Domnului Ministru Nicolae Ciucă,
Domnului Preşedinte a Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI, deputat Bejinariu Eugen
Stimați Miniștri, Parlamentari și Senatori ai României,
Vă aducem la cunoștință că opinia publică din România condamnă intervenția domnului deputat UDMR Csoma Botond care a avut loc în plenul Camerei Deputaților, moment ce trebuia să fie unul festiv și de celebrare a unui moment istoric, în urma căruia suntem acum o națiune reprezentată de Statul Român.
În aceste condiții, spusele acestuia nu aduc beneficii cetățenilor români indiferent de etnie și facem cuvenitele precizări privind:
1. Adevăruri istorice, plecând chiar de la Rezoluția de la Alba Iulia de la 1 decembrie 1918 a Marii Adunări Naționale care a hotărât Unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu Regatul Român:
– rezoluția a luat naștere datorită majoritații absolute a populației Transilvaniei, în acord cu toate prevederile internaționale aflate atunci în vigoare și ratificat de Conferința de pace de la Paris din 1919-1920, revalidat apoi la Conferința de pace din 1946-1947, recunoscut de alte documente cu valoare juridică internațională, deopotrivă înainte și după 1989;
-la Articolul I. aceasta stipulează: ,,Adunarea Națională a tuturor Românilor din Transilvania, Banat și Țara Ungurească, adunați prin reprezentanții lor îndreptățiți la Alba-Iulia în ziua de 18 Noiembrie/1 Decembrie 1918, decretează unirea acelor români și a tuturor teritoriilor locuite de dînșii cu România. Adunarea Națională proclamă îndeosebi dreptul inalienabil al națiunii române la întreg Banatul cuprins între râurile Mureș, Tisa și Dunăre.
-Articolul III prevăd principiile fundamentale la alcătuirea noului Stat Român, Adunarea Națională proclamând ,, deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său și fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare și la guvernarea țării în proporție cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.
-Articolul VI face referire la popoarele subjugate de catre monarhia austro-ungara, din care, evident lipsesc ungurii. Nu poți fi și asupritor și subjugat în același timp: ,,Adunarea Națională salută cu iubire și entuziasm liberarea popoarelor subjugate până aci în monarhia Austro-Ungară, anume națiunile: cehoslovacă, austro-germană, jugoslavă, polonă și ruteană și hotărăște ca acest salut al său să se aducă la cunoștința tuturor acelor națiuni.,,
Domnilor Parlamentari,
Discursul de ieri, 28 nov. 2022 din cadrul Camerei Deputaților arată clar că exponentii politici ai minorității maghiare nu acceptă și probabil nici nu înțeleg momentul istoric care a dus la înfaptuirea României, ca stat suveran prin ,, Decretul,, de la 1 dec. 1918 de la Alba Iulia.
Să le amintim noi că niciun organism de putere din Ungaria nu a asigurat vreodată românilor egalitatea cu ungurii în Transilvania (au fost doar o promisiune făcută de Ludovic Kossuth, în iulie 1849 și o lege votată în Dieta de la Sibiu, din 1863-1864, ambele neaplicate niciodată).
Prin urmare voința românilor net majoritari și populație autohtonă de a se uni cu Regatul României a fost consfințită prin DECRETUL-LEGE nr.3.631 din 11 decembrie 1918 privind Unirea Transilvaniei, Banatului, Crişanei, Satmarului şi Maramureşului cu Vechiul Regat al României, document în care se recunoaște că ,,De veacuri neamul romanesc tinde spre unitatea lui.,,
Faptul că discursul în cauză are în subsidiar acuzația că actul unirii nu a respectat națiunile conlocuitoare iar Statul Român nu s-ar fi ținut de cuvânt în ceea ce privește ,, autonomia” Transilvaniei și drepturile minorităților este mai mult decât regretabil. Este ofensator și neadevărat politic.
Se uită prea ușor că decizia de autonomie a Transilvaniei se luase în entuziasmul din decembrie 1918, dar autonomia era menită să funcționeze (așa cum s-a și întâmplat) până la integrarea completă a regiunii în Regatul României; că autonomia Transilvaniei nu a fost desființată de statul român, ci de Austro-Ungaria, la începutul regimului dualist și că autonomiile istorice ale Transilvaniei, provenite din separatismele medievale (Pământul Nobiliar, Pământul Săsesc și Pământul Secuiesc), au fost desființate prima oară de împăratul Iosif al II-lea în secolul al XVIII-lea și (după restaurare) a doua oară de menționatul dualism austro-ungar. (apud TRANSILVANIA – înainte şi după 1918 -Ioan-Aurel POPSimpozionul anual de istorie şi civilizaţie bancară „Cristian Popişteanu” BNR, Bucureşti, 6 aprilie 2016).
