„Prostia românească” și Eugen Simion. Care pe care!
Eugen Simion nu știu să fi scris o carte despre Eminescu. Sau măcar un capitol despre Eminescu. Ori o pagină, în care să fi spus despre Eminescu ceva ce nu s-a mai spus. A făcut-o la emisiunea comemorativă din 15 ianuarie, la „Jocuri de putere”, când a afirmat că ”Eminescu a fost un democrat”. Prostia asta a spus-o, nu a scris-o, așa că n-o comentăm, ne facem că n-am fost de față! Verba volant!
Dacă mai țin bine minte, în copilăria mea, în anii rușinoși și tragici ai „obsedantului deceniu”, citeam și despre materialistul dialectic Eminescu! Azi, când democrația se face tot mai mult „de băcănie”, de ce n-ar fi și Eminescu orice, inclusiv democrat?!… Mai înseamnă ceva să fii sau nu democrat?!
O prostie și mai mare, vecină cu iresponsabilitatea, a rostit-o însă fostul președinte al Academiei Române atunci când gazda sa, Bogdan Rareș, subiectul fiind atacurile tot mai înfocate la adresa lui Eminescu, a insistat să afle de la Eugen Simionl cine crede că se află în spatele campaniei mediatice de denigrare și desconsiderare a poetului național. Răspunsul academicianului nostru a fost năucitor: prostia românească! De ce „românească”?! Era destul să spună prostia, iar un asemenea răspuns avea o noimă! Chiar dacă nu era corect! Dar n-ar fi fost o prostie!
Nu este cine știe ce mare ipravă a minții iscoditoare să-ți dai seama că acțiunea „delatorilor” lui Eminescu se înscrie organic într-o campanie de denigrare a tot ce este românesc, într-o acțiune vastă care include cam toate schimbările de care avem parte după 22 decembrie 1989! Dacă ar fi să le subsumăm unui singur cuvînt, am spune ATAC la ființa națională!
Firește, producerea acestui atac nu a fost ușor de identificat în primele ore, zile sau săptămâni, când tonul la cântec îl dădea bucuria de a asista / participa la re-instaurarea capitalismului în România! Dar încet-încet lumea s-a lămurit, s-a dumirit cât de proastă le-a fost bucuria și a înțeles esența anti-românească a anti-comunismului sub ale cărui flamuri false s-a acționat în decembrie 1989 și în continuare, până azi, fără niciun semn că se va pune curând capăt acestei infamii… Au domnul Eugen Simion pe ce lume trăiește?! N-are internet? Nu stă de vorbă cu alți români, nici măcar cu colegii mai tineri de la Institut, pe care îi căinează cu orice ocazie cât de greu le este să se descurce în capitalism?! Capitalismul ăsta în care Eugen Simion se descurcă, în schimb, destul de bine, mult mai bine decât colegii subalterni, căinați cu oarece fățărnicie de șeful lor!…
Trebuie să fii imbecil, să fii complet străin de sufletul Neamului, insensibil la durerile și nevoile celorlalți, ca să ignori evidența acestor activități și strategii anti-românești, vizibile și înainte de 1989! Știu bine, din discuțiile avute cândva cu domnul Eugen Simion, că are habar de aceste realități deprimante. De ce nu le demască public?! Pe cine nu vrea să supere?… De cine se teme?!
Da, e și prostia noastră care explică parcursul nostru halucinant de după 1989! Într-o listă completă a cauzelor care ne-au adus unde suntem azi figurează negreșit și prostia noastră, „mintea cea de pe urmă a românului”, popor credul, ușor de păcălit cu vorbe frumoase, cu lozinci generoase! Dar cauzele decisive în producerea tragediei naționale pe care o trăim sunt altele, domnule academician! Iar aceste cauze funcționează unele chiar de pe vremea lui Eminescu! Le-a identificat ca nimeni altul însuși Eminescu! Și acesta este motivul principal pentru care Eminescu este atacat și denigrat! Cum de nu vă dați seama?! Refuz să cred că nu vă dați seama! Și atunci vă întreb: ce vă face să tăceți pe acest subiect sau să dați un răspuns atât de tembel: prostia românească!
Rușinos răspuns! Vă cer să dați socoteală pentru această injurie nedemnă de un cărturar, de un dascăl! De un coleg!…
Ion Coja
Ce cărturar? E un gunoi stalinist, ex-președinte nu al Academiei Române(desființată în 1948) ci al Academiei RPR, întemeiată cu avânt proletar de moașele, croitoresele, codoșii, precupeții și cămătarii, aducătorii dimucrației pupulare pe linia Moscova-București via Tiraspol; corigenți la idiș și rusă, analfabeți în română, ei au devenit noile „valori” care l-au interzis pe Eminescu, marginalizat pe Blaga și băgat în închisoare pe Voiculescu; după ei, veni rândul căcărtăreștilor și blandienelor, a doua generație de boarfe cominterniste cu monopol pe cultură.
