de Mark Weber, IHR
PARTEA A DOUA
‘Povesti’ despre Eichmann
În cei peste 40 de ani de „vânat nazisti”, rolul lui Wiesenthal în localizarea si capturarea lui Adolf Eichmann este deseori considerată cea mai mare realizare a sa. (Eichmann a condus departamentul SS pentru afaceri evreiesti. A fost răpit de agenti israelieni în Argentina, în mai 1960 si spânzurat la Ierusalim, după un proces intens mediatizat.)
Isser Harel, oficialul israelian care a condus echipa care l-a capturat pe Eichmann, a declarat fără echivoc că Wiesenthal nu a avut „absolut nici o legătură” cu capturarea. (Harel a fost sef al Mossadului si al Shin Bet, serviciile de informatii externe si interne ale Israelului.)[33]
Wiesenthal nu numai că „nu avut nici un rol” în actiune, a spus Harel, dar de fapt a pus în pericol întreaga operatiune Eichmann. Într-un manuscris de 278 de pagini, Harel a respins orice pretentie a lui Wiesenthal privind presupusul său rol în identificarea si capturarea lui Eichmann. Pretentiile lui Wiesenthal si ale prietenilor acestuia privind presupusul rol crucial în capturarea fostului ofiter SS, a afirmat Harel, nu au nici un temei de fapt. Multe dintre afirmatiile si întâmplările descrise de Wiesenthal în două cărti, a spus oficialul israelian, sunt „fantasmagorii.”[34]
„Rapoartele si declaratiile lui Wiesenthal din acea vreme arată fără echivoc că nu avea habar de Eichmann,” a spus Harel.[35] (De exemplu, chiar înainte de capturarea lui Eichmann în Argentina, Wiesenthal îl localiza prin Japonia si Arabia Saudită.)[35]
Caracterizându-l pe Wiesenthal ca pe un oportunist de carieră, Harel a concluzionat: „Toate informatiile oferite de Wiesenthal înainte de operatiune au fost de valoare zero, iar uneori chiar ne-au pus pe o pistă falsă.”[37]
Acuzatii gratuite în cazul Walus
Unul dintre cele mai spectaculoase cazuri ale lui Wiesenthal l-au implicat pe Frank Walus, un american din Chicago, născut în Polonia. Într-o scrisoare din 10 decembrie 1974, el afirma că Walus „i-a dat pe evrei pe mâna Gestapoului”, la Czestochowa si Kielce în Polonia în timpul războiului. Scrisoarea a provocat o investigatie a guvernului SUA si un proces în instantă.[38] The Washington Post a analizat cazul într-un articol din 1981, numit „Nazistul care nu era: Cum a reusit vânătoarea de vrăjitoare a unui judecător, a presei si a investigatorilor să transforme un om nevinovat într-un criminal de război.” Materialul, apartinând Asociatiei Barourilor Americane, afirmă:[39]
În ianuarie 1977, guvernul SUA l-a acuzat pe Frank Walus din Chicago că ar fi comis atrocităti în Polonia în al doilea război mondial.
În anii care au urmat, acest muncitor pensionat a contractat datorii de peste 60.000 USD pentru a se apăra. El a compărut la tribunal alături de unsprezece supravietuitori evrei din timpul ocupatiei germane din Polonia, care au declarat că l-au văzut omorând copii, o bătrână, o tânără, un cocosat si alti oameni…
Dovezi zdrobitoare arată că Walus nu numai că nu este criminal de război nazist, dar el nici măcar nu a fost în Polonia în timpul războiului.
… Într-o atmosferă de ură si aversiune vecină cu isteria, guvernul a persecutat un om nevinovat. În 1974, Simon Wiesenthal, faimosul „vânător de nazisti” din Viena, l-a denuntat pe Walus că „a executat actiuni pentru Gestapo în ghetourile Czestochowa si Kielce, si că a predat un număr de evrei Gestapoului.”
Săptămânalul Reader din Chicago a publicat un articol detaliat despre acest caz în 1981, numit „Persecutarea lui Frank Walus: Cum să prinzi un nazist: Guvernul SUA dorea un criminal de război. Astfel, cu ajutorul lui Simon Wiesenthal, al politiei israeliene, al presei locale si al judecătorului Julius Hoffman, s-a inventat unul.” [40] În articol se afirma:
… E logic să presupunem că „rapoartele primite de Wiesenthal [împotriva lui Walus] erau de fapt zvonuri… Cu alte cuvinte, Simon Wiesenthal nu avea nici o dovadă împotriva lui Walus. Cu toate acestea, el l-a denuntat.
În timp ce judecătorul Hoffman se ocupa de cazul Walus, Holocaustul era subiectul favorit al posturilor de televiziune. În acea perioadă, în aprilie 1978, Simon Wiesenthal a venit la Chicago, unde a dat interviuri lăudându-se cu depistarea lui Walus. „Cum a contribuit vânătorul de nazisti la prinderea lui Walus,” scris Sun-Times într-un articol semnat de Bob Olmstead. Wiesenthal a afirmat că „nu i s-a întâmplat niciodată se se însele.” „Stiu că mii de oameni asteaptă să gresesc,” a spus el.
După un adevărat război juridic, omul care a fost demonizat si atacat fizic ca „măcelarul din Kielce” a putut în cele din urmă să dovedească că a petrecut anii războiului ca muncitor la o fermă din Germania. Frank Walus a murit în august 1994, sărac lipit pământului si plin de amărăciune.
