CD
549 aprobate

denitsoc@gmail.com
75.57.36.95

 

Textul este tradus din “Epoch Times” ca sa nu se spuna asa cum o face domnul Sorin ca sunt biased si citez sau traduc doar din surse partinice respectiv alternavive, din afara mass-mediei.
Uneori chiar si jurnale ca Epoch Times trebuie sa se apropie de adevar ca sa mai castige increderea cititorilor. Evident ca aceasta apropiere de adevar este timida si discreta astfel incat sa nu creeze valuri prea mari.
Citesc stirile din ambele parti ale baricadei si nu ma las pacalit de mass-media, am scoala perioadei socialiste si pot depista propaganda de la primele fraze si pe dealta parte am invatat sa sa citesc printre randuri. Am mai tradus azi si un articol din jurnalul ultraconservator “American Interest”, caci articolele care vin sa relateze situatia reala sau imultit in fata adevarului prea evident. Bineinteles ca neimplinirile strategiei hegemoniste se intampla tot din cauza railor, Rusia si China, tari care nu vor sa se supuna regulilor impuse de clubul marilor puteri.

STRATEGIA LUI BIDEN DE A IMPINGE DESCURAJAREA NUCLEARĂ DINCOLO DE UTILITATEA SA: SPUN EXPERȚII
de Andrew Thornebrooke

Potrivit mai multor experți, politicile nucleare și bugetul administrației Biden sunt prea ambigue sau sunt prea extinse pentru a oferi tipul de descurajare a conflictelor care se așteaptă de la ele.
„Cum veți stăpâni Rusia și China?” a spus Harlan Ullman, consilier senior la Atlantic Council, un think tank din Washington. „Declarațiile de politică nu vă spun. Sunt doar aspiraționale.”

Comentariile lui Ullman au făcut referire la puținele declarații făcute de administrația Biden despre Strategia de Apărare Națională (NDS) și Strategia de Securitate Națională (NSS), dintre care niciuna nu a fost publicată în formă neclasificată și care au fost în mare parte construite pe informații clasificate si neverificabile.

El a menționat, de asemenea, că este puțin probabil ca Pentagonul să realizeze eforturi de modernizare strategică la scară largă, având în vedere faptul că națiunea avea o datorie record de 30 de trilioane de dolari și se confrunta cu o presiune economică imensă din cauza inflației record de 40 de ani.
În plus, Ullman a spus că conceptul administrației de descurajare nucleară a fost împins dincolo de limitele sale și s-ar dovedi un călcâi al lui Ahile în strategia administrației, dacă nu se depune mai multă muncă pentru a îmbunătăți în mod credibil forțele non-nucleare sau „convenționale” ale națiunii.

„Cum veți descuraja Rusia și China și de la ce?” spuse Ullman. „Descurajarea nucleară a fost extinsă cu mult peste utilitatea sa. Va preveni un război mondial major, dar să nu credem că poate face multe alte lucruri.”
Ullman a transmis comentariile pe fondul unei serii de discuții despre natura marii strategii a administrației Biden la Brookings Institution, un think tank de politici publice.

Discuțiile au coincis cu o serie de audieri ale Congresului din ultima săptămână, care au examinat bugetul de apărare propus de administrație pentru exercițiul financiar ‘23 și rolul NDS și NSS în ghidarea bugetului respectiv.
Parlamentarii republicani au criticat bugetul ca fiind o reducere reală a cheltuielilor militare, dat fiind că bugetul alocă doar o rată a inflației de 2,2% în loc de 8,5% efectiv, precum și pentru că au propus reducerea numărului de nave și aeronave din armată pe fondul tensiunilor tot mai mari. între Statele Unite, China și Rusia.

Senatorul Susan Collins (R-Maine) a spus că bugetul propus ar pune Statele Unite în „risc real”. Rep. Mike Rogers (R-Ala.), între timp, a spus că bugetul nu a îndeplinit nevoile strategiei proprii a președintelui Joe Biden.

