Publicul-țintă de pe online nu stă să aprofundeze subiectele, trebuie să i se dea informația ”mură în gură”, din prima secundă, nu să se aștepte ca utilizatorul să se ducă plin de dorință de cunoaștere la nivelul 2 sau 3 ca să afle detalii.

Mai mult, chiar și unde mesajul era cît de cît vizibil, acesta se suprapunea pe niște mesaje propagate ani de zile în sens invers.

Adică, utilizatorul afla că a crescut economia, dar ”știa” deja că asta fie este o minciună – întrucît i s-a comunicat deja că ”este dezastru în țară”, fie a dus la creșterea prețurilor, chiar dacă în realitate nu era așa. 

Afla că PSD a crescut veniturile, dar, concret, i s-a inoculat în prealabil că a crescut prețul kg de cartofi!

Terenul era fertil, căci tefelistul nu a fost niciodată nevoit să își cumpere cartofi din piață, întîlnind doar cartoful de supermarket, din import, și nici ăla nu îi trebuia, pentru că la început îi gătise mama, iar ulterior s-a apucat să mănînce la restaurant.

Iar dacă acasă era fum și mirosea a ars, nu era sigur dacă ”iubi” prăjește cartofi pe care habar n-are cît a plătit, calcă o hăinuță din plastic cu fierul sau tocmai spală un aparat electrocasnic lăsat în priză.


 
 
 
 

Cînd înainte de alegeri am spus că cei care votează PNL și PMP votează, de fapt, Manfred Weber și Merkel – am avut dreptate! Cînd am spus că cei care votează USR+PLUS votează, de fapt, Macron și Verhofstadt – din nou, am avut dreptate! La fel cum cei care au votat cu PSD, au optat pentru Frans Timmermans. Ce să vezi, nu a fost vorba nici o secundă despre Dragnea! Iar acum, încep să se contureze taberele din Parlamentul European și cele mai mici șanse de a se afla la conducere o au popularii.

https://gandeste.org/wp-content/uploads/2019/06/60022645_2612715035424118_2737230404892229632_n-e1559638815120.jpg

Sigur, pentru spălățeii pe creier, e nevoie de un pic de gîndire (de care nu prea sînt capabili), dar ca să înțelegem cum a devenit Dragnea subiectul de campanie și nu migrația (pentru că migrația și islamul au fost capete de afiș ale europarlamentarelor!), să vedem ce se discută aici:

Pe scurt, aflăm că există ”ferme” destinate să producă spălați pe creier. Nu e tocmai o surpriză, după cum spuneam, singura surpriză este cum de PSD nu are nici măcar un ziar în 2019! Ceea ce nu pare să știe blonda de la televizor și pare-se nici interlocutorul, este că a promova reclame, fie și politice, nu reprezintă vreo ilegalitate! În schimb, da, prin intermediul mesajelor dirijate, se pot modifica atitudini și opinii. Numai că, fiecare cetățean trebuie să aibă grijă de propria sănătate mintală, nu este în sarcina nimănui nici să te cocoloșească, nici să îți livreze doar adevărul, mai ales în epoca ”post-adevărului”.

Dar, lucrurile nu s-au oprit aici! Au fost construite cu ajutorul boților identități fictive, ba mai mult, sistemul scana și identifica CNP-urile votanților! GDPR? Protecția datelor personale? Să fim serioși! Dar citiți detaliile – urmând linkul. Tot cu ajutorul boților se distrugea audiența anumitor știri și se făceau accesibile online cele ”de dreapta”. Nu a existat o astfel de firmă, ci un număr de firme care s-au ocupat cu așa ceva. Pe scurt, nu Putin manipulează alegerile! Și nici UDMR-ul!

Iar dincolo de fermele cibernetice, avem STS-ul despre care specialiștii în statistică spun că ar fi mînărit undeva între 5-15% din voturi.

Și PSD a utilizat astfel de metode! Numai că… fără cap. Toată lumea a văzut reclamele online  cu ”România merită mai mult” și, probabil, și-a zis: așa e, merită! Iar cu cu asta a și trecut mai departe, deranjat de reclamă. Peste 500 de milioane de afișări au fost plătite absolut inutil pe Google, Facebook, YouTube și Instagram, ca și pe aplicațiile mobile. Nimeni nu spune cîte veniri a înregistrat PSD pe landing-page-urile campaniilor derulate, dar probabil că cifrele sînt infime. Iar bounce-back-ul uriaș.

Există și o explicație!