Nicăieri în textul acestei rezolutii recunoscută internațional, nu se face vreo referire la autonomia vreunei părți din Transilvania după criterii etnice. De altfel „autonomiile istorice“ din Transilvania, inclusiv „Pământul secuiesc“, fuseseră desființate de către statul dualist austro-ungar (mai exact, de către parlamentul și guvernul de la Budapesta) în a doua jumătate a secolului al XIX-lea.
2) Chestiuni anticonstitutionale
În fapt, conform statutului, UDMR este o asociere ale mai multor organizatii neguvernamentale ce susțin numai drepturile maghiarilor din România:
,, Art. 1 alin. (1) Uniunea Democrată Maghiară din România (în continuare: Uniunea) funcţionează pe baza principiului subsidiarităţii și alin(3) În vederea aplicării principiului subsidiarităţii, Statutul armonizează activitatea organelor de conducere ale Uniunii, a organizaţiilor judeţene/teritoriale, a grupului parlamentar, a reprezentanţilor în administraţiile publice locale, a reprezentanţilor din structura guvernamentală, a platformelor şi a organizaţiilor asociate, respectiv defineşte sfera de atribuţii, drepturile şi obligațiile acestora.
Art. 3 În interesul afirmării şi prosperării comunităţii maghiare din România pe pământul natal, al cultivării limbii şi culturii ei, al dezvoltării sale economice, în interesul păstrării învăţământului în limba maternă, a tradiţiilor şi culturii proprii, Uniunea colaborează cu bisericile istorice maghiare din România, cu forurile de coordonare, uniunile sau organizaţiile-umbrelă ale organizaţiilor culturale maghiare din România, ale organizaţiilor de învăţământ superior, ale altor organizaţii de învăţământ, ale organizaţiilor ştiinţifice, de femei, profesionale şi civile maghiare din România.
Art. 8 alin. (2) Uniunea este persoană juridică înregistrată în România.
Scopul Uniunii sunt descrise la Capitolul III. SCOPURILE UNIUNII, Art. 10: Uniunea este asocierea comunităţii naţionale maghiare din România, constituită în vederea apărării, reprezentării publice şi coordonării intereselor acestei comunităţi, şi care în interesul apărării, păstrării şi dezvoltării identităţii naţionale, al realizării egalităţii de şanse pe plan economico-social şi al rămânerii pe pământul natal – promovează autoorganizarea comunităţii, îmbunătăţirea condiţiilor de trai materiale şi spirituale, desfăşurându-şi activitatea sub semnul democraţiei şi pluralismului.
Art. 14 alin. (2) Organizaţiile judeţene/teritoriale, platformele, precum şi organizaţiile asociate au obligaţia:
a) să respecte Statutul şi Programul Uniunii;dezvoltării identităţii naţionale, al realizării egalităţii de şanse pe plan economico-social şi al rămânerii pe pământul natal – promovează autoorganizarea comunităţii, îmbunătăţirea condiţiilor de trai materiale şi spirituale, desfăşurându-şi activitatea sub semnul democraţiei şi pluralismului.
Art. 14 alin. (2) Organizaţiile judeţene/teritoriale, platformele, precum şi organizaţiile asociate au
obligaţia: a) să respecte Statutul şi Programul Uniunii.,,
Nicăieri în acest statut nu veți găsi noțiuni ca: respectarea Constituției României sau colaborarea cu entități statale ori organizații neguvernamentale romănești.
Totuși, exponenții politici ai UDMR fac parte din viața politică a Statului Român, încă din 1989, atunci când s-a constituit această formatiune. (vezi http://udmr.ro/page/despre-noi) când s-a stabilit că scopul și rolul asumat al Uniunii este acela de reprezentare și apărare a intereselor comunității maghiare din România.
