„Mitocanul internaţional şi-a dat mâna cu mitocanul national”
Dan Puric, „Marele Mut” (aşa l-au numit chinezii) a cărui expresivitate uluitoare înnobilează străvechea artă a pantomimei, este un vorbitor extrem de nuanţat, pe suportul unei gândiri surprinzătoare şi complexe. De aceea, mai mult decât orice consideraţie din afară, pe Dan Puric îl definesc cel mai bine propriile fapte şi propriile vorbe.
Această formidabilă locomotivă de imagine a României n-are probleme cu atingerea performanţei, ci cu obţinerea diurnei. Din fericire pentru noi – şi din nefericire pentru trepăduşii pseudoculturii – Dan Puric este (încă) tânăr, puternic şi extraordinar de motivat în ceea ce face. Luptă singur pentru promovarea „brandului România”, deşi nu e luat în considerare de proiectele MCC.
„Capitalismul de grotă nu are nevoie de cultură”
Un interviu cu Dan Puric, dacă eşti acordat pe frecvenţa lui de emisie, devine, în mod fatal şi fericit, o tulburătoare maieutică despre adevărurile fundamentale ale lumii în care trăim, văzute de pe scândura scenei pe care trudeşte. „Când faci un bine pentru ţară
– spune el – nimeni nu-l recunoaşte. Este ca într-o caricatură dintr-un ziar franţuzesc: o mamă scapă copilul din braţe într-un râu. Un tânăr, care se afla pe acolo, îşi riscă viaţa, sare în râu şi salvează copilul. Vine mama copilului şi, în loc să-i mulţumească salvatorului, îl întreabă: <Dar basca unde este?>. Ei bine, asta mi se întâmplă mie de 20 de ani, cu autorităţile din România: mă întreabă de bască. Şi-mi dau diurna după ce mă întorc din străinătate. Ba îmi mai şi scot ochii că mi-au făcut o favoare, lăsându-mă să plec, să joc la Teatrul Regal din Anglia”.
V-aţi raportat vreodată la dimensiunea economică a actului de creaţie artistică pe care îl comiteţi?
Înainte de toate, trebuie făcută o trecere în revistă a schimbării de context istoric. Este evident că, după 1989, teatrul, arta în general, a funcţionat conform statutului impus de ghetoul neocomunist: ca o instituţie de supravieţuire. Elementul de viaţă era nul. În acest sens, trebuie să ne gândim la două etape: până în 1989 şi după 1989. Până în 1989, destinul profesionalismului şi al valorii era cel al monopolului ideologic. Puterea politicăfiind monocefală, confisca valorile, pentru a se legitima prin ele, le instrumenta în scopuriideologice, propagandistice, pe ideea de naţionalism comunist sau de comunism pur şi simplu.
Naţionalismul comunist nu e cumva o aberaţie, o struţo-cămilă? Căci, se ştie, comunismul este în esenţă cosmopolit, internaţionalist, iar naţionalismul ţine mai mult de doctrinele de dreapta…
Cei care au inventat comunismul l-au făcut iniţial internaţionalist. Pe parcurs li s-a stricat jucăria şi s-a ajuns la naţionalismul de tip comunist, care este diferit de naţionalismul creştin-ortodox sau cel de tip masonic.
Adică la un naţionalism „de partid şi de stat”…
Exact. Aici, condiţia artistului era una de lagăr. El era folosit pentru a preamări, pentru a lăuda. Doar zona de divertisment era ceva mai liberă, dar şi aceea era cenzurată. Asta nu înseamnă că, în aceste condiţii, nu s-au produs opere de artă, chiar în zonele de cenzură. În clipa în care, în 1989, s-a spart zidul şi am intrat în neocomunism, iar „eşalonul doi” a devenit mafie, forţă economică, n-a mai fost nevoie de propagandă prin sectorul artistic.
Valoarea a fost lăsată de izbelişte, nu mai prezenta nici un interes, căci capitalismul de grotă nu are nevoie de cultură.

„Haimanalele politice n-au avut nevoie de legitimarea prin artă”
S-a întâmplat atunci un contrafenomen care ţine de antropologia culturală: tot ce a fost pseudo-cultură înainte de 1989, tot ce a fost de proastă calitate („Cântarea României” de exemplu, dar nu în totalitatea ei, căci s-au petrecut acolo şi lucruri bune), a ieşit la vedere, s-a cristalizat şi a creat o piaţă. O piaţă falsă, o piaţă a nonvalorii.
