Dacă mi s-ar cere să definesc printr-un singur termen starea societăţii româneşti de azi aş spune fără să ezit: disperarea.
Dovada că diagnosticul e corect o constituie faptul că el se regăseşte la ambele nivele ale societăţii, atât la elită cât şi la omul de rând.
Când spun „elită” am în vedere, desigur, nu falsa elită, cea care s-a autoproclamat astfel, ci elita reală, oamenii de adevărată valoare, cei ce nu-şi consumă valoarea în interes propriu (deci meschin, situaţie care anulează din start valoarea), cei ce se simt legaţi organic de poporul lor pentru binele căruia sunt hotărâţi să dea tot ce pot – şi pot mult, fiind valori autentice. E drept că aceştia sunt aproape sau chiar total necunoscuţi, ei neapărând la televizor, lor neorganizându-li-se întâlniri cu publicul, cărţile lor, atunci când reuşesc, cu greu, cu sacrificii chiar, să apară, fiind marginalizate, ferite de ochii cititorului condamnat să citească doar ceea ce i s-a programat să afle.
Când spun „omul de rând” am în vedere funcţionarul mereu terorizat de teama că va fi „disponibilizat” (pseudonimul fardat al crudei dări afară, lăsării pe drumuri), părintele cu copii la şcoală, într-un învăţământ ale cărui nesfârşite „reforme” se fac vizibil în vederea destructurării lui, bolnavul (şi cine e perfect sănătos?) care nu poate ajunge, nu la Viena, unde unii îşi tratează guturaiul, ci în orăşelul în care, de altfel, nici nu mai are ce căuta pentru că, prin „reforma sănătăţii”, spitalul a fost desfiinţat.
Ceea ce domină azi cu autoritate şi elita şi mulţimea este disperarea. Nimeni, nici de jos, nici de sus (adică de pe margine, de acolo de unde elita reală a fost plasată), nu mai vede o cale de ieşire.
Şi cele mai corecte calcule acolo duc: descreşterea demografică, distrugerea planificată a economiei, acuta criză morală, corupţia generalizată (în curând poporul român va fi o minoritate, majoritatea lui aflându-se în puşcării), cedarea pe nimic (adică pe şpăgi uriaşe) a bogăţiilor subsolului, fracturarea scoarţei terestre şi otrăvirea mediului etc. etc.
Cum să nu fii disperat?
Trebuie să fii inconştient ca să mai ai o speranţă.
E clar ca lumina zilei că poporul român este condamnat pieirii.
Deşi…
Personal, şi garantez că nu sunt câtuşi de puţin inconştient, am nu o speranţă, ci o certitudine: poporul român nu are cum să piară.
Convingerea geţilor că sunt nemuritori este interpretată de toţi exegeţii drept credinţa lor, asemenea celei creştine, în nemurirea sufletului.
Eu sunt sigur că geţii prin aceasta înţelegeau şi altceva. Ei ştiau că, la nivelul individual, fizic sunt muritori ca toţi oamenii, dar ca etnie erau convinşi că sunt nemuritori. Iar istoria a dovedit-o cu vârf şi îndesat. Geţii nu au pierit sub ocupaţia romană. Nu au pierit nici în acel mileniu, pentru cercetători obscur, pentru ei infernal, al năvălirilor neîntrerupte. Nu au pierit nici în mileniul următor, sub jugul imperiilor, otoman, ţarist şi habsburgic, mai perfecţionate dar cu nimic mai blânde decât năvălirile barbare. Nu au pierit nici în cele două conflagraţii ale căror obiective îl cuprindeau şi pe acela al dispariţiei naţiei române.
Nici noua ofensivă împotriva românilor, oricât s-ar sofistica, nu poate ajunge până în acel punct mistic din care românii să piară.
De ce?
Simplu: geţii sunt nemuritori!
Nota redacției: Textul de mai sus, luat de pe site, aparține Anonimului Transilvan, unul dintre cei mai avizați susținători ai tezei clasice privind romanizarea Daciei, a dacilor, deloc sinonimă cu extincția geților! Domnia sa a afirmat de mai multe ori pe acest site că romanitatea limbii noastre merge pereche cu caracterul dominant geto-dacic al etnogenezei noastre, în sensul că dpdv bologic, genetic, componenta din substratul dacic este dominantă și definitorie! Suntem daci, daci romanizați! Ce înseamnă că suntem romanizați? La nivelul moștenirii biologice, genetice, rămâne de stabilit ponderea acestei componente romanice, latine, deloc neînsemnată. La nivel lingvistic ea este dominantă, limba română este o limbă romanică, probabil cea mai apropiată de latină, latina populară, se bine înțelege. Pentru detalii, a se citi intervențiile anterioare ale celor doi mari anonimi, transilvan și basarabean!
Dumnezeu să-i înzilească pe amândoi!
de pierit poate nu va pieri , dar nici trai nu va mai fi acela ce ni-l pregatesc actualii conducatori ce se afla la cheremul intereselor straine. daca sub fanarioti, otomani habsburgi sau chiar sub influienta ruseasca se mai gaseau romani care sa lupte caci mai aveau o speranta…in zilele noastre mai se opune cineva orinduirii dictate de afara? Ne distrugem intreprinderile(cate au mai ramas), abandonam agricultura , resursele naturale le DONAM firmelor straine, devenim ,cu buna stiinta, piata de desfacere pentru produsele de proasta calitate din vest si pentru toate astea nu raspunde nimeni si nici nu se iese in strada la proteste, asa cum o fac unii dirijati de Johanis, sau de Dragnea, fiecare pentru propriul interes. Pentru interesul comun, al „prostimii ” de rand nu protesteaza nimeni, deci care mai e speranta acestui neam???
… Nu va pieri nimeni ! Am răspund deja d-lui AT la topicul în care d-lui a intervenit…
Privind demografia României, deși unii dintre colegii de aici țin să ne reamintească dura realitate prin statistici deprimante (trebuia adăugat și procentul mare de abandonuri și trafic de copii), situația demografica trecând într-adevăr printr-un pasaj negativ, vreau să dirijez atenția spre faptul că această situație este temporară numai, și o rezultantă (firească) a stilului de viața pe care l-am acceptat de voie de nevoie…
O țară cu lideri devotați națiunii se poate organiza eficace – în funcție de propria-i populație și procentul de alogeni, condiția fiind, repet, urmărirea intereselor națiunii – e departe de a fi cazul…
De-am fi fost mai mulți, mai mulți am fi suferit… poate asta e voia Domnului…
Problema demografică se înregistrează peste tot în lume cu diferențele aferente, însă dacă occidentul a căzut pradă vieții moderne și « responsabilităților »(sic) carierei profesionale, motiv pentru care creșterea copiilor a devenit o corvoadă, în țările sărace din Africa în special, vaccinurile, războaiele perpetue și genocidurile aduc aceleași rezultate.
Problema e (cvasi)globală deci – cei ce fac mare tărăboi cu „invazia arabilor în Europa” sunt niște mincinoși, cu interese ascunse – soluția va fi deci pe măsură…
În concluzie, chiar dacă numărul are importanța lui, calitatea individului este factorul primordial vis-a-vis de orice problemă… să ne îndreptăm spre asta !
Foarte corect!
@ Diogene
Tetul dvs. e o magistrala cap coadă ori nu ştiţi despre ce vorbiţi.
Daca am ajuns sa ne punem aceasta intrebare , inseamna ca atmosfera politica este incarcata de semne care ne indreptatesc sa ne punem aceasta intrebare .Bun deci cine si cum ne organizeaza pieirea sau exterminarea ? Pai cum cine , propriul nostru guvern !…………de la comunism sa hotarit trecerea la statul corporatist. Ce inseamna asta . In cartea sa,Inside Europe editata in 1938, analistul politic ,John Gunther ,prin anii 1930 ne spune la pagina 295 , ca un politician englez ,Sir Stafford Crips , afirma ca „statul corporatist este metoda prin care li se da kapitalistilor putere COMPLETA (complete power) …..cu care sclavizeze lucratorii .In engleza suna asa ..”His definition of the corporate state is interesting : ” A method by which complete power is given to the capitalist …….and which will enable him to enslva the workers …Acum trebuie stim ca capitalist nu este cel care cistiga banii prin munca sau comert capitalul , ci cel care il emite ,din nimic , sau mai precis cel care care creeaza bani din propria lui forta militara .Deci Rothschild este capitalist cu toata gasca lui de bancheri . Noi nu sintem capitalisti ci lucratori ,muncind prntru capital nu creindu-l din imaginatia noastra . Deci soarta noastra , dupa opinia lor ,a fost descrisa mai sus ………… .Totusi sa speram ca noi romanii avem inteligenta si capacitatea de a dejuca planurile lor malefice si nu vom accepta sa ne indocrineze cu balivernele lor referitoare la ” democratia europena „.Dar nu cred ca prin educatia crestin iudaica ,care nu face decit sa inmoaie si dezorienteze poporul roman si mai tare ,asteptind la miracole care nu vin niciodata , putem reusi sa ne luam tara inapoi ,ci prin spiritul dacic de libertate , care ne intabuleaza drept stapini naturali ai acestei tari si nu colonisti romani subiecti ai puterii romane ,UE .
