CD
560 aprobate

denitsoc@gmail.com
75.57.36.95

 

CUM SE SCRIE ISTORIA
– cum s-a infiltrat un grup de lobby israelian în educația americană
de Jessica Buxbaum

În 2018, Coaliția Virginia pentru Drepturile Omului (VCHR) a oprit cu succes statul să adopte editări ale manualelor făcute de Institutul pentru Serviciile Programei Scolare (ICS), o instituție „educațională” pro-Israel.
ICS se promovează ca îmbunătățind acuratețea instruirii K-12 despre iudaism și istoria evreiască în Statele Unite. Cu toate acestea, susținută de lobby-ul israelian, strategia sa pare mai potrivită cu susținerea unei narațiuni sioniste decât cu îmbunătățirea educației.

Astăzi, ICS se laudă că a ajutat la o mai bună educație publică în toate cele 50 de state și a afectat 11 milioane de studenți din întreaga țară. Având în vedere acest lucru, MintPress News a descoperit modul în care ICS deformează adevărul despre Israel în școlile din SUA.

LUPTA DIN VIRGINIA
În ianuarie 2018, activistul din Virginia, Jeanne Trabulsi, a participat la un webinar al Consiliului Evreiesc pentru Afaceri Publice (JCPA) cu ICS. În timpul evenimentului, directorul ICS Aliza Craimer Elias a vorbit despre activitatea organizației nonprofit, în special despre modul în care lucrează cu Consiliile de Relații cu Comunitatea Evreiască (JCRC) pentru a trimite cereri de revizuire către comitetele de revizuire a manualelor.
În urma transmisiunii pe web, Institutul pentru Cercetare: Politica din Orientul Mijlociu (IRmep) a trimis o solicitare către Departamentul de Educație din Virginia, în conformitate cu Legea privind libertatea informației din Virginia, pentru toate documentele transmise de ICS, JCPA și JCRC. IRmep a constatat că modificările propuse de ICS au fost trimise Departamentului de Educație din Virginia în numele Federației Comunității Evreiești din Richmond și al JCRC din Greater Washington, Richmond și Tidewater.

Modificările ICS solicitate la manualele școlare publice au inclus:
• Înlocuiți termanii „coloniști” cu „comunități”, „ocupație” cu „controlul”, „zid” cu „gard de securitate”, „teritoriile ocupate” cu „zone capturate” și „militant” cu „terorist”.
• Descurajați studenții să efectueze cercetări deschise pe internet și, în schimb, recomandați site-ul web al Ligii Anti-Defaimare și JewishVirtualLibrary.org.
• Ștergeți toate referințele la „teritoriile palestiniene”.
• Schimbați hărțile pentru a recunoaște anexarea israeliană a Ierusalimului de Est și a Înălțimilor Golan, în loc să clasificați aceste zone ca fiind ocupate.

ICS a vizat 12 manuale publicate de National Geographic Society, Prentice Hall, Five Ponds Press, Houghton Mifflin Harcourt și McGraw-Hill pentru revizuire.
Cu aceste dezvăluiri, VCHR a trimis o scrisoare Departamentului de Educație din Virginia și editorilor de mai sus, solicitând să nu includă editări ICS. Din cunoștințele VCHR, nu au fost aduse modificări ale manualelor solicitate de ICS în timpul ciclului de revizuire din 2018.

TACTICA ICS
În martie, Trabulsi a prezentat victoria VCHR împotriva ICS la Raportul de la Washington privind afacerile din Orientul Mijlociu și la Conferința anuală de lobby din Israel a IRmep.
„VCHR este de părere că ICS nu este cu adevărată interesată de educație. Este un grup de afaceri publice și de advocacy”, a spus Trabulsi în timpul discursului ei.
ICS operează ca organizație nonprofit în conformitate cu statutul 501(c)(3) al JCRC din San Francisco și este un beneficiar al Schusterman Family Foundation, care sprijină și Fundația American Israel Education, o organizație caritabilă a Comitetului american pentru afaceri publice din Israel, care organizează vizite ale Congresului în Israel. .

Pe lângă revizuirile manualelor, ICS găzduiește și formarea profesorilor. În prezent, 90 de orașe din SUA au găzduit ateliere ICS cu peste 6.000 de profesori au participat. Trabulsi a participat la cursul lor emblematic intitulat „Predarea istoriei conflictului arabo-israelian folosind surse primare”. Ea a descris metodele lor de predare în timpul conferinței:
[Ei sunt foarte selectivi în ceea ce privește documentele pe care le includ în modulele lor de predare. Dacă nu ai cunoaște povestea lumii arabe și a Israelului, ai crede că sunt destul de bune. Îmi amintesc că un elev a remarcat că israelienii au oferit pace arabilor de atâtea ori, ce și-ar mai putea dori arabii?”

