CD
1.285 aprobate
denitsoc@gmail.com
75.57.36.95
DIETA KETOGENICA (intoarcerea la alimentatia ancestrala)
Mănânci grăsimi și slăbești, cu dieta ketogenică si te si VINDECI
NU ZAHARULUI SI DULCIURILOR, de orice natura!
NU gustarilor si meselor dese

DE CE KETO si principiile de baza

Kieta ketogenică presupune ca alimentația noastră să fie compusă din carne si grasimi naturale (peste, vita, porc, untura, ulei de masline ori avocado). Carnea de pasare poate fi consumata dar nu prea des datorita concentratiei mari de Omega 6 care favorizeaza inflamatia.

Dieta ketogenică își propune să recalibreze metabolismul, la mobilitatea cu care am fost programati de mama natura, de a trece usor din metabolism bazat pe glucoza la unul bazat pe ketone. In mod normal, energia de care organismul nostru are nevoie e furnizata de ketone, ce sunt fabricate de ficat din grasimi.

In lipsa ketonelor, datorita unei alimentatii bogate in carbohidrati (zaharuri, aluaturi, paste, orez, sucuri si alte bauturi dulci, alcohol, etc), organimul nostru trece usor in a folosi glucoza ca sursa de energie, datorita prezenta prezentei ai tot timpul in singe. Surplusul de carbohidrati e transformat in glicogen, ce este depus in ficat si muschi iar apoi transformat in grasime. Cind scade concentratia de glucoza din singe, ne este „foame”, mincam (gustari, de obicei bogate in zaharuri si carbohidrati) si ciclul se repeta. In timp organismul nu mai poate compensa continua bombardare cu carbohidrati si desi pancreasul nostru produce insulina necesara pentru metabolizarea carbohidratilor, receptorii celulelor din corpul nostru devin insensibili si astfel glucoza circulind in cantitati mari in singe nu mai poate ajunge la celulele flaminde de energie. Ca efect „foamea” continua, sub forma de diverse pofte, mai mincam putin, bem si tot asa pina suntem scaldati in glucoza ce nu mai ajunge la celulele organelor noastre, si insulina care este produsa din ce in ce mai mult la semnalele disperate ale celulelor flaminde. Acest fenomen este cunoscut sub numele de „Insulin resistance” si este „the silent killer” al societatii noastre.

Concentratia mare de insulina ce circula libera prin artere determina inflamatii cronice, generalizate atit in artere cit si organele noastre. Fara exagerare, toate bolile cronice moderne au drept cauza de origine rezistenta la insulina si inflamatia.
Printr-un sistem de viata ketogenic organismul nostru reinvata sa nu se mai bazeze pe glucoza ca sursa de energie, si sa creeze ketonele din grasimi care sunt o sursa de energie mult mai eficienta. Avind ketone circulind prin vasele de singe, au un efect benefic de reducere a inflamatiei cronice.
La un copil sanatos de exemplu, trecerea din metabolism bazat pe glucoza la unul bazat pe ketone se face foarte usor si fara efort. La noi, dupa o viata de mincat cantitati mari de piine, paste orezuri legume, fructe miere si copturi la care se adauga sucuri de orice fel, vinuri sau bauturi spirtoase, …. cum e usor de intuit, schimbarea nu se mai poate face si suntem dependenti exclusiv de glucoza.

Ideea de la baza acestui regim este sa reducem la minim consumptia de carbohidrati si sa ne axam pe alimente integrale, organice pe cit se poate si sa evitam orice produs industrializat ce contine tot felule de chimicale si aditivi.

Combustibilul de functionare trebuie sa fie KETONELE ce sunt produse de noi din grasimile proprii.

Grasimile recomandate a fi consumate sunt untura si grasimea de vita. In materie de uleiuri nu pot fi folosite decit uleiul de masline, uleiul de avocado si uleiul de coconut. Orice altceva este otrava.

Un alt principiu de baza este eliminatea gustarilor. Pur si simplu nu puneti nimic in gura inafara de apa intre mesele principale.

Ce trebuie de inteles de la inceput este ca de cite ori pui mincare in gura, nu conteaza cit de putin, organismul nostru reactioneaza si se pregateste pentru o masa copioasa. Insulina este varsata in singe si asteapta sa isi faca datoria. Nu conteaza ca iei doar o bucatica mica de ceva efectul e acelasi. Este foate important sa nu mincati nimic intre mese!

