Guvern de uniune națională?
Mai mulți colegi de site mi-au cerut părerea despre alegerile de ieri și despre ce ar putea să urmeze. Mă execut: colegii noștri, stăpânii noștri!
Și zic mai întâi despre ziua de 16 noiembrie 2016 că a devenit o zi foarte importantă pentru devenirea noastră în lume. Este ziua când, pe neașteptate și de nimeni pregătită, s-a produs o solidarizare extraordinară între români, îndeosebi între românii din străinătate, care sunt în pericolul de a se izola, de a se rupe de țară și ei între ei, unii de alții, în contextul atomizării și alienării sociale din Occident, din lumea modernă! Și în condițiile în care oficialii din țară nu desfășoară nicio politică, niciun program realist, bine articulat, de menținere în priză a românilor extranei…
Românii extranei… Așa i-am numit cândva pe românii de dincolo de hotarele de stat ale României!
Solidarizarea produsă în aceste zile aș putea-o numi înfrățirea românilor, a românilor de pretutindeni, îndeosebi a tinerilor, adică exact cum e mai bine! Ei, tinerii din diasporă, să știe unii de alții, să se caute, să pună țara la cale pe îndelete și să acționeze fără zăbavă! Fără să amâne ce au de făcut!
Protestul lor, inclusiv al românilor din Țară, ne-a demonstrat că românii dispun de resurse sufletești extraordinare, latente, aparent amorțite sau moarte de-a binelea, capabile să izbucnească la suprafața comportamentului personal ori social și să facă istorie! Ziua de 16 noiembrie este, în mai multe feluri, o zi istorică!
Semnificațiile multiple ale acestei zile vor fi descifrate cu de-amănuntul în viitor. De alți comentatori, mai pricepuți! Eu am ținut să pun în evidență semnificația care este inimii mele cea mai plăcută! Mai prețioasă: românii s-au arătat încă o dată „uniți în cuget și simțiri”!
…Ce va fi de mâine?
Cel mai tare mă tem că unii vor încerca să semene furtună, profitând de dezbaterile și pasiunile pe care le va stârni întrebarea pe care ne-o punem deja cu toții: ce va face Ponta? Ce va face Johannis? Vor „coabita”? Vor colabora „instituțional”, precum șoarecele cu pisica, precum Băsescu cu Tăriceanu?… Își va da Ponta demisia sau va fi demis? Va încălca Johannis legea și va face pe dracu-n patru ca să ne pricopsească cu un guvern ACL? Un guvern care va fi mai improvizat chiar decât improvizația numită atât de impropriu Alianța Creștin- Liberală?!…
Sau, potrivit legii, lui Ponta istoria îi mai oferă o șansă, de a rămâne în prim planul vieții politice ca prim ministru pentru următorii doi ani?! E singura lui șansă de a rămâne pe scena politică…
Așadar, pentru următoarele luni, soluția cea mai păguboasă ar fi să se ajungă, pe căi ocolitoare, care vor ocoli în primul rând legea, la un guvern ACL, cu un prim ministru din defunctul PDL, junele Predoiu, cel mai probabil! Nu prea are cu cine să facă schimbarea promisă domnul Johannis, dacă va apela la politicienii deja expirați din fosta gașcă a lui Băsescu, pe cale să se refacă în cea mai nefericită formulă: una guvernamentală! …Pușchea pe limbă, păcătosule!…
A doua variantă, mult mai bună, ar fi continuarea guvernării Ponta! Sunt convins că va fi mult mai bună ca până acum, ceea ce nu însemană neapărat o guvernare bună!… Primul ministru, în mod paradoxal, se va simți mai liber. Liber față de cârdășia numită PSD, va putea da vina pe Johannis, că de ochiul său cel vigilent nu poate ascunde neregulile la care îl împinge un „baron” sau altul. Și nu le va mai tolera! E destul că a pierdut preșidenția ca s-o apere pe imaculata Ecaterina de rigorile legii penale! Va sufla acum și-n iaurt!…
…Din fericire, mai avem și a treia variantă, tot mai atrăgătoare în opinia unor comentatori acceptabili cât de cât: un guvern de uniune națională, de unitate națională, l-aș numi! Care să-i adune pe specialiștii autentici ai domeniilor ministeriate, atât în fruntea ministerelor, cât și la direcțiile din minister, ocupate și ele în momentul de față pe criterii de apartenență la clientela partidului!…
Un asemnea guvern ar fi obligat la o de-politizare totală a administrației, de la primul ministru până la ultimul portar, cel din schimbul de noapte!…
Nu e greu de găsit un portar bun pe post printre cei care există deja! Mai greu va fi cu primul ministru și cu miniștrii pe care îi vom avea, care să-l secondeze îndeaproape pe noul Președinte și să-l împiedice să facă la București ce a făcut la Sibiu!… Să-l ajute pe domnul președinte să stea cât mai în banca sa! Sunt convins că nici Johannis nu-și dorește mai mult, cel puțin până se va dezmetici, ceea ce pentru un adevărat sas va fi să mai dureze! Dacă e cu adevărat un sas veritabil, iar nu, cum zic unii, o făcătură!…
Om vedea!
Cine ar putea fi prim ministru?!… Spre mirarea mea, eșecul lui Ponta ne aduce pe tapet un nume despre care ne tememam că nu-l vom mai rosti curând: CĂLIN GEORGESCU!… Dacă este să-l comparăm cu alde Tăriceanu sau Dobrinoiu ori Ponta, ne cam vine inima la loc în privința viitorului apropiat, al celor doi ani de până la următoarele alegeri legislative: există soluții așadar. Soluții adevărate! Căci vor urma ani foarte grei, iar un guvern de uniune națională ar fi salvator și pentru Ponta care, altminteri, ca prim ministru, se va confrunta la primăvara cu probleme cărora încă nu le-a găsit soluția: plata unor tranșe împovărătoare din datoria criminală contractată de alții, de gașca lui Băsescu în primul rând!
Un guvern de uniune națională ne-ar trebui într-adevăr, dar un guvern care să fie deopotrivă un guvern de tehnocrați! Din actualul guvern nu l-aș vedea decât pe Teodor Meleșcanu că s-ar potrivi în funcția pe care o deține deja. Îi stă bine într-un guvern, ca unui cazac în șa, călare!…
În rest, trebuie căutați oameni noi, care nu s-au compromis niciodată, care sunt veritabili specialiști, care nu vor transforma ministerul în cloșca cu ouă de aur a familiei! Oameni capabili să aducă cu ei reputație profesională și morală! Aidoma primului ministru „nominalizat” mai sus!
Prin acceptarea și susținerea unui asemenea guvern, partidele parlamentare au ocazia să-și refacă imaginea atât de șifonată după un sfert de veac de nevolnicie!… Au ocazia să scape de blestemele și ocara mult sărăcitului și batjocoritului popor!
