1. Încercare de etimologizare a cuvântului Dragobete
(Simpozion, Biblioteca Metropolitenă Bucureşti)
Sărbători ale iubirii au existat şi încă dăinuie ca date de celebrare în calendarele lumii, ca simbol al fertilităţii a ceea ce în fapt oamenii au avut cel mai la îndemână gest de manifestare a dragostei, iubirea, de atunci, de când lumina a călăuzit dezvoltarea conştientă a omenescului.
Cercetări recente, faţă de cele care s-au manifestat sub influenţa estului slav, care asociau etimologia termenului dragobete ca provenit din limba slavă, au indicat că acest cuvânt şi-ar putea avea originea în limba tracă. Însă, mult folosit ca manifestare religioasă şi de daci, pentru o divinitate celebrată în această perioadă a anului, a sfârşitului de lună a lui făurar, ca o divinitate al cărei nume nu s-a păstrat, după cum multe altele, din ceea ce au fost vechii daci, nu ne sunt cunoscute până acum. Este lesne de înţeles că această manifestare, la vechii daci, era sărbătorită într-o perioadă de maximă fertilitate, când munca câmpului sau păstoritul, ca treburi anulate din cauza gerului aspru al iernii, ar fi putut reprezenta o tainică perioadă a procreării. Este, totuşi, o ipoteză şi o aplecare asiduă spre cercetarea mult mai amănunţită a începuturilor obiceiurilor româneşti, a fenomenelor care au influenţat acceptarea acelor cutume, a aflării şi datării cu mai multă exactitate a existenţialului în cultura tradiţiilor strămoşilor noştri.
Nu vom ignora nici ipoteza etnografului Marcel Lutic, de la Muzeul de Etnografie al Moldovei, şi nici a cercetătorului în etnologie Ion Ghinoiu, de la Institutul de Etnografie şi Folclor Constantin Brăiloiu din Bucureşti al Academiei Române, care susţin că acest cuvânt, dragobete, ar avea originea din limba tracă, iar etimologia lui ar putea distribui următoarea explicaţie: cuvântul trago, de origine dacă, a devenit cu timpul, în limba română, ţap şi simboliza puterea de procreare, forţa vitală, fecunditatea, iar cuvântul pede ar putea fi tradus cu termenul românesc, picioare. Poate de aici cuvântul per pedes(1), pe care romanii şi grecii îl foloseau în exprimarea mersului pe jos, desculţ. Nu este de mirare ca sacrificiul iubirii să fi avut un canon atât de pătrunzător în purificarea trupului ca acela al mersului cu picioarele goale, acolo unde iubita îl aştepta pe voinic. Se pare că acest obicei mai dăinuie în unele părţi ale satului românesc, pentru că adesea tinerii se întâlnesc în poieni ascunse, descălţându-se şi zburdălnicind pe verdeaţa presărată cu flori. Cele două cuvinte au suferit în timpul istoric al civilizaţiei româneşti transformări: trago, spun cei doi renumiţi etnologi, pe care i-am amintit în rândurile de mai sus, a devenit cu timpul drago, iar termenul pede se va transforma în bete. Bete, folosit în unele zone din Oltenia are înţelesul de mulţime, adunare, însă simbolic acest cuvânt se pare că avea să denumească, mai târziu,

cingătorile înguste, frumos ţesute, purtate de flăcăi în zi de sărbătoare. Acestea erau aşezate în diagonală peste cămaşa frumos brodată sau ca fâşii la brâu, pentru legarea cămăşii, simbol al iubirii, al prinderii în marea taină a procreării, în tainicul port popular românesc. Desele schimbări de pronunţie a consoanelor d în t, b în v sau b în p, întrezărind ideea că termenul drago ar putea proveni de la cuvântul traco sau drago ( din limba dacă, chip drag), derivând în dragon, drac şi aşa mai departe, care se spune că ar fi putut da naştere numelui zeului iubirii la traci. Să nu neglijăm că terminaţia ”–ete”, sufix augmentativ, are şi sensul, în limbajul românesc, de ironie, nu jignitoare, mai degrabă o atenţionare jovială: băiete, de exemplu, este semnificativ în a demonstra aprecierea zburdălniciei, veseliei cuiva tânăr.
2. Semnificaţia sărbătorii de Dragobete, la români
(Foto: Hora de Dragobete)

Lăsând la o parte numele zeului iubirii la daci nu putem ignora faptul că obiceiul nuntirii, în perioada menţionată, nu a existat la străbunii noştri traci. Că au fost evenimente în istoria evoluţiei şi dezvoltării acestui popor care nu s-au menţionat în scris, nedescoperindu-se până acum vreo mărturie, ci doar sporadice consemnări străine, nu înlătură adevărul existent al tradiţiilor, dovadă fiind
obiceiurile sătenilor din Munţii Apuseni dar şi a grupurilor de locuitori de la şes, din acelaşi neam de daci, chiar dacă peste ele a trecut tăvălugul popoarelor migratoare.
Neobosiţi, exegeţii: filologi, istorici, geografi, dar şi arheologii au scos şi vor scoate, într-un timp al istoriei care va veni, aşa cum multe s-au descoperit sub pământul care ne ascunde nebănuitul trecut, atestări noi din care ne vom rândui descendenţa.
Revenind la perioada sfârşitului de secol al XIX-lea şi până în prima jumătate a secolului al XX-lea, într-un interval de aproape două sute de ani, culegătorii de folclor au mai înregistrat şi alte denumiri pentru această sărbătoare: Ioan Dragobete, Dragostitele, Santion de primăvară, Cap de primăvară sau Cap de vară întâi, dar şi Dragomiru-Florea sau Granguru.
