Meci între ministresa de serviciu și o elevă remarcabilă

Publicat de |2019-04-19T17:45:46+03:0019 aprilie 2019|Doctrină naţionalistă, Textele altora|

„#Foaiagoală” vs. Andronescu! Scor de… maidan: enșpe mii la zero!

 

Dacă munca l-a făcut pe om, / politica se pare că-l… obosește!

Player audio

Încep atipic acest material. Cu o… fotografie. Care ne oferă prilejul să evaluămpersonajul cât se poate de corect. Mai ales că este realizată dintr-un unghi… obiectiv! Ca și înregistrarea video de mai jos.

În opinia mea, madam ministru arată rău; decrepită, cocârjată, obosită… (să fie doar din cauza greutății… cocoașei pe care – de bună voie – și-a luat-o de la Dragnea ca misie!?) Și, ca de obicei, vorbește prostii! Doar pe… lângă! Discursulduamnei – cum nu se mai întâmplă niciunde în lumea de dincolo de elucubrațiile și fantasmagoriile sale – este plin de stereotipuri. Pe care le adaptează în funcție de asistență și de așteptările acesteia. Dacă se află într-un platou de televiziune și are în față un „ziarist” pafarist sau unul interesat (de la un post de televizie de casă al partidului far călăuzitor!), vorbește ce-i trece prin cap, însăilând vorbe de clacă cu pretenții… docte!

Dacă se află în compania „colegilor” săi din teritoriu, se simte și mai în largul său, deoarece știe că nu poate întâmpina niciun fel de… opoziție! Pentru că „asistența” este atent selectată, pentru a nu-i crea probleme distinsei invitate! Deoarece inspectoratele școlare județene, în calitate de organizatoare a acestor turnee de îmbăiere în mulțime, fiind împănate până la refuz cu membrii de partid PSD – ALDE (și de la Partidul Ecologist Român, la Vâlcea!), își exercită astfel doar rolul de curea de transmisie a directivelor ministeriale spre unitățile școlare din teritoriu. În fruntea cărora se află tot oameni de încredere, devotați aplicării în integralitatea sa a Programului de guvernare!

Nu s-a pomenit vreo manifestare de împotrivire față de ambramburismele deșertate de către duamna Andronescu în asemenea ocazii… festiv(ist)e! Deoarece audiența este atent selectată, fiind compusă doar din directori fideli, conducători ai unor școli din regiune/ județ, țucălari și precupeți tocmiți. Aduși în haine de gală, doar pentru a umple sala, nu pentru a iniția un dialog profesionist cu persoana căreia i-au fost încredințate vremelnic destinele învățământului românesc. Și care, lipsită de potențialitatea voită a înjghebării vreunui dialog, se pune pe turuit… vorbe goale! Știind că le poate spune orice! Deoarece este de la sine înțeles că într-un asemenea cadru „prietenesc” și… pitoresc, nu are niciun fel de… opoziție de idei!

Player audio

Niciun ministru al educației din lumea de dincolo de granița vestică a țării nu umblă în turneu prin acel stat pentru a bălmăjí incoerent și de unul singur, pe tema intențiilor sale… reformatoare! Eventualele idei sunt dezbătute public, sunt susținute cu argumente de către autorul/ propunătorul lor, supus unui tir de întrebări punctuale, cu care-l mitraliază ziariști competenți și specialiști în domeniu! Nicăieri nu se întâmplă ca la noi, unde o persoană publică poate expune orice, fără a exista o reală/ efectivă opoziție de idei! De niciun fel și de niciunde!

Când te crezi stăpână-n școală / Te confrunți cu  #foaiagoală!

„Povestea” andronesciană privind acea componentă predominantă în facilitarea achizițiilor de către elevi, este una veche (s-a vehiculat la noi de prin anii ʼ80 ai secolului trecut)! Și tot degeaba! Mai nou, profesorimea cu atribuții de… consiliere educațională (fosta… activitate de dirigenție, nu altceva!), a fost obligată ca în urma aplicării unor teste standardizate, să cuantifice ponderea acestor capacități (audio, vizual etc.), pentru a facilita actul comunicării cu elevii.

Elevă în clasa a XI-a, Andreea Varga, (care este și președinta Consiliului Județean al Elevilor Satu Mare), a dat „#foaiagoală” la simulare, alăturându-se astfel protestului #foaiagoală, inițiat de Consiliul Național al Elevilor. Cu toate acestea, ea a scris 6 pagini, în care și-a exprimat nemulțumirile pe care le are față de sistemul de educație din România.

