Ierarhia Bisericii Greciei, care s-a întrunit în şedinţă ordinară pe 5-8 octombrie 2010, simte nevoia să se adreseze creştinilor săi, poporului lui Dumnezeu, dar şi fiecărui om bine intenţionat, pentru a vorbi pe limba adevărului şi a dragostei.
Zilele pe care le trăim sunt grele şi critice. Trecem ca ţară printr-o criză economică cumplită care creează multora nesiguranţă şi teamă. Nu ştim ce ne aşteaptă în ziua de mâine. Ţara noastră se pare că nu mai este liberă, ci în fapt este administrată de creditorii noştri. Ştim că mulţi dintre voi aşteptaţi de la Biserica ce vă păstoreşte să vorbească şi să ia poziţie asupra evenimentelor la care suntem martori.
Este adevărat că ceea ce se întâmplă în patria noastră este inedit şi cutremurător. Criza duhovnicească, socială şi economică merge mână în mână cu răsturnarea întregii firi. Este vorba de încercarea dezrădăcinării şi distrugerii temeiurilor multor tradiţii care până acum erau considerate de la sine înţelese pentru viaţa din spaţiul nostru. Din punct de vedere social se operează o răsturnare a datelor şi a drepturilor, desigur cu un argument evident: măsurile acestea le cer creditorii noştri. Declarăm de aceea că suntem o ţară sub ocupaţie şi că executăm poruncile conducătorilor-debitorilor noştri. Întrebarea care se naşte este dacă solicitărilor lor privesc doar chestiunile economice şi de asigurări sau vizează şi fizionomia duhovnicească şi culturală a patriei noastre.
În faţa acestei situaţii orice om raţional se întreabă: de ce nu am luat mai devreme toate aceste măsuri drastice, care astăzi sunt caracterizate drept necesare. De ce nu am schimbat la timpul lor toate aceste patogenii ale societăţii şi ale economiei pe care azi le realizăm în un mod brutal? Persoanele de pe scena politică din ţara noastră sunt, de decenii, aceiaşi. Cum au socotit atunci costul politic, ştiind că conduc ţara la catastrofă, iar azi ei se simt în siguranţă, pentru că acţionează de pe poziţia celor care dau porunci? Au loc răsturnări radicale pentru care altădată se revolta întreaga Grecie, iar azi ele se impun aproape fără împotriviri.
Criza noastră economică, în cuvinte foarte simple, se datorează diferenţei dintre producţie şi consum. Între ritmul lent al producţiei pe care îl atingem şi nivelul ridicat de viaţă cu care ne-am învăţat să trăim. Când ceea ce se consumă este mult mai mare decât ceea ce se produce, atunci balanţa economică înclină spre partea cheltuielilor. Ţara noastră, pentru a face faţă, este nevoită să se împrumute cu speranţa că balanţa perturbată se va reechilibra. Atunci când însă nu se întâmplă acest lucru şi debitorii cer returnarea împrumuturilor plus dobândă, se ajunge la criză şi la faliment. Criza economică care chinuie şi domină ţara noastră nu este însă decât vârful iceberg-ului. Este urmarea şi rodul unei alte crize, a celei duhovniceşti. Disproporţia dintre producţie şi consum prezintă însă nu doar o dimensiune economică, ci în primul rând este un fapt duhovnicesc. Este indiciul crizei duhovniceşti, care priveşte atât conducerea ţării, cât şi poporul. O conducere care nu a putut să aibă o atitudine responsabilă faţă de popor, care nu a putut sau nu a vrut să vorbească pe limba adevărului, care a promovat modele eronate, care a cultivat relaţiile clientelare, numai şi numai pentru că a avut ca scop deţinerea puterii. O conducere care în practică se vădeşte că a subminat interesele reale ale ţării şi ale poporului.
Şi pe de altă parte, un popor, adică noi, care ne-am purtat iresponsabil. Ne-am lăsat pradă bunăstării, îmbogăţirii facile şi traiului bun, ne-am dedat câştigului uşor şi înşelăciunii. Nu ne-am pus problema adevărului lucrurilor. Revendicarea arbitrară a drepturilor de către bresle şi grupuri sociale, cu o desăvârşită nepăsare faţă de coeziunea socială, au contribuit în mare măsură la situaţia de astăzi.
Esenţa crizei duhovniceşti este absenţa sensului vieţii şi încarcerarea omului în prezentul rectiliniu, adică în instinctul lui egoist. Un prezent fără viitor, fără perspectivă. Un prezent condamnat la plictis şi monotonie. Viaţa a devenit un interval de timp între două date, a naşterii şi a îngropării, cu un interval necunoscut între ele.
