România, ca un vultur închis într-o colivie…
sau
„Ţăranul român reprezintă nu doar şansa redresării României, ci însăşi speranţa renaşterii lumii occidentale”
România, un vultur închis într-o colivie
Interviu cu Dr. Călin Georgescu
În ultimii 25 de ani, sufletul românesc a fost trecut prin sabie.
Dr. Călin Georgescu este Preşedintele Clubului de la Roma, pe Europa şi unul dintre cei mai importanţi experţi români în dezvoltarea durabilă. Între 1997 şi 2013 a fost director executiv al Centrului Naţional pentru Dezvoltare Durabilă din România, iar din anul 2013 este preşedintele Clubului de la Roma (Centrul European de Cercetare din Viena, Austria). Clubul de la Roma este o denumire simbolică pentru o organizaţie al cărei scop este să supună atenţiei întregii lumi diverse aspecte referitoare la viitorul planetei. Acuzat că urmăreşte regionalizarea şi unificarea întregii lumi, în realitate Clubul s-a răzvrătit împotriva „ignoranţei sinucigaşe” a omenirii cu privire la adevărata ei condiţie. Dr. Călin Georgescu, deşi deţine o funcţie internaţională atât de înaltă, nu a uitat că e român, şi încă unul dedicat cauzei naţionale. A elaborat strategia de dezvoltare durabilă a României pe următorii 30 de ani. Strategie din care nu s-a pus în operă nici măcar un paragraf. Nu întâmplător, domnul Georgescu a fost propus, la începutul lui 2012, să-l înlocuiască pe Emil Boc în fruntea guvernului României, dar interese obscure s-au opus. A fost o şansă pierdută de toţi românii. Reproducem, în cele ce urmează, pledoaria de tip clasic, „prin noi înşine„”, a domnului Georgescu, pentru schimbarea României.[1]
„Acum, în România, omul devine «resursă umană»”
*
Ion Longin Popescu: Aţi detectat, în scrierile dv., „războiul nevăzut” din lume şi din România. Cum arată acest război?
Dr. Călin Georgescu: Criza actuală oferă unei umanităţi îngenuncheate de atâtea rele prilejul de a medita asupra propriei supravieţuiri, pe unica sa planetă. După ce a „îmblânzit„” natura, omul este supus acum manipulărilor de tot felul, spre profitul celor care stau la cârma şi, mai ales, în spatele marilor corporaţii. Nu se poate fura fără a controla mintea victimei. Discutăm azi de un război dus la nivelul minţii. Este purtat de marile corporaţii şi de politica neoliberală care au creat şi menţin în continuare criza. Lăcomia marii finanţe a produs actuala instabilitate economică şi socială. Marile corporaţii nu au nevoie de minţi libere, ci de roboţei care, motivaţi doar de cucerirea unei poziţii în ierarhie şi de avantajele unei vieţi luxoase, se înclină obedient la preceptele „politicilor corecte“. Personal, sfidez corectitudinea politică de toate culorile. Spre exemplu, Nestlé controlează peste 70% din apa îmbuteliată din lume, printre care Périer, San Pelegrino, Vittel. Este o acţiune neoliberală şi postcolonială care atentează la un drept fundamental al omului – accesul primar la apă. Poate fi un drept uman transformat în marfă, cu etichetă şi preţ?! Se pare că da… În România, ca şi în alte ţări eliberate de comunism, cetăţeanul este stăpânit prin frică. Ne este frică pentru că nu mai avem credinţă adevărată. Când ne rugăm şi cerem ca Dumnezeu să ne „dea„” miracole, confundăm credinţa cu magia. Fără muncă asiduă şi jertfă, nu-ţi poţi lua zborul către orizontul demnităţii. Pasărea născută în colivie crede că a zbura este o boală! De acest fapt s-a profitat după ’89 şi aşa s-a perpetuat mentalitatea că, atât timp cât ai ce consuma, e bine. Burta plină stă mai presus de libertate! Spun încă o dată: acum, în România, se trăieşte sub imperiul fricii. Când nu rămâi ferm în credinţa creştinească, se naşte un gol prin care pătrunde groaza de moarte. Şi atunci omul devine „resursă umană„” – un individ manipulat, fabricat prin înrobirea minţii. Alimentele procesate industrial conţin substanţe care acţionează subtil asupra sistemului nervos, imitând efectul drogurilor. Omul care mănâncă produse concentrate artificial devine dependent: în căutarea plăcerii, mănâncă tot timpul, fără să se hrănească. Mintea, sufletul şi inima îi devin captive. Sistemul educaţionalde statcontribuie şi el din plin la încătuşarea minţii şi a spiritului. După ce sunt şcoliţi conform prejudecăţilor cultivate de adulţi, denumite eufemistic „programe naţionale”, elevii devin de-a dreptul incapabili să gândească sau să acţioneze în alt mod decât cel pe care l-au impus formatorii lor… Eu, în aceşti 25 de ani, am văzut în România doar promovarea malignă a incompetenţei. O perioadă în care sufletul românesc a fost trecut prin sabie. De aceea, cred că se impune urgent reprofesionalizarea României şi restabilirea valorilor morale ireproşabile, de care, în istoria sa, poporul nostru a făcut dovadă prin fapte.
*
I.L.P.: Aţi identificat „reţeta” şi „cheia” succesului României: micul producător, ţăranul. Pe ce vă bazaţi în acest scenariu?
C.G.: A te baza pe micul producător, pe ţăranul care a dat identitatea românilor, înseamnă să contracarezi asediul corporaţiilor, care îţi dictează ce să mănânci, ce să bei, cu ce să te îmbraci, ba chiar şi cum să gândeşti. Ţăranul îşi organizează singur propria producţie. Te salvezi tu, ca ţară, şi îi mai ajuţi şi pe alţii care vor să o facă şi nu mai au cum. Micul producător contribuie la însănătoşirea României. Graţie lui vom rezolva, în cea mai mare parte, problema şomajului. Toată lumea va avea ceva de făcut. Dacă ştii să faci ceva cu mâna ta, nu depinzi de nimeni, eşti autonom. Acum, românii bat drumurile Occidentului, slugărind prin străini, în loc să muncească şi să prospere în ţara lor. Tot ce ar trebui să facem, ca guvern naţional, ar fi să promovăm micul întreprinzător, breslele şi meseriile larg răspândite, ajutate de o industrie performantă şi nepoluantă. Acţiuni precise, nu bătut apa în piuă pe marginea unor generalităţi. Micul producător ne oferă, prin urmare, definiţia succesului.
*
„Cei ce conduc România sunt făcuţi, nu născuţi. Sunt nişte mutanţi, o altă specie”
I.L.P.: Ce „definiţie” ne oferă politicienii care au condus ţara în ultimii 25 de ani?
C.G.: Prădătorii care au condus şi conduc ţara ignoră viitorul şi nu ne pregătesc pentru el; pe ei nu-i interesează decât prezentul, să poată fura acum, când mintea poporului este încă înrobită. Cei ce conduc România sunt făcuţi, nu născuţi. Ei sunt omul nou, creat înainte de ’89. Sunt nişte mutanţi, o altă specie! Din păcate, asistăm la o disoluţie totală a ţării. Iar intelectualii păstrează o tăcere complice. Rar găseşti un intelectual integru. Mare parte dintre cetăţenii României pot fi comparaţi cu robii care servesc unui sistem mafiot. Politicienii, ca şi intelectualii, caută „să vorbească frumos“, ca să nu „deranjeze”, toţi vor să fie politic corecţi. Oameni buni, nu mai priviţi la culoarea cenuşie ca la un simbol al cuminţeniei, este timpul să ne trezim! Totul s-a transformat într-un imens crematoriu unde sunt incinerate libertatea şi viitorul neamului românesc. „Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane! Dar „Ion” şi „Gheorghe” sunt ignoraţi, statul român ascultă de alte „glasuri”…
*
I.L.P.: Care este contextul internaţional în care România ar putea să-şi folosească atuurile proprii, naturale?
C.G.: Se recunoaşte la nivel european că toate modelele de până acum au erodat capitalul natural. Singura soluţie este dezvoltarea durabilă sau, mai corect spus, sustenabilă, pentru că vorbim de obiective pe termen lung. Dezvoltarea nu trebuie să se facă prin epuizarea resurselor, ci la niveluri şi în ritmuri care să permită regenerarea acestora. Criza actuală este o criză de sistem, ea va continua mult timp de acum înainte, până la schimbarea profundă a paradigmei economice mondiale. Consumul de resurse este problema pe termen scurt şi lung a omenirii. Mare parte a ecosistemelor planetei sunt distruse. Unul din trei alimente pe care le avem pe masă se datorează contribuţiei albinelor. Dispariţia acestor mici vietăţi poate duce la stingerea vieţii. Polenizarea artificială se practică deja în China, prima ţară unde aceste insecte excepţionale aproape că au dispărut. Pe acest fond se duce o luptă aprigă pentru ceea ce numim resurse strategice, adică apa şi hrana, dar şi energia verde. Or, România mai deţine încă posibilităţi importante de utilizare a acestor resurse. Ştim ce urmează; întrebarea este dacă suntem pregătiţi să întâmpinăm acest val al schimbării. Din păcate, în politica românească postdecembristă, lipseşte cu desăvârşire o viziune pe termen lung. Lipseşte harta viitorului. Dacă România ar înţelege ce şansă uriaşă are în plină criză, ar face un salt gigantic, nu doar pentru refacerea ei, ci şi pentru a ocupa o poziţie de lider imbatabil, cel puţin în zona balcanică. Am putea restaura dreptatea socială, apăra suveranitatea ţării şi conserva tradiţiile neamului românesc. Să nu uităm că România nu este o ţară oarecare. Noi, românii, suntem o civilizaţie. De aceea, necesităţile politicii externe ale României sunt, mai ales, păstrarea identităţii statului în faţa atacului entităţilor non-statale, adică a corporaţiilor şi „investitorilor strategici„” de genul fondurilor speculative. România are nevoie de un stat care îşi serveşte cu abnegaţie cetăţenii, şi nu de unul care slugăreşte capitalul internaţional. Consolidarea şi dezvoltarea statului naţional unitar modern trebuie să fie deviza noastră, aşa cum a fost a înaintaşilor noştri. Întărirea statului este esenţială în vremurile pe care le trăim. Binomul stat-cetăţean este cel pe care a funcţionat mare parte din istoria omenirii; dacă un stat colapsează, se produce şi o prăbuşire a societăţii, cetăţeanul fiind confruntat cu o situaţie de anarhie ca cea din Somalia. Statul român nu trebuie să se îndepărteze sub nici un motiv de rădăcinile sale şi de istoria neamului. Când statul serveşte „corectitudinea politică„” şi trimite jandarmii să-i bată pe truditorii pământului care-şi apără dreptul la apă şi hrană – cum se întâmplă la Pungeşti –, ne aflăm deja în faţa unei trădări de ţară. Poporul nu mai poate rămâne indiferent!
*
„200 de companii multinaţionale sunt mai puternice decât 150 de state la un loc”
I.L.P.: Românii din Pungeşti şi din alte localităţi se luptă cu una sau mai multe corporaţii. Acolo s-a ajuns deja la dictatură. Ce rol joacă politicul în acest context?
