CD
1.478 aprobate

denitsoc@gmail.com
149.102.242.180

 

PROBLEMA/CHESTIUNEA EVREIASCĂ
de Marshall Yeats – 1 ianuarie 2024

Partea a IV-a – finala

Evenimentul major al acelui secol a fost, desigur, cel de-al Doilea Război Mondial, o conflagrație care a fost mai mult decât un rezultat al obiectivelor de război expansioniste ale Germaniei sau al traiectoriei sale ideologice. De fapt, al Doilea Război Mondial a fost o serie de conflicte suprapuse, dintre care unul, a treia reacție europeană împotriva evreilor, a dezlănțuit decenii, dacă nu secole, de tensiuni interetnice suprimate în toată Europa. Evreii au fost frecvent participanți activi și violenți în timpul războiului, ceea ce înseamnă că victimele în masă erau inevitabile. Numărul deceselor din toate părțile a fost într-adevăr semnificativ. Dar relatările oneste, complete și imparțiale despre motivul pentru care s-a produs această catastrofă interetnică și adevărata natură a amplorii ei, rămân absente din curentul principal și extrem de rare în studii. Ceea ce a apărut în schimb după război a fost o „Industrie a Holocaustului” care a inițiat o eră a „Vinovației Albe” care, la rândul său, a contribuit în mare măsură la paralizia și inerția culturală occidentală a timpului prezent.
Această paralizie și inerție a fost favorizată de influența crescândă evreiască la Hollywood, mediul academic și presă și de creșterea extraordinară a puterii ligilor evreiești de apărare, în special a Ligii Anti-Defăimări (ADL) din New York. Susținută de sprijinul financiar al donatorilor bogați din lumea finanțelor internaționale și a mass-media, ADL și organizațiile similare și-au asumat o importanță în viața publică mult disproporționată cu dimensiunea populației pe care o deservesc exclusiv. Moștenirea lor a fost expansiunea rapidă a legislației privind discursul, inventarea așa-numitei legislații „infracțiuni motivate de ură” și evoluția lentă și constantă a cenzurii în masă. În acest context, și împotriva acestor șanse, publicăm site-ul web pe care îl citiți în prezent.
„Între reacții”
S-ar putea argumenta că în prezent ne aflăm „între Reacții”. Aici, la începutul secolului al XXI-lea, ne aflăm atât în consecințele incomode și persistente ale unei reacții anterioare împotriva evreilor, cât și la începutul unei creșteri a tensiunii care înseamnă că o nouă Reacție este aproape sigur inevitabilă. La momentul scrierii acestui articol, statul minuscul și obiectiv insignifiant al Israelului a ajuns să consume o cantitate exagerată de finanțare și sprijin militar al SUA, precum și sprijin diplomatic și militar din partea majorității țărilor occidentale.[42] Aceste sprijinuri au fost asigurate printr-un lobby israelian care se întinde pe diaspora evreiască și nu numai, și lucrează îndeaproape cu ligile de apărare evreiască din diaspora pentru a monitoriza discursul despre evrei și Israel și pentru a interveni energic împotriva disidenței. Opoziția față de Israel în afara Orientului Mijlociu se găsește în principal printre elementele cele mai extreme ale stângii europene și o mare parte din stânga studențească din campusuri. Aceste mișcări, totuși, nu au nicio simpatie, legătură cu sau înțelegere a traiectoriei istorice a antisemitismului european, lăsând activismul lor ușor de caricatizat și, în cele din urmă, ușor de înlăturat. Ineficiență similară poate fi găsită în răspunsurile contemporane la creșterea exponențială a finanțelor de masă globaliste și a culturii de consum, un fenomen de care evreii sunt strâns legați.[43] Ultimele două decenii au fost martorii unei serii de revolte în masă și proteste „Ocupați” care, în cele din urmă, nu au direcție și în cele din urmă se risipesc în modelul familiar de inerție și apatie. Acest lucru este, la rândul său, analog cu răspunsul mut la migrația în masă în curs, o situație care, dacă este lăsată nerezolvată, va duce la moartea Occidentului, la înlocuirea poporului nostru și la stingerea culturii noastre.
Într-un articol din 2020 pentru RT, „Necazul nu este cu evreii, ci cu acuzatorii mei”, filozoful sloven Slavoj Zizek l-a descris pe unul dintre propriii noștri scriitori, Andrew Joyce, ca un exemplu de „adevărații antisemiți”.[44] ] Ce este antisemitismul și cine sunt „adevărații antisemiți” la începutul acestui secol? Antisemitismul, în măsura în care acest termen poate fi folosit într-un sens non-peiorativ pentru a descrie atitudini antagonice cu expresiile istorice și contemporane ale influenței evreiești negative, nu poate fi descris în mod obișnuit sau simplist ca un fenomen al dreptei.