A amatorismului?
Nu, nu a amatorismului, pe care nu e bine să-l jignim, căci el reprezintă o fază a dezvoltării artistice. Şi eu vin din zona aceea. Aici e vorba de o piaţă a nonculturii.
Caracterizaţi în câteva cuvinte noncultura.
Promiscuitate, pornografie, kitsch.
Ce s-a întâmplat cu valorile culturale? Cum au supravieţuit?
Cum spuneam, oamenii noştri politici – haimanalele politice, de fapt – n-au mai avut nevoie de legitimarea prin artă. În aceste condiţii, marii artişti, dezamăgiţi şi deprimaţi, s-au retras în instituţii bugetare, cu economii de tip primitiv, în care toată lumea este egală. În zona de subzistenţă economică, mai exact. Iar în zonele performante, de televiziune să zicem, au apărut oameni de calitate îndoielnică din toate punctele de vadere.
România e vinovată în totalitate de ce i se întâmplă pe acest spaţiu al culturii?
Nu putem să aruncăm această vină numai pe spatele României, pentru că procesul demitocănizare e internaţional. „Familia Bundy”, sitcomurile, toate cultivă instinctele gregare. Mitocanul internaţional şi-a dat mâna cu mitocanul naţional. Mai există şi o problemă de antropologie culturală: nivelul cultural al unei ţări are legătură cu gusturile conducătorilor politici şi ale liderilor economici. Ei bine, aceşti lideri, cei din ’90 încoace, vor manele, de fapt cultură de tip manea. Să nu se înţeleagă că aş avea ceva cu maneliştii, căci nu existenţa acestui tip de noncultură este problema, ci frecvenţa şi întinderea apariţiei lor la televizor, în zona divertismentului de proastă calitate, a băşcăliei, care a luat locul umorului.
„După 20 ani de imbecilizare, calitatea este respinsă”
Care este, de fapt, diferenţa dintre băşcălie şi umor?
Înainte de ’89, un Toma Caragiu sau un Amza Pellea practicau umorul, care este o valoare a inteligenţei. Ca orice act artistic -vorba lui Heidegger – umorul te trezeşte din rutină. La noi el a fost o armă de apărare şi de rezistenţă. Umorul are dimensiuni sacre, spre deosebire de băşcălie, care desacralizează totul. Băşcălia este de tip ateu, neantizant, ea îşi bate joc de orice fel de valori şi repere. Acest sistem demolant al valorilor, care aparţine omului mic, a
ieşit în faţă. Şi atunci a început să se creeze pe bandă rulantă doar acest gen de divertisment, invocând ratingul. Ceea ce este un fals, atâta timp cât excluzi alternativa.
Telenovelele fac parte din categoria incriminată?
Telenovelele sunt specifice lumii a treia. Ele sunt nocive chiar şi pentru actori. Eu nu-mi acuz colegii, Doamne fereşte, pentru că săracii nu mai au unde să-şi practice meseria.
Acceptă aşadar să joace în telenovele, amestecându-se cu amatorii. E ca şi când un neurochirurg ar avea mâna dreaptă un brancardier, care mai e şi murdar pe mână. Imediat se face infecţie. Prin analogie, aşa ajungi să vezi un actor profesionist înconjurat de doi-trei amatori. Şi ştiţi ce se întâmplă? Profesionistului îi scad reflexele, are loc o contaminare inversă şi toţi actorii par amatori. Revenind la noncultură în sensul larg, efectele ei sunt dezastruoase în timp pentru consumatori. Hrana aceasta surogat devine din ce în ce mai agresivă şi aproape o chestiune de şantaj. După 20 ani de imbecilizare, dacă oferi calitate, ea este respinsă, căci între timp s-a creat dependenţa. Vorba lui Socrate: piaţa este plină de lucruri de care n-am nevoie. Acum consumatorii au false necesităţi, false determinări.
„Au făcut din cultură un fel de rezervaţie”
Spuneaţi ceva de alternative. Unele televiziuni au programe culturale.