Publicul-țintă de pe online nu stă să aprofundeze subiectele, trebuie să i se dea informația ”mură în gură”, din prima secundă, nu să se aștepte ca utilizatorul să se ducă plin de dorință de cunoaștere la nivelul 2 sau 3 ca să afle detalii. Mai mult, chiar și unde mesajul era cît de cît vizibil, acesta se suprapunea pe niște mesaje propagate ani de zile în sens invers. Adică, utilizatorul afla că a crescut economia, dar ”știa” deja că asta fie este o minciună – întrucît i s-a comunicat deja că ”este dezastru în țară”, fie a dus la creșterea prețurilor, chiar dacă în realitate nu era așa. Afla că PSD a crescut veniturile, dar, concret, i s-a inoculat în prealabil că a crescut prețul kilogramului de cartofi! Terenul era fertil, căci tefelistul nu a fost niciodată nevoit să își cumpere cartofi din piață, întîlnind doar cartoful de supermarket, din import, și nici ăla nu îi trebuia, pentru că la început îi gătise mama, iar ulterior s-a apucat să mănînce la restaurant. Iar dacă acasă era fum și mirosea a ars, nu era sigur dacă ”iubi” prăjește cartofi pe care habar n-are cît a plătit, calcă o hăinuță din plastic cu fierul sau tocmai spală un aparat electrocasnic lăsat în priză.

Boții și fermele de servere au generat cca. 100.000 de comentarii pro-PSD în fiecare zi. Cu alte cuvinte, PSD s-a bazat pe comentarii induse artificial, în loc să lase loc feedback-ului natural, organic, de la o persoană la alta. Comentariile sînt, deseori, mai importante decît mesajul în sine. Milioane de astfel de lucruri inutile au curs pe online, în timp ce adversarii PSD repetau în cor mantrele despre hoți, corupți, comuniști, penali, distrugerea țării, bucurîndu-se și de feed-back real. În clar: PSD și-a tăiat singur interacțiunea cu cetățeanul votant!

Nu în ultimul rînd, PSD s-a gîndit să vină cu cifre și cu mesaje pozitive în fața unui public analfabet în proporție de peste 40%. În schimb, competitorii lor au venit cu mesaje negative, comprehensibile, de tip subiect-predicat! De genul: Dragnea fură. Nu ai multe de judecat aici. Nu trebuie să compari cifre.

Dar să vorbim și despre ”servicii”! 

Distribuția votului întrece orice imaginație! Am văzut cît de bine au lucrat ”organele” distribuind voturi pentru UDMR. A rîs toată lumea și, desigur, nimeni nu s-a gîndit să ancheteze fraudele. Și folosesc pluralul pentru că e extrem de greu de crezut că aceste fraude s-ar fi făcut la urne, în secțiile de votare și că adevăratul beneficiar ar fi fost UDMR.

Probabil că acestora le-a priit gonflarea voturilor, dar puțin probabil ca un partid șters și aflat în moarte clinică precum PMP să fi reușit să strîngă o jumătate de milion de aderenți, iar un partid precum cel al lui Victor Ponta (să avem și noi faliții noștri) către 600.000!

În schimb, pînă ce USR+PLUS, dar și PNL creșteau ca Făt Frumos, PSD și ALDE se topeau văzînd cu ochii. Să revenim la cifre!

În Islanda, aflăm de la BEC, există o foarte vie și puternică grupare de români! Aici au votat fix 500 de persoane! Ca fapt divers, populația Islandei este mai mică decît populația Clujului, abia depășind 300.000. Păstrînd proporția votului, 9,38% în străinătate – conform BEC, avem o populație românească estimată la Reykjavík de 5.330 de români! Adică, 1,5% din populația Islandei!

https://gandeste.org/wp-content/uploads/2019/06/islanda-e1559638883713.jpg

Normal că românii din Islanda au votat covîrșitor USR-PLUS – 245 de voturi și PNL – 135 de voturi.

Doar 4 români din Islanda au votat cu UDMR, dar de 4 ori mai mulți cu Ponta! Cu PMP, în schimb, au votat 26, iar cu PSD 10 și tot 10 cu ALDE.

Și gîndiți-vă că am avut 441 de secții de votare în străinătate! Rămîn inexplicabile și cozile din străinătate, avînd în vedere că la o secție au votat în medie 800 de persoane. Devin, totuși, explicabile, dacă ne gîndim la solicitarea ulterioară ca votul să devină electronic. Abia atunci să te ții!

Dar, pentru că vorbim despre BEC, să subliniem și faptul că este imposibil să existe 18,26 milioane de persoane pe listele electorale, adică persoane trecute de 18 ani, care au drept de vot.

Potrivit INS avem un total de 22.214.995 populație, iar votanți 18,26 milioane, ceea ce înseamnă că minorii reprezintă 3,9 milioane! Ce facem cu vreo 4 milioane de votanți aflați în afara granițelor? Ajungem la peste 26 de milioane de români? Că mult mai probabil ar fi să scădem ”diaspora” din numărul celor aflați pe listele electorale, ceea ce ar însemna că populația adultă din țară este de 14,2 milioane, ceea ce ar fi mult mai credibil.