Mesele constind in alimente „keto” vor asigura suportul energetic de care avem nevoie si vor fi satioase, de nu ne va fi foame. De multe ori setea e perceputa drept foame. Obisnuinta de a roade cite ceva din plictiseala, nu este foame. Pentru noi in majoritate, mincatul a devenit o adictie; poftele, „nu poti daca nu iei o gura de….” etc. Ne e cu nimic diferita de addictia la alcohol sau alte droguri. Singura diferenta este ca este o adictie universal acceptata. Din pacate este la fel de distrugatoare ca toate celelalte.

ÎN CE CONSTĂ DIETA KETOGENICĂ
Cercetările clinice au demonstrat că dieta ketogenă poate determina reduceri semnificative ale convulsiilor la copiii epileptici, apoi insa principiile au devenit populare in lumea medicala si s-au aplicat si la adulti, cu succes mai ales la cei cu prediabet si diabet. In prezent se cunosc rezultate bune si in randul pacinetilor cu diverse afectiuni neurodegenrative, Alzheimer si Parkinson, boli de inima, sindromul ovarului polichistic si chiar in cancer.

Rețeta dietei ketogenice este destul de simplă: în fiecare zi vei mânca 65% grăsimi, 30% proteine și 5% glucide. Nu îți imagina însă că atunci când spunem grăsimi ne referim la prăjeli sau mâncare de tip fast-food, ci la GRĂSIMI SĂNĂTOASE.
Astfel, dieta ketogenă reduce substanțial răspunsul glicemic care rezultă din carbohidrații din dietă și îmbunătățește rezistența la insulină.

In timpul dietei se poate introduce si o serie de vitamine si suplementi, care este bine sa fie verificati de medicul familiei si adecvati fazelor de dieta. Lista cu vitaminele si suplementii este anexata la sfarsit.

ACEST REGIM ARE PATRU FAZE:

În prima fază trebuie să mănânci de cel mult 3 ori pe zi, deci vei sta cu cele 3 mese principale, fara nici o gustare intre mese, dar ABSOLUT nici o gura de mancare intre orele de mancare: 8:00, 14:00 și 18:30. În general se recomandă un aport de aproximativ 1500 de calorii pentru femei și 2000 pentru bărbați. Faza initiala durează două săptămâni maxim trei.

În faza intermediara vei trece la 2 mese pe zi, Această etapă durează o lună – doua de zile. Consumă zilnic OBLIGATORIU este de cel putin 2 litri de apă eventual minerala (are electroliti si acid carbonic) la care se adauga 2lingurite de OTET DE MEREla o cana de 500gr, ceai verde, ceai negru și cafea neindulcita sau Bullet.
Nu uita de sport. Fiindcă aportul de calorii este destul de mare, dieta ketogenică este una dintre puținele diete care îți permit, dar nu iti cer să faci un efort fizic mai intens. Înscrie-te la o sală de sport pentru aerobic, aleargă în fiecare zi sau mergi cu bicicleta cel puțin 30 de minute la o viteză mai mare. Daca starea fizica si sanatatea nu permit, o simpla plimbare de 2-6 km in fiecare zi este benefica.

În faza de atac vei trece de la 2 mese pe zi la una – cu o cafea (bullet proof) dimineata si un pranz/cina pe la orele 16 la inceput si treptat sa aduce masa la ora 13:30 -14:00 unde va ramane definitiv.
In masa UNICA se pot pune felurile de mancare de la pranz si cina cumulative, ca apoi sa se ajusteze la cantitati decente.

Dupa 6-7 luni de la inceperea dietei se poate trece si la o zi de post pe saptamana daca este necesar, daca nu ati atins greutatea optima, iar la 8-9 luni se poate trece chiar la 2 zile consecutive de post pe saptamana. In timpul postului puteti consuma cafea neagra, ceai neindulcit si apa/apa minerala.