De pe pagina oficială aflăm chiar că ,,UDMR este prezentă în Parlamentul României din 1990, iar din 1996 a fost partener de coaliție în mai multe guverne din Romania. Din 2007, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, UDMR are membri în Parlamentul European.,,
Tot de pe pagina oficială aflăm căte locuri ocupă la nivel de camera deputaților, senat, UE, în consiliiele județene/locale precum și în ministere și instituții guvernamentale. (http://udmr.ro/organizatie/ministere-institutii-guvernamentale)
Prodigioasă participare la viața politică și civilă ca urmare a permisivității românilor și a clasei politice românești! Mai cu seamă că UDMR, prin pozițiile politice publice se plâng mereu de discriminare, având chiar pretenții de autonomie teritorială pe criterii etnice asumându-și în mod public sau în cadru oficial speranța constituirii unui nou stat.
În consecință, cum foarte bine subliniază dl acad. Ioan-Aurel Pop,, liderii comunității ungare care au agreat și agreează această poziție (nu toți maghiarii!) se situează nu doar în afara legilor românești, ci și în afara celor internaționale și nu au dreptul să invoce un document pe care nu-l acceptă în esența sa.,, ( Acad. Ioan-Aurel Pop, Președintele Academiei Române-Rezoluția de Unire de la Alba Iulia (din 1 Decembrie 1918) și autonomia).
Este foarte clar ca UDMR sprijină autonomia Transilvaniei având ca scop lipirea acest teritoriu Ungariei. Fularul purtat de premierul Ungariei, Viktor Orban având harta ,, Ungariei mari,, este concludent.
Prin urmare considerăm că formațiunea UDMR încalcă prin statutul acestuia cât și prin activitatea politică tratatele internaționale care au stat la baza Actului Unirii precum precum și următoarele articole constituționale:
-Art. 4 Unitatea poporului şi egalitatea între cetăţeni:
(1) Statul are ca fundament unitatea poporului român şi solidaritatea cetăţenilor săi.
(2) România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitateh, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.
Art. 8 alin. (2) Partidele politice se constituie şi îşi desfăşoară activitatea în condiţiile legii. Ele contribuie la definirea şi la exprimarea voinţei politice a cetăţenilor, respectând suveranitatea naţională, integritatea teritorială, ordinea de drept şi principiile democraţiei.
Art. 40 alin (2) Partidele sau organizaţiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militează împotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranităţii, a integrităţii sau a independenţei României sunt neconstituţionale
Art. 54 Fidelitatea faţă de ţară
(1) Fidelitatea faţă de ţară este sacră.
Art. 55 Apărarea ţării
(1) Cetăţenii au dreptul şi obligaţia să apere România
În același timp constatăm că domnii mai jos mentionați se fac vinovați de sperjur, atâta timp cât Statutul UDMR nu este compatibil cu Constituția României, ba mai mult aceasta fiind mereu contestată în mod public:
-Hunor KELEMEN, viceprim-ministru,
-Tanczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor,
-Attila-Zoltán CSEKE, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și
-Carol-Eduard NOVÁK, ministrul sportului.
Jurământul consfințit la Art. 104 al Constituției depus de către primul-ministru, miniştrii şi ceilalţi membri ai Guvernului este următorul: „Jur să-mi dăruiesc toată puterea şi priceperea pentru propăşirea spirituală şi materială a poporului român, să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a României. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!”
În condițiile în care aceștia este foarte posibil să aibă cetățenie dublă, sus numiții încalcă inclusiv art. 16 din Constitutia romaniei care stipulează la alin 3 ca ,,Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară.,, Dacă legiuitorul ar fi dorit ca aceștia să aibă cetățenii duble în exercitarea mandatelor lor, ar fi consfințit acest lucru în mod explicit mai ales că Art. (4) face referire la cetațenii UE, deci cu cetățenii duble sau doar cu alte cetățenii : ,, În condiţiile aderării României la Uniunea Europeană, cetăţenii Uniunii care îndeplinesc cerinţele legii organice au dreptul de a alege şi de a fi aleşi în autorităţile administraţiei publice,,.
În concluzie vă solicităm ca prin demersurile oficiale să aveți în vedere următoarele:
-demiterea dl. deputat UDMR Csoma Botond din funcția de secretar și membru al Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI;
-autosesizarea în ceea ce privește dubla cetațenie a miniștrilor sus-menționați și demiterea acestora;
-autosesizarea în ceea ce privește neconstituționalitatea statutului și activității UDMR și sesizarea Curții Constituționale conform Constituției României, Art. 146 alin. k): Curtea Constitutionala hotărăşte asupra contestaţiilor care au ca obiect constituţionalitatea unui partid politic.