Sărbătorit de tinerii satelor (2), până la mijlocul secolului al XX-lea, la 24 februarie sau la început de martie, ţinând cont de calendarul gregorian sau iulian, se constată că această sărbătoare a iubirii datează dinaintea apariţiei creştinismului. În mitologia dacilor, zeul, care ulterior a fost numit Dragobete (în spaţiul slav Glavo-Obretenia, a fost preluat de români ca onomastică, aşa cum se va constata şi în cazul altor sărbători din calendarul popular, Probajenii sau Obrijenia, Procoava, Ovidenia, Zacetania, Stratenia etc.) era peţitorul şi naşul animalelor, cel ce oficia în cer, la începutul primăverii, nunta tuturor animalelor. Exista credinţa că în această zi şi păsările nemigratoare se strângeau în stoluri, ciripeau, se împerecheau şi începeau să-şi construiască cuiburile. Cu timpul, de la păsări, obiceiul a fost preluat şi de către oameni, Dragobetele ajungând să fie considerat zeitate ce ocroteşte iubirea şi poartă noroc îndrăgostiţilor. Motivaţiile preluării, au fost profunde, întrucât păsările erau privite ca mesageri ai zeilor, cuvântul grecesc pasăre însemnând mesaj al cerului şi, de aceea, zeul a mai fost numit şi Logodnicul Păsărilor.
(Foto: Jocul Dragobetelui cu măşti )
În această zi, fetele şi flăcăii, îmbrăcaţi de sărbătoare, se întâlneau fie în mijlocul satului, fie în faţa bisericii, ca loc sacru de săvârşire a unei împliniri, iar de acolo, în tinereasca veselie porneau pe dealuri să caute,
(Foto: Fetele tinere alegând busuiocul)

prin păduri şi lunci, flori de primăvară. Florile de început ale primăverii constituiau în credinţa oamenilor de la sate mijlocirea înfăptuirii iubirii dorite. Dacă fragii erau înfloriţi erau adunaţi de fete în buchete pe care le puneau în lăutoarea(3) fetelor, rostind cuvintele ritualice: Flori de fragă / Din luna lui Faur / La toată lumea să fiu dragă / Urâciunile să le desparţi. De asemenea, adunau toate florile care învinseseră frigul, ridicându-şi semeţe capetele la soare, surâzându-le: viorele sau tămâioare pe care le strângeau în bucheţele şi le păstrau pănă la venirea verii, de sărbătoarea Sânzienelelor pe care le aruncau în ape curgătoare, rostind descântece pentru ursit învăţate de la femeile în vârstă ale satului. După acest ritual al jocului iubirii se aprindea un foc mare pe dealurile golaşe din preajma satelor. În jurul acestuia fetele şi băieţii discutau, glumeau şi cochetau. Spre prânz, fetele coborau în fugă spre sat. Fuga, fiind denumită zburătorit, era o copie a jocului împerecherii la păsări, căci nu întâmplător împătimitorul Zburător a fost creat în credinţa poporului ca zeu al trezirii fetelor la iubire. Fiecare băiat urmărea fata care îi căzuse dragă şi dacă o ajungea, de altfel trebuia să o ajungă, urma sărutul în văzul tuturor, un sărut ce semnifica logodna ludică, care, de multe ori, era finalizată cu logodna adevărată. De aici a rămas zicala: Dragobetele sărută fetele! În lucrarea sa „Sărbătorile poporului cu obiceiurile, credinţele şi unele şi unele tradiţii legate de ele”, inimosul folclorist român Constantin Rodulescu-Codin (1875-1926) consemna: “Dragobetele e flăcău iubieţ şi umblă prin păduri după fetele şi femeile care au lucrat în ziua de ragobete. Le prinde şi le face de râsul lumii, atunci când ele se duc după lemne, flori, bureţi…” . În urma acestui fapt a rămas şi zicala referitoare la toate femeile care nu respectau această sărbătoare a odihnei prin iubire: Nu te prindă Dragobete prin pădure! Aceste cuvinte, care constituiau un avertisment, erau şi o atenţionare a înnobilării sufletului prin dragoste. Era un semn rău dacă o fată sau un băiat nu-şi întâlneau, în ziua de Dragobete, perechea care să-i placă, se credea că tot anul aceştia vor rămâne neiubiţi. Credinţa populară mai spune că cei care participau la această sărbătoare erau feriţi de boli tot anul. Tinerii considerau că în această zi trebuie să glumească şi să respecte sărbătoarea pentru a fi îndrăgostiţi tot anul. Împlinirea dragostei prin căsătorie constituia pentru băiat culegerea a două fire din floarea dragostei din pădure. Acele două fire tânărul le sădea în grădina curţii lui. Dacă tulpinele se apropiau una de altele în timpul creşterii lor atunci cu siguranţă tânărul urma să se căsătorească cu fata pe care şi-o alesese. Din cercetările făcute în câteva dintre satele Teleormanului mi s-a relatat faptul că toate tulpinele florii dragostei, care s-au alăturat una de alta, căsătoriile au fost după dorinţa tinerilor.
În cadrul ceremonialului acestei sărbători, copiilor li se prindea de mijloc un şnur colorat în roşu şi alb, de care se lega un bănuţ de argint, pentru a-i proteja împotriva bolilor, oamenilor mai în vârstă li se cădea grija atentă faţă de toate animalele din ogradă, dar şi de păsările cerului. În această zi nu se sacrifica nicio vietate pentru că altfel s-ar fi stricat rostul împerecherilor.
De asemenea, în această zi nu se cosea şi nici nu se lucra la câmp. Singura activitate era curăţenia generală din interiorul casei, pentru ca tot ce avea să urmeze să fie cu spor. În unele sate româneşti se scotea din pământ rădăcina de spânz, cu multiple utilizări în medicina populară, care, în egală măsură, salva viaţa, dar provoca şi moartea.
