasador american în Uniunea Sovietică și arhitectul izolării, a respins el însuși ideea extinderii NATO și a avertizat asupra potențialelor consecințe ale acesteia. El a susținut că această „eroare fatală” ar putea „inflama tendințele naționaliste, anti-occidentale și militariste în opinia rusă”.
Punctul de cotitură a venit în 2007, când Putin și-a pierdut răbdarea cu aroganța arătată de omologii săi occidentali. La Conferința de Securitate de la München, Putin a declarat că crede că „este evident că extinderea NATO nu are nicio legătură cu modernizarea Alianței în sine sau cu asigurarea securității în Europa. Dimpotrivă, reprezintă o provocare serioasă care reduce nivelul de încredere reciprocă. Și avem dreptul să întrebăm: împotriva cui este destinată această extindere?
Și ce s-a întâmplat cu asigurările pe care partenerii noștri occidentali le-au dat după dizolvarea Pactului de la Varșovia? Unde sunt aceste declarații astăzi? Nimeni nici măcar nu-și amintește de ele.”
Consecințe
Poziția Americii de a nu acorda Rusiei un statut de paritate demnă nu a făcut decât să aprindă și mai mult pe Putin. El, împreună cu o mare parte din elita politică a Rusiei, nu a putut decât să ajungă la concluzia că Statele Unite nu au intenția de a lucra cu Rusia într-o manieră responsabilă și respectuoasă. Washingtonul nu făcea nimic altceva, și-a dat seama Kremlinul, decât să ducă la îndeplinire un plan determinat în 1992 de a-și impune voința asupra lumii și de a „stinge rivalii oriunde ar putea apărea”.!
Acest lucru ar fi confirmat în continuare în mintea lui Putin de acțiunile americane în Ucraina, amestecându-se în afacerile politice ale țării și creând o cale pentru țară spre aderarea în cele din urmă la NATO și Uniunea Europeană. Dus-întorsul dintre ambele părți a dus la Revoluția Euromaidan, în esență creând o diviziune veșnică în politica ucraineană, care s-a adâncit doar intr-un an.
Din perspectiva lui Putin, invadarea Ucrainei în 2022 a fost singura opțiune pentru a semnala Alianței transatlantice că Rusia se află acum într-o poziție economică și geostrategică suficienta pentru a contracara orice expansiune ulterioară – că Moscova își amintește cum promisiunile încălcate ale lui Baker catre Gorbaciov, că linia care a fost trasa în nisip nu s-a respectat, iar Doctrina Wolfowitz nu va avansa mai departe.
AVIZ:
Sameed Basha este analist politic in probleme de de apărare cu un master în relații internaționale de la Universitatea Deakin, Australia. El este specializat în dinamica regională Asia-Pacific și studii privind conflictele și securitatea.
Sursa: https://nationalinterest.org/feature/how-wolfowitz-doctrine-shaped-putin%E2%80%99s-outlook-206225
Traducerea: CD
De pe Internet:
Gratie lui Vali
Ziua in care Franta a vandut catre SUA o tara intreaga!
In ziua de 30 aprilie 1803 a avut loc tranzactionarea celui mai vast teritoriu negociat vreodata in istoria lumii: Napoleon Bonaparte, pe atunci inca prim-consul al Frantei, cadea de acord cu presedintele american Thomas Jefferson asupra vanzarii imensului teritoriu Louisiana, in suprafata de 2.144.476 kmp – aproximativ cat jumatate din teritoriul Uniunii Europene de astazi.
Pretul a fost unul derizoriu, de 3 centi/acru sau 7 centi/ha, respectiv 78 de milioane de franci in total.
Teritoriul reprezenta 22,3% din actuala suprafata a Statelor Unite, iar numele de Louisiana nu trebuie confundat cu actualul stat federal Louisiana, care astazi reprezinta doar o mica parte din teritoriul de altadata, potrivit History.com.