Este doar o mimare a alternativei. Şi când spun asta mă gândesc la TVR Cultural sau TVR Internaţional care sunt nişte catastrofe. Ei, săracii, nu înţeleg că actul de cultură este un organism plin de vitalitate şi nu ştiu să lucreze cu aşa ceva. Au făcut din cultură un fel de rezervaţie, un muzeu. Cultura înseamnă coeficient de putere naţională. Să ne uităm puţin la ţările civilizate. Şi acolo este o luptă acerbă între structurile de market şi cele culturale. Şi totuşi, cu excepţia unor canale super-elitiste cum este Mezzo, ei reuşesc să-şi managerieze inteligent potenţialul cultural, performanţele culturale, pe care le „injectează” în programele şi emisiunile Tv, alături de alte emisiuni, unde cultura funcţionează mai bine decât izolată. La noi programele culturale sunt îngheţate şi convenţionale…
Ca la un parastas?…
Chiar aşa. Şi-atunci, omul de cultură, artistul, care este viu, n-are unde să se ducă: la muzeu nu vrea, în partea cealaltă nu-l primeşte nimeni.
V-aţi confruntat cu această situaţie?
Bineînţeles. Eu am filmat la BBC , la RTL , în Anglia, în Franţa, peste tot, cu spectacole de pantomimă. În România nu am apucat să intru în nci o televiziune. Nu m-a primit nimeni, nici chiar în Televiziunea Română. Şi n-o spun ca să mă plâng, vă răspund la întrebare.
Poate n-aţi insistat destul?…
Ba da. M-am înscris inclusiv la concursul de scenarii. Dar, vedeţi dumneavoastră, ei mă consideră tot out-sider, n-am fost ales. Au pus tot murdăriile lor ieftine, care le ilustrează perfect natura inferioară. Pentru că oamenii superiori sunt responsabili. De exemplu, dacă un om ajunge director al unui teatru naţional, sau al unei televiziuni naţionale, el este responsabil faţă de naţiunea respectivă. Şi toată strategia sa managerială trebuie să ţină seama de această exigenţă majoră, a interesului naţional.

„Există două culoare de jogging către cimitir”
Ce strategie culturală ar trebui aplicată în România?
O politică a certitudinii. Eu nu fac exerciţii socratice asupra mamei mele. Pe de altă parte, cum să faci exerciţiu de democraţie în valorile naţionale, punând-o pe Mădălina Manole alături de Noica sau Eminescu? Henry Coandă a spus că avem atât de multe genii că putem da cu împrumut. Este o certitudine. Iar certitudinile încep cu conştiinţa. Am fost debusolat pe vremuri, când un secretar literar de la Iaşi mi-a spus că Eminescu a fost şi poet. „Cum ŞI poet?” –
l-am întrebat eu, indignat. „Păi da, mă, că a fost mai întâi o conştiinţă”. O afirmaţie care face cât toată istoria literaturii a lui George Călinescu.
Ce perspective avem să ieşim din situaţia în care suntem acum?
Ştiţi ce coeficient de inteligenţă şi de talent are poporul ăsta? Vă rog să mă credeţi, pentru că vorbesc în cunoştinţă de cauză, în două săptămâni Televiziunea Română poate deveni, în materie de divertisment, cea mai performantă din lume. Ceea ce, evident, nu se va întâmpla, din cauza acestei dictaturi a nonvalorii.
Dar vine o generaţie foarte bine înarmată genetic împotriva acestor rechini, care le va pune mari probleme peste 10-15 ani. Asta este, în cultură depunerile sunt lente. Mai ales că acum avem o şcoală de teatru distrusă, o ciupercărie de academii de teatru din care actorii ies fără pregătire şi fără perspective… În momentul de faţă există două culoare de jogging către cimitir: pensionarii, care sunt morţi de vii, şi tinerii, care sunt deja
pensionari.
Există alternativa emigrării?.
Da. Şi asta este, de fapt, criza tineretului de la noi: din zece inşi nouă pleacă afară. Iar problema este că ei nu pleacă din cauza banilor, ci din cauza imposibilităţii de a se manifesta. Această criză a potenţialului care n-are unde să se manifeste, a fost creată de nonvalorile iresponsabile din România, care nici măcar nu-şi pun problema ce face tineretul după ce termină şcoala. Iar reacţia acestuia de a pleca, este corolarul replicii vulpii din „Micul prinţ”: „Dacă vrei să fim prieteni, îmblânzeşte-mă, educă-mă. Dacă m-ai educat, eşti responsabil”.
Deci, încă o dată, există o soluţie de supravieţuire?
Noi, ca popor, pentru a supravieţui, trebuie să ne retragem în munţi – în cultură.