Firește, instalarea unui guvern de uniune națională nu poate fi decât opera Parlamentului, a unei majorități parlamentare, deschisă colaborării cu societatea civilă!
Ion Coja
17 noiembrie 2016
Cititi aici si va minunati http://www.agerpres.ro/english/2014/11/19/hungary-s-consul-general-in-cluj-planning-to-grant-hungarian-citizenship-to-as-many-as-possible-romanian-nationals-16-47-24
Eu cred ca toate aceste lucruri fac parte dintr-un plan bine pus la punct ,de destabilizare a Romaniei, cu sprijin de la Budapesta! Orice ar fi facut Ponta bine sau rau,jocurile au fost facute dinainte.Daca ar fi iesit astigator Victor Ponta,in noaptea cand s-au anuntat rezultatele partiale,am fi asistat la evenimente asemanatoare, dar mult mai grave decat cele din 89,organizate cu sprijin Basescu-Macovei{Udrea}
Nu mai vorbesc despre contextul extern,in care au avut loc aceste alegeri, context extrem de nefavorabil pentru Romania,,referindu-ma la disputa Nato,Ue pe de-o parte si Rusia cu alegerile din 30 noiembrie din Republica Moldova pe de alta parte.
Ma tot gandesc ca nu va trece multa vreme, pana cand cei de buna-credinta care au stat la „cozile ” acelea kilometrice,pentru a vota isi vor da seama ca toate asteptarile le-au fost inselate!
Este prima data cand imi spun parerea pe acest site,va multumesc pentru articol;nu am nicio legatura cu domeniul politic,cu vreo organizatie si mi-am spus punctul de vedere,in stransa concordanta cu viziunea pe care o are un om cu studii superioare ,vis avis de ceea ce se intampla in jurul sau.{Sigur,ca exista si varianta sa gresesc}
Dle Profesor, chiar nu va este greata sa mai pomeniti de modelul „guvern de uniune nationala”? Adica un fel de talmos-balmos? De ce nu intelegeti ca PSD-ul trebuie sa plece? Si sa plece pentru totdeauna. Asta doreste diaspora si asta doreste tineretul tarii. Romania are nevoie de o altfel de politica. Romania trebuie sa mearga inainte. Nu se poate construi ceva pe „trupuri cangrenoase”.
Chiar daca in acest articol ati mai dat-o la cotit, se pare ca nu va puteti desprinde de mentalitatea invechita. Dumneavoastra pretindeti ca sunteti nationalist, dar inca nu v-ati putut deprinde de boala bolsevica. Nu ati inteles ca nu merge sa fii nationalist si communist in acelas timp. Noi cei din diaspora ne-am insusit un grad adecvat de cultura politica si stim ce dorim. Dumneavoatra se pare ca inca nu stiti. Doriti guvern de uniune nationala. Pai propozitia asta parca a iesit si din gura lui Ilici in urma cu 25 de ani. Priviti cum arata tara asta dupa 25 de ani de talmos-balmos………….
Pentru Toader.. minciunile lui Ponta acum le vedem ceace basescu le explica dar… ministrul aia de la finante nu le stia ca de fapt ea nici nu stie de ce este acolo.. pusa de vecinul de casa Nastase mentorul lui Ponta…
Pentru dl.Coja… iar dati cu Basescu ca vine cu gasca.. lasa-ne nea Ioane…
si de fapt cine este Dobrinoiu… nu cumva Predoiu ???? DA el va fi PM pentruca este un adevarat magistrate ne santajabil si nici sub acoperirea seco/pesedista
si inca o rugaminte… MELESCANU este ruginit,batran si cominternist.. atat
Deasemenea pe acest site inainte de alegeri se bateau trambite ca este mare pericol ca acesti asa zisi basisti cu basescu in frunte destabilizeaza tara si se va produce o UKRAINERIZARE…total gresit, acestia nu erau manipulate de catre Base si ACL..sunt tineretul romancare reactioneaza si nu se lasa PROSTIT de niste tembeli ex comunisto/iudeo stalinisti care mai cred ca pot controla publicul prin minciuna si forta bruta.. suntem in EU… putem cere ajutorul altor state daca se va mai incerca rusificarea sau diktatura…nu uitati domnilor manipulanti
APEL:
CITITI VA ROG FRUMOS INTEGRAL ACEASTA RELATARE TEHNICA ASUPRA FRAUDARII ALEGERILOR LUI BASESCU .
E UN OBSTACOL INGROZITOR CE DETIN AMERICANII, FIXAT IN CALEA ELIBERARII NATIONALE – CRIMA SI ABUZ IN TOATE AZIMUTURILE:
http://comunitate.ziare.com/blogs/13328/7913/reteaua-basescu
·
2004 – 2009 – 2012
·
Postat de ETC 21 aprilie 2011 – 114 vizionari
Maşinăria PDL de fraudare a alegerilor
a folosit toate mecanismele posibile: Poliţie, Jandarmerie, SRI, SIE,
Prefecturi, servicii deconcentrate şi agenţi economici de stat. Şi, nu în
ultimul rînd, ambasade străine. În campania prezidenţială, Traian Băsescu a
folosit Centrul SECI şi proiectul militar MONSAT pentru a-şi vedea visul cu
ochii.
Achiziţionarea şi instalarea echipamentelor speciale pentru reţeaua
MONSAT s-au făcut şi cu sprijinul National Security Agency (NSA). Actul de
naştere a sistemului MONSAT este Hotărîrea 045/2005 a CSAT. Reţeaua de sateliţi
MONSAT de joasă altitudine, la care SRI şi SIE au acces, nu e lansată de Statul
Român, ci de SUA, în colaborare cu o serie de ţări europene. România
„închiriază“ accesul la aceşti sateliţi, pe baza unor înţelegeri între
Serviciile Secrete ale ţărilor NATO. Ei sînt folosiţi pentru pedepsirea
dizidenţilor, în mod ilegal, prin urmărirea, monitorizarea şi hărţuirea sau
tortura aplicată persoanei vizate.
Reţeaua de sute de
sateliţi care acoperă Europa nu numai că receptează, dar e capabilă să şi
transmită, în mod egal. Dispozitive radar, bazate pe unde milimetrice, au
posibilitatea de a urmări o persoană, după caracteristicile biometrice, oriunde
pe pămînt şi, mai mult de atît, de a vedea omul prin acoperişurile clădirilor
în care se află acesta. Cu ajutorul
agentului special secret al DEA, din zona Balcani (Drug Enforcement
Administration), Harry Giknavorian, Traian Băsescu are acces direct la Centrul
SECI.
