Expediere carte „Sincronicitate și Simbol”
Mesaje primite
x

Bogdan Herzog
vin., 13 dec., 13:06 (acum 3 zile)
către eu

Stimate domnule profesor,

Am terminat o primă variantă a studiului despre componenta simbolică a executării lui Ceaușescu de Crăciun, la Târgoviște, în decembrie 1989, despre care vă vorbeam astă-vară când ați avut amabilitatea să mă invitați la Dvs. acasă.

Am ținut mult ca acest studiu să apară la 30 de ani de la evenimentele respective. El a luat forma unei cărți pe care am intitulat-o „Sincronicitate și Simbol în executarea lui Nicolae și a Elenei Ceaușescu”. Astăzi v-am trimis prin curier trei exemplare. Aștept cu cel mai mare interes opinia Dvs. mai ales că sunteți un deschizător de drum în acest domeniu prin cărțile „Marele Manipulator” și „Șeitanii”.

Cu respect,

Bogdan Herzog

*

Partea I
Introducere
Capitolul 1
Enunțul problemei
Cu câteva luni în urmă aș f considerat absolut exclus
ca atenția mea să se îndrepte spre studiul ultimelor zile ale
lui Nicolae Ceaușescu. Nu am făcut parte din categoria
„nostalgicilor” iar atenția mea s-a îndreptat întotdeauna spre
zona relațiilor internaționale și a geopoliticii, find preocupat mai
degrabă de identifcarea adevăratelor centre de putere mondiale
și de înțelegerea mecanismelor de funcționare ale acestora. Am
considerat și consider în continuare politica internă românească
mai degrabă un efect al deciziilor luate în altă parte, iar interesul
meu era pentru cauză nu pentru efect.
Tocmai aceste preocupări pentru geopolitică m-au ajutat
să ajung pe cale logică, și nu printr-o epifanie, la concluzia că
există un Bine și un Rău absolut și că aceste forțe se manifestă
inclusiv în zona geopoliticii. Mecanismele observate și politicile
puse în aplicare sunt atât de complexe și sunt puse în aplicare
într-un orizont de timp atât de lung, încât, în opinia mea cel puțin,
este exclus ca originea lor să fe exclusiv mintea omului. Războiul
Nevăzut1
despre care ne vorbește Apostolul Pavel există, iar
bătălia se duce permanent, în sufetul omului și în toate acțiunile
1 „Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva
începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac,
împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.” Efesieni 6:12
SINCRONICITATE ȘI SIMBOL
sale, deci implicit și în sfera politicii. Înțelegerea acestor premise
este indispensabilă din punctul meu de vedere pentru înțelegerea
istoriei.
Cu acest background am pătruns treptat și spre studierea
evenimentelor de tip false fag, prin care se creează pretexte pentru
declanșarea unor mari războaie. Bună parte din aceste informații
sunt prezentare în culegerea de articole publicată în volumul
„Integrarea în Turnul Babel”. Chiar și în această carte există
referiri la preocuparea elitelor globale pentru puterea simbolurilor
și a limbajului, și infuența acestora asupra subconștientului uman.
Am dat ca exemplu înlocuirea crucii roșii de pe salvare cu așa