Faza de intretinere Dupa ce ati ajuns la greutatea optima pastrati programul meselor asa cum l-ati avut la momentul cand ati atins greutatea optima.
Din pacate nu ne putem permite nici o abatere de la dieta chiar daca am ajuns la rezultat. Orice deturnare, cat de mica, a dietei ar duce la schimbari nefavorabile a metabolismului si de aici la multe altele.
Practic faza de intretinere este noul nostru mod de viata si trebuie pastrat daca ne convine si ne simtim mai bine.

Dieta Keto la cei tineri poate adduce ameliorari serioase si chiar vindecari miraculoase, iar dupa vindecare la un timp se poate reveni usor la o dieta normala, dar cu dulciuri si carbohidrati in cantitati minore si foarte rar. Fructele se mananca asa cum le culegi de pe rug sau pom, nu se admit modificari, adausuri sau extractii, in acest fel se asigura raportul dintre fructoza si fibra si fructoza nu mai este nociva. Aportul de carbohidrati trebuie sa fie minim si el. Cei sariti de 60 de ani trebuie sa imbratiseze dieta pana la sfarsit.

ALIMENTE PREMISE
Proteine din carne, lactate fermentate și ouă
• Carne: pui, porc, vită, oaie, miel, capră, berbec, ied, ficat si alte organe, creveți și pește.

NU Carne procesata: aruncă din bucătărie orice fel de mezeluri, cârnații (au zahar si/sau dextroza), carnea afumată sau procesată industrial.
• Lactate: UNT, smântână, telemea maturată, cașcaval, brânzeturi franțuzești sau italienești, branza de capra, practic cam orice branza îți dorești cu conditia sa fie fermentate.
NU Laptelui de nici un fel, vaca, capra, oaie si nici branza dulce de vaca – cottage.

Idealul ar fi să găsești o sursă de încredere pentru lactate, ca să le poți consuma cât mai proaspete și naturale.
• Ouă: sunt de preferat ouăle de țară sau bio

Grăsimi din uleiuri și grasime de porc, ve vita de pasare si in special de PESTE- cod
• Pe lângă grăsimile care provin și din alimentele cu proteine, o mare parte din aportul zilnic provine din uleiuri SANATOASE, UNT, untura de porc, jumari, grasime de pasare, ulei de peste – in special Cod și fructe cu nivel crescut de grăsimi sănătoase – avocado.
• Uleiuri premise: ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de avocado
• Alte surse de grăsimi vegetale: nuci, pecan, alune de padure – NU arahide, pistachio, cacao.

Legume și fructe
Pentru asigurarea aportului de glucide de 5% zilnic, dar și echilibrarea aportului nutrițional, poți consuma oricare dintre următoarele fructe și legume: CRUCIFERE – broccoli, conopidă, varza de brusseles, ridiche, varza MURATA(nu dulce) la care se adauga: spanac, ardei doar iute, ciuperci, bureti, castraveti, ceapă doar verde, usturoi, zuchini, salată verde, țelină, fructe: doar zmeura, mure si afine. Cantitățile trebuie să fie moderate, deci cel mai probabil legumele și fructele vor constitui mici garnituri decorative pentru cină (jumătate de cană).- 5% din masa de alimente.

Suplimente
Drojdie nutritonala, pulbere sau drajeuri.
Pulberea poate fi adaugata la consumul de avocado, poate si pusa in salate si alte mancaruri. Are un gust placut de alune macinate.
Varza murata

CE NU AI VOIE SĂ MĂNÂNCI
• zahărul, mierea si indulcitorii naturali-stevia si sintetici, gemuri si dulceturi, orice contine zahar sunt complet interzise
• cereale și preparate cu cereale: pâine, paste, mămăligă etc.
• alcoolul, băuturile carbogazoase și sucurile îndulcite
• dulciurile de orice fel!

O PROPUNERE DE MENIU SIMPLU PENTRU 7 ZILE!

Ziua 1
Mic dejun: Bulletproof coffee – [cafea cu unt(1/2lingurita) și ulei de cocos(o lingurita), eventual se poate adauga 2-3 lingurite de smantana], oua prajite in unt, salată mica și cateva bucatele de avocado
Prânz: salată de spanac și somon la grătar, sau o conserva de sardine sau cod.
Cină: cotlet de porc cu piure de conopidăori telina, o canita mica de fructe

Ziua 2
Mic dejun : Bulletproof coffee, – 3-4 oua prajite cu jumari de porc, ori bacon
Prânz: salată verde sau varza murata salata sau trasa in ulei de masline, ficatei de pui prajiti, brânză fermentata tip cascaval
Cina: chifteluțe de carne* cu zucchini in sos de smântână si marar, fructe(o canita)
* la chiftele in loc de a le rostogoli in faina de grau , puteti folosi faina din migdale. Aceasi substitutie o puteti face si la schnitzel si in loc de pesmet folositi jumari de porc pulverizate.