C.G.: Corporaţiile dictează la ora actuală politicului în cea mai mare parte a lumii. Urmărind doar propriul profit, ele ascund realitatea, subminând viitorul generaţiilor tinere şi privând naţiunile de lideri autentici şi de patrioţi. 200 de multinaţionale sunt mai puternice decât 150 de state la un loc! Domeniul economic este condus de FMI, Banca Mondială şi Organizaţia Mondială a Comerţului. Troica aceasta a dus la prăbuşirea economică şi la dezastru ecologic în multe locuri din lume. În loc de politici economice serioase, românilor li se oferă pâine şi circ: să cumperi marfa altora şi să crezi că trăieşti bine. Aceasta, pe un fond de sărăcie şi decădere morală fără precedent. Cantitatea de pâine vândută a scăzut cu 25% faţă de 1990, iar numărul cărţilor, cu 85%. Sunt cifre care vorbesc de la sine despre starea precară şi lipsa de viitor a României în actuala situaţie. România are nevoie de o conducere capabilă să se opună proiectelor geopolitice care vizează distrugerea statelor naţionale şi transformarea ţării într-un teren de vânătoare economică (masacrarea faunei, vânătorile cu acte mai mult sau mai puţin în regulă sunt un capitol la fel de trist). România trebuie să găsească o poziţie de echilibru între forţele geopolitice globale şi să înveţe să negocieze cu puterile lumii, având ca ancoră doar interesul naţional. Putem să spunem, fără teama de a greşi, că destabilizarea prezentă a Ucrainei, prin proteste violente dirijate, este pe punctul de a declanşa un nou Război Rece între Rusia şi S.U.A.. Un „război ascuns” mocneşte deja în Asia, între China şi principalul aliat din Asia al SUA, Japonia. În acest nou context, extrem de tensionat, România, în loc să fie un factor de stabilitate, apare, prin scandalurile politice la zi, ca un no man’s land, un fel de tărâm al nimănui care poate oricând exploda, aruncând în aer întreaga regiune sud-estică a Europei. Iată de ce, mai mult ca oricând, avem nevoie de lideri respectaţi pe plan internaţional, capabili să întărească statalitatea României şi să găsească alte surse de finanţare decât vânzarea pe nimic a bogăţiilor naturale şi activelor naţiei. În prezent, ţara se află într-o situaţie atât de jalnică, încât sunt aplaudate chiar şi investiţiile „europene” în gropi de gunoi, pompos numite „sistem integrat de management al deşeurilor“, amenajate în satele cele mai pitoreşti şi cu mare potenţial agro-turistic (vezi cazul comunei Fărcaşa din judeţul Maramureş). Practic, România se află sub asediul marilor corporaţii. Acţiunea de la Pungeşti este relevantă. Statul apără o corporaţie împotriva propriilor săi cetăţeni. Oamenii sunt bătuţi în curtea lor. Este mai rău decât într-un război împotriva unei puteri străine! De câteva luni, statul îşi terorizează cetăţenii care nu se pleacă în faţa interesului celor fără de ţară. A luat cumva UE poziţie faţă de această încălcare flagrantă a celor mai importante drepturi ale omului, faţă de o acţiune criminală fără precedent?
*
„România este o ţară prea bogată, cu un pământ prea fertil, ca să fie păstrată fără luptă!”
I.L.P.: Unde se află astăzi ţara noastră pe harta financiară şi economică a lumii?
C.G.: România are nevoie de un sistem financiar care să-i aparţină, de o politică monetară care să răspundă nevoilor specifice şi de o politică fiscală dictată de realităţile noastre. În ţara noastră bătrânii sunt umiliţi, copiii nu au viitor, pământul este vândut străinilor, iar credinţa strămoşească este călcată în picioare – iată realitatea! Dezastrul este băgat sub preş. Se dau cifre, care de care mai umflate. Una sunt cifrele, alta economia reală. De pildă, se tot scrie că am ieşit din criză. Cum să iasă din criză statul român, când cheltuielile cu bunurile şi serviciile au atins, în 2013, nivelul din 2008, anul în care se arunca cu bani în stânga şi în dreapta?! Cheltuielile bugetului general consolidat, cu bunuri şi servicii, au atins în 2013 nivelul de 6,2% din PIB, apropiate de cele din 2008, când au însemnat 6,5% din PIB. Se impune o simplă constatare: România nu va prospera decât prin introducerea disciplinei financiare. Astăzi, România este o ţară în faliment, care trăieşte pe datorie.
*
Ce fel de stat este statul român de azi? Care sunt deciziile pe care le poate lua, cu privire la propria dezvoltare?
C.G.: Statul român actual este un stat slab. Acţionează conform unor mituri şi prejudecăţi, ia decizii importante pe bază de wishful thinking (gândirea deziderativă ce distorsionează realitatea în funcţie de propriile dorinţe). Societatea românească diferă de economiile mature din Europa, în sensul că, dacă în Europa se schimbă un guvern, nu se întâmplă nimic grav, economia merge înainte, structura instituţională funcţionează. Pe când în România nu avem management performant, iar managementul înseamnă viziune, perspectivă. Statul român actual nu mai există, pentru că nu mai funcţionează instituţional. Accidentul aviatic din Munţii Apuseni este o dovadă a inexistenţei statului.
*
I.L.P.: Aţi afirmat că redresarea statului nu se poate face decât prin patriotism în limitele adevărului, reluând formula interbelică „prin noi înşine„”. Mai putem invoca acest concept în epoca globalizării?
C.G.: Totul ne este permis, dar nu totul ne este şi de folos, spunea Sfântul Apostol Pavel. Şi mai spunea că omul întreg, puternic, chiar dacă totul îi este permis, nu se va lăsa stăpânit de tot ceea ce-i este îngăduit. Totul, dar absolut totul se face doar semănând dragoste, nu ură şi trădare. Lucrurile au mers prea departe din cauza modului total inadecvat de conducere a ţării în ultimii 25 de ani. Cei care au deţinut puterea au urmărit doar interesele lor, personale şi de grup, şi nu cele ale ţării. Or, nu ai cum să fii de folos ţării tale dacă nu o iubeşti şi dacă nu-i vrei binele! Formula „prin noi înşine“ nu poate fi transpusă în practică de către cei care duşmănesc România. Sunt ţări importante care, în ultimii 20 de ani, s-au dezvoltat spectaculos pe baza modelului „prin noi înşine„”. În anii ’70, Finlanda era la coada ţărilor scandinave, acum este în fruntea lor. La mijlocul anilor ’90, economia Rusiei a fost aproape ruinată de globalişti, cu reţetele lor neoliberale, dar şi-a revenit spectaculos când ţara a adoptat modelul „prin noi înşine”. Japonia, Norvegia, Polonia, Ungaria sunt alte exemple grăitoare de ţări care nu au cedat presiunilor „terminatorilor„” internaţionali şi au reuşit să prospere economic. A ne dezvolta prin noi înşine înseamnă în primul rând a investi în om. Or, aceasta a lipsit cu desăvârşire. Românul trebuie lăsat să facă ce poate el mai bine, nu ce cred de cuviinţă nişte funcţionari de la Bucureşti sau Bruxelles, şi atunci toată ţara va înflori. De ce oare românii sunt foarte apreciaţi în multe locuri importante din lume, iar în ţara lor nu au un loc de muncă? În acest sens, exemplul istoric paşoptist ne stă la îndemână. Este greu, dar se poate! Insuflă-i tânărului mândria pentru istoria neamului său! Când ne vorbea profesorul la şcoală de Mihai Viteazul, de Ştefan cel Sfânt, intram în pielea lor ca eroi şi doream, noi, copiii, să facem la fel pentru ţara noastră. Numai aşa va deveni tânărul responsabil. Din păcate, istoria este minimalizată; pur şi simplu s-a tăiat panglica istoriei, s-a întrerupt legătura cu eroii şi martirii neamului, uitându-se că fiecare generaţie făureşte istoria celor următoare.
*
„Capitalul gigantic al României este dat de resursele naturale”
I.L.P.: Vorbiţi, alături de mulţi alţi futurologi, de marea criză alimentară şi a apei. Dar Chevron forează pentru gaze de şist în Dobrogea, unde există un fluviu subteran de apă dulce, cât Dunărea. Nu va fi pusă această resursă în pericol?
C.G.: Criza apei şi a hranei, din zona anilor 2020, va fi mult mai serioasă şi mai devastatoare decât criza economico-financiară de acum. Suntem pregătiţi să o întâmpinăm? Aceasta este întrebarea. Aurul României nu este cel mineral, îngropat sub munte, ci stratul subţire de sol fertil, la care se adaugă apa şi condiţiile geomorfologice excepţionale ale ţării noastre. Politic vorbind, e nevoie să ştii să cânţi la orgă, adică pe mai multe claviaturi simultan, ca să poţi conduce o ţară. Pentru că o decizie greşită se poate răsfrânge negativ în alte locuri. Prevenţia, anticiparea ne stau la îndemână. Cunosc resursa uriaşă de apă din Dobrogea. Sigur că poate să fie afectată, şi încă grav, dacă se permite această afacere a Chevron, extrem de nocivă, adevărat atentat la adresa vieţii. Este un exemplu tipic de acţiune de-a dreptul criminală a unei corporaţii. Wall Street-ul este numai minciună, lipsit de strategie şi de viziune, un uriaş cu picioare de lut. Exemplul Californiei este grăitor în acest sens: deşi, în ultimii doi ani, în toată California, persistă o secetă devastatoare, politicul a permis demararea forărilor pentru gaze de şist.
*
I.L.P.: În context economic global, cu ce valori naturale vine România în concertul naţiunilor?
C.G.: România este o ţară prea bogată, cu un pământ prea fertil, ca să fie păstrată fără luptă! Ştiinţific, din 9 regiuni bio-geografice ale Terrei, România deţine 5, având cea mai importantă eco-regiune la nivel global. Mai mult de jumătate din Carpaţi, cei mai sălbatici ca natură, sunt în ţara noastră. Peste jumătate din carnivorele mari ale Europei sunt în România. Avem apoi Delta Dunării, zonele umede şi pădurile – un tezaur. Capitalul gigantic al României este dat de resursele naturale. Şi, în special, de baza genetică pură pe care o are, fiind printre foarte puţinele ţări din Europa care deţin aşa ceva. Dacă numesc doar cele 220.000 de ha de pădure virgină, apoi cernoziomul ciocolatiu, cel mai productiv dintre toate tipurile de sol, aflat cu predilecţie în Dobrogea, se poate vedea capacitatea sigură de a dezvolta durabil ţara. Nu poţi avea dezvoltare durabilă fără fundamentul dat de resursele naturale pure. Sub acest aspect, România se înscrie în zona marilor negociatori, fiind un potenţial multiplicator genetic pentru ţările care au doar resurse financiare, dar nu şi pe cele naturale. Sau au pădure, dar nu au codru. Lumea occidentală este disperată să aibă hrană şi apă de foarte bună calitate pentru cetăţenii ei. Doar astfel îşi asigură continuitatea ca neam. Toţi sunt conştienţi de pericolul alimentaţiei industriale, plină de E-uri şi aducătoare de boli pe care medicina actuală nu le poate trata.
*
„Ţăranul român reprezintă nu doar şansa redresării României, ci însăşi speranţa renaşterii lumii occidentale”
I.L.P.: Între factorii care subminează identitatea românească şi viitorul naţiunii române aţi numit distrugerea ţărănimii. Ce mai reprezintă ţăranii? Mai sunt ei un element identitar al românilor?
C.G.: Ţăranul român reprezintă gena autentică a civilizaţiei mileniului actual. El reprezintă nu doar şansa redresării României, ci însăşi speranţa renaşterii lumii occidentale, care încearcă cu disperare să-şi îndrepte nesăbuinţele trecutului. Ţăranul român a fost în mare parte distrus de febra consumistă şi de supermarketurile care s-au înmulţit enorm la nivelul întregii ţări. Apoi a fost redus la tăcere, fiindu-i atacat cadrul natural, de care depinde existenţa sa. A fost jefuit orbeşte, s-a vândut pe nimic resursa naturală primară. Prin urmare, eu nu aş promova industria alimentelor bio, ci gospodăria ţărănească tradiţională. Prin ea am ajunge la bio în mod natural. România, ţară bio! Cu ea aş cuceri lumea toată! Roşia românească – cultivă această roşie în Germania. Pune-l pe neamţ să o facă! Ei bine, nu poate, cu toată tehnologia lui, pentru că nu are pământul ţării noastre, care este cel mai roditor. Şi, peste asta, este un pământ sfânt. Dacă se pune la punct agricultura ţărănească tradiţională, exporturile de grâne româneşti se vor face nu pe bani, ci contra aur.
*
I.L.P.: În acest caz, de ce nu sprijină băncile din România ţărănimea?
C.G.: Cum să sprijine băncile esenţa dezvoltării noastre, când peste 80% din ele sunt străine? Nu au nici un interes să o facă. Decapitalizarea băncilor româneşti s-a făcut cu bună ştiinţă. Dezbaterea politică cea mai frecventă din societatea românească este cea legată de putere. Problema este că, atunci când deţii puterea şi nu ştii ce să faci cu ea sau nu ai cu cine să faci ceea ce ţi-ai propus, intri în impas. Ieşirea din această dilemă nu poate fi dată decât prin cultivarea profesionalismului autentic. Acelaşi lucru este valabil şi în cadrul sistemului bancar. România este poligon de încercări pentru sistemul bancar internaţional. La filialele din ţara noastră, băncile-mamă trimit cadre de conducere slab pregătite profesional, dispuse la experimente, care duc o politică de jecmănire a populaţiei, şi nu de dezvoltare. S-a ajuns la situaţii absurde: dacă „economiseşti” la o bancă, ajungi să retragi, la sfârşit, mai puţin decât ai depus! România ar trebui să aibă o instituţie de credit agricol, aşa cum a propus Take Ionescu în documentul „România în anul 3000”, încă din 1920.