Obstinatia lui Wiesenthal în cazul Walus ar fi trebuit să-i îndepărteze aura de investigator de încredere. Însă reputatia lui de Teflon a supravietuit si acestui caz.
Erori în cazul Mengele
Mare parte din mitul despre Wiesenthal se bazează pe vânarea lui Joseph Mengele, doctorul de la Auschwitz, cunoscut ca „Îngerul Mortii”. Wiesenthal pretindea cu regularitate că este pe urmele lui Mengele. Wiesenthal a declarat că informatorii lui l-au „văzut” sau tocmai „l-au scăpat” pe misteriosul doctor în Peru, Chile, Brazilia, Spania, Grecia si încă vreo sase locatii din Paraguay.[41]
Cel mai frapant incident a avut loc în vara lui 1960. Wiesenthal declarase că Mengele se ascunde pe o mică insulă grecească, de unde tocmai fugise cu câteva ore înainte. Wiesenthal a continuat să persiste în această poveste, dând si detalii precise, chiar si după ce un reporter pe care îl angajase să verifice l-a informat că povestea era falsă de la cap la coadă.[42]
Potrivit unui alt raport Wiesenthal, Mengele a pus la cale în 1960 asasinarea uneia dintre fostele sale victime, o femeie chipurile sterilizată la Auschwitz. După identificarea ei si a tatuajului specific lagărului, la un hotel din Argentina unde locuia si el, Mengele ar fi aranjat omorârea ei de teamă că femeia l-ar fi putut da de gol. S-a dovedit însă că femeia nu fusese niciodată într-un lagăr de concentrare, că nu avea nici un tatuaj, că nu-l întâlnise niciodată pe Mengele si că decesul ei a fost un accident pe munte.[43]
Mengele cina regulat la cele mai fine restaurante din Asuncion, capitala Paraguayului, afirma Wiesenthal în 1977, si chipurile se plimba prin oras cu o armată de gărzi de corp, într-un Mercedes negru.[44]
Wiesenthal anunta în 1985 că este „100 la sută sigur” că Mengele se ascunde în Paraguay si acuza familia Mengele din Germania că ar stii unde anume se află acesta. S-a dovedit însă că Wiesenthal bătea câmpii. S-a stabilit definitiv că Mengele murise în 1979 în Brazilia, unde trăise ani de zile într-o sărăcie anonimă.[45]
Ambasadorul Israelului în Paraguay între 1968 si 1972, Benjamin (Benno) Varon, a remarcat în 1983 despre campania Mengele: „Wiesenthal face declaratii periodice cum că urmează să-l prindă, probabil pentru a obtine fonduri pentru activitătile sale, iar numele lui Mengele este întotdeauna bun pentru prins pesti.” Wiesenthal „a esuat lamentabil” în cazul Mengele, a afirmat diplomatul cu altă ocazie.[46] Despre cazul Mengele, fostul sef al Mossad a opinat că „nebunia lui Wiesenthal frizează patologicul.”[47]
În realitate, marele dosar Mengele de la Centrul de Documentare al Wiesenthal de la Viena era un maldăr de informatii inutile care, în opinia lui London Times, „contribuiau la sustinerea mitului său auto-făurit, oferind o măruntă satisfactie celor care păreau să aibă nevoie de un răspuns final în problema lui Mengele.”[48]
În viziunea lui Gerald Posner si John Ware, coautori ai cărtii Mengele: Povestea completă, Wiesenthal a petrecut ani de zile cultivându-si cu asiduitate „o imagine mitică de detectiv neobosit, pornit pe urmele unui omnipotent si sinistru Mengele si a unei uriase retele naziste.” Gratie „abilitătii sale de a juca în fata galeriei”, au conchis Posner si Ware, Wiesenthal „si-a compromis definitiv credibilitatea.”[49]
„Incompetentă si arogantă”
Eli Rosenbaum, un oficial din cadrul Biroului pentru Investigatii Speciale al guvernului SUA, responsabil cu „vânarea de nazisti”, si investigator pentru Congresul Evreiesc Mondial, a analizat cu atentie reputatia de „vânător de nazisti” pe care si-a cultivat-o Wiesenthal, într-o carte din 1993, intitulată Trădarea.[50] De exemplu, afirmă Rosenbaum, „toate rapoartele lui Wiesenthal îl plasau pe Mengele prin toate tările din America Latină, mai putin în cea în care se afla de fapt – Brazilia”.[51]
Wiesenthal, scrie Rosenbaum, este un investigator „patetic de ineficient” care „a depăsit de mult bufoneria si închipuirea de sine.” Mare parte din ilustra sa carieră, a afirmat Rosenbaum, e caracterizată de „incompetentă si arogantă.”[52]
Bruno Kreisky si-a concentrat atitudinea fată de acest „vânător de nazisti” în aceste cuvinte:[53]
Inginerul Wiesenthal sau ce-o fi el, mă urăste pentru că stie că îi detest activitatea. Grupul Wiesenthal este o mafie cvasi-politică care lucrează împotriva Austriei folosind metode josnice. Wiesenthal este cunoscut ca o persoană care nu prea iubeste adevărul, care nu e prea selectiv în metodele sale si care foloseste smecherii. Pretinde că este „vânătorul lui Eichmann”, desi toată lumea stie că aceasta a fost actiunea unui serviciu secret, iar Wiesenthal încearcă doar să se laude cu asta.