Altfel ne calcă gorilele cu Jeep-ul..
|
CIRCULARA CATRE LEGIONARI:
http://nicadortalpes.blogspot.ro/
Dan Puric nicidecum nu este un reper moral pentru poporul romanesc.
Repere morale exista in Romania : legionarul GELU GHEORGHIU, legionarul Justin Parvu, intelectualul Ion Coja,patriotul Iulian Vlad,Eugen Mihaescu,Ilie Merce si patriotul din Basarabia Ilie Ilascu.
Dan Puric are o problemă. Riscă să devină sub manipulare capitalistă occidentală un exhibiționist cum a devenit Vadim Tudor.
DAcă a fost așa de rău socialismul de stat pe care el din ignoranță îl numește comunism, și este așa de creativ sistemul capitalist postpucist unde sunt capodoperele filosfice, științifice și artistice postpuciste.
Vă răspund eu unde sunt: în curul curvelor capitaliste, în pornocultura postpucistă, în pestilențele antipopulare inoculate de Occident tineretului postpucist zombificat de sistemul de învățîmânt antiromânesc ce se practică de 20 de ani și în burduhanele putrezite ale popilor ce mânâncă pâinea poporului de pomană.
Mai vreți opere și capodopere? Le găsiți în fața muzeului național din capitala bucalistă unde împăratul zoofil Traian se pregătește să reguleze cățeaua dacilor sub control evreiesc.
Meritati-va sfirsitul mai goimilor .
Un trib primitiv controlat de-o
traditie ortodoxa tot atit de primitiva ,
care a fost cureaua de transmisie a
tuturor regimurilor si mai ales
a navalitorilor . Tradatori ,lasi ,asa
ramineti pina pieriti.
Nu stiu c as putea comenta alaturi de un specimen ca acest „waw”.
Cea mai mare bucurie este de a câştiga prietenia oamenilor până când aceştia vin cu încredere să-şi pună capul pe pieptul tău, pentru ca apoi să le împlânţi pumnalul în spate; e o plăcere să fii de nebiruit.
citat din Stalin
waw confunda acest spatiu unde oamenii i-si expun pareri cu buna credinta cu wc-ul sau propriu.
cred ca worbeschti singur – probabil oricum nu te-ar asculta nimeni! mai bine zis ratacesti, te-ai ratacit pe acest site!
WAW
03.02.2013 la 9:09 pm
Stalin al tău e oale şi ulcele acum, bolşevicule; mort, kaput, finito, putrezit, mâncat de viermi cu toată puterea lui masono-semită, cu toate citatele lui înghiţite ca un pelican de imbecili ca tine. Toată lumea de-o aveţi la picioare voi semito-masonii ca Stalin, la ce vă foloseşte dacă vă pierdeţi sufletul? Corpul pentru ale cărui satisfacţii luptaţi ucigând şi înşelând în stânga şi-n dreapta va muri odată şi-odată, şi-atunci ce te faci cu toată bogăţia lumească ce ai strâns-o, intelighentule logic? NU MAI NĂDĂJDUIŢI ÎN MURITORI, CĂCI NU AU NICI O PUTERE: ISAIA 2.22 / ZIUA VENIRII FIULUI OMULUI, CA LA CĂDEREA SODOMEI ŞI GOMOREI, FUGA DE PRĂPĂD, PILDA NEVESTEI LUI LOT, A CELUI CE CAUTĂ SĂ-ŞI SCAPE VIAŢA ŞI O VA PIERDE ŞI A CELUI CE DACĂ ÎŞI VA PIERDE VIAŢA, O VA GĂSI: LUCA 17.30-33/. DE PRIMA MOARTE ORICUM AVEM TOŢI PARTE BOLŞEVICULE, CHIAR ŞI IUBITUL TĂU CRIMINAL, EVREUL STALIN, N-O POŢI NEGA NICI CHIAR TU, CĂ VEZI MORTUL, DAR SĂ TE FEREASCĂ DUMNEZEU DE A DOUA MOARTE.