Are dreptate Eugen Simion…. Prostia noastra face sa existe, de exemplu, un institut precum mizeria aia numita elie wiesel…Tot prostia roamneasca a blocat volumul politic al lui Eminescu atita amar de vreme. Tot prostia romaneasca plateste un gunoi ca patapievici din bani publici! Noi, romanii, acceptam sa fim condusi de gunoie straine de neam si tara. Si oare cumva ca sintem foarte destepti?
Cum să aibă dreptate Eugen Simion?!
A protestat el, în vreun fel, contra institutului antiromânesc purtînd numele escrocului internațional Elie Wiesel?! Sau contra porcului șef-rabin Moses Rosen cînd a cerut interzicerea publicării volumului al IX-lea al Operei lui Eminescu?! Eu, de ex., de vreo două decenii tot scriu contra jidanilor, dar Eugen Simion nu m-a băgat în seamă nici pro nici contra.
Un jidan ascuns sub nume românesc, Gheorghe Voicu, m-a criticat în cartea sa, „Zeii cei răi” pentru niște articole „antisemite” – semnate, e-adevărat, cu pseudonim, fiindcă, pe atunci eram ofițer activ.
Să nu confundăm „prostia românească” cu neputința poporului de a protesta și să nu o echivalăm cu ticăloșia guvernanților postdecembriști, jidani, jidăniți sau cumpărați de Oculta internațională, uneori manevrată sub persoana unuia ca George Soroș, care a instalat chiar guvernul Cioloș.
Din 1945 pînăîn 1989, poporul a fost tembelizat de propaganda și de teroarea jidovo-stalinistă, iar după 1990, a fost tembelizat de propaganda jidovo-americană.
Trebuie să distingem între situații și să nu mai aruncăm anatema generală, gen „prostia românescă”, preluînd această sintagmă de o lichea ca Eugen Simion!
Dle Zarnescu, tot ce spuneti dvs este adevarat si a fost in mintea mea atunci cind am scris textul de mai sus. Sa nu cumva sa credeti ca Simion va va baga in seama. Este un fricos, un las. In spatele unor fraze pretins pretioase si intelectuale se afla nimic. E gol. Am sa citez din imensul si minunatul poet Adrian Paunescu: Totuşi unde-au fost, românii? Totuşi, unde sunt românii?
Capul lui Mihai Viteazu la Torda se ridică,
Şi întreabă de ce Ţara a rămas aşa de mică
Şi Câmpia Tordei tristă îi răspunde lui cu jale:
„Fiindcă astăzi ducem lipsa capului Măriei Tale!”
Nu mai acuzaţi străinii că ne taie domnitorii,
Că intimidează Ţara cu guverne provizorii
Eu atât aş vrea să aflu, arătându-ne obrazul:
Totuşi unde au fost românii, când a fost tăiat Viteazul?
Nu voi consuma otravă pentru nici un fel de Basta,
Totuşi unde-au fost ai noştri, şi atunci, şi-n vremea asta?
Cum se-ajunge pân’ la gâtul Voievodului de Ţară,
Dacă nu-s trădări acasă, lângă ura de afară?
Capul lui Mihai Viteazu ne-a lăsat numai cu trupul,
Nu contează că străinii nu aveau nici pic de scrupul,
Eu, de-o singură-ntrebare, mă scârbesc şi mă mai mânii
Totuşi unde-au fost, românii? Totuşi, unde sunt românii?
Denigrarea si desconsiderarea poetului national roman, constitutie apexul denigrarii si batjocoririi poporului nostru: era normal sa fie aruncata in abordarea lui tipic jidoveasca si formula de “prostia romaneasca “ drept motiv – altfel cum sa-si incrimineze victima ?
Eu nu am observat la nimeni aceasta furie pe Eminescu si pe romani , mereu cuplata cu injurii fel de fel, decat la jidovii cei mai inculti si mai venali care si-au instalat ura absoluta , prin pozitii de putere castigate din dislocarea fortata a poporului roman de la parghiile vietii sale .
Ei intorc intr-una adevarul cu capul in jos si cu picioarele in sus, ca sa-si ascunda faptele si sa scape de raspunderea crimelor comise asupra poporului gazda.
Asa si Cacademiciaul Eugen Simion!