Sint de acord cu dumneavoastra pana la afirmatia:”Dar nu cred ca prin educatia crestin iudaica ,care nu face decit sa inmoaie si dezorienteze poporul roman si mai tare ,asteptind la miracole care nu vin niciodata”.
Crestinismul ortodox dezorienteaza poporul. Dimpotriva, domnule drag! Crestinismul ortodox „inmoaie” poporul. Va rog, fiti cu bagare de seama ce sustineti. Pai, domnule, o adevarate barbatie se poate dobandi mai ales in cadrul ortodoxiei. Exista un numar nesfarsit de adevarati, reali, eroi ai Neamului, intariti prin credinta ortodoxa. Inafara acestei credinte, poate nu ar mai fi fost ce sint si vor fi in veci.
Doar cateva exemple:
+ Legiunea Arhanghelul Mihail;
+ Sfintii inchisorilor. Cititi despre marturiile lor de credinta. Aflati ce ia intarit in inchirori, in mine, in Delta, in Balta Ialomitei, La canal…?
Dintre acesti Sfinti, fie’mi ingaduit sa’i pomenesc pe Parintele Justin Parvu, pe Parintele Arsenie Papacioc, Parintele Benedict Ghius, Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa, Parintele Ilie Lacatusu, Parintele Dimitrie Bejan si, Doamne lumineaza’ne, lista Eroilor este atat de lunga, atat de lunga…! Si ce Barbati! Ce eroi!
+ Domnitori precum Mircea Cel Batran, Mihai Viteazul, Stefan cel Mare, Constantin Brancoveanu… Au luptat nu numai cu sabia ci si cu crucea, mai ales cu crucea in cealalta mana.
Slava Domnului si vesnica recunostinta Eroilor Neamului, exemple de eroism ce au ca suport credinta ortodoxa sint nesfarsit de multe.
Ori la ce fel de eroi va ganditi dumneavoastra. Poate la parodia contemporana cand eroi sint numiti fel de fel de sportivi, multi din ei eroi fabricati pe bani jenent de multi. Penibil!
„Crotonieni! Nu dati atletilor titlul de eroi.”
Pitagora-Legile morale si politice 1276.
Maternitati mai pustii, cumatrii mai putine
Oficial, 2013 este anul cu cele mai putine nasteri de cand exista Romania ca stat modern! Estimarile noastre indica ca acest record nefericit va fi doborat in 2014! Numarul nasterilor va cobori pentru al patrulea an consecutiv sub pragul de 200.000!
Din 3 gravide care vor trece pragul maternitatii, 2 vor naste si 1 va avorta:
1 nastere la fiecare 2 minute 40 secunde
1 avort la fiecare 5 minute 15 secunde
Din 100 de femei care vor naste, una isi va inmormanta copilul inainte ca micutul sa implineasca 1 an. Singurele vesti bune sunt ca atat intreruperile de sarcina cat si mortalitatea infantila isi vor continua evolutia descendenta si in 2014, cand vor atinge, probabil, minimele istorice din ultimul sfert de veac (sub 2000 de decese la copii sub 1 an si putin sub 100.000 de avorturi inregistrate). Cifre incurajatoare pentru noi, insa de neconceput pentru oricare alt membru al UE!
Doua inmormantari si-o nunta
Daca e un lucru pe lumea asta pe care romanii se pricep a-l face bine si cu temei, acela e sa moara mai repede decat se nasc. Sa moara si sa-si numere mortii. Anul asta vor fi in jur de un sfert de milion de inmormantari si de 2 ori mai putine nunti. Iata cum se va rade si plange, bucura si ofta, juca si jeli in Romania anului 2014:
1 inmormantare la fiecare 2 minute
1 nunta la fiecare 4 minute 15 secunde
1 divort la fiecare 15 minute 45 secunde
4 din 5 cosciuge vor fi ale unor romani rapusi de cancer, infarct sau accident vascular cerebral:
bolile cardiovasculare vor omori 1 roman la fiecare 3 minute 20 secunde
cancerul va omori 1 roman la fiecare 10 minute 25 secunde
1 copil va muri la fiecare 2 ore 30 minute
2014 va fi al 22-lea an consecutiv de declin populational. Un recul absurd, la prima vedere, in conditiile in care romanii ultimelor 2 decenii n-a avut parte nici de razboi sau foamete, nici de tulburari sociale violente sau calamitati naturale de proportii. Au avut in schimb dreptul sa procreeze dupa bunul plac – adica din ce in ce mai rar – si sa emigreze dupa pofta inimii, mai intai in Italia si in Spania si de ieri, fara restrictii, si in Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Irlanda si alti membri UE dragi compatriotilor nostri. Era si vremea, pentru ca nici in Spania, nici in Italia, nu mai e loc de atatia romani si basarabeni cu pasaport romanesc*…
http://demograffiti.wordpress.com/2014/01/02/pumnul-de-bune-si-sacul-de-rele-viata-la-romani-in-2014/
Subiectul ar fi trebuit sa declanşeze soluţii nu puzderie de peroraţii reflexive la care românii sunt aşi. De 25 de ani nimeni nu mai face nimic. România nu se construieste este într- o accelerată deconstrucţie.Si aici nu e vorba doar de planul material,economic. Elite reale nu prea mai sunt. E o amăgire povestea cu elitele. Toate mediile sunt pline de veleitari si oportunişti.a dispărut pâna si cultul elitei şi al muncii. E greu sa mai găseşti profesionişti sadea in orice domenii. Totul s a deprofesionalizat. Iar poporul român i a ajutat pe autorii inginieriei sociale sa- i sape groapa. In cel mai evident mod poporul român nu face absolut nimic in afară de lamentaţii şi …speranţe. Ori in atare condiţii si elitele intunericului intensifică decimarea mioritică. Comparaţiile cu rezistenţa lui in istorie sunt păguboase si inselatoare dacă nu chiar total inutile deoarece tiparele sociale si factorii de supravietuire sunt cu totul diferiţi.nici oamenii nu mai sunt cei din alte vremuri si rezistenţa lor biologică mult mai slabă. Moral o ţară cu bărbaţi defazati total nu are cum sa nu piară.bărbaţi fără intuiţie si simţ istoric. O ţară cu femei care au ucis vreo 20 de milioane de vieţi prin avorturi si la care curvia e mod de viaţa. Familia? Care familie? 75% din familii sunt sparte de divorţuri. Deci de unde unitate si coeziune? Cu aceste date nici bunul Dumnezeu nu are cum sa agreeze un popor. Care credinţă? Si apoi frica e un mare păcat. Iar poporul nu da deloc dovadă de curaj. Nici măcar ce ar putea sa facă nu face. Sa se opună răului sa arate a ii pasă de soarta lui. Asa ceva nici vorbă sa vezi. Deci matematic cu aceste date exctinctia e doar o problemă de timp si moarte lentă. Doar dacă se îndură Dumnezei si ……
Sunteti putin confuza…”Elitele reale nu prea mai sunt […]toate mediile sunt pline de veleitari si oportunisti”.
Pai, simplul fapt ca aceste lucruri se discuta, se incearca punerea unui diagnostic precis si gasirea unui tratament, inseamna ca elitele exista. Cele adevarate, cele pentru care bunastarea comunitatii conteaza dincolo de propriul interes imediat.