Într-o asemenea perspectivă, deşertăciunea se ia la întrecere cu iraţionalul şi lupta o câştigă totdeauna tragicul. Când te adresezi tinerilor şi îi întrebi: „de ce iei droguri, fiule?” şi îţi răspund: „spuneţi-mi dumneavoastră de ce să nu iau? Nu sper nimic, nu aştept nimic, singura mea bucurie este atunci când înfig injecţia şi călătoresc (în alte lumi)”; sau atunci când atragi atenţia unui tânăr că luând droguri va muri, iar el îţi răspunde cu un zâmbet tragic: „nu înţelegeţi că eu iau droguri, ca să trăiesc”, atunci înţelegi cât de incredibil de adevărate şi de potrivite în tragismul lor sunt cuvintele de mai sus. În loc deci de sens al vieţii noi am urmărit bunăstarea, traiul bun, puterea economică. Când însă nu există altă perspectivă de viaţă în afară de consum, când puterea economică şi demonstrarea ei ostentativă devine singurul mod al recunoaşterii sociale, atunci diferenţierea de restul lumii este singurul drum de viaţă, pentru că altfel,dacă nu eşti imoral, eşti prost. Aşa au gândit şi au făptuit mulţi, aşa am ajuns la diferenţierea şi de putere, dar şi de poziţie în poporul nostru. Întrebarea – dilema lui Dostoievski „libertate sau fericire?” o trăim în tot tragicul ei. Am ales bunăstarea contrafăcută şi am pierdut Libertatea persoanei noastre, am pierdut Libertatea ţării noastre. Astăzi omul în mod justificat tremură mai degrabă „oare nu cumva i se vor micşora veniturile?”, dar nu se nelinişteşte pentru deficienţele educaţiei care îi privesc pe copiii săi şi nu se îngrijorează de înjosirea persoanei umane. Aceasta deci este esenţa adevăratei crize şi sursa crizei economice pe care atât de nemilos o exploatează actualii „negustori de popoare”.
În Sinodul Ierarhiei, noi, părinţii voştri duhovniceşti, ne-am făcut autocritica, am dorit să ne confruntăm cu responsabilităţile noastre şi să cercetăm care este partea noastră de vină în prezenta criză. Ştim că uneori v-am mâhnit, v-am smintit chiar. Nu am reacţionat direct şi la momentul potrivit faţă de atitudini care v-au rănit. Negustorii distrugerii relaţiei dintre popor şi Biserica sa care îl păstoreşte au exploatat îndeajuns şi în mod pragmatic scandalurile fabricate şi au încercat să destrame încrederea dumneavoastră în Biserică.
Dorim să vă spunem că Biserica are antidotul consumului ca mod de viaţă şi acesta este asceza. Şi dacă consumul este sfârşitul, pentru că este o viaţă fără sens, asceza este drumul, pentru că conduce la o viaţă cu sens. Asceza nu este privarea de plăcere, ci îmbogăţirea vieţii cu sens. Este antrenamentul sportivului care îl conduce la competiţie şi la medalie, iar această medalie este viaţa care biruieşte moartea, viaţa care se îmbogăţeşte cu dragoste. Asceza este drumul libertăţii, împotriva sclaviei inutilului care astăzi ne înjoseşte.
Ne nelinişteşte situaţia Educaţiei noastre, pentru că sistemul educaţional actual se raportează la elev nu ca la o persoană, ci ca la un calculator electronic şi singurul lucru pe care îl face este să îl „încarce” cu materie, neinteresându-se de întreaga sa personalitate şi de aceea copiii noştri cu îndreptăţire se împotrivesc. De aceea suntem neliniştiţi în privinţa proiectului Noului Liceu care se pregăteşte. Manualele şcolare se scriu, într-adevăr, cu răspunderea guvernului, dar conţinutul lor îl vizează şi pe ultimul cetăţean grec, care aşteaptă de la Biserica sa să îi facă cunoscut cu putere şi glasul său smerit.
Înţelegem că toate parohiile noastre trebuie să devină spaţii ospitaliere pentru tinerii noştri, aşa cum sunt deja destule dintre ele, în care mulţi tineri găsesc refugiu în căutarea lor după sens şi speranţă.