Daca-mi permiteti o intrebare:
P’ASTA, CUM IL CHEMA INAINTE?
Academicianu are o lucrare despre cauzele morţii lui Eminescu alcătuită din articole prezentate la un colocviu desfăşurat pe 15 iunie 2014 la sediul Fundaţiei Naţionale pentru Ştiinţă şi Artă (FNSA), fundaţie a academicianului Eugen Simion. Volumaşul se cheamă „Maladia lui Eminescu şi maladiile imaginare ale eminescologilor”. Printre autori este trecut pe copertă şi Ioan Aurel Pop.S-ar putea găsi acolo o pagină, în care să fi spus despre Eminescu ceva ce nu s-a mai spus. Dar în nici un caz afirmaţia că “opera lui Eminescu a fost creată până la 33 de ani, după care au urmat cei şase în care a fost bolnav”, fiindcă au mai ieşit şi alţii cu teza aceasta. https://uploads.disquscdn.com/images/9e791bd4372cff0927c30e3f44e1880b1bc36d05332b8f65304679918f43197b.jpg
Volumului lansat la Biblioteca Academiei Române pe 15 ianuarie 2015, i s-a răspuns de către profesorul Constantin Barbu în lucrarea „Eugen Simion, inchizitorul ramolit”. https://uploads.disquscdn.com/images/8cce1f6bbbe3564a0f36dcf862c13dab4aa1b67f95a0c57b1fdcea7049aef627.jpg
Referinţa este http://www.ziaristionline.ro/2015/02/09/academicianul-eugen-simion-prins-in-flagrant-la-lupta-de-clasa-o-tentativa-de-reasasinare-civila-a-lui-eminescu-ii-obliga-pe-eminescologi-sa-reactioneze-constantin-barbu-inchizitorul-ramolit/
Acolo putem citi:
„Publicarea de către Eugen Simion a unei lucrări pretins de specialitate despre cauzele morţii lui Eminescu a scandalizat lumea eminescologilor. Un colocviu desfăşurat pe 15 iunie 2014 la sediul Fundaţiei Naţionale pentru Ştiinţă şi Artă (FNSA) a academicianului Eugen Simion a fost transcris într-un volum lansat la Biblioteca Academiei Române pe 15 ianuarie 2015. Zi declarată a Culturii Naţionale a României, din care lipseşte însă chiar numele sărbătoritului zilei, Mihai Eminescu. Propunerea, ca şi omisiunea notabilă, i-a aparţinut aceluiaşi Eugen Simion. Eminescologul Nae Georgescu, autorul lucrării “Boala şi moartea lui Eminescu“(link de descărcare: http://mihai-eminescu.ro/dosarul-eminescu/86-boala-si-moartea-lui-eminescu-nicolae-georgescu), observa ciudăţenia în cauză chiar la prima punere în practică a Legii (“Eminescu şi cultura naţională“, Ziaristi Online, 11.01.2011, link articol: http://www.ziaristionline.ro/2011/01/11/legea-lui-eminescu-si-adevarul-lui-cartianu/). Anul acesta, la 165 de ani de la naşterea lui Eminescu, Eugen Simion s-a întrecut pe sine. De ziua lui Eminescu i-a spus de ce n-a murit. N-a murit de sifilis, ceea ce orice cercetător onest ştia de mult timp. Dl. Simion, a aflat, iată, în 2015, ceea ce medicul neuropatolog Ovidiu Vuia a certificat în 1997!(Referinţa este http://www.ovidiu-vuia.de/pages/Buch-Despre%20boala%20si%20moartea-Complete.htm) Acum ştie şi el. Şi o spune ca şi cum el ar fi descoperit-o (“Medici: Eminescu a fost diagnosticat şi tratat greşit pentru sifilis, a murit intoxicat cu mercur“, Mediafax, 15.01.2015, referinţa http://www.mediafax.ro/cultura-media/medici-eminescu-a-fost-diagnosticat-si-tratat-gresit-pentru-sifilis-a-murit-intoxicat-cu-mercur-13768554). Ce mai contează că chiar noi am publicat documentul olograf al Autopsiei lui Sutzu, care spunea acelaşi lucru cu 125 de ani în urmă? (Vezi la: http://www.ziaristionline.ro/2013/12/22/document-eminescu-nu-a-avut-sifilis-constantin-barbu-regele-si-maiorescu-sau-despre-uciderea-lui-eminescu/) Acum a aflat Simion, acum o spune şi el. Dar preşedintele propriei fundaţii mai ştie şi că Eminescu n-a murit nici de lovitura pe care a primit-o în moalele capului. Ci musai de intoxicaţie cu mercur. Nu are nici un fel de dubiu. Dl. Simion ştie, cu aceeaşi certitudine ce nu poate deriva decât, poate, din numele ales pentru fundaţia lui, şi când şi-a încheiat Eminescu “opera majoră”. După cum şi scrie, în “Argumentul” care însoţeşte textele a 13 