Educaţia este o armă ale cărei efecte depind de cine o ţine în mâini şi spre cine este ţintită.
definiţie de Stalin
Dumnezeu nu e nedrept, el de fapt nu există. Am fost înşelaţi. Dacă Dumnezeu ar fi existat, el ar fi făcut lumea mai dreaptă.
citat din Stalin
Nu mai cita din intelepciunea luiStalin. Omenirea a vazut ce a facut el cu conceptiile sale. Daca ai ceva de spus, graieste din intelepciunea ta, daca nu, spune-ti de mai multe ori:”pune, Doamne, paza gurii mele si ziduri de ingradire imprejurul buzelor mele”. Daca nici asa nu reusesti sa pui stavila prostiilor care se grabesc sa iti iasa din minte, dormi. E mai sanatos in aceste crize! Si, in somn, poti visa frumos ca sa murmuri la nesfarsit „waw”. Sanatate!
Când îi spânzurăm pe capitalişti ei ne vând frânghia pe care o folosim.
citat din Stalin
Papa? Câte divizii are?
citat din Stalin
Lasă-i să discute! Lasă-i să vorbească! Periculos nu este duşmanul care se autodemască. Este de temut duşmanul camuflat, pe care noi încă nu îl cunoaştem. Cât despre ăştia, care îşi dau arama pe faţă, totul este consemnat şi va veni şi timpul când ne vom răfui cu ei.
citat din Stalin (1924)
Eu sunt focul, Rusia e oţelul. Împreună suntem invincibili.
citat din Stalin
WAW
Mai uşor cu vodka, măi bolşevicule. Hai că-ţi pun mai jos ceva ce sigur o să-ţi placă, ţie şi tovarăşilor:
http://www.youtube.com/watch?v=idEuYTUtBKU&feature=related
DOMNULE COJA!
ASTEPT DERATIZAREA DE PRIMAVARA,si in primul rand curvele din Londra sa dispara din FORUM!
Moldova de peste Prut ar putea fi stat separat sau să se unească cu Republica Moldova, dar fără Transnistria.
Ucraina ar urma să-şi extindă teritoriul încorporând regiunile unde locuiesc ucraineni, iar Moscova ar putea institui un patronaj asupra minorităţii ruse din România.
Ungaria are tot dreptul de a prelua ‘pământurile istorice’, adică Transilvania, iar Bulgaria o parte din Dobrogea.
Astfel se creează premise pentru restabilirea Valahiei, care poate chiar reveni la monarhie (…) astfel România din vânător se transformă în vânat şi doar dispariţia de pe harta lumii a României este singura soluţie pentru o viaţă mai liniştită în regiune.”
Trebuie să spunem deschis: singurul mod de a scăpa odată şi pentru totdeauna de pericolul românesc – aceasta este încetarea existenţei statului român şi dispariţia sa de pe harta politică a lumii’, declară Safonov.
“ (…)Pentru ‘această cauză nobilă’ ar trebui să-şi unească eforturile toate statele care au de suferit de pe urma Bucureştiului – Rusia, Ucraina, Serbia, Ungaria, Bulgaria şi Republica Moldova.
12.01.2013 Publicaţia: „YAM.MD” (Republica Moldova) si Adevarul.md :
” Distrugerea României este o cauză nobilă”
Deschiderea în Parlamentul European a unei reprezentanţe a Tinutului Secuiesc, nerecunoscut de Bucureşti, a fost comentată pentru Agenţia ‘Regnum’ (31.05.2011) de politologul şi istoricul transnistrean, Nikolai Babilungă:
„(…) Mi se pare că acest fapt demonstrează, încă o dată, cât de slabă şi cât de instabilă este unitatea internă din unele state precum România. Clasa politică din această ţară nu ar trebui să se mai gândească, înainte de toate, la extinderea teritoriului spre est, pe baza Republicii Moldova, şi cu atât mai mult a autoproclamatei republici transnistrene şi Ucrainei. Ar trebui să se ocupe, cu adevărat, de consolidarea stabilităţii în propria ţară, poate chiar prin intermediul federalizării şi extinderii drepturilor şi împuternicirilor acelor teritorii, pe care România le-a invadat la începutul secolului XX (…)”.
31.05.2011 Agenţia de ştiri: „Regnum” (Rusia):
„Dacă potaia românească va fi bolnavă, UE o va arunca afară, o va da pe mâna hingherilor sau, în cel mai bun caz, o va eutanasia”
A venit momentul ca România să dispară de pe harta lumii!
Religia – o frază de dânşii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?
voi astia de-l pupati in cur toata ziua pe eminescu nu comentati si asta?
daca zicea cineva din ziua de azi asa ceva gata era jidan
Mai abramburele, tu esti sigur ca intelegi poezia? Dar pe Eminescu?