numita Stea a Vieții – „Star of Life”. Înlocuirea simbolului creștin
cu un element grafc ce conține o stea albastră în șase colțuri,
un toiag și un șarpe s-a făcut la nivel global, într-un ritm extrem
de rapid și într-o confdențialitate deplină. În ceea ce privește
manipularea limbajului, am remarcat substituirea la nivel global a
termenului științific de specie umană cu cel de „rasă umană” sau
a schimbării terminologiei din global warming în climate change.
Evident că aceste lucruri nu sunt întâmplătoare, ci deliberate. Dar
cine și din ce motive este preocupat într-un asemenea grad de
semiotică și de manipularea limbajului? Ce importanță au aceste
lucruri?
Paralelismul manipulării prin simbol și limbaj a opiniei
publice, cu tehnicile hipnozei clinice și ericksoniene l-am abordat
de asemenea în articolele din ciclul „Vocea hipnotizatorului”.
Puterea subliminală a simbolului este și tema unui flm deosebit,
„They Live” de John Carpenter, pe care îl recomand cu căldură
celor care vor parcurge acest studiu.
Interesul pentru tehnicile de manipulare a populației și
2
Bogdan Herzog
pentru evenimentele false fag, m-a călăuzit spre diferite lucrări
între care menționez cărțile lui Michael Hoffman și ale mentorului
său James Shelby Downard, în mod special „Secret Societies and
Psychological Warfare2
”. În această carte și în studiul anterior
„King Kill 33”, Hoffman demonstrează interesul elitelor globale
pe care el le numește criptocrație, adică puterea criptică, ascunsă,
pentru organizarea unor evenimente de importanță esențială în
locuri și în momente cu putere de simbol.
Între evenimentele cele mai importante identifcate de
Downard și Hoffman sunt prima explozie nucleară, care a avut
loc în New Mexico și asasinarea președintelui Kennedy la Dallas,
ambele situate pe paralela 33. (F) Amplasarea geografcă nu este
nici pe departe singurul lucru care îi preocupă pe cei doi cercetători
care acordă atenție și toponimiei, simbolisticii, participanților etc.
De exemplu prima explozie atomică pe lângă faptul că s-a produs
pe paralela 33, s-a desfășurat într-un poligon intitulat Trinity
(trinitatea) (F), iar locul a fost marcat cu un obelisc (F), însemn
masonic, bineînțeles.
Obeliscul ridicat pe locul primei explozii nucleare
2 Hoffman M. Secret Societies and Psychological Warfare, Independent History
& Research, Idaho 2001
3
SINCRONICITATE ȘI SIMBOL
Deși Downard și Hoffman nu par să fi realizat, data la care a
fost realizată prima explozie atomică are la rândul său o semnifcație
deosebită. Experimentul trebuia să se desfășoare inițial între 18 și
21 Iulie 1945, ceea ce corespunde cu Tisha B’Av3
cea mai tristă zi a calendarului iudaic, comemorarea dărâmării Primului și Celui
de-al Doilea Templu al iudaismului4
. Or, simbolismul Templului
lui Solomon este omniprezent în masonerie, refacerea acestuia
simbolică (și de facto) fiind un obiectiv declarat. În cele din
urmă explozia atomică a fost devansată pentru 16 Iulie 1945 la
cererea expresă a președintelui Truman, pentru a corespunde cu