Sursa FOTO

Lucrarea sa de la simularea examenului de Bacalaureat, (de la proba scrisă la Limba și literatura română), a fost  publicată pe internet de către mama elevei. Pe lucrare apărea ștampila Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Satu Mare. În speță, nu nota cu care a fost apreciată contează (vizibilă în fotografia de mai sus), ci ideile pe care a ținut să le facă publice un elev, preocupat de soarta generației sale.

Player audio

Poziție care a produs mari valuri în mass-media națională. Determinând-o pe d-na Ecaterina Andronescu să declare că a citit „scrisoarea” elevei din Satu Mare, că nu poate să nu-i dea dreptate, dar „schimbările nu se pot face peste noapte”,  ar fi de acord să se întâlnească și să discute cu ea:„Cu mare drag m-aș întâlni cu ea. Dacă aude, m-aș întâlni cu ea cu mare drag. După cum a scris scrisoarea, este un copil care a citit, înțelege ce a citit, este un copil inteligent.”

Viitorul și trecutul, față în față!

Întâlnirea celor două s-a produs vineri, 12 aprilie 2019, la Satu Mare, într-un cadru public, la o întâlnire cu profesori, directori ai unităţilor de învăţământ, inspectori şcolari, părinți etc. Ocazie cu care ministrul a prezentat viziunea sa asupra reformei, intitulată Educația ne unește. Viziune care, lansată pe 29 martie a. c., – în opinia d-nei Andronescu – ar trebui să dea „direcţia de evoluţie a sistemului de învăţământ”.

În opinia mea, eleva Andreea Varga (Andy) s-a descurcat de minune! Dovedind prezență de spirit, o doză suficientă de bun simț, curaj în a expune idei nu dintre cele mai agreate de către audiență, insistență în a pretinde răspunsuri punctuale; a făcut o expunere coerentă și curajoasă, recurgând la argumente pertinente în susținerea fiecăreia dintre  ideile cuprinse în intervențiile sale etc.

Despre ce s-a întâmplat acolo, stă mărturie înregistrarea aflată SUPRA.

În continuarea discursului său despre modernizarea predării, madama tutelară nu a pierdut ocazia pentru a susține că: predarea devine mai atractivă prin… digitalizare! Care l-ar obliga pe profesorul care dispune de o… tablă inteligentă și de resursa educațională deschisă…, să vină în fața clasei cu o lecție predată potrivit achizițiilor anterioare ale elevului!!! Și alte bla-bla-uri pe care vă recomand să le percepeți prin propriile d-stră simțuri, pentru a avea reacții pe măsura acestor… scorneli! Nimic altceva decât incantații dintr-un străvechi pomelnic, la care tartorii educației recurg periodic, în preajma sau în timpul campaniilor electorale. Abureli cărora eleva le-a răspuns punctual, contracarând adecvat, spre sfârșitul intervenției sale.

Pentru că ministrul a vorbit despre schimbările petrecute peste noapte, eleva i-a atras atenția asupra introducerii simulării la clasa a VII-a, o decizie anunțată cu puțin timp înainte de susținerea testării: „Ăla a fost un lucru nu neapărat peste noapte, dar anunțat cu trei săptămâni înainte și nu cred că a fost atractiv nici pentru elevii care au trebuit să învețe următoarele trei săptămâni toată materia care intra la simulare, nici pentru cadrele didactice care au fost nevoite să-și termine de predat lecția până atunci”.

Răspunsul ministrului educației la problema ridicată de către elevă a fost… dezarmant: „Aici am o replică care, (cacofonie care a ieșit pe gura duamneiministru, motiv pentru care o evidențiem ca atare! n. n.fără îndoială, nu o să îți placă, dar este replica mea de profesor. Un elev nu învață pentru un examen, un elev nu învață pentru notă, un elev învață pentru a ști și a ști ce să facă cu ceea ce învață, și învață în fiecare zi. Da?”. (profesorii prezenți o aplaudă pe Ecaterina Andronescu)

N. N.: Ca și cum – și unii și alții, ministru, profesorii prezenți etc. – nu ar fi știut ce rezultate slabe s-au obținut la simulări, (criticate de către ministru, care le-a și tras un program de pregătire remedială să le meargă fulgii!), dovadă a faptului că elevii nu se prea omorâseră cu… învățatul!

