Diaspora si Reintregirea
Societatea civila pentru reintregirea Romaniei

5 August 2023
Securitatea națională
România, de la mic la mare, este în vacanță în țară și peste hotare.

Rusia se apropie atât de tare de granițele țării noastre încât până și în America apar titluri de-o șchioapă privind bombardamentele de la Reni: „Putin se joacă cu focul la Dunăre, bombardează la mai puțin de 200 m de România, țară NATO”.
Acum toți își aduc aminte că suntem colegi într-o alianță în care trebuie să ne apărăm împreună.

Dar Bucureștiul este cu mintea în vacanță așa încât nu înțelege că securitatea națională este în joc și atunci „analizează”, și „analizează”, și tot „analizează”.
Bucureștiul uită că securitatea națională este și securitatea Europei și că tocmai acum are posibilitatea să propună aliaților și partenerilor soluții concrete. Propriile soluții.

Cu atât mai mult cu cât, deși îngrijorarea este reală, Occidentul nu vine cu soluții, ci doar cu retorică și promisiuni pentru un viitor de după război, ba UE, ba poate NATO.
Nimic proactiv. Deocamdată.

Administrația de la Chișinău visează cai verzi pe pereți, stat suveran, independență, UE, dar nu deschide ochii să vadă realitatea sumbră și imediată în care plutește.
Chișinăul este sub presiunea trupelor „de pace” ale Rusiei staționate în Transnistria.

Riscul destabilizării este amplificat pe plan intern de Opoziția basarabenilor români care sapă din răsputeri împreună cu Opoziția rusofonă la temeliile actualei guvernări pro-occidentale.
Doar, doar s-o reveni la „normalitatea” unei „adevărate” vieți de tip rusesc, nu capitalist.

Și este atât de simplă revenirea printr-o simplă incursiune a Tiraspolului la Chișinău pentru a instala un regim pro-rusesc.
Speranțele într-o protecție NATO sunt iluzorii, oficial fiind problemele interne ale unui stat independent, suveran și … neutru.

Astfel, Rusia își poate asigura oricând prezența militară în Basarabia de care are nevoie mai mare ca niciodată pentru a putea să izoleze și să controleze atât ieșirea la mare cât și a sudului Ucrainei.
Nu are ce pierde.

Având o graniță directă, comună cu o Rusie agresivă și belicoasă, România devine extrem, extrem de vulnerabilă nu numai la infiltrări, amenințări dar și la provocări sau „accidente” militare.

De aceea, securitatea națională a României trece și prin securitatea teritoriului de la Est de Prut.
SECURITATEA NAȚIONALĂ a spațiului românesc vine la „pachet”, București-Chișinău.
Iar, unica, singura cale ca să se creeze pachetul securității naționale este intrarea imediată a teritoriului administrat de Chișinău în spațiul NATO al României.
În cel mult câteva luni, nu în viitor.

UNIREA POLITICĂ a celor două entități românești este soluția realistă care trebuie propusă și impusă comunității internaționale de România, este soluția care trebuie bine înțeleasă și acceptată de toate părțile direct implicate și interesate, București, Chișinău, Bruxelles și NATO.

Fiind strangulată între România și Ucraina, enclava Transnistria nu mai are posibilitatea să fie transformată într-un cap de pod pentru Rusia. În acest fel, stabilitatea regională la granița estică a UE și NATO este asigurată.

Viitorul Bucureștiului și Chișinăului este comun și indivizibil și de aceea nu trebuie ignorat pericolul invadării spațiului de dincolo de Prut în această etapă a războiului fără mănuși ruso-ucrainean.

De aceea, perioada de câteva luni până la o ipotetică acoperire NATO prin integrarea în România a Basarabiei ar putea fi prea lungă.