Radu Berceanu, implicat în acţiuni de spionaj militar în favoarea Israelului
A trecut oarecum neobservată, în 2009, o anchetă jurnalisică al cărei conţinut era extrem de grav şi care îl viza pe unul dintre membrii marcanţi ai actualului PDL, Radu Berceanu – fostul ministru al Transportului. Faptele incriminate îl calificau fără echivoc ca trădător de ţară. Probabil nu era momentul ca acele informaţii să poată fi percepute în toată grozăvia lor şi să fie sancţionate ca atare. Poate că momentul abia acum a venit, pentru a întări justeţea revendicărilor din Piaţa Universităţii şi din ţară. Aşa că voi relua acel material jurnalistic care îşi păstrează nealterată gravitatea şi actualitatea (M.M.)
Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, pe numele său real Radu Bercovici, este implicat într-un scandal pornit de la un text anonim primit la
redacţiile publicaţiilor din România. Ministrul este acuzat de spionaj militar şi industrial în favoarea Israelului. Berceanu este acuzat că, în anul 1993, a facilitat scoaterea din ţară a prototipului de avion I.A.R. 109 SWIFT, proiectat de către inginerii de la Uzina Avioane Craiova şi vinderea acestuia companiei israeliene I.A.I. LAHAV, cu care semnase un parteneriat pentru producerea avionului. Însă partea română a descoperit că firma din Israel dezvoltase un avion identic cu Swift, bazat cel mai probabil pe specificaţiile tehnice ale prototipului românesc. În cele din urmă, parteneriatul nu a mai continuat, dar autorii materialului afirma ca Berceanu s-ar fi ales cu cateva milioane de dolari de pe urma acestei afaceri.
Redăm parţial textul referitor la afacerea Berceanu – I.A.I. LAHAV: ANUL 1992.
UZINA DE AVIOANE CRAIOVA ÎNCEPE LUCRUL LA PROIECTUL I.A.R. 109, avionul de luptă care ar fi adus României relansarea spectaculoasă a industriei de apărare, contracte consistente şi ferme pentru uzină şi, nu în ultimul rînd, supremaţia cercetării militare româneşti pe întreg mapamondul, deoarece avionul respectiv avea drept aracteristică o geometrie perfectă şi fusese cotat pe locul II în lume la clasa sa.
Avind n vedere şi caracteristicile celor patru prototipuri care se făceau pe structura acestui avion, dar şi faptul că făcea parte din categoria tehnică de luptă, iar proiectul fusese lucrat de cercetători militari, construirea şi detaliile lui erau considerate, în mod firesc, secret de stat! Ca urmare, de ceea ce se întîmpla la U.A. Craiova ştiau doar cîteva persoane: ministrul Apărării de atunci, un consilier al FPS, un secretar de stat din Ministerul Industriilor, un general din Ministerul de Interne, şeful SRI din acea perioadă, precum şi generalul Vasile Ionel, un apropiat al lui Radu Berceanu şi – foarte important! – secretar al Consiliului Suprem de Apărare a ţării.
ANUL 1993. ÎNTRE AVIOANE CRAIOVA ŞI FIRMA ISRAELIANĂ IAI LAHAV se poartă tratative pentru construirea – în comun! – a avionului de luptă IAR 109 SWIFT (al doilea prototip al IAR 109, primul fiind IAR 99). Berceanu află, în acelaşi an, de la generalul Vasile Ionel, amicul său (care, astfel, îşi încalcă cu bună ştiinţă atribuţiile şi îi dezvăluie lui Berceanu un secret de stat!) despre proiect şi, prin presiuni făcute asupra celorlaţi deţinători ai secretului, obţine scoaterea din ţară a avionului IAR 109 SWIFT de către firma din Israel. În acest fel, modelul de avion de luptă românesc este dus şi lăsat în zona militară a Aeroportului israelian Ben Gurion timp de cîteva săptămîni. După care, el este adus înapoi în Uzina craioveană. De menţionat faptul că, la întoarcerea în România, specialiştii militari au atras atenţia Ministerului Apărării, dar şi SRI, că au descoperit urme de desigilare a avionului!
NOIEMBRIE 1994. ÎN URMA UNUI A ŞA-ZIS PRECONTRACT, încheiat între partea română şi firma din Israel, membrii proiectului de avion militar (despre care am pomenit anterior) şi Tanya Halperin, reprezentanta IAI Lahav, se întîlnesc la Bucureşti,în cel mai mare secret. În afară de ei mai apare – afirmă un ofiţer SIE sub acoperire care este este dispus, dacă procurorii DNA i-o vor cere, să depună mărturie în acest caz! – un personaj care nu avea ce să caute la întîlnirea respectivă: Radu Berceanu.