„Comercializarea” Holocaustului
Centrul Wiesenthal din Los Angeles îi plăteste „vânătorului de nazisti” de la Viena suma anuală de 75.000 de dolari pentru folosirea numelui său, a declarat în 1988 directorul Muzeului Holocaustului Yad Vashem din Israel.
Atât Centrul, cât si Wiesenthal „comercializează” si „vulgarizează” Holocaustul, a adăugat directorul.
Wiesenthal a avansat cifra de „11 milioane care au fost omorâti în Holocaust – sase milioane de evrei si cinci milioane de ne-evrei,” a declarat oficialul de la Yad Vashem. Întrebat de unde a scos aceste cifre, Wiesenthal a răspuns: „Ne-evreii nu dau atentie dacă nu le mentionezi si pe victimele lor.” Wiesenthal „a ales ‘cinci milioane (ne-evrei)’ pentru că dorea un număr ‘diplomatic’, unul care să indice un număr mare de victime printre ne-evrei, dar nicidecum unul mai mare decât al evreilor…”[54]
„Wiesenthal si Centrul din Los Angeles care îi poartă numele nu fac altceva decât să vulgarizeze Holocaustul,” comenta The Jewish Press, un săptămânal care se pretinde a fi cel mai mare ziar de limbă engleză a comunitătii evreiesti din America.
În ultimii ani, Wiesenthal a fost preocupat de cresterea impactului pe care îl are revizionismul la adresa Holocaustului. În „Mesaj de la Simon Wiesenthal” publicat de Centrul care îi poartă numele, el spunea: „Astăzi, când văd cresterea antisemitismului aici în Europa… popularitatea lui Le Pen, a lui David Duke, a revizionistilor Holocaustului, sunt convins mai mult ca oricând de nevoia unui Beit Hashoah – Muzeu al Tolerantei” la Los Angeles.[55]
Wiesenthal este întrebat frecvent de ce nu îi iartă pe cei care i-au persecutat pe evrei. Răspunsul lui constant este acela că desi el îi poate ierta în nume propriu pe acestia, nu are dreptul să-i ierte în numele altora.[56] Pe baza acestei logici complicate însă, el nu are nici dreptul de a acuza si a persecuta pe cineva în numele altora. Wiesenthal nu si-a limitat niciodată „vânătoarea” la cei care l-au persecutat pe el personal.
„Mânat de ură”
Este dificil de spus ce anume îl motivează pe acest om. Caută faimă si aprecieri? Sau încearcă doar să mascheze un episod rusinos din trecutul său?
În mod evident, lui Wiesenthal îi plac aprecierile pe care le primeste. „Este un om cu un ego puternic, mândru de mărturiile despre sine si de laudele primite”, mentionează Los Angeles Times. [57] Bruno Kreisky a oferit o explicatie mai simplă. El a spus despre Wiesenthal că este „mânat de ură”.[58]
Din perspectiva înselătoriilor, minciunilor si incompetentei sale dovedite, laudele desăntate aduse acestui om vrednic de dispret sunt o tristă reflectie a coruptibilitătii venale si a auto-înselătoriei vremurilor noastre.
Note
33. For example, in a letter (dated Sept. 13, 1993), published in The New York Times, Sept. 29, 1993, Wiesenthal boasted: “I succeeded in putting a number of Nazis on trial who had perpetrated horrendous crimes in the Nazi era, including Adolf Eichmann, Franz Stangl, Gustav Wagner,…”
34. S. Birnbaum, “Wiesenthal’s Claim on Eichmann Disputed by Former Mossad Head,” Jewish Telegraphic Agency Daily News Bulletin (New York), April 4, 1989. (Dispatch dated April 3).
35. J. Schachter, “Wiesenthal had no role in Eichmann capture,” The Jerusalem Post, May 18, 1991. Facsimile reprint in Christian News, May 27, 1991, p. 19. See also: Ruth Sinai, “Wiesenthal’s role in Eichmann’s capture disputed,” Associated Press, The Orange County Register, Feb. 25, 1990, p. A 26; L. Lagnado, “How Simon Wiesenthal Helped a Secret Nazi,” Forward (New York), Sept. 24, 1993, pp. 1, 3.
36. J. Schachter, The Jerusalem Post, May 18, 1991 (cited above). Facsimile in Christian News, May 27, 1991, p. 19.
37. Arnold Forster, Square One (New York: 1988), pp. 187-189. (Forster was general counsel of the Anti-Defamation League, a major Zionist organization.)
38. J. Goldberg, “Top Spy Says Wiesenthal Lied About His Exploits,” Forward (New York), Nov. 12, 1993, pp. 1, 4; R. Sinai, “Wiesenthal’s role…,” The Orange County Register, Feb. 25, 1990 (cited above).
39. Michael Arndt, “The Wrong Man,” The Chicago Tribune Magazine, Dec. 2, 1984, pp. 15-35, esp. p. 23; Charles Ashman and Robert J. Wagman, The Nazi Hunters (New York: Pharos Books, 1988), pp. 193-195.
40. “The Nazi Who Never Was,” The Washington Post, May 10, 1981, pp. B5, B8.