Data, 29 nov. 2022
Semnează,
Luiza Volf, inițiator a Campaniei informale Pentru Viață în România derulată din 2012 până în prezent, conform Art. 5 alin. (2) a Ordonanței 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundații și anume: ,,În temeiul dreptului constituţional la asociere, persoanele fizice se pot asocia fără a constitui o persoană juridică atunci când realizarea scopului propus permite aceasta.,, cu adresa de corespondență mail luiza_volf@yahoo.com, telefon 0726801713. CI atașat prezentei.
George Mandicescu wrote:
Despre 1 DECEMRIE, mai altfel..
Cine crede că Marea Unire s-a datorat numai Adunării Românești de la Alba Iulia din decembrie 1918 are o viziune patriotic-idilică asupra istoriei. Marile puteri victorioase, hotărâseră, destul de corect, să împartă înfrântul si destrămatul Imperiu Austro-Ungar, după criteriile populațiilor majoritare. Aveau loc recensăminte, se făcuseră hărți ale tuturor provinciilor imperiale după naționalități, se pregăteau înființarea de noi țări și frontiere. Ungaria înaintase Parisului, unde aveau loc negocierile, hărți ale Transilvaniei, în care zona montană, platourile locuite numai de români din Maramureș, Oaș, Hațeg, Lăpuș, Apuseni, Năsăud etc. apăreau ca pustii.
Într-o primă variantă, populația maghiară, aglomerată în orașe (acolo unde românilor le era interzis să se așeze n.r.) apărea ca majoritară în Ardeal. Este meritul unor misiuni de geografi francezi, de-a fi urcat pe toate cărările transilvane și de-a fi inventariat și anunțat existența unor numeroase comunități române, acolo unde hărțile maghiare marcaseră pete albe, lucru ce a contribuit determinant la decizia marilor puteri de la Trianon (prin care Transilvania a revenit României n.r.).
Acele misiuni de geografi francezi, despre care scria regretatul Radu Anton Roman, au fost conduse de geograful Robert Ficheux. Dacă n-ar fi existat profesorul Ficheux, azi Transilvania ar fi fost pământ unguresc. „Omul acesta, făcuse și dăruise istorie și geografie României” scria Roman. O Românie care, din nefericire, l-a uitat de tot, după trecerea sa la cele veșnice, săvârșită acum un deceniu. N-am auzit nicăieri să se organizeze măcar un simpozion sau o adunare în memoria sa.
Acum, încercăm să aducem modestul nostru omagiu personalității lui Robert Ficheux, să povestim și altora despre cine a fost și cât de mult bine ne-a făcut acest om, cu speranța că anii ce vor veni și poate generațiile de după noi, îl vor așeza la locul ce i se cuvine în istoria modernă a României.
S-a născut în 1898 și a absolvit studiile superioare la celebra Universitate Sorbona, fiind licențiat în istorie și geografie (1919-1920). Robert Ficheux a fost unul dintre cei mai mari geografi francezi, un foarte bun vorbitor de limbă română și un mare prieten al României. A fost, alături de celebrul lingvist suedez Alf Lombard, unul dintre cei mai mari iubitori ai țării noastre, de când existăm ca stat „dodoloț”.
Iată câteva repere din biografia profesorului Ficheux:
Membru corespondent străin (1iunie 1948) și membru de onoare din străinătate (9 martie 1991) al Academiei Române.
Încadrat, în urma recomandării lui Emmanuel de Martonne (un alt nume ilustru al geografiei), la Institutul Francez de înalte Studii din București (1924 -1927).
Teză de doctorat cu un subiect privitor la studiul geomorfologic al întregului masiv al Munților Apuseni.
Revenit în România în anul 1932, devine secretar general al Institutului Francez din București (până în 1935), apoi al Misiunii Universitare Franceze în România. În 1935, la recomandarea lui Emil Racoviță, a fost numit succesor al lui George Vâlsan, la Universitatea din Cluj-Napoca, unde a predat geografia fizică, până în 1938, când s-a întors în Franța.
Între 1927 și 1996, a publicat nu mai puțin de 27 de cărți, referitoare toate la România.