Acest Harry Giknavorian este, în fapt, agentul acoperit al CIA, delegat
de SUA pe lîngă Traian Băsescu, încă din anul 2004. Este singura persoană din
România care nu are numere de identificare la maşina cu care se deplasează prin
Bucureşti. El conduce un SUV Ford Explorer blindat, de culoare verde. Agentul
american are relaţii strînse cu autorităţile Statului Român, în special cu
Traian Băsescu şi cu consilierul prezidenţial pe probleme de Securitate, Iulian
Fota. Este căsătorit, are 2 copii, băiat şi fată, şi locuieşte în Băneasa, în
Complexul ZODIAC; are un cîine labrador. America, prin rezidenţii CIA şi prin
Harry Giknavorian, a aservit conducerea structurilor din MAI: DGCCO, SIPI şi
DIICOT. Pentru a-şi pune planul în aplicare, a trebuit să-l schimbe pe Dan Nica
de la conducerea Ministerului de Interne. Astfel, americanii au putut să
utilizeze aplicaţii ale softului de la RASIROM, folosit de Institutul Naţional
de Statistică şi agreat de BEJ şi BEC.
Agentul CIA din România şi omul său sub acoperire de agent DEA, de la
Centrul SECI, au putut să supravegheze, să controleze, să influenţeze şi să
centralizeze datele din secţiile de votare în timp real. Totul s-a petrecut cu
sprijinul SIE şi STS, deoarece aplicaţii ale acestui soft de la RASIROM sînt
folosite şi în lupta împotriva terorismului şi a crimei organizate din Europa.
Astfel, Traian Băsescu, prin acoliţii săi şi cu sprijinul guvernului american,
foloseşte independent şi fără control parlamentar Sistemul Naţional de
Monitorizare a Comunicaţiilor prin Satelit-MONSAT. Acest sistem are la bază o
serie de proiecte realizate în ultimele decenii în Statele Unite şi în Europa,
iar sateliţii lansaţi în spaţiu sînt de provenienţă americană şi operează la
joasă altitudine.
Pentru a intra, cît de cît, în legalitate şi a-şi pune planul în
aplicare, SUA au impus Guvernului Tăriceanu adoptarea unui cadru legislativ
astfel încît românilor să le fie monitorizate toate convorbirile telefonice şi
toate e-mailurile. Aşa a apărut subit Legea nr. 298/2008, promulgată rapid de
Traian Băsescu, privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii
de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţelele
publice de comunicaţii. Legea se referă atît la persoanele fizice, cît şi la
cele juridice. MAI, Parchetul General, SRI şi SIE au, astfel, oricînd acces la
date pe baza unei simple ordonanţe semnate de orice procuror, fără a mai exista
un mandat emis de judecător. Acest sistem MONSAT permite interceptarea poştei
electronice utilizate de oameni de afaceri sau politicieni.
În timpul campaniilor electorale, mesajele transmise prin Internet pot
fi interceptate neautorizat şi folosite de adversarii politici.
Pregătirea pentru fraudarea alegerilor prezidenţiale din 2009 s-a făcut
în timpul campaniei europarlamentare. Apoi, terminale mobile ale STS au fost
amplasate la sediul central SECI de la Bucureşti şi au fost folosite la
monitorizarea comunicaţiilor şi a transmisiilor de date-voce tip SMS. Acest
lucru a fost posibil pentru că RASIROM (regie aflată în subordinea Serviciului
Român de Informaţii) a proiectat un sistem care a putut fi folosit de către
prefecţii PDL şi de către membri ai acestui partid, care ştiau numerele de
telefon ale fiecărei secţii de votare, transmiţînd date în timp real la
Bucureşti.
Dispozitivul de ascultare a telefoanelor mobile are un sistem de
funcţionare destul de simplu şi poate fi introdus, cu uşurinţă, într-o valiză
de voiaj. Agentul trebuie să scaneze codul personal al telefonului care urmează
să fie ascultat. Pentru acest lucru, el se apropie de posesorul telefonului
mobil, la o distanţă mai mică de 25 de metri, în timp ce acesta are o
convorbire. Fiecare celular are un mod de identificare, denumit IMEI, care
poate fi aflat tastînd pe telefon steluţă diez 06 diez (*#06#).
Rezultă un cod format din 15 cifre. Acesta este personalizat pentru
fiecare telefon celular în parte şi nu poate fi acelaşi pentru două aparate. La
sediul central al PDL, în noaptea alegerilor, a fost instalat un dulap cu
routere. Numărul posturilor ocupate a fost de aproximativ 500; acestea au fost
instalate pentru conexiuni interne cu secţiile de votare din ţară, iar la
secţiile din afara României nu au fost distribuite terminale STS, deoarece nici
măcar Băsescu şi acoliţii săi nu pot transporta aceste terminale fără a atrage
atenţia autorităţilor din Uniunea Europeană.
În ţară, STS, împreună cu prefecţii şi subprefecţii, ajutaţi de membrii
PDL, au fost cei care au condus operaţiunile de centralizare a alegerilor
(întrucît cele 500 de aparate telefonice mobile ale STS au fost în custodia
membrilor PDL), iar aceştia au trimis SMS-uri cu mesaje electorale pe
telefoanele speciale. SMS-urile au fost expediate de pe cartele preplătite doar
de la nivel judeţean spre centrul din Aleea Modrogan.
De altfel, euroalegerile şi Referendumul pentru introducerea votului
uninominal au permis Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, să monitorizeze,
prin intermediul telefoanelor mobile şi al cartelelor prepaid pe care le-a pus
la dispoziţia Biroului Electoral Central şi preşedinţilor secţiilor de votare,
întreg procesul de transmitere a rezultatelor şi a prezenţei la vot.
Conducerea PDL şi Traian Băsescu au avut timpul necesar să întoarcă
rezultatul alegerilor cu voturi fictive din străinătate. Aceste voturi nu au
putut fi niciodată numărate. Generalii numiţi de Traian Băsescu la conducerea STS
au primit sarcina să rezolve această problemă. Este vorba de 3 generali care
s-au ocupat de monitorizarea alegerilor: Marcel Opriş (director STS), Corneliu
Grigore (prim-adjunct al directorului STS, managerul liniei de urgenţă 112) şi
Ioan Balaure (directorul adjunct pe probleme economice al STS). După executarea
ordinelor primite de la Cotroceni, generalul cu două stele Corneliu Grigore a
mai primit o stea şi a fost trecut în rezervă.
Au fost concepute planurile de protecţie contrainformativă prin care
Traian Băsescu a dispus demararea operaţiunilor de bruiaj online, pe bani
publici, încă din luna septembrie a anului 2008. Consilierii loiali au fost
însărcinaţi cu crearea unui departament secret pentru protejarea imaginii
miniştrilor PDL şi a preşedintelui, pe Internet. Angajaţii acestui serviciu
privat, plătit din banii Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale,
trebuie să pornească o campanie agresivă împotriva celor ce îl blamează pe
Traian Băsescu, sau să posteze pe Internet tot felul de comentarii, care să
schimbe sensul informaţiilor negative despre acesta din articolele de presă.