41. “The Persecution of Frank Walus,” Reader (Chicago), Jan. 23, 1981, pp. 19, 30. After Wiesenthal was ultimately proven wrong in a similar case in Canada, the Toronto Sun newspaper commented in an editorial: “It seems that material provided by professional Nazi hunter Simon Wiesenthal is wrong, but repeated anyway [in the media].” (Quoted by M. Weber in The Journal of Historical Review, Spring 1984, pp. 120-122.)
42. Gerald L. Posner and John Ware, Mengele: The Complete Story (New York: Dell, 1987), pp. 220-221; Gerald Astor, The ‘Last’ Nazi: The Life and Times of Dr. Joseph Mengele (Toronto: Paperjacks, 1986), p. 202.
43. G. Posner and J. Ware, Mengele: The Complete Story (cited above), p. 220.
44. G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 179-180; G. Astor, The ‘Last’ Nazi (cited above), pp. 178-180.
45. Time magazine, Sept. 26, 1977, pp. 36-38. Cited in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), p. 219.
46. “Hunting the ‘Angel of Death’,” Newsweek, May 20, 1985, pp. 36-38. See also: M. Weber, “Lessons of the Mengele Affair,” Journal of Historical Review, Fall 1985 (Vol. 6, No. 3), p. 382. On Wiesenthal’s distortion of truth in the Mermelstein-IHR case, see: M. Weber, “Declaration,” Journal of Historical Review, Spring 1982 (Vol. 3, No. 1), pp. 42-43; M. Weber, “Albert Speer and the ‘Holocaust,”‘ Journal of Historical Review, Winter 1984 (Vol. 5, Nos. 2-4), p. 439.
47. Midstream, Dec. 1983, p. 24. Quoted in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), p. 219; Los Angeles Times, Nov. 15, 1985, p. 2.
48. J. Schachter, “Wiesenthal had no role in Eichmann capture,” The Jerusalem Post, May 18, 1991. Facsimile reprint in Christian News, May 27, 1991, p. 19.
49. Tom Bower in The Times (London), June 14, 1985, p. 14. Quoted in: G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 222-223.
50. G. Posner and J. Ware, Mengele (cited above), pp. 222-223.
51. Betrayal, by Eli M. Rosenbaum, with William Hoffer. Published in 1993 by St. Martin’s Press (New York). Reviewed by Jacob Heilbrunn in The New York Times Book Review, Oct. 10, 1993, p. 9.
52. Quoted in L. Lagnado, “How Simon Wiesenthal…,” Forward (New York), Sept. 24, 1993, p. 3.
53. The New York Times Book Review, Oct. 10, 1993, p. 9; Forward (New York), Sept. 24, 1993, p. 3.
54. “Was hat Wiesenthal zu verbergen?,” D. National-Zeitung (Munich), Nov. 11, 1988, p. 4.
55. David Sinai, “News We Doubt You’ve Seen,” The Jewish Press (Brooklyn, NY), Dec. 23, 1988. Based on report in the Israeli newspaper Ha’aretz, Dec. 16, 1988.
56. “A Message from Simon Wiesenthal,” Response: The Wiesenthal Center World Report, Winter 1992, p. 11.
57. Charles Ashman and Robert J. Wagman, The Nazi Hunters (New York: Pharos Books, 1988), p. 286; A. Popkin, “Nazi-Hunter Simon Wiesenthal: ‘Information is Our Best Defense’,” Washington Jewish Week, Oct. 29, 1987, p. 2.
58. Quoted in: M. Weber, The Spotlight, Oct. 26, 1981, p. 9.
59. Quoted in D. National-Zeitung (Munich), July 8, 1988, p. 7, and in, R. Drechsler, Simon Wiesenthal: Dokumentation (Vienna: 1982), p. 199.
AlterMedia
[…] Între timp, articolul lui Michael Leidig a fost republicat şi în alte cîteva reviste on line, de ex., aici: http://www.ioncoja.ro/holocaust-in-romania/impostura-unui-%E2%80%9Evanator-de-nazisti-ii/. […]
http://youtu.be/8agoo1FJXhQ
http://www.autismafrica.com/
@anton beton:
In locul tau, nu as face asemenea declaratii.
Ai grija ca IP-ul se poate usor detecta si indemne naziste nu cred ca sunt tolerate in tribunal. Nici jeguri ca si tine.
JUDENBLUT SOLL SPRITZEN !!!
@George:
Da, ai dreptate Georgel…doar ca la astia care se zbat aici pe blog in sosurile rasismului, rahatul a ajuns sa ii acopere pana peste cap. Dar inca se dau fuduli, nu observa ca sunt niste jegosi care miroase a scarba nationalista si prin cablu.
@Curiosul
Astia se incadreaza in ”Prostul daca nu-i fudul,parca nu-i prost destul!”
asa-i romanul,face ce face si se caca in drum..
@George:
Poate artificii pentru a comemora bunul simt care li s-a dus de mult, autorilor de aici…niste jeguri
Merce esti prost de bubui si inca nu e revelionul ca sa dam cu artificii!
@nicu:
Da, incurajarea criminalitatii si instigarea la ura pe considerente etnice sunt ilegale. Du-te si citeste legea, daca sti sa citesti.
Trasnit esti tu si cu bunul tau simt care s-a tras cu diareea.
@curiosul
Spune lucruri trasnite:
„In afara de faptul ca ridica in slavi criminalitatea, ceea ce la un anumit nivel, este ilegal.”
