Sorin
george-turle@t-online.de
79.197.59.201
Musk are doua pacate de ordin intern, nespecifice unui mare concern, ele fiind alte doua motive pentru adversitatea de care „se bucura” in SUA:

– nu finanteaza politicieni, nu finanteaza candidati, nu finanteaza campanii electorale
-nu finanteaza media. Nu apeleaza la metoda advertisingului in media, prin urmare, nu baga bani in buzunarul televiziuilor. In timp ce ele incaseaza zeci de milioane de dolari din partea fiecarei companii gen Ford, GM, Chrysler, Toyota etc., iar din partea Teslei nu vine nimic, in plus compania asta a dat tonul schimbarii de paradigma, iar in urma unei astfel de schimbari, chiar nu exista vreo garantie ca actualii giganti ai industriei constructoare de masini vor ramane giganti, e un domeniu complet nou, alt meniu, e un start from scratch.

Si de ce ar face-o? Tesla detine actualmente un record de neegalat probabil in toata industria auto, nu numai in domeniu EV-urilor. Uitati-va la companiile germane, VW, BMW, Porsche, la cele coreene (Kis, Hyunday) la Ford cu al lor E-Mach samd….media pre-comenzilor la anuntarea unui noi model s-a situat la 30-40 de mii de bucati in decursul a 6-8 saptamani. In 1955 francezii au prezentat la Paris Motor Show modelul DS19 (DS fiind sectorul premium de la Citroen, cu ar fi Audi pentru VW, ei detinand patentul suspensiilor hydractive). In timp de 10 zile, cat a durat acel eveniment, s-au primit 80 de mii de precomenzi pentru acest model, record care a rezistat mai bine de 60 de ani. In 2018, Tesla a publicat pe Twitter niste poze si scurte clipuri cu noul Model 3, drept urmare s-au primit 450 de mii de precomenzi in decurs de 3 zile, dintre care 180 de mii in prima zi. Fara macar oamenii sa vada live masina, sa intre in ea, sa apuce sa faca vreun test drive sau ceva de genul.

Drept care, ani de zile (chiar din 2012-2013, de cand Tesla Model S a iesit pe piata, model cu care practic Tesla si-a inceput cariera , primul model/proiect pur electric (Roadsterul nu-l punem la socoteala, fiind un experiment de imprementare a sistemului electric pe o masina cu combustie), media americana s-a dezlantuit asupra lor, invitandu-si sponsorii (contructorii clasici), care sa incerce sa convinga publicul ca masinile tesla nu aduc nici un avantaj, ca nu au nici unul, nici dpdv tehnologic, nici conceptual, nici calitativ, nici asupra mediului, „nothing whatoever”. Shortsellerii s-au dezlantuit si ei in discursuri alambicate, desenand pe tabla scheme destepte despre cum Tesla va da faliment in viitorul foarte apropiat si va disparea precum a aparut. E normal, short-sellerii traiesc si se imbogatesc din speculatii privitoare la falimentele companiilor, doar ca de data asta, multi s-au ruinat. Din acest foarte scurt rezumat video se vede de ce

Iar Biden lauda Ford si GM cum ca ei conduc lupta pentru tranzitia spre electrificare… 2 companii care sunt la stadiul de tatonari, care vand pe an cat vinde Tesla cu un singur model intr-o luna si sunt la ani lumina in urma dpdv tehnologic. Se poate spune ca, cel putin pina acum, e compania cea mai apropiata de public si cea mai putin apropiata de sistem.

Cand Musk a fost intrebat ce parere are despre faptul ca nici un cuvant de felicitare nu s-a auzit din partea administratiei americane pentru succesele lansarilor SpaceX si Musk a replicat ca „probabil doarme inca” (Joe „Sleepy Joe” Biden), s-au gasit niste limbi de lemn pe twitter sa-si fluture degetul si sa bata obrazul catre el, cum ca nu ar fi spus asa ceva la adresa lui Xi, daca nu i-ar fi laudat nu stiu ce succes al fabricii din China. Pai bai loazelor, Xi e presedintele american? Xi ar avea interesul si obligatia morala de a aprecia succesele unui fellow american? Sau nu e Musk suficient de american, pentru ca nu e nascut acolo?