Potrivit Eurostat, însă, populația României este de 19.64 milioane! Diferența dintre cele două serii de date (interne și externe), este de 1,38 milioane de persoane.

La o adică, o plajă suficientă pentru a genera o bază de ”votanți” care pot schimba soarta alegerilor, nu la urne, ci la prelucrarea datelor. Prezența la vot, conform celor două surse – potrivit BEC a fost de 49,02%, iar potrivit Parlamentului European – de 51,1%. Avem 1,9% diferență! Nimica toată, doar o diferență de vreo 360.000 de voturi!

https://gandeste.org/wp-content/uploads/2019/06/table.-results-of-elections-to-the-european-parliament-in-2019-e1559638926143.jpg

Și, după atîtea vești bune, să vedem și cu ce ne-am ales! Cu o păruială pe cinste – în primul rînd. Uitînd de PSD, liberalii și USR+PLUS au început să se măcelărească între ei.

Dar și aici, există și alte explicații decît  apetența lor pentru a arunca cu rahat în ventilator. PNL și PMP au tras bățul mai scurt, fiind cu PPE în Parlamentul European.

PPE a reușit să strîngă cel mai mare număr de europarlamentari, numai că nimeni nu vrea să intre în coaliție cu ei! Mai ales cu Manfred Weber. Tîrziu de tot, se pare că pînă și Angela Merkel începe să priceapă dezastrul, căci pînă și coaliția care o ține la putere în Germania pare să se destrame.

În schimb, USR+PLUS s-au dus în tabăra lui Macron, care e susținut de Verhofstadt și, probabil, vor intra în coaliție cu socialiștii lui Timmermans. Cealaltă alternativă ar fi suveraniștii, deși asta pare o variantă mai puțin fezabilă. Pînă în toamnă, cînd lucrurile vor fi mai limpezi în zona Parlamentului European, nu sînt șanse ca PNL și USR+PLUS să iasă din logica de război. Ceea ce contează în clipa de față este cine va conduce Comisia Europeană, cîți comisari va reuși să impună și ce bani va administra.

Rămîne de văzut cum sau dacă acest conflict pe așa-zisa ”dreaptă” se va încheia. Chiar dacă în campania pentru Parlamentul European nu s-au discutat – în țară, principala problemă cu care globaliștii vin la atac înseamnă ”schimbări climatice”, tocmai pentru a arunca într-un con de umbră adevărata problemă europeană pe care vor să o eludeze: migrația și așa-zisul multiculturalism.

Chiar dacă dreapta ”eurosceptică” nu a cîștigat o majoritate în PE, este cît se poate de clar că ar putea deveni a treia forță politică a Europei, ba încă luînd în calcul dezosarea popularilor, am putea estima că ar putea deveni chiar a doua forță!

Dar, indiferent ce se va întîmpla în plan european, rămîne clar că PNL se află în cădere liberă, în timp ce europarlamentarii PSD au șanse mari să facă parte din coaliția cîștigătoare din fruntea Parlamentului European și să se regăsească alături de Cioloș și de Barna. Situație în care, Rareș Bogdan și Klaus Iohannis ar cam trebui să dispară din prim-planul politicii interne începînd cu această toamnă. Fericită coincidență, chiar avem prezidențiale!

https://gandeste.org/wp-content/uploads/2019/06/59930551_1190332207838301_2759800071485652992_n-e1559638961296.jpg

Să nu ne bucurăm prea tare! Macron are viziuni mai abjecte decît avea Nea Sciatică! În primul rînd, migrația nu se va opri, dimpotrivă! În al doilea rînd, atît Macron, cît și Timmermans, au o ”dragoste” aparte pentru Blocul estic din UE. Macron visează la o consolidare a eurozonei și a construirii unei Europe dezvoltate în jurul Franței, cu o periferie exploatată și sărăcită. 

Pe urmă, și-ar dori o extindere pe vechile structuri coloniale, africane, și angajarea unui război economic cu Statele Unite și cu China. 

Și rămîne de văzut dacă doar economic!

Macron își dorește o armată europeană puternică, dincolo de faptul că Franța este deja o putere nucleară, iar asta costă bani foarte mulți. Dacă aruncăm cîte o privire prin Franța, măcar sîmbăta, cînd ”vestele galbene” protestează, și o fac de 30 de săptămîni, ne putem face o impresie despre cîte parale dă Macron pe simplul cetățean.

Nu vă simțiți binecuvîntați că băieții lui Barna și Cioloș ne duc în acea direcție?

Autor: Ambrus Bela

Sursa: Samizdatul