Selectează comentariul caroline gunderode
324 aprobate
gmail.comx
caroline.gunderode@gmail.com
109.132.35.79
DOMNULUI PROFESOR ION COJA,
CU BLOGUL PLIN DE TROLI NESPANZURATI INCA:
CA DOAR CINE SA-I PEDEPSEASCA , MOSSADUL ????????????????????????????????????????????????????

INAMICUL NUMARUL 1 AL SAVANTILOR ROMANI, PRECUM ESTE ILUSTRUL NOSTRU ISTORIC DE O VIATA, PROFESORUL UNIVERSITAR CORVIN LUPU, SUB ATACUL LOR, NONSTOP !

„Realmente periculoși sunt, însă, trolii plătiți, profesioniștii.” ne declara :

EMINENTUL AVOCAT PROFESOR UNIVERSITAR, DR JURAE, GHEORGHE PIPEREA, CARE NE EXPLICA EXACT CINE SUNT PERSOANELE ZISE „TROLI „:

sunt persoanele care pe internet duc
o „activitate anume croită pentru a semăna discordie pe internet și pentru a stârni certuri
sau iritare”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ARTICOL CONSACRAT :

Don’t feed the trolls !!!

„Troli, postaci și hateri. Și luni de fiere”
18 martie 2016 | Gheorghe PIPEREA

https://www.juridice.ro/ ; https://ai.juridice.ro/ ;
Secţiuni ⁞ Materii / Arii de practică
Cyberlaw Opinii SELECTED

Troli, postaci și hateri. Și luni de fiere – JURIDICE.ro ;
https://www.juridice.ro/433943/troli-postaci-si-hateri-si-luni-de-fiere.html