Fosta colonie pe care Franta o vindea Statelor Unite cuprindea teritoriile din statele federale de astazi: Lousiana, Missouri, Texas, New Mexico, Arkansas, Iowa, Oklahoma, Kansas, Nebraska, o parte din Dakota de Sud si din Minnesota, o buna parte din Dakota de Nord, din , Montana, Wyoming, Colorado. De la Golful Mexic pana in Canada, o fasie imensa si manoasa care a deschis apoi, dupa achizitionare, frontierele catre vestul Americii de Nord care desi era locuit de indigenii „pieile rosii” au fost declarate tericorii virgine.
O tranzactie neconstitutionala
La momentul respectiv, presedintele Jefferson a avut de intampinat pe plan intern opozitia puternica a unor grupuri politice, care semnalau ca tranzactia este neconstitutionala. Presedintele stia prea bine ca legea suprema a tarii nu prevedea
posibilitatea achizitionarii de terenuri vaste din banii publici, dar stia tot atat de bine ca legea nici n-o interzicea. A aplicat principiul conform caruia ceea ce nu-i interzis
de lege este permis.
La randul sau, primul consul al Frantei Napoleon Bonaparte vindea un teritoriu de peste mari fara sa aiba acordul Adunarii Nationale, ba chiar fara sa fi pus problema in dezbaterea ei.
Dar Napoleon stia bine ce face. Dezbaterea este un fel de boala lunga, care duce la moarte sigura. Bonaparte a contat pe faptul ca el personal era in plina ascensiune, ca patria il aclama pentru faptele de arme, ca tocmai se pregatea sa se incoroneze imparat chiar in anul viitor si ca unui asemenea om nu va indrazni nimeni sa-i stea impotriva, sub pretextul ca „nu ne vindem tara”.
Pentru americani, era importat ca achizitionasera o tara intreaga la un pret ridicol de mic.
Presedintele Jefferson il delegase pe James Monroe, viitorul presedinte, sa plece la Paris ca sa negocieze numai achizitionarea orasului New Orleans cu imprejurimile sale si-i daduse mandat sa nu angajeze mai mult de 20 milioane dolari. Dar la Paris, Monroe a ramas buimac, afland ca francezii ii ofera intreaga colonie la pretul de 15 milioane dolari, respectiv 78 milioane franci. Chilipirul nu trebuia ratat, iar Monroe
a acceptat fara sa ezite.
Pleasca din bratele americanilor
Statele Unite s-au pomenit pur si simplu cu o afacere foarte rentabila, un „tun”, cum am spune in termenii de astazi, uimindu-se ca Franta se pacaleste singura, fara ca macar sa se tocmeasca.
Dar ce interes avea Napoleon sa vanda aceasta colonie? De buna seama, gandul lui Napoleon nu era la colonii, ci la tarile Europei pe care le socotea incapabile sa-i reziste. Ambitia lui era sa le faca vasale pe toate, de la Madrid si pana la Moscova, facandu-si toate neamurile, frati, cumnati si cate mai erau ele, numai regi si printi. Iar pentru asta ii trebuiau bani. Vanzand colonia, impusca doi iepuri dintr-un foc.
Mai intai scapa de grija administrarii unor teritorii indepartate, unde populatia se rascula din te miri ce (instigate de americani) si din acest motiv trebuia sa tina acolo trupe, care i-ar fi fost mai utile acasa.
Pe de alta parte navele ce trebuiau sa aduca in Franta roadele coloniei franceze erau atacate si jefuite de „piratii” caraibilor, pirati angajati, ajutati si protejati de guvernul american, aceiasi situatie cu Alaska ruseasca.
Al doilea, orice ban incasat era un venit bun pentru zestrara armatei, careia viitorul „Imparat al Republicii” (acesta a fost titlul initial al lui Napoleon Bonaparte, la urcarea pe tron) ii pregatea numai fapte de glorie.
Dar a fost scris ca gloria sa se incheie tragic, iar Louisiana sa ajute la inflorirea SUA.