Ştim că cereţi de la noi, păstorii voştri, o Biserică eroică, cu vigoare, care să aibă cuvânt profetic, cuvânt pentru tânărul contemporan, nu o Biserică secularizată, ci una sfinţită şi sfinţitoare, o Biserică liberă şi care să păstorească cu putere. O Biserică care nu se teme să ia poziţie faţă de sistemul viclean al acestei lumi, indiferent dacă împotrivirea conduce la prigoană şi martiriu.
Biserica este singurul organism care poate să stea nemijlocit alături de om şi să îl sprijine. Biserică însă suntem cu toţii şi aceasta este puterea noastră şi puterea ei. La unitatea dintre păstori şi popor ţintesc negustorii de popoare şi încearcă să o submineze. Ei ştiu că dacă vor „pierde” păstorul, cu uşurinţă se vor risipi oile şi le vor supune. Istoria ne învaţă că acolo unde Dumnezeu a fost luptat, scopul final era omul şi înjosirea lui. Întruparea lui Dumnezeu este cea mai mare recunoaştere a persoanei umane. Biserica nu se opune guvernării, ci acelora care exploatând guvernarea şi ascunzându-se în spatele puterii lucrează să vă priveze de speranţă. Aduceţi-vă aminte că pentru mulţi specialişti în economie, prezenta criză este fabricată, este o criză care urmăreşte controlul mondial de către puteri care nu sunt iubitoare de oameni.
Biserica lui Hristos are cuvânt pentru actuala situaţie, pentru că nu a încetat să fie şi trup al lumii, parte a istoriei. Nu poate să îngăduie nici nu fel de nedreptate, dar este datoare să arate disponibilitate pentru mărturisire şi martiriu. Ştim că oamenii de lângă noi suferă de foame, se află în sărăcie, se sufocă economic, deznădejdea de multe ori stăpâneşte inima lor. Cunoaştem acest lucru, pentru că prima lor oprire în căutarea speranţei este Biserica din zona lor, parohia lor. Scopul şi lupta noastră este ca fiecare parohie să devină centrul de unde activitatea pastorală a bisericii locale să îmbrăţişeze întreaga societate locală respectivă.
Decizia noastră este să creăm un observator al problemelor sociale cu scopul de a urmări îndeaproape şi de a preîntâmpina metodic problemele pe care le creează prezenta criză. Scopul nostru este să dezvoltăm lucrarea de asistenţă socială a fiecărei parohii, în aşa fel încât să nu mai existe nici măcar un om care să nu aibă o farfurie de mâncare. Cunoaşteţi şi dumneavoastră că în această privinţă Biserica realizează o lucrare uriaşă. Cunoaşteţi acest lucru, pentru că mulţi dintre dumneavoastră sprijiniţi voluntar acest efort al parohiei voastre şi îl susţineţi economic. Vă chemăm să staţi aproape fiecare de parohia voastră, ca să ne confruntăm împreună cu aceste momente grele.
Poporul nostru a trecut şi altă dată prin sărăcie şi foame, dar a îndurat şi a biruit, pentru că atunci avea perspective. Noi toţi putem să ajutăm pe unul şi unul pe mulţi. Dumnezeu nu ne-a dat duh de frică, ci de putere şi de dragoste. Cu acest duh, adunaţi-va în jurul marii noastre familii, Biserica, scoţând la iveală greşelile noastre, căutând sensul vieţii în dragoste, vom ieşi din acest ceas greu.