autori prinşi în coperţile unei lucrări îndoielnice: „El şi-a încheiat opera majoră la 33 de ani şi a dispărut, tragic, la 39 de ani, nu omorât de un nebun care i-a dat cu o piatră în cap şi nici răpus de lues.” Numai că din cuprinsul volumaşului său, intitulat „Maladia lui Eminescu şi maladiile imaginare ale eminescologilor” şi încropit într-o manieră de OUG marca Ponta, nu reiese de nicăieri cum de a dobândit dl. Simion asemenea certitudini detectivistice demne de Colombo. În schimb reiese o evidenţă. Şi anume că dl. Simion, asemenea întru totul dlui Pleşu & Manolescu & Coop, este deranjat că în ultimii ani, în urma unei campanii de presă declanşată de Asociaţia Civic Media pe 15 ianuarie 2007, tot mai mulţi români au început să afle care este adevărul despre viaţă şi moartea lui Eminescu, gazetarul naţionalist şi luptătorul pentru unirea tuturor românilor în graniţele “Daciei Mari”.(Vezi referinţă la: http://www.civicmedia.ro/adevarul-despre-eminescu/) Aşa că s-a gândit să pună un capac “academic” tuturor dezvaluirilor şi cercetărilor specialiştilor, care au ajuns, în sfârşit, şi la publicul larg. Cercetători dintre care, unii, sunt veritabili eminescologi. Eminescologi care, încă din titlul plin de imaginaţie, sunt trimişi de dl. Simion într-o zonă a… imaginarului (fictiv, imaginat, ireal, închipuit, născocit, nereal, plăsmuit, scornit, fantezist). La fel i s-o fi spus şi lui Eminescu, prim-redactorului ziarului Timpul, în fatidica zi de 28 iunie 1883, când a fost arestat şi internat politic: ca suferă de “imaginaţii”. Pentru că, “nu-aşa?”, conform afirmaţiilor academicianului Eugen Simion, de la lansarea broşurii sale, aşa cum au fost citate de Mediafax, “opera lui Eminescu a fost creată până la 33 de ani, după care au urmat cei şase în care a fost bolnav”. Aţi înţeles esenţa: eminentul jurnalist – probabil primul jurnalist român deţinut politic şi internat abuziv într-o clinică psihiatrică – s-a îmbolnăvit, brusc, exact după ce a scris ultimul său editorial (http://roncea.ro/wp-content/uploads/2010/06/Eminescu-Timpul-28-iunie-1883-Ultimul-Articol-Pentru-Libertatea-Presei.jpg) din Timpul: “Pentru libertatea presei“.(textul la : http://www.cotidianul.ro/pentru-libertatea-presei-205871/ ) O spune (şi) Simion, colegul lui Brucan şi Tismăneanu de la… “Lupta de clasă”. Pardon… Academia Română. Ne oprim aici. Noi suntem doar jurnalişti. Simpli jurnalişti. Dar eminescologii, suntem convinşi, îşi vor spune cuvântul cu privire la tentativa de reasasinare civilă a lui Eminescu de către Eugen Simion. O primă reacţie, pe care o reproducem, în serial, dintr-un volum proaspăt apărut, vine de la profesorul Constantin Barbu, discipol al lui Constantin Noica şi autorul lucrării “EMINESCU. Istorisirea celei mai cumplite crime din istoria României“(http://www.ziaristionline.ro/2013/01/19/adevarul-despre-eminescu-istorisirea-celei-mai-cumplite-crime-din-istoria-romaniei-planul-profesorului-constantin-barbu-exclusiv-ziaristi-online/). O reacţie dură, dar perfect justificată de imbecilităţile textului “academic” al Fundaţiei ce trăieşte numai din furtul de harismă al Academiei Române. De data asta, cineva trebuie să-i spună “Până aici!”. Profesorul Constantin Barbu o face oferind cititorilor, pe lângă o analiză la sânge a “studiului” scos de FNSR, şi despuierea de uniforma de academician a impostorului Eugen Simion. În finalul expunerii lui Constantin Barbu veţi vedea un academician gol, doar cu un tatuaj mic pe posteriorul său: o inimioară cu o seceră şi-un ciocan sub cuvintele adânc înscrise, cu roşu, pe pielea albă a academicianului: “Ia liubliu tebia ARLUS”
Constantin Barbu
Eugen Simion, inchizitorul ramolit Interviu realizat de Costin Crețu
– De ce crezi că a tipărit Eugen Simion această carte în care vrea să pornească un război împotriva tuturor eminescologilor, el nefiind eminescolog?