_@(* https://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com/2023/02/acasa-in-romania-10414-apocalipsa-217.html *): …
…
-Copie „comentarii / mesaje”, …(citiți detalii, cu mare ATENȚIE: _ 20.02.2023 / Subiectul): …
…
duminică, 19 februarie 2023
*Acasă!*: -în _ Romania 10/4,(14-?!!! _ Rev.2/17); _ Isaia 52/6_„Iată-Mă!”; 65/1_Iată-Mă! Iată-Mă!; _ Luca 18/8; _ Romania 10/16-21; _ Isaia 42/1-9,14-2023; _ Matei 1/18-2023; 12/(17),18-2022,(2023); _ Luca 8/5-8,15,(18); 16/29-31; _ Galateni 4/4.
********** & ************** & *********************
************************************
_@(* https://www.certitudinea.com/povete/cine-sunt-acesti-oameni-si-ce-vor-ei-in-tara-noastra/#comment-1877 *): …
…
-Copie „comentarii / mesaje”: …
…
Gheorghe Moise spune:
februarie 20, 2023 la 6:51 am
_ „Admin”-ilor, …refuzați să-Mi publicați „Cuvântul” _ Ioan 1/1-10,(11)-14; _ Luca 8/5-8,(18); 18/7,8-?!!!; _ Romania 10/(4,14-?!!!,16,17),18-21,(2022,2023-în derulare); _ Isaia 42/1-9,14-2023; _Fapte 3/16-2023; _ Matei 12/18-21, …
pentru că, necunoscînd *Cartea „încă pecetluită de mii de ani pentu Întreaga Umanitate* _ Daniel 8/13,14,26; 12/1,(4),9 _„până în Ziua de Astăzi” 20 Fevruarie 2023, respectiv „pînă la Mine / Mielul _ Apocalipsa 5/1-9; 17/13-15; 22/13-22,(2023-în derulare), …
concomitent „refuzînd Să ascultați de Mine” _ Fapte 3/16-22,(2023-în derulare), …
inclusiv (refuzul vostru) pentru că: …
-a) Ori Nu aveți Minte _ Romania 11/(3)-6,8; _ Deuteronom 29/4;
-b) Ori Nu cunoașteți deloc Scripturile (pentru că sînt Pecetluire) și astfel vă Rătăciți _ Matei 22/29; _ Luca 16/29-31;
-c) Ori, …pentru că Nu Auziți _ Romania 10/17; _ Luca 8/8; _ Ioan 7/37-39), …
Nu ați înțeles că „Eu Mesia” _ Ioan 4/26; 5/39, …sînt Roman / Român, descendent din Traco-
Daci / („Moise” vine de la „Moesian” / *Zamolxian 100%*, …*Dintre Frații Voștri!* _ Fapte 3/16-
2023; _ Isaia 6/8-12,(13_Roman), …-„Dintre mai mulți frați” _ Galateni 4/4; _ Romania 8/29; _
Facerea 7/17-2023; _ Romania 5/14; _ Fapte 26/2022,2023; 17/23-25,28-31;
-d) Ori, pagina este „clonată de sabotori” (_ Daniel 11/14), care Nu Știu (că): -„Î-și taie singuri creanga de sub picioare”, …sau, …*Î-și fură singuri căciula!*, …sau, …„Păzesc precum câinele rahatul, nici ei nu-l mănîncă, (ptr. că „nu-l pot rumega / difgera” _ Matei 7/6), nici pe alții nu-i lasă!” (_ Matei 23/13): …-*Proverbe Românești Milenare -Ancestrale, care au stat la „Temelia și Nașterea Scripturilor Or-iginale / Or-todoxe / Autentice – Primordiale* _ Daniel 12/1,(4),7-Roman,(9,13,3 -„Urmează!”; _ Isaia 29/10-13,(14-„Urmează!”);
-e) Nu vreți Nici să-Mi publicați „mesajele” _ Ioan 1/(1,2),11,(12-14), …Nici *Să IEȘIȚI” la DiaLog, …dar „Știți să cenzurați!” -„Un fel de a trage cu pușca!”, …fără să ÎNTREBAȚI (vezi) _ Ioan 10/8-16,20-2023; 16/25,(33 -*Îndrăzniți!*).
