CD
755 aprobate

denitsoc@gmail.com
75.57.36.95

 

Domnule profesor, imi pare rau ca nu am posibilitatea sa am acces la mai multe date despre Parvulescu, cat despre opera sa nefiind tradusa in romaneste nu este o carenta pe care as putea sa o acopar eu.
Am propus la postare doua materiale despre el si au fost deja ridicate pe site si va multumesc mult pentru generozitatea dumneavoastra care ne permite noua cititorilor sa ne tinem informati.

Am mai gasit ceva, o sursa frantuzeasca a biografiei flamboiantului roman vizionar si zburator si mi-am permis si cate aprecieri sumare asupra operei vizionarului.
Vizionarul a fost un admirator al legionarilor, nationalist de dreapta in anii de dupa razboi si apoi vizionar de imperii sacre ce duc la cununia glorioasa a continentului Eurasian.

Parvulescu este un mister viu al literaturii europene. Mistic, poet, actor, romancier, critic literar, cunoscător al intrigilor politice, revoluționar, prieten și confident al multor celebrități europene din a doua jumătate a secolului XX, de la Ezra Pound și Julius Evola la Raymond Abellio și Arno Breker, adevărata lui personalitate rămâne un mister.

Misterul este cu atat mai adanc cu cat ideile sale nu erau tocmai pe placul si interesele elitei, ne iubit de sionisti si acuzat de anti-Semitism, deci lipsit de o critica si publicitate care sa-l faca mai bine cunoscut publicului in ciuda relatiilor lui cu marile personalitati ale vremii.

Sa facem totusi cunostinta cu romanul Jean Parvulescu prin prisma wikipediei franceze: https://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Parvulesco

Potrivit lui Nicolas Lebourg, „Parvulesco a fost un broker internațional de idei din indepartari, posteritatea sa este aceea a unui nume devenit parolă, foarte specifică, dar contribuind la o imaginație politică transnațională”.

Aceasta, de mai sus, este biografia lui Jean Parvulecu prin prisma celor care l-au cunoscut, admirat, apreciat sau condamnat asa cum o face si academiciana specialista in critica cinematografica Hélène Liogier(Cendure et propagande cinématograpgique en Espagne, 1939-1945), care nu este capabila sa urmareasca suisurile si vartejurile spiritualiste pe care le efectua Parvulescu cu o maiestrie ce starnea admiratie sau invidie.

O prezentare in ansamblu a operei lui Parvulescu este o intreprindere curajoasa si este greu de acoperit imensitatea semnificatiilor ei care este covarsitoare si criptica in acelasi timp. Dificultate care a facut ca si cartile lui sa fie putin traduse din franceza, în mare parte datorită stilului de proză complex, idiosincratic pe care îl conțin.

De la student la actor si journalist el a devenit unul dintre cei mai străluciți stilisti francezi din proza și poezia contemporană. Dar oricât de diferite au fost lucrările sale, de la strofe tantrice și romane oculte complexe, până la biografii ale unor prieteni eminenti (în special „Soarele roșu al lui Raymond Abellio”), adevărata sa chemare a fost cea de „vizionar”, contemplator direct și inspirat al sferelor spirituale, deschis către aleși în spatele aspectului automultumit și banal al lumii profane contemporane.

Parvulescu nu are nimic în comun cu reprezentanții vulgari ai „neomisticismului” contemporan cu toate ramurile sale false. Viziunea lui Parvulescu este sumbră și tragică, nu își face absolut nicio iluzie cu privire la natura infernală a lumii contemporane, în acest sens, el este un tradiționalist.
El este complet străin de optimismul infantil al teozofilor și ocultiștilor pseudomistici ai New Age.

Curajos si vizionar, dincolo de traditionalism, el nu se limitează la predicarea sceptică despre „criza lumii moderne” și la condamnarea marginală, cu cuvinte goale, a civilizației materialiste, ci textele lui sunt pline de Sacral, care vorbesc direct de la un nivel de vis, aproape profetic, de revelație ciudată, „vizitare”, izbucnind în sfere superioare printre energiile întunecate care sunt norma în psihicul colectiv de astăzi.

Ca un vizionar autentic, suficient de profund și pregătit ideologic, să nu accepte primele fantome ale realității subtile care se întâlnesc la toti acei „mesageri ai luminii”, el isi încordeaza la limită intuiția într-o „călătorie” periculoasă și riscantă. spre interior”, spre sufletul modern, fără teama de a trece dincolo de normele fixate de dogmatica rațională. Si de aici provin paradoxurile pe mai multe niveluri care domină cărțile lui Parvulescu.

Mesajul lui poate fi definit astfel: „Sacralul a dispărut din realitatea cotidiană a lumii moderne și este complet evident că trăim în „Sfârșitul vremurilor”. Sacralul, fiind etern, nu se rezuma doar la realitatea cotidiana si este acum gata să coboare asupra cosmosului fizic uman într-un moment apocaliptic teribil de apogeu al istoriei. Într-un moment în care lumea care s-a uitat de ea insasi si de natura ei spirituală, va fi forțată să se întâlnească cu ea în fulgerarea brutală a Revelației.”

Atâta timp cât Revelatia nu a avut loc, iar omenirea doarme liniștită în iluziile ei întunecate, materialiste, doar aleșii, vizionarii, membrii frăției secrete, Ordinul Apocaliptic, rămân treji, pregătind în secret căi pentru venirea ultimei creatii: „Regația Cerească”, Marele Imperiu al Ultimitatii.[Ultimus]

Textele sale sunt populate de o realitate înspăimântătoare: umorul său ciudat, deseori destul de negru, atinge uneori sfintele relicve ale religiilor, ale dogmelor și canoanelor, trezindu-le esența interioară, misterioasă, cu o reverență fetișistă devastatoare spiritual.

Urmând prescripțiile tantrice, el vivifică limbajul, îl face operativ. De aceea textele sale sunt ceva mai mult decât literatură. Sunt vrăjile magice și denunțurile scandaloase; este provocarea evenimentelor și prevestirea sensului lor, este scufundarea în oceanul interiorului, în imperiul înfricoșător care există în fiecare dintre noi.

Tocmai de aceea Parvulescu poate fi la fel de înspăimântător ca orice geniu adevărat: ne studiază atent și științific din interior, trecând uneori peste pragul cunoscut ca un “anatomist vizionar”.

Referinduse la romanul sau Steaua Imperiului Invizibil însuși Jean Parvulescu își descrie romanul: „un roman de inițiere, cel mai secret și periculos, în care Dragostea Absolută dă arma sa finală Puterii Absolute și pune bazele oculte pentru un viitor mare Imperiu Eurasiatic al Sfârșitului, care va semnifica Regatul Ceresc, Regnum Sanctum. ”

Parvulescu scrie pentru a face cititorul sa gandeasca, sa indrazneasca sa viseze cu speranta spre un viitor glorios, o invitatie angajanta caci in fapt pentru a rezista acest „viitor” va solicita dedicatie, responsabilitate si continua lupta si jertfa.

Daca exista interes pentru traducerea din franceza a biografiei din wikipedia franceza, indicat prin link-ul de mai sus, va pot face traducerea.

*

Nota redacției – Da, este binevenită traducerea din wikipedia franțuzească. Vă așteptăm cu traducerea. Merci!