Sînt vizate în principal marile ziare cu domenii de Internet, agenţiile de
presă, blogurile de atitudine care înregistrează trafic etc. Serviciul nu se
află în clădirea Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale, dar de el se
ocupă direct unul dintre consilierii personali ai Elenei Udrea, respectiv Ana
Maria Topoliceanu.
În 2009, am asistat la o fraudă prefabricată, cu CNP-uri inventate, cu
voturi ale morţilor, cu semnături în fals, cu Procese Verbale falsificate, cu
rezultate inversate, cu mită în sediile electorale şi un proces electoral
dirijat. Agenţii STS, SRI şi SIE ai lui Băsescu, ajutaţi de americani şi de
agenţii SISROM din afara ţării, au cumpărat, au furat şi dirijat sute de mii de
voturi, pentru ca rezultatele să corespundă cu cele din softul comandat de
Traian Băsescu, cu 4 minute înainte de exit-poll-uri, live, în faţa naţiunii.
Autoritatea Electorală Permanentă, din obedienţă faţă de stăpîn, a muşamalizat
informaţia că au fost aproape 14.000 de votanţi multipli, sau că au existat
numeroase Procese Verbale măsluite, cu rezultate inversate în favoarea lui
Traian Băsescu.
Referitor la agentul american Harry Giknavorian, acesta are relaţii
strînse cu Mafia ţigănească şi cu Serviciul Secret al romilor, pe care îl
finanţează din fondurile de stat americane ale CIA. Serviciul de Informaţii şi
Siguranţă al Romilor – SISROM este un serviciu secret, protejat şi de către
Traian Băsescu şi camarila sa din SRI. Acesta este folosit la controlarea
clanurilor şi a grupărilor infracţionale, prin regizarea unor scandaluri între
bande. SISROM-ul îl ajută pe Traian Băsescu să cumpere voturi în cadrul etniei
(vezi Clanul Bercea Mondialul).
Serviciul Secret al ţiganilor are, în principal, menirea „să apere interesele şi drepturile etniei romilor, precum şi dezvoltarea unei reţele de informare şi comunicaţii interne şi externe“. El colaborează cu toate Serviciile Secrete clasice, respectiv: Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, structurile de informaţii ale Ministerului de Interne, INTERPOL şi EUROPOL. SISROM, avînd centrul la Bucureşti, funcţionează după reţeta clasică a structurilor de informaţii. Îşi desfăşoară activităţile „în paralel cu serviciile secrete existente şi dă raportul către U.M. 0215 (Serviciul de informaţii şi protecţie a cadrelor din Ministerul de Interne)”.
Ca structură informativă, SISROM se ocupă de culegerea de informaţii din domeniile social, politic, cultural şi economic, cu accent pe următoarele problematici: emanciparea socială şi formele de dialog cu organizaţiile non-guvernamentale. Are constituite reţele de informatori, care culeg date şi informaţii din teritoriu. Acestea sînt transmise, apoi, sub formă de Note informative, dar şi de informaţii brute, direct lui Traian Băsescu. ,,Părinţii” acestui sistem sînt Virgil Măgureanu şi Ioan Talpeş, care au înţeles rostul SISROM, permiţînd înfiinţarea lui fără a-i crea probleme. Administraţia Prezidenţială a lui Traian Băsescu a acordat girul membrilor acestei structuri.
Spionajul Ţigănesc SISROM – Serviciul de Informaţii şi Siguranţă al Romilor din România este o structură particulară, iniţiată şi condusă discret de acelaşi Virgil Măgureanu. Acest Serviciu Secret ilegal, care funcţionează sub protecţia lui Traian Băsescu, a camarilei din SRI şi cu ajutorul oamenilor SIE de la Ambasadele României din marile capitale europene, a schimbat rezultatul alegerilor din exteriorul României, prin implicarea sa activă în direcţionarea voturilor etniei rome din Spania, Italia şi Franţa către candidatul Traian Băsescu.
Tot agentul Harry Giknavorian este cel ce controlează SIPI – Serviciul de Supraveghere Operativă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
SIPI, Serviciul Independent de Protecţie Internă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, folosit şi de către americani, şi de către Traian Băsescu, este beneficiarul unor informaţii ale sistemului MONSAT. Acest serviciu captează ilegal informaţii, operaţiuni care se pot realiza fără probleme de către unii angajaţi politici ai sistemului, dar şi de către beneficiarii legali ai acestuia. Interceptările ilegale se pot efectua de către operatorii MONSAT, care au libertatea aproape totală de a accesa pachete de date transmise prin zecile de sateliţi ce asigură comunicaţiile dintre utilizatorii serviciilor specifice.
Acest lucru se datorează tehnologiei avansate şi posibilităţilor reduse de exercitare a unui control pertinent asupra sistemului. El funcţionează după principiile de interceptare a comunicaţiilor clasice, precum telefonia în sistemul naţional. Astfel, operatorii MONSAT pot interveni pentru captarea unor informaţii, imediat după emiterea semnalului antenei de emisie, sau pot să capteze semnalele satelitului de comunicaţii folosit de operatorii de astfel de servicii din România ori din ţara de origine a utilizatorului.
Cei aproape 2.000 de angajaţi ai SIPI răspund instituţional numai în faţa ministrului Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş.
Sistemul MONSAT are aprobarea CSAT şi utilizează informaţii şi aplicaţii americane KOFAX, Microsoft şi XEROX.
Sateliţii americani sînt rezervaţi pentru situaţiile în care victima iese din raza în care acţionează grupările criminale, deplasîndu-se în afara oraşelor, în campinguri, la ţară etc.
Reţeaua de sateliţi la care SRI şi SIE au acces este folosită, într-adevăr, în mod ilegal, de către personalul Administraţiei Prezidenţiale, cu acordul deplin şi sub îndrumarea Serviciilor Secrete româneşti, aflate sub comanda serviciilor străine care le-au pus la dispoziţie tehnologia. Elemente corupte din conducerea acestor Servicii Secrete româneşti şi din fruntea Statului Român utilizează, de cîţiva ani buni, în mod ilegal, această tehnologie împotriva propriilor cetăţeni.
Comunitatea Naţională de Informaţii, din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, deci şi Traian Băsescu, are acces la un Sistem Informatic Integrat, racordat la toate Serviciile Speciale, şi unde sînt stocate informaţiile secrete de importanţă strategică, inclusiv cele obţinute în urma interceptărilor legale sau ilegale pe care le efectuează Serviciile de Informaţii din România.