…
= Cu stimă. -„Mesia” _ Ioan 4/26, „Mielul” _ Apocalipsa 5/1-9, …„Înșelătorul Acela!” _ Matei 27/62-66/(din 19.02.1955, am împlinit 68 de ani _ Ioan 5/39; 19/2,55,(2022 -*Scris / Răstignit, în Genetică, de către PILAT -Domnul”, …*Înșelătorul Acela!*, care „Am primit în Genetică *Cununa de Spini, din Aur!* -„Strălucitor / Luminător” _ Ioan 9/4,5,39; _ Marcu 4/21-25; _ Apocalipsa 3/1-3,14-2023; _ Isaia 9/1,2,(6-„Iată-Mă!”); 52/6-„Iată-Mă!”; 53/1-11_„Iată-Mă!”; 65/1_„Iată-Mă! Iată-Mă!”, implicit faptul că „Nu știți pe cine să (Mă) Așteptați, Nici cum sînt Chemat” (vedeți?!! _ Ioan 9/39-41) _ Romania 5/14; 10/14-?!!! _ Apocalipsa 2/17;
-Citiți cu atenție MAXIMĂ, poate înțelegeți ceva, cumva și „vă treziți” _ Isaia 21/11-16; …„Ieșirea (Trimiterea _ Galateni 4/4) 4/(1,10),11-16.
…
-P.S.: -„Moderați Bine / Rumegați Bine”, dacă aveți Genetica corespunzătoare (coroborați) _ Genetica 1/29-31; 9/3-5; _ Ioan 10/1-5,8-16,20-2022 / (2023), …fiind vorba despre „IARNA” Astrală Milenară în Evoluția Omului / Umanității.
********** ************** *********************
Gheorghe Moise spune:
februarie 20, 2023 la 7:22 am
_(Q-?): …-Ce vă deranjează /(vă incomodează), sau, …Nu vă convine, …
Să Cunoscă și Să citească Intreaga Omenire, afirmațiile (lui) Marelui Geniu – Mihai Eminescu și ale profesorului Ion /(Ioan) Coja, …(?!!!),
de nu publicați „comentariile / mesajele Mele” _ Ioan 5/24,25,30; 9/4,5,39-41; _ Isaia 42/1-9,14-2023.
…
= Cu stimă. -Mesia _*Treziți-vă!* (_ Isaia 21/11-16), …„Vine Dimineața și Lumina!” (în detalii): …
_ 2 Petru 1/19-21: …
-*19. Si avem Cuvantul Prorociei facut si mai tare, la care bine faceti ca luati aminte, Ca La O Lumina Care Straluceste Într-un Loc Întunecos, Pînă se va Crăpa de Ziuă Și Va Răsări Luceafarul De Dimineata În Inimile (creerele / Mințile) Voastre. …&…(_ Isaia 9/1,2,6-„Iată-Mă!”)
20. Fiindca mai intai de toate, sa stiti ca nicio prorocie din Scriptura nu se talcuieste singura.
21. Caci nicio prorocie n-a fost adusa prin voia omului, ci oamenii au vorbit de la Dumnezeu, manati de Duhul Sfant.*
************************************
_ Am postat „mesajul de mai sus (vezi ora): _ Publicat de Gheorghe Moise la 9:02 p.m. , …acum cînd am editat / adăugit, aceste precizări, fiind Ora 10:00 am /(Romania), …și ulterior, (acum) la h 11:30 am -Romania, , …
potrivit „Statisticilor”, din 5 (cinci) accesări ale Blogului, …Nu reiese faptul că ar fi citit cineva postarea aceasta /„mesajul Meu, încă nefiind citit de nimeni”, …
concluzia fiind aceea că: …-*Cenzuratorii Mei, sînt Apuseni*, …și, care Mă urmăresc și cenzurează „instant”: …„google.com & google.ro: …-Google oferit în: magyar Deutsch , …dar care, la această oră, încă dormitează, și fizic și psihic, …în acțiunile /(activitățile), lor de „Cenzură!” (_ Daniel 11/14), …
context în care, sigur „nu vor avea timp să perceapă și să vadă Lumina”, rămînînd și murind în stadiul de „cocon”/„pupă”/„nimfă de omidă”, fără să poată trăi fenomenul de Metamorfoză, spre stadiul FLUTURE = Nivelul OMEGA, maxim posibil în Evoluție _ Genetica 1/(24),25-31; _ Apocalipsa 22/1-2021 _*21* – „Carte Încheiată / Împlinită / Sfîrșită / Desăvîrșită” _ Apocalipsa 10/7; _ Genetica 2/1 _ („21”).