demararea Conferinței de Pace de la Potsdam, acolo unde Truman
spera să-l intimideze pe Stalin cu puterea dovedită a noilor arme
americane5
. (F)
Semiotica asasinării președintelui John Fitzgerald
Kennedy la Dallas, în Dealey Plaza pe care J.S. Downard o
caracterizează drept un templu masonic în aer liber îi preocupă de
asemenea pe cei doi americani. Dallasul ca și Charleston, primul
oraș american în care s-a înfințat o lojă masonică, sunt amplasate
pe aceeași paralelă 33 (F), număr care corespunde celui mai înalt
grad al ierarhiei masonice (F), iar cercetătorii americani identifcă
prezența simbolisticii masonice în nenumărate evenimente legate
de asasinarea lui Kennedy, de la componența comisiei Warren
care a anchetat evenimentul, la toponimia locurilor.
Oricât ar părea de surprinzător părți din lucrările lui
Downard și Hoffman erau cunoscute de Securitatea română
3 Tisha B’av 1945, comemorarea distrugerii Templului lui Solomon: https://www.
hebcal.com/hebcal/?year=1945&v=1&month=x&yt=G&nh=on&nx=on&i=off&vis=0&
D=on&d=on&c=off&geo=zip (F)
4 În calendarul evreiesc distrugerea templului lui Solomon, adică Tisha B’Av,
este comemorată ziua a noua a lunii a unsprezecea, o altă coincidență cu numărul de
urgență american care este 911 și atentatele de la 9/11 (2001) remarcată de Mark Glenn (F)
5 https://en.wikipedia.org/wiki/Trinity_(nuclear_test)
4
Bogdan Herzog
în 1988 deși lucrările au fost și sunt citite în cercuri destul de
restrânse. Securitatea nota în August 1988:
„Să considerăm un caz de asasinare unde nr. 33
e atotprezent. Există o seamă de indicații că asasinarea
președintelui John F. Kennedy a fost pusă la cale de Masonerie.
Mai întâi, Dealey Plaza (unde a fost împușcat), din Dallas, are
forma unui triunghi; triunghiul este unul din cele mai importante
simboluri ale Masoneriei. Dealey Plaza e de asemenea locul
unde se afă Primul Templu Masonic din Dallas. Latitudinea cea
mai apropiată de Dallas este cea cu nr. 33. (unii au susținut că
Dallasul e tocmai pe latitudinea 33, dar alții au spus că, de fapt
se afă la 15-20 de mile de ea.
Kennedy a fost împușcat în noiembrie 22, 1963.
Noiembrie luna a 11-a și, dacă aduni pe 11 cu data, adică 22,
îți dă 33. Dar iată ceva și mai interesant. Dacă înmulțești data
adică 22 cu latitudinea de 33, îți dă 666 (33*22=6666).
Dacă Kennedy ar f fost împușcat o zi înainte sau după, cifrele astea
nu ar f ieșit la socoteală.
După uciderea lui Kennedy, un alt masonic, Lyndon
Johnson a devenit președinte. Comisia „Warren” a fost condusă
de masonicul Earl Warren. Această comisie a primit informații
de la Allen Dulles, de la CIA și de la J. Edgar Hoover de la FBI.
Ambii au fost masoni, iar Hoover ajunsese până la gradul 33.
Teoria după care Oswald ar f fost singurul asasin a fost înaintată
de Gerald Ford – un mason de gradul 33 și un Bilderberger (n.
trad. ??? – un cuvânt (adjectiv) derivat dintr-un nume propriu?
(vezi Asasinarea masonică, de Michael Hoffman)7