De fapt, mai mult decât orice alt subiect, tocmai în contextul chestiunii evreiești spectrul politic convențional Stânga-Dreapta se dezvăluie ca fiind deosebit de inutil ca instrument analitic. Antisemitismul, dacă este adevărat în natura și motivația antagonismului său, trebuie să derive nu din categorii sau presupuneri politice existente, ci din aceeași traiectorie ca și reacțiile antisemite anterioare. Cu alte cuvinte, adevăratul antisemitism este o manifestare culturală a tensiunilor deja existente în jurul competiției resurselor, protecția culturii și menținerea integrității biologice și politice a statului. În măsura în care o astfel de definiție este corectă, se pot găsi „adevărați antisemiți” în orice locație în care evreii au amenințat ordinea stabilită.
În lumina acestor definiții, este important de remarcat că nu tot ceea ce apare ca „antisemitism” este de fapt adevărat antisemitism. Elemente din stânga occidentală pot mustra evreii sau Israelul pentru acțiunile întreprinse în Palestina, dar, deși există o problemă de competiție a resurselor, Stânga nu este cu adevărat preocupată de protecția culturii arabe sau de integritatea biologică și politică a oricărui stat arab. ca atare. Și cu siguranță nu sunt preocupați de păstrarea integrității culturale, biologice și politice a propriilor națiuni. Stânga are anumite motive ascunse pentru sprijinirea palestinienilor, care includ un atac marxist asupra presupusului imperialism israelian/occidental și dorința de a contribui la crearea unui stat socialist în teritoriile palestiniene. Acestea tulbură apele ideologice ale acestei sfidări împotriva intereselor evreiești și, deoarece antisemitismul este în cele din urmă o poziție extrem de simplă, ceea ce a fost clasificat drept „antisemitism de stânga” este de fapt doar confruntarea marxismului cu naționalismul evreiesc, o contradicție care are mai bine de un secol și are propria sa traiectorie istorică. Acest lucru nu înseamnă că nu se pot găsi adevărați antisemiți în stânga (istoria este plină de ei), dar înseamnă că „antisemitismul de stânga” nu există în sine.
Nici nu ar trebui să se presupună că expresiile de negativitate împotriva evreilor de dreapta sunt în mod necesar dovada de „adevărat” antisemitism sau că există așa ceva ca „antisemitism de dreapta”. Există doar antisemitism. La începutul secolului XXI a fost martorul unei proliferări de varietăți de antisemitism, care nu sunt toate autentice sau „adevărate”. Anii 2010, de exemplu, au fost martorii apariției a ceea ce s-ar putea numi un antisemitism ironic, care s-a concentrat în mare parte pe comedia neagră extravagantă. Mulți indivizi, atrași în mare măsură din comunitatea de jocuri, care altfel aveau puține cunoștințe sau experiență directă în chestiunea evreiască, s-au confruntat cu antisemitismul ca fiind puțin mai mult decât un gen de trolling. Îmbinându-se cu sub-cultura incel și cu alte colțuri de nemulțumire din cultura noastră în descompunere, acești „antisemiți pentru distracție” au interacționat cu antisemitismul cu propriile lor motive ascunse și au produs astfel o sub-cultură care nu mai este autentică sau tradițională anti- Semitic decât cel urmărit de stângii pro-palestinieni. Prezența lor foarte vizibilă pe rețelele de socializare, împreună cu alte forme de activism bazat pe internet, a condus la o supraestimare a puterii și eficacității, atât din partea mișcării etno-naționaliste, cât și din partea evreilor.
După ce a devenit evident că președinția lui Trump va fi un anti-climax atât pentru troli, cât și pentru dizidenții politici, mulți dintre acești „antisemiți pentru distracție” s-au dizolvat înapoi în alte mișcări sau subculturi. Aceștia sunt adesea identificabili printr-o prezență online persistentă care condamnă „concentrarea asupra evreilor” și revine la un fel de nihilism ironic. De fapt, odată ce se scad acești indivizi, adevăratul antisemitism este extrem de rar în secolul XXI și este complet dispărut din viața politică de masă. Când influența serie Oxford Handbooks a publicat o intrare tipărită și online despre „Dreapta radicală și antisemitism”, autorul a remarcat că:
Mulți savanți din zona populismului de dreapta cred că antisemitismul a dispărut practic din arena politică și a devenit o „prejudecată moartă” (Langenbacher și Schellenberg 2011; Beer 2011; Betz 2013; Botsch et al. 2010; Albrecht Rensmann 2015; ; Stögner 2012, 2014) sau că credințele anti-musulmane și islamofobia l-au înlocuit mai mult sau mai puțin complet (Bunzl 2007; Fine 2009, 2012; Kotzin 2013; Wodak 2015a, 2016)… ascuns în siguranță în trecutul Europei, depășit de înfrângerea fascismului și de dezvoltarea Uniunii Europene… Antisemitismul este amintit, dar doar ca o traumă reziduală sau o piesă de muzeu” (Fine 2009, 463).