Ziua 3
Mic dejun: Bulletproof coffee, omletă cu brânză ori jumari/bacon
Prânz: ton la gratar cu garnitura de sparanghel, o cana de fructe
Cină: pui și ciuperci cu smantana, o mână de nuci sau alune de padure

Ziua 4
Mic dejun: Bulletproof coffee, branzeturi cu ridichi sau ceapa verde
Prânz: Pui la gratar cu salata verde, jumari de porc, o canută de fructe de pădure
Cina: creveți sote cu sos de unt cu lămâie, o mână de nuci cu o canută de fructe de pădure

Ziua 5
Mic dejun: Bulletproof coffee, ouă ochiuri prăjite, branzeturi
Prânz: pulpa sau piept de rata la cuptor cu avocado și salată verde
Cină: Vita la cuptor cu conopidă, broccoli, ardei și sos de avocado, o mână de nuci sau alune de padure

Ziua 6
Mic dejun: Bulletproof coffee, doua ouă preparate la cuptor ( 8 min) în cate o jumătate de avocado
Gustare: Prânz: rulouri de telina apio invelite in somon fume si o canuta de fructe
Cină: kebab de vită la grătar in foi de salata verde, cu ardei și broccoli sote, cu rondele de ceapa rosie, o canută de fructe de pădure

Ziua 7
Mic dejun: Bulletproof coffee, omletă cu legume și ciuperci, puțină brânză
Prânz: salată verde cu sardine, jumari de porc, o canută de fructe de pădure
Cina: Ficat de vita/porc prajit in untura de porc și bok choy sote, o canută de fructe de pădure

CARE SUNT BENEFICIILE UNEI DIETE KETO?
Dieta ketogenică a apărut de fapt ca un instrument pentru tratarea bolilor neurologice, cum ar fi epilepsia. Posibile beneficii pentru alte afecțiuni ale creierului, cum ar fi Parkinson, Alzheimer, scleroza multiplă, tulburări de somn, autism și chiar cancer cerebral.
Pierderea în greutate este însă principalul motiv pentru care persoanele aleg dieta ketogenică, desi instalarea unei stari generale de sanatate este baza tuturor tratamentelor. Cercetările anterioare arată dovezi ale unei pierderi mai rapide în greutate atunci când pacienții adoptă o dietă ketogenică sau foarte scăzută în carbohidrați, în comparație cu adepții unei diete tradiționale, cu conținut scăzut de grăsimi sau chiar o dietă mediteraneană.

S-a demonstrat că o dietă ketogenică îmbunătățește controlul glicemiei la pacienții cu diabet zaharat de tip 2. Câteva studii arată că la unii pacienți a crescut nivelul colesterolului la început, apoi, la câteva luni mai târziu, a scăzut, dar colesterolul asa cum recent s-a dovedit nu este un pericol el doar semnaleaza o problema existenta si in general este necesar si chiar benefic.

ALTE BENEFICII ALE KETOZEI PENTRU SĂNĂTATE
Studiile au arătat că dieta poate avea beneficii pentru o mare varietate de condiții de sănătate:
Epilepsie – atat la copiii cat si la pacinetii adulti, dieta keto reduce semnificativ frecventa convulsiilor l
Cancer – prin reducerea glucozei din sânge, scad nivelurile de insulină și factorul de creștere asemănător insulinei, care sunt factori importanți ai proliferării celulelor canceroase.
Boala Alzheimer si Parkinson- Poate ajuta la reducerea simptomelor bolii Alzheimer și la încetinirea evoluției acesteia.
Boli cardiovasculare prin limitarea factorilor de risc, cum ar fi grăsimea corporală, nivelul de colesterol, tensiunea arterială și zahărul din sânge.
Sindromul ovarului polichistic – Poate ajuta la reducerea fenomenului de rezistenta la insulin

DE AVUT IN VEDERE:
Pentru a inlatura situatia de a ajunge la deficiențe în micronutrienți, inclusiv seleniu, magneziu, fosfor și vitamine se vor lua doze zilnice de vitamine si suplementi asa cum se indica in anexa de mai jos.

