PROTOCOLUL WANSEE
Acest text în limba engleză al protocolului Wannsee se bazează pe traducerea oficială a guvernului SUA pregătită pentru probe în procesele de la Nürnberg, așa cum este reprodus în John Mendelsohn, ed., _The Holocaust: Selected Documents in Eighteen Volumes._ Vol. 11: Protocolul Wannsee și un raport din 1944 despre Auschwitz al Oficiului pentru Servicii Strategice (New York: Garland, 1982), 18-32. Au fost făcute revizuiri substanțiale ale textului de la Nürnberg pentru a adăuga claritate și, în unele cazuri, pentru a corecta greșelile într-o traducere evident pripită. Aceste revizuiri au fost făcute de Dan Rogers de la Universitatea din South Alabama. Acest document este în domeniul public și poate fi reprodus liber. Comentariile și sugestiile pot fi trimise prin e-mail la drogers@jaguar1.usouthal.edu .
Ștampila: Top Secret
30 de exemplare
al 16-lea exemplar
Procese verbale de discuție.
I. Următoarele persoane au participat la discuția despre
soluția finală a problemei evreiești care a avut loc la Berlin,
am Grossen Wannsee nr. 56/58 la 20 ianuarie 1942.
Gauleiter Dr. Meyer și Reichsamt- Ministerul Reich pentru
leiter Dr. Leibbrandt Estul Ocupat
teritorii
secretar de stat Dr. Stuckart Reich Ministerul pentru
interiorul
secretar de stat Neumann plenipotențiar pentru
planul de patru ani
Secretar de stat Dr. Freisler Reich Ministerul
Justiţie
Secretar de stat Dr. Buehler Biroul Guvernului
ment General
Subsecretarul de stat Dr. Luther Foreign Office
Cancelaria Partidului SS-Oberfuehrer Klopfer
Director Ministerial Kritzinger Cancelaria Reichului
SS-Gruppenfuehrer Hofmann Race and Settlement
Biroul principal
Securitatea principală SS-Gruppenfuehrer Mueller Reich
Biroul SS-Obersturmbannfuehrer Eichmann
SS-Oberfuehrer Dr. Schoengarth Poliția de securitate și SD
Șeful Poliției de Securitate și
SD în Guvernul General
SS-Sturmbannfuehrer Dr. Lange Poliția de securitate și SD
Comandantul Poliției de Securitate
și SD pentru General-District
Letonia, în calitate de adjunct al comandantului
a Poliţiei de Securitate şi SD
pentru Comisariatul Reich „Eastland”.
II. La începutul discuţiei şeful Securităţii
Poliția și SD, SS-Obergruppenfuehrer Heydrich, a raportat
că mareșalul Reich-ul îl numit delegat pentru
pregătirile pentru soluţionarea finală a problemei evreieşti în
Europa și a subliniat că această discuție a fost solicitată
scopul clarificării întrebărilor fundamentale. Dorinta lui
Mareșalul Reich să i se trimită un proiect cu privire la
interese organizatorice, faptice și materiale în legătură cu
soluția finală a problemei evreiești în Europa face necesară
o acţiune comună iniţială a tuturor birourilor centrale imediat
preocupat de aceste întrebări pentru a aduce generalul lor
activități în linie.
Reichsfuehrer-SS și șeful poliției germane
(Șeful Poliției de Securitate și SD) a fost încredințat
gestionarea centrală oficială a soluției finale a evreilor
întrebare fără a ține cont de granițele geografice.
Seful Politiei de Securitate si SD au dat apoi a
scurt raport al luptei care a fost purtată până acum
împotriva acestui inamic, punctele esențiale fiind următoarele:
a) alungarea evreilor din fiecare sferă a vieții
poporul german,
b) alungarea evreilor din spaţiul de locuit al
Oameni germani.
În realizarea acestor eforturi, un sporit și planificat
accelerarea emigrării evreilor de pe teritoriul Reichului
a fost începută, ca singura soluție posibilă prezentă.