6 33×22= 726 deci 660 + 66. Greșeala elementară de aritmetică este a Securității,
Downard & Hoffman se referă la alte chestiuni ce țin de semnificația numărului 33 în
francmasonerie.
7 Bichir F. Operațiunea Oculta p. 284
5
SINCRONICITATE ȘI SIMBOL
Mai mult ca un exercițiu mental, am încercat să văd dacă
aceste curioase modele, pattern-uri, sesizate de Hoffman și de
Downard pot f identifcate și în spațiul românesc. Mi-a venit în
minte execuția lui Ceaușescu în ziua de Crăciun.
Acest paralelism mental l-am realizat un fond emoțional
legat de adolescența mea și de vacanțele petrecute la bunicul meu
medic într-un sat din Ardeal, Reteag. Aici ascultam cu aviditate
Europa Liberă și discutam cu prietenii și vecinii bunicului ce
se întâmpla în lume. Cum bunicul, deși nu prea preocupat de
politică, fusese coleg de clasă cu Corneliu Coposu și rămăsese în
continuare prieten apropiat cu acesta, anturajul nu putea f decât
anticomunist. Subiectul numărul unu îl reprezenta bineînțeles
Ceaușescu pe care toată lumea îl dorea înlăturat. Între prietenii
bunicului ei cel mai înfocat anti-ceaușist era un ceferist, Toader pe
nume, care între timp s-a dus dintre noi. L-am întâlnit pe Toader în
1990 și bucuros i-am spus: „Vedeți, a picat de Ceaușescu! Credeam
că nu mai scăpăm!”. Spre surprinderea mea totală Toader însă, a
înclinat capul și mi-a răspuns: „Nu trebuia să se întâmple așa! Nu
aveau voie să-l împuște în ziua de Crăciun!”.
Înțelepciunea omului de la țară trebuie să f găsit ecou în
sufetul meu din moment ce, acum, după 30 de ani, pot să îmi
amintesc această replică care l-a momentul respectiv mi s-a părut
ciudată. Atunci potrivirea execuției cu sărbătoarea Crăciunului
îmi părea un detaliu neimportant al Revoluției. Important era că
„scăpaserăm de tiran… fuseseră lupte, Ceaușescu trebuia lichidat
pentru a curma vărsarea de sânge… Oricum o meritase.” Și totuși
era ziua de Crăciun, de ce tocmai atunci?
Peste ani de zile pattern-urile identifcate de Downard și Hoffman
m-au dus cu gândul la vechea replică a lui Toader. Ceaușescu
fusese asasinat de Crăciun, la Târgoviște, un oraș cu importanță
6
Bogdan Herzog
istorică neîndoielnică, fostă capitală. Și? Putem deduce ceva din
asta? Am început să sap mai adânc și ceea ce părea la început o
joacă a devenit un studiu întins pe câteva zeci de pagini care mi-a
solicitat o bună parte din timp și încercarea de a pătrunde zone
cu care nu eram familiarizat. Efortul de fltrare a informației de
tip istoric dintr-o mulțime de informații nerelevante a fost dublat
de difcultatea sintetizării bazelor teoretice necesare înțelegerii
logicii care ar putea să stea în spatele evenimentelor investigate.
Difcultatea este sporită de dezinformarea voită și continuă asupra
celor întâmplate în 1989. Este extrem de greu de distins chiar și
acum între informația reală și acurată și diversele interpretări ale
„istoricilor” și participanților, mulți dintre ei interesați direct să
distorsioneze adevărul cu privire la rolul lor sau al instituțiilor
pe care le reprezintă. Totuși, pe parcursul cercetării, descoperirea
unor noi și noi coincidențe, cum ar f de exemplu asasinarea
masonică la Târgoviște a lui Tudor Vladimirescu, personaj istoric
care împărtășește multe trăsături comune cu Nicolae Ceaușescu,
mi-a întărit convingerea că subiectul merită o analiză detaliată,
chiar și numai pentru a defni parametrii în care putem defni
coincidența/sincronicitatea în sociologie.
Am structurat prezentul studiu ca pe o problemă de
geometrie, cu ipoteză – concluzie – demonstrație, la care am
adăugat o bază teoretică, necesară interpretării evenimentelor.
Lucrarea are prin urmare, pe lângă această secțiune introductivă
următoarele părți distincte:
Partea II – Identifcarea faptelor relevante pentru studiu.
Am punctat cu (F) de la faptă certă, datele brute pe care apoi leam și recapitulat, astfel încât cititorul să le poată interpreta după
propriul raționament. În această etapă am acordat atenție nu
12
SINCRONICITATE ȘI SIMBOL
narațiunii, ci colectării de date. De aceea textul este ușor sacadat.
Partea a III-a – Am formulat trei ipoteze de lucru: prima
este întâmplarea sau hazardul, adică între faptele respective nu
există nicio legătura, a doua este sincronicitatea naturală, o forță
necunoscută care generează coincidențe și pe care Carl Gustav
Jung o identifcă cu „inconștientul colectiv” și în fne a treia
ipoteză, „ipoteza Hoffman” să-i spunem, respectiv existența unei
criptocrații8
care caută să genereze astfel de sincronicități și care
este preocupată de semiotica evenimentelor istorice.
Partea a IV-a – Am încercat să sintetizez o bază teoretică
astfel încât să facilitez cititorului efortul de a înțelege posibilul
mobil al unor evenimente observate
Partea a V-a – Demonstrația în care am încercat să ofer
câteva posibile interpretări asupra acestor fenomene observabile
în plan internațional și pe care le identifcăm (sau nu) și la noi.
Partea a VI-a – Cuprinde câteva considerații tangente
demersului principal, pe care însă le-am considerat importante în
explicarea evenimentelor din 1989.
Partea a VII-a este alocată considerațiilor fnale.
8 Termenul de criptocrație folosit de Hoffman cu semnificația de elită/putere
ascunsă, pare să fi fost consacrat pentru prima dată de cartea lui Walter H. Bowart
Operation Mind Control
13