Academicianul Eugen Simion, inchizitorul ramolit al eminescologiei, a tipărit cartea Maladia lui Eminescu și maladiile imaginare ale eminescologilor cu dorința și voința de a falsifica iluzoriu și cu orice preț un adevăr cumplit: uciderea lui Mihai Eminescu.
Calculul lui Simion a fost acesta:
a) Eugen Simion îi viclenește pe doctorii Irinel Popescu, acad. Victor A. Voicu, Octavian Buda, Dan Prelipceanu, Călin Giurcăneanu, Bogdan O. Popescu, Eduard Apetrei, Codruț Sarafoleanu, Vladimir Beliș și pe acad. Ioan Aurel Pop (împreună cu Cecilia Cârja și Ioana Bonda) ca să stabilească moartea lui Eminescu prin intoxicare cu mercur.
b) Eugen Simion prezintă diagnosticul medical drept absența sifilisului (într-o așa-zisă consfințire de către Academia Română) și moartea lui Eminescu din cauza unui tratament eronat cu mercur. Numai că textul [Autopsiei lui] Mihail Eminescu a fost publicat de câteva decenii (chiar dacă și cu câteva zeci de greșeli de transcriere); un facsimil (fragment plus o filă, fără indicarea sursei) a fost publicat de Călin Cernăianu. Facsimilul color inedit al [Autopsiei lui] Mihail Eminescu (BAR, ms. I, 1) și transcrierea fără eroare a textului (cu stabilirea indubitabilă a autorului, doctor Suțu, care n-a semnat documentul) le-am publicat eu de patru ori până acum. Anume în Codul invers. Arhiva înnebunirii și a uciderii nihilistului Mihai Eminescu (vol. XXI), în Eminescu a fost ucis, în Autopsia lui M. Eminescu, în Regele și Maiorescu sau despre uciderea lui Eminescu (interviu realizat de Maria Huculici, publicat în Evenimentul zilei, 15 ianuarie 2014 și, integral, în Ziariști Online, în decembrie 2013).
c) Eugen Simion vrea să-l absolve de vină pe Maiorescu (și pe Rege), criticul Junimii fiind cel care l-a internat forțat în cămașă de forță și nelegal (Art. 442 din Codul Civil nu îi permitea interdicția și internarea la Institutul Caritatea). Simion este stupefiant prin ceea ce debitează în argumentul cărții Maladia lui Eminescu, anume că Maiorescu este „legislatorul culturii române“. Nimeni nu este legislatorul unei culturi. Simion, ca și Manolescu (pe care îl consider necalificat în materie de Eminescu), se visează ca urmaș al lui Maiorescu, în linia: Maiorescu – Lovinescu – Călinescu – Manolescu / Simion. Numai că Maiorescu este răspunzător de uciderea lui Eminescu (împreună cu Regele), este și agent străin, este și plagiator român (Logica „lui“ este o sumă de texte plagiate). Mai vrei Eugen Simion să fii urmașul lui Maiorescu? Acest academician analfabet năzuia încă de pe vremea când scria în Lupta de clasă să fie critic de direcție pentru cultura română, un fel de inchizitor în 1959, și un ramolit în 2015. Suntem cu toții curioși să vedem de ce se sforța Eugen Simion să fie inchizitor critic în 1959? Iată ce scria Eugen Simion în Lupta de clasă în articolul Studii monografice despre creația unor scriitori: „Epoca dintre cele două războaie a fost o epocă agitată de intensă luptă ideologică între cele două culturi. Clasa muncitoare – în frunte cu avangarda ei marxist-leninistă, Partidul Comunist Român – a exercitat o influență din ce în ce mai puternică – directă și indirectă – în viața ideologică a țării. În același timp, curente reacționare, fasciste, întreținute de clasele exploatatoare, amenințau să sufoce cultura și tradițiile ei înaintate. Aceasta a constituit o perioadă zbuciumată din istoria literaturii române.“ Mai departe, inchizitorul proletcultist Eugen Simion îl ceartă pe G.M. Zamfirescu pentru că „n-a văzut în muncitorul revoluționar acea forță capabilă să dărâme falsa scară de valori a lumii capitaliste“. În schimb, Simion laudă „nuvelele militante, pline de patos revoluționar, ale lui Alexandru Sahia“. Laudă, de asemenea, „meritul criticii marxiste“ ascuns în pana lui Ov.S. Crohmăliceanu (mentor, alături de stalinistul Paul Cornea, prozatorului Cărtărescu). Simion se arată convins sincer de Marx (din care nu dă nici un citat!): „în lumina esteticii marxiste, acceptarea unui primat al „psihologicului“ înseamnă o reîntoarcere fără ocolișuri la idealism“.