Bravo maestre. Poate ne spui ca sa stim si noi, sub ce nivel criminalitatea este legala? Si daca este asa ceva, este si in EU sau numai in Israel?
http://youtu.be/U1H5cGxyejk
@George: Jegosii astia de pe blog sunt mai imbecili decat ai fi crezut. Sunt rai, marsavi, mint, falsifica date, se sunt implicate in acte grave de frauda.
In afara de faptul ca ridica in slavi criminalitatea, ceea ce la un anumit nivel, este ilegal.
george si curiosul sunt aceeasi persoana,si acelasi IP.
XYZ ,nu as fi crezut ca esti atat de imbecil incat sa crezi ca,Curiosul a postat aberatia cu Tokes.
M-ai dezamagit,se pare ca prostia e contagioasa pe acest site!
Shalom!
dragii mei tovarasi de drum? drumul nostru este dificil si cu gropi adinci, dar: trebuiesc retinute ideile esentiale,
1 – au existat cimpuri de concentrare dar numarul de morti diferit(si asta a fsot deja demonstrat si nu numai odata)
2 – numarul de morti nu a fost numaide evrei, ci al altor nationalitati ce nici nu sint pomenite si nici dezpagubite(si asta este iar clar caci nu se vorbeste decit una intr una numai despre evrei, ori este injust)
3 – legionarii au fost si sint inca sabotati pentru ca politica lor este singura politica de APARARE PUTERNICA A NATIEI SI TARII si REPET CU VOCE EXTREM DE PUTERNICA SA AUDA BINE SI URECHILE CELOR CE LE AU INFUNDATE CU ALTE IDEOLOGII – LEGIUNEA GARDA DE FIER ESTE „”SINGURA CE ARE POLITICA DE APARARE NATIONALA PRIN INSASI EXISTENTA EI””, asta vrea sa spuna GARDA DE FIER, ADICA PESTE CARE NU SE TRECE, si asa va trebuii sa gindim toti cei ce iubim ROMANIA, SI ASA ESTE…
4 – ura ce reiese din gurile unora si altora este extrem de puternic resimtita; dupa mine este cea mai proasta maniera de a fi impreuna si solidari iar energia noastra nu are buna directie cu forta unificatoare, si asta pentru ca va certati inca pentru trecut; PUNCT LA URA. DACA AVETI CONSTIINTA SI AVETI NEVOIE SA CONSTRUTITI CEVA CU ADEVARAT OPRITI VA DIN A VA MANIFESTA ACEASTA URA SI CU ATITA PATOS INSULTE SI UMILIERI … NU SINTETI TOTI OBLIGATI SA RAMINETI AICI… DACA NU VA PLACE SI NU VA ARANJEAZA POLITICA DUSA AICI…
5 – cei ce il ameninta pe Dl GOJA sinteti niste mizerabili ce aveti o frica ce urla in voi pirn vocea virtuala a internetului; DIL GOJA NU ESTE SINGURUL CE SPUNE CEEA CE SPUNE DINSUL NE PREZINTA UN MATERIAL SI NOI IL COMENTAM IAR DV DOMNILOR AVETI PLINI PANTALONII SI MIROASE DE LA O POSTA… TOTI CE I CE NU AVETI LOC DE DL GOJA SI DE MISCAREA NOASTRA… NU UITATI CA DL GOJA NU A DECIT INCA SA NE REPREZINTE DAR NOI SINTEM IN JURUL SAU… IL INCHIDETI PE DL GOJA??? NOI VOM MERGE CU DINSUL OK???
SEFILOR CE VENITI AICI CU TOT FELUL DE MIZERII SI MINCIUNI SI FACETI APEL LA ORDINEA MINCINOASA CA SA STINGA FLAMA DE IUBIRE A PATRIEI SINTEI PIERDUTI IN PUTURILE GHEENEI SI NICI MACAR NU SITNETI COSNTIENTI DE ASTA… SI SINTETI CU LANTURI GRELE CE LE TIRITI CU URA DUPA VOI … ACESTE LANTURI SINT SUFLETLE VOASTRE CE NU MAI AU LCARITATE SI LIMPEZIME IN ADEVARUL ROMANESC… SINTETI TOTI CEI CE A TI FOST SI LA JUDECATA GARZII DE FIER ACUM 65 DE ANI SI CU ACELEASI MINCIUNI SI STRATEGII DE DEFAIMARE SI PUTREDE CONSIDERATII…
NU SINTETI ROMANI ADEVARATI SI ASTA SE SIMTE…
UN ROMAN CE NU ALEGE GRUPAREA POLITICA IN CARE ESTE CEL MAI PUTERNIC SI MAI CU CREDINTA APARATA NATIA SI TARA… NU ESTE UN ADEVARAT ROMAN…
IN NUMELE TATALUI AL MAMEI AL FIULUI SI AL SFINTULUI DUH…
IISUS NU AR FI VORBIT NICIODATA CEEA CE DV DOMNILOR VORBITI AICI…
UNDE O FI IUBIREA DV??
SI MAI ESTE CEVA CE AS DORI SA STIU, ce parere aveti dv domnilor: UNDE ESTE PACEA CE TOTI O PRONATI??