(Foto: Planta Năvalnic)
Tot un vechi obicei străvechi, întâlnit în unele sate din estul ţării noastre, ne arată cum femeile obişnuiau să atingă un bărbat străin de familia sau de satul în care convieţuiau, pentru a fi drăgăstoase întreg anul. Fetele mari însă strângeau de cu seara ultimele rămăşiţe de zăpadă, numită zăpada zânelor, iar apa topită din omăt era folosită pe parcursul anului pentru înfrumuseţare şi pentru diferite descântece de dragoste. Bărbaţii nu trebuiau să supere femeile şi nici să se certe cu ele, pentru că altfel le mergea rău tot anul.
În mitologia română Dragobetele este asociat personajelor Panteonului greco-roman Cupidon sau Eros. Astăzi, sărbătoarea de Dragobete este considerată echivalentul românesc al sărbătorii Valentine’s Day, sau ziua Sfântului Valentin, sărbătoare a iubirii. Dragobetele se diferenţiază de blajinătatea Sfântului Valentin din tradiţia catolică, ca un bărbat tânăr şi frumos, arătos, cu un temperament năvalnic.
Mitologia cosmogonică, în care sunt descrise momente ale genezei poporului nostru, afirmă că Dragobetele a fost fiul preferat al Dochiei, despre care renumitul mitolog, Romulus Vulcănescu, în monumentala Mitologie Română, îl prezenta ca un flăcău chipeş şi iubăreţ, trăsătură principală a locuitorilor acestor regiuni. El era un zeu temut de fecioarele şi femeile locului, pe care strămoşii noştri îl considerau naş cosmic, oficiatorul tuturor nuntirilor de la începutul fiecărei primăveri, atât la oameni cât şi animale.
Dragobetele era considerat zeul bunei-dispoziţii, celebrată prin veselie şi petreceri de la care se porneau de multe ori discuţiile viitoarelor căsătorii.
Faţă de consemnările etnologilor şi filologilor noştri, care au studiat şi fixat anumite teorii sub o influenţă nefastă câteodată, contrară firii lucrurilor ce puteau fi cu adevărat demne de cercetat înainte de anul 1990, aş opta mai mult pe legătura acestei sărbători ca fapt existenţial în calendarul trac, preluat de daci, decât ca împrumut din limba slavă. Susţin prin aceasta şi o veche legendă atribuită miraculosului fiu al Dochiei şi, anume, a dorinţei lui de a o face pe aleasa Divinului Creator să se îndrăgostească lumeşte. Fecioara Maria, nu se cunoaşte faptul dacă născuse pe Fiul Domnului, nu se va lăsa prinsă în mrejele Cupidonului Dochiei şi îl va transforma pe acesta, pentru îndrăzneala lui, într-o buruiană numită Năvalnic.
Având cunoştinţă de protectoarea creaţiei deusiene, suferind amarnic după fiul ei favorit, Dochia o va trimite într-o zi geroasă de iarnă, pe nora sa, la râu cu un fir din lână neagră, spunându-i că nu avea să se întoarcă acasă decât numai atunci când firul de lână va fi albit. Îngheţată şi plânsă, tânăra fu vizitată de Iisus care, făcându-i-se milă de ea îi dărui o floare roşie cu ajutorul căreia firul de lână se albi. Din curiozitate, tânăra femeie îi ceru să-i spună numele, pentru a-şi aduce mereu aminte de minunea cu care a făcut ca firului negru de lână să se albească. Iisus i-a spus că numele lui este Mărţişor. De atunci, soţia Dragobetelui, a început să împartă fetelor necăjite, pentru a primi bucuria miracolului, şnururi de lână roşie.
Se cunoaşte că slavii au venit pe teritoriul ţării noastre, ca popor migrator, în perioada celui de al VII-lea secol al erei noastre, peste tot ceea ce dacii deţineau ca ceremonialuri şi vechi tradiţii strămoşeşti. Cert este că ritualul nuntirii, în special cel al vestirii, nu puteau să fie decât obiceiuri ale unui popor stabil, cum erau dacii, şi nicidecum ale unui neam migrator, ca slavii. Tradiţia nuntirii, a pregătirii tainelor căsătoriei prin peţire, era un obicei străvechi, la care cuvintele, care au format denumirea sărbătorii de Dragobete, trebuie căutate în vocabularul limbii dacilor, pentru că această sărbătoare, expresie a iubirii, a dragostei fertile, a însemnat mult în tradiţiile trace de s-a păstrat până astăzi, pe întreg teritoriul locuit de români. Ar trebui consemnat faptul că această sărbătoare şi-a avut un rost al ei în sânul populaţiei din Oltenia, regiune locuită de daci cu o distanţă remarcabilă faţă de ceea ce a însemnat influenţa slavă asupra obiceiurilor poporului nostru. Nu contestăm etimologia cuvântului ca provenit din limba slavă însă nici excluderea derivării acestei onomastici din cuvinte trace. Cert este că obiceiul este moştenit de la strămoşii noştri însă numele sărbătorii încă trezeşte interese în acceptarea ştiinţifică a cercetării etimologiei acestuia.
Putem spune că simţim acum aşa cum au simţit şi strămoşii noştri, în preajma acestei zile, un început în toate! Pământul se trezeşte la viaţă, natura renaşte. Soarele revarsă o căldură mângâietoare, iar vântul suflă din plămânii săi aer mai cald, sângele schimbându-şi culoarea, inima – pulsaţiile. O mireasmă dulce se împrăştie pe cărări, chipul blând al primăverii ne zâmbeşte, iar mâinile ei nevăzute ne mângâie… Seva pomilor musteşte, dragostea începe să domine pământul. Zilele devin mai lungi şi mai blânde, natura începe să-şi arate farmecul. În curând natura se va îmbrăca în hainele-i frumoase, va da colţul ierbii, copacii vor fi ninşi de flori albe. Miros de început, miros curat, proaspăt, miros de ghiocei, mirosul dragostei… .
