|
12:47 (Acum 1 oră)
![]() |
![]() ![]() |
||
|

Supranumit de dușmani MALUS DACUS, adică Dacul cel Rău, teribilul bărbat de aproape doi metri, despre care izvoarele istorice spun că era „făcut pentru război”, a reușit să le bage turcilor frica în oase într-o asemenea manieră încât, în 1598, după campania militară prin care Mihai a ajuns la Adrianopol, o parte a populației Constantinopolului (actualul Istanbul) dorea să fugă din capitala Imperiului Otoman, de frica lui…
Din cei 8 ani de domnie, Mihai Viteazul i-a trăit pe 4 în cort, conducându-și campaniile militare excepționale, campanii care în anul 1600 au dus la Unirea celor trei țări românești, la Alba Iulia.
În acea vreme dificilă pentru întreaga Europă, ameninațată de dorința Imperiului Otoman de a cuceri întregul continent, Mihai Viteazul era văzut ca o speranță de eliberare de către greci și popoarele balcanice, folclorul balcanic dedicându-i multe cântece în care era prezentat ca salvator, cântece culese de specialiști, în decursul timpului.
Pentru noi, românii, ne este bine cunoscut “Cântecul lui Mihai Viteazul”, cântec popular cules de Vasile Alecsandri , care ne vorbește, peste secole, despre marele nostru domnitor:
“Auzit-aţi de-un oltean,
De-un oltean, de-un craiovean
Ce nu-i pasă de sultan?
Auzit-aţi de-un viteaz
Care veşnic şede treaz
Cât e ţara la necaz?
Auzit-aţi de un Mihai
Ce sare pe şapte cai
De strigă Stambulul vai?”
Chiar dacă versul “Ce sare pe șapte cai” pare o licență poetică populară în care Mihai este prezentat într-o manieră hiperbolizată, în realitate, după cum ne spune istoricul Marin Cristian, izvoarele vremii confirmă că acest vers are legătură cu realitatea; desigur, nu în sensul că Mihai încăleca mai mulți cai odată, ci că din cauza rănilor mortale, schimba mai mulți cai într-o singură bătălie, el, Teribilul Voievod, fiind adeseori pe câmpul de luptă, în confrunare directă cu dușmanul!!!
Ei bine, imaginea de mare războinic, de mare strateg militar, ca și vitejia lui, l-au făcut chiar și pe Sultan să se teamă de Mihai Viteazul, mai mult decât de toți generalii și regii Europei Apusene. Teama a pătruns adânc și în sufletul poporului turc datorită campaniilor sale devastatoare care au pus în pericol chiar și capitala imperiului. Din acest motiv, mamele turcoaice obișnuiau să-și sperie copiii în acea vreme (și au făcut-o mult timp și după moartea lui Mihai) cu următoarele cuvinte: “Susa, susa, Mihai gheb belir!”, ceea ce în traducere înseamnă “Nu mai plânge, nu mai plânge, că vine domnul Mihai!” Acest lucru este unul remarcabil și fără precedent la otomani și merită să fie cunoscut de români!
Din păcate, trădarea a venit tot de la occidentalii europeni, cei pe care Mihai Viteazul și armatele lui i-au protejat de năvălirile otomane cu un preț uman extrem de mare!
Practic, dacă orgoliile și interesele Europei Occidentale nu ar fi fost altele, lucru care a dus la asasinarea lui Mihai și la dezmembrarea tânărului regat pe care l-a înființat, este posibil ca, sub conducerea lui Mihai Viteazul, armatele creștine să fi pus capăt Imperiului Otoman, încă de acum 400 de ani. Așa, acesta a mai supraviețuit încă 300 de ani, a ajuns la porțile Vienei și a transformat Ungaria în Pașalâc…
Ceea ce este mai trist, este faptul că astăzi, tot felul de caraghioși “români” se străduie să-l demonteze pe marele domnitor, pretinzând că era doar un aventurier fără vreo conștiință națională, că de fapt nici nu a prea câștigat războaiele cu turcii, că era fustangiu și așa mai departe. Așa se întâmplă când spiritele mici, incapabile de gesturi eroice, de sacrificiu, de viziune națională, comentează și contestă (pentru că ei nu le cred posibile) faptele spiritelor mari cum este cel al lui Mihai Viteazul.
Noi ceilalți îl avem în suflet și asta este tot ceea ce contează!
Daniel Roxin

totusi… unde or fi coroanele domnitorilor nostrii? apar in fresce, dar n-am gasit nici una, s-o punemin muzeu!