*
I.L.P.: Ce oameni, ce viziune, ce dăruire faţă de ţară!
I.L.P.: Se ştie că aţi elaborat Strategia de dezvoltare durabilă a României. Cum ar trebui să fie şi ce puncte ar trebui să alcătuiască această strategie?
C.G.: În primul rând, trebuie să gândeşti Adevărul, să spui Adevărul şi să iubeşti Adevărul. Cheia succesului în dezvoltarea ţării stă în dragoste, unire, întărirea familiei şi micul producător. Restul sunt detalii. Strategia ţării se poartă în inimă şi are câteva puncte, care încap pe o pagină:
– 1. Întărirea legislativă şi constituţională a statului. Legi administrate eficient de funcţionari în a căror autoritate populaţia să aibă încredere.
– 2. Lansarea cercetării şi dezvoltării cu implicarea universităţilor.
– 3. Politici monetare şi fiscale ferme. Nivelul taxelor să fie scăzut. Păstrarea monedei naţionale este un mare atu, care nu trebuie neglijat. Şi sub nici o formă nu trebuie aderat la moneda euro!
– 4. Dezvoltarea căilor de transport.
– 5. O politică externă regională şi globală de promovare a concilierii.
6. Transformarea unui handicap în avantaj de nişă economică: agricultura românească. Protecţia pădurilor şi conservarea mediului. Dezvoltarea durabilă – concept naţional. 7. Securitatea persoanei: strategia de sănătate bazată pe prevenţie, hrană sănătoasă, educaţie prin mişcare, politică demografică stabilă. România deţine Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă (SNDD) încă din 2008, dar nu s-a pus în practică nici o propoziţie din acest document. SNDD este un pas spre civilizaţie, este strategia interesului comun, care ar trebui să primeze asupra confruntărilor politice şi momentelor electorale. S.N.D.D. stabileşte cadrul de manifestare a ambiţiei de dezvoltare, care nu poate fi programată şi garantată decât pe termen lung. Dificultăţile în elaborarea documentului nu au constat în introducerea de idei noi, ci în efortul de a scăpa de cele vechi. Un ultim aspect esenţial este politica demografică, neglijată total de toate forţele politice din ţară. Pierderea demografică a însumat, între 1990 şi 2014, peste 3 milioane de oameni. Aceasta a făcut să avem 19 milioane de cetăţeni acum, iar consecinţele pe viitor, dacă nu se iau măsuri imediate, vor fi dramatice.
*
„Laşitatea conduce România! Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!”
I.L.P.: V-aţi opus economiei extractive. Guvernanţii actuali se grăbesc să demareze o serie de proiecte miniere, crezând că asta va genera dezvoltare şi locuri de muncă. Ce propuneţi în schimb?
C.G.: Pe plan economic, avem nevoie de măsuri pentru a pune în valoare avantajele competitive reale de care mai dispune România, prin consolidarea capitalului naţional, întărirea regimului proprietăţii şi încurajarea iniţiativei antreprenoriale. Aceasta înseamnă o economie civică, moleculară, care ţine cont de faptul că prosperitatea unei naţiuni depinde de prosperitatea fiecărui individ în parte. Cu alte cuvinte, nu am nevoie de 5 latifundiari în agricultură, ci de 500.000 de ţărani viguroşi care să dezvolte o ţară întreagă. Nu am nevoie de o economie extractivă cum este acum, în care doar se vând resursele naturale şi activele existente. Dacă îţi vinzi tot ce ai în casă, unde ajungi, cum mai trăieşti? Este nevoie să produci, deci întrebarea care ar trebui pusă fiecărui român este: ce ştii să faci? Un proiect minier sănătos nu înseamnă să vindem resursele pe nimic, ci să folosim noi resursele – asta înseamnă proiect valabil. Prin noi înşine! Mina de la Roşia Montană se poate deschide şi exploata numai de către România, apelând la tehnologia clasică şi prietenoasă cu mediul, dând de lucru la toată lumea printr-o investiţie de numai 100 de milioane de euro. Dar se vrea aşa ceva? S-a vorbit mult despre reforma statului, a clasei politice. După 25 de ani, există impresia că se urmăreşte doar o redistribuire a puterii şi dobândirea de avantaje pentru cei care o deţin. Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie de un dialog real, de o conciliere naţională.
*
I.L.P.: V-aţi declarat îngrijorat că statul român s-a privatizat. Ce presupune această privatizare?
C.G.: După 1990, statul român s-a privatizat şi nu mai poate răspunde corpului social, pentru că nu mai are ce vorbi cu el decât atunci când îi cere voturile. Cine deţinea, înainte de 1989, controlul informativ al obiectivelor economice a trecut din barca comunistă în cea a capitalismului extractiv, însuşindu-şi, prin „privatizare”, ceea ce deţinea sub control în comunism. Şi nimeni nu spune nimic. Laşitatea conduce România! Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!
*
„România este un vultur închis într-o colivie”
I.L.P.: Astăzi, toţi politicienii noştri sunt profesori, de regulă la universităţi private. Ce părere aveţi despre nivelul ştiinţific al acestor universităţi?
C.G.: Conducătorii vremelnici ai României au distrus ţara. Iar puţinii profesori adevăraţi pe care îi mai avem au mâinile legate. Şcoala românească actuală este în suferinţă. Dacă vrei să înrobeşti o ţară, îi distrugi educaţia. Aşa s-a şi întâmplat. Dacă ai educaţie performantă, eşti, ca popor, liber. România este un vultur închis într-o colivie, din care nu poate să-şi întindă aripile, să zboare. Universităţile particulare ar trebui desfiinţate, fără excepţie. Sunt doar o industrie de diplome fără acoperire, urmărind doar profitul şi spălarea creierelor. Au fost viciate, evident, şi universităţile de stat. La Medicină, înainte de ’89, se tragea linia sub ultimul intrat la 9,80. Acum se intră şi cu 4. Cum să mai comentezi aşa ceva? Manuale alternative? O samavolnicie! Istoria poporului român este cumva alternativă? Geografia ţării este cumva alternativă? Mama ta este alternativă? Avem cumva alternative sau dileme cu privire la adevărurile morale? Mai toţi politicienii noştri, da, sunt „profesori“ – nu de gimnaziu, nu de liceu, ci profesori universitari. De unde până unde? Pe vremea lui Spiru Haret, ca să obţii titlul de profesor, treceai prin examene foarte dure, trebuia să înveţi pedagogie, iar la final numirea era semnată de Rege. Astăzi, învăţământul superior din România scoate pe bandă rulantă absolvenţi interesaţi doar de diplomă. Se citeşte foarte puţin. 1,5% din adolescenţi citesc cel mult 2 cărţi pe an. Camera Deputaţilor a votat 28 de milioane de euro pentru cumpărarea de stick-uri de memorie pentru calculatoarele şcolare, în condiţiile în care 50% din şcoli nu au apă caldă şi căldură. Totul este absurd în România!
*
I.L.P.: Analizând sfertul de veac de când suntem liberi, ce puteţi spune? Am câştigat sau nu libertatea? Am ajuns să iubim competiţia între valori, şansa de a alege?
C.G.: Competiţia minţilor din Occident a fost transformată în România într-o cursă nebună după profit. Societatea s-a transformat într-una de consum, supusă unei manipulări masive. S-a înlocuit ştiinţa cu miturile şi s-a pledat pentru libertate fără responsabilitate, spre a acoperi fraudele. Sub toga câtorva profeţi din ţara asta se ascund frauda şi manipularea cea mare. România nu este o ţară liberă atâta timp cât presa, în cea mai mare parte, este dirijată. Mulţi şi-au vândut, pentru 30 de arginţi, şi sufletul, şi ţara. Dacă vrei să-i înveţi pe oameni să fie liberi, învaţă-i o meserie. Or, în România nu mai sunt meseriaşi, sunt doar afacerişti.
„Roşia Montană şi gazele de şist nu sunt proiecte, ci afaceri murdare, antinaţionale şi jefuitoare de suflete”
*
I.L.P.: La capitolul „realizări”, în cei 25 de ani de democraţie, consemnăm alarmaţi retrocedările de proprietăţi, făcute pe baza legii restitutio in integrum. Cât şi cum s-a retrocedat?
C.G.: „În mintea strâmbă şi lucrul drept se strâmbă”, spunea părintele Arsenie Boca. Pentru pământul ţării, eroii neamului şi-au dat viaţa, iar contemporanii noştri îşi vând sufletul pentru un pumn de arginţi. Instituţia proprietăţii este dinamitată în România. Democraţie fără proprietate privată nu există, iar proprietatea privată fără instituţia care să o înregistreze şi să o apere, şi anume cadastrul general, nu există nici ea. De 25 de ani, nu a fost pusă ordine în cadastrul general, pentru că este nevoie de haos. Unde este haos este şi interes, pentru că, în toţi aceşti ani, statul a retrocedat păduri, terenuri, ape, clădiri, în valoare de peste 60 de miliarde de euro! Legea 247 şi Legea 1 din 2000 au distrus pădurile ţării. Încă mai sunt valabile ordonanţe ale lui Horthy, din 1940.
*
I.L.P.: În acest context, cum vor ajuta proiectele Roşia Montană şi gazele de şist, în caz de realizare, economia românească?
C.G.: În primul rând, nu sunt proiecte, ci afaceri murdare ale celor de la Gold Corporation şi Chevron, în strânsă legătură cu clasa politică românească ticăloasă. Iar Chevron este unul din cei mai mari poluatori privaţi din istorie, urmat de Exxon şi British Petroleum. Sunt afaceri antinaţionale şi jefuitoare de suflete, pentru că i-au aruncat pe oameni în război, român contra român, în propria lor ţară. Nu au nici o substanţă ştiinţifică şi sunt total non-ecologice şi distrugătoare de vieţi prin consecinţele ulterioare. S-a scris mult pe tema asta, dar eu vă spun un lucru: aceste intenţii nu se vor pune în aplicare. Punct. Şi Roşia Montană, şi Pungeşti sunt pământ românesc şi aşa vor rămâne! Iar cei ce le apără sunt eroi. Nu vorbesc de ecologie aici, n-am ce vorbi, eu discut despre pământul meu, care nu este al generaţiei mele, ci al urmaşilor mei şi al urmaşilor urmaşilor mei, în veacul vecilor! Cea mai jalnică este prestaţia clasei politice. Pe 2 decembrie trecut, la Pungeşti, se loveau românii pe români cu ciomegele, dar în Bucureşti era bal cu toalete de mii de euro, purtate de cocotele politice şi corporatiste. Este greţos! Şi un ultim aspect: unde este poziţia BOR faţă de situaţia de la Pungeşti? Cum au fost susţinuţi cei câţiva preoţi şi monahi care s-au opus cu mare curaj fărădelegilor? Din păcate, la noi, românii, tăcerea este un nărav vechi al clerului.
*
I.L.P.: Este pământul ţării de vânzare? Se pare că politicienii şi unii proprietari români nu au nimic împotriva vânzării pământului către străini.
C.G.: Pământul ţării este sfânt prin eroii, martirii şi sfinţii pe care îi adăposteşte în adânc, spunea părintele Iustin Pârvu. Nu este de vânzare nimănui şi nicicând. Cu toate acestea, de la 1 ianuarie, politicienii români au dat drumul să se vândă! Dacă nu iubesc glia străbună şi nu au lucrat niciodată pământul, cum să-l apere? La fel este şi cu oamenii: îţi dai afară copiii din casă? Este o luptă teribilă pentru putere. Or, o ţară care are 12% analfabeţi şi încă până la 20% analfabeţi ştiinţific, persoane care citesc, dar nu înţeleg nimic, este uşor de manipulat. Guvernanţii au nevoie de o masă amorfă, care să pună ştampila pe buletinul de vot; în acest scop, populaţia este instrumentată să răspundă pavlovian la pomeni electorale gen ulei, zahăr şi pui.
*
I.L.P.: Ce aţi dorit să spuneţi prin afirmaţia făcută într-o conferinţă: „românii au uitat să trăiască vertical”?