IAR CEI CE SINTETI PE POST DE PROVOCATORI NU UITATI CA SINTETI IN POSTURA DE TRADATORI…
Curiosule, Elie Wiesel este un impostor ordinar. Ti-am spus sa te documentezi si sa nu mai bati apa in piua. Holocaustul este o poveste de adormit copii timpiti. 6 milioane (de evrei) este o cifra scoasa din burta. De-a lungul timpului, a mai fost modificata de citeva ori. Nu se puteau decide: spuneau ba ca au fost 5, ba 3, ba 7. In cele din urma s-au oprit la 6. In toata Europa, in acele vremuri nu existau 6 milioane de evrei. Incet, incet, lumea se trezeste si incepe sa isi dea seama de farsa oribila numita „Holocaust”, cu care ni s-au spalat creierele zeci de ani. Dormi linistit, minciuna, in ciuda aparentelor, are, totusi, picioare scurte.
Esti liber sa ma injuri si sa imi dai peste nas. Sau, ma rog, asa crezi tu, e fix problema ta.
Horia esti mult prea prost pentru secolul asta.Mars in clasa a 5-a,jigodie!
@ Curiosul
11.12.2011 la 9:42 am
„Nu va lasati mintiti de antisemitii din Romania,si nici manipulati.”
Despre ce antisemitism vorbesti? Despre care semiti? Despre arabi? Sau despre voi, evreii-khazari?
Iata ce scria prof. A. N. Poliak, profesor de istorie medievalã a evreilor la Universitatea din Tel Aviv, in lucrarea sa „Khazaria”, aparuta in 1944, la Tel Aviv:
„realitãtile impun „un nou mod de abordare atât a problemei relatiilor dintre evreimea khazarã si celelalte colectivitãti evreiesti, cât si a întrebãrii cât de departe putem merge în considerarea acestei evreimi (khazare) drept nucleu al marii comunitãti evreiesti din Europa orientalã… Descendentii acesteia – cei care au rãmas pe loc, cei care au emigrat în Statele Unite si în alte tãri, precum si cei care s-au dus în Israel – formeazã astãzi marea majoritate a evreimii mondiale.”
Arthur Koestler, care-l citeaza in lucrarea sa, „Al treisprezecelea trib – khazarii”, pe A.N.Poliak, completeaza:
„Aceste rânduri fuseserã scrise înainte de a lua lumea cunostintã de proportiile reale ale holocaustului nazist, dar acest amãnunt nu modificã faptul cã marea majoritate a evreilor care au supravietuit în lumea contemporanã sunt de origine est-europeanã – si deci, probabil, mai ales khazarã. Dacã asa stau lucrurile, înseamnã cã strãmosii lor nu veneau de pe malurile Iordanului, ci de pe ale Volgãi, nu din Canaan, ci din Caucaz. Dacã se va dovedi cã acesta este adevãrul, atunci termenul de „antisemitism” ar deveni fãrã noimã, s-ar goli de continut, s-ar baza pe o conceptie falsã împãrtãsitã atât de cãlãi, cât si de victimele lor. Povestea Imperiului khazar, asa cum se dezvãluie ea încetul cu încetul din trecut, începe sã aparã ca cea mai cruntã farsã pe care a pus-o vreodatã la cale istoria.”
Asa ca, voteaza-i tu pe Laszlo Tokes, pe Aurel Vainer si pe Nathan Meir undeva in Caucaz, pe Volga, iar daca vrei neaparat, si pe malurile Iordanului…
acesta e criminalul din British intelligence care ne-a vandut legionarii CIA parasutisti Golea-Tanase-Samoila in 1950,direct SECURITATII ,lui Nicolschi boris grunberg,si NKVD-ului. http://www.youtube.com/watch?v=cpv54JKzWzY&feature=related
La viitorul scrutin votati-l pe Laszlo Tokes,patriotul din Romania.
Nu va lasati mintiti de antisemitii din Romania,si nici manipulati.Votati patriotii europeni,care ne vor salva tara de la saracie,prin autonomie teritoriala,ca si in Spania,Anglia.
Votati Laszlo Tokes. Votati si Aurel Vainer in colegiul Bucuresti.Votati Nathan Meir tot in Bucuresti.
@Curiosul.Ai dreptate stiam eu de unul weissel
sau un nume asemanator al astuia care murise dement. Aici mea culpa.Dar Gunter Miklos e interesant citeste-l.
@Marinelu
Stii mataluta sa citesti, sau doar dupa dictare?
Elie Wiesel este in viata, sa fie binecuvantat pentru tot ce a facut impotriva rasistilor ca si voi, de pe blogul acesta nenorocit.
Mai verifica-ti sursele…ca sa nu devii lamentabil.
Gruner Miklos evreul care l-a demascat pe Wiesel .Cititi este interesant.Nu ma mira faptul ca de atata minciuna individul wiesel. a murit NEBUN.
@george marmara:
ceea ce ai scris te arata si ca ignorant si ca antiroman. Cum poti sa scrii o asemenea minciuna, anume, „cel mai mare numar de securisti au fost de origine romana”, cand chiar Tesu Solomovici scrie ca MAREA MAJORITATE erau EVREI? Apoi unguri? Cine esti in realitate, marmara?
Nu-i mai bagati in seama pe cei precum „curiosul” s.a.; nu le mai faceti jocul si nu distrugeti cursivitatea blogului! Se pot face si afirmatii interesante, complementare, in locul invectivelor.