Probabil din graba ati omis si partea de jos a paginii. O reproduc aici:
“Bibliografie
v Micul dicţionar academic, (2002), Academia Română, Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan”, Editura Univers Enciclopedic, Bucureşti;
v Dicţionar ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române, (1982), Editura Academiei, Bucureşti;
Alecsandri, Vasile, (1852), prefaţa la volumul Poezia populară, Editura Tineretului, Bucureşti;
Călinescu, George, (1941), Istoria literaturii române de la origini până în prezent, Bucureşti;
Constantinescu, Olimpiu, (1928), Sentimentul religios în poezia poporeană, Editura Tipografia Centralei Cooperativelor de Producţie şi Consum, Chişinău;
Ghinoiu, Ion, (2008), Mică enciclopedie de tradiții românești, Editura Agora, București;
Ghinoiu, Ion, (2002), Sărbători și obiceiuri românești, Editura Elion, București;
Ghinoiu, Ion, (2003), Atlasul etnografic român, Editura Academiei și Editura Monitorul Oficial, București;
Ghinoiu, Ion, (1999), Zile și mituri: calendarul țăranului român 2000, Editura Fundației PRO, București;
Eminescu, Mihai, (2000), Opere, vol.5, Literatura populară, Editura Grai şi Suflet, Bucureşti;
Ibrăileanu, Garabet, (1970), Spiritul critic în cultura românească, Iaşi, Editura Junimea;
Maiorescu, Titu, (1882), Literatura română şi străinătatea, în Convorbiri literare;
Petrescu, Camil, (1936), Suflet naţional, în Teze şi antiteze, Bucureşti.
(Text si foto: dr. Ştefan Lucian MUREŞANU)”
Nota redacției:
Dragobetele este o (re)descoperire post-decembristă, ca reacție de apărare a substratului nostru etnic ancestral, lezat – jignit – ultragiat de apariția stupidei Valentine-s Day. Reacția aceasta mi-a dovedit – mie, cel puțin, cât de viu și de energic este acest substrat sufletesc, a cărui dispariție ar însemna decesul nostru ca neam! Ehe! Suntem încă departe!…
Așteptăm și alte texte, asemănătoare.
Originea cuvantului Dragobete este posibila sa fie in limba daco-geta.Am aratat in alte comentarii ca limba daco-geta se inrudea cu limba proto-baltica si proto-latina.
Dovada inca odata este:DRAG din limba romana este in limba letona DARG-AIS si in lituaniana cuvantul BRANGUSIS ca si numele lui Brancusi marele sculptor.
Este adevarat ca si slavii au DOROGHI dar etimologia vine de la cuvantul A TRAGE in limbile germanice DRAG=TRAG in romana si latina.
Este posibil ca dacii sa fi spus „DRAG”.
De ce nu vă înscrieți la facultatea de filologie, este fără examen de admitere?
Tot ce fac fac din pasiune.
Ma gandesc cu groaza la ziua cand va trebui sa conving profesorul ca in DEX sunt multe lucruri gresite si nu vreau sa ma lase repetent dupa atatia ani de studiu a limbilor vechi.
DEX este scris de oameni. Este exclus să nu aibă greșeli!
Unde circulă acest bete (adunare, mulțime) mai exact, că nu-i în Dex. Am găsit ceva cuvinte în unele studii etnografice și mă întreb de ce nu-s toate în Dex. Unele ar putea fi chiar dacice.
Oamenii aceia nu au pregătirea să dea o etimologie. Eu n-am auzit până acum transformări [d] în [t] și [p] în [b] sau invers. Țap-picioare e o explicație ridicolă, la fel și țap-mulțime. Nu înțeleg de ce-i musai să fie țapul!
Iar ţapul să fie cum zic ei „simboliza puterea de procreare, forţa vitală, fecunditatea?
Mai sunt piedicile normale ale transformărilor acceptate pentru română: [b] intervocalic dispare, la fel și [g]. Ar putea fi un nume compus mai recent, ceea ce-l face posibil. Cum ar fi „dragul *betii” – dragul babei (bât- bătrân, bunic).
Cineva cu pregătire de specialitate ar putea spune mai multe. Oricum, se cer cunoștințe temeinice privind limbile antice (mai ales albaneza) pentru a da verdicte privind dacica.
Ieri, în jurul orei 12, A MURIT ! Deocamdata nu am permisiunea familiei să vă spun mai mult, dar mâine, după înmormântare, am să vă scriu restul. Îmi pare rău, domnule profesor, dar este dorința familiei și nu am încotro, trebuie respectată. Asta în cazul că ați aflat între timp dspre cine e vorba. Dumnezeu să-l odihnesască!
Iaca ce ar putea aduce Dragobetele pe 15 februarie 2014!
O posibila catastrofa gen ,,steag fals”! Sau inca:
Au inceput sa cada / “sinucida” bancherii!
Un raport sumbru circulă la Kremlin pregătit de către Direcția Principală de Informații din cadrul Ministerului Apărării, care avertizează că asasinatele de săptămâna trecuta a trei bancheri occidentali de top coincide cu documentele facute publice de catre Snowden, care detaliaza ca in 15 februarie 2014 o artificiala „catastrofă” este in curs de executare de catre regimul Obama, în scopul de a stabili un anumit tip de ” nouă ordine economică mondiala „, înainte de criza globală care vine pe piețe și falimente bancare masive, unele dintre ele care au si început deja.