Ierarhia Bisericii Greciei
E uşor, nu-i aşa XYZ şi compania să zici, atunci când nu-ţi convine ce spune cineva că-i nebun, e uşor să înjuri şi să împroşti venin, dar infinit mai greu este să argumentezi logic ceva, să priveşti Adevărul în faţă, oricât ar fi El de dur….Primul popor european creştinat de apostoli este cel grec (Romani 2.10). Numai proştii fac abstracţie de religie şi-n acelaşi timp spun, ca nişte roboţei cu procesorul setat că în numele religiei ei luptă, ptr creştinism, dar dacă-i iei la întrebări fac exact pe dos în viaţa de zi cu zi, că de, credinţa-i mare. De acea suntem la momentul în care biserica oficială, nu creştinismul în sine, e o exponentă a satanei (Isaia 1.11-14, Numeri 19.11-13). Nu poţi pleca cu turma de oi prin junglă având ca păstor un om beat, drogat, curvar şi ticălos, căci cu prima ocazie va trăda turma. Nu poţi ieşi în fruntea poporului în vreme ce tu eşti un bogătan îngălat, un excroc, un curvar şi-un închinător la idoli care mai are şi tupeul să se numească om al lui Dumnezeu (Iuda 1.5), căci oamenii nu vor avea încredere să te urmeze cu adevărat. De aceea n-au nici grecii spor, căci aşazişii preoţi creştini, care sunt de fapt ortodocşi, adică drepţi (sic), pupă câte-o ciozvârtă de hoit şi spun dup-aia că asta ajută, e sfinţenie, când de fapt este Satan care sfidează viaţa eternă, adică pe Dumnezeu, este moartea care sfidează Viaţa, este răul care sfidează Binele (Numeri 19.11-14). De aceea legionarii noştri n-au spor, căci simbolul lor nu este creştinsmul, ci idolatria morţilor, ori nu poţi ridica o casă solidă dacă fundaţia e putredă, spartă, sfărâmicioasă. Şi culmea, ca circul şi paradoxul să fie mai puternic, patrioţii urlă cu câte-un os în nas că ptr creştinism şi ţară ei luptă; şi de fapt luptă ptr Satan şi iad… Cine ştie asta e vinovat peste măsură, cine nu cunoaşte mai poate fi iertat, deşi mai presus de toare este esenţa fiecărui individ în parte, esenţă dată de Lord şi care-l face, instinctiv, din plăcere şi conştiinţă proprie chiar şi prin incultură să-i fie scârbă de aceste necuraţenii aşazis creştine, dar de fapt satanice. Salvarea omului simplu, necunoscător rezidă din plăcerea lui ca indiferent de locul căruia îi aparţine prin naştere, din plăcere, din dragoste să nu ucidă, să nu preacurvească, să nu fure, să nu comită sperjur împotriva altora, să nu râvnească la nimic din ce-i al altuia. Căci unde mai e atunci sensul a ceea ce scrie Biblia, anume că singurul mijlocitor între om şi Dumnezeu e Hristos, căci Hristos e Această Cale a Dragostei? Cei mai legaţi dintre europeni de evrei sunt grecii, şi acest lucru se vede în chiar înfăţişarea lor. După evrei şi arabi, odată cu pervertirea creştinismului şi închinarea la idoli (IUDA 1.4) începută de evreii din sinagogile răspândite în tot bazinul mediteranean în cadrul Imperiului Roman, grecii au căpătat tot mai multă influenţă de-a lungul timpului. Ca şi evreii, grecii nu au o infrastructură deosebită, o industrie deosebită, şi totuşi au 14 salarii pe an, salarii mari, drepturi cât cuprinde şi pretenţii imperialiste aidoma semiţilor, aidoma “demnului” lor urmaş, Alexandru Macedon. Dacă ai mintea liberă nu poţi să nu vezi cum mass media face reclamă unui satrap, unui criminal şi jefuitor ca Macedon prezentându-l în culori măreţe şi mirobolante în vreme ce satrapi aidoma lui, gen Hitler sau Saddam sunt prezentaţi drept dictatori (ptr că erau cel puţin oficial împotriva masoneriei şi evreilor). Nu trebuie să luăm de-a gata tot ce ni se serveşte în media şi la şcoală, trebuie să avem curajul de-a gândi cu mintea noastră proprie, oricât de greu ni s-ar părea, folosind însă logica bazată pe obiectivitate, pe realitatea de care ne izbim chiar şi după mii de ani prin moştenirea prezentului. Grecul poate cotropi, căci este bine văzut de Organizaţie, şi atunci se comandă filme de propagandă pozitivă de la Hollywood şi compania, iar cine nu e bine văzut de masoni e dictator dacă face acelaşi lucru, gen Hitler şi compania… Trebuie să înţelegem că adevăratul creştin este omul cu o gândire liberă, proprie, nu egocentrică, nu infatuată, ci echilibrată, modestă, dar individuală, clădită pe propria conştientizare a lumii, a lui… Este o luptă în primul rând cu sineul propriu, apoi cu restul lumii, pe care însă nu ne putem baza în ce priveşte gândirea proprie (I IOAN 2.15). Fiind în majoritate protestanţi, americanii, nemţii, nordicii, englezii au societăţi mai echitabile, deşi nici ei nu respectă cum trebuie regulile creştine, însă sunt mult peste noi românii, grecii, italienii, spaniolii, în general societăţile unde catolicii şi ortodocşii sunt majoritari. Neavând principii solide, creştine, nu putem avea un scop unic, creştin, întârit pe principiul Dragostei care nu te lasă să faci altuia ce ţie nu-ţi place, şi atunci, fiind mânaţi de instinctele şi poftele noastre lumeşti, duntem aidoma leilor şi lupilor ce se muşcă între ei pe ciozvârta de hoit, ba mai rău, orgoliile de mărire şi îngâmfare ne fac să ne dăm în cap la propriu şi la figurat în fiece clipă, de am devenit o masă de vite ce se înghesuie la o sarma, la un mic şi-o bere, dar de la manifestări, de la acţiuni omogene şi unitar desfăşurate ptr a clădi ceva, ptr a obţine o societate echitabilă fugim care încotro… Nu avem păstori, nu avem preoţi, nu avem conducători drepţi şi de aceea suntem case fără fundaţie, pământ fără apă.