Din ordinul Mareșalului Reich, un Birou Central al Reichului pentru
Emigrația evreiască a fost înființată în ianuarie 1939 și șeful
Poliția de securitate și SD au fost încredințate conducerea. Este
cele mai importante sarcini au fost
a) să facă toate aranjamentele necesare pentru pregătire
pentru o emigrare sporită a evreilor,
b) a dirija fluxul de emigrare,
c) să grăbească procedura de emigrare a fiecărui individ
caz.
Scopul tuturor acestor lucruri a fost curățarea spațiului de locuit german
evrei în mod legal.
Toate oficiile și-au dat seama de dezavantajele unei astfel de aplicări
emigrare accelerată. Deocamdată au avut însă,
a tolerat-o din lipsa altor soluții posibile
a problemei.
Lucrarea preocupată de emigrare a fost, mai târziu, nu numai a
Problemă germană, dar și o problemă cu care autoritățile din
ţările către care se îndrepta fluxul de emigranţi
ar trebui să se ocupe. Dificultăți financiare, cum ar fi cererea
de către diferite guverne străine pentru creșterea sumelor de bani să fie
prezentată la momentul aterizării, lipsa spațiului de transport,
restricție în creștere a permiselor de intrare sau anularea
astfel, au crescut extraordinar dificultățile emigrației.
În ciuda acestor dificultăți, 537.000 de evrei au fost trimiși din oraș
țară între preluarea puterii și termenul limită de 31
octombrie 1941. Dintre acestea
aproximativ 360.000 se aflau în Germania propriu-zisă la 30 ianuarie
1933
aproximativ 147.000 se aflau în Austria (Ostmark) la 15 martie
1939
aproximativ 30.000 se aflau în Protectoratul Boemiei şi
Moravia la 15 martie 1939.
Evreii înșiși sau politicile lor evreiești
organizaţii, au finanţat emigraţia. Pentru a evita
evreii săraci rămași în urmă, principiul a fost urmat
că evreii bogați trebuie să finanțeze emigrarea evreilor săraci;
aceasta a fost aranjată prin impunerea unei taxe adecvate, adică o emigrare
impozit, care a fost folosit pentru aranjamente financiare în legătură cu
emigrarea evreilor săraci și a fost impusă în funcție de venituri.
În afară de schimbul necesar de Reichsmark, străină
moneda trebuia prezentată în momentul aterizării. Pentru a
salvează valuta străină deținută de Germania, evreul străin
organizaţiile financiare au fost – cu ajutorul evreilor
organizații din Germania – responsabili pentru aranjarea unui
cantitate adecvată de valută străină. Până la 30 octombrie 1941,
acești evrei străini au donat în total aproximativ 9.500.000 de dolari.
Între timp Reichsfuehrer-SS și șef al Germaniei
Poliția interzisese emigrarea evreilor din cauza pericolelor unui
emigrare în timp de război şi datorită posibilităţilor Orientului.
III. O altă posibilă soluție a problemei a luat acum
loc de emigrare, adică evacuarea evreilor spre Est,
cu condiția ca Fuehrer-ul să dea aprobarea corespunzătoare în
avans.
Aceste acțiuni sunt, totuși, doar de luat în considerare
provizoriu, dar se acumulează deja experiență practică
care este de cea mai mare importanţă în raport cu viitorul
soluția finală a problemei evreiești.
Aproximativ 11 milioane de evrei vor fi implicați în finală
soluție a problemei evreiești europene, distribuită după cum urmează
între țările individuale:
Numărul țării
A. Germania propriu-zisă 131.800
Austria 43.700
Teritoriile estice 420.000
Guvernul General 2.284.000
Bialystok 400.000
Protectoratul Boemia și Moravia 74.200
Estonia – fără evrei –
Letonia 3.500
Lituania 34.000
Belgia 43.000
Danemarca 5.600
Franta/teritoriu ocupat 165.000
teritoriu neocupat 700.000
Grecia 69.600
Olanda 160.800
Norvegia 1.300
B. Bulgaria 48.000
Anglia 330.000
Finlanda 2.300
Irlanda 4.000
Italia inclusiv Sardinia 58.000
Albania 200
Croația 40.000
Portugalia 3.000
România inclusiv Basarabia 342.000
Suedia 8.000
Elveția 18.000
Serbia 10.000
Slovacia 88.000
Spania 6.000
Turcia (portiunea europeana) 55.500
Ungaria 742.800
URSS 5.000.000
Ucraina 2.994.684
Rusia Albă
excluzând Bialystok 446.484
Total peste 11.000.000
Numărul de evrei dat aici pentru țări străine
include însă doar acei evrei care încă aderă la evreu
credință, deoarece unele țări încă nu au o definiție a
termenul „evreu” conform principiilor rasiale.
