CD
992 aprobate

denitsoc@gmail.com
75.57.36.95

 

 

DEMOCRATIA, CEA MAI PERICULOASĂ RELIGIE
– experimentele de democratie in china
De Larry Romanoff

Am scris mai devreme că sistemul electoral multipartit („democrația”) este singura formă de guvernare concepută pentru a fi controlată de persoane din afară, lăsându-l în mod natural deschis la corupție și fraudă. Chinezii, ascultându-i pe americani, au descoperit dovada acestui lucru în propria lor curte.
China a experimentat introducerea la scară mică a alegerilor democratice în stil occidental pentru oficialii locali din zonele rurale.

Ni se spune adesea că „primele impresii” sunt cele mai importante, că la întâlnirea inițială cu o persoană sau la intrarea într-o situație nouă, o vedem cel mai clar la acea primă introducere. Odată cu trecerea timpului, percepțiile noastre devin întunecate și estompate de factori străini și concentrarea noastră împrăștiată de detalii irelevante. Cu privire la introducerea „democrației” la chinezi, ei au văzut-o foarte clar așa cum era în realitate – un sistem de obținere a puterii politice care doar implora să fie manipulat.

De fapt, a fost văzut ca însuși scopul unui astfel de sistem și a fost conceput tocmai pentru un astfel de scop. Si a fost.
La începutul anului 2014, în Changsha, grădina democrației din China și multe alte crime imaginative, a avut loc un scandal masiv de cumpărare de voturi în care aproape 60 de persoane au fost acuzate pentru fraudă electorală, neglijarea datoriei, perturbarea alegerilor, cumpărarea de voturi, luare de mită și corupție asociată. implicând mai mult de 500 de parlamentari și diverși oficiali locali de partid care au fost descalificați și eliberați din funcții, crimele lor implicând multe mii de cetățeni și mai mult de 100 de milioane de yuani în mită. Și acesta a fost doar un caz din multe.

În provincia Hebei din nordul Chinei, un oraș a avut două alegeri eșuate într-o lună, corupte de cumpărarea de voturi cu de două ori mai multe voturi decât alegătorii eligibili, urne furate și multe alte fraude electorale. Multe orașe și sate au introdus alegeri multipartide la sfârșitul anilor 1980, multe întâmpinând probleme similare. În septembrie 2016, a avut loc un scandal masiv de fraudare a alegerilor în Liaoning, peste 500 de persoane plătind mită pentru a-și alege prietenii.

Congresul Național al Poporului din China a expulzat 45 de parlamentari, aproape jumătate din numărul aleși din Liaoning, din cauza mită și fraudă electorală. În plus, peste 500 de parlamentari au fost demiși sau au demisionat din Congresul Popular Liaoning, format din 619 de membri, și mai multe persoane au fost arestate.
Am fost surprins că cineva a fost surprins. Asta este democrația. Așa funcționează. A fost conceput pentru a fi larg deschis la corupție.

În Occident, avem mai multă experiență, așa că o facem mai discret și în moduri diferite, dar rezultatul este același. Oriunde banii pot cumpăra putere legislativă, toate sistemele deschise vor deveni corupte.
Chinezii au văzut „democrația” așa cum era cu adevărat – O MODALITATE DE A OBȚINE CONTROLUL ASUPRA UNUI GUVERN PRIN STRÂNGEREA DE VOTURI.

Cel mai simplu mod de a strânge voturi este să le cumperi și nu există nici măcar moralitate aici. Înainte de a moraliza pe chinezi, luați în considerare că, dacă este în regulă ca AIPAC – American Israel Public Affairs Committee – Comitetul israelian-american pentru afaceri publice(un grup de lobisti –mituitori legalizati) și corporațiile să cumpere politicieni, de ce nu este în regulă ca politicienii să cumpere alegători?
Următoarea modalitate cea mai ușoară este să imprimi buletinele de vot în exces și să umpleți urnele cu ele gata votate. Și să nu uităm că umplerea urnelor era o tradiție în SUA și Canada acum 200 de ani.
Dar din nou, cu acest „nou” sistem politic, ni se oferă controlul deplin al guvernării unui oraș, prin simplul expedient de a-i face pe oameni să ne voteze.
Nu există altă cerință și oricine o poate face. Este evident că cineva cu bani și ambiție va face față acestei provocări și va găsi o modalitate, cinstită sau nu, de a obține acele voturi.