Cei trei bancheri vizati de catre ,,echipa neagra” a regimului Obama ( sa a cabalei,n.a.), care se specifica in raport, au fost directorul executiv de la Deutsche Bank, Bill Broeksmit, 58 de ani, gasit mort in locuinta sa din Chelsea, SV-ul Londrei la 26 ianuarie, vicepresedintele cu operatiuni tehnologice ale JP Morgan Chase & Company, Gabriel Magee, 39 de ani care a murit dupa ce ,, a cazut” de la sediul sau din Londra, in 28 ianuarie si economistul-sef de la Russell Investments si fost economist la US Federal Reserve, Mike Dueker, 50 de ani, gasit mort la marginea unei autostrazi ce duce la Tacoma Narrows Bridge din statul Washington, la 31 ianuarie.
„Legătura comuna” între acesti bancheri -continuă acest raport GRU – a început anul trecut, după ce doi martori din cadrul JP Morgan au mărturisit că banca lor manipuleaza pietele aurului și argintului, iar aceasta a condus la anuntul uluitor din ultima săptămâna că cea mai mare bancă din Europa, Deutsche Bank, s-ar retrage de la asa-zisa fixare corespunzătoare a pretului aurului și argintului, pentru ca autoritățile de reglementare europene sa investigheze
manipularea prețurilor metalelor prețioase de către băncile occidentale.
Directorul executiv al Deutsche Bank, Broeksmit, considerat unul dintre „cele mai stralucite minti”, în domeniul său, și Dueker de la Russell Investments, clasat printre primii 5% economiști de top ca si număr de lucrări publicate, au fost în fruntea anchetei Europene
în manipularea prețurilor aurului si argintului din cadrul JP Morgan și a avut ca „om din interior” pe ,,guru in tehnologie”, Magee care a supervizat sistemele sale informatice si ale băncilor construite pentru această crimă.
Critic de notat – spun analiștii economici GRU în acest raport – este că, în cazul în care prețul aurului și argintului ar atinge nivelul „corect”, JP Morgan s-ar prăbuși, deoarece nu dispune de rezervele necesare pentru a egala ” hârtiile” de aur deja vândute, și un colaps al JP Morgan ar duce apoi, la rândul său, la implozia întregului sistem economic global.
Chiar mai rău, acest raport continuă, crimele bancii JP Morgan au ajuns acum în patria-mamă după ce banca centrală rusă (RCB), a fost forțata să închidă creditorii din Moscova bazata pe My Bank și Priroda Bank după ce acestea au fost în imposibilitatea de a recupera depozitele lor străine din servicii bancare și financiare ale multinationalei britanice, compania britanica HSBC din cauza ca au impus restricții privind retragerile de numerar mari pe 24 ianuarie.
Statele Unite au raportat cea mai proasta piața de valori din ultimii 24 de ani, in ianuarie, regimul Obama avand un „master plan” cu scopul de a crea deplin haos financiar la nivel global, în scopul de a destabiliza țările inamice și de a crea din zbor dolari care acum lipsesc. Prognozatorul Gerald Celente avertiza oamenii săptămâna trecuta : ”
Oamenii sa se pregateasca pentru un colaps global dezastruos și revolte care vor devora întreaga lume.”
Nu doar Celente avertiza aceasta ci si economistul american si fost profesor de economie la Harvard, Terry Burnham care spunea ca cei 1 milion de dolari, economiile sale de o viata si i-a mutat de la Bank of America pentru ca bancile americane nu mai prezinta siguranta.
Acest raport constata ca in ciuda cresterii de 6,5 % a pietii de capital din SUA, o mana de miliardari isi scad valoarea actiunilor in liniste si rapid. Analistii de informatii rusi, exprima in acest raport ca documentele lui Snowden se refera la ,, o catastrofa “ pe 15 februarie care poate avea loc pe baza Fondului de Incredere ,,Black Eagle” de tip ,, orizontul evenimentului “.
Deși practic necunoscut americanilor, în termen de două ore de la atacurile din 11 septembrie 2001, Securities and Exchange Commission din SUA (SEC), a declarat urgență națională, și pentru prima dată în istoria Statelor Unite, a invocat puterile sale de urgență sub Securities Exchange Act, secțiunea 12 (k) privind relaxarea restricțiilor de reglementare pentru compensarea și solutionarea tranzacțiilor securizate pentru următoarele 15 zile.
Aceste modificări ar permite o suma estimata la 240 miliarde dolari în titluri de stat sub acoperire SUA pentru a fi eliminate la scadență, fără controalele de reglementare standard, în jurul identificarii dreptului de proprietate ca urmare a desfășurării rapide pe teren a Fondului de Incredere Black Eagle, care ar fi distrus cu siguranță întregul sistem economic global.
Chiar de rău augur, și, din nou, practic necunoscut poporului american, este că războiul pe care SUA l-a finantat mai mult de un deceniu, în fapt, declarat la 10 septembrie 2011,
când Secretarul Apararii, Donald Rumsfeld, mărturisind în fața Congresului SUA, a declarat război Pentagonului insusi cand a descoperit ca peste 2300 miliarde dolari lipsesc din conturile lor, avertizând că a fost o „chestiune de viață și de moarte.”
Pentru cazul în care regimul Obama ar recurge la un 9/11 , atac de tip ,,steag fals” din nou, pentru a proteja sistemul bancar Occidental, acest raport avertizează grav, ca nu poate fi exclus ca dovadă ceea ce presedintele bancii centrale germane Ernst Welteke a dovedit de mult ca ” terorism de tranzacționare din interior” , cu privire la acest posibil eveniment oribil.
În ceea ce privește tranzactiile care au fost făcute prin aceste meserii ( inginerii financiare ), și din care s-au făcut zeci de milioane de dolari, lumea nu va ști niciodată pentru ca regimul Obama, SEC a recunoscut în 2010 că a distrus toate documentele referitoare la acestea.