A apărut și vechea marotă a ministerului PSD-ist, referitoare la programele școlare… extrem de încărcate! Pe care madam ministru le-ar dori din nou aerisite, dând de înțeles că elevii noștri sunt atât de avansați în cunoaștere, încât cei care o tulesc dincolo, sunt înscriși cu doi ani/ două clase peste vârsta lor școlară! Păi atunci cum vine asta!? Programe despre care vorbesc anapoda toți neaveniții, a căror aerisire a (re)început în urmă cu câțiva ani! Și tot sub tutela partidului domniei sale! Sunt bune sau nu sunt bune!?

Ca și cum cineva ar vrea/ face altceva, Andronescu s-a referit în orb și la faptul că „subiectele la Evaluare trebuie să fie la nivelul cerut de programă”! Dând de înțeles că ar depăși nivelul acesteia. Asta-i altă găselniță a fricii și fugii sale de răspundere și de… realitate! Pentru care a făcut și greșeala de a anunța public că intenționează să aibe o discuție în acest sens cu… profesorii care elaborează subiectele! Declarație care o fi dând bine pentru ciracii care-au pus-o fruntea bucatelor, dar pentru sistem, desigur că… NU! Își imaginează cineva că, mai ales în ultimii ani, subiectele au depășit nivelul mediu al cunoștințelor care trebuiau să fie asimilate, în conformitate cu fiecare dintre programele materiilor care constituie probe (obligatorii sau la alegere) la asemenea examene!? Înseamnă că nu știe despre ce este vorba!

Andreea Varga a avut și o ultimă întrebare: „Legat de digitalizare, de introducerea unor table multifuncționale… Credeți că asta e prioritatea noastră acum, având în vedere că avem școli în țară care au toaleta în curte, care nu au încălzire, care nu oferă condițiile necesare pentru ca un elev să studieze acolo?”

Ca și cum digitalizarea la nivel mondial ar fi început cu ea, Andronescu i-a răspuns că „digitalizarea nu e un moft”! Iar în acest an s-au alocat 65 milioane de lei, cu care se va rezolva problema grupurilor sanitare „pentru toate școlile care mai au astfel de grupuri sanitare în curți. Deci ESTE UN SUBIECT PE CARE ÎL ÎNCHID. ȘI PE-ACELA ÎL ÎNCHID!” Afirmație urmată de „aplauze puternice, prelungite” din partea unei asistențe obediente! Ca în vremurile bune ale (aparent) defunctului partid! Problema grupurilor sanitare rămâne un subiect încă larg… deschis, care merită să fie urmărit în timp, pentru a vedea cine și când o să-l „închidă” cu adevărat! Facem pariu că nu o s-o facă madam Andronescu!? Cine-l ține!?

Și încă un amănunt. Uitați-vă la mâna stângă a ministrului, cu care – de la înălțimea pupitrului în fața căruia s-a aflat în picioare – a „dirijat” permanent, întărindu-și (prin gestică) fiecare vorbă spusă! Parcă vorbește cu… mâinile! Pretinzând audienței să realizeze: Să vă fie clar ce spun, nu există altă opinie decât a mea! Iar gestica la care recurge obsedant – folosind doar una sau ambele mâini (pe rând sau concomitent!) – vine din vremuri pe care le credeam definitiv… apuse! Adevărul este că – deși este/ a fost și profesor, nu știe ce să facă cu mâinile! Și asta-i trist…

Un copil „ușor rebel” / I-a dat de lucru… nițel! 

Madam Andronescu nu s-a putut abține și i-a tras tinerei eleve o caracterizare… la minut, făcându-i și oarece recomandări… inepte: „Cred că ești un copil inteligent, ești un copil ușor rebel și lucrurile acestea se câștigă odată cu anii pe care, vrei sau nu vrei, tot îi adaugi. Te felicit pentru scrisoare și îți recomand să-ți folosești inteligența pe care ți-a dat-o Dumnezeu într-o evoluție profesională pe care poți să o obții și să o așezi la cotele cele mai înalte”. (zise ministeriale urmate de un ropot de… aplauze)!

Asistența și-a jucat excelent rolul bufonului… mut (!), recurgând la aplauze prin care periodic susținea zisele ministrului.Că doar pentru asta fusese adusă, nu pentru a-i transmite opinii pentru croirea unui făgaș cât mai realist intențiilor reformatoare ale (ad)ministresei! În rest, asistența – constituită în principal din managementul unităților de învățământ din zonă – a tăcut… mâlc! Uitați-vă pe înregistrarea video cum stau ca împietriți „asistenții” care intră în cadru, când vorbește eleva! Parcă pică cerul pe unii dintre ei, nedeprinși cu asemenea… atitudini ireverențioase!