Acestea sunt probleme serioase în China, deoarece din ce în ce mai mulți creatorii de regi din fundal vor fi străini. Evreii, personalul Consulatului SUA, membri ai Departamentului de Stat al SUA, oficiali ai Ambasadei care sunt CIA, dar deghizați în diplomați, NED, USAID, AmCham și zeci de ONG-uri americane, toți cheltuiesc bani și lucrează în fundal pentru a influența guvernul din China.

Acesta este adevărul și, dacă îmi este evident, ar trebui să fie evident pentru mulți alții. Succesul lor în Hong Kong este uimitor; americanii au obținut o influență enormă asupra peisajului politic din Hong Kong și sunt atât de inteligenți și experimentați, încât sutele de mii de mici păpuși din Hong Kong nici măcar nu pot vedea sforile. Și au toată intenția să facă același lucru în China continentală.

Democrația grădiniței
Dar aceste exemple nu au fost nimic în comparație cu ceea ce s-a întâmplat la școala primară Chunhui din Zhengzhou, unde 1.700 de copii mici au învățat lecții despre „democrație” pe care, din păcate, nu le vor uita niciodată. Acești studenți obișnuiau să aibă un sistem „înapoiat, de modă veche, tradițională, în stil chinezesc” de alegere a liderilor studenților, în care selecția se baza pe lucruri proaste precum meritul școlar și recomandările profesorilor în ceea ce privește caracterul.

Dar, datorită presiunii americane, ei „și-au modificat tradiția” și, în schimb, s-au orientat către „democrația” modernă, în stil occidental.
Și cum a funcționat? Ei bine, un student (cu un dosar academic foarte slab) a fost ales ca lider pentru că era „bun la baschet” și era „prietenos”. Și cum au fost aleși? Ei bine, au învățat să conducă campanii electorale democratice, la fel ca toți occidentalii.

Potrivit rapoartelor presei, „Unii au cântat la saxofon, alții au dansat, iar alții și-au arătat abilitățile de caligrafie sau pictură, au cântat la instrumente muzicale tradiționale chinezești ca o modalitate de a impresiona alegătorii”. O mamă a fost atât de nerăbdătoare să-și facă rege pe copilul ei, încât a tipărit peste 1.000 de cărți electorale albastre și drăguțe cu numele lui, cerând tuturor să voteze pentru el.
Directorul școlii, Hu Jianling, a spus că programul își propune să încurajeze elevii să „își exprime cu curaj ideile” și „să participe la conducerea școlii”. În opinia școlii, acești lideri studenți au dovedit planul lui Hu „eficient și poate chiar benefic”.

Să examinăm ce s-a întâmplat cu adevărat aici. Nu vreau să-l fac de rușine pe domnul Hu, care sunt sigur că este un domn bun cu intenții bune, dar ce fel de diavol l-a stăpânit pe acest om și a crezut că este o idee bună să-i convingă pe 1.700 de copii de 10 ani să vina „cu curaj”, sa participe la conducerea școlii”?
Ce naiba crede că este o școală?
În acest experiment din această singură școală, putem vedea toate defectele jalnice ale democrației occidentale, defecte aparent invizibile pentru profesori, părinți și mai ales pentru elevii care au învățat o lecție coruptă de viață pe care probabil că nu o vor uita niciodată.

Dacă vrei să corupi populația, cel mai bine este întotdeauna să începi cu copiii, pentru că asta va face corupția in permanentă.
În primul rând, care a fost scopul acestor alegeri?
Ar trebui să fie selectarea celei mai competente persoane pentru un loc de muncă care poartă responsabilități pentru elevi, dar nicăieri în niciuna din această mică parodie de grădiniță nu a existat măcar o mențiune despre competență sau responsabilitate. Nici una.

Acești mici politicieni și-au dorit doar să fie aleși pentru că doreau să fie aleși, nu pentru că aveau vreo capacitate sau doreau să realizeze ceva util colegilor de școală. Nu au existat elevi care au făcut campanie pentru eliminarea temelor excesive sau pentru a avea toalete mai curate sau mai multe instruiri după școală. Ei doreau doar să fie lideri și să aibă puterea și prestigiul însoțitori, fără să se gândească la nicio obligație implicată.

