Li s-a dat o justificare „de fatada” : Buretele ucigas ce a luat foc pentru ca primarul a dat o semnatura mai devreme de 2 ani.. cat dureaza la noi, in birocratia post decembrista, sa-ti deschizi o afacere. Dupa „iureshul” tragediei, care a inchis apoi zeci de cluburi si sali de spaectacole – si azi mai sunt, mai mult ca sigur, cluburi si locuri de distractie pentru tineret care functioneaza doar pe „semnatura primarului”.
– De ce ar mai cauta cineva adevaratii ucigasi ?

Nici macar nu stim despre ce „burete” e vorba = pentru ca la asa o viteza de ardere, aproape exploziva (zeci de mp/sec), acest „burete” ar trebui retras din toata viata societatii, declarat substanta exploziva extrem de periculoasa – scos de la productie, desfacere, distributie, si demontat de peste tot unde a fost folosit pana acum, iar fabrica producatoare obligata sa-si inchida linia de fabricatie – ca doar fabrica care preducea „buretele” nu s-a infiintat special doar pt clubul Colectiv. Care-i „fabrica producatoare”? ( ca in cazul „Bradet” unde de fapt nu branza ci apa potabila, gestionata de o firma straina, era purtatorul de germeni ucigasi n-a mai fost vb de …confidentialitate si s-a lovit direct si gratuit in producatorul roman ). Care-i „buretele exploziv” ? Unde s-a mai folosit ?
– Nici in cazul Hexifarma nu se stie care este firma producatoare – caci falsurile si diluarile aproape de zero s-au facut sub un anume „brand” iar dilutia/vanzarea apei chioare ca „substanta activa” nu se putea face fara stirea „firmei mama” care aproba retetele, verifica si valideaza linia/procesul de productie. S-a gasit un „acar Paun” – Condrea, si totul „s-a rezolvat” pentru opinia publica – desi victimele acestui fals sunt infinit mai mari ca in cazul Colectiv. Orice specialist poate confirma ca nimic nu se poate face fara stirea „firmei mama”, ca verificarile interne, dar mai ales internationale, sunt draconice. Ca „firma mama” comanda 10 falsuri iar romanul mai facea inca 2 pentru „uz propriu” asta DA, se putea intampla – dar sa falsifici ani de zile productia fara acordul „firmei mama” e imposibil. Acum se cauta sa se „spele obrazul” brandului implicat in Hexifarma iar „noile analize” arata ca nu s-a falsificat nimic – desi romanii mor pe capete in spitale. Nici Coca sau Pepsi cola nu se pot dilua, nu se poate schimba reteta fara stirea „firmei mama” – si totusi in Romania sunt diluate fata de produsul din occident.
– Dar cine sa se intrebe de logica lucrurilor ? Cine sa puna semne de intrebare ?
– Romanul inghite minciuna servita de autoritati, si-a facut deja din sacrificarea acelor tineri un motiv de „pelerinaj” si spectacol politic, si-si inchipuie ca atunci, dupa Colectiv, a invins. Tare mi-e teama ca doar a reusit sa-si promoveze in pozitia de „lider regional” exact pe cei care i-au dorit asasinii de la Colectiv. Si ca „productia de colective” e abia la inceput…