Hidratarea este foarte stricta si lichidele nu trebuiesc sa fie sub 2 litri pe zi.
Este recomandabil ca lichidele in masura in care este posibil sa fie amestecate cu OTETde MERE improportia aratata mai sus.
Proteinele nu trebuie sa depaseasca 35% din masa de alimente pentru a nu se ajunge la cresterea valorilo creatininei, acidului uric, proteinelor in urina etc. Aportul actual recomandat de proteine este în medie de 46 de grame pe zi pentru femei și de 56 de grame pentru bărbați – este vorba de proteina pura si nu de bucata de carne pe care o consumam.

Este recomandabil a se discuta cu medicul de familie decizia de a incepe această dieta ketogenică, pentru a stabili care este starea ta de sănătate și in plus acesta iti va indica principalele analize si investigatii ce se impun pentru a beneficia la maxim de principala indicatie a dietei keto, si anume o mai buna disponibilitate a insulinei la nivel celular si reglarea valorilor glicemiei.

Se poate consulta si articolul:
https://www.drmax.ro/articole/dieta-keto-reguli-si-riscuri
A se vedea ca este o dieta mult prea indulgenta si deci cu rezultate scazute.

Anexa:
VITAMINE SI SUPLIMENTE RECOMANDATE
Befotiamine 300mg/zi
Berberine 1200mg/zi
Choline & Inositol 250mg/zi
Chromium picolinate 100mcg/zi
CoQ10 300mg/zi
Cupru 5mg/zi
Milk Thistle 3000mg/zi
Magnesium Glycinate 120mg/zi
Ox Bile 125mg/zi
Potasium citrate 200mg/zi
Tocotrienols complete
Vitamina E gama 210mg/zi
Vitamina A 100 000UI/zi 2 capsule
Vitamina B complex in functie de recomandarile de pe ambalaj
Vitamin B12 – 1000γ 1injectie/luna pana la ajustarea nivelului
Vitamina D3 10000UI/zi
Vitamina K2 100mcg/zi
Vitamina E comlex
Zinc picolinate 100mg/zi

Dupa o cura de 14 zile se face o pauza de 1-2 luni in functie de accesul avut la soare si exercitiul fizic efectuat. Si apoi se reia cura.
Pastilele se pot lua decalat ingrupe de 5-6 vitamine/suplimente, rotindu-le la 2-3 saptamani astfel ca sa nu luam prea multe in acelasi timp.

In caz ca apar semne de raceala sau gripa, se incepe din prima zi cura de suplimente energetice, adaptoare si intaritoare a sistemului imunitar pentru 14 zile si se incepe totodata si tratamentul cu medicamentele anti Covid(nu vaccin) care sunt cele mai eficiente la data respectiva:
Remdesivir (Veklury); Ivermectin; Lopinavir/Ritonavir; Molnupiravir, Hydroxychloroquine; Tocilizumab; Anticorpii monoclonali – sunt anticorpi specifici Covid-19 cep rovin și din sângele persoanelor care s-au recuperat, fiind selectati anticorpii relevanți, suntextrasi și extinsi și apoi fabricati în cantități mari. O combinație de anticorpi monoclonali produși de Regeneron (casirivimab și imdevimab) este prima terapie specifică Covid-19 care s-a dovedit eficienta. Anticorpii monoclonali sunt foarte scumpi și nu sunt disponibili pe scară largă în întreaga lume, deocamdata.

Selenium 120mg/zi
Vitamina C 3gr/zi
Lactoferrin 300mg/zi
Quercetin cu 1600mg/zi
Bromelain 250mg/zi
Organic Spirulina 500mg/zi
Gotu Kola 2g/zi

Se impune ca dupa varsta de 60 de ani sa se faca un test care sa stabileasca nivelul de Vitamina B12 in organism si daca este nevoie sa se faca injectii lunar cu B12-1000 γ.
Lista de mai sus trebuie revazuta cu medicul de familie pentru o adjustare personala conforma cu starea sanatatii la momentul respectiv.

Mult success!