Puric este un mason ordinar care a fost invitat la Trilaterala de la Bucuresti
mai este putin pana la noua Constitutie si scapam de romanica.sper ca de anul viitor sa fie interzis tricolorul si imnul asta de cacat.
ma este pitin pana la noua Constitutie si scapam de romanica.sper ca de anul viitor sa fie interzis tricolorul si imnul asta de cacat.
Noi nu credem în moralitatea eternă şi considerăm perimate toate poveştile despre moralitate!
Lenin în Congresul Comsomolului (1919)
Cu cât va fi mai mare numărul victimelor din rândul clericilor reacţionari şi burghezi, cu atât mai bine.
Lenin în scrisoare adresată Biroului Politic (1922)
Tot ce există merită să fie distrus.
citat din Karl Marx
Moartea este victoria dură a speciei asupra individului determinat.
definiţie de Karl Marx
Primul amendament pentru fericirea oamenilor este abolirea religiei.
citat din Karl Marx
Ceea ce caracterizează comunismul nu este desfiinţarea proprietăţii în general, ci desfiinţarea proprietăţii burgheze.
Karl Marx în Manifestul Partidului Comunist
Da da, cunoaşte cuvinte domnul Puric. Vorbe savante, sforăitoare, binenţeles atent abstractizate astfel încât să nu atace sistemul masono-semit, dictatura ortodoxă a pretinşilor sfinţi anti-creştini ce îşi construiesc acum cea mai mare catedrală din lume, unde cu siguranţă vor aduce qintale de cadavre la care să ne rugăm pentru sănătate şi prosperitate (sic). Măi frate, este măcar un savant d”-ăsta spilcuit în ţara asta care să mai şi pună punctul pe I, nu doar să se lege de şoferi drogaţi în trafic şi hoţi de buzunare? Până acum am văzut un singur bărbat adevărat, e drept că mason, anume Oreste, care a pus punctul pe I, în rest subţire domnu”, subţire… Prinţipuri prinţipuri, da” să le ştim şi noi coane Puric, că chestia cu căratu”-n munţi ţine de haiduci şi troglodiţi, că dacă te prinde cu elicopterul nenea evreul ce controlează munţii României, cam încasezi gloanţe-n fund şi ajungi la mititica că sălăşuieşti ilegal pe terenul statului (Israel, stai liniştit). Dacă tot vorbeşti de plecat în munţi, te sfătuiesc să dai dumneata un exemplu în acest sens, să vadă boborul că vorbeşti pe bune, nu aşa, la plezneală ca să dai cool la imagine… Iar chestia cu faptul cum că dezastrul românesc este opera unor lideri inconştienţi, coane, s-avem parol, sună a propagandă semito-masonă de la o poştă, căci şi un copil de clasa a treia ştie deja că liderii români de la putere şi din opoziţie sunt nişte trădători de ţară, arghirofili şi anti-creştini în frunte cu regele adevărat, patriarhul ortodox al României, actualmente personificat de masonul anti-creştin Daniel cel „preafericit” pentru secolul şi lumea asta, de-acolo, din Q7-ul lui. Intervenţia dumneavoastră, aşadar, domnule Dan Puric, este, în opinia mea de român simplu, o încercare de mascare a dezastrului comis de sionişti împotriva poporului român. Nu e nevoie de dovadă, este suficient faptul că vă faceţi că nu vedeţi trădarea, cine şi de ce ne trădează. Păcat, căci sunteţi un om atât de inteligent. Îndrăznesc să vă spun că inteligenţa fără principiile luminii este doar o cale mai rapidă şi mai sigură de a ajunge în iad, iar eu nu vă doresc asta, şi în nici un caz Mesia.