Player audio

Așa încât, singura care a avut ceva de zis în acel conclav, primind răspunsuri doar… pe lângă, a fost merituaoasa elevă! Atitudine curajoasă, pentru care și-a câștigat întreaga noastră considerație!

Tot vineri, 12 aprilie a. c., la Satu Mare, ministrul educației, după amânări repetate a supunerii spre dezbatere publică a proiectelor celor trei legi la care se tooot… lucrează, ne-a lămurit ce și cum cu lansarea lor, declarând: „Eu cred că putem să lansăm drafturile celor trei legi ale învăţământului – pentru că ne gândim să avem o lege pentru învăţământul preuniversitar, una pentru învăţământul universitar şi alta pentru statutul personalului didactic, este foarte important să avem o lege care să confere statut personalului didactic cu drepturi şi obligaţii – după alegeri. Drafturile le avem, după ce continuăm dezbaterile, şi avem cât de multe idei din dezbaterea publică pe acest document, draftul poate fi completat şi probabil că-l vom lansa după alegerile pentru Parlamentul European, ca să nu conturbăm campania.”

Anunțate cu surle și alte instrumente de (ră)suflat pentru a fi supuse dezbaterii publice spre sfârșitul lunii ianuarie a. c., amânate pentru mijlocul lunii februarie, duse până la sfârșitul lui martie, prorogate până după alegerile europarlamentare, cele trei proiecte de legi se pare că se află pe… năsălie! Ori madama și partidul de guvernământ și-au pierdut suflul reformator, ori simt că lansarea lor pe piață devine… inoportună!

Player audio

P. S. 1: Lucrarea elevei sătmărene nu a fost singura care conținea referiri punctuale despre modul în care crede că trebuie să arate sistemul de învățământ din România. O altă „lucrare” – tot a unei eleve din clasa a XI-a – făcea referiri la fel de… sincere la realități ale acestuia! Plină de învățăminte pentru toți cei care se tot joacă de-a reforma educației! Și… nimic!

Maria-Aylin Ghela, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național George Coșbuc din București, i-a adresat un mesaj ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, și în cea de-a doua lucrare de la Simularea examenului de Bacalaureat din luna martie a. c., care începe cu un citat din Orwell: Doamnă Ministru, George Orwell spune că „Un popor care își alege conducători corupți, impostori, hoți și trădători nu este o victimă, ci complice”. Eu nu vreau să fiu complice”! Și termină apoteotic: „Aesop spune că „Exemplul este cel mai bun percept”. Dumneavoastră ce exemplu ne dați? Dar alte persoane cu funcții importante din țara asta?
Ați observat că de când este doamna Viorica Dăncilă prim-ministru, lumea nu mai spune bancuri cu Bulă? Sau să citez ce a spus fostul europarlamentar Adrian Severin: „Dacă toți suntem corupți, nimeni nu este corupt”. Și exemplele pot continua…
Aceasta este „foaia goală” pe care o dau.
Pentru că nu ne puteți manipula pe toți…”!

Cu sinceritate,
o elevă care vrea o schimbare”

Numai că ea nu a avut șansa de a se… întâlni cu ministrul educației! Că tot degeaba s-ar fi întâmplat și în acest caz!

Player audio

P. S. 2: Deoarece „Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a lansat viziunea sistemică „Educația ne unește”, iar „documentul propune structurarea rolului educației, implicit rolul sistemului național de învățământ, pe 5 valori fundamentale:  încredere, echitate, solidaritate, eficacitate și autonomie, care să se regăsească în 5  principii:   centrarea pe elev, flexibilitate, calitate măsurabilă, colaborare, subsidiaritate”, ne rezervăm dreptul de a intra în profunzimea acestor idei, urmând ca într-un material ulterior să detaliem impresiile produse de această inedită călătorie!

DUMNEZEU SĂ NE ŢIE,
CĂ CUVÂNTUL DIN POVESTE,
ÎNAINTE MULT MAI ESTE!

Iar până atunci, vorba lui Caragiale…
Să fiţi sănătoşi şi veseli! 
ŢINEŢI APROAPE!

– Va urma –
TIBERIU M. PANĂ