Gestionarea problemei în țările individuale va
întâmpinați dificultăți din cauza atitudinii și perspectivei
oameni de acolo, mai ales în Ungaria și România. Astfel, pentru
de exemplu, chiar şi astăzi evreul poate cumpăra documente în România care
va dovedi oficial cetăţenia străină.
Influența evreilor în toate domeniile vieții din URSS
e bine știut. Aproximativ cinci milioane de evrei trăiesc în
Partea europeană a URSS, în partea asiatică abia 1/4
milion.
Defalcarea evreilor care locuiesc în partea europeană a
URSS în funcție de comerț a fost aproximativ după cum urmează:
Agricultura 9,1 %
Muncitori urbani 14,8 %
În comerț 20,0 %
Angajat de stat 23,4 %
În ocupații private precum
profesie medicală, presă, teatru etc. 32, 7%
Sub îndrumarea corespunzătoare, în cursul soluției finale
evreii urmează să fie alocaţi pentru muncă adecvată în Orient.
Vor fi primiți evrei apți, separați în funcție de sex
coloane mari de lucru la aceste zone pentru lucrari pe drumuri, in the
curs din care acţiune, fără îndoială, o mare parte va fi
eliminate din cauze naturale.
Posibila rămășiță finală va, deoarece va fi, fără îndoială
constau din partea cea mai rezistenta, trebuie tratate
în consecinţă, deoarece este produsul selecţiei naturale şi
dacă ar fi eliberat, ar acționa ca sămânța unei noi renașteri evreiești
(vezi experiența istoriei.)
În cursul executării practice a finalei
soluție, Europa va fi străbătută de la vest la est.
Germania propriu-zisă, inclusiv Protectoratul Boemiei și
Moravia, va trebui să fie tratată mai întâi din cauza problemei locuințelor
și necesități sociale și politice suplimentare.
Evreii evacuați vor fi mai întâi trimiși, grup cu grup, la
așa-numitele ghetouri de tranzit, din care vor fi transportați către
Est.
SS-Obergruppenfuehrer Heydrich a continuat spunând că an
condiția prealabilă importantă pentru evacuare ca atare este exacta
definirea persoanelor implicate.
Nu are scopul de a evacua evreii peste 65 de ani, dar
să-i trimită într-un ghetou pentru bătrânețe – Theresienstadt este a fi
luate în considerare în acest scop.
Pe lângă aceste grupe de vârstă – din aproximativ
280.000 de evrei în Germania propriu-zisă și Austria la 31 octombrie 1941,
aproximativ 30% au peste 65 de ani – grav răniți
veteranii şi evreii cu decoraţii de război (Crucea de Fier I) vor fi
acceptat în ghetourile de bătrâneţe. Cu această soluție oportună,
dintr-o singură lovitură vor fi prevenite multe intervenții.
Începutul acțiunilor individuale de evacuare mai mari
va depinde în mare măsură de evoluțiile militare. În ceea ce privește
gestionarea soluției finale în acele țări europene
ocupat şi influenţat de noi, s-a propus ca
expertul corespunzător al Ministerului de Externe discută problema cu
oficialul responsabil al Poliţiei de Securitate şi SD.