ICS se laudă că ajunge la districtele școlare din toate cele 50 de state.
Sursele primare pe care le utilizează ICS pentru acest modul includ Statul Evreiesc (1896), Primul Congres Arab (1913), Corespondența Hussein-McMahon (1915) și Acordul Sykes-Picot (1916) și Declarația Balfour (1917).

Trabulsi a declarat pentru MintPress că ICS nu folosește surse primare care ar putea modifica narațiunea pe care doresc să o stabilească, cum ar fi Cartea albă din 1939, o lucrare de politică a guvernului britanic care respinge înființarea unui stat evreiesc în Palestina istorică.
„VCHR consideră că ICS este legată și finanțată de grupurile de afinitate cu Israelul care își determină susținerea pro-Israel. Credem că acest lucru are ca rezultat manuale părtinitoare și inexacte și formarea profesorilor”, a spus Trabulsi la conferință.

IMPLICAREA ICS ÎN CĂRȚILE DIN SUA
MintPress a trimis solicitări privind libertatea de informare către departamentele sau consiliile de educație din toate cele 50 de state și Districtul Columbia, solicitând toate materialele trimise de ICS, JCPA, JCRC sau federațiile evreiești în timpul proceselor de revizuire a curriculumului și a manualelor.

Nouăsprezece state au răspuns că deciziile privind manualele și curriculumul sunt luate la nivel local de district, așa că informațiile despre modificările recomandate nu sunt disponibile. Paisprezece state au spus că niciuna dintre organizațiile menționate mai sus nu le-a contactat cu privire la propunerea de editare a manualelor. Unsprezece state și D.C. nu au răspuns până la momentul scrierii acestui articol. Cu toate acestea, statele California, New Mexico, Louisiana, Carolina de Sud și Kentucky au furnizat informații despre corespondența pe care o aveau cu ICS, federațiile lor evreiești de stat și JCRC.

Revizuirile ICS din Kentucky s-au concentrat pe adăugarea de referințe la Israelul antic și la Holocaust în conținut. Federația Evreiască din New Mexico a trimis departamentului de educație al statului lor o analiză ICS a standardelor de studii sociale – susținând ca „Națiunea Israelului” să fie schimbată în „Statul Israelului”. În Carolina de Sud, ICS revizuiește un manual de la National Geographic Learning și Cengage Learning, adăugând în detaliu referințe la acte de terorism palestinian.
În California, unde are sediul ICS, JPAC, JCRC din San Francisco și Sacramento și Federațiile Evreiești din Greater Los Angeles și Desert au trimis departamentului de educație al statului propuneri de revizuire făcute de ICS. În scrisoarea lor de intenție, organizațiile au felicitat California pentru că a acceptat modificările anterioare ale ICS.

ICS a revizuit manualele de la Houghton Mifflin Harcourt, Pearson Scott Foresman și Prentice-Hall, McGraw-Hill, Teachers Curriculum Institute, Studies Weekly, National Geographic Learning, Discovery Education, Pearson Prentice Hall și First Choice Educational Publishing. Modificările propuse de ICS includ:
• Ștergeți mențiunile despre „Palestina” și „West Bank”.
• Schimbați „Palestina” în „Iuda”, vechiul regat israelit.
• Adăugați „Mandat” și „Regiune” la referințele din Palestina.
• Ștergeți referința la „Moștenirea culturală palestiniană”.
• Schimbați „evreii s-au stabilit acolo” cu „evreii s-au alăturat acelor [evrei] deja acolo”.
• Ștergeți referința la captura Israelului în Cisiordania în 1967.

În Louisiana, Federația Evreiască North Louisiana, Federația Evreiască din Greater New Orleans și Federația Evreiască din Baton Rouge au trimis o scrisoare către Departamentul de Educație al statului, în numele ICS, recomandând revizuirea ICS la conținutul publicat de Compania Americană de Carte, The Gilder Lehrman Institutul de Istorie Americană, Studies Weekly, Edmentum, Houghton Mifflin Harcourt și programul The Choices de la Universitatea Brown. Modificările ICS aduse acestor texte includ:
• Ștergeți „pe drept” din propoziția „Arabii credeau că Israelul a furat pământ care aparținea de drept arabilor palestinieni”.
• Ștergeți mențiunile despre Israelul „conhatând teritoriul” din națiunile arabe.
• Adăugați informații care îl descriu pe președintele palestinian Yasser Arafat ca „dirigind nenumărate atacuri teroriste împotriva israelienilor”.

