Mircea Popescu Dec 16 at 10:09 PM
Message body
In urma semnalului pe care l-am tras privind lipsa de reprezentare a romanilor din Harghita si a ignorarii de catre Parlament a unui proiectului legislativ pe aceasta tema elaborat inca din 2011, am primit emailuri prin care se arata disponibilitatea unor grupuri romanesti de a intreprinde impreuna masuri concrete pentru promovarea acestor modificari.
Dupa Anul Nou, voi propune celor interesati un plan de actiune, mai ales ca din luna Februarie intentionez sa ajung la Bucuresti pentru a tatona disponibilitatea diverselor cercuri politice parlamentare de a analiza modificarile propuse pentru Legea Electorala.
Rog organizatiile societatii civile, persoanele si reprezentantii partidelor politice interesate pentru dialog si actiune pe aceasta tema,sa-mi trimita propuneri pe e-mailul personal (momentan). In cateva zile sper sa avem un mediu de comunicare mai adecvat.
Propunerile de imbunatatire ale Legii Electorale se refera atat la dreptul organizatiilor societatii civile de a fi considerate „competitori electorali” cat si la asigurarea unor locuri speciale in Parlamentul Romaniei pentru cetatenii romani din Basarabia, mai ales in contextul unui presedinte pro-rus si anti-unionist la Chisinau.
Mircea Popescu
16 Decembrie 2016
P.S. Adresa modificarilor propuse (pana acum): (https://mipopescu.wordpress.com/03-votul/modificari-electorale/)
Este posibil ca în luna Februarie să fie organizată la București o dezbatere pe aceasta tema, la care aș fi onorat să particip, mai ales ca propunerile respective, dincolo de principiile propuse, au nevoie de ”ajustari” si completari.
Cu această ocazie, aș dori să propun și un Protocol de colaborare între
organizațiile din țară și din afara granițelor care doresc să se
implice.
============================
19 Decembrie 2016
Protocol de colaborare civică
Deoarece Constituția țării stipulează clar că România este un stat unitar, nu un stat al națiunilor, persoanele și organizațiile societății civice semnatare, au hotărât să încheie un Protocol de colaborare, având ca scop desfășurarea de acțiuni comune menite să asigure o reprezentare echitabilă a întregii societăți românești.
În acest scop se va elabora un set de propuneri pentru modificarea actualei Legi Electorale care prin prevederile sale de discriminare negativă la adresa societății civile a majorității populației românești dăunează unității naționale.
Motivație
Victoria în alegeri a PSD, urmată de un Protocol de colaborare și guvernare cu ALDE, nu trebuie să însemne o semnătură în alb pentru politicienii acestei alianțe. Acesta a fost un vot al nemulțumirii populare față de vechea guvernare conjugat cu un vot al speranței pentru stabilitate politico-socială, pentru progres economic, pentru promovarea intereselor naționale și pentru refacerea prestigiului internațional al României.
Tocmai această speranță nu trebuie înșelată, iar societatea civilă are datoria să vegheze ca noua majoritate parlamentară să nu acționeze fără o reală consultare populară în direcția elaborării unor măsuri care pot greva destinul națiunii.
Sunt îngrijorătoare declarații care lansează ideea încheierii unui protocol de colaborare exclusiv cu o singură component a societății civile, respectiv cu organizația minorității maghiare, UDMR.
Chiar dacă este vorba de o colaborare parlamentară de susținere politică, nu trebuie scăpat din vedere că tocmai UDMR a creat permanente stări de nervozitate în cadrul societății românești prin pretenții inacceptabile cum ar fi autonomia pe criterii etnice, eliminarea din Constituția României a unor sintagme care echivalează cu principiile sacre ale statului român: stat național, stat unitar, stat indivizibil și culminând cu poziția total inacceptabilă a negării caracterului și semnificației zilei de 1 Decembrie.
Atât Constituția cât și Legea Electorală prevăd discriminări flagrante pentru
organizațiile societății civile a majorității romanești defavorizată față de organizațiile minorităților care au asigurate ”din oficiu” locuri în Parlamentul României.
Actualele alegeri, care aduc în Parlament doar reprezentanți ai organizațiilor societății civile ale minorităților, aici fiind inclus și UDMR, au dovedit caracterul discriminatoriu al unei Legi Electorală care nu asigură o reprezentare reală a întregii societăți românești. Iar cel mai elocvent exemplu îl constituie absența din Parlament a reprezentării românilor din județul Harghita.
De aceea, semnatarii prezentului Protocol cer amendarea actualei Legi Electorale și oferă propuneri concrete de rezolvare pe care le înaintează spre analiză și implementare Parlamentului României.