Mihai Viteazul era numit „malus dacus” DOAR de către ungurii supăraţi din principatul Transilvaniei, nu de către toţi duşmanii lui cum insinuează Daniel Roxin, care se dă de ceasul morţii să bage lumii în cap că, vezi Doamne, Mihai se credea dac.
Reamintesc tuturor cum îşi îmbărbăta „dacul cel rău” oamenii în luptele alea în care schimba şapte cai frumoşi:
„(…)Dar aflând viteazul Mihai de asta (înaintarea turcilor spre Muntenia-n.m.), hotărî să se întoarcă şi să-i înfrunte, de vor fi avut îndrăzneală să-l aştepte; din care pricină, schimbându-şi drumul, se îndreptă spre Valahia, dar la întoarcere dădu Domnul să se întâlnească cu vrăjmaşii care erau puhoi; şi măcar că oastea sa era obosită de drum şi încărcată de pradă, nu pregetă totuşi să dea lupta; ŞI DUPĂ CE ÎI ÎNDEMNĂ PE AI SĂI să se poarte cu vitejie, şi pentru gloria lui Christos, ai cărui oşteni erau, şi pentru faima neamului lor ŞI A ROMANILOR, DIN CARE MĂRTURISEAU CĂ SE TRAG,şi pentru uriaşele prăzi ce-i aşteptau de învingeau, puse să se dea semn din trâmbiţe şi intră în iureş”
Mihai Viteazul în conştiinţa europeană,vol.4-Relatări şi
presă,pag.150,Editura Academiei Republicii Socialiste
Romania,Bucureşti,1986
Apropo’, oare nu există nicio legătură între conştiinţă romanităţii la Mihai Viteazul şi ipostaza sa de împărat roman (bizantin) amintită de Akritas? Sau adevărul ăsta e prea tulburător?
https://adevaruridespredacisti.wordpress.com/2015/04/21/surprizele-istorieimihai-viteazul-era-latinist/
http://www.gds.ro/wp-content/uploads/2015/09/mihai-viteazul.jpg
BINECREDINCIOSUL VOIEVOD MIHAI VITEAZUL IN IPOSTAZA DE IMPARAT BIZANTIN – MAN. CALUI
Aparator al crestinatatii, al ortodoxiei, Steaua Rasaritului pentru popoarele din Balcani, care il asteptau ca eliberator, pentru a fi incoronat in Sf. Sofia din Constantinopol ca imparat, vrednic urmas al Bizantului, ctitor de biserici si manastiri, iata „Bizantul dupa Bizant” cum bine a constatat marele istoric Nicoae Iorga.
„consemnarea unui cantec popular despre Mihai Viteazul, pe care Sfantul Paisie l-a scris chiar pe paginile Psaltirii din care citea, cantec descoperit de poetul Vasile Alecsandri, la un veac de la chemarea calugarului in oastea sfintilor lui Dumnezeu. „Scrisu-s-au acest viers batran de mine, ieromonahul Paisie, credincios rob al lui Dumnezeu, iar eu l-am auzit si l-am invatat de la raposatul bunul meu, Stoian Jolde armaselul.” Aceste cuvinte au fost scrise de catre marele Paisie pe Psaltirea sa veche, descoperita de Vasile Alecsandri in biblioteca Manastirii Neamtului, unde calugarul ajunsese staret. Iata despre ce „viers batran” este vorba:
Auzit-ați de-un oltean,
De-un oltean, de-un craiovean
Ce nu-i pasă de sultan?
Auzit-ați de-un viteaz
Care veșnic șade treaz
Cât e țara la necaz?
Auzit-ați de un Mihai
Ce sare pe șapte cai
De strigă Stambulul vai?
El e Domnul cel vestit
Care-n lume a venit
Pe luptat și biruit.
Spuie râul cel oltean,
Spuie valul dunărean
Și codrul călugărean
Câte lupte au privit,
Câte oști au mistuit
Câte oase-au înălbit!
Mulți ca frunzele de brad,
Ca nisipul de pe vad,
Ca gemetele din iad!
Spuie corbii munților
Și fiarele codrilor
Care-a fost nutrețul lor?
Fost-au leșuri tătărești
Și turcești și ungurești
Date-n săbii românești!
Alelei! Mihai, Mihai!
Căci de noi milă nu ai,
Să ne scapi de-amar și vai!
http://m.crestinortodox.ro/stiri-crestine-gardianul/un-cantec-despre-mihai-viteazul-consemnat-sfantul-paisie-75654.html