La evenimentul Brookings, un alt expert a pus sub semnul întrebării eficacitatea NDS și NSS pentru a susține ideea că simpla putere de foc nucleară ar putea descuraja adversarii să se implice în comportamente nedorite, mai ales având în vedere eșecul recent al unei astfel de strategii în prevenirea invadării Ucrainei de către Rusia. .

„Atât [NDS, cât și NSS] au văzut și continuă să vadă China drept principala amenințare la adresa securității SUA”, a spus Melanie Sisson, coleg la Brookings. „NDS, în special, definește rolul armatei în asigurarea securității americane astăzi și în această nouă perioadă de competiție, fiind pregătit să lupte și să câștige un război cu China.”
„[Dar] Nu putem presupune că a putea câștiga un război cu China va crea o descurajare generală, [sau] că va descuraja China nu doar să înceapă un război, ci și să se comporte rău în alte moduri”, a adăugat Sisson. .

La fel ca Ullman, Sisson credea că administrația a făcut o greșeală crezând că ar putea descuraja China în mod credibil doar prin stabilirea unor capacități care ar putea câștiga un război ipotetic. Ca atare, ea a spus că Pentagonul ar trebui să facă mai mult pentru a-și ilustra strategia de „descurajare integrată” în acțiune, spre deosebire de a-și exprima sensul în cuvinte la modă și sloganuri.

„Descurajarea nu este un lucru pe care cineva îl are”, a spus Sisson. „Este un efect pe care îl putem produce. Este rezultatul unei strategii.”
„Îmi doresc foarte mult să aflu mai multe despre ce înseamnă administrația prin „descurajare integrată” și nu vreau doar sloganul autocolant despre „vom lucra în toate domeniile”, a adăugat Sisson.

În acest scop, Sisson a spus că administrația ar putea oferi o valoare reală prin implicarea în inițiative specifice menite să limiteze potențialul unui conflict catastrofal cu China, cum ar fi angajarea în discuții cu conducerea chineză pentru a ajunge la un acord pentru a elimina sistemele nucleare de comandă și control tabel pentru atacuri cibernetice.

Este din ce în ce mai probabil ca astfel de eforturi să fie considerate necesare, pe măsură ce relațiile dintre Statele Unite și China continuă să atingă minimele istorice, pe fondul tensiunilor legate de comerț, furtul de proprietate intelectuală, invazia Rusiei în Ucraina și independența de facto a Taiwanului.
Pe măsură ce tensiunile au crescut, Partidul Comunist Chinez (PCC) a continuat expansiunea și modernizarea istorică a arsenalului său nuclear, punând un nou accent pe capacitatea stocului nuclear învechit al Statelor Unite.

Secretarul Forțelor Aeriene Frank Kendall a spus că scopul final al Chinei în construirea unui astfel de arsenal a fost să dezvolte o armată capabilă să ejecteze Statele Unite din Pacificul de Vest și că regimul urmărește în mod deliberat tehnologii militare capabile să submineze sau să ocolească în alt mod sistemele de apărare ale SUA.

Testarea unei arme hipersonice de către armata chineză în iulie a fost un astfel de exemplu al acestui efort în practică, a spus el, iar cel puțin un alt oficial american a spus că Statele Unite nu se pot apăra împotriva unei astfel de tehnologii.
Tensiunile au evidențiat, de asemenea, disparitatea aparentă în creșterea dintre armatele americane și cele chineze și i-au determinat pe unii experți să se întrebe dacă Statele Unite au de fapt o strategie în vigoare pentru un potențial conflict cu regimul comunist al Chinei din Taiwan.

În acest scop, reprezentantul Ann Wagner (R-Mo.) a declarat în aprilie că Statele Unite „cedează efectiv Indo-Pacificul” Chinei.
În mod similar, comentariile aduse de adm. Charles Richard, actualul comandant al arsenalului nuclear al Statelor Unite, în timpul unei audieri a Subcomisiei Forțelor Strategice din Senat din 4 mai, au sugerat că conducerea militară a SUA nu este sigură cu privire la traiectoria exactă a capabilităților militare chineze.