În Slovacia și Croația nu mai este așa
dificil, deoarece cele mai substanțiale probleme în acest sens
au fost deja aduse aproape de o soluție. În România
guvernul a numit între timp și un comisar pentru
treburile evreiești. Pentru a rezolva problema în Ungaria, aceasta
în curând va fi necesar să forţezi un consilier pentru problemele evreieşti
asupra guvernului maghiar.
În ceea ce privește începerea pregătirilor pentru a se ocupa de
problema în Italia, o consideră SS-Obergruppenfuehrer Heydrich
oportun să ia legătura cu şeful poliţiei în vederea acestora
Probleme.
În Franța ocupată și neocupată, înregistrarea evreilor
căci evacuarea se va desfăşura după toate probabilităţile fără mare lucru
dificultate.
Subsecretarul de stat Luther atrage atenția în acest sens
contează faptul că în unele țări, cum ar fi
Statele scandinave, vor apărea dificultăți dacă această problemă este
tratate temeinic și că, prin urmare, va fi recomandabil
amâna acțiunile în aceste țări. De altfel, având în vedere mic
numărul de evrei afectați, această amânare nu va provoca niciunul
limitare substanțială.
Ministerul de Externe nu vede mari dificultăți pentru sud-est
și vestul Europei.
SS-Gruppenfuehrer Hofmann plănuiește să trimită un expert în Ungaria
de la Biroul Principal Race and Settlement pentru orientare generală
la momentul în care şeful Poliţiei de Securitate şi SD preia
chestiunea acolo. S-a decis desemnarea acestui expert de la
Biroul principal Race and Settlement, care nu va lucra activ, ca
un asistent al ataşatului de poliţie.
IV. În cursul planurilor de soluție finală, Nürnberg
Legile ar trebui să ofere o anumită bază, în care o condiție prealabilă
căci soluţia absolută a problemei este şi soluţia la
problema căsătoriilor mixte și a persoanelor de sânge mixt.
Șeful Poliției de Securitate și SD discută despre
următoarele puncte, la început teoretic, cu privire la o scrisoare
de la șeful cancelariei Reichului:
1) Tratamentul persoanelor cu sânge mixt de gradul I
Persoanele de sânge mixt de gradul I vor, în ceea ce privește
soluția finală a problemei evreiești, să fie tratați ca evrei.
De la acest tratament se vor face următoarele excepții:
a) Persoanele de sânge mixt de gradul I căsătorite cu
persoane de sânge german dacă a rezultat căsătoria lor
la copii (persoane cu sânge amestecat al doilea
grad). Aceste persoane de sânge amestecat de a doua
gradul trebuie tratat în esență ca germani.
b) Persoanele cu sânge amestecat de gradul I, pentru care
cele mai înalte funcții ale Partidului și Statului au deja
a eliberat permise de scutire în orice sferă a vieții.
Fiecare caz individual trebuie examinat și nu este
a exclus ca decizia să fie luată la
în detrimentul persoanei de sânge amestecat.
Condiția prealabilă pentru orice scutire trebuie să fie întotdeauna
meritul personal al persoanei de sânge amestecat. (Nu meritul
părintele sau soția de sânge german.)
Persoanele cu sânge amestecat de gradul I care sunt scutite
de la evacuare vor fi sterilizate pentru a preveni orice
urmași și pentru a elimina problema persoanelor cu sânge mixt
odată pentru totdeauna. O astfel de sterilizare va fi voluntară. Dar
este obligat să rămână în Reich. „Persoana sterilizată a
sânge amestecat” este apoi liber de toate restricțiile la care el
a fost supus anterior.
2) Tratamentul persoanelor cu sânge mixt de gradul II
Persoanele cu sânge mixt de gradul doi vor fi tratate
fundamental ca persoane de sânge german, cu excepția
următoarele cazuri, în care persoanele de sânge mixt ale
gradul doi vor fi considerați evrei:
a) S-a născut persoana de sânge amestecat de gradul doi
a unei căsătorii în care ambii părinţi sunt persoane ale
sange amestecat.
b) Persoana de sânge mixt de gradul II are a
rasial mai ales aspect nedorit care marchează
el în exterior ca evreu.
c) Persoana de sânge mixt de gradul II are a
polițienesc deosebit de prost și istoric politic care arată
că se simte și se comportă ca un evreu.