În acest context trebuie să vedem situaţia actuală a noastră, a românilor, a creştinilor, cine are mai multă sau mai puţină influenţă în cadrul Masoneriei, Fiara descrisă în Biblie: Locul1 evreii, locul 2 arabi, locurile 3 şi 4 sunt disputate între indieni şi greci. Uitaţi-vă la influenţa multinaţionalelor, finanţelor mondiale şi veţi găsi peste tot aceeaşi structură de conducere din cadrul celor aparţinând acestor 4 popoare, indiferent de naţionalitatea lor şi denumirile lor diferite luate ptr a-şi pierde urma în anumite zone de habitat. Aşadar, să vedem în altă lumină soarta bieţilor greci cărora şi noi românii trebuie acum să le plătim salariile şi pensiile. Doar ieri s-a dus Băse la germani să le ceară 1 miliard e euro. Credeţi că ptr români? Să fim serioşi…
Aaa, o fetiţă nazuroasă! Păpuşa, eşti obraznică. Ia cartea şi citeşte, lasă băieţii în pace, te dai la ei când creşti mare. Hai, fugi şi bea-ţi laptele…
Cristi, cred ca ai bagat prea mult in vena sau ai tras prea mult pe nas. Esti un monument de aberatii, baiatule! Cine/ce te-a prostit in halul asta? Religia, sint sigura.
Grecii au fost primi creştinaţi de evrei, şi tot ca evreii primii care au preluat metodele masonice de lepădare de Lord odată cu majoritara amestecare cu evreii. Din acest motiv sunt pe locul 3 în conducerea masoneriei şi din acest motiv, spre deosebire de noi românii sunt scutiţi de datorii şi primesc salarii uriaşe pe spinarea neamurilor, aidoma evreilor. Restul, chemarea bisericii ortodoxe la ordine, biserică închinătoare la idoli care nu văd, nu aud, nu merg, la cadavre şi alte spurcăciuni, sunt abureli aidoma bisericii noastre ortodoxe plină de îmbuibaţi lipsiţi de harul divin şi cu ifose de sfinţi, care au ajuns să sfinţească trupuri moarte aidoma celorlalţi satanişti, catolicii . Biblia arată fără echivoc asta (Numeri 19.13), iar Martin Luther s-a oripilat de asta şi a declarat pe bună dreptate că Papa îl reprezintă pe Satan, fiind anticreştin de facto. Moartea este venerată drept sfinţenie şi ca să fii sfânt trebuie să fii mort!!! Satanism, antidumnezeire pe faţă… sfidare a Dumnezeului Cel Viu în Veci şi a turmei Sale ce va trăi în veci.
1- Cine a tradus, in cateva locuri a scris „debitori” in loc de creditori. Dar in context se intelege fata de cine este vorba.
2- De fapt Biserica Ortodoxa a Greciei nu a dat o solutie. Chemarea oamenilor la biserica nu va schimba datele problemei,
3- Se pare ca TV-urile sunt mai tari ca biserica. Oare de ce ? Probabil a ramas cramponata in trecut. Tare imi este teama ca si la noi se cam intampla cam acelasi lucru, daca nu mai dihai. Vom trai(daca nu ne omoara astia pana atunci) si vom vedea
bokulenii au predat si arhivele ungurilor prin legea votata marti. aferim, vorba turcului.
trimiteti si la preamiluitul Daniel aceasta scrisoare… desi nu cred sa gaseasca vreun ecou… biserica romana a pierdut de mult reperele morale si fata de cea greaca are totusi scuza de a fi trecut prin comunism, dar poate or mai fi oameni cu har prin sinod…
caci prostimea, in afara televizorului, parca de preoti ar mai asculta…. si numarul inca conteaza….