Această bază de date, care este permanent actualizată, este pusă la dispoziţia preşedintelui României, iar serverele în care sînt stocate datele se află într-un Centru de Management al Sistemului Informatic Integrat, care, potrivit celor stabilite printr-un document secret (Hotărîrea nr. 0216/27.10.2004, emisă de CSAT), ocupă două spaţii: unul principal, aflat în Bucureşti, şi altul de rezervă. Potrivit unor informaţii neoficiale, Centrul de Management al Sistemului Informatic Integrat este administrat de Serviciul Român de Informaţii.
Această bază de date în format electronic, aflată în serverele Centrului de Management al Sistemului Informatic Integrat, permite Serviciilor Secrete din România să obţină, în timp real, orice informaţie despre o persoană fizică sau juridică, în funcţie de interesele urmărite.
Funcţionarea Centrului de Management al Sistemului Informatic a fost reglementată prin Hotărîrea de Guvern nr. 952 din 14/08/2003, contrasemnată de directorul SRI. Accesul operatorilor la date este permis în funcţie de Certificatul de securitate (eliberat de Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat).
Centrul de Management al Sistemului Informatic Integrat este stabilit, printr-un document secret (Hotărîrea 0216/27.10.2004, emisă de CSAT) în două sedii: unul principal, aflat în Bucureşti – Centrul SECI, şi cel de rezervă, în cadrul Biroului de Informaţii Militare (BIM) din cadrul DGIA (o structură departamentală formată din Direcţia de Informaţii Militare şi Direcţia Siguranţă Militară, din cadrul MApN). Brigada de Informaţii Militare (BIM) reuneşte, sub comandament unic, cele trei batalioane care funcţionaseră şi pînă acum, respectiv HUMINT, IMINT şi SIGINT.
Brigada de Informaţii Militare a fost constituită în urma unei Hotărîri a CSAT, din 31 martie 2010, şi este subordonată direct ministrului Apărării, Gabriel Oprea. Serviciile Secrete ale Armatei au primit undă verde pentru înfiinţarea Brigăzii de Informaţii Militare de la directorul Comunităţii de Informaţii a Statelor Unite ale Americii (DNI), James R. Clapper.
Beneficiarii acestui Serviciu Secret al Armatei Române sînt: fostul ministru al Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, actualul ministru al aceleiaşi structuri, Traian Igaş, ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţianu, ministrul Muncii, Ioan Nelu Botiş, consilierul prezidenţial pe probleme de Securitate, Iulian Fota, preşedintele României, Traian Băsescu, precum şi ambasadorul SUA, Mark Gittenstein. Chiar dacă, oficial, singura autoritate naţională în domeniul interceptărilor este Serviciul Român de Informaţii (SRI), se ştie că Statul Român, printr-o Hotărîre strict secretă, a autorizat Serviciul de Informaţii Externe (SIE) să îşi procure şi să folosească cele mai sofisticate echipamente pentru ascultarea telefoanelor românilor şi a tuturor comunicaţiilor pe Internet, prin sistemul MONSAT.
Serviciul de Informaţii Externe face parte din Sistemul Naţional de Apărare al României şi funcţionează în baza Legii nr.l din 6 ianuarie 1998. La 15 aprilie 2004, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a adoptat Hotărîrea nr. 0063, clasificată STRICT SECRET, prin care autoriza Serviciul de Informaţii Externe să desfăşoare activităţi de tip SIGINT (SIGINT – SIGnal INTelligence reprezintă informaţii obţinute din surse care acţionează în spectrul electromagnetic şi constau din mai multe subdomenii), pentru interceptarea comunicaţiilor efectuate prin satelit. Din acest moment, SIE dispune de baza legală pentru a-şi procura cele mai performante dispozitive necesare interceptărilor de voce şi date transmise prin mijloace electromagnetice (telefoane, calculatoare sau orice alt tip de radioemiţător).
SIE se ascunde în spatele unor legi care îi permit să asculte pe oricine şi oricînd, chiar şi fără mandat.
DGIA şi DGIPI îşi prezintă rapoartele doar miniştrilor de resort şi nu sînt controlate de Parlament.
Atît SRI, SIE, cît şi STS, prin Marcel Opriş, au folosit în campania electorală baza sistemului MONSAT, aflat la Centrala Regională SECI de la Bucureşti, condusă din umbră de agentul Harry Giknavorian. MONSAT poate monitoriza orice convorbire telefonică sau transmisie de date-voce care se realizează printr-un terminal cu acces la satelit. Acelaşi lucru este valabil şi pentru telefonia fixă sau tehnologia GSM. Datele centralizate la sediul de campanie din Aleea Modogran au fost, astfel, operate şi trimise, cu ajutorul STS, din Centrala SECI.
Softul folosit de BEC include o aplicaţie KOFAX, tip vierme sau tip buclă, care are drept scop redistribuirea voturilor în favoarea unui candidat prestabilit. De aceea, toate sondajele de la ieşirea din secţiile de votare care dădeau cîştigătoare PRM sau alte partide din Opoziţie nu au corespuns, deoarece au fost făcute prin luarea în calcul a unei opţiuni reale de vot, de 70%, a populaţiei, cînd în fapt aceasta nu a depăşit cota de 20%.
Net-Consulting, în colaborare cu firma americană KOFAX (o filială CIA), împreună cu firmele Asesoft şi ASSECO, au construit, pe baza programului de la RASIROM (fosta UM 05099, în fapt, o societate patronată de SRI), un soft folosit în ultimele două campanii ale alegerilor, care conţine o cheie-buclă conspirată, pentru direcţionarea voturilor nule şi a celor de pe listele suplimentare, în favoarea lui Traian Băsescu, la ordinul SUA. Programul dirijează voturile dintre BEJ si BEC la orice candidat ales.
NOTE:
* Drug Enforcement Administration (DEA) este o agenţie federală de aplicare a legii în Statele Unite, din cadrul Departamentului de Justiţie American, însărcinată cu combaterea traficului şi consumului de droguri în Statele Unite. De asemenea, DEA, împreună cu alte agenţii americane de investigaţii, are ca responsabilitate exclusivă coordonarea şi urmărirea de către SUA a investigaţiilor legate de droguri – şi nu numai – în străinătate.
* DGIA- Direcţia Generală de Informaţii a Armatei, se ocupă cu culegerea de date şi informaţii în vederea informării factorilor de decizie asupra fenomenului militar şi politico-militar din zonele de interes pentru România. Totodată, are ca obiect extinderea cooperării cu celelalte structuri cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale, precum şi cu Serviciile de Informaţii militare ale statelor membre NATO. Se ocupă şi de îmbunătăţirea reprezentării militare externe (este vorba despre ataşaţii militari) şi de identificarea acţiunilor care ar putea aduce atingere capacităţilor operaţionale, personalului şi patrimoniului Armatei. Are ca sarcină şi descoperirea şi prevenirea actelor de corupţie şi altor activităţi ilegale în care ar fi putut fi implicat personalul Armatei.