De asemenea, în aceste cazuri nu ar trebui făcute scutiri dacă
persoană de sânge amestecat de gradul doi s-a căsătorit cu o persoană
de sânge german.
3) Căsătoriile între evrei deplini și persoane cu sânge german.
Aici trebuie decis de la caz la caz dacă evreiesc
partenerul va fi evacuat sau dacă, în ceea ce privește efectele
a unui astfel de pas asupra rudelor germane, [acest căsătorie mixtă]
ar trebui trimis într-un ghetou pentru bătrâni.
4) Căsătoriile între persoane cu sânge mixt de gradul I
și Persoane cu sânge german.
a) Fără copii.
Dacă nu au rezultat copii din căsătorie,
persoană de sânge amestecat de gradul I va fi
evacuat sau trimis într-un ghetou pentru bătrâni (același tratament
ca şi în cazul căsătoriilor între evrei cu drepturi depline şi
persoane de sânge german, punctul 3.)
b) Cu Copii.
Dacă din căsătorie au rezultat copii (persoanele din
sânge amestecat de gradul doi), vor, dacă ei
trebuie să fie tratați ca evrei, să fie evacuați sau trimiși la a
ghetou împreună cu părintele de sânge amestecat al
primul grad. Dacă aceşti copii trebuie trataţi ca
germani (cazuri obișnuite), sunt scutiți de
evacuare ca este deci parinte de sange mixt de
gradul I.
5) Căsătoriile între persoane cu sânge mixt de gradul I
și Persoane cu sânge amestecat de gradul întâi sau evrei.
În aceste căsătorii (inclusiv copiii) toți membrii
familia va fi tratată ca evrei şi deci va fi evacuată sau
trimis într-un ghetou pentru bătrâni.
6) Căsătoriile între persoane cu sânge mixt de gradul I
și Persoane cu sânge amestecat de gradul doi.
În aceste căsătorii ambii parteneri vor fi evacuați sau trimiși
la un ghetou pentru bătrânețe fără a se lua în considerare dacă cel
căsătoria a produs copii, deoarece posibilii copii vor ca a
domnia au sânge evreiesc mai puternic decât persoana evreiască de mixt
sânge de gradul doi.
SS-Gruppenfuehrer Hofmann susține opinia că
sterilizarea va trebui să fie utilizată pe scară largă, deoarece persoana de
sânge mixt căruia i se dă posibilitatea de a alege dacă va fi evacuat
sau sterilizat ar fi mai degrabă supus sterilizării.
Secretarul de stat Dr. Stuckart susține că efectuarea în
exersarea posibilităţilor tocmai menţionate de rezolvare a
problema căsătoriilor mixte și a persoanelor de sânge mixt va crea
muncă administrativă nesfârșită. În al doilea rând, ca
faptele biologice nu pot fi neglijate în niciun caz, Stat
Secretarul Dr. Stuckart a propus trecerea la forțat
sterilizare.
Mai mult, pentru a simplifica problema căsătoriilor mixte
posibilităţile trebuie luate în considerare cu scopul legiuitorului
spunând ceva de genul: „Aceste căsătorii au fost desfăcute”.
În ceea ce privește problema efectului evacuării a
Evreii pe economie, secretarul de stat Neumann a declarat că evreii care
lucrează în industrii vitale pentru efortul de război, cu condiția ca
nu sunt disponibile înlocuitori, nu pot fi evacuate.
SS-Obergruppenfuehrer Heydrich a indicat că acești evrei
nu ar fi evacuat conform regulilor pentru care el le avusese
efectuând evacuările atunci în curs.