C.G.: Ne-am uitat tradiţiile şi de unde am venit. Suntem vânduţi corporaţiilor, care vor doar să cheltuieşti, fără să înţelegi de ce. Oamenii nu mai au exemple tari de virtute, şi atunci îşi iau lumea în cap. Nu există un proiect comun, ci doar planuri individuale. Fiecare pentru el. Pierderea verticalităţii vine din lipsa noastră de dragoste faţă de pământul nostru şi de înţelegere a rostului neamului românesc. Spre exemplu, S.U.A. au transmis de curând că investitorii americani vor veni în România numai dacă se va semna un nou acord cu F.M.I. şi va fi votată o legislaţie permisivă pentru exploatarea gazelor de şist. Cât tupeu trebuie să ai, ca să faci o asemenea declaraţie? Şi câtă slugărnicie ca să o accepţi? Dar „brazii se frâng, nu se îndoiesc“, spunea un erou al neamului. Eu zic că românii nu vor sta îndărătul gratiilor, până ce bătrâneţea şi rutina vor pune stăpânire pe ei, iar vitejia va rămâne amintire şi dorinţă neîmplinită. Pentru menţinerea verticalităţii, familia este de bază. Şi aici s-a săpat adânc, pentru distrugerea ei. Peste două milioane de români lucrează în afara ţării şi trimit bani acasă. Dar acasă au rămas familii distruse, divorţurile s-au înmulţit peste măsură, ca şi copiii abandonaţi şi oamenii bolnavi sufleteşte şi moraliceşte.
*
„Conştiinţa poporului român nu suportă politica publică a trădării şi înrobirii”
I.L.P.: De ce credeţi că România este o ţară „condamnată la neputinţă”?
C.G.: Statul nu pune în practică ce spune sau ce spune legea. Prin urmare, încrederea în instituţiile statului este zero. Dacă ai o lege, îţi mai trebuie una care să o pună în aplicare. Cum să ai încredere în cineva care te fură şi te umileşte permanent? Politicul în România stăpâneşte bine arta manipulării şi a dezinformării, pentru a se menţine la putere. Se schimbă doar politicienii, ei între ei, pentru că în spate au acelaşi scop anticreştin. Iar efectele se văd nu doar în sărăcia şi umilinţa trăite de români în ţară, ci şi în afara ţării. De multă vreme, „român“ este în Occident un calificativ depreciativ, şi nu denumirea unui neam demn de stimă. Supremaţia politicului este în România un semn de pierdere a orientării creştine. Omul a pierdut nădejdea mântuirii, iar politica a devenit un fel de mântuire socială. Compromisul în gândire şi vorbă, nepăsarea în faptă au deschis drum liber absurdului în societatea românească.
*
I.L.P.: Ce nădejde aveţi în refacerea României? Cum vedeţi viitorul ei?
C.G.: Sunt oameni pregătiţi în această ţară să facă istorie, şi nu spectacol ieftin. La ora actuală, în România este un soi de văicăreală cronicizată. Trebuie făcută diferenţa între văicăreală şi atitudine. Toţi se văicăresc că nu au bani, se plâng de ticăloşia clasei politice, dar nu ies în stradă pentru unire şi schimbare. „Nu puneţi, ne îndeamnă Mântuitorul, petic de postav nou la haina veche, pentru că se rupe, şi nici vin nou în burduf vechi, pentru că se crapă”. Schimbarea, ca să fie efectivă, trebuie să fie totală. Conştiinţa poporului român nu suportă politica publică a trădării şi înrobirii. Să luăm aminte, vremea refacerii se apropie! Speranţa este mare numai pentru cel ce are credinţa mare. Chiar dacă hoţii şi impostura par astăzi de neînvins, greu de înlăturat, chiar dacă par că sporesc zilnic în putere, chiar dacă avem impresia că a dispărut credinţa, viitorul României va fi demn şi luminos, pentru că pe dedesubtul viiturii rău mirositoare de acum curge fluviul credinţei strămoşeşti. Trebuie doar să îndrăznim!
*
A consemnat Ion Longin Popescu
Pentru „Gheorghe”, care-mi răspunde în doi peri pe blogul d-lui profesor univ. dr. Ion Coja:
Ești într-o gravă confuzie, domnule! Ura nu mă caracterizează! „Căldura” despre care scrii o jinduiești d-ta, probabil! Cît despre frustrări, ei bine poți să le
denumești, în simplitatea gîndirii d-tale, și așa! Oricum, m-am socotit nedreptățit
că am fost nu numai condus, de la vîrf, timp de peste două decenii, de
neocomuniști dar, iată, și împroșcat cu fel de fel de vocabule al căror sens
nici nu-l bănuiesc oamenii ca d-ta, acoperiți de anonimat (știi d-ta ce știi de
vreme ce te referi la fișiere!!). Ei bine, n-am de ce să mă feresc: în timp ce
sute de mii de oameni ca mine strigau, naiv, în 21 Decembrie 1989, în Piața
Universității: jos Ceaușescu!… Jos comunismul!… Vom muri și vom fi liberi!…
Cu noi este Dumnezeu!… etc. sub masca democrației „originale” am fost împinși
în direcția vrută de cei despre care e vorba în https://www.youtube.com/watch?v=E2CkjmCFnXI
Domnule, intelectualul rasat Georgescu face o omisiune nepermisa nivelului dumnealui: Nu ne spune cine a inchis colivia…Ori nu stie, si atunci nivelul dumnealui pe aceasta problema este unul mediu spre scazut, dar incearca sa se bage in seama utilizand un discurs elaborat, ceea ce este, in sine, o frauda intelectuala, ori stie, dar minte cu nerusinare. Tertium non datur!
Multumesc pentru observatie Farfuridi ! Esti genial ! Totusi nu crezi ca ai pretentii ? Ha ,ha ,ha ! Ce vroiai sa zica ? Ca cusca a construit-o el cu ortacii lui masono – sionisti !Oricum multumesc ca m-ai trezit din letargie cu observatia asta ……….Da sintem in cusca ,intr-o uriasa inchisoare ,Romania si toata planeta geme sub exploatarea si dictatura masonilor si sionistilor din grupul in care face parte si Kohlin Georgescu ! Pina si pisoii lui Bula au observat asta ,numai romanii nu !Romani ceea va doresc este sa intelegeti ca , inca , puteti disputa legile nedrepte impuse pe voi de kabala sionista de la putere . Legal va puteti aduna si scrie Proteste ca Martin Luther ,scrie Manifeste ca Karl Marx sau Apeluri „strigari la dreptate ” ca Carta 77 sau Scrisori ca Scrisoarea celor 6 , de ce nu ,Scrisoarea celor 22 de milioane ? Faceti orice , numai treziti-va din letargie !!! ………….Omul in situatii de soc are trei feluri de reactii ….freeze ,fight or flight ….ingheata de frica , lupta din disperare sau fuge ..! Romanii acum sint pe pozitia inghetati !…………Hai sa scriem un Apel National un Manifest in care sa enumeraram ce Cerem de la Sistem -What we Demand- We Demand – Nu-i de gluma ! , sa-l semnam si sa-l facem public . Ce or sa ne faca ? Or sa ne omoare ? Eu zic ca merita si efortul si riscul !
Draga Moromete, aici trebuie completat si indreptat: romanii sunt foarte bine treziti. Stiu desper ce e vorba, cunosc vinovatul intr-o mare masura.
DAR
1) inamicul a facut sa nu avem mijloace evidente. Avem mijloace dar nu sunt evidente.
2) persista on stare de confuse ce se interfereaza cu starea de constienta, ambele partiale.
Multi actioneaza ici colo cat pot local, individual, constient sau intuitiv -daca nu era acesat actiune, nu am mia fi fost pe aici.
Ce e de facut va rezulta din analiza obiectiva a situatiei, inca nefacuta.
Adrian ,ai dreptate ,aceasta analiza obiectiva trebuie facuta de „Inteleptii Patrioti ai Romaniei ” masonii nostri de sorginte daca , dacii n-au murit la Sarmisegetusa ,trebuie sa facem si noi romanii Protocoalele Noastre Nationale de eliberare de sub evreii sionisti ,trebuie macar facut un post de Radio Independent de minciuna oficiala …Radio Romania Suverana ! Trebuie informat poporul ! …………apropo cine cunoaste strategia evreiasca stie ca evreii sionisti -ca zgaiba Calin Georgescu – sint capabili sa faca chiar ei lucrul acesta ,in asa fel sa-l manipuleze ,sa ne sam in cap intre noi ca in decembrie 89 ….asa ca trebuie lucrat dibace sa le dam peste cap planurile viclene . Ce zici nu crezi ca prin biserica ortodoxa inca ne putem opune si chiar invinge dusmanii sionisti ? Se pare ca au alergie la fumul de tamaie ! Ura frate !
Biserica actioneaza solid de 2000 de ani. cei constienti sunt recunoscatori.
Pun din nou nr meu de tel aici pt cine vrea sa discute mai mult decat apucam sa scriem 0722575700 in Bucuresti dar si circul in tara destul.
Adrian locuiesc pe partea ailalta a planetei .Cind vin in tara o sa te sun sa iesim la o cafea ,la terasa in Cismigiu .Sanatate !
Moromete, sa zicem ca ai putea avea dreptate. In cazul asta ce trebuie sa facem ? Sa-i investim cu incredere sau sa ne lasam in continuare pe mana criminalilor care ne-au adus unde ne-au adus in cei 25 de ani ? Ce sperante avem ? Deocamdata tot ce a zis Calin Georgescu este ceea ce ne dorim cu totii, cred.De ce sa nu avem incredere in el, daca n-avem ce pierde. Si apoi, stii ceva concret, argumentat sau crezi doar, dar nu ai certitudini. ?
Ma gandeam ca spiritul dumnealui este si cercetator, nu numai contemplativ…Poate ca (de)formatia mea profesionala din Politehnica este de vina.
„După ce sunt şcoliţi conform prejudecăţilor cultivate de (adulţi), denumite eufemistic „programe naţionale”, elevii devin de-a dreptul incapabili să gândească sau să acţioneze în alt mod decât cel pe care l-au impus formatorii lor.”
N-ar suna rău dac-ar lipsi ce-am pus între paranteze. Cine să-i învețe pe copii dacă nu părinții și bunicii…alți copii?
Oricum, niciodată în istoria omenirii, oamenii n-au stat atît de mult împărțiți pe vîrste, pînă la școala obligatorie. S-a ajuns ca ospețele de la nunți să fie-n două săli; una pentru tineri și alta pentru bătrîni. Acu cea de bătrîni nici nu mai ieste, toată lumea se maimuțărește după gălăgia numită muzică pop. De cum se-mbracă, nu mai zic nimic.
„În România, ca şi în alte ţări eliberate de comunism, cetăţeanul este stăpânit prin frică.”
Mergeți în SUA dacă vreți să vedeți stat polițienesc.
Am fost de multe ori ! E ca dracu ! Teroarea pluteste in aer ,inca de la vama .Aveam impresia ca am intrat intr-o lume orwelliana .Am ajuns la concluzia ca dictatura lui Ceausescu era gradinita de copii !……….. Decit sa traiesc in America mai bine as trai in Timbuktu .(Zic si eu , dar ma mai invirt si eu p-aici un pic si vin casa ) Visul meu american pentru care am facut doi ani de puscarie s-a transformat in cosmar . Aerul e otravit din avion ,apa e otravita cu clor si fluor ,mancarea modificata genetic , cine stie ce mai urmeaza …vaccinare cu forta ,micro-chip-uri …….urgie curata ) Ceausescu sa ne ierti ca-n decembrie am fos beti !
In SUA se aplica legea, nu se simuleaza , ca la noi.
„…se duce o luptă aprigă pentru ceea ce numim resurse strategice, adică apa şi hrana…”
Din țînțar armăsar…părerea mea.
Se zice că dacă tot Texasu ar fi roditor, ar ajune să hrănească pe toți cei 6-7 miliarde de oameni. Ce rîuri știți c-au secat.
Cred că și acestea, apa și mâncarea, sînt făcute cunoscute ca „resurse strategice” pentru controlul turmei.
Ce vină avem noi că oameni se așează, se-nmulțesc în locuri unde apa nu-i bună sau/și îi puțină; mă gîndesc la orașe, deșerturi, ținuturi.
La noi Zalău, București; California, Nevada, Arizona la americani; Dubai și alte locuri ce se potrivesc ca nuca-n perete.
Din rîul Colorado nu ajunge nici a 5% din cît ar trebui să ajungă cu toate că ieste o înțelegere cu mexicanii să lase 9%. Delta fluviului ie moartă.
