From: cernian
To:
Sent: Thursday, May 28, 2015 4:21 AM
Subject: HALUCINANT | România, prima țară din Europa care și-a cedat PAVILIONUL național
HALUCINANT:
naționalEste o afacere cu iz penal pentru care trebuie să răspundă politicienii nostri care au ocupat
succesiv fotolii de ministriși de prim miniștri.Ce este pavilionul de stat
Anul trecut, un grup de persoane pline de imaginatie s-au gandit sa
vanda pavilionul de stat al Romaniei adica tricolorul care se arboreaza
pe navele ce tin de statul roman. Greu de crezut, dar aceasta este o
poveste adevarata.
Pavilionul national indica statul sub a carui protectie se afla nava si
de ale carei legi este guvernata atat in apele nationale, cat si in
largul marii. Protectia se extinde atat asupra navei care il arboreaza,
cat si asupra marfurilor pe care le transporta. Protectia, dar si …
responsabilitatea!
In 29 februarie 2013 comandantul Andrian Mihei a fost numit prin ordinul
Ministrului Fenechiu, directorul general al Autoritatii Navale Romane,
entitate care are rol de organ tehnic, un fel de RAR al navelor. La
cateva zile dupa instalare a primit o notificare din partea unei
companii private care revendica dreptul de a inscrie nave in numele
statului roman.
„Fiind un profesionist de 33 de ani experienta in domeniu, stiam ca este
imposibil acest lucru”, explica comandantul.
Declasificarea unui contract special
Atunci a aflat ca exista un contract secretizat incheiat cu o companie
din Cipru cu actionariat german.
Am cerut sa mi se puna la dispozitie contractul. Atunci am aflat de la
domnul director ca contractul are un regim special, a fost clasificat ca
si secret de serviciu si ca nu pot sa-l vad. Am intrebat de ce nu pot
sa-l vad, pentru ca sunt director general”, mai spune Andrian Mihei.
Andrian Mihei a reusit sa declasifice documentul si s-a ingrozit.
Un contract semnat intre Autoritatea Navala Romana si Ilvana Holdings
Limited prin care institutia navala romana acorda drepturi de
administrare a pavilionului Romaniei pentru o perioada de 30 de ani!!
Romania mai are doar 4 nave in flota comerciala
Povestea incepuse cu un an inainte, cand la nivelul Ministerului
Transporturilor s-a format un grup de lucru pentru a gasi solutii vizavi
de navele inmatriculate in Romania si asta pt ca tara noastra mai are in
flota sa comerciala doar… 4 nave.
Pe doua dintre acestea vi le-am prezentat acum cateva luni: sunt navele
CFR-ului care zac nefolosite in portul Constanta.
Disperarea te cuprinde cand vezi ca munca de generatii este abandonata,
lasata in deriva.
Cele mai mari ferry-boaturi din Europa sunt in Constanta. Ce viziune
strategica si comerciala sa ai sa nu le folosesti. Fiecare nava are
aproape 200 de metri si pe fiecare se pot incarca cel putin 100 de
vagoane de marfa sau 100 de tiruri, atragea atentia Cosmin Savu la
„Romania, te iubesc”.
Navele sunt bine intretinute, parca asteapta as fie alimentate si sa
plece in larg, acolo unde le este locul. Au facut transport in Turcia,
Georgia, Azerbadjan, au transportat tiruri si marfa, dar au participat
si la exercitii militare si tocmai de aceea au fost declarate de CSAT de
importanta strategica. Ele nu pot fi vandute si, in momentul in care s-a
inceput privatizarea CFR Marfa, au fost trecute la CFR Infrastructura.
Dar sa ne intoarcem la pavilion si la grupul de lucru format in 2012
pentru a gasi solutii pentru flota romaneasca inexistenta. La intalnire
au fost prezenti transportatori, angajati ai ANR, dar si reprezentanti
ai sindicatelor care si-au dat seama ca aceasta adunare era mai mult
formala.
„Grupul de lucru. care a fost creat la initiativa ministerului de
atunci, a fost alcatuit tocmai pentru a identifica acel registru
international al navelor maritime, ca asa a fost denumirea care a fost
agreata atunci’, povesteste Mircea Burlacu, de la Federatia Nationala a
Sindicatelor Portuare.
Romania, in acelasi joc cu Panama, Honduras si Sri
Lanka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Exista in lume si termenul de pavilion de complezenta sau de convenienta
daca proprietatea si controlul vasului se afla in alta tara decat
pavilionul de navigatie al navei.
Jumatate dintre vasele lumii navigheaza sub astfel de pavilioane, iar
armatorii le prefera pentru ca impozitele platite statului de pavilion
sunt mai mici si astfel eludeaza bugetele nationale, contractele
colective de munca sunt mai avantajoase, in general birocratia este
minima.
Pavilionul national asigura navelor protectie si garantie, pe cand
pavilionul de complezenta, nu.
asta e piraterie!
imi pare rau dar nu am decat o singura reactie : munca silnica pe viata, si sunt indulgent…
ATENȚIE, ROMÂNI !
ALERTĂ. Guvernul PONTA a dat pe ȘEST licență pentru aurul din munții Apuseni, pentru 20 de ani (28 mai 2015)
Guvernul Ponta a dat pe șest licență pentru exploatarea zăcămintelor de aur la 20 de km de Roșia Montană pentru Carpathian Gold.
Firma a obţinut din partea ANRM licenţă de exploatare a aurului de la Rovina, la 20 de kilometri de Roşia Montană, pe o perioadă de 20 de ani, prin intermediul subsidiarei Samax România, a anunţat compania canadiană.
Este pentru prima oară când România acordă o licenţă pentru exploatarea metalelor fără implicarea unei companii de stat, se arată într-un comunicat al Carpathian Gold.
Zăcământul de la Rovina conţine cantităţi importante de aur şi cupru,
respectiv 120 de tone de aur şi 100.000 de tone de cupru, declara în
2013 prefectul judeţului Hunedoara, Sorin Vasilescu.
Mining Watch România condamnă Guvernul României pentru acordarea
licenţei de exploatare a cuprului şi aurului pentru zăcământul Rovina,
arătând că proiectul este o nouă Roşia Montană şi un nou pas în
transformarea Munţilor Apuseni într-o imensă carieră de suprafaţă.
http://www.expresmagazin.ro/alerta-guvernul-ponta-a-dat-pe-sest-licenta-pentru-aurul-din-muntii-apuseni-pentru-20-de-ani/