Eugen Simion nu va putea niciodată să scrie o istorie a literaturii române pentru că a desființat-o deja în articolul din Lupta de clasă. Pentru Simion, poezia ermetică e nulă, avangarda n-are nici o valoare, gândirismul lui Blaga ar trebui amendat fiindcă este un „curent reacționar, care a cultivat misticismul și diversiunea naționalistă“. Analfabetul poate chiar să scrie că „poeții mistici germani pe care îi imitau tradiționaliștii recurgeau la ereticii medievali pentru a descoperi, printr-un soi de vrăjitorie teologizată, drumul spre divinitate“. Nu știu cum de nu i-a fost rușine să se urce în scaunul de președinte al Academiei Române! Eugen Simion a scris de mai multe ori că a publicat de foame în Lupta de clasă dar când citești și rechizitoriile teoretice din Gazeta literară, se naște întrebarea: la cât căcat a mâncat, de ce minte că-i mai era foame?
– Ce crezi că înțelege Eugen Simion prin „zelatori, delatori, retori, oratori, limbuți, complexați, resentimentari, nemernici“?
– Este problema lui Eugen Simion că intră în polemică împotriva unor eminescologi de temut. El n-a avut curaj să polemizeze nici cu criticul minor Nicolae Manolescu, care l-a umilit numindu-l Poulidor (adică al doilea biciclist al Franței!).
Plagiatorul Manolescu (copiator din Jauss, Mihai Zamfir etc.), numindu-l pe Eugen Simion-Poulidor, adică al doilea biciclist (al Franței), recunoștea, pe canapeaua lui Freud, că el este primul biciclist (poate chiar al Franței, că tot e el ministru UNESCO al României la Paris). Între complexați probabil a trecut-o pe Ioana Both. Între oratori, limbuți și resentimetari, pe cei de la Dilema: N. Manolescu, Andrei Pleșu, Z. Ornea, Cristian Preda etc., M. Cărtărescu. Supărat ar putea fi pe Călin Cernăian, care l-a desființat pe academician în Conjurația anti-Eminescu (fără motive clare, ca să fiu obiectiv).
Numai că memoria și vârsta îi joacă feste lui Eugen Simion când scrie că Noica ar fi produs sintagma nemernicia românească.
– Eugen Simion, într-o recreație a memoriei, îi atribuie lui Noica sintagma „nemernicia românească“, deși Noica vobea despre o netrebnicie românească. Explică-mi acest lucru.
– În Jurnalul de la Păltiniș, Gabriel Liiceanu vorbește despre netrebnicia românească, cu care Noica înjura în 1973, întristat de nefacsimilarea caietelor lui Eminescu: „mama ei de ne-trebnicie românească! Cu stimă, Constantin Noica“. Atunci când un filosof genial vorbește historial despre trebnicie și netrebnicie, are în abisul minții și pe Sollen și pe chrè. Nu poți să-i ceri lui Eugen Simion să știe Kant (din care nu citează niciodată în 80 de ani de viață, nici când scrie Proza lui Eminescu, în 1964), nici greacă veche. Că greacă bizantină nu știe, și de aceea îi spun că minte că a citit de nu știu de câte ori Eminescu în întregime.
Așadar, Eugen Simion trebuie să rămână în nemernicia lui, netrebnicia rămâne pentru alții. Academicianul falsificator și mincinos a vrut să pună ștampila Academiei peste minciuna bolii lui Eminescu. Îi era teamă că rămâne fără tăticul criticii literare românești. Și, ca bun european, fost stalinist (care cita excitat în Lupta de clasă „revolta în genunchi“ despre care vorbea „criticul sovietic Kemenov“) îl vede pe Maiorescu „germanofil“. S-au schimbat vremurile!
Din Vladimir Simionovici Kemenov, Eugen Simion a luat teoria celor două culturi, anume din cartea Caracteristicile a două culturi apărută la Editura Partidului Comunist Român în 1948. Răspândacul kominternist Eugen Simion era îmbibat de „cele mai grandioase idei ale timpului, ideile lui Lenin și Stalin, în imagini caracteristice ale realismului socialist“. Pare incredibil, dar Eugen Simion și-a însușit teoria celor două culturi (chiar citează sintagma), și-a însușit teoria revoluției socialiste și a realismului socialist din Kemenov și alți zmei ai epocii.