Corect Calin ! http://www.destroyzionism.com/2013/06/27/peter-brabeck-letmathe-jewish-chairman-and-former-ceo-of-the-nestle-group-wants-to-privatize-water/
„…proprietatea privată fără instituţia care să o înregistreze şi să o apere, şi anume cadastrul general, nu există nici ea.”
Acu-i acu!
„Cadastru” vine din francezul „cadastre”, avînd menirea, vezi definiția de mai jos, de pune biruri, numite, ca să li se piardă urma, taxe, impozite. Amarnic se-nșeală cel ce crede, știe, că-i vorba de „garantarea proprietății”.
Poate și mai amarnic se-nșeală cel ce crede, știe, că pămîntul, hotarul satului, a fost altceva decît, în egală măsură, al oamenilor din sat, ce-l lucrau în devălmășie; doar locul de casă ie „proprietate privată” restul, cu pășuni, păduri și ape, au fost „proprietate comună”. Aceasta a fost obștea sătească. Doar munca îl făcea pe cineva mai avut. Știe cineva un altfel de trai mai omenesc?
Dacă cineva, partid, candidați, spune că, dacă cîștigă, repune în drepturi Legea Străbună/Obiceiul Pămîntului, o să mă duc la vot. Călin Georgescu, nu m-a făcut să-mi schimb gândurile.
”Ensemble de documents qui contient une matrice des états de section, un plan topographique des propriétés d’une commune, et servant notamment à fixer l’impôt foncier (d’apr. Jur. 1971) (Centre National de Ressources Textuelles et Lexicales)
Sa traiti maestre ! Chapeau !
Calin bine zis ..formatorii ,programatorii mintilor lor . Numai ca noi le-am scapat ,noi am crescut sub comunisti , care orice s-ar zice erau mai normali ca astia !Astia , formati de UE , sint satanizati ….!
CINE ESTE BUNICUL LUI VICTOR PONTA ? ? ? ?
Sursele noastre din interiorul PSD sustin ca bunicul matern al lui Victor Ponta era evreul-rus Naumovici ( ulterior mama Premierului si-a scurtat numele in ” Naum ” , din motive lesne de inteles ) . Pana aici toate bune si frumoase , nimeni nu e vinovat daca se naste nigerian , congolez sau brazilian . La propunerea consilierilor sovietici care conduceau pe atunci Romania , bunicul lui Ponta este trimis la studii in URSS . Acolo dupa absolvirea Academiei Militare ” Frunze ” , revine in Bucuresti , este avansat ” colonel cu stea ” – unul din gradele introduse de sovietici dupa ocupatia militara a Romaniei si desfiintat in 1963 . Proaspatul colonel Naumovici este incadrat la D I A – Directia de Informatii a Armatei , care in acea perioada era condusa de general- locotenent Serghei Nicolau ( pe adevaratul sau nume Seghei NIKONOV -nascut la 22 septembrie 1905 in Basarabia , pe atunci ” gubernie tarista ” ). NIKONOV era un vechi agent al NKVD-ului cu studii la Iasi dar este exmatriculat de Universitate pt ” activitate comunista ” si pleaca sa-si continue studiile la Bruxelles . Aici este reperat de Siguranta belgiana iar Serghei Nikonov fuge la Marsilia unde se inscrie in Partidul Comunist Francez . Este adus de sovietici la Bucuresti si devine Director General al SSI -ului in perioada ianuarie 1947 – 1951 . (SSI-ul era in perioada interbelica si pana in 1951 , SSIAR – Serviciul Special de Informatii al Armatei Romane , restructurat in 1940 cand a luat denumirea de SSI – Serviciul Special de Informatii ). Serghei Nikonov semneaza practic desfiintarea in 1951 a SSI-ului , cel mai redutabil serviciu de informatii si contrainformatii militare si nu numai al Romaniei interbelice si care a si reusit in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial sa produca pierderi grele Armatei Rosii si prin infiltrarea a sute de agenti cu statii portabile de emisie – receptie in spatele trupelor sovietice , SSI-ul a procurat informatiile militare atat de necesare Marelui Stat Major al Armatei Romane si a executat sute de operatii de sabotaj si diversiune pe teritoriul URSS pana departe in Caucaz . SSI -ul a reusit cu un urias efort uman in doar doua luni dupa ocuparea Romaniei la 23 august 1944 sa puna la adapost de urgia sovietica zeci si zeci de tone de arhive militare si civile . Asa au mai ramas pana azi cateva arhive care altfel ar fi fost indiscutabl transportate in Rusia . Serghei Nikonov alias Serghei Nikolau devine intre 1951 si martie 1954 Seful Directiei I de Informatii Externe a M.A.I. Dar si aici procedeaza identic ca si in cazul SSI si anume desfiinteaza si aceasta directie si o incorporeaza in Departamentul Secuitatii Statului , conform indicatiilor consilierilor sovietici de a Bucuresti ( practic a luat Serviciul de spionaj extern si l-a inglobat in Securitate … Adevarul e ca si SSI-ul si Directia I de Informatii Externe erau fostele servicii romane care se opusesera cu suucces NKVD -ului si GRU in perioada interbelica si in timpul razboiului si rusii abia asteptau sa le desfiinteze . Plus ca SSI-ul era cel care a inarmat pe partizanii din Bucovina , Moldova si Transilvania si le-a asigurat arme , munitii si bani gratie carora unii partizani au rezistat in munti pana in 1955 . Nu toti partizanii lucrau pentru SSI ci numai sefii acestor partizani erau ofiteri sau rezidenti SSI . Dar sa revenim la Serghei Nikonov . Din martie 1954 si pana in 26 noiembrie 1960 Nikonov ocupa functia de Sef al Directiei Militare a Marelui Stat Major al Armatei . Exact in perioda asta colonelul Naumovici devine mana dreapta a generalului S Nikonov . Apoi din noiembrie 1960 si pana in decembrie 1963 Nikonov indplineste functia de Sef al Directiei de Contol din Ministerul Fortelor Armate , unde il ia si pe protejatul sau , colonelul Naumovici . In decembrie 1963 cei doi sunt scosi la pensie . In acea perioada Niconov si Naumovici colaborau excelent cu generalul-maior Alexandru Sergheevici NICOLSCHI din Directia Generala a Securitatii Poporului ( pe adevaratul nume Boris GRUNBERG , vechi agent NKVD ” condamnat in 1941 la munca silnica pe viata pentru crima de spionaj in favoarea URSS si decedat in 1992 ) , dar cei doi colaborau excelent si cu celebrul ” PANTIUSA ” , general-locotenent Ghe PINTILIE ( pe adevaratul nume Pantelei Bodnarenko , nascut la Tiaspol la 09.11 . 1902 si decedat la Bucuresti la 11 august 1985 , fost ofiter NKVD la Tiraspol inca din 1920 ) care devenise Seful Securitatii Statului la data de 15 august 1948 ( Director General al Directiei Generale a Securitatii Poporului ). ” PANTIUSA ” vorbea prost romaneste dar in schimb era cunoscut ” drept omul de mare incredere al tovarasei Ana PAUKER ( nascuta Hanna RABINSOHN ) . Ei dar despre toti acestia vom scrie mai pe larg in editiile ulterioare .
Dacian Dumitrescu
Rezistența din munți a durat mai mult. Eu însumi, ca pionier în tabără la Sibiu, mergând cu tabăra la cabanele Suru, Bâlea LAc și Bâlea Cascadă am găsit grupe de militari la fiecare cabană, care plecau pe munte dimineața țși veneau seara. Nota bene: toți soldații din aceste grupe vorbeau foarte prost românește, erau recrtutați dintre maghiari și secui.
În aceeași vară, mergând la Rășinari la niște rude, la Familia LICOI, am putut constata cu ochii mei că gazdele puneau seara în fundul curții (care dădea direct pe munte) mâncare pentru partizani, dacă cumva vor trece pe acolo.
Ca tot zicea dl. Coja ca mama lui Ponta este armanca, iata ce zice Plagiatrix intr-un discurs public : „…avem mai mult timp sa sarbatorim Hanukkah”
https://www.facebook.com/video.php?v=696380693713581
A glumit ! A zis asa de sanchi ! Nu te-ai prins ?
Ce cauta ponta la sarbataorea Hanukka?
La hramurile crestin-ortodoxe nu are timp sa se duca la biserici sau manastiri ortodoxe, romanesti. Are dreptate, pentru ca de fapt, nu-l aleg romanii ci il instaleaza oculta iudeo-mondiala.
Bine, bine si daca stim, ce facem noi romanii?
Simplu, mergem la vot… si-l si votam desigur…democratic!!!!
S-a inteles foarte clar ca Ponta e ofiterul dat afara pentru incompetentza din servicii.
noi poporul ne dorim distrugerea economiei, a industriei, resurselor, distrugerea culturii, tradiiei, religiei….? nu. nu dorim noi asa ceva ! noi am fost de buna credinta si am „votat”, indivizi care au promis ca vom fi bine…ca….dar, acestia sau lasat corupti de corupatori, de straini adica, de cei lacomi, rai, care nu se mai satura…de imperialisti, deci,mai vinovati sant cei care ravnesc la bunul altuia si pt obtinerea lui fac orice : minciuna, crima, coruptie…razboaie, „revolutii” portocalii, „primaveri” arabe, euromaidane…adica strainii, imperialistii occidentali. apoi sant vinovati ttadatorii, pentru ca s-au lasat corupti de corupatori. deci corupatorii, strainii sant mai vinovati, pentru ca daca nu existau corupatorii nu existau nici tradatorii, nuexistau nici coruptii, daca nu existau imperialistii lacomi occidentali, cu lacomia lor, cu dorinta lor de expansiune, de invadare, de ocupare de teritoriii, de popoare, de resurse, nu existau nici nationalisti, patrioti, pentru ca acestia nu fac altceva decit sa se apere de lacomia celor care ravnesc la ce nu e al lor !!! deci sttainii sant mai vinovati decit toti, apoi ttadatorii cativa nenorociti care se vand pe orice pentru bani, avere sau „putere” desarta. noi, poporul pentru ce santem vinovati? poate pentru faptul ca dormim, si mai ales pentru faptul ca daca incearca cineva sa ne trezeasca din somnul mortii nationale, sufletesti al societatii de consum occidentale paine si circ, tragandu-ne cate un ghiont in coaste, noi dormim in continuare, intorcandu- ne pe partea cealalta.
Si daca ne trezim si ocupantul ne arata un vinovat, il ucidem, dupa un timp vedem ca era de fapt: Mihai Viteazul, Constantin Brancoveanu, Tudor Vladimirescu, Mihai Eminescu, Ion Antonescu, Corneliu Zelea Codreanu, Nicolae Ceausescu etc. etc. etc. ….
Ocupantul i-a omorat pe toti mentionati.
Ocupantul promoveaza minciuna ca noi, poporul roman, ne-am fi omorat conducatorii patrioti.
Dumneavoastra domnule Gruia promovati aceste minciuni aici din necunoastere sau cu un scop?
nu il ucidem noi, poporul, nu! ci strainii care ne vor desfiintati, exterminati. daca tot continuam sa ne invinovatim, sa ne dispretuim si autoflagelam, facem jocul strainilor, care asta urmaresc, sa ne simtim de nimic, fara demnitate si onoare !!!!
Ce caută în enumerarea dumitale ultimul nume?!
Eu zic sa te uiti la situatia econimica a Romaniei in 1989 si afli raspunsul: Industrii de varf (echipamente pentru rafinarea petrolului, fabricarea cimentului, laminoare, industrie navala, robineti, rulmenti, autoturisme, tractoare, autocamioane, masini de teren, industrie electrotehnica si electronica, ace de tricotat – chiar asa, ai idee cate de greu se produc aceste mici ace si ce tehnologie e necesara?- diamante artificiale, optica, mecanica fina, materiale de constructii, siderurgie, tevi, profile, tabla, industrie de rafinare si petrochimica, etc, etc. Plus , se pare, creante in valoare de cca 7 miliarde dolari si, ce-i mai important, piete stabile in tarile arabe, China, Africa. Rusii si unele tari arabe cauta si azi sa refaca legaturile cu ceea ce a mai ramas din industria romaneasca pe care o stiau.