Și mai rău, cum au făcut campania acești mici politicieni? Cum s-au comportat pentru a-și convinge electoratul să voteze pentru ei? Ei bine, și-au „exploat popularitatea personală”” din aspectul frumos sau abilitățile sportive sau din banii tatălui lor pentru a cumpăra rochii frumoase și biciclete frumoase. Ei „și-au valorificat capacitatea de divertisment” cântând la saxofon sau la alte instrumente. Ei „și-au valorificat abilitățile de pictură și caligrafie” și, fără îndoială, au găsit multe modalități inventive, vechi de zeci ani, de a alerga prin școală cerșind voturi.

Ce minunat. Mama care a plătit pentru a imprima cărțile albastre drăguțe pentru ca copilul ei să castige data viitoare va avea atașată o bancnotă de 5 yuani.
Acei copii mici au învățat că singura calificare reală pentru a deveni lider și a prelua puterea este talentul de manipulare psihologică, că acreditările sunt ignorate în obținerea de voturi.

Sunt acestea ingredientele principale ale unui lider bun?
Așa își alege China pe secretarul general și membrii Politburo? Stau în Piața Tiananmen și cântă la saxofon sau la chitară sau pictează portrete caricaturale ale turiștilor? Așa își selectează americanii liderii, dar de ce să învețe asta copiilor chinezi ca pe un ideal?

Dar aceasta a fost doar prima încercare și micuții noștri politicieni nu aveau experiență pe care să se bazeze. Se vor descurca mult mai bine data viitoare.
Ei vor afla rapid că puteți cumpăra voturi și vor începe să strângă sume mici de bani pentru a oferi mai mult decât cărți albastre drăguțe oricui promite că ii va vota. Ei vor învăța că poți atrage voturi făcând promisiuni – nu respectându-le, ci făcându-le. Așadar, vor promite că vor reduce temele, fără nicio idee despre cum să facă asta și cu cunoștințele că nu au puterea de a realiza un astfel de rezultat în orice caz. Dar vor promite, măcar să încerce.

Ei vor afla că au puterea de a acorda cadouri de patronaj și vor promite să plaseze alegătorii populari în comitete, cu așteptarea că acești indivizi vor ajuta la influențarea altor alegători. Ei vor promite că vor lucra pentru standarde de notare mai ușoare, prânzuri școlare mai bune și multe alte lucruri despre care candidații inteligenți vor ști că sunt probleme fundamentale pentru toți elevii. Ei vor învăța să citească dorințele studenților și să transforme acele dorințe în voturi și putere personală. Vor învăța rapid să devină adevărați politicieni. Pe scurt, vor învăța să mintă și să manipuleze.

Ei știu deja că un an școlar este mult timp și că copiii au memorie scurtă; ei știu intuitiv că nu vor fi trași la răspundere pentru că nu au îndeplinit și, de asemenea, știu că oricum nu există responsabilitate, că, după ce sunt aleși, nimeni nu le poate face nimic. DACĂ AR EXISTA RESPONSABILITATE PERSONALĂ, NU AR EXISTA CANDIDAȚI.

Și devine mai rău. În toate segmentele societății, inclusiv în școlile primare, există întotdeauna „făcători de regi” care pândesc în fundal, cei care nu vor să fie în lumină, dar care preferă să stea în umbră și să tragă sforile. Aceștia sunt cei deștepți care acumulează puterea reală și care înțeleg intuitiv cum să controleze evenimentele până la satisfacția lor supremă, indiferent de dorințele grupului mai mare.

Acestea sunt cele periculoase; sunt prea deștepți la jumătate și sunt în mod natural manipulatori. Adesea, au o mamă care are aceeași minte și caracter, oferind toată îndrumarea necesară. Primul lucru pe care îl învață este că puterea stă în nominalizări, nu în vot.