Kemenov era cofondatorul ARLUS care era subordonat ideologic VOKS-ului. VOKS este „Asociația Generală pentru Relații Culturale ale URSS cu Străinătatea“ condusă de Kameneva (sora lui Troțki), Denisov, Petrov și Vladimir Simionovici Kemenov. După informații franceze VOKS este „controlată de NKVD“, „întreține legături cu poliția politică (NKVD)“ și cu „Comitetul Central al Partidului Sovietic“. Arhiva care adăpostește conexiunile NKVD – VOKS – ARLUS se constituie în Fondul R-5283 și are 13.351 de dosare, conservate la Moscova de către GARF. Așa-zișii corifei ai criticii literare române din ultimii 50 de ani care se pretind demențiali urmași ai lui Maiorescu scriau amândoi în Lupta de clasă.
În toxica Luptă de clasă, Eugen Simion și Nicolae Manolescu scriau alături de Stalin, Dej, L. Tismăneanu, Paul Cornea, Silviu Brucan etc.. Lupta de clasă era „Organul teoretic și politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român“, iar Eugen Simion publica sinistrul articol Studii monografice despre creația unor scriitori în numărul din septembrie al anului 1959 (pag. 106-118). De câțiva ani, falsificatorul Eugen Simion tot încearcă să inducă în memoria comunității științifice că marele filosof Noica l-ar fi învățat să facsimileze manuscrisele lui Eminescu! Trebuie să se știe că, în timp ce Eugen Simion făcea pe procurorul culturii române în 1959, marele filosof Noica era arestat în decembrie 1959. Are dreptate Simion să vorbească despre nemernicia românească, a lui și a celorlalți tineri staliniști. Proiectul Noica – Barbu este singurul proiect autentic privitor la tipărirea manuscriselor lui Eminescu în facsimil, transcrierea manuscriselor pagină cu pagină, refondarea ediției Perpessicius, comentarea adecvată și consubstanțială, refacerea bibliotecii genialului poet.
Cum a sărit stalinistul Eugen Simion de la Lupta de clasă direct la Sorbona din Paris sunt puțini care știu. Dar știu. În timp ce în Lupta de clasă îi „înjura“ pe „fasciștii“ interbelici (Eliade, Cioran, Noica, Vulcănescu?), la Paris trebuie să-i fi avut ca țintă non-imaginară pe Cioran (21, Rue de l’Odéon), Eliade (4, Rue Charles Dullin). O Monica Lovinescu (baba relativă de la Paris, doar nu degeaba își dăduse doctoratul pregătitor în Eugen Lovinescu…), Eugen Ionescu…
Foarte adevărate afirmaţiile următoare; „Într-o listă completă a cauzelor care ne-au adus unde suntem azi figurează negreșit și prostia noastră, „mintea cea de pe urmă a
românului”, popor credul, ușor de păcălit cu vorbe frumoase, cu lozinci
generoase! Dar cauzele decisive în producerea tragediei naționale pe
care o trăim sunt altele, domnule academician! Iar aceste cauze
funcționează unele chiar de pe vremea lui Eminescu! Le-a identificat ca
nimeni altul însuși Eminescu! Și acesta este motivul principal pentru
care Eminescu este atacat și denigrat! Cum de nu vă dați seama?! Refuz
să cred că nu vă dați seama! Și atunci vă întreb: ce vă face să tăceți
pe acest subiect sau să dați un răspuns atât de tembel: prostia
românească!.”
D-l academician Eugen Simion nu este „un dascăl, un cărturar“, cum îl califică, de complezență, cred, d-l Ion Coja. Nu, Eugen Simion a fost, totdeauna, un „critic“, adică un „scriitor eșuat“ – un fel de Titu Maiorescu în mic, de fapt, în etapa 1950-2017, un oportunist, un poltron, un parvenit care a dat din coate să ajungă și el cineva, fiindcă, sub aspectul literar de scriitor, a fost și a rămas un individ sterp, fără filon creator. Și atunci, se cățăra și el pe trunchiul operelor literare veritabile și compunea și el ceva, ca să iasă în față, și să se „afirme“. Cam ca Cristoiu Ion, dar pe alt diapazon. Și, pas cu pas, iată, să ajungă ditamai președintele Academiei Române. Presupun că a ajuns președintele Academiei Române din lipsă de cadre. Aceeași lașitate a dovedit-o și acum, cînd a identificat cauza denigrării lui Mihai Eminescu în „prostia românească!” Păi, ce este mai mare: „prostia românească”, presupusă, de el, a fi la originea denigrării lui Eminescu, sau inteligența românească, aflată la originea evaluării corecte, a elogierii și chiar a apologiei – pe deplin întemeiate – a lui Mihai Eminescu? George Călinescu i-a pus două etichete rămase antologice: „Poetul Național“, scris așa, cu inițiale majuscule, și „omul absolut al culturii române“! Și, aici, George Călinescu face parte, categoric, din elita culturii române, chiar dacă și el a fost, temporar, în echipa de adulatori ai criminalului rege Carol al II-lea – echipă care născocise cultul personalității cu mult înaintea apariției cultului lui Nicolae Ceaușescu.