M-am referit la enumerarea postatorului „gruia”. Corelînd cu replica lui „Farfuridi”, întreb: se poate rupe, oare, economia României, pe care mi-o lauzi, de contextul totalitar îngrozitor instaurat de comuniști? Eu unul nu trăiam mai bine în regimul caracterizat prin cozi interminabile, prin teama de turnători și de activiști, prin imposibilitatea de a călători peste graniță, prin cenzură, prin frig în casă și felurite alte lipsuri…
@Mihai FLOAREA:
economia Romaniei e (era) ceva concret, iar „contextul totalitar îngrozitor instaurat de comuniști” e o zicere subiectiva; ce atarna mai greu, concretul ori o parere? Cand pomenesti de suferintele personale in detrimentul starii societatii te descalifici si arati egoism si neintelegere a mersului ei.
Da, am stat la cozi interminabile (cu frigiderele totusi pline, dar asta conteaza mai putin), am stat in frig (dar nimeni nu se deconecta de la incalzirea centrala, ca azi), iar teama de turnatori si activisti devenise ridicola, o gogorita. Da, nu aveam voie sa calatorim in Apus, dar acum, dupa ce au calatorit, unii s-au desteptat si au recunoscut ca nu e nici o sfaraiala nici p-acolo.
In cei 25 ani, chiar nu ai inteles cum bate vantul?…
FOARTE ADEVĂRAT, DIN PĂCATE!
Dacă d-ta, Gheorghe, ai avut frigiderul plin nu ți se pare că e o părere personală, un punct de vedere egoist? Așadar, căruia dintre noi doi nu-i păsa mai flagrant de alții, oare? Eu unul, bunăoară, nu aveam plin frigiderul…
Despre industrie (pe care – să ne înțelegem – o regret și eu, dar care a fost desființată din motive de nemernicie externă și de neputință internă) am a declara că nu am avut vreo răspundere prin vreun minister oarecare în cei 25 de ani la care te referi!!! Ți-am sugerat, de asemenea, în postarea anterioară, dar văd că faptul nu te preocupă deloc (dovadă de superficialitate) că industria cu pricina nu prea mergea; ba chiar pot scrie că scîrțîia rău de tot! Îndeplinirea planurilor era umflată de la lună la lună, materia primă era de proastă calitate etc. Deci era ea, industria, biata, „concretă” cum zici, dar cam… „lipsea cu desăvîrșire” ca finalitate economică, luată la bani mărunți (eficiență, productivitate, preț de cost etc.)!
E o naivitate „gogorița” la care te referi privind securitatea! Probabil că nu cunoști că prieteni de-ai mei precum Vasile Valusescu, fost deținut politic – Dumnezeu să-l ierte! – erau urmăriți pas cu pas și chemați periodic să fie interogați și… iradiați în birourile special amenajate ale securității?! Dar chiar să nu fi citit mărturiile unor Doina Cornea, Ana Blandiana etc., ori ale foștilor deținuți politici – sînt pline librăriile?!…
Deconectările de la încălzirea centrală pe care le incluzi, la grămadă, din dorința de a polemiza cu mine și de a mă face praf, s-au făcut și se fac în favoarea centralelor proprii. Ce-i rău în asta? Gospodarii unor localități rurale și-au montat chiar panouri solare, ca în Grecia – ceea ce, iarăși, nu mi se pare un regres!…
În privința călătoriilor peste graniță ce să mai vorbim!…
Hotărît lucru: nu m-ai convins și nu pot face parte dintre nostalgici!!!
Nu e nevoie să regreți ce a fost pe vremea lui Ceaușescu. Dar este sigur că putem regreta că România nu mai are azi perpectivele pe care le avea în 1989, când ne gândeam la cei care îi vor urma lui Ceaușescu, adică generația lui Traian Stefănescu și Nicușor Ceaușescu, care nu mai aveau cum să fie alți Bobu sau Postelnicu!
Povestea cu frigiderele este adevărată. Mulți aveau și lăzi frigorifice bucșite cu carne. Lumea stoca pentru că era o psihoză a foametei nejustificată. În plus, cei care au prgătit decembrie 1989 au avut grijă să facăși multe sabotaje. La vremea aceea au existat o mulțime de dovezi de sabotaj, care să inrăiasă lumea. Vezi „balconiada” sau lipsa căldurii, a luminii. S-a scris despre asta și pe acest blog!
Înainte de 1990 era o raritate un cerșetor. Azi…
Uite Mihai Floarea ce cauta numele lui Ceausescu in enumerarea eroilor neamului ..https://www.youtube.com/watch?v=xfujwTpcNZ0
De ce nu sînt, totuși, nostalgic și nu-l pot asocia pe dictator celorlalte personalități ale căror nume s-au înșiruit în postarea la care m-am referit? Pentru că securitatea oblăduită de el în cîrdășie cu toți comuniștii de la vîrf manipulau grosolan populația înfricoșînd-o cu detenția ori cu internările la spitalul de nebuni și înfometînd-o (pe deasupra mai făceau tot circul cu plimbatul alimentelor cînd naivul (?) cuplu făcea vizite de lucru); pentru că aceleași structuri organizate mafiotic măsluiau sistematic cifrele oficiale să reiasă constant îndeplinirea planului de producție ajungîndu-se la performanțe stupefiante, contrazise flagrant de realitate; pentru că doctrina comunistă era funestă, pauperizînd continuu populația cinstită și activă în favoarea hoților și incompetenților; pentru că Adevărul biblic și adevărurile omenești nu puteau fi rostite; pentru că patriotismul și „grija pentru om“ erau minciuni sfruntate în gura unor imbecili neșcoliți și atei; pentru că au dărîmat biserici; pentru că EI trăiau regește, iar NOI ne zbăteam să supraviețuim în mizerie, cu cartele fără acoperire în alimente de bază, cu frigul din case, cu lumina întreruptă cu orele etc. Dacă s-ar fi prelungit regimul cu pricina, cu siguranță n-am mai fi putut schimba opinii de genul acestora!
@Mihai FLOAREA:
chiar o fi mai bine azi decat ieri?
Enumerarea unor sentimente proprii nu tine loc de argumente, iar posibilitatea sporita de a-ti arata frustrarile e ca un drog, o pacaleala ce nu-i deranjeaza pe cei care te conduc. Si care oricum te inregistreaza si te pun intr-un fisier, dar se zice ca nu mai e cenzura… Ura d-tale se pare ca nu are limite si iti tine de cald.
ai aici o multime de raspunsuri
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2091774707628096&set=a.1832453496893553.38017.100003867614875&type=1&theater
Pentru o corecta si riguroasa incadrare: Nu i-am votat noi, apoi s-au lasat corupti. Intai au fost cumparati, li s-a spus cum sa ne traga-n piept, apoi au fost votati.
„Votati” e impropriu spus, mai bine zis acceptati.
Stimate domule Profesor Ion Coja,
Nu ne ajung dezinformarile si manipularile venite din afara, mai e nevoie sa ne dezinformam si noi intre noi, prin comentariile care apar pe blogul dvs.!
Nu fac afirmatia aceasta decat cu scopul de a atrage atentia asupra unor comentarii care, desi nu toate sunt facute cu aceasta intentie, au marea insusire ca dezinformeaza. Nu pretind aici ca toate sunt facute cu rea-vointa, ci de cele facute din nestiinta sau prin abateri de la logica elementara.
De exemplu, cineva pe acest blog combatea cu inversunare ipoteza ca unii preoti nu-si fac datoria decat daca sunt in prealabil indeajuns de bine platiti. Este bine sa aperi biserica ortodoxa, fiindca e si asa cumplit de atatacata din afara. Dar, oricat de bine intentionat ai fi, nu ai voie sa exagerezi, incalcand regulile logicii, fiindca atunci apararea ta nu numai ca devine inutila, ci chiar daunatoare.
Ca sa intelegeti unde bat, dau un exemplu: un individ scoate capul pe fereastra si vede ca pe strada lui au trecut 4 autoturisme de culare rosie. Se duce imediat la computer si scrie un comentariu pe blogul nostru ca nu e adevarat ca altul a vazut o masina galbena, fiindca el STIE ca toate masinile sunt rosii! Ce greseala logica apare aici? Aceea de a atribui unei multimi anumite caracteristici pe care le-ai constatat in cateva cazuri particulare. Trecerea de la particular la general are reguli stricte, pe care logica si matematica le tin bine in frau (de exemplu prin inductia matematica). Asa ca numai cineva care cunoaste pe toti preotii ortodocsi din Romania si stie precis ca toti sunt cu frica lui Dumnezeu si nu sunt lacomi de bani, poate sa faca asemenea afirmatii. Dar cum nici un om nu poate avea aceasta certitudine, este necesara mai multa autocenzura si mai multa reflectie atunci cand scrii un comentariu.
Eu am cunoscut inainte de revolutie un caz cand un preot ortodox lucra mana-n mana cu un seful serviciului economic de la militia din orasul unde locuiam. Preotul vindea obiecte de aur satenilor, apoi ii para la militie, acestia veneau si confiscau aurul, care ajungea iar la popa… Sfantul Ardealului, Parintele Arsenie Boca, a spus odata ca ne asteapta vremuri grele, pana si unii din preoti se vor lasa cumparati. Iar daca pana si in preajma lui Cristos a aparut un ticalos iubitor de arginti, n-o sa apara vreunul printre sutele de mii de preoti ortodoxi? Si eu as vrea sa nu apara, dar de la dorinta la convingere este un pas mare!
Alta constatare se refera la domnul Calin Georgescu. In postarea „Nationalismul, ideologia secolului XXI…” Domnul Coja are intuitia ca a descoperit un om deosebit, plin de calitati, demn de a ajunge prim ministru. S-au gasit insa unii care sa-l acuze c-ar fi mason, ca e „jidan”, ca nu ar fi ceea ce pare, etc.
Eu nu sunt de acord cu pausalizarea si cu dulba jignire pe care o aduc cei care, ca sa demoleze un om, ii atribuie calificativul de „jidan”. Au fost si „jidani” mult mai patrioti decat multi dintre romani care se dau mari nationalisti. Ma gandesc de exemplu la domnul profesor Alexandru Graur, care ne-a invatat vreo 50 de ani cum sa vorbim corect…romaneste, sau Nicolae Steinahrdt, un evreu care a trecut la ortodoxie si care si-a sfarsti viata ca monah la Rohia. Si or mai fi si altii, poate chiar pe acest blog. Cum se simt acesti „jidani”, cand vad asemenea comentarii? Nu se vor simti ei jigniti, dezamagiti, derutati?
Asa ca nu are pentru mine nicio relevanta daca domnii Calin Georgescu sau Mugur Isarescu ar fi „jidani”, important este ce fac acesti oameni pentru Romania si pentru neamul romanesc. Eu am citit acum cativa ani un articol despre Mugur Isarescu, cand toate bancile au facut complot contra bancii nationale, intentionand ca pe un fond de nesiguranta financiara, sa provoace o cadere artificiala a monedei nationale, prin vanzari masive de lei, ca apoi, dupa devalorizare, sa cumpere masiv lei, facand din speculatii mari castiguri. Mugur Isarescu a stat atunci vreo doua zile la „butoane”, monitorizand situatia si dictand comenzi Bancii Nationale, cand si cati lei sa arunce pe piata, ca sa tina cursul leului la valoarea lui. A tinut totodata cel mai mare secret, ca sa nu „transpire” operatiile la banci, ca sa nu poata sa-i contracareze masurile. Iata un „jidan”, care a trebuit sa se fereasca de romani, ca sa poata sa salveze tara de la o catastrofa financiara. Deci, domnule Profesor, va propun sa nu mai dati pe blog comentariile celor care fac afirmatii sau aduc jigniri gratuite, nu aduc argumente, etc. Aceste comentarii fac rau si dezbina comunitatea noastra in mod inutil.
Referitor la domnul Calin Georgescu, am citit exceptionalul articol „Romania ca un vultur…” in care „jidanul” vine cu un program care este dupa parerea mea, de foarte mare actualitate si extrem de potrivit pentru Romania. Ce ne arata acest articol? Ca un „jidan” poate aduce mult mai mari servicii tarii si neamului, decat un roman ortodox plagiator si mincinos, care a dovedit pana acum ca nu are niciun program viabil pentru Romania. Deci nu „romanismul” de fatada trebuie sa ne intereseze pe noi, ci faptele celor pusi in discutie. Iar faptul ca gasesti un link in care un Calin Goergescu este defaimat, nu spune nimic, atata vreme cat link-ul respectiv nu se refera la fapte si nu este scris cu respectarea tuturor regulilor logicii.