Apoi, veleitari si oportunisti au fost, sunt, si vor mai fi, tot timpul. Este in natura lucrurilor ca o mediocritate sa gaseasca alte criterii decat cele strict obiective pentru a obtine o pozitie mai avantajoasa si la care valoarea sa intrinseca nu i-ar da voie vreodata sa aspire. Nu existenta lor e problema, ci largile brese care li se fac in corpul social, de catre gestionarii actuali ai societatii, constituie problema reala. N-ar strica sa va intrebati si de ce se creeaza acest sistem de promovare…Iar daca nu sunteti multumita cu raspunsul gasit, gasiti pe acest site destule indicii. Si de aici rezulta si dificultatea de a gasi profesionisti seriosi, nu pentru ca nu exista, ci pentru ca nu numai ca nu sunt promovati, dar sunt si exclusi, atunci cand incearca sa actioneze prea evident de o maniera profesionista. Bref, suntem o tara sub ocupatie, care trebuie despaducheata!
Nu va grabiti cu certitudinile. Apropos de elite, intrebati-l pe dl. prof. Coja, cam despre ce „elite” mai poate fi vorba la Universitatea Bucuresti pe care o cunoaste foarte bine pe dinauntru. peste 80 la suta din cadre sunt aliniate corectitudinii politice, sunt fiice, amante, nepoate, fii, rude, sotii de „oameni de afaceri” o fauna de toata isprava, clanuri de familie Mihaela Miroiu, Pieleanu- Vlasceanu, Alfred si Sorina Bulai, Adrian Cioroianu, Valentin Stan, Lucian Boia,etc etc etc. La fel stau lucrurile si la Timisoara, Iasi sau Cluj, Craiova ba poate chiar mai rau.
Nu, nu cunosc încrengătura de rubedenii de la Universitate. Așa o fi? Cunosc câți neica nimeni, ajunși parlamentari, politicieni, și-au tras și o carieră universitară. Din păcate nu numai la universitățile particulare, vaste pepiniere de incompetenți cu pretenții, ci și la Universitățile de stat… Povestea cu corectitudinea politică se pare că este reală! Jqlnic de reală.
Toată lumea care se referă la această problemă învinuieşte în primul rînd omul simplu şi naţiunea pentru dezastrul economiei noastre. Nimeni nu se referă la sistemul social care ne-a fost ales de alţii şi care ne-a adus în această stare. Ni l-au ales nu pentru că le-a fost milă de noi sau au avut nevoie de noi, ci pentru că sperau că dacă ne iau în tabăra lor s-ar putea înfrupta mai bine din materiile prime ieftine din România şi din resursele noastre energetice şi că ar fi bine să poată intra direct în ograda noastră pentru a le stoarce. Noi am fost văzuţi precum au văzut americanii Irakul.
Nu are statul bani pentru că suntem săraci, vor încerca să găsească explicaţii unii. Şi continuă şi cu alte explicaţii care, pe mine unul, mă înebunesc: „suntem săraci fiindcă nu se munceşte în ţara româneascp dom’le! Ia să mucim ca nemţii, să vedeţi cum am avea ca ei!”
Fals domnilor! Fals! Românul munceşte chiar mai mult decît neamţul. Numai că, nimeni nu ia în calcul administrarea societăţii şi a banumui public pe care aceştia îl realizează cu trudă în ţară. Aici e problema! Dacă societatea românească (parlamentul) a făcut legi care permit unor şmecheri şi privilegiaţi din tagma lor să ia prin salarii şi alte pomeni (pensii viagere, îndemnizaţii pentru revoluţionari şi pentru alţi „merituoşi”), adică, cei pe care i-am ales RISIPESC cu largheţe banul public după lozinca: „Ce, doar nu dau din banul meu, dau din banul statului!”, vă întreb eu oameni buni DE UNDE SĂ AIBĂ STATUL BANI pentru dezvoltare, pentru infrastructură, pentru recalificare sau pentru proiecte de de administrare optimă a societăţii?
Societatea noastră postdecembristă a creat o clasă de privilegiaţi, cu salarii de multe zeci de mii de lei pe lună, care sug zdravăn din bugetul ţării, în timp ce omul simplu rar depăşeşte 1000 de lei. Sunt sute de mii de privilegiaţi creaţi prin legi speciale de guvernele Năstase şi Tăriceanu cărora le dă mîna să plece an de an, sau poate şi mai des cu soţii copii, soacră sau căţel pe Coasta de Azur sau Monte Carlo, ca să vadă şi ei Parisul, nu? Aceştia cheltuiesc bani cîrcă, nene!
Ei sunt cei care cer să schimbe lei în dolari, euro sau alte valute străine. Ei sunt cei care ridică paritatea leu-euro sau leu-dolar. Euro este o marfă, şi ca orice marfă se supune legii cererii şi oferei. Euro puţini în băncile României, cerere mare, preţ pe măsură! În loc să cumpărăm euro cu un leu, îl cumpărăm cu 4,50 lei. Dar benzina o cumpărăm tot la preţul în euro, nu raportat la leul unde se extrage benzina.
Aceasta este cauza sărăciei noastre, administrarea iresponsabilă a banului public, prin fel de fel de pomeni pe care le fac oamenii politici care votează legi pentru o proastă administrarea banului public.
Ia să schimbe un căpşunar salariul în euro pe care îl cîştigă în Spania sau aiurea la paritatea de 1E = 1 leu, ar mai pleca tineretul nostru aiurea abandonîndu-şi familiile? Este o întrebare.
http://www.ultima-ora.ro/2014/06/09/misterele-istoriei-au-fost-dacii-colonizati-au-ba/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&utm_campaign=george+butucaru-onofrei
Iata limba romana!!!!!!!!!!!!!
Bravo mai Shlomo ,interesant articolul .Uita-ti ca avem si un jidan patriot roman pe site ! Inmulteste-i Doamne !
Larisa ,cam descurajator comentariul ,cit si concluzia .Dumnezeu nu cred ca va ajuta un popor care refuza sa se ajute singur .Nu de lamentari ducem lipsa ci de idei si solutii . Eu propun reintoarcerea la valorile traditionale romanesti . Eu cind ma voi intoarce in tara (cit de curind )mi-am propus sa port numai haine traditionale romanesti confecrtionate de taranii nostri . Nu e lucru putin sa sfidam moda americano-occidentala refuzind sa mai purtam blugii lor .Sa nu uitam ca Yaser Arafat a facut istorie politica cu keffiyeh lui in carouri .A fost o dovada curajoasa de afirmare a identitatii .S-ar putea sa vi se para amuzant dar orice iesire din directia in care ne-au „programat ” dusmanii e importanta si le poate strica planurile .In acest fel simplu ne separam de „ei” ,ne recunoastem intre noi si ideile noastre se pot materializa .Nu vedeti cum tin evreii cu dintii de talitul lor traditional sau de chipa lor .Tot asa si noi sa ne trezim din „hipnoza ” culturala a unei Europe care ne intoxica cu miasmele ei de hazna parfumata ……………Alte lucuri ar fi scrierea si publicarea de carti si articole ,tiparite sau electronice in care sa aparam cauza si valorile nationale nationale .Aici se remarca domnul profesor Coja .In concluzie a ne lamenta e cea mai proasta solutie .Nu ajuta deloc la alevierea problemelor . A lupta e drumul de urmat . Orice vorba de duh ajuta iar orice idee a unui roman de buna credinta poate deveni o virful de lance al redesteptarii nationale .
Se intampla acum, la fel cum apare in scrierile noastre . Anul acesta, 7, in aceeasi data si in aceeasi luna, semnificatia este cunoscuta in anumite cercuri. Varful aisbergului este vizibil deja in spatiul public si va avea un contur clar spre sfarsitul anului. Blogul d voastra, ca multe alte spatii reale sau virtuale, este monitorizat pentru a i cuprinde pe aceia care sunt straini unor tipuri de vulnerabilitati. Exista structuri mai puternice decat cele pe care d voastra le cunoasteti.
In ton cu ce se spune aci, nu trebuie sa uitam ca s-au produs, se produc si vor produce schimbari fundamentale in anii ce vor urma. orientarile spirituale, culturale si politice se vor schimba mereu pana in anul 2100, cand vom intra in Aquarius, fapt tinut secret cei ce cunoc situatia. toata lumea stie ca intram in Aquarius, dar aproape nimeni nu stie cand. deci intram intr-o noua era istorica care va dura aprox. 2160 de ani, atat cat dureaza orice astfel era istorica iesim dinzodia Pestilor care a inceput la 60 i. de Ch.