Distins cu Ordinul Serviciul Credincios în grad de Mare Ofițer, de către președintele Emil Constantinescu, în 1997. Două dintre cărțile lui Robert Ficheux, le dau și azi dureri de cap extremiștilor unguri: „Les Motzi” (Moții), apărută în 1942 și „Roumains et minorites ethniques en Transylvanie” (Români și minorități etnice în Transilvania), apărută în 1990.
Acestui om, cvasinecunoscut marelui public, România și românii îi datorează enorm de mult. Practic, lui Robert Ficheux îi datorăm Marea Unire de la 1918 și existența țării noastre, între frontierele ei de azi.
La jubileul de 125 de ani al Academiei Române, organizat în 1991, Robert Ficheux s-a numărat printre oaspeții Academiei. A rămas memorabilă cuvântarea sa rostită în aula forumului academic al României, „țară ce a devenit întrucâtva și a mea”, după cum se exprima profesorul Ficheux. Și-a încheiat discursul (rostit în limba română) prin emoționanta urare: „Domnilor, rogu-vă, îngăduiți acestui moț francez să vă mulțumească călduros pentru această primire amicală și să vă ureze viață îndelungată, activă și rodnică. Urez scumpei noastre Românii, pe care o iubim cu toții, un viitor pașnic, demn de trecutul ei, deseori tragic, dar mereu glorios!
S-a stins din viață, în ziua de 1 august 2005, la vârsta de 107 ani, la Aubagne, în sudul Franței, și a fost înhumat, potrivit dorinței sale, în cavoul familiei din cimitirul parizian Montparnasse
George Mandicescu
tel/fax : +4 0244 517451
mobile: +4 0722504311
E-mail:
POLONIA ESTE PREGĂTITĂ PENTRU ANEXAREA TERITORIILOR DIN UCRAINA DE VEST
Varșovia accelerează pregătirile pentru anexarea teritoriilor ucrainene de vest:
• Lviv,
• Ternopil,
• Ivano-Frankivsk,
• Volyn
• şi regiunile Rivne.
Autoritățile poloneze sunt hotărâte să acționeze cu insistență, temându-se că partenerii NATO vor încerca să negocieze cu Rusia în timpul iernii, nesocotind interesele nu doar ale ucrainenilor, ci și ale polonezilor.
Varșovia a transmis mai devreme astfel de informații presei ucrainene pentru a vedea cum va reacționa populația locală.
Pe 30 noiembrie, președintele polonez Duda a dat instrucțiuni să pregătească o justificare oficială pentru pretențiile Poloniei asupra întregii Ucraine de Vest.
La Varșovia, ei consideră că Polonia merită o „despăgubire” pentru acordarea asistenței militare Ucrainei, pentru ajutorarea refugiaților ucraineni și, în sfârșit, pentru atacul cu rachete pe teritoriul Poloniei pe care Polonia „l-a înghițit în tăcere”, a conchis el.
Autoritățile poloneze au arătat o reacție nervoasă la publicarea planurilor lor de dezmembrare a Ucrainei, Varșovia încercând să-și mascheze expansiunea în vestul Ucrainei.
Ori astea is poate doar vise ale Dudei poloneze sugerate de khazari ca sa obtina de la polaci ajutoarele pentru Ukraina, iar Iohanis nu a fost nici macar adememnit cu asemenea iluzii, el vinde si tradeaza din instinct minoritar.
CodrinS
Ruga catre Puterile Ceresti de Ziua Sfintei Noastre Romani! Sfinte Duh al Adevarului, Sfinte Dumnezeule Mangaietorule, Sfinte Iisuse Hristoase Mantuitorule si Sfanta Fecioara Maria, Nascatoare de Dumnezeu faceti sa se topeasca asa cum se topeste fierul si ceara la fata focului toti satanistii aflati la conducerea Sfintei Moastre Romanii care vor sa ne bage in razboi cu rusii. Mai bine sa se aleaga praful de aceste jivine decat sa se aleaga praful de Sfanta Noastra Romanie si poporul roman. Amin.
Deci interventia Dianei Sosoaca de a dezavua discursul senatorului Botond tocmai in timp ce acesta era la tribuna, nu a fost scandal, ci o poztie necesara si patriotica. Cum face senatoarea Sosoaca sa fie tot timpul in fruntea tuturor actiunlor nationaliste? Nu se stie, dar le zice si le face bine.