Troli, postaci și hateri. Și luni de fiere
18 martie 2016 | Gheorghe PIPEREA

În argoul internetului (internet slang), un troll este o persoană, de regulă voit anonimă, dar deseori
ascunsă în spatele unor porecle (nickname), care își face un obicei pasional din a posta și comenta în
spațiul virtual, activitate anume croită pentru a semăna discordie pe internet și pentru a stârni certuri
sau iritare. Trolul postează atacuri gratuite la persoană, comentarii malițioase, inflamatoare, voit jig-
nitoare, de regulă fără legătură cu subiectul, menite a distrage atenția sau a provoca cititorii la răs-
punsuri emoționale. Trolul petrece mult timp pe internet, făcând din trolling o obsesie, o refulare, dar
și un set de scenarii mai mult sau mai puțin elaborate, compuse din farse, glume proaste și jigniri
gratuite la adresa unor victime (de identitatea și sentimentele cărora se dezinteresează complet). Dar
nu întotdeauna trolul este un farsor sau un amator de glume proaste. Capacitatea lui de a macula, de
stârni confuzia și iritarea, răutatea sa gratuită, obsesia cu care investește timp și resurse în hărțuirea
unor ținte alese aleatoriu, sunt aur curat pentru profesioniștii comunicării negative și ai dezinformării.
Destul de multi troli sunt folosiți profesional, contra unor sume de bani, pentru campanii negative de
comunicare, pentru contracararea sau bagatelizarea unor opinii sau informații, pentru dezinformare
ori pentru campaniile electorale negative, de tip destructiv. La fel cum hackerii pot fi utilizați, uneori,
pentru a prinde sau contracara alți hackeri ori pentru a testa programe anti-virus, tot așa trolii sunt
folosiți, destul de des, în mod profesional, pentru diverse scopuri, uneori malefice, ale celor care sunt
dispuși sa îi plătească pentru a fi troli. Asemenea comportamente și asemenea campanii “de imagine”
se regăsesc, de regulă, pe newsgroup-uri, forumuri, chat-room–uri, blog-uri, dar și pe pagini de soci-
alizare care permit ascunderea identității “comentatorului”, precum și în secțiunile dedicate comen-
tariilor cititorilor din ziarele electronice.
Dex online definește astfel trolul: gnom (pitic) zburdalnic, care trăiește în munți sau în păduri,
întruchipând forțele rele ale naturii. Definiția se potrivește destul de bine celei din slang-ul internetu-
lui, întrucât trolul este, de regulă, un suflet mic, ascuns, căruia îi place să joace farse răutăcioase, să
facă glume proaste și să bântuie coșmarurile copiilor (victime inocente prin definiție). Trolul definit
de Dex online este Petrică din povestea ”Petrică și lupul,” cel care, după un număr indefinit de farse
aplicate sătenilor, ajunge să nu mai fie luat în serios exact atunci când are nevoie reală de ajutor,
sfârșind prin a fi mâncat de lupi.
Trolul farsor nu vrea decât atenție, exact cum vrea atenție copilul de sub un an care arunca lucruri
pe jos, astfel încât să capteze toată atenția părinților sau a bonei. Dacă bebelușul farsor merită toată
atenția întrucât el este în plin proces de adaptare la lumea adulților, de trolul farsor e bine să te ferești.
Și, realmente, te poți feri de trol daca îl ignori. Multe site-uri care analizează fenomenul atât la nivel
psihologic, cât și din punct de vedere legal, conțin acest avertisment: ”Don’t feed the trolls(1.”
După o vreme, văzându-se ignorat, trolul își reorientează tirul către alte ținte.
Realmente periculoși sunt, însă, trolii plătiți, profesioniștii.
În spațiul nostru virtual și-a făcut un loc de (ne)cinste un tip de cititor pe net care obișnuiește să
posteze comentarii la orice text care conține informație sau opinie și care ar putea deranja unele pre-
judecăți, politici sau obișnuințe. Acest trol profesionist pare ca nu face altceva decât să posteze 24 de
ore din 24. Unele publicații electronice își deschid edițiile la ora 0:00 din noapte și, cu toată această
oră târzie, în secunda următoare apar postări ale trolilor. Dacă veți avea acel dram de curiozitate
morbidă de care se vorbește mai jos, veți putea vedea că imediat acest text își va găsi cel puțin 5-6
troli.
În argoul internetului nostru, acestor indivizi li s-a spus “postaci”.
Postacul este cel care se ocupă cu acțiunea continuă de a posta pe internet comentarii răutăcioase,
urâte și nedrepte despre orice și în contra oricui poate amenința poziţia celui care îl plătește pentru
aceasta campanie. De regulă, postacul își ascunde identitatea sau folosește una sau mai multe pseu-
donime în intenția de a nu fi dibuit. Finanțatorul campaniei de denigrare și dezinformare, ca și cam-
pania, în sine, par a friza absurdul, dar totul este gândit și aplicat după un scenariu, pe bani și în mod
constant. Ce este important este ca informația sau opinia să fie împroșcată cu noroi, iar credibilitatea
autorului să fie pusa la îndoială. Nu contează că aruncătorul cu noroi e anonim sau ascuns după o
poreclă; ce e important este că noi toţi avem tendința de a ne uita la orori, dintr-un soi de curiozitate
morbidă, iar profesioniștii știu asta, exploatând exact această curiozitate.
Trolul profesionist se confundă, practic, cu postacul.
Site-urile de socializare au mijloace de apărare și contra acestor troli profesioniști. Exista setări
prin care ei pot fi blocați și, chiar mai important, exista setări prin care ei pot fi reclamați ca abuzivi.
Odată intrați în zona “abuzivilor”, ei pot fi blocați erga omnes(2 pe site. Acești troli pot fi blocați ca
rasiști, iritanți (annoying), delincvenți ofensatori (personal offenders), periculoși pentru integritatea
psihică a copiilor, ca având un limbaj nepotrivit etc.
Dar exista și troli care, aparent, au un nume și, în mod bizar, nu par a servi unor patroni care să își
rezolve prin trolling afacerile privitoare la victimă. Începând cu 2010, când am dat startul proceselor
colective contra băncilor, până prin 2014, când deja câștigasem, practic, toate aceste procese, am avut
neplăcerea să descopăr niște indivizi care, aparent, aveau identitate și nume, și care nu făceau altceva
decât să critice, să înjure și să întoarcă pe dos tot ceea ce spuneam cu titlu de informație și să diabo-
lizeze tot ceea ce spuneam cu titlu de opinie. În paralel, acești indivizi ridicau în slăvi tot ceea ce
venea de la adversari, etalându-și ani de zile certitudinile din care rezulta că voi pierde procesele și
voi nenoroci oamenii care își puseseră încrederea în mine. Din acest motiv, am crezut multă vreme
că acești inși sunt niște simpli troli plătiți de adversari pentru a dezinforma și a stârni confuzie în
rândurile acelor consumatori care și-au luat curajul să își dea banca în judecată (din păcate, mulți au
renunțat pe parcurs sau, după caz, au semnat tranzacții umilitoare cu băncile; aceasta capitulare pre-
matură a fost, în fapt, rezultatul campaniei de trolling, căci campania mediatică a băncilor a fost un
eșec, așa cum lobby-știi oficiali ai băncilor, ei înșiși, au recunoscut de curând; din fericire pentru cei
mai mulți reclamanți, rămași în proces, procesele s-au finalizat favorabil lor, în proporție de 100%).
Mare mi-a fost mirarea să înțeleg, după 2014, când deja câștigasem aceste procese, în contra certitu-
dinilor contrare ale acelor troli, că indivizii își pun cenușă în cap, prin declarații (pe care eu nu le-am
cerut nicicând) din care rezulta că se înșelaseră în ce mă privește. În bucla asta au intrat și ziariști, din
păcate. Iar acum, în siajul rachetelor intercontinentale și al bateriilor de panzere aruncate de bancheri
în lupta contra legii dării în plată, numărul trolilor și postacilor asmuțiți asupra legilor favorabile
consumatorilor a crescut exponențial.
1) Nu hrăni trolii.
2) Față de toţi