Romania (Dacia) are ascendentul tocmai in Aquarius, de aceea va avea alt destin, mult mai stralucit, decat cel din ultimii 2160 de ani. nu este un secret daca spunem ca istoria se schimba fundamental la aprox, 2000 de ani. asta se vede cu ochiul liber
ca sa intelegem situatia Daciei (Romaniei)sa urmarim putin evenimentele istorice. cu putin inainte de a se incheia era anterioara, cea a Berbecului, Burebista a intemeiat marele sau imperiu, dar care n-a rezistat, intrucat noua era a Pestilor tocmai incepea si care a fost dezastruoasa pentru Dacia care avea (are) ascendentul in Aquarius. la circa 150 de ani dupa aceea, Dacia a fost stearsa de pe harta ca entitate politica. a urmat un dezastru total de cca alti 1200 de ani, ca apoi sa apara micile state romanesti, intotdeauna la cheremul altora, ca sa se reuneasca in forma Daciei lui Decebal, abia in 1918!! ce nu s-a putut aproape 2000 de ani, s-a realizat intr-o fractiune de secunda, ca sa zicem asa. Mihai Viteazul a incercat, dar nu venise timpul.
se prea poate ca unii sa stie aceste detalii si sa incerce sa opreasca sau cel putin sa devieze cursul istoriei, avand in vedere situatia dezastruoasa creata artificial dupa 1990!
dar nimeni nu poate sa opreasca fortele misterioase al Universului, adica ale Destinului. anticii aveau o vorba: toti oamenii se tem de zei, dar si zeii se tem de destin.
poate unii chiar doresc sa ne distruga pana la aprox. 2100, dar lucrurile se vor schimba rapid pana la acea data. lucrurile se precipita cu fiecare zi. poporul roman da semne de intarire, sa aiba mai multa incredere in sine, sa fie mai putin naiv, etc.
prin urmare, cred ca nu este cazul sa disperam, ci sa luptam prin toate mijloacele sa iesim din marasmul actual si mai ales sa fim uniti.
Domnule Profesor,
la textul precedent, cele despre Jean Parvulesco, am facut un comentariu care s-ar potrivi, la fel de bine sau chiar mai bine aici. va rog sa-l publicati, intrucat romanii trebuie sa cunoasca si acest punct de vedere si astfel sa inteleaga ca toate astea sant incercarile istoriei, din care trebuie sa iesim.
Nu pot fi de acord in integrum cu aceasta, si nici cu unele definitii implicite date aici. Suntem disperati? Da, elita adevarata si treaza a natiunii, cei ce tipam pe aici de ani intregi ca ne indreptam spre extinctie, suntem aproape disperati. Dar nu din cauza actiunilor desfasurate asupra corpului natiei, ci din cauza pasivitatii acesteia. Ori, pasivitate nu inseamna disperare, ci, de cele mai multe ori, descurcareala tipic bolsevica , adica zici ca ei si vezi cum faci sa-tio fie tie bine! Nu, domnule, poporul roman, sau, mai bine populatia romaneasca nu e disperata! iar cand va ajunge la disperare va fi prea tarziu, pentru ca baietii astia stiu foarte bine sa dozeze magariile si cand sa mai slabeasca surubul! Poporul roman va rezista atunci cand va accepta, asuma si promova valorile sale ancestrale! Cat timp vom continua sa fim toleranti cu magariile corporatisto-globaliste, nu se va intampla nimic pozitiv, ci vom aluneca inexorabil catre finalul stergerii din Istorie…Si inca ceva, stimati domni, apartenenta la elita nu se masoara in numarul de pagini scrise!…Cu acest criteriu, Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu si Patapievici ar face si ei parte din elita!
Renaşterea României
Trezirea urgentă a fiinţei noastre către o stare profundă de comuniune cu Sufletul Neamului Românesc
Motto: „Suntem adeseori zăpăciţi, aproape că nu mai ştim ce voim cu adevărat,
nu mai ştim ce să facem, nu mai ştim ce să primim, nu mai ştim ce să respingem, nu mai ştim în cine
să ne încredem; nu ne mai înţelegem şi nu ne mai auzim aşa cum trebuie unii pe alţii; ne trebuie o idee forţă
care să ne limpezească de urgenţă capetele şi care să ne împreune pe toţi, plini de avânt şi intenţii bune, la lucru.”
– Mihai Eminescu
Din nefericire, momentul actual prin care trece ţara noastră are ca particularitate tendinţa preponderentă a românilor de a acţiona întocmai ca nişte celule separate şi haotice. Acest aspect, care este evident pentru o minte lucidă şi pătrunzătoare, ar trebui să ne dea de gândit, întrucât, după cum se ştie, un popor există în baza unei conştiinţe tainice de grup, a unei conştiinţe fundamentale, colective, etnice, care se sprijină într-un mod criptic pe o unitate de neam, de limbă, de cultură, de tradiţii şi, mai ales, pe o unitate deplină de credinţă.
Toate aceste legături tainice sunt acum grav ameninţate mai ales datorită faptului că, sub presiunea nevoilor umane elementare, nivelul conştiinţei naţionale a scăzut uluitor de mult. Ca urmare a acestui fenomen, oamenii nu mai au cel mai adesea aproape deloc capacitatea să gândească, pe termen lung, la ceea ce va rămâne după aceste generaţii chinuite de tulburările politice şi istorice ale secolului XX, pentru că oamenii sunt în continuare interesaţi cel mai mult de puterea lor financiară sau de disperarea că ar putea muri de foame. Marile valori spirituale şi morale care au ridicat şi au menţinut popoare în istorie acum aproape că sunt pe cale să se piardă, o dată cu diminuarea credinţei în Dumnezeu.
Ştiind toate acestea, trebuie tocmai de aceea să ne îndreptăm ferm atenţia mai ales către ceea ce este necesar să menţinem nealterat şi chiar să amplificăm: credinţa fermă şi de nezdruncinat în Dumnezeu. Să ne amintim că aproape întotdeauna ortodoxismul a fost coloana vertebrală a românismului şi să nu uităm că respectul faţă de cultură şi tradiţie, respectul faţă de înaintaşi şi faţă de eroii neamului au reprezentat la noi nişte trăsături definitorii.
Mai ales astăzi, se impune să păstrăm un moment de reculegere pentru toate marile suflete ale marilor eroi ai unităţii naţionale a românilor: Burebista, Decebal, Mircea cel Bătrân, Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul. Ei au făcut sau au visat Unirea cu preţul vieţii lor, închinându-se cu mâna dreaptă şi sprijinindu-se ferm pe sabie cu mâna stângă. Lor li se pot adăuga Alexandru Ioan Cuza şi Ferdinand I care au dus-o apoi la bun sfârşit la masa tratativelor…
Dar, pentru ca acum România să renască este necesar să contribuim cu toţii la trezirea unei comuniuni tainice şi plenar inspiratoare cu Sufletul Neamului Românesc care în permanenţă există şi ne poate îmbrăţişa cu suflul său emoţional. În această direcţie, dacă pentru fiinţa umană trezirea sufletului reprezintă începutul contopirii inefabile în Dumnezeu, trezirea unei stări tainice de comuniune inefabilă cu sufletul unui neam este cel mai adesea determinată de o profundă conştientizare în fiinţa proprie a unităţii ascunse a tuturor sufletelor cu un destin de excepţie, ce este intuită de toţi cei ce au trăit sau trăiesc în sânul acelui neam.
În felul acesta, se face trecerea de la cadrul limitat al simplei supravieţuiri în interiorul speciei umane la conştiinţa misterioasă a unicităţii individului, ce se raportează în vederea creşterii sale spirituale, morale şi fizice la valorile tainice fundamentale ale sufletului neamului în care el se naşte şi apoi trăieşte. Astfel, sufletul acelei naţiuni îl hrăneşte, îl inspiră, îl potenţează şi îl îmbogăţeşte pe cel care devine conştient că aparţine unui popor, şi, nu în ultimul rând, marele suflet tainic al neamului primeşte de la cel care este dornic să se dăruiască printr-o inefabilă comuniune, un suflu nou de viaţă, pregnant regenerator şi viguros.
Ne-am născut ca popor din rândul “…celor mai viteji şi mai drepţi dintre traci…” şi nu trebuie decât să ne amintim de Mircea cel Bătrân, de Ştefan cel Mare sau de Mihai Viteazul pentru a conştientiza că ei sunt continuatorii acestui spirit al vitejiei şi dreptăţii pe care noi avem acum datoria să-l facem să trăiască şi să se expansioneze din nou în inimile tuturor românilor.
A sosit clipa să participăm AICI şi ACUM cu tot sufletul şi plini de aspiraţie la destinul de excepţie al acestui neam românesc care, printre altele, este chemat să facă posibilă victoria luminii divine pe această gură de rai, împotriva forţelor satanice planetare care sunt declanşate din umbră de FRANCMASONERIE. Avem acum ocazia să luptăm cu sabia discernământului şi cu scutul iubirii de adevăr şi dreptate pentru ca în această ţară binecuvântată de Dumnezeu faimoasele profeţii ale lui Sundar Singh să se împlinească mult mai repede.