Secretarul de stat Dr. Buehler a declarat că Generalul
Guvernul ar fi binevenit dacă soluția finală a acestei probleme
ar putea fi început în Guvernul General, deoarece pe de o parte
transportul nu joacă un rol atât de mare aici și nici nu l-ar avea
problemele ofertei de muncă împiedică această acțiune. Evreii trebuie să fie
scos de pe teritoriul Guvernului General la fel de repede
pe cât posibil, întrucât mai ales aici evreul ca an
purtător epidemic reprezintă un pericol extrem și pe de altă parte
mâna el provoacă haos permanent în structura economică a
țara prin tranzacții continue pe piața neagră. În plus,
dintre cei aproximativ 2 1/2 milioane de evrei în cauză, majoritatea
este inapt pentru muncă.
Secretarul de stat Dr. Buehler a declarat în continuare că soluția
la chestiunea evreiască în Guvernul General este cel
responsabilitatea şefului Poliţiei de Securitate şi SD şi
că eforturile lui vor fi susținute de oficialii de la
Guvernul General. Avea o singură cerere, să rezolve pe evreu
întrebare în acest domeniu cât mai repede posibil.
În concluzie diferitele tipuri de soluții posibile au fost
discutat, în cadrul căreia discuție atât Gauleiter Dr. Meyer cât și
Secretarul de stat Dr. Buehler a luat poziţia că sigur
trebuie efectuate activități pregătitoare pentru soluția finală
imediat în teritoriile în cauză, în care proces
alarmarea populaţiei trebuie evitată.
Ședința a fost închisă la solicitarea șefului
Poliția de securitate și SD pentru participanții pe care își permit
acestuia sprijin adecvat pe parcursul îndeplinirii sarcinilor
implicat în soluție.
Siteul: http://www.writing.upenn.edu se acceseaza usor si documentul face prima pagina, am verificat traducerea in romaneste si corespune dextului englez.
CD
In anii 50 din interogatorii si din anchete a reiesit ca principala tinta a anturajului lui Hitler erau legionarii si nu evreii pentru ca germanii luau in considerare pierderea razboiului cu plata de despaburbiri de razboi si cu pierderi de teritorii. Pentru asa ceva au fost alcatuite si aplicate operatiuni sub steag fals pentru ca Romania sa imparta culpa cu Germania si sa primeasca ei conditii mai usoare ca sa nu mai reediteze experientele de dupa terminarea primului razboi mondial cand au ramas ca singurii invinsi…trimisi la plata de despagubiri de razboi si la pierderi teritoriale.
Tinta principala a germanilor erau legionarii si nu evreii in vederea compromiterii lor in ,,tiparul expozitia de cadavre” in care agenti infiltrati aveau ordinul sa omoare si sa expuna cadavrele incat dupa terminarea razboiului in conferinta de pace ce se prefigura sa declare miscarea legionara vinovata de crime de razboi pe probe fabricate. Pentru asa ceva tot ce e in arhive ar trebui reinterpretat si reanalizat pentru ca arhivarile vin in operatiuni germane pe teritoriul Romaniei in care erau constienti ca ,,probele” arhivate vor fi analizate de aliati….
Dupa 1945 agentii germani implicati in aceste operatiuni au fost vanati de serviciile de informatii militare americane si au primit imunitate si identitati false . Anul 1945 e debutul unui ,,razboi” pe despagubirile fixate sa fie platite de statul roman sovieticilor si americanii si evreii nu aveau nici un interes sa disculpe statul roman si miscarea legionara. Ei erau interesati de impartirea despagubirilor de razboi pentru care s-a ajuns la procesul evreilor ai lui Stalin si mai tarziu se prefigura un val de deportari si de executii de evrei din Romania ce ar fi generat un exod in masa al evreilor in Israel – nu a mai fost nevoie de asa ceva…. In acelasi timp cu vanarea agentilor germani serviciile de informatii militare americane au desfasurat si o operatiune de falsificare de acte cu crime de razboi cu scopul de a obtine jumatate din despagubiri fixate de statul roman sa fie platite sovieticilor. S-a renuntat la punera in aplicare a acestei operatiuni pentru ca actele erau slab falsificate si puneau sub semnul intrebarii ideea de holocaust in Europa…
Tiparul ,,expozitia de cadavre” il gasiti peste tot inclusiv in timpul progromului din Iasi sau in Transnistria . El a existat peste tot unde erau comandamente germane si agenti germani pentru care in Iasi oamenii maresalului Antonescu au reusit sa si identifice agentii implicati . La fel si cu atentatul din Odesa….. pentru ca si sovieticii erau contienti ca in cazul pierderii razboiului de catre Germania va urma o conferinta de pace si aveau nevoie de represalii din partea statului roman pentru a justifica exterminarea administratiei romane de la Bug si pana la Dunare dar si pentru ,,justificarea ” deportarilor. Dupa razboi, a urmat stergerea urmelor atat de catre americani dar si de catre sovietici pentru care toti angajatii casei regale care cunosteau despre tradarea regelui si despre agentura sovietica din Romania erau arestati si trimisi la Poarta Alba , la Aiud si la Gherla .