Dar cine formează, acum, grupul cel mai nociv, mai agresiv, mai insalubru al denigratorilor lui Mihai Eminescu, lui Nicolae Iorga, Petre Țuțea, Mircea Vulcănescu, Corneliu Zelea Codreanu, Raoul Șorban și, în genere, al elitei intelectuale românești?! Păi, alde Andrei Oișteanu, Alexandru Florian, Radu Ioanid, Michael Shafir, sordidul Horia-Radu Patapievici, Aurel Vainer, Liviu Beliș, Maximilian Marco Katz și alți asemenea alogeni – cei mai mulți camuflați sub nume românești, dar rămași în sinea lor jidanii cei mai execrabili. Fac ăștia parte din „prostia românească“, invocată la modul cel mai penibil de academicianul Eugen Simion?! Categoric nu: ei fac parte din elita diabolică jidănească, actualmente vectorul cel mai agresiv al denigrării lui Mihai Eminescu, al culturii și istoriei României.
De ce se menține, continuu, și la cotele cele mai înalte denigrarea lui Eminescu, Paulescu, Conta, Hasdeu, Alecsandri, Ghica, Iorga, de către toți jidanii care pun mîna pe toc să compună și ei ceva? Fiindcă tot ceea ce au scris aceștia despre jidani este valabil și acum, ba în chiar mai mare măsură, fiindcă aceștia și-au rafinat metodele perfide de penetrare și escrocare a românilor: nu mai vin sub formă de „jidan-supus-austriac“, spre a se sustrage de pedeapsa aplicabilă de legile românești pentru ilegalitățile comise, sau spre a pretinde drepturi egale cu ale românilor și încetățenirea la grămadă, ci vin sub forma de „jidan-cetățean-american“, care își impun condițiile în care să-și deruleze afacerile oneroase. Vezi, printre cele mai recente, cazul escrocului internațional George Soros implicat în acapararea afacerii Gold Corporation Roșia Montană, cazul escrocului Paul Lambrino și al acoliților lui jidani, care voiau să acapareze fostele așa-zise „Domenii Regale“ – care aparțin statului –, vezi terenul obținut prin furtișag al noului sediu al Ambasadei S.U.A., vezi cazul Teo Peter, vezi cazul Guccifer-Clinton și încă multe altele: vezi trilogia lui Corel-Dan Niculae: RĂZBOIUL NEVĂZUT AL EVREILOR SIONIȘTI CU ROMÂNII.
Ca atare, în această perspectivă, sintagma „prostia românească“ poate fi considerată, în sens matematic, o relație de auto-incluziune, deci, în această „prostie românească“ trebuie inclus și d-l academician Eugen Simion. Or, în această situație, este necesar un prefix: (c)academicianul Eugen Simion!
Felicitari! Excelent comentariu! Imi ingadui/ permit sa adaug:
comparatia intre Ion Cristoiu si Eugen Simion, NU mi se pare deloc excesiva! Amindoi sunt (sub) mediocri, si amindoi au facut tot posibilul sa parvina prin munca MULT prea excesiva (fata de posibilitatile lor native); dar mai ales prin linguseala/ pupincurism/ arivism!; „calitati” care exprima de fapt: LIPSA totala de caracter! Poate chiar au avut noroc ca nu a fost nevoie sa dea si in parintii lor. Tind sa cred ca ar fi facut-o.
Copii necajiti si (sub) mediocri de la tara, chititi sa parvina prin orice mijloace, si oricit de sus!
Credeţi că Eugen Simion „se coboară” să citească blogul dvs? Nu, el stă în turnul său de fildeş unde se simte foarte confortabil.
Poate că ar trebui să-l sensibilizeze cineva care are acces către Academia Română să ştie şi d-l Simion că s-a pus această problemă, poate va coborî din turnul său de fildeş ca să răspundă. Ar fi extraordinar!