O anumită explicație pentru această stare de lucruri poate fi găsită în dispariția cunoștințelor evreilor în rândul maselor occidentale. De la începutul anilor 1950, a avut loc o transformare aproape totală a ceea ce „știe” masa publicului despre evrei. Această transformare a reprezentat o schimbare dramatică de la cunoașterea obiectivă la cea subiectivă. De exemplu, întrebați un membru aleatoriu al publicului de astăzi ce știu despre evrei și foarte probabil ar răspunde regurgitând o serie de tropi derivate din media: evreii sunt actori/regizori/comedianți buni; Evreii sunt inofensivi și foarte inteligenți/talentați; Evreii sunt un grup asuprit și victimizat din punct de vedere istoric. Aceasta este, în esență, cunoștințe „junk”; în întregime subiectivă și mai mult sau mai puțin inutilă pentru formarea unei opinii semnificative cu privire la chestiuni care implică evrei – sau, mai rău, această „cunoaștere” este de fapt obstructivă pentru formarea unei opinii semnificative asupra chestiunilor care implică evrei. Situația contemporană contrastează puternic cu cunoștințele deținute de generațiile anterioare despre evrei (derivate din politică, jurnalism și discurs antisemit) și cu cunoștințele deținute de cei clasificați astăzi drept adevărați antisemiți. Aceste cunoștințe includ fapte obiective: statistica populației evreilor și averea relativă a acestora; prevalența pozițiilor reale de influență ocupate de evrei, în special în mass-media și în procesul politic (de exemplu, Lobby-ul Israelului, donatorii candidaților politici); conținutul eforturilor intelectuale evreiești (de la Talmud la Școala de la Frankfurt și nu numai); prevalența evreilor în crimele Gulerului Alb; realitatea relației evreiești cu împrumutul/cămăta; amploarea și natura implicării evreilor în industria pornografiei; și felul în care evreii îi privesc pe neevrei.

O provocare pentru etno-naționaliștii secolului XXI va fi să promoveze un discurs în care acest tip de cunoaștere obiectivă cu privire la evrei să fie din nou adusă pe curentul mainstream. Acest lucru ar necesita un nou discurs care să orbiteze în jurul unei forme identitare de critică antievreiască, care se bazează pe un nivel sofisticat de cunoștințe obiective despre evrei, susținut de o ideologie tradițională, coerentă și bine informată care se opune semitismului. În acest scop, s-ar părea să existe o abundență de texte fundamentale, cel mai evident în seria Culture of Critique a lui Kevin MacDonald, care detaliază prezența evreiască în mișcările intelectuale dăunătoare și transformarea demografiei etnice occidentale. Sarcina rămâne, desigur, să promovăm discursul în fața cenzurii evreiești copleșitoare. Aceasta nu este o sarcină ușoară, dar etno-naționaliștii ar putea beneficia de faptul că vad „obstacolul ca o cale” – scoțând în continuare oponenții noștri și apoi încorporând cenzura evreiască însăși în discurs. Măsura în care acest lucru poate fi realizat va determina exact modul în care chestiunea evreiască va decurge ca unul dintre fundamentele secolului XXI.

NOTĂ:
[42] A se vedea J. Mearsheimer și S. Walt, The Israel Lobby and US Foreign Policy (New York: Penguin, 2007).
[43] P. Lerner, The Consuming Temple: Jews, Department Stores, and the Consumer Revolution in Germany, 1880-1940 (Ithaca: Cornell University Press, 2015)
[44] https://www.rt.com/op-ed/475552-independent-jews-slavoj-zizek/

Sursa: https://www.theoccidentalobserver.net/2024/01/01/the-jewish-question

Traducerea CD