Acest raport GRU constată în continuare că, sediul SEC din New York City a fost distrus pe 9/11, după implozia misterioasa a World Trade Center – cladirea 7, iar atacul la fel de devastator cu racheta de croazieră asupra Pentagonului, a distrus sistemul său de contabilitate, care a îngropat pentru totdeauna informații cu privire la faptul ca lipsesc 2300 miliarde dolari. Acest nou „eveniment catastrofic” a fost planificat de către regimul Obama în două săptămâni din 15 februarie si poate fi de așteptat să fie la fel de rău, și , cel mai sigur, „va agita întreaga lume”.
Serviciile de informatii din tarile occidentale se grabesc sa dezminta si sa linisteasca populatia vis-à-vis de aceste informatii.
sursa : http://nesaranews.blogspot.ro/
Concluzii:
Daca acest eveniment malefic va exista, vom vedea. Cert este altceva, colapsul financiar global este iminent. Toate informatiile care exista din mediile financiare indica aceasta. De exemplu intr-un recent discurs, Christine Lagarde directorul general al FMI facea referire la o
resetare financiara globala. Daca unul dintre tentaculele cabalei face referire la aceasta, inseamna ca este intr-adevar aproape.
Apoi toate informatiile oferite de catre Cobra, Benjamin Fulford, precum si mesajele chanelling ne indica acest lucru. Sute de bancheri au fost arestati si multi s-au sinucis sau au fost ,,ajutati” sa se sinucida…Alte sute de banci au intrat in faliment sau au fost desfiintate pe tot globul. Actiunea statelor BRICS este in plina desfasurare de contrabalansare economica in favoarea acestora. Se stie ca si-au format deja propriul internet care deja functioneaza pentru
a iesi de sub controlul cabalei. In alta ordine de idei, cabala executa operatiuni de acest
gen atunci cand este dur incoltita. Operatiunea 9/11 din 2001 a avut loc sub aceste auspicii. La 11 sept.2001 cabala trebuia sa returneze tarilor asiatice si in special Chinei aurul ( este vorba de mii de tone ), in urma castigarii procesului intentat de catre acestea la Tribunalul
International de la Haga, aur care le-a fost pus la dispozitie in anii ’30 in schimbul unor certificate de trezorerie pentru a elimina saracia de pe planeta si a da dreptul de a emite o moneda de interschimb globala ( dolarul american ). Aurul nu a fost restituit. Recent Germania a cerut aurul care a fost dat in custodie elitei pentru siguranta ( foarte multe tari de pe glob isi tin aurul in Banca Londrei pentru siguranta si costuri mici ). Au primit raspuns ca 300 de tone le va primi pana in 2020, in doi ani abia a primit 10 tone…..aurul a disparut.
Suntem intr-un nod karmic. Daca mai punem si viziunile clarvazatorilor, omenirea este foarte aproape de o mare schimbare. Pregatiti-va calmi, in liniste, pregatiti-va rudele, prietenii, dar fara a le incalca liberul arbitru.
Cine nu crede sau cei ignoranti poate au drumul lor si nu trebuie judecati.
Completare:
Alti doi banker au mierlit-o intre timp. Rayan Henry Crane Executiv Director al Biroului de Programari Globale la JP Morgen si Richard Talley seful de le American Title Services.
Epidemia asta de sinucideri “originale” -cu pistoale de cuie si altele – ne face sa ne uitam cu
atentia si mai in urma, in 2013, decembrie cand Keith Li Kai a murit din cauza “surmenajului” in Hong Kong.
Dar pentru cine are rabdare este aici o lista de peste 15 bankeri mierliti in 2013:
https://www.google.com/#q=2013+deaths+within+the+financial+industry
Cand auzi de o lista de peste 15 sinucideri de bankeri, ce crezi despre asta?
Cred ca-i un inceput bun… Fiti atenti pe unde mergeti astia au inceput sa cada de pe cladiri…!!!
S-ar putea ca nimic sa nu se intample pe 15 februarie. Pare mai verosimil ca lista sinuciderilor sa se mareasca, ca nu cumva vre-o unul din bankeri sa se refugieze la rusi si sa scuipe totul ca Snowden.
Asteptam cu placere derularea listei….
Frumos si placut textul.Lam dat ca citat pe pagina mea.Hrana spirituala.
Asa cum imperiul roman,pagan, promova si impunea sarbatorile pagane tuturor locuitorilor imperiului, inclusiv crestinilor(iar respingerea acestor sarbatori insemna deseori mucenicia), asa si acum noul imperiul iudeomasonic occidental(ue-ussa)promoveaza si impun fortat prin mijloacele de propaganda si indobitocire pe care au pus monopol(tv, radio, ziare…), sarbatori pagane si anticrestine. Si nu se vor lasa, pina cind, acum, ca si atunci,refuzul acestor sarbatori sa aduca mucenicia pentru crestini.
Astfel ca, diferenta dintre cele doua imperii, cel roman si cel actual iudeomasonic, e ca rautatea e inmultita la cel din urma de sapte ori,ca urmare a lepadarii de Hristos, si a instalarii uraciunii pustiirii in locul cel sfant.
adica inlocuirea, pervertirea, substituirea prin viclenie minciuna si inselare a binelui cu raului, a luminii cu intunericul, a crestinismului cu paganismul : o sarbatoare crestina reprezentata prin Sfantul Ierarh Valentin(sarbatorit de fapt la 30 iulie) martirizat de pagani, pentru ca a incurajat si promovat casatoria sfanta traditionala intre doi tineri(un soldat tinar de curand crestinat si o fata crestina)este transformata intr-o sarbatoare pagana a desfraului, comerciala inchinata banului, de catre societatea paine si circ occidentala iudeomasonica !
de ce pervertirea este satanica, anticristica? simplu : pentru ca societatea „civilizata” occidentala a schimbat sensul real al cuvintului dragoste : dragostea vine de la Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este dragoste, iar ei au pervertit cuvantul dragoste, in mintea sufletul si constiinta omului nefericit modern, in desfrau, in sex, in placeri vinovate, homosexualitate(placeri pecare nici animalele nu le au, ele avand un instinct pur biologic pentru reproducere).