* MONSAT – Sistemul Naţional de Monitorizare a Comunicaţiilor prin Satelit.
* RASIROM – Regie autonomă aflată în subordinea Serviciului Român de Informaţii, avînd ca principal obiect de activitate proiectarea, realizarea şi instalarea sistemelor de pază şi de alarmare la efracţie şi început de incendiu, stingerea automată a acestuia, controlul accesului persoanelor şi autovehiculelor, controlul biometric şi autentificarea identităţii, TVCI, CATV. Firma mai oferă instalaţii şi echipamente de protecţie fizică şi electronică a incintelor şi a perimetrelor, cu centralizarea informaţiilor în dispecerate specializate, precum şi reţele de comunicaţii voce-date. RASIROM deţine o tipografie proprie.
Cititi si restul articolului mergand la sursa de mai jos: .
http://comunitate.ziare.com/blogs/13328/7913/reteaua-basescu
Doamne ajuta România si rommânii!!!
Premiera in Romania: Fost senator PNL, condamnat la munca in folosul comunitatii
Foto: obiectiv.info
Un fost senator a fost condamnat cu suspendare pentru fapte de coruptie, insa a fost obligat de catre magistratii de la Tribunalul Caras-Severin sa presteze munca in folosul comunitatii.
Astfel, Iosif Secasan, fost senator PNL, trebuie sa munceasca in folosul comunitatii, timp de 90 de zile, la Primaria Resita, arata Evenimentul Zilei.
Condamnarea la munca in folosul comunitatii este o premiera in ceea ce priveste sentintele date pentru politicieni.
Iosif Secasan (PNL), urmarit penal de DNA, a demisionat din Senat
Secasan a fost acuzat de procurorii DNA
ca a intervenit la seful Serviciului de Evaluari Medicale de la Casa de
Pensii Caras-Severin pentru a incadra un padurar la un anumit grad de
invaliditate.
In urma interventiei sale, medicul Sebastian Telbis
a acceptat si a semnat decizia solicitata. Dupa iesirea padurarului din
cabinet, senatorul Secasan, in prezenta medicului, a verificat
continutul plicului, observand ca era vorba de 200 de euro, potrivit
procurorilor anticoruptie.
Iosif
Secasan a fost presedinte al CJ Caras Severin, director al Directiei
Sanitare a judetului Caras-Severin si a detinut trei mandate de
consilier judetean.
Cititi cu atentie punctul 7 !
Secretele puterii politice după A.N. Chomsky
motto
Daca stii, poti discerne!
Avram Noam Chomsky (n. 1924) este un reputat lingvist american, profesor
emerit la Massachusetts Institute of Technology (MIT).
În afara mediilor academice, Chomsky este mult mai cunoscut în lumea
întreagă pentru activitatea sa politică, îndeosebi în ceea ce priveşte
critica vitriolantă la adresa politicii externe a Statelor Unite, dar şi
a guvernelor altor mari puteri. Drept care este
considerat şi o personalitate marcantă a stângii politice din Statele
Unite.
Noam Chomsky a identificat şi a explicat, într-o formulare pe înţelesul
tuturor, regulile de bază ale manipulării pe care se bazează puterea
politică în criza de legimitate şi pe care el le numeşte strategii ale
diversiunii. Ele au fost sintetizate în ceea
ce poate fi numit „Decalogul Chomsky”.
Decalogul Chomsky
1. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui adevărate
Pentru aceasta: Să distragi permanent atenţia de la problemele sociale
reale, îndreptând-o către subiecte minore, dar cu mare impact
emoţional.
2. Poporul trebuie să perceapă conducătorii drept
salvatori ai naţiunii
Pentru aceasta: Inventează false ameninţări, ori creează probleme grave,
care îngrijorează real şi angajează opinia publică, iar apoi oferă
soluţiile.
Un exemplu: Favorizează insecuritatea cetăţenilor, apoi guvernarea
providenţială salvează naţiunea în temeiul legilor represive cerute de
popor, cu preţul limitării propriilor libertăţi democratice.
3. Poporul trebuie permanent pregătit pentru mai
rău
Pentru aceasta: Mecanismele propagandei „albe” (oficială, integral
asumată de guvern), „gri” (parţial asumată) şi „negre” (niciodată
asumată) trebuie să promoveze imaginea unui guvern în permamenţă
preocupat pentru ameliorarea condiţiilor tot mai sumbre ale
viitorului. Politicile antipopulare dure se vor aplica gradual, pentru a
se preveni ori atenua protestele sociale. În acest fel, cel mai mare
rău devine suportabil dacă e administrat în porţii anuale, conform unui
program anunţat.
4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele
îi pregătesc spre a trai mai rău este tot pentru binele său
Pentru aceasta: Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri
economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot,
dacă e prevenit şi amânat.
5. Poporul trebuie să aibă o gândire care să nu-i
permită sesizarea legăturii dintre cauze şi efecte
Pentru aceasta: Să te adresezi oamenilor ca şi cum ar avea cu toţii o
gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre un tip de
gândire superficială, naivă şi cu predispoziţie la intoxicări
informaţionale.
6. Poporul trebuie dezobişnuit să problematizeze
realitatea şi să acţioneze sub impulsul emoţiilor
Pentru aceasta: Să faci tot timpul apel la sentimente şi la reacţii
glandulare, nu la raţiune. Să încurajezi reacţiile emoţionale, pentru că
sunt cel mai uşor de manipulat.
7. Poporul trebuie obişnuit cu satisfacţii ieftine,
care să-i ocupe timpul şi să-l demotiveze în atingerea unor idealuri superioare
Pentru aceasta: Un sistem de învăţământ corupt şi nefuncţional este
instrumentul ideal de a tine cetăţenii în ignoranţă şi a manipula
opiniile colective după bunul-plac.
8. Poporul nu trebuie să aiba acces la mijloace
de informare completă, exactă, corectă şi obiectivă
Pentru aceasta: Să încurajezi financiar acele mijloace de comunicare în
masă care îndobitocesc publicul şi îl ţin legat de emisiuni şi seriale
vulgare, ce trag inteligenţa în jos.
9. Poporului trebuie să-i fie indus spiritul turmei
Pentru aceasta: Să stimulezi sentimentul individual de culpă, de
fatalitate, de neputinţă. Persoanele care nu mai au impulsul de a se
revolta, devin o turmă şi sunt uşor de controlat.
10. Poporul nu trebuie să creadă în existenţa strategiilor şi mijloacelor
oficiale de manipulare
Pentru aceasta: Să apelezi la toate cuceririle ştiinţelor pentru a
cunoaşte punctele slabe din psihologia individului şi a mulţimilor. În
acelaşi timp, să discreditezi aceste cunoştinţe prin mass-media, astfel
ca poporul să nu creadă în mijloacele şi strategiile
statale de manipulare.