“Schimbaţi opţiunea publică, daţi-i urgent o altă direcţie, răscoliţi printre comorile ascunse ale geniului naţional, treziţi cât mai repede spiritul propriu şi caracteristic al poporului din adâncurile în care doarme, faceţi astfel să apară o uriaşă reacţiune morală, o nouă revoluţie de idei, în care ideea de spiritualitate românească să fie mai mare decât cuvinte precum uman, genial, frumos; în fine, fiţi cu o mare putere Români, Români şi iar Români…” – Mihai Eminescu
„G”
Iisus a spus:”(…)iar cel ce va răbda până în sfârşit acela se va mântui.“ (Matei 10,22)
Rabdator este poporul roman.
Răbdarea – o virtute spirituală
de Morgan Arundel
Cu toţii am auzit zicala că „Răbdarea este o virtute”, dar ce anume este răbdarea şi de ce este bine să o avem?
„Cuvântul răbdare (patience) derivă din latinescul pati şi el descrie capacitatea de a tolara întârzierea, problemele sau suferinţa, fără a deveni furios sau supărat. Acest cuvânt a fost asociat de primii creştini cu cei care îndurau persecuţia şi nenorocul fără a se plânge sau a-şi pierde credinţa.” (Dicţionarul Englez Oxford)
Răbdarea este valoroasă pentru cei care se află pe o cale spirituală deoarece ea ne permite să ne continuăm eforturile spirituale chiar şi atunci când progresele noastre se lasă aşteptate sau sunt foarte mici. Fără răbdare am putea renunţa la practica noastră spirituală înainte de apariţia rezultatelor dorite. Faptul de a nu vedea rezultatele atunci când le aşteptăm ne poate duce la pierderea entuziasmului în practica spirituală sau ne poate face să ne îndoim de eficienţa ei în a ne garanta obţinerea rezultatelor dorite. Deci răbdarea ne dă puterea de a ne continua eforturile spirituale şi oferă timpul necesar rezultatelor să apară în fiinţa noastră.
Răbdarea este acea calitate care ne permite să depăşim obstacolele cu care ne confruntăm pe calea spirituală. În acest aspect al ei, răbdarea este strâns legată de speranţă, de credinţa că vom fi capabili să trecem peste piedicile din prezent şi că viitorul ne va aduce succesul. Deci, înainte de toate, răbdarea implică o încredere puternică în capacităţile noastre şi mai ales încredere în voinţa lui Dumnezeu, având înţelegerea faptului că totul în acest univers se petrece potrivit voinţei Lui. Această înţelegere şi acceptare ne fereşte de suferinţă şi ne permite să ne aliniem voinţa noastră individuală cu voinţa universală.
A avea răbdare are foarte mult de-a face cu a trăi momentul prezent
Noi suntem în general nerăbdători deoarece ne gândim la viitor, aşteptând ceva sau dorind ca ceva să se petreacă exact aşa cum am vrea noi. A fi răbdător înseamnă de fapt a fi prezent la ceea ce se petrece în momentul ACUM, trăindu-l plenar şi văzând semnele pe care ni le trimite viaţa şi care se pot afla chiar în faţa noastră.
În societatea noastră modernă răbdarea este adeseori văzută ca fiind ceva pasiv şi plictisitor. O cauză probabilă a acestei atitudini este importanţa care se acordă ambiţiei, realizărilor şi productivităţii. Atunci când lucrurile stau în calea acestora, avem tendinţa de a deveni nerăbdători. Totuşi, răbdarea nu este plictisitoare şi cu siguranţă ea nu este pasivă; este o calitate activă care denotă putere interioară şi o înţelegere mai profundă a realităţii.
Ca orice virtute, răbdarea trebuie să fie practicată pentru a fi îmbunătăţită. De fiecare dată când suntem capabili să rămânem calmi şi să nu ne supărăm atunci când suntem forţaţi să aşteptăm sau să tolerăm ceva ce nu ne place, noi întărim şi amplificăm această calitate a răbdării în fiinţa noastră. Păstrând în minte acest lucru, noi putem practica răbdarea în multe situaţii de viaţă, de la circumstanţe triviale, cum ar fi aşteptarea autobuzului atunci când acesta întârzie sau aşteptarea la rând la caseria unui supermarket, până la situaţii mai profunde cum ar fi să fim răbdători cu cei pe care îi iubim sau să aşteptăm luni sau chiar ani de zile rezultatele practicii noastre spirituale. Oportunitatea de a practica răbdarea ne este oferită în fiecare situaţie, până când ajungem la punctul în care suntem capabili de a face faţă oricărei conjuncturi, fiind pe deplin conştienţi în acele momente că primim exact ceea ce merităm şi că într-o schemă mai largă a lucrurilor, totul se petrece aşa cum trebuie să se petreacă.
Răbdarea trebuie să fie aplicată în mod adecvat în situaţiile din viaţa noastră
Trebuie să ne dăm seama de faptul că răbdarea trebuie să fie aplicată în mod corect în viaţa noastră. De exemplu, răbdarea ar trebui să fie aplicată oricărei acţiuni care va rezulta într-o transformare pozitivă a fiinţei noastre, dar ea poate fi aplicată şi în sensul slăbiciunilor noastre. În acest caz, răbdarea poate deveni o scuză pentru pasivitate sau inacţiune.
O bună modalitate de a ne creşte răbdarea este aceea de a ne gândi cu atenţie la ce anume am putea obţine dacă am fi nerăbdători. Vom descoperi faptul că a fi nerăbdător rareori sau aproape niciodată nu aduce nimic bun şi că duce de obicei doar la agitaţie, frustrare şi eventual la furie – care este una dintre cele mai distrugătoare energii căreia îi putem permite să se manifeste prin fiinţa noastră. Dacă putem cu adevărat renunţa la aceasta, vom vedea că a fi nerăbdător este de fapt un lucru prostesc, distructiv care denotă slăbiciune. Astfel că, din această perspectivă, răbdarea este un semn al înţelegerii, al înţelepciunii şi al puterii interioare.
O altă modalitate care ne poate ajuta să fim răbdători cu alţi oameni este aceea de a accepta faptul că ei nu vor face întotdeauna lucrurile exact aşa cum credem noi că ar trebui făcute. De asemenea, ne putem gândi la faptul că în anumite momente am putea avea nevoie ca ceilalţi oameni să fie, la rândul lor, răbdători cu noi. Într-o astfel de situaţie, noi am primi ceea ce am dăruit.
Răbdarea are un loc important în diversele religii ale lumii
În tradiţia budistă răbdarea este una dintre „perfecţiunile” în care un bodhisattva se antrenează şi pe care o practică pentru a realiza iluminarea perfectă (bodhi). KSHANTI (în limba sanscrită) este practica exersării răbdării în faţa unor comportamente sau situaţii care ar părea că nu merită aceasta – ea este văzută ca o alegere conştientă de a oferi în mod activ răbdare, ca pe un dar şi nu de a fi într-o stare de opresiune în care ne simţim obligaţi să acţionăm în această manieră.
În tradiţia creştină răbdarea este una dintre cele şapte virtuţi. În Galateni răbdarea este trecută în rândul „fructelor spiritului”: „dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşenia, blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege”. (Galateni 5:21-23, NIV)
În tradiţia islamică răbdarea este cea mai valoroasă virtute. Unele dintre versetele din Coran referitoare la răbdare îi îndeamnă pe musulmani să „caute ajutorul lui Dumnezeu (Allah) cu răbdare, perseverenţă şi rugăciune” (2:45) „Nimeni nu va primi o asemenea bunătate cu excepţia acelora care exersează răbdarea şi înfrânarea; numai fiinţele cele binecuvântate.” (41:35)
În iudaism răbdarea şi auto-disciplina sunt valori morale de bază. În Biblia evreiască răbdarea este amintită în multe proverbe, între care şi acesta, care arată puterea răbdării „Un om răbdător este mai bun decât un războinic, căci cel care îşi păstrează calmul, acela va cuceri oraşul.” (Proverbe 16:32)
În hinduism răbdarea este menţionată în Bhagavad Gita „…între calităţile feminine Eu sunt glorie, frunmuseţe, vorbire inspirată, memorie, inteligenţă, constanţă şi răbdare.” (10.34)
Prin urmare, răbdarea este o virtute care ne permite să depăşim obstacolele cu care ne confruntăm pe calea spirituală, pentru a permite rezultatelor eforturilor noastre spirituale să apară, permiţându-ne totodată să avem încredere în voinţa universală.(…)
Vom dainui atat timp cat:
SPERANŢA
O importantă virtute creştină, pe care este foarte bine să o trezim şi să o facem să crească în noi cât mai repede!