ÎNŢELEPCIUNEA LUMII ESTE NEBUNIE: CORINTENI 3.19 / NICI UN OM SĂ NU SE LAUDE CU OAMENI, CI SĂ ASPIRE LA DUMNEZEU PRIN HRISTOS: I CORINTENI 3.21 / APOSTOLUL PETRU NE PREVINE CĂ ÎNTRE CREŞTINI S-AU RIDICAT PROOROCI MINCINOŞI, FALŞI
ÎNVĂŢĂTORI, CARE STRECOARĂ PE FURIŞ EREZII NIMICITOARE (PATRISITCA ORTODOXĂ ŞI CATOLICĂ CU ÎNCHINARE LA MORŢI, CU INVOCARE A AJUTORULUI MORŢILOR ŞI MURITORILOR, A AJUTORULUI ÎNGERILOR, CÂND DE FAPT SINGURUL MIJLOCITOR DINTRE OM ŞI DUMNEZEU ESTE OMUL IISUS HRISTOS, PRECUM ŞI ALTE EREZII ŞI ALTE FALSE SCRIPTURI, CUM ESTE CEA MORMONĂ, ETC), ACEŞTI PREOŢI AI SATANEI SE VOR LEPĂDA DE STĂPÂNUL IISUS CARE I-A RĂSCUMPĂRAT, VOR CERE SĂ TE SPOVEDEŞTI LOR, NU LUI HRISTOS, IAR PENTRU ASTA O PEDEAPSĂ NĂPRAZNICĂ VA CĂDEA PE EI. MULŢI ÎI VOR URMA PE ACEŞTI PREOŢI ERETICI CARE VOR SPUNE DE CEI CARE URMEAZĂ DOAR BIBLIA CĂ SUNT ERETICI, VORBINDU-I DE RĂU PE ADEVĂRAŢII CREŞTINI ÎN TIMP CE CAUTĂ SĂ OBŢINĂ CÂŞTIGURI MATERIALE URÂTE DE LA NOI, BINECUNOSCUTELE ŞPĂGI ÎMPOVĂRĂTOARE ŞI OBLIGATORII DE FACTO DE LA ENORIAŞII LOR, DEŞI SLUJBELE LOR LOR SUNT DEJA PLĂTITE DE LA BUGETUL POPORULUI: II PETRU 2.1 / NU MAI NĂDĂJDUIŢI ÎN MURITORI, CĂCI NU AU NICI O PUTERE: ISAIA 2.22 / ESTE UN SINGUR DUMNEZEU ȘI UN SINGUR MIJLOCITOR ÎNTRE DUMNEZEU ȘI OAMENI, ANUME OMUL ISUS HRISTOS: 1 TIMOTEI 2.5 /
Domnule Puric, la elocvenţa şi capacitatea dvs oratoricĂ, aţi fi un luptător creştin FORMIDABIL. Urmaţi principiile Luminii, căci doar ele asigură Botez, Viaţă Veşnică, loc în Rai: IISUS SPUNE CE SĂ FACI CA SĂ AJUNGI ÎN RAI, ANUME SĂ NU UCIZI, SĂ NU PREACURVEŞTI, SĂ NU FURI, SĂ NU MĂRTURISEŞTI STRÂMB, SĂ NU ÎNŞELI PE NIMENI, SĂ-ŢI CINSTEŞTI PĂRINŢII: MARCU 10.19
http://www.ioncoja.ro/textele-altora/doi-ani-de-cand-israel-a-cumparat-romania/
http://www.logosfera.ro/2009/02/biserica-ortodoxa-romana-una-masonica-si-oculta/
„“Cum ŞI poet?” –
l-am întrebat eu, indignat. “Păi da, mă, că a fost mai întâi o conştiinţă”. O afirmaţie care face cât toată istoria literaturii a lui George Călinescu.”
Su-perb!!! Si una din frazele definitorii pentru Dan Puric, pentru usurinta cu care el trece de la particular la concluzii general valabile.
Daca cineva ar avea vreo indoiala ca acest interviu este real , fraza de mai inainte i-ar spulbera-o.
Concluzia este amara si adevarata!
„Retragerea in munti” nu mai este posibila, retragerea in cultura este deja un ideal imposibil de atins pentru omul obisnuit. Cauzele crizei intelectualitatii de astazi au radacini care nu incep cu anii ’90 ai secolului trecut ci cu inceputurile „exterminarii” sistematice a intelectualitatii traditionale interbelice promovata de regimul totalitar comunist care a atins apogeul in „Epoca de aur” ceausista. In acei ani s-a inregistrat ultimul mare val de emigrare al intelectualilor romani catre cele trei zari ramase libere atata timp cat „zarea rasariteana” devenise izvorul reprimarii libertatilor fundamentale ale omului ramas in „lagarul socialist”. Reprimarea gandirii libere a fost inceputul tragediei nationale din care am iesit doar partial. De fapt, din cate se pare, traim intr-o societate a „formelor fara fond” bine surprinsa de Titu Maiorescu la vremea lui. Dar, din pacate, criza a devenit omniprezenta in societatea noastra.
Viitorul nu arata deloc bine!