(De ce treburile nu merg bine în românia ? foarte simplu…pentru că unii muncesc… iar alții trăiesc din ce muncesc…ceilalți
Trăiasca pomana electorală, trăiască ajutoarele de la stat, trăiască ajutoarele
sociale…că leneșii, șmecherii, aleșii poporului și țiganii, abia
așteaptă. Doar n-or fi imbecili să muncească când muncesc alții pentru
ei, ei au alte treburi mai importante, să fure, să tragă țepe și …să
lenevească….mult și bine. Trăiască neo-comunismul, care ne conduce din
89 încoace !)
S-a petrecut In Suedia ……………….
O posibila tema de gandire pentru romani, pentru tot ce am trait si inca se mai traieste aici:
Un profesor de economie de la un colegiu a declarat ca nu a picat vreodata
pe cineva la examen, dar a picat odata o grupa intreaga.
Acea clasa a insistat ca socialismul este functional si ca nimeni nu ar trebui sa fie sarac si nimeni bogat, toata lumea EGALA!
Profesorul le-a spus, „OK, vom face in grupa aceasta un experiment asupra socialismului.
Se va face media tuturor notelor, si fiecare va primi aceeasi nota, astfel
incat niciunul nu va pica si niciunul nu va primi nota 10.”
Dupa primul test, notele au fost adunate si impartite la numarul de studenti, si toti au primit un 8.
Studentii care au studiat intens au fost suparati, dar cei care au invatat mai putin au fost bucurosi peste masura.
Cum cel de-al doilea test se apropia, studentii care studiasera putin au invatat si mai putin, iar cei care
studiasera mai intens si-au spus ca si ei vor o „pomana”, asa incat si
ei au studiat mai putin.
Media celui de-al doilea test a fost 6! Nimeni nu mai era fericit.
Cand a fost dat al treilea test, media notelor a fost 4 .
Notele nu au fost crescatoare deoarece au aparut certurile, acuzatiile, ura si
nimeni nu a vrut sa invete pentru beneficiul altuia.Spre marea surpriza
a tuturor studentilor, toti au picat.
Profesorul le-a spus ca socialismul va pica in final deoarece, atunci cand recompensa este mare, efortul pentru a avea succes este, de asemenea, mare. Dar cand statul nu mai acorda acea recompensa, nimeni nu va incerca sau va
vrea sa aiba succes.
Nu putea fi o explicatie mai simpla.
Iata un scurt paragraf care sintetizeaza totul:
„Nu se poate legifera ca saracul sa fie liber, iar bogatul in afara
libertatii.
Ceea ce primeste o persoana, fara a fi muncit pentru aceasta, trebuie
produs de cineva, care, la randul ei, nu primeste pentru ceea ce a
muncit.”
Statul nu poate da cuiva ceva, fara sa fi luat mai inainte de la altcineva.
Cand jumatate din populatie vede ca poate sa nu munceasca, pentru ca
cealalta jumatate va avea grija de ea si cand jumatatea care a muncit
realizeaza ca nu are sens sa mai munceasca, pentru ca altii sunt
beneficiarii muncii lor, atunci, prietene, acesta este sfarsitul
oricarei natiuni.
Hai sa fim pragmatici si sa iesim din tenta politica a discutuei :.
Azi aflam ca din cauza „pomenilor electorale” avem un buget ce schioapata cu vre-o 15 miliarde lei – ceea ce impune noi taxe si biruri.
„Bancherii sunt ingrijorati de evolutia valutara si de „gaurile aparute in buget”
Cum vine asta ?
– Daca iesea Ponta presedinte… „gaurile electorale” date de guvernul Ponta nu se vedeau si bugetul era bine-mersi iar toti romanii traiau bine – conform promisiunilor din campanie (iar „bancherii” erau linistiti…).
– Daca a iesit Iohannis presedinte… „gaurile electorale” date tot de guvernul Ponta se vad si suntem iar in situatie de criza financiara ( aia de i-o arata presedintele Basescu ministrei de finante Petrescu acum vre-o 3 luni, cand s-a redus cu tam-tam CAS-ul ) – criza care va duce la noi taxe, la taieri de pensii si salarii, la reduceri de posturi bugetare, concedieri etc etc etc.
– Toate decise de politicienii dintr-un Parlament care va „gandi si implementa” bugetul Romaniei pt 2015
Ce-i asta ? Santaj ? Pedepsirea romanilor pt ca nu l-au votat pe Ponta ? Fortarea romanilor sa accepte cedarea Rosiei Montana si gazelor de sist ? Incitare la revolta ?
Aveti vre-o idee ?
Domnule Toader, in toata EU s-au introdus noi taxe anul acesta.
Francezii sunt ingrijorati ca se preconizeaza taxe pe case in asa hal incat lumea sa nu-si mai poata tine casa.
In Franta insa , ca si in restul EU, e din ce in ce mai multa lume ramasa fara case, tocmai datorita TAXELOR FEL DE FEL, a scumpirii traiului la modul aberant.
EU PRECONIZEAZA NOI TAXE SI MEREU ALTE TAXE NOI!
Cand Johannis sau alt sobolan promite prosperitate, el stie al naibii de bine ce face: MINTE!!! CA SA TINA TARA INDOBITOCITA SI TOTAL PROSTITA SPRE A RAMANE INSURUBATA IN EU.
DOAR UN EXEMPLU SE ACUM CATEVA ZILE:
ANAF SECRETIZEAZA RECUPERAREA PREJUDICIULUI PRODUS DE FELIX DE 60.000.000 euro. Am notat in fuga dupa declaratiile unui jurist la tv.
PROPUN SA URMARIM ACESTE SECRETIZARI DE BANI MENITE SA INFOMETEZE ROMANII TOTAL, impreuna cu alte mii de SECRETIZARI!!!
SI SA NU UITAM ANUNTUL DE LA B1: „Mossadul recruteaza”
E NEVOIE DE BANI, NU???
Eu am subliniat doar ca pe 15 noiembrie cand Ponta era inca „in carti” bugetul Romaniei „duduia” iar pe 16 noiembrie, dupa ce a iesit Iohannis, bugetul „are gauri” si prezinta ingrijorari ce aduc taxe = desi artizanul situatiei economice e unul singur – guvernul Ponta.
asta-i clar!
duduia minciunile lui pinochio.. acum ca trebuie sa prezinte bugetul pe 2015 .. duduie sau dardaie cu ministrul aia proasta de la harward..care spunea ca nu este o problema, marim taxele de 2 3 ori si gata..
Pentru că EU pun taxa și tu doar pentru MINE muncești!
Motto:
Hai să-ţi spun eu cum îi treaba; Let me tell you how it will be;
Un crâmpei iei mai degrabă. There’s one for you, nineteen for me.