– prezentarea cărţii –
„Speranţa este mica lumină pâlpâitoare care se află la capătul tunelului sufletelor noastre atunci când pretutindeni în jurul nostru se află doar beznă. Scriitorul Edmond Rostand spunea: „Mai ales noaptea este frumos să credem în lumină”. Atunci când ne simţim singuri, atunci când suferim foarte tare, atunci când suntem foarte trişti, reuşim să ieşim din prăpastia în care ne aflăm numai pentru că suntem capabili să nu ne pierdem speranţa.
Umanitatea evoluează ca şi cum ar fi ghidată de acest sui generis steag invizibil care se află în străfundul sufletelor noastre, numai pentru că bărbaţii, femeile şi copiii nu şi-au pierdut speranţa în niciuna dintre situaţiile cele mai cumplite cu care s-au confruntat.
Întocmai ca o plantă fragilă, speranţa are nevoie de o anumită îngrijire şi tocmai de aceea ea trebuie să fie cultivată. Speranţa este mica floare ce se află pe planeta sa pustie şi pe care Micul Prinţ o udă fără încetare, pentru ca ea să trăiască şi să fie un martor necesar al iubirii. Scriitorul francez Anatole France spunea: „Numai atunci când credem cu putere în trandafiri, îi facem să înflorească mult mai repede.” Prin atenţia fermă, constantă şi plină de iubire pe care o focalizăm asupra lucrurilor şi chiar asupra noastră înşine, evoluţia devine fecundă, progresul înmugureşte în mod gradat şi, pretutindeni în jurul nostru, Creaţia începe să reînflorească. Dincolo de aparenţe, speranţa într-o viaţă mai bună, oricât ar fi ea de puternică, nu este suficientă. Mai mult decât atât, este necesar să ştim să ne făurim această existenţă la care aspirăm şi, pentru aceasta, trebuie să şi acţionăm aşa cum se cuvine, fără a înceta să visăm şi să aspirăm. Altfel spus, aceasta implică să ştim să ne formăm şi să ne revoluţionăm pe noi înşine. Este bine să ne dăm seama că în tot ceea ce se petrece în cadrul existenţei noastre, fără nicio excepţie, nimic important nu survine la întâmplare. Chiar şi atunci când nu ne dăm seama de aceasta, dincolo de o aparentă întâmplare se află, de fapt o tainică necesitate.
Un faimos proverb biblic spune: „Ajută-te cu perseverenţă şi fermitate şi atunci Cerul, (DUMNEZEU) te va ajuta”. Aceste cuvinte sunt pline de speranţe şi de înţelepciune. La rândul lui, într-una dintre scrierile sale, înţeleptul chinez Lao Tze afirmă în mod semnificativ: „O călătorie de 10.000 de paşi începe întotdeauna cu un prim pas.” A ne păstra speranţa înseamnă să fim întotdeauna capabili să facem şapte paşi mai mult, oricare ar fi obstacolele şi oricare ar fi primejdia în care ne aflăm. De fapt, speranţa pe care o manifestăm reflectă totodată încrederea pe care o avem în viaţă. Demersul fundamental al acestei acţiuni de salubritate interioară constă în a regăsi o conştiinţă clară şi lucidă, care ne va permite să transformăm în energie benefică energia malefică ce încă se mai află în noi. Pentru aceasta, este întotdeauna stringent necesar să devenim capabili să ne detaşăm cu luciditate de toate situaţiile noastre conflictuale, de toate himerele noastre inutile, de monştrii pe care îi hrănim în noi, privind apoi toate acestea dintr-un alt punct de vedere: divin, creator, benefic. Atunci când devenim capabili să facem aceasta, ne putem da seama că A SPERA rimează foarte bine cu A ANTICIPA.
Trebuie, totodată, să nu pierdem din vedere că speranţa divină, binefăcătoate, constantă, puternică, şi stenică se împărtăşeşte. Ea este una dintre comorile care se află ascunse în fiinţa fiecăruia dintre noi şi, tocmai de aceea, este important să învăţăm să o descoperim aici şi acum, cât mai repede. A manifesta o puternică şi constantă speranţă înseamnă, totodată, să devenim capabili să surâdem.”
„G”
„În învăţătura plină de înţelepciune dumnezeiască a lui Iisus Christos, nu există nişte referiri clare şi explicite la speranţa divină. El îi învaţă, totuşi, pe ucenicii Săi, să nu se teamă niciodată cu privire la viitor deoarece, atunci când oamenii Îl iubesc pe DUMNEZEU şi Îi cer ajutorul, acel viitor se modelează apoi în strânsă legătură cu speranţele lor, deoarece el se află în mâinile unui tată bun şi iubitor. Iisus îi îndeamnă, de asemenea, pe ucenicii săi să spere cu putere şi să aştepte primirea de la DUMNEZEU a unei puteri spirituale reînnoite, care le va da posibilitatea să facă o mulţime de minuni, chiar mai mari decât acelea pe care El le-a făcut.
Multe minuni ale lui DUMNEZEU i-au revelat puterea în istorie, într-un mod fără precedent. Atunci când cerem şi simţim din plin în fiinţa noastră inspiraţia şi susţinerea lui DUMNEZEU pentru oricare dintre noi, panica şi disperarea dispar. Credinţa creştină este, în esenţă, credinţa puternică şi de nezdruncinat în DUMNEZEU. Acest DUMNEZEU atotputernic către care mulţi oameni îşi îndreaptă credinţa, iubirea şi speranţa, este adeseori numit „DUMNEZEUL SPERANŢEI“, care îi poate umple de bucurie şi de pace profundă pe cei care cred în El şi care Îl iubesc, Simţirea tainică şi profundă a susţinerii şi a inspiraţiei lui DUMNEZEU TATĂL îi face pe oameni să se abandoneze în speranţă. Pentru fiinţa umană care crede cu tărie în El, DUMNEZEU este
Speranţa sa, atât pentru acum, cât şi pentru eternitate.”
( fragment )
„G”
Obisnuia sa spuna o anumita femeie, cu har, de loc din Nordul Moldovei: „Salvarea Romaniei sta in puterea credintei!”
Nu noi, ci Bunul Dumnezeu prin ajutorul credintei in El.
DOAMNE AJUTA!
Si totusi:
Prezentare explicativă a termenului SPERANŢĂ
„Cuvântul speranţă este înrudit cu termenul latin „sperare“, strâns legat de verbul „spirare“, a sufla, a respira şi a aspira. În acest sens, analogic vorbind, speranţa este respiraţia sufletului. Deloc întâmplător, latinii aveau dictonul „Dum spiro , spero “ (Cât respir, sper). La modul general vorbind, speranţa este caracterizată de un sentiment puternic de încredere în binele şi în succesele pe care viitorul ni le rezervă. Atunci când nădejdile noastre se focalizează asupra unui bine ce este clar determinat, speranţa ce este manifestată ca o stare globală ce există în universul fiinţei umane este un sentiment puternic, stenic şi general.”
(…)
„Speranţei i se opun două păcate de care fiecare fiinţă umană trebuie să se păzească. Aceste păcate sunt: 1. îngâmfarea (trufia, infatuarea), care printre altele ne deviază privirea sau, altfel spus, atenţia într-un mod exclusiv şi egoist asupra noastră înşine şi 2. disperarea, care este caracterizată de o completă absenţă a speranţei.
Speranţa implică existenţa şi menţinerea unei stări globale pozitiv-anticipative, binefăcătoare simultan cu acţiunea neîncetată de a aştepta un anumit bine cu o încredere de nezdruncinat, toate acestea făcând să apară sentimental specific care le însoţeşte. Speranţele obiective sau, altfel spus, care sunt îndreptăţite implică o determinare globală anticipativă, care este de natură să favorizeze împlinirea, la momentul potrivit, a speranţelor noastre binefăcătoare. Este important să reţinem că toate speranţele binefăcătoare pe care le hrănim implică totodată din partea noastră manifestarea unei constante stări de umilinţă. Fiecare speranţă pe care o nutrim presupune că de fiecare dată fiinţa umană speră, fiind plină de încredere şi umilinţă, şi în felul acesta ea propune, dar în ultimă instanţă DUMNEZEU este întotdeauna Acela care dispune.