Repet, incercati sa nu le mai faceti jocul ticalosilor de a perturba acet blog, ca e pacat. Lasati-i in sucul propriu, la fiert, ca nu merita altceva si nici nu avem ce le face, decat sa-i ignoram.
„1. Sa nu iei viata nici unei creaturi de dragul placerii tale, nici pentru profit, nici s-o chinui.
2. Sa nu furi bunurile nimanui, nici sa aduni pamanturi si bogatii pentru tine, mai mult decat ai nevoie si iti este de folos.
3. Sa nu mananci carne, nici sa nu bei sangele vreunei creaturi moarte, si nimic altceva care face rau sanatatii sau simturilor tale.
4. Sa nu faci casnicii necurate, in care nu exista iubire si sanatate, sa nu te pervertesti pe tine insuti sau vreo alta creatura care a fost facuta pura de catre Cel Sfant.
5. Sa nu depui marturie mincinoasa impotriva nimanui, nici sa inseli cu buna stiinta pe nimeni, printr-o minciuna pentru a-i face rau.
6. Sa nu faci altora ceea ce tu nu vrei ca altii sa iti faca.
7. Sa te inchini unului etern, Lui Dumnezeu Tatal din Cer, din Care sunt toate lucrurile si sa adori Fiinta Sa Sfanta.
8. Sa-ti respecti parintii pe pamant, care au grija de tine si pe toti invatatorii dreptatii.
9. Sa ingrijesti si sa protejezi pe cei slabi si sa iei apararea celor care sunt oprimati si tuturor creaturilor care sufera raul.
10. Sa muncesti cu mainile tale lucrurile care sunt bune si potrivite pentru tine; asa incat sa mananci fructele pamantului si sa traiesti viata lunga pe pamant.
11. Sa te purifici zilnic si sa te odihnesti a saptea zi de la munca, pastrand sfinte sarbatorile lui Dumnezeu.
12. Sa faci altora binele pe care tu ai vrea ca altii sa ti-l faca tie”
holocaustul evreiesc ar fi o comemorare a victimelor evrei din cel de-al II-lea razboi mondial. Asa au participat ei la acest eveniment.Insa acest fenomen este cu mult disproportionat fata de celelalte victime care s-au jertfit in lupte armate si in lagare.Este clar ca liderii evrei urmaresc niste avantaje, insa vor culege reversul ca si in alte situatii similare.
Daca urmariti atent filmul documentar asupra istoriei sovietelor, veti observa ca Hitler si Stalin (evrei!) au colaborat in executarea unui ordin comun privind reducerea populatiei si creierea unui om de tip nou.La ora actuala liderii lumii au de rezolvat aceiasi problema: reimpartirea resurselor naturale, reducerea populatiei si creierea omului nou.Deci este inevitabil procesul de cernere/selectie, insa acesta se pare ca se va produce pe criterii naturale, adica cine va putea va supravietui.
http://luptadeclasa.wordpress.com/2011/12/06/adevarata-fata-a-lui-corneliu-vadim-tudor/
@ george marmara
10.12.2011 la 6:08 pm
„nu,categoric nu.intre 1948 si 1964 numerosi evrei,ba chiar si ucrainieni,armeni,greci etc,sa-u inrolat in securitatea romana contribuind masiv la comiterea de asasinate torturi etc.”
corect ar fi: nu, categoric nu. Intre 1948 si 1964 numerosi evrei si cativa ucrainieni, armeni, greci….
Nu generalizam, dar sa pastram proportiile…
Cei care calomniaza sunt niste analfabeti,fara argumente,ca bine zicea NICU.
NU! daca comunitatea internationala NU intervenea in Jugoslavia,nu se ajungea la razboi civil!
niste aliati,ca germanii au parasutat arme la bosniaci si croati,contra sarbiilor,si astfel ,,comunitatea interntionala,, a creat RAZBOIUL CIVIL din Jugoslavia!
adevarul e departe de ,,varianta oficiala,,
oameni buni,fratilor va implor sa fiti calmi.este adevarat trecutul poate si prezentul este plin de atrocitati,crime impotriva umanitatii etc.sa nu uitam ce sa petrecut in defuncta yugoslavie in ani recenti.mii de sarbi si albanezi inocenti si-au pierdut viata datorita instigarilor si calomniilor.daca comunitatea internationala ar fi intervenit la timp acele atrocitati nu s-ar fi intamplat.in vremelnica ocupatie a transilvaniei de nord de catre unguri nenumarate atrocitati au fost comise contra populatiei romanesti.oare ce ar trebui sa facem?sa-i uram pe vesnicie pe unguri?nu,categoric nu.intre 1948 si 1964 numerosi evrei,ba chiar si ucrainieni,armeni,greci etc,sa-u inrolat in securitatea romana contribuind masiv la comiterea de asasinate torturi etc.oare ce ar trebui sa facem?sa generalizam in mod inconstient si sa incepem sa-i uram pe toti evreii ,ungurii ,armeni grecii ?categoric nu.apropo.cel mai mare numar de securisti au fost de origine romana.sunt oare toti romanii vinovati?nu,nu,nu.gm
@Curiosul
„Am si copii de certificate de deces ale unor persoane care au fost omorati de legionari in Bucuresti si Iasi. Poate vor deveni evidenta in tribunal.”