Și acum intrăm în mod firesc în domeniul politicii multipartide, unde avem doi sau trei regi, fiecare cu un următor, fiecare selectând un candidat probabil care va fi ascultător și controlabil și va spune: „Te pot face pe tine lider. . Ți-ar plăcea?” Și plecăm, fiecare regizor (și mama lui) creând o platformă de promisiuni de campanie garantată pentru a atrage alegători naivi, inocenți și fără experiență.

Acesta este locul în care va duce și nu există nimic ce școala sau profesorii pot face pentru a preveni acest lucru. De ce? Pentru că premisa originală, oricât de frumos este formulată, este falsă, greșită și aproape criminală. Scopul acestui proces de selecție ar trebui să fie acela de a alege cei mai buni lideri pentru școală, oameni maturi, responsabili, cu caracter bun, care pot da un exemplu pentru ceilalți copii, cărora le pasă de bunăstarea colegilor de școală și care vor folosi cu adevărat puterea lor de a îmbunătăți mediul școlii.

Dar am renunțat la acest obiectiv și, în schimb, am creat un concurs de popularitate fără scop, care este larg deschis la orice tip de presiune socială și corupție. Nu ne selectăm liderii pe baza capacității lor sau a caracterului lor sau a simțului lor de responsabilitate, ci mai degrabă pe baza capacității lor personale de marketing – pe abilitățile lor de a influența și manipula pe alții să-i voteze, sincer sau altfel. În toate acestea, unde este discuția despre acreditări, despre calificările pentru o poziție de responsabilitate?
Total absentă.

De fapt, sistemul anterior de recomandări privind caracterul profesorului și excelența școlară – cu alte cuvinte, acreditările – care era un sistem perfect, a fost abandonat în mod special, astfel încât acești idioți să-i poată emula pe americani și să se potrivească cu versiunea lor proastă a „democrației”.
Nu există nicio dovadă că vreunul dintre acești candidați mici ar fi avut abilități de conducere, înregistrări academice bune, un caracter sănătos sau, într-adevăr, vreo înțelegere a nevoilor și dorințelor fie ale studenților, fie ale profesorilor.

Niciunul nu ar fi suficient de mare pentru a aprecia semnificația participării la conducerea școlii. Niciunul nu va fi selectat pe oricare dintre atributele necesare unui lider. Puțini, dacă vreunul, va avea calificări reale pentru o poziție de conducere și nimeni nu va înțelege responsabilitatea pe care o acceptă.
Și cum rămâne cu studenții care votează?

Ce vor lua în considerare atunci când votează pentru un lider student?
Abilitatea de a cânta la saxofon? Cărțile destul de albastre ale mamei? Puțini, dacă unul, vor avea o apreciere a responsabilității lor, puțini vor ști să aleagă cu înțelepciune și nimeni nu va avea capacitatea de a evalua corect o persoană (mai mult sau mai puțin) necunoscută pentru un loc de muncă ale cărui îndatoriri nu le înțeleg. Felicitarile mele. Bine ați venit la politica în stil american, singurul lucru pe care China a avut norocul să nu-l aibă.

Dar asta este exact ceea ce China are acum în zonele sale rurale odată cu introducerea unor alegeri democratice în stil occidental pentru oficialii locali. Acestea sunt mult mai serioase pentru că participanții sunt adulți, deciziile afectează viețile reale și pentru că prea adesea cei care fac regii din fundal sunt aproape toți americani și evrei.

AVIZ:
Scrierile dlui Romanoff au fost traduse în 32 de limbi, iar articolele sale au fost postate pe peste 150 de site-uri de știri și politică în limbi străine din peste 30 de țări, precum și pe peste 100 de platforme în limba engleză. Larry Romanoff este un consultant de management pensionar și om de afaceri. A deținut funcții de conducere în cadrul unor firme internaționale de consultanță și a deținut o afacere internațională de import-export. A fost profesor invitat la Universitatea Fudan din Shanghai, prezentând studii de caz în afaceri internaționale la cursurile EMBA de nivel superior. Domnul Romanoff locuiește în Shanghai și scrie în prezent o serie de zece cărți legate în general de China și Occident. El este unul dintre autorii care contribuie la noua antologie a lui Cynthia McKinney „When China Sneezes”.
Arhiva sa completă poate fi văzută la
https://www.bluemoonofshanghai.

Traducerea: CD