Manifestarea unei stări constante şi puternice de speranţă implică întotdeauna să avem răbdare în aşteptarea noastră. Speranţa divină binefăcătoare este o stare firească şi specifică fiinţei umane care este armonioasă şi echilibrată. Ea constituie o necesitate psihică ce este indispensabilă vieţii şi echilibrului său interior. Speranţele binefăcătoare, sublime, divine, ideale sunt un semn al dorinţei omului de a ajunge o fiinţă umană împlinită, îndumnezeită. A nu manifesta niciodată nici un fel de speranţe echivalează cu un fel de moarte anticipată ce apare în fiinţele umane care se lasă acaparate de disperare. Prin intermediul proceselor tainice de rezonanţă ocultă pe care le declanşează în universul nostru lăuntric, speranţele puternice şi constante ne consolează şi ne anihilează rapid temerile, toate acestea apărând în mod independent de realitatea obiectului sperat.
Absenţa speranţelor binefăcătoare şi perfect îndreptăţite este caracteristică pentru fiinţele umane cinice, foarte sceptice, demoniace, satanice, atee, materialiste care s-au izolat de DUMNEZEU şi s-au îndepărtat de El prin intermediul stărilor lor lăuntrice predominante. Fiecare speranţă pe care o fiinţă umană o manifestă şi totodată o hrăneşte într-un mod constant şi perseverent generează în universul ei lăuntric procese de rezonanţă ocultă care sunt constante şi cumulative. Nu este, prin urmare, acelaşi lucru să sperăm cu îndârjire că banii sunt totul sau că în această lume doar poziţia socială şi averea contează şi a spera cu o credinţă fermă constantă şi de nezdruncinat că în DUMNEZEU TATĂL trebuie să ne punem toate speranţele sau că speranţa fundamentală a existenţei noastre actuale este angrenarea perseverentă şi plină de aspiraţie pe calea spirituală pe care ne aflăm, pentru a atinge neîntârziat starea de îndumnezeire şi de eliberare spirituală. În lumina acestor revelaţii, ne putem da seama că, atunci când ne lipseşte discernământul, înţelepciunea şi intuiţia valorilor spirituale, este cu putinţă să hrănim speranţe care generează în universul nostru lăuntric stări nefaste, ce ne fac să deviem de pe calea cea dreaptă care ne conduce către atingerea celor mai înalte idealuri spirituale care totodată ne permit să-L descoperim pe DUMNEZEU TATĂL.
La modul general vorbind, se poate spune că speranţele sunt de două feluri:
1. Speranţe divine, universal valabile, binefăcătoare, întemeiate, adevărate, care nu ne înşală niciodată şi nici nu ne dezamăgesc. Astfel de speranţe pot fi hrănite de noi în mod constant şi fără teamă, pentru că ele contribuie din plin la transformarea noastră spirituală, lăuntrică şi contribuie la accelerarea evoluţiei noastre lăuntrice.”
(…)
„2. Speranţe deşarte, prosteşti, înşelătoare, nerealiste, iluzorii care, mai devreme sau mai târziu, fac să apară, în universul nostru lăuntric, stări de disperare, de regret, de suferinţă, de regres, de prăbuşire, de involuţie, de haos, de anarhie, de boală. Despre astfel de aşa-zise speranţe cei înţelepţi afirmă că ele sunt nişte speranţe înşelătoare. Astfel de speranţe deşarte sunt speranţele pe care şi le pun oamenii ignoranţi în tot ceea ce este efemer, trecător sau care este lipsit de valoare divină.”
(…)
„În Vechiul Testament, fundamentul speranţei poporului în DUMNEZEU era legământul solemn al Tatălui Ceresc şi promisiunile Lui: „CERE FIIND PLIN DE UMILINŢĂ ŞI ŢI SE VA DĂRUI, BATE FIIND PLIN DE UMILINŢĂ ŞI ŢI SE VA DESCHIDE, CAUTĂ ŞI VEI GĂSI. “
Speranţa divină, universal valabilă, mizează îndeosebi pe comorile spirituale, invizibile şi viitoare (să nu uităm că ceea ce se vede, nu mai poate fi sperat). Speranţele celor credincioşi nu se întemeiază niciodată numai pe propria lor puritate sau neprihănire, ci mai ales pe credinţa fermă şi de nezdruncinat în DUMNEZEU. Spre deosebire de cei cinici sau sceptici, cât şi de aceia „CARE NU AU SPERANŢĂ“, cei credincioşi sunt caracterizaţi printr-o speranţă vie, prin intermediul căreia mulţi dintre ei pot fi născuţi din nou. Cei credincioşi şi plini de speranţă aşteaptă într-un mod activ împlinirea întregului plan al lui DUMNEZEU TATĂL: când El va fi cu totul în toţi, atunci ei vor atinge starea de îndumnezeire.
Cei credincioşi speră ca încă aici pe Pământ, în timpul vieţii, să devină părtaşii puterilor divine ale lumii viitoare. Tocmai de aceea, ei nu aspiră doar la nişte bucurii trecătoare.
Speranţele lor divine, universal valabile, îi stimulează să atingă starea de îndumnezeire, să se sfinţească şi tocmai de aceea ei urmăresc să-şi purifice viaţa şi să treacă cu bine de toate ispitele şi încercările spirituale care le apar. Descoperirea lui DUMNEZEU în noi este speranţa slavei dumnezeieşti la care aspirăm. Speranţele divine, universal valabile, sunt o necesitate psihologică importantă în tentativele fiinţelor umane de a preconiza viitorul. Chiar şi atunci când nu există temeiuri raţionale pentru a spera, omul trebuie să continuie să spere într-un mod ferm şi cu putere, hrănind speranţe divine, universal valabile. Astfel de speranţe divine, universal valabile, sunt foarte fireşti chiar şi atunci când ele par a nu fi justificate. Mai ales cei sceptici şi materialiştii îndârjiţi consideră că speranţele sunt efemere şi iluzorii. Este chiar uluitor cât de des este calificată speranţa de către unii poeţi şi scriitori prin epitete cum ar fi „VAGĂ“, „TREMURĂTOARE“, „DISPERATĂ“, „FANTOMATICĂ“, „SLABĂ“.
Uneori, termenul de speranţă este folosit într-un mod convenţional. În Biblie, se spune că plugarul trebuie să are şi să cultive ogorul cu speranţă, deoarece nădejdea într-o recoltă bogată este cea care face ca munca sa să fie mult mai plăcută. În cea mai mare parte, speranţele divine, universal valabile, de care se ocupă Biblia sunt ceva foarte diferit în comparaţie cu speranţele înşelătoare, efemere ale marii majorităţi a fiinţelor umane.
Atunci când sunt comparate cu speranţele divine, universal valabile, celelalte speranţe, înşelătoare, efemere nu pot fi considerate drept speranţe. Unii gânditori sceptici din lumea antică nu considerau speranţele divine şi universal valabile ca fiind expresia unei virtuţi, ci ei le priveau ca fiind nişte iluzii temporare.
Apostolul Pavel a făcut o descriere exactă a păgânilor atunci când a spus că ei nu au speranţe. Motivul de bază pentru această convingere a sa era că, în viziunea lui, păgânii erau „FĂRĂ DUMNEZEU“. Acolo unde există o credinţă puternică şi de nezdruncinat în DUMNEZEU care acţionează şi intervine, uneori chiar miraculos în viaţa omenească (un exemplu de acest gen fiind sincronicităţile şi minunile care apar în existenţa noastră) şi în care se poate avea încredere că Îşi va îndeplini promisiunile, speranţa divină, universal valabilă, devine posibilă şi este chiar necesară. O asemenea speranţă divină, universal valabilă, nu este niciodată o problemă de temperament şi nici nu este condiţionată de anumite circumstanţe predominante sau de posibilităţile omeneşti. O astfel de speranţă divină, universal valabilă, nu depinde niciodată de ceea ce posedă un om, de ceea ce ar fi el capabil să facă pentru sine însuşi, şi nici de ce ar putea să facă oricare fiinţă omenească pentru el.