Asadar, daca Sfantul Apostol Pavel a spus :”UNDE DRAGOSTE NU E, NIMIC NU E”, aceasta „civilizatie” occidentala ne propune si ne impune in mod brutal fortat o inselaciune :desfraul ca mod de viata, placerea si goana dupa materia desarta pieritoare care este supusa stricaciunii si putreziciunii.
Asa este! ai perfecta dreptate!
Au aparut stiri deja pe internet ca au inceput sa se „sinucida” bancherii! Pur si simplu ba cad de pe cladiri cu 30 de etaje, ba un accident de masina….cam 15 in citeva sapatamini! Iata un mesaj interesant primit de la un prieten:
Comentariu sub DEC:
Probabil din graba ati omis si partea de jos a paginii. O reproduc aici:
„Bibliografie
v Micul dicţionar academic, (2002), Academia Română, Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan”, Editura Univers Enciclopedic, Bucureşti;
v Dicţionar ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române, (1982), Editura Academiei, Bucureşti;
Alecsandri, Vasile, (1852), prefaţa la volumul Poezia populară, Editura Tineretului, Bucureşti;
Călinescu, George, (1941), Istoria literaturii române de la origini până în prezent, Bucureşti;
Constantinescu, Olimpiu, (1928), Sentimentul religios în poezia poporeană, Editura Tipografia Centralei Cooperativelor de Producţie şi Consum, Chişinău;
Ghinoiu, Ion, (2008), Mică enciclopedie de tradiții românești, Editura Agora, București;
Ghinoiu, Ion, (2002), Sărbători și obiceiuri românești, Editura Elion, București;
Ghinoiu, Ion, (2003), Atlasul etnografic român, Editura Academiei și Editura Monitorul Oficial, București;
Ghinoiu, Ion, (1999), Zile și mituri: calendarul țăranului român 2000, Editura Fundației PRO, București;
Eminescu, Mihai, (2000), Opere, vol.5, Literatura populară, Editura Grai şi Suflet, Bucureşti;
Ibrăileanu, Garabet, (1970), Spiritul critic în cultura românească, Iaşi, Editura Junimea;
Maiorescu, Titu, (1882), Literatura română şi străinătatea, în Convorbiri literare;
Petrescu, Camil, (1936), Suflet naţional, în Teze şi antiteze, Bucureşti.
(Text si foto: dr. Ştefan Lucian MUREŞANU)”
Dragobete-Dragobet-Drag-bet-Drag Băiet? Ca şi Făt Frumos…
Ce-i in capul tai baiete?
Fara pretentie de a trece furcile caudine ale cenzurii ,dar ,nu am vazut eu bine ,ce zice acolo ,”slavii au venit pe teritoriul tarii noastre in secolul VII ” .Pai inseamna ca istoricul englez H.St.L.B.Moss care zice ca sec. VII a fost climaxul popularii Macedoniei de catre slavi ,ei deja fiind prezenti in Transilvania si pina si la sudul Dunarii ,inca ininte de sec I AD , o fi adevarat sau numai o inventie de a lui ? Cica sirbii il au in mitologia lor pe tsarul Troian ,o fi n-o fi adevarat…..Eu dupa mama am si sange ucrainean ,mama a fost romanca din Maramures cu ten alb ,ca bielorusii si ochi albastri , de rasa slavona ,ucraineanca clar ,asa ca de asta ii am la suflet pe slavi .Astia sintem .Si Codreanu era de origine polonez – neamt etc ,etc ….Dragobetele ,Caloianul si alte traditii ,comori spirituale romanesci . Textul de mai sus este superb ,de nota 10 ! Literatura romaneasca de zile mari .
Măi frate, colportezi informație falsă și defăimătoare de pe nenorocirea aia de wikipedia.
Tu auzi ce zici:
” Codreanu era de origine polonez – neamt…”?!!!
Uite aici originile adevărate ale lui CZC și ai grijă de unde te informezi:
„Dinspre tatã, Cãpitanul îsi trage obârsia dintr-o familie de rãzesi moldoveni, din satul rãzãsesc Igesti, situat în tinutul Storjinetului din Bucovina. Strãbunicul sãu dinspre tatã se numea Simeon Zelea, de la zale, trãgându-si probabil numele de la îmbrãcãmintea strãmosilor sãi, ostasi moldoveni, care mergeau la rãzboi îmbrãcati în zale.
În timpul ocupatiei austriece si anume în epoca posterioarã anului 1786, când Bucovina a trecut sub administratie polonezã, devenind, dupã expresiunea d-lui prof. N.Iorga, în >Histoire des Roumains de BucovinaUn simplu district al Galitieipersecutiuni sistematice împotriva oricãrui lucru care amintea în administratii, în scoalã si chiar în viata socialã, epoca Domnilor Moldoveni<.(N.Iorga, op.cit.pag.62).
Cel mai important obiectiv urmãrit de Polonezi era de a obtine pe orice cãi pãrãsirea credintei ortodoxe si convertirea Românilor la catolicism. D-l prof. Iorga ne spune cã Românii nu puteau intra în învãtãmânt decât pãrãsind credinta ortodoxã, iar acei care tineau totusi sã îmbrãtiseze aceastã profesiune, erau nevoiti sã treacã în Moldova.
Al doilea obiectiv urmãtit de Polonezi era schingiuirea limbii românesti, pe care o considerau nedemnã de a fi vorbitã, ca si limba tigãneascã."