Prin „Wannsee Protocol“, germanii nu au stabilit uciderea evreilor, ci evacuarea lor („expulsion of the Jews“).
Iniţiatorul „Reich Marshal“ (Reichsmarschall) din acest document – „Wannsee Protocol“, din care reise că „Soluţia Finală“ a germanilor era dislocarea şi scoaterea evreilor din Europa sau trimiterea la muncă (nu lichidarea lor fizică) -, este Hermann Göring, al doilea în ierarhia partidului naţional-socialist (nazist) şi a celui de-al Treilea Reich, după Adolf Hitler.
Documnetul în limba engleză (corect ca text, nu ca cel folosit la judecarea liderilor naţional-socialişti, măsluit) l-am găsit aici:
http://www.writing.upenn.edu/~afilreis/Holocaust/wansee-transcript.html
Traducerea corectă din germană în engleză îi aparţine profesorului Dan Rogers, care a predat la Departamentul de istorie al University of South Alabama până în 2017.
*
La 20 ianuarie 1942, 15 oficiali de rang înalt ai partidului şi ai guvernului german (menţionaţi la începutul documentului) s-au adunat, deci, la o vilă din Wannsee, o suburbie a Berlinului, pentru a discuta şi a coordona punerea în aplicare a ceea ce ei au numit „Soluţia finală a chestiunii evreieşti“ (întrunirea celor 15 este numită şi „Wannsee Conference“, în germană Wannseekonferenz).
În document apare mereu termenul de evacuare (expulsion of the Jews), fără a se vorbi deloc despre uciderea acestora, ci cel mult de sterilizare. Concepţia de inferioritate rasială a evreilor este evidentă, arătându-se că majoritatea evreilor din Germania sunt inapţi de muncă (unfit for work), deşi probabil preferau modul de viaţă parazitar.
Pentru că, totuşi, documentul a fost folosit abuziv ca o probă (deşi inconcludentă) pentru dovedirea exterminării evreilor şi, de aceea, pentru condamnarea la moarte a liderilor naţional-socialişti germani în frunte cu Hermann Göring, în procesele de la Nurnberg (Nuremberg), evreii au impus în varianta oficială a istoriei teza că germanii de la întrunirea de la Wannsee subînţelegeau că nu este vorba de evacuare şi emigrare, ci de ucidere (de care „erau conştienţi“, zic ei). De aceea spune asta sentenţios şi United States Holocaust Memorial Museum (principalul instrument propagandistic holocaustic al statului american, controlat de evrei): „La momentul Conferinţei de la Wannsee, majoritatea participanţilor erau deja conştienţi de faptul că regimul nazist s-a angajat în uciderea în masă a evreilor şi a altor civili în zonele ocupate de germani… Unii aflaseră de acţiunile Einsatzgruppen şi ale altor unităţi de poliţie şi militare, care sacrificau deja zeci de mii de evrei în Uniunea Sovietică ocupată de germani.“ Un fel de „se ştie că“, în lipsa unei probe concrete!
Am încercat să ajung la adresa de unde ați luat textul și n-am reușit. Încercați dvs și trimiteți textul englezesc să-l pun pe site! Puteți folosi adresa de email:
ioncoja13@gmail.com