În situaţia în care se afla Avraam, spre exemplu, nu exista nimic care să justifice speranţa lui Divină că Sara va da naştere unui fiu, dar cu toate acestea, deoarece el credea cu o credinţă puternică şi de nezdruncinat în DUMNEZEU, această minune a devenit posibilă, numai pentru că el a sperat şi a putut să creadă „NĂDĂJDUIND CU PUTERE, DINCOLO DE ORICE NĂDEJDE“. Speranţa divină, universal valabilă, este prin urmare inseparabilă de o credinţă puternică şi de nezdruncinat în DUMNEZEU. Ca urmare a tot ceea ce DUMNEZEU a făcut pentru oameni în trecut şi ca urmare a tot ceea ce DUMNEZEU contină să facă, cei care cred cu putere în El speră şi îndrăznesc să aştepte o mulţime de binecuvântări viitoare care sunt invizibile în prezent.
Pentru toţi aceia care cred cu putere în DUMNEZEU şi Îl iubesc, bunătatea Tatălui Ceresc nu se epuizează niciodată.
Pentru toţi aceia care cred cu o tărie de nezdruncinat în DUMNEZEU şi Îl iubesc, tot ceea ce este bun şi care poate fi dăruit de DUMNEZEU TATĂL urmează să le fie oferit. Speranţa lor divină, puternică şi constantă există în timp ce ei meditează la lucrările lui DUMNEZEU. Însăşi mântuirea noastră finală, prin Harul lui DUMNEZEU, se sprijină în permanenţă pe o asemenea speranţă divină.
Speranţa divină puternică nu este niciodată un zmeu înălţat pe cer, care se află la discreţia vânturilor schimbătoare, ci ea este şi rămâne „O ANCORĂ SIGURĂ ŞI NECLINTITĂ A SUFLETULUI CELUI CREDINCIOS“, care pătrunde adânc în lumea cea veşnică şi invizibilă.
Datorită credinţei lui puternice şi de nezdruncinat, omul dobândeşte în felul acesta o încredinţare şi o mare siguranţă că lucrurile binefăcătoare pe care le speră sunt şi vor deveni până la urmă reale.
Acţionând în felul acesta, speranţa lui divină şi puternică nu îl dezamăgeşte niciodată, ba dimpotrivă, toate speranţele sale divine până la urmă se îndeplinesc întrutotul.
În învăţătura plină de înţelepciune dumnezeiască a lui Iisus Christos, nu există nişte referiri clare şi explicite la speranţa divină. El îi învaţă, totuşi, pe ucenicii Săi, să nu se teamă niciodată cu privire la viitor deoarece, atunci când oamenii Îl iubesc pe DUMNEZEU şi Îi cer ajutorul, acel viitor se modelează apoi în strânsă legătură cu speranţele lor, deoarece el se află în mâinile unui tată bun şi iubitor. Iisus îi îndeamnă, de asemenea, pe ucenicii săi să spere cu putere şi să aştepte primirea de la DUMNEZEU a unei puteri spirituale reînnoite, care le va da posibilitatea să facă o mulţime de minuni, chiar mai mari decât acelea pe care El le-a făcut.
Multe minuni ale lui DUMNEZEU i-au revelat puterea în istorie, într-un mod fără precedent. Atunci când cerem şi simţim din plin în fiinţa noastră inspiraţia şi susţinerea lui DUMNEZEU pentru oricare dintre noi, panica şi disperarea dispar. Credinţa creştină este, în esenţă, credinţa puternică şi de nezdruncinat în DUMNEZEU. Acest DUMNEZEU atotputernic către care mulţi oameni îşi îndreaptă credinţa, iubirea şi speranţa, este adeseori numit „DUMNEZEUL SPERANŢEI“, care îi poate umple de bucurie şi de pace profundă pe cei care cred în El şi care Îl iubesc, Simţirea tainică şi profundă a susţinerii şi a inspiraţiei lui DUMNEZEU TATĂL îi face pe oameni să se abandoneze în speranţă. Pentru fiinţa umană care crede cu tărie în El, DUMNEZEU este
Speranţa sa, atât pentru acum, cât şi pentru eternitate.
Existenţa acestei speranţe divine puternice face imposibilă satisfacerea fiinţelor umane numai cu bucurii trecătoare. Această speranţă divină acţionează, de asemenea, ca un stimulent în ceea ce priveşte purificarea vieţii. Este demn de remarcat cât de des este asociată în Noul Testament speranţa divină puternică cu „RĂBDAREA“ sau cu „STATORNICIA“. Această virtute (a speranţei) este mult diferită de îndurarea stoicilor, deoarece cu siguranţă ea este legată de o speranţă divină care le era necunoscută stoicilor. În lumina acestor revelaţii, nu este deloc surprinzător faptul că speranţa divină puternică a fost atât de des menţionată ca un important fenomen însoţitor al credinţei în DUMNEZEU. Eroii credinţei în DUMNEZEU sunt, de asemenea, nişte sui generis faruri călăuzitoare ale speranţei divine puternice. Este, totodată, remarcabil faptul că există o frecventă asociere a speranţei puternice cu dragostea, precum şi cu credinţa puternică şi de nezdruncinat.
Această întreită combinaţie între credinţă, speranţă divină puternică şi dragoste nu este deloc întâmplătoare. Prin legătura ei tainică cu dragostea fără măsură, speranţa divină puternică este, astfel, eliberată de orice egoism. Fiinţa umană nu speră să primească doar ea binecuvântări pentru sine însăşi căci, totodată, ea aspiră să împărtăşească aceste binecuvântări şi cu ceilalţi. Atunci când îşi iubeşte fără măsură semenii, omul speră cu putere că şi ei vor fi beneficiarii cadourilor minunate pe care el ştie că DUMNEZEU este oricând dispus să le ofere. Credinţa puternică şi de nezdruncinat, speranţa constantă şi dragostea fără măsură sunt, aşadar, inseparabile. Speranţa puternică nu poate să existe fiind separată de credinţă şi la rândul ei, dragostea fără măsură nu poate fi manifestată fără speranţă. Acestea trei sunt comorile care rămân şi, atunci când acţionează împreună, ele însumează cu totul altfel modul de viaţă al fiinţei umane.
În cadrul viziunii biblice, speranţa puternică este una dintre cele trei virtuţi principale şi inseparabile ale fiinţei umane. Aşa cum am arătat anterior, speranţa puternică este una dintre cele trei comori care rămân. Unii dintre noi s-ar putea să se întrebe: „Dar oare va putea rămâne speranţa chiar şi în viaţa noastră veşnică? “
Răspunsul la această întrebare este: „Da, fără îndoială. Putem fi siguri că speranţa va rămâne întotdeauna, cu condiţia să considerăm într-un mod înţelept veşnicia, nu ca pe ceva static, încremenit şi definitiv, ci ca pe o devenire beatifică eternă şi ca o necurmată adaptare la darurile pe care le-a pregătit DUMNEZEU pentru aceia care Îl iubesc. “
În concluzie, se poate spune că speranţa divină este starea pregnantă, benefică, pe care o manifestăm atunci când intenţionăm şi dorim ceva benefic care este posibil sau care urmează să se împlinească. Orice speranţă divină implică să aşteptăm într-un mod activ, hrănind fără încetare o anumită intenţie şi aspiraţie şi să avem încredere deplină că exact ceea ce sperăm se va realiza. Altfel spus, o speranţă puternică corespunde unei intenţii clare şi ferme pe care o manifestăm chiar în ascuns. Orice speranţă divină puternică se bazează pe faptul de a crede cu tărie că ceva anume, care este benefic şi profitabil pentru noi, se va produce. A crede, a crede cu putere şi în mod constant în avantajele unei speranţe divine puternice, este ceva important într-o lume care, deocamdată, este încă inconştientă şi în care noi nu suntem pregătiţi să manifestăm o încredere totală în tot ceea ce MACROCOSMOSUL, în spatele căruia se află DUMNEZEU TATĂL, poate să ne ofere. Speranţa divină atrage în universul nostru lăuntric o tainică lumină divină. A spera într-un mod divin şi cu putere poate să ajute foarte mult unele fiinţe umane să accepte să continue să trăiască, să realizeze unele acţiuni şi să le susţină până ce ele vor deveni conştiente de propria lor natură divină, de imensa lor putere de a crea cu ajutorul propriei energii pe deplin trezite.”
„G”
„Ciudată fărîmă din imperiul Austriei, această Transilvanie… veche țară a dacilor cucerită de Traian. Independența de care s-a bucurat a luat sfîrșit… Dar românii din Transilvania nu deznădăjduiesc. Viitorul le aparține și ei repetă cu o încredere de nezdruncinat: „Românul nu piere”.
Jules Verne”.