Continuarea o ai aici:
http://www.codreanu.ro/gheorghiu.htm
Lisette Gheorghiu, avocata lui CZC, în „Procesele Lui Corneliu Zelea Codreanu (1938), Vol. II”:
„În concluzie deci, dinspre tatã Cãpitanul a mostenit numai sânge tare moldovenesc, din vita rãzesilor lui Stefan cel Mare, iar din partea mamei, o singurã picãturã de sânge german într-un fluviu de sânge moldovenesc curat.”
Da! Asta este „varianta” pe care merită să o reținem! Restul, ca și în cazul altor mari români, sunt lovituri nedemne care încearcă să sărăcească moștenirea românească, atât de prestigioasă, de bogată!
Nu ma intelege gresit .Bineinteles ca Codreanu a fost roman .Stiti vorba ,unde dai si unde crapa ,asa e cu dumneata .Uite care-i treaba ,eu nu vreau sa supar , cu ce am citit ,cu ce am auzit sau ce am observat eu .Le pastrez pentru mine .Inteleg ca este un subiect delicat .Va respect parerile …….In ceea ce ma priveste ,opinia mea este ca Corneliu Zelea Codreanu a fost o mare personalitate romaneasca .Daca as trait in timpul lui precis as fi devenit legionar …..cu toate consecintele ce au urmat …….Domnul profesor stie ca am petrecut ceva timp pe Zarca din Aiud ,unde legionari au murit bolnavi ,dindu-si medicamentele altora ,dintre care unul care inca traieste …. Acum insa traim in alta lume .Pe vremea lui Codreanu nimeni nu-si batea capul cu lupta impotriva pesticidelor sau a produselor modificate genetic sau pentru protectia mediului sau dreptul la viata al animalelor ……Sa fiti sanatos sau cum zice evreul „ti hie bari ” ,aici la domnul profesor Ion Coja si evreii poate sa comenteze .
Slavii-s amintiți prima dată-n istorie de un cronicar bizantin în sec VI e.n.. Dar și asta-i cu cântec pentru că bizantinu vorbește de o răscoală a sclavilor, nu slavilor, la mișii(1) din actuala Serbie.
Bilet tras de papagalul unui flașnetar…cum ie cu putință ca de cel mai numeros grup al europei să nu fi știut nimeni pînă atunci chiar dacă uităm că sclav nu-i slav.
Dacă-i să amintim de istorici britanici, Univ Cambridge arată documentat că arienii au plecat din Spațiul Carpatic cu limbă și obiceiuri. (The Cambridge History of India, vol I, pg 68-69, adresă mai jos)
Desigur unii s-au reîntors cu nume după locurile ce le-au locuit sau după numele unor șefii, cu limba stîlcită…toate limbile numite, greșit,indo-europene sînt legate de limba română țărănească.
(1) miși=geți (numeroase cronici)
http://books.google.ro/books?id=gYg8AAAAIAAJ&printsec=frontcover&dq=the+cambridge+history+of+india&hl=ro&sa=X&ei=ICL_UqSYBujhywO6_oGoBg&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q=68&f=false
Calin , citeste cu atentie pagina aceasta ,cit si urmatoarea unde vei vedea o harta interesanta ……https://archive.org/stream/birthofthemiddle027632mbp#page/n213/mode/2up/search/slavonic++flood++++
Mulțumesc. Nu cred, nu e cu putință ca un neam atît de numeros să apară de niciunde ca mai apoi să ocupe pașnic pe nevăzute ținuturi întinse.
Geții au fost numiți printre altele slavi.
Din Marcellinus Comes, mort pe la 534, perioada năvălirilor „pașnice” slave:
„517. În timpul consulatului lui Constantius şi Agapitus.
Atunci au fost devastate cele două Macedonii şi Tesalia, iar călăreţi geţi au ajuns, prădînd, pînă la Termopile şi în vechiul Epir. Împăratul Anastasius a trimis atunci, prin intermediul lui Paulus, o mie de livre de dinari de aur lui Ioan guvernatorul Illyriei, ca să răscumpere pe priyonierii romani. Deoarece banii aceştia n-au fost suficienţi, prizonierii romani au fost arşi împreună cu căsuţele lor sau omorîţi în faţa porţilor închise ale oraşelor.”
Daca stam si gandim ca evolutia societatilor nu este guvernata de legi fizice ,ci de fenomene naturale si sociale si ca multe popoare au disparut din istorie ,dacii ,,getii ,cumanii ,pecenegii si s-au con-topit in amestecul cu alte popoare iar alte popoare au aparut in istorie, ca canadienii ,brazilieni ,etc ,este posibil ca si acest fenomen de penetrare linistita sa fi avut loc. Istoria trebuie si vizualizata .Cind eram copil citeam carti politiste si un lucru am invatat din acele carti ,un bun invetigator este un investigator care se „intrupeaza in mintea si corpul criminalului” ca sa fiu metaphoric .Ei noi trebuie sa vizualizam istoria privind-o si de la inaltime nu numai prin prisma celor ce ne-au fost „spuse ” ci sa cercetam permanent prin logica si sa nu fim prizonierii dogmelor istorico-religioase ci sa deslusim realitatea de care oculta face atit efort sa ne rupa .Stim cu totii ca istoria este o arma politica si mai marii considera ca plebea nu merita sa cunoasca adevarul ,din diferite „motive politice ” dar eu am plecat de la premiza ca aici pe sait vin oameni cit de cit eruditi cu care se pot discuta multe aspecte istorice , in spiritul lamuriri anumitor necunoscute fara partinire sau emotii . Eu cred ca a fi roman este o stare de spirit ,solida si consolidata in dragoste de tara si de neam ,in batalii si sange , care nu poate fi amenintata de disparitie la aflarea unor adevaruri istorice ,ci aceste descoperiri ar intari si mai mult cauza Romaniei si a romanilor si lupta noastra impotriva demonismului sionist mondial ,pentru a redevenii popor liber si suveran ,stapanii de drept ai Romaniei .