• Ștergeți exercițiul elevilor pentru „[s]crieți un eseu imparțial care explorează toate părțile problemei așezărilor din Cisiordania.”
• Ștergeți mențiunile „Linia verde”, „Perete” și „Teren pierdut de zid” de pe hărți.
• Ștergeți motivul pentru care statele arabe resping planul de împărțire al ONU.
• Adăugați „Mandat” la referințele din Palestina
• Ștergeți mențiunile despre „Palestina istorică” și mențiunile despre Palestina ca „pământ” sau „țară”.

• Adăugați referințe la acte de terorism palestinian
• Puneți eliberarea Palestinei între ghilimele
• Ștergeți „nativii din Palestina” în definiția palestinienilor
• Ștergeți referințele la palestinienii care locuiesc pământul de mii de ani.
• Adăugați informații care descriu sionismul ca o mișcare pentru autodeterminarea evreiască.

• Adăugați Israelul ripostează în „autoapărare” la atacurile palestiniene.
• Ștergeți propoziția „Israelul folosește în mod disproporționat cea mai mare parte a apei din acvifere [din Cisiordania ocupată] pentru populația sa.”
• Menționați „Israelul este singura democrație din Orientul Mijlociu.”
• Ștergeți mențiunea că Israelul este” acuzat de multe abuzuri ale drepturilor omului împotriva palestinienilor în teritoriile pe care le ocupă…[și] tratarea cetățenilor săi arabo-israelieni ca fiind inferiori cetățenilor săi evrei” și înlocuiți-o cu „arabii israelieni, care sunt cetățeni israelieni, au aceleași drepturi legale depline ca și evreii israelieni”.

Ștergerea existenței Palestinei și a identității indigene a palestinienilor a fost o temă comună în revizuirile ICS. „Au reetichetat hărțile și au șters toate referințele la Palestina. O poți numi Palestina obligatorie, dar nu o poți numi niciodată Palestina”, a spus Trabulsi în cadrul conferinței de lobby al Israelului. „Vor să schimbe cuvântul Palestina în Palestinian. Raționamentul este că nu există nici un stat Palestina și nici nu a existat vreodată.”

ICS, JCPA și Federațiile Evreiești din America de Nord nu au răspuns solicitărilor de comentarii ale MintPress.
AGENDA ISRAELULUI ÎN SCOALĂ – ȘI IMPINGERE PROGRESIVĂ
ICS nu este singura organizație pro-Israel care încearcă să modeleze narațiunea despre Israel-Palestina în educația americană. Activiștii de stânga au acuzat adoptarea finală a modelului de curriculum de studii etnice din California că este „văruită” și „atenuată” în urma opoziției grupurilor pro-israeliene.

Inițiativa No Place for Hate a Anti-Defamation League este implicată în mii de școli din SUA și încurajează aceste instituții să folosească resursele ADL. De asemenea, grupurile pro-israeliene urmăresc continuu activiștii palestinieni și de solidaritate în campusurile universitare din toată țara.

Cu toate acestea, mișcările progresive ripostează. În 2018, Coaliția Texas pentru Drepturile Omului (TCHR) a determinat cu succes consiliul educațional al statului să schimbe standardele curriculare legate de Palestina-Israel.
Au fost aprobate următoarele modificări principale:
• „[S]explicați modul în care respingerea arabă a statului Israel a dus la un conflict în curs” a fost schimbată pentru a „discuta factorii care contribuie la conflictul arabo-israelian, inclusiv respingerea existenței statului Israel de către Liga Arabă și un majoritatea națiunilor arabe”.
• „[S]explicați modul în care evoluțiile islamului au influențat legea și guvernul în lumea musulmană, cum ar fi secularismul, naționalismul și fundamentalismul” s-a schimbat pentru a „explica modul în care influențele geopolitice și religioase au afectat legea și guvernul în lumea musulmană”.

O fișă informativă publicată de VCHR care respinge unele dintre cererile mai flagrante ale ICS
În noiembrie 2018, Consiliul Educației din Texas a auzit comentariile publice cu privire la decizia sa de a actualiza programa școlară. TCHR a mărturisit în favoarea schimbării curriculum-ului, în timp ce centrul comunitar evreiesc Shalom Austin, Consiliul pentru relații cu comunitatea evreiască, Federațiile Evreiești din Texas, B’nai B’rith International și Manualele Adevărul din Texas au mărturisit toate în favoarea păstrării standardelor actuale.

Activistul TCHR Alex McDonald înțelege că trebuie făcut mai mult pentru a remedia programa școlară defectuoasă a SUA și pentru a asigura acuratețea, mai ales când vine vorba de Palestina. „Scopul este de a înăbuși conversația și criticile”, a declarat McDonald pentru MintPress News. „Și ICS este doar o mică parte a spălării creierului.”

Sursa: https://www.mintpressnews.com/institute-for-curriculum-services-ics-infiltrated-american-schools-israel/280375

Traducerea CD