Întâmplător, dl Călin Georgescu nu este „jidan”. Nu-l ajută nici fața… Sunt și eu derutat de comentariile unor colegi de site. Este atât de profund, de îndelung elaborat textul dlui Georgescu! Nu mai intru în detalii! Dar acest text trebuie comparat cu textele altor concurenți, cu al altor foști prim miniștri sau aspiranți la această funcție! Și ce constatăm? Că nu există texte cu care să facem comparația… Texte de doctrină naționalistă, scrise de persoana sub 60 de ani nu prea găsești decât la indivizi izolați, ca mine, de pildă, indivizi fără nicio greutate publică, fără nicio șansă de a „implementa” crezul lor!
Indivizi care l-au suportat pe un Boc, Radu Vasile sau Ponta ori Petre Roman, nu se ostenesc să vadă că acest domn Georgesc este altceva. Păcat. O să revin cu un text propeiu zis. Mulțumesc. Aveți perfectă dreptate.
Daca Calin Georgescu nu este jidan eu îmi tai …. si-o dau la rate !……Este un mistificator ,care stie ce-l doare pe roman ,cum sa-l atraga in cursa ,ce sa-i zica sa-i adoarme banuielile si sa-l dea pe mana hoherului .Nu coboriti garda romani !
raman ratele infometate
Moromete, sa te intreb ceva. Ce interese are C.G sa spuna ce ne place cand actualii conducatori, care au tradarea in sange pot face ce fac mai marii lumi, fara complicatii ? Care-i interesul lui CG sa ne minta ?
O întrebare de bun simț!
Daca vroiai sa sa vezi cum lupta „patriotul” Mugur Isarescu, chiar pe acest site puteai sa gasesti articole. Uite cateva:
http://ioncoja.ro/textele-altora/acad-mugur-isarescu-colegul-academicianului-florin-constantiniu-si-prabusirea-romaniei/
http://ioncoja.ro/textele-altora/planul-ocuparii-romaniei-de-catre-evrei/
––––––––––––>
Cu totii stim ca „poporul ales” sunt o „mare familie” intenationala. Dar acea parte dintre noi care mai avem si neuroni fuctionali cunoastem faptul ca, acesta mare familie este cea mai mare mafie internationala. Si mai stim ca „poporul ales” este cel mai criminal popor de pe planeta.
Sa nu cumva sa vorbim de crimele pe care Leon Trotsky(Lev Davidovich Bronshtein) seful Armatei Rosii, impreuna cu Genrikh Yagoda(Yenokh Gershevich Iyeguda) seful NKVD-ului, au exterminat peste 60 de milioane de oameni, sanu cumva sa vorbim de Holodomorul din Ucraina, unde au fost exterminati prin infometare peste 10 milioane de cetateni, sa nu vorbim nici de Romania unde au fost exterminati peate 4 milioane de compatrioti de-ai nostri, sa vorbim doar de „Holocaust”.
Ce daca in Europa sunt inregistrati doar 3 milioane de cetateni din „poporul ales”, hai sa spunem ca au murit 6 milioane. Hai sa mai platim si pe fratii nostrii care stapanesc mass mesdia sa faca tot felul de emisiuni, documentare si filme mincinoase, eventual cu tot felul de „liste” ca a lui Schindler. Sa indobitocim populatiile „bastinase” si sa le punem sa plataesca despagubiri de razboi pe mai multe generatii, ca doar „poporul ales” merita, ca doar de aia e ales. Mai conteaza daca criminalii sfinti din „poporul ales” extermina zeci de milioane de oameni? Sunt „goiymi” da-i dracului!
Si rusii, si ucrainienii, si romanii, si ungurii, si nemtii, si francezii, si mai toate popoarele din Europa au ceva cu „poporul ales”. Nu-i ca si cand concetateni de-ai lor ar fi fost exterminati, ca si cand tarile lor ar fi fost distruse, nici nu platesc sume imense de bani pentru despagubiri mincinoase, si nici acum nu sufera intr-un fel sau altul ca mafioti din „poporul ales” ar fi pus stapanire pe tarile lor.
NU! Ei au ceva cu „poporul ales” pentru ca SUNT OAMENI RAI.
Trebuie sa ne bucuram nespis cand vedem astfel de afirmatii:
https://www.youtube.com/watch?v=vfGfuNjqOt4
Si sa fim si prosti pe deasupra:
https://www.youtube.com/watch?v=1oqJH1KXlPs
Aaa! Si inca ceva! Sa nu cumva sa-i numesti pe acesti CRIMINALI planetari JIDANI, ca sunt sensibili si se supara. Ei vor sa fie numiti „evrei”. Ca si cand nu ar fi KHAZARI.
http://cersipamantromanesc.wordpress.com/2014/03/08/dosare-secrete-o-istorie-nestiuta-triburile-de-khazari-poporul-alessi-maghiarii/
––––––––––––>
The Treblinka Archaeology Hoax (2014)
https://www.youtube.com/watch?v=47rbRNSGQUs
Spielberg’s Hoax – The Last Days of The Big Lie
https://www.youtube.com/watch?v=80GgRWuXcO8
Holocaust Handbooks Eric Hunt ‘The Jewish Gas Chamber Hoax
https://www.youtube.com/watch?v=KN4P-YGRbOs
Auschwitz – Why The Gas Chambers Are A Myth
https://www.youtube.com/watch?v=7-Kl6RHKIQk
The Jewi$h Gas Chamber And The Holohoax 2014
https://www.youtube.com/watch?v=fAjXUc4kMVA
––––––––––––>
Holodomor
https://www.youtube.com/watch?v=HjcO4tcobc0
The Soviet Cover-Up of the Holocaust
https://www.youtube.com/watch?v=qvI5uq9OYY4
The Soviet holocaust Story 1/4
https://www.youtube.com/watch?v=IQ7QmSAHgVc
The Soviet holocaust Story 2/4
https://www.youtube.com/watch?v=XkVK5Uq8wGc
The Soviet holocaust Story 3/4
https://www.youtube.com/watch?v=JfMuWto7kBk
The Soviet holocaust Story 4/4
https://www.youtube.com/watch?v=jCHtwhiBNpk
https://ro.wikisource.org/wiki/Spitalul,_Coranul,_Talmudul,_Kahalul_%C8%99i_Francmasoneria#ROM.C3.82NIA
http://deveghepatriei.wordpress.com/2013/07/01/listele-cu-evrei-bolsevici-din-militie-si-securitate-1946-1965-tortionari-criminali-care-au-exterminat-peste-4-000-000-de-romani-basarabia-bucovina-romania/
http://evreiikominternisticomunisticriminali.wordpress.com/2011/04/20/evreii-rusi-kominternisti-agenti-nkvd-tortionarii-poporului-roman/
http://evreiikominternisticomunisticriminali.wordpress.com/2011/04/19/evreii-sunt-criminali-si-tortionari-ai-poporului-roman-in-perioada-1944-1964/
Impartasesc multe din cele scrise de dumneata si multe din link-uri imi sint cunoscute (…).
Am fost ingenuncheati in acesti peste 20 de ani de aceste Lacuste Mondiale insa NU trebuie sa ne lasam pusi cu totul la pamint si cu mina sucita la spate!
Stim cauzele, am aflat si aflam continuu scenariile lor, trebuie sa ne unim sa facem ceva!
Din cite am mai citit Ponta – fost Naum – este nepotul „evreului” NKVD Naumovici; insa el nu este cauza ci efectul! Noi cu totii trebuie sa intreprindem ceva sa anihilam cauzele; efectele se vor prabusi apoi ca un joc de domino.
Ce-i de facut totusi? Este Putin ultimul europid care mai incearca sa lupte cu Lacustele Mondiale? Si-a curatat el acolo la Kremlin tot ce era bolsevic/ jidanesc?; or lupta este intre fostele Lacuste Mondiale bolsevice si cele mai noi de pe Wall Street si de aiurea! Stie cineva sa raspunda la aceasta intrebare?
@”Dec”-Sunt pe o mana,inclusiv Putin care are aceiasi sefi dar isi joaca rolul care i-a fost impus.Nici Putin nu e un geniu si nu cunoaste decat un fragment din scenariu.Isi joaca rolul,face pe durul la comanda.Totul e o piesa de teatru cu fum si sange pt prostirea populatiilor,a prostimii,masa de manevra de la”revolutiunea”franceza-1789 incoace.Se accelereaza preluarea puterii in Europa de URSS-ul cu capitala la Bruxelles.Novo-Rusia(care nu e ideea lui Putin ci a cabalei)va musca si din Romania(Dobrogea,partile sudice)care se va termina pe Carpati.De aceea nu se construiese autostrada spre Brasov. Daca Scotia se va desprinde asta va semnalul pt intreaga Europa.Iar scandal,fum,sange,foame,frig…Si dupa ce lumea se satura iaca NWO instalata care aduce pacea,linistea. Ca de aia sunt create crizele economice(recititi macar lunar declarartiile sionistilor,ale lui D.Rockefeller privind necesitatea crizei economice pt instaurarea NWO,celebrele”protocoalele”etc.).Totul merge snur,sunt putin intarziati totusi,de aia se precipita.
Cata luciditate si intelegere la o biata ‘opinca stramoseasca’…
Da, n-a venit inca vremea ca Scotia sa dea semnalul ruperii natiunilor, popoarele inca se incapataneaza in Vechea Ordine Mondiala. Sunt intarziati, ei sperand ca anul 2000 sa-i gaseasca pregatiti pt. o lovitura politico-religioasa de amploare globala, pe care au amanat-o vreo doua decenii se pare, dar nici asa nu prea le iese si se precipita..
In ce-l priveste pe Putin, cred ca are rolul de a-i pacali pe rusi cu un ortodoxism ce nu se potriveste cu imoralitatea lui de familie si cu un patriotism ce i-a cam tradat pe rusii din Ucraina. Mai are rolul de a parea omul pacii, inteleptul calm si hotarat de care are nevoie omenirea. Asta dupa ce omul-universal (si alb si negru si crestin si musulman si mozaic) Obama, numa’ bun sa conduca lumea, i-a dezamagit pana si pe americanii lui.
In ceea ce priveste autostrazile, amanarea constructiei lor pare ca ascunde importante jocuri pe harta Romaniei, ele fiind arterele prin care pulseaza viata economica a unei tari. Domnitorul A.I.Cuza avea in vedere unirea cu Transilvania si ca prima etapa gandea drumuri moderne catre Carpati, plan curmat apoi de neamtul aliat al Austro-ungariei. Prioritatea ce se da azi autostrazilor in Transilvania, in antiteza cu tot amanatul drum spre Brasov da iarasi de gandit.
M-ați pus pe gânduri cu auto-străzile!
JEane , ai perfecta dreptate ,dar sa nu uitam ca mai sint si evrei care demasca planurile criminale ale evreilor sionisti talmudici ,nu multi ,dar sint si sint buni in ceea ce fac sa demaste evreii criminali . Unul din ei este Milton Natheniel cunoscut si sub numele – fratele Nathaniel deoarece a trecut la ortodoxism .https://www.youtube.com/watch?v=Mlg_QMBGywQ&list=PL3E505D57B5203E62&index=3 sau regretatul Aron Russo ..https://www.youtube.com/results?search_query=aron++russo.
si Nathaniel si Aaron Russo fac diversiune -si nu e sigur ca Russo chiar a si murit.
nimeni din astia nu spune adevarul desi se vede ca il cunosc.
Intre naivitatea de a-i indragi pe Brother Nathaniel si onestul Aaron Russo si a te indoi si de ei si eu as alege a doua cale…
Indoiala si existenta.
Nimic nu-i exclus ! La urma urmei politica e ca ruleta ruseasca ….si eu pot fi fals si dumneata si toti de pe sait putem face jonglerii …numai ca cei cu constiinta cinstita se recunosc intre ei printr-un camp energetic si o frecventa de comunicare , care nu poate fi falsificata .Punctum . Ei bine acesti doi spun adevarul in mesajele lor ,acest lucru nu poate fi contestat . Frecventa pe care s-au exprimat este autentica ! Amindoi sint lanz-meni si cred ca i-mi cunosc verii ….!?
As dori sa mai fac o adaugare ….Rabinul Yeoshua bar Yosef ,asa-i spun evreii , a mentionat odata …”oile mele i-mi cunosc glasul si ma urmeaza …” deci e clar ca frecventele de comunicare si campurile energetice , nu pot fi falsificate .Asa a lasat Al de sus .