„Nu știm unde va ajunge China în ceea ce privește capacitățile și capacitatea”, a spus Richard.
Richard a remarcat, de asemenea, că China se afla în procesul unei „erupții strategice” care ar provoca ordinea mondială și că Statele Unite ar trebui să urmărească cu fermitate „depășirea competitivă” sau o superioritate copleșitoare în vigoare, pentru a descuraja PCC de la expansionism sau de altă natură. comportamente agresive.

Misiunea a devenit și mai complexă, a spus el, de parteneriatul din ce în ce mai adânc dintre PCC și Kremlin, care a plasat Statele Unite în poziția fără precedent de a avea nevoie să descurajeze simultan doi adversari nucleari aproape de egalitate.

„Ne confruntăm chiar acum cu o dinamică de descurajare a crizelor, pe care am văzut-o doar de câteva ori în istoria națiunii noastre”, a spus Richard.
Richard a mai adăugat că PCC „va folosi probabil constrângerea nucleară în avantajul lor în viitor”, datorită observațiilor sale despre succesul Rusiei în prevenirea interferenței occidentale în invadarea Ucrainei prin amenințarea cu acțiuni nucleare.

Comentariile au reflectat comentarii similare ale experților că arsenalul nuclear în creștere al Chinei ar putea fi ușor utilizat pentru a acoperi o agresiune mai convențională, permițând Chinei să intimideze în mod eficient Statele Unite de la a nu interfera în orice activități expansioniste, cum ar fi o invazie a Taiwanului, despre care Richard a spus. PCC a planificat să le realizeze până în 2027.

Caitlin Talmadge, un coleg la Brookings, a spus că Statele Unite ar trebui să dezvolte o „modalitate mai coerentă” de a folosi mijloace non-nucleare pentru a obține descurajarea în toate domeniile, acum că China dezvoltă suficientă putere nucleară pentru a contracara nuclearul forte al Statelor Unite.. În acest scop, ea a spus că nuclearul va continua totuși să coloreze strategia militară și diplomatică.
„Ne-am întors în lumea în care armele nucleare aruncă de fapt o umbră asupra conflictelor convenționale și subconvenționale.” spuse Talmadge.

În ciuda acestui fapt, a existat o mică transformare în politica sau strategia nucleară a SUA în ultimul deceniu și jumătate, conform lui Robert Einhorn, un coleg senior la Brookings, care a spus că, cu excepția unor informații clasificate necunoscute, a existat o continuitate largă în politica nucleară. prin administrațiile Obama, Trump și Biden.
„Președintele Obama a respins o politică de interzicere a primei utilizări și a insistat să păstreze opțiunea de a folosi arme nucleare ca răspuns la agresiunea non-nucleară”, a spus Einhorn. „Trump a făcut același lucru, iar Biden va face același lucru în [evaluarea posturii nucleare]”

Ca atare, Einhorn a spus că publicul american s-ar putea aștepta probabil la o abordare medie a modernizării nucleare care nici să modernizeze excesiv și nici să nu micșoreze arsenalul de arme strategice al Statelor Unite. Această abordare, a spus el, va ține cont de faptul că administrația este puțin probabil să găsească sprijin pentru extinderea capacităților nucleare americane, având în vedere preocupările fiscale actuale și riscul declanșării unei curse înarmărilor și mai costisitoare.
De asemenea, a spus el, există puține șanse ca administrația să nu urmărească unele eforturi de modernizare, având în vedere mediul bogat în amenințări cu care se confruntă națiunea.
„Având în vedere mediul strategic foarte amenințător de astăzi, cu amenințări tot mai mari din partea Rusiei, Chinei și Coreei de Nord, nu cred că va exista mult sprijin pentru limitarea capabilităților și opțiunilor nucleare ale SUA”, a spus Einhorn.

Sursa: https://www.theepochtimes.com/biden-strategy-pushing-us-nuclear-deterrence-beyond-its-usefulness-experts_4448087.html?utm_source=uschinanoe&utm_campaign=uschina-2022-05-06&utm_medium=email&est=heubcDKNcOUe30tHwpX2rLehPEPEx117XJk%2BM%2FElXxPGnTnnJI00rAR%2BEZSB8Zk%3D

Traducerea: CD