Adus, spre stupefacţia părţii române (dar nu şi a lui Halperin, cu care Berceanu avea relaţii de afaceri de mai multă vreme), de însuşi fostul secretar al CSAT, generalul Vasile, Berceanu preia frîiele şi negociază el însuşi cu reprezentanţa evreilor contractul dintre partea română şi cea israeliană. Evident că negocierea s-a făcut în dezavantajul României, iar din suma – şi aşa infimă şi subevaluată a contractului – Berceanu cere, fără nici o jenă, un „comision” de ŞASE MILIOANE DE DOLARI!
De fapt, banii reprezentau preţul pe care evreii i-l plăteau lui Berceanu nu pentru că obţinuse un preţ avantajos pentru ei la negocieri, ci pentru „un serviciu” pe care noi îl numim, conform legii, SPIONAJ INDUSTRIAL. În cele ce urmează veţi vedea că nu acuzăm nefondat! IMPORTANT: la momentul respectiv, col ing. Nicolae Deneanu a fost singurul care, mirosind infracţiunea, a refuzat să semneze contractul fraudulos impus de tandemul Berceanu – Halperin. Nu pentru mult timp, însă.
SĂTUL DE PRESIUNILE LUI BERCEANU, DAR ŞI ALE ALTORA (era şantajat sistematic cu o anume înregistrare care l-ar fi pus după gratii), Dăneanu cedează şi semnează contractul. Mai mult decît atît: partea israeliană pune o nouă condiţie, dar care nu era stipulată în contract: aceea ca avionul să fie construit în Israel, cu forţă de muncă românească. Aşa se face că şi ceea ce trebuia să fie un secret de stat al României se mută în hangarele statului evreu şi, la sfîrşitul lui 1995, muncitori şi ingineri de la Avioane Craiova sînt trimişi, la muncă, direct în uzinele I.A.I. Lahav.
Aici, STUPOARE: românii observă că structura avionului I.A.R. 109 SWIFT (care era o invenţie militară românească de mare răsunet în lumea tehnicii de luptă) se regăsea, incredibil, şi pe avionul israelian GALAXI. Concluzia: în timpul şederii sale pe Aeroportul militar din Israel, avionul românesc fusese desigilat, aşa cum iniţial susţinuseră militarii români atunci cînd aparatul se reîntorsese în România, iar structura sa copiată, aplicată şi, mai grav, omologată pe Galaxi. În termenii serviciilor secrete din întreaga lume, asta se numeşte SPIONAJ INDUSTRIAL ŞI MILITAR! Şi cine, cu un an în urmă, trimisese, ilegal, prototipul românesc, la baza militară de la Ben Gurion? Radu Berceanu! Iată, aşadar, pentru ce a primit el acel comision de şase milioane de dolari!
I.A.R. 109 SWIFT – avion inventat de români şi vândut de Radu Berceanu evreilor
ÎN TIMP CE MUNCITORII ROMÂNI DESCOPERISERĂ FURTUL DE PROPORŢII al proiectului avionului de luptă, contractul dintre U.A. Craiova şi I.A.I Lahav este stopat! Israelienii se „sucesc” şi nu mai vor prototipul IAR 109 SWIFT, ci pe cel IAR 99, deşi contractul se încheiase doar pentru cel dintîi! Trebuie însă să menţionăm că şi cele două prototipuri se diferenţiază doar prin cabina de pilotaj, în rest fiind absolut identice. Ceea ce explică de ce israelienii, consiliaţi de Berceanu (care, să nu uităm, este specialist în avioane!), au sărit de la primul prototip la cel de-al doilea, puteau în acest fel să acopere actul de spionaj industrial. Un alt lucru mai trebuie semnalat: I.A.I. Lahav este uzină cu capital de stat din Israel şi are – ca principal concurent, în aceeaşi ţară – firma EL-BIT, cu capital privat. Ele sînt însă doar aparent concurente, pentru că ambele au furat, tot prin intermediul lui Berceanu, şi proiectul prototipului IAR 99 ŞOIM, pe care l-au „îmbunătăţit” cu aceleaşi aparataje de zbor! Şi tot cele două uzine israeliene sînt implicate pînă peste cap în mai multe scandaluri legate de tehnica militară a ţării noastre.
ŞI ACUM, SĂ ÎL LĂSĂM PE VIRGIL MĂGUREANU, FOSTUL DIRECTOR AL SRI, să facă şi el o dezvăluire-şoc: „În raportul SRI pe care l-am prezentat în 1995, am adus dovezi despre acţiuni de spionaj industrial la Avioane Craiova. Concret, este vorba despre vînzarea proiectului secret al unui avion militar, firmei din Israel, IAI LAHAV. Suspiciunile noastre au condus la Radu Berceanu”.
Sursă: NapocaNews
Comenteaza