Un batalion romanesc de voluntari din Bucuresti, sectorul 6 al Capitalei ( asa cum afirma cel intervievat) care s-a alaturat luptei de eliberare a Novorusiei R.P. DONETZK, de sub ocupatia fascisto-angloida de la Kiev.
Pentru cine este interesat sa scape si Romania de leprele tradatoare oligarhe la modul practic nu de gargara INUTILA pe bloguri, acolo este de mers si luptat pe frontul care se muta zilnic prin victorii succesive catre vest.
http://truba.com/video/418436/
Armata Novorusiei creste pe zi ce trece prin noi contingente de voluntari din te miri ce tari, de la Norvegia si Suedia pina in Spania, si Africa, Orientul mijlociu.
Demonstratiile in Romania sunt apa de ploaie, frectii la picior de lemn. Frontul luptei cu toate problemele care au distrus si continua sa decimeze Romania ESTE DESCHIS in Novorusiia – FRONTUL TUTUROR OBIDITILOR SI INJOSITILOR AI LUMII si in curind se va precipita IN TOATA LUMEA.
Viitorii sfinti ai Romaniei acolo pe front vor apare si vor deveni cunoscuti.
Inteleg ca mai vrei o „eliberare”, facuta de rusi! Sau, sub rusi?!Nici un imperialism nu se rezolva prin alt imperialism- schimbi stapanii!-, ci numai prin efort intern, intins pe generatii. Se vede treaba ca nu prea esti obisnuit cu munca, n-ai intrat in vederile actualilor stapani si vrei schimbarea lor ca poate…poate! Pun pariu ca ai fost participant activ la lovitura de stat din `89, cai te „asuprea” justitia!
Pai atunci sa ne eliberam noi ! Sa cerem cu totii NEUTRALITATE .Sa devenim stat NEALINIAT ca Finlanda . Intrebarea e ,daca putem ! Legal am intrat in UE $ NATO . Afara nu se iese decit cu picioarele inainte .Ne-ar bombarda aia ne-ar face una cu pamintul. Eu , personal , sint pentru o imbunatatire a relatiilor cu Rusia ,pentru a pune presiune pe UE sa ne dea mai multa autonomie in afacerile interne ca prim pas pentru a slabii legaturile cu vicleana UE (ha ,ha am ajuns si noi sa cerem autonomie )
Noi visăm să fim neutri de când ne știm. S-ar potrivi cu firea noastră. Dar nu ne lasă alții să fim neutri!…
Sa traiesti frate ! Poporul urmează drumul pe care i-l dictează instinctul istoric în timp ce elitele românești și politicienii corupti își urmează instinctele de înavuțire, de înșelare a opiniei publice și de trădare a intereselor țării…..Fantastic ! Nici nu-mi vine sa cred ,de la mine din cartier ! Copii de-ai nostri care bateau mingea in curtea scolii ! Va salutam fratilor !
Un articol interesant:
http://roncea.ro/2014/09/15/ambitiile-budapestei-si-moscovei-analizate-de-cel-mai-important-institut-american-de-geopolitica-care-l-citeaza-in-extenso-pe-bogdan-diaconu-eurasianismul-lui-putin-si-dughin-marele-risc-care-plane/
Frumos articol! Frumoase raspunsuri, dar macar o data trebuie sa replic, anume la aceasta afirmatie: „Din păcate, asistăm la o disoluţie totală a ţării. Iar intelectualii păstrează o tăcere complice. Rar găseşti un intelectual integru.” Replica mea: Intelectualii integri nu-s poftiti pe sticla aproape niciodata. Ar trebui sa ascultati discutiile dintre intelectuali atunci cand se intalnesc – lansari de carte, concerte, evenimente culturale, etc., de regula nemediatizate – si dupa aceea sa ziceti ca intelectualii nu-s integri.
Pana si cei din provincie au nevoie de identitate….
mare bucurie odata cu intrarea in uniunea europeana, distrugerea tarii. daca am fi avut la conducere oameni cu frica de dumnezeu, asa sa u ales atei si avari.
Domnule „Moromete / MORON-ete”,
(…asta pentru ca l-ai „demolat” pe domnul Calin Georgescu ca ne spune / scrie ceea ce vrem noi prostovanii sa auzim!; ca e jidan „negru la culoare” s.a.m.d)
Cere-le tuturor politicienilor(*) la un loc – de ieri si de azi – sa scrie un text asemanator!; si sa-l puna si pe internet dupa ce-l scriu! fara greseli gramaticale incerc sa sper…(?)
Iaca ca „legionarii” romani nu au disparut! A mai aparut unul cind Lacustele Mondiale tocmai au crezut ca ne-au terminat de tot!
Tovarase ponta,
Citeste si matale materialul de mai sus! vezi sa nu-ti cada plombele! Si mai vezi ca daca ai fi fost si destept si citit si patriot si mai ales UN CARACTER, nu-si bateau joc Lacustele Mondiale sa te faca prim-ministru!; sa rida o lume intreaga de tine! Bineinteles, mai putin „bazinul” vostru post PCR-ist format in totalitate din: mediocri, sub-mediocri (cam ca tine!), semi-analfabeti, analfabeti, puturosi, mincinosi, betivi, mocangii, etc!
(*) Dupa DEX:
POLITICIÁN, -Ă, politicieni, -e, s. m. și f. 1. Om politic; persoană care face politică (în interes personal, de grup etc.); persoană care deține un rol important în politică. 2. (Peior.) Persoană care face din politică un mijloc pentru realizarea intereselor personale. [Pr.: -ci-an] -Din fr.
http://dexonline.ro/definitie/politician
Bine dom’le Dec ,macar sa fi gresit eu in observatiile mele si sa fi avut dumneata dreptate …dar nu cred .Dumneata poate oi fi bine intentionat ,dar politica nu cunosti .Fara suparare ! Politica , este hipnoza in masa a populatiei si este practicata de indivizi venali si fara scrupule ,un fel de vrajitori de mare clasa ,actori de teatru neintrecuti ,care ademenesc fraieri ca dumneata ….curaj gaina ,ca te tai ! Speech acestui jidov este exact ca speech-ul lui Hitler alt jidan mare actor sionist ,asa ca vezi-ti de drum ,daca iese asta „cancelar ‘ sa vezi ce TEAPA or sa ia romanii ,mare cit turnul Eiffel !……..”Tu in viata ca la teatru sa te-nchipui ….Joace unul si pe patru totusi tu ghiceve-i chipul ! …..Bunul rabin Yeshua bar yosef spunea „pomul rau (Clubul Sionist de la Roma ) nu face poame bune .Punctum .Nu te mai amagii degeaba . George Calinescu este un agent sionist Modificat Genetic ,cunoscator la perfectie al problemelor din Romania deoarece el si cu gasca lui si sefii lui ,Soros $ Rothschild , le-au creat si care stie ca romanii pun botul la promisiuni electorale .Mircea Dogaru a spus : veti obtine exat inversul a ceea ce votati ! Eu nu nu am incredere in acest individ , nu votez acest EVREU in functia de presedinte al Romaniei ci un ROMAN daca candideaza ,daca nu ,nu votez deloc .Eu votez cu IPS Ioan Salajan ! http://ioanavram.wordpress.com/2013/05/11/ips-ioan-salajan-o-constiinta-a-neamului-romanescun-dur-al-bisericiiun-fruntas-al-generatiei-mele/
Domnule Moromete,
…am dat si din DEX – v. mai sus – definitia politicianului (restrins acum: „Persoană care face din politică un mijloc pentru realizarea intereselor personale.”)
Sigur ca NU sint politician si prin urmare NU ma pricep la politica! Tot ce am facut in viata mea a fost si este DEZVOLTARE TEHNOLOGICA (si in tara si afara); ma consider insa un roman nationalist moderat chiar daca – deocamdata – traiesc departe de tot de tara! Mi-e mila de tara mea (mila este tot o forma de iubire!) si incerc sa NU stau departe de ceea ce se intimpla in tara! Urasca GOLGUTELE si pe cei care le imprastie; tare si raspicat fara acoperire! Asta-i tot!
Uitati-l pe fratele geaman al boaitei sioniste Calin Georgescu .. https://www.google.ca/?gfe_rd=cr&ei=pwAXVOCCCsKV8QeCqYCwAw&gws_rd=ssl#q=Emmanuel++Rahm..!
Macovei, Neamtu, Puric, Georgescu
http://gandeste.org/general/cardasia-anticrestinilor-de-rit-new-age-ist-monica-macovei-gabriel-liiceanu-andrei-plesu-mihai-neamtu-claudiu-tarziu-dan-puric/45201
In caz ca ati uitat:
http://www.clubofrome.org/?p=748
… si dintr-o data se auzi soneria: Ding-Dong!
– Cine e?
– Eu!
– Care eu?
– AGENDA 21!
Corect !
Buna seara!
Am o idee care ar putea fi ca un catalizator pentru schimbările mult dorite.
Nu o pot pune in scris pt ca ma pierd in idei ori ajung prea repede la final. As avea nevoie de cineva care sa puna intrebarile potrivite .. ce spuneti domnule profesor, va riscati ???
ZZZzzz
Era odata un mos si o baba, iar mosul zicea ca este tanar ….
Domnule Adrian Grigoriu, postarea ultimelor două fotografii pe blogul dumitale nu constituie pentru mine un argument, ci o impietate!
Pentru numele lui Dumnezeu, d-ta nu pricepi că acești doi comuniști au fost necreștini, adepți ai unei ideologii otrăvite, sataniste?! Ce caută ei, domnule, alături de creștinii ceilalți?!
….În esenţă, dacă aş fi “ultimul naţionalist” din România ar fi o tragedie, una mai mare decât cea prin care trece în prezent această ţară. Ar însemna că absolut toţi ceilalţi naţionalişti au murit deja şi că, odată cu dispariţia obiectivă a subsemnatului, care şi aşa face de peste 72 de ani umbră pământului, naţionalismul în România se va fi stins. O tragedie, nu pentru că ar pleca în negura istoriei o poziţionare economică, politică şi societală despre care nu poate spune nimeni deocamdată dacă i-a venit sau nu sfârşitul, ci pentru că, după cum se vede de la o poştă, a rămas singura din păcate care îndrăzneşte să pună pe masă realitatea, aşa cum este! Realitate despre care trădătorilor de neam şi ţară nici prin gând nu le trece să vorbească, pentru a putea ei să se înfrupte din fărâmiturile lăsate de stăpânii lor străini. Nu-i deranjează nici chiar că străinii îi folosesc ca pe nişte vasali! Dându-se “europenişti” şi “euroatlantişti”, aceştia încearcă să arunce stigmatul naţionalismului asupra celor ce articulează adevărurile, dar cred că este clar şi pentru Grivei că ignorarea şi dizgraţia cu care sunt trataţi naţionaliştii nu înseamnă câtuşi de puţin că lucrurile despre care aceştia vorbesc nu există!
Oameni buni, dezaburiţi ecranele tabletelor cărora aţi ales să vă aserviţi minţile şi priviţi cu proprii ochi realitatea pe care o trăiţi: a trecut vremea când străinii şi vasalii lor români băgau mâna direct în resursele ţării şi activele statului (nu din alt motiv, ci doar pentru că acestea s-au terminat) şi vor trece la gâtuirea voastră spre a putea huzuri în continuare. Până acum s-au înfruptat din munca voastră din trecut şi nu s-a simţit prea tare, de acum încolo vă vor lua de la gură, din munca voastră curentă! V-o spune “ultimul naţionalist”!
Ilie Serbanescu.
http://jurnalul.ro/editorial/confesiunea-ultimului-nationalist-677209.html
ne trebuie un patriot !
ne trebuie pedepse aspre pentru tradatori, pina la inchisoare pe viata !
si nu in ultuimul rand, strainii sa ne lase, sa plece, sa dispara din tara noastra !
nu au sa plece cei dedulciti la bunatatile Romaniei fara de lupta! pentru trdatori, gen Pacepa, le platim inca pensie militara, asa ca ce sa mai vorbim de condamnari la moarte…
Cit despre luatul de la gura, cred ca deja suntem la faza asta de vreo doi ani. Doar ca semintele mincate in fata televizorului se pare ca tin inca de foame….
Bine zici frate AKRITAS,
Sa speram ca va face DUMNEZEU cuib la barza chioara, ca tare nevolnici am ajuns, vai de capul nostru, oi capiate si caini turbati!
Nu strainii sunt problema, NOI SUNTEM VINOVATI!