…. _ Răspundeți-Mi Astăzi! _ 20.02.2023; _ Evoluția 3/7,13,15.
= Cu stimă. -Mesia, … _ februarie 20, 2023 la 7:22 am
-1) Acceptînd /(riscînd), faptul că vă veți supăra pe Mine, …totuși, vă readuc în atenție, „comentariul” (aferent: _ https://ioncoja.ro/printesa-tisulski/ ), …
postat de: …
*Adrian 17 februarie 2023 la 8:05 pm –
Măi oameni buni…*, …
continuînd cu precizarea: …-„Răpiți din timpul omenirii”, cu felurite „grămezi de povești” /(vezi): „Proverbul Românesc”: …- „Vorba lungă -Sărăcia Omului (în Duh _ Ioan 7/37-39)”, …
„vorbe goale”/*povești*, despre „niște morți”, …și /(sau), ale unor morți „Invocați în Povești”, care „Nu zidesc / Nu adaugă nimic în Softul Genetic – Cerebral / Individual – Personal” (citiți) _ Isaia 8/19-2022,(2023-în derulare), …
„povești”, respectiv care „Nu duc /(nu conduc), nicăieri!”, …inclusiv și implicit faptul că „Nu cunoașteți Legea Evoluției Genetice” (coroborează) _ Genetica 6/3; _ Ioan 11/9; 12/35,36; _ Psalmul 90/9,10; _ Iacov 4/14 _„Înțelegeți?”, apoi „urmînd” _ Geneza 3/19, …„cauza fiind determinată și chiar grăbită”, din pricina „Necunoașterii Legii Evoluției” (vezi) _ Ioan 7/(37-39),49.
…
-2) _ @(*CORESPONDENTA GANDIRII & În căutarea „adevăratei filosofii”!*): …
…
-a) Cum ați ajuns la concluzia că există „filozofii adevărate”, …față de contextul opozabil implicit al existenței „filozofiilor false” ?!!!!!!!!!!!!!!!
-b) Filozofia este „Un fenomen implicit în Gîndire”, în căutarea („Înțelepciunii”) înțelegerii realității înconjurătoare, determinante de felurite conjuncturi trăite, valabil existente respectiv manifestîndu-se / materializîndu-se cerebral, mai mult pentru unii și mai puțin pentru alții, …
(valabil / existent), chiar și în cazul „animalelor”, care „fără filozofia proprie”, nu ar fi putut Evolua la Starea Genetică Umană …
#(încă „neîmplinită la nivelul Maxim Posibil în Evoluție”)#,
…vorbim /(Eu,vorbind), de „Starea Genetică Umană, neîmplinită, implicită în Genetica Dobitoacelor Fără Minte” (coroborează): _ Genetica 1/24,25; _ Iuda 1/10-16, … + …(citiți cu ATENȚIE, din Profeții / Scriptură _ Ioan 10/35; _ Isaia 6/8-12,(13_Romania -„Iată-Mă!” _ Fapte 3/16-2022,(2023) _„Iată-Mă!”): …iată cîteva detalii: …
_ Romania 3/12: …-*12. Toti s-au abatut si au ajuns niste netrebnici. Nu este niciunul care sa faca binele, niciunul macar.*
_ Tit 1/16: …-*16. Ei se lauda ca cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Il tagaduiesc, caci sunt o scarba: nesupusi si netrebnici pentru orice fapta buna.*
_ Luca 17/10: …-*10. Tot asa si voi, (valabil pentru cei netrebnici / inclusiv pentru Cenzuratori), …dupa ce veti face tot ce vi s-a poruncit, sa ziceti: -„Suntem niste robi netrebnici, am facut ce eram datori sa facem.* …&… -„Am executat ordinele primite”.
…
= Cu stimă. -Mesia.