O pará ţi-azvârl sub nas; Should five per cent appear too small,
Zi „merci!” că ţi-o mai las! Be thankful I don’t take it all.
De mâni carul, plăteşti pe drum; (if you drive a car, car;) – I’ll tax the street;
De vrei să şezi, taxez pe scaun; (if you try to sit, sit;) – I’ll tax your seat;
Când ţi-o fi frig, înscriu pe fum; (if you get too cold, cold;) – I’ll tax the heat;
Cum ai păşit, dai un franc bun. (if you take a walk, walk;) – I’ll tax your feet.
De te-i întreba cu ce-ai greşit, Don’t ask me what I want it for,
Îţi iau şi bănuţul găurit. If you don’t want to pay some more
Când jăfuiesc, nu mai las nimic… Now my advice for those who die,
Din găvanu’ hârcii, ortu’ îl ridic! Declare the pennies on your eyes.
Iară tu, numa’ pentru mine roboteşti. And you’re working for no one but me.
Când îţi pun EU bir, nimic n-ai să doseşti! Taxman!
The Beatles – Taxman (traducere liberă)
Versurile ce le fredonam în adolescenţă, atunci când
nu-mi puneam întrebări despre semnificaţia lor, ci voiam doar să provoc
cu spirit de frondă imberb, în măsura puterilor şi cunoaşterii mele,
regimul cenzorial comunist, m-au surprins când le-am rememorat în
prezent, cu acurateţea viziunii celui ce le-a scris. Prin urmare…
Cred că fiecare am parcurs cel puţin o dată textul „Protocoalele Înţelepţilor Sionului”,
dar am acordat o atenţie moderată secţiunii unde se specifică despre
planul viclean de escaladare gradată şi inexorabilă a fiscalităţii,
astfel încât populaţia să fie împovărată până la limita de jos a
subzistenţei, nemaiavând timp şi putere să se gândească la nimic altceva
decât la necesităţile fiziologice bazale. Extrase din textul mai sus
menţionat:
AL XX-LEA PROTOCOL SECRET FRANCMASONIC
Vom
vorbi acum succint despre programul nostru financiar pe care special
l-am păstrat pentru sfîrşit, ca fiind punctul cel mai greu care totodată
este culminant şi hotărîtor al planurilor noastre de acaparare a
puterii asupra întregului pămînt… atunci impozitele vor fi percepute
fără sfială, dar progresiv şi ele vor asigura în realitate un venit cu
mult mai mare decît cel dat de impozitul proporţional de astăzi…
O
căutare temeinică în legislaţia fiscală a României ne va dezvălui peste
100 de taxe, impozite şi accize (impozit indirect asupra unor bunuri și
servicii) cărora le suntem supuşi, uneori chiar în dispreţul legii
(pentru că intră în contradicţie cu legislaţia europeană, care de altfel
a fost asumată de către ţara noastră), şi de fiecare dată în
contradicţie cu cel mai elementar bun simţ. Ofer o enumerare sumară în
continuare, pentru că listarea completă în cel mai bun caz ar plictisi:
taxe şi tarife nefiscale / contribuţii sociale / taxe şi tarife la
registrul comerţului / obligaţii de plată la bugetul de stat / obligaţii
de plată la biroul protecţie socială / accize / impozit pe profit –
cota standard, câştiguri de capital, birouri de reprezentanţă,
transferul titlurilor de valoare, câştigul din operaţiuni de
cumpărare-vânzare de valută / impozit pe venitul microîntreprinderilor /
impozit pe dividende (5 feluri de dividende fiecare cu grilă proprie de
impozitare) / impozite cu reţinere la sursă – redevenţe, dobânzi,
comisioane, alte servicii, jocuri de noroc / taxa pe valoarea adăugată –
cota standard şi cota redusă / impozitarea persoanelor fizice –
activităţi independente, venituri de natură profesională… (etc…
etc… fiţi siguri că nimeni nu scapă!) / venituri din salarii, venituri
din închiriere, venituri din investiţii, venituri din premii, venituri
din agricultură, venituri din pensii (aceasta din urmă este o culme a
absurdului, care la vremea introducerii impozitului pe pensii a produs
stupoare) / contribuţii sociale obligatorii – asigurări sociale datorate
de către angajator şi datorate de către angajat (fiecare separat),
asigurări sociale de sănătate, contribuţia la fondul unic de sănătate,
fondul de şomaj, fondul de garantare a creanţelor salariale, asigurări
de accidente de muncă / impozite şi taxe locale (nu mai detaliez…) /
impozit agricol / taxe şi impozite mascate / taxe şi impozite jocuri de
noroc / taxa radio-tv / taxă protecţia persoanelor cu handicap / taxe
asiguratori şi brokeri de asigurare / creanţe fiscale / plăţi anticipate
/ vărsăminte / taxe de timbru / şi multe-multe altele, o foaie în
format A4 nu ar fi încăpătoare chiar de ar fi scrisă cu font de 10.
Sunt
şi state pe această planetă care au o politică fiscală extrem de
relaxată şi permisivă, dar cum probabil ştiţi deja, România nu face
parte dintre acestea. Veţi spune că, da, vom plăti cu toţii şi bogaţi,
şi săraci şi astfel va fi echitate socială, dar trebuie să ştiţi că cei
bogaţi nu vor plăti niciodată cine ştie ce, ba chiar nu vor plăti deloc
şi, mai mult decât atât, unii vor avea pretenţia să primească fonduri
prin aşa-zise inginerii financiare, cum este rambursarea de T.V.A., act
prin care mulţi milionari au fost transformaţi în miliardari cu
sprijinul unor angajaţi ai fiscului. Pe de altă parte, marii bogătaşi au
avut grijă să-şi externalizeze profiturile în aşa-zisele „paradisuri
fiscale” cum ar fi: Cipru, Belize, Seichelles, deschizându-şi
reprezentanţe şi birouri fictive într-una din aceste locaţii (chiar şi o
căsuţă poştală poate fi sediu de firmă!) unde transferă bonităţi,
lichidităţi, profit, dividende, ţări în care nu se plăteşte impozit
pentru toate acestea. Principatul de Monaco este un astfel de „paradis
fiscal”, astfel încât s-a ajuns în situaţia ca regatul monegasc să
găzduiască, ca şi rezidenţi, nu mai puţin de 22.000 de miliardari
(aceasta în situaţia în care oraşul se întinde pe doar 2 km²…) Ca
paralelă, numărul miliardarilor (în € sau $) rezidenţi în România este
de 2 sau 3. Concluzie: cei bogaţi vor fi şi mai bogaţi şi vor face în
aşa fel încât să plătească foarte puţin sau deloc, iar cei săraci vor
plăti din ce în ce mai mult, până vor ajunge doar piele şi os. La
propriu.
(va urma)