Minti cu nerusinare. Poate ai certificate de deces din cauze naturale pe care vrei sa le pui in carca legionarilor. Poate nu stii, dar lumea moare tot timpul din motive naturale, asa-i randuiala.
Cum poti fi asa de prost? Pe cine vrei sa pacalesti? Ce s’a intamplat la Iasi a fost intre jidani si nemti. La vremea aia legionarii umpleau inchisorile din ordinul lui Antonescu.
Mai curiosule, cand mai minti, sa minti in asa fel incat sa crezi si tu macar pe jumatate.
LASATI NE IN LEGEA NOASTRA
http://www.youtube.com/watch?v=6lXRbCQvTzU&feature=related
petru clej,anonimul de pe aceasta pagina
vrea sa-l vada la puscarie pe ion coja.I-a cerut asta lui Basescu si Boc,de nenumarate ori.
Atata ura,venita de la un singur om ,e greu de inteles de unde vine.
Nu mai amenintati cu moartea.Nu mai jigniti!
Traiasca Romania!
stiu petru clej ca ai multe documente.De aceea nu mai vi in Romania de 3 ani, de frica.Dupa ce insulti ,jignesti,ameninti ,tot tu zbieri ,,antisemitii!,,
Curiosul (petru clej) 80.44.162.0 through 80.44.162.255
London, England
George Petr clej 80.44.162.0 through 80.44.162.255
London, England
oricine poate vedea IP-ul,si un copil de clasa a 5-a.
Insa ura ta fata de poporul roman se va rasfrange asupra ta.Pentru ca Dumnezeu te va bate,nu poporul roman!
@Curiosul
10.12.2011 la 5:19 pm
Am inteles ce ai spus, si am scris: „Or fi fost, nimeni nu spune ca nu.”
Dar eviti sa raspunzi intrebarilor mele.
Sau le ocolesti.
Sau te faci ca nu intelegi!
Iar chinurile, uciderile si deportarile nu se reduc doar la lagarele de … „concentratie” (concentrare).
@Sarmis:
Nu stiu familii de romani din care membri au fost luati cu forta de evrei si dusi in lagare de concentratie.
Daca vrei, iti dau exemple cu nume, de evrei care au trecut prin asta.
Am si copii de certificate de deces ale unor persoane care au fost omorati de legionari in Bucuresti si Iasi. Poate vor deveni evidenta in tribunal.
@ Curiosul
10.12.2011 la 5:02 pm
„…au fost suficienti evrei chinuiti si ucisi, si/sau deportati din Romania.”
Or fi fost, nimeni nu spune ca nu.
Intrebare: de ce? Nu spune ca doar pentru simpla vina ca erau evrei, ca nu-i mai poti pacali nici pe copii cu un astfel de raspuns. O vina, cat de mica, or fi avut si ei…
Evrei chinuiti, ucisi si/sau deportati din Romania…
Ce zici de romani chinuiti, ucisi si/sau deportati din Romania, de evrei…
Nu ti se pare mult mai grav???
@nicu: au fost suficienti evrei chinuiti si ucisi, si/sau deportati din Romania.
Daca vrei nume, iti trimit ceva nume de evrei omorati in Romania.
@Curiosul
Vasazica raspunsul tau inseamna tot injuraturi. Lipsit de argumente injuri. Oridecateori ti-am pus intrbari de bun simt, ori injuri, ori taci ca porcu’n cucuruz.
Si sa sti ca n’am de ce sa-mi plec privirea. In toata istoria noastra noi nu am incalcat, nu am inselat, nu am subjugat si nu am ucis alte popoare. Pe cand voi jidanii v-ati ocupat cu asa ceva inca din antichitate.
Asa ca…..jos privirea!
Horia,ia spune tu mataluta ce IP are Curiosul?
@Horia: recititi si voi ce ati scris despre negarea Holocaustului si a crimelor care au fost comise in Romania impotriva evreilor.
Dupa aceea, discutam. La tribunal, daca vrei.
@Horia: astept.
Curiosule,
re-citeste ce ai scris,ca sa nu te balbai in fata judecatoriilor cand vei ajunge acolo.Citatia iti vine imediat in posta,conform legislatiei in vigoare.Ai fost identificat dupa IP,si vei raspunde pentru incitarea la ura.
@nicu: Elie Wiesel poate vizita Romania cand doreste, e locul unde s-a nascut.
Si de unde a fost deportat in lagarele de concentratie. Daca as fi in locul tau, mi-as pleca privirea, sa am o asemenea istorie marsava in spate.
@nicu:
Am spus-o de cateva ori, ca nu etse corect sa generalizam. Evreii, crestinii, sau musulmanii, nu sunt toti intr-un fel sau altul.
Dar sa explici asta unor excremente ca si voi, e pierdere de vreme. V-a luat mintile, ura de semeni si perversiunea religioasa. Jegurilor.
@Curiosul
Inteleg ca esti suparat rau de tot si injuri de mama focului, dar de ce nu spui ceva si despre articolele puse in discutie? Hai da-ti si tu cu parerea ca de injurat vad ca sii s’o faci bine. Spune ceva de caracterul „vanatorului de nazisti”, sau daca tot folosesti cuvantul jigodie, atunci vorbeste despre Elie Wiesel, jigodia care a venit in Romania ca sa-i insulte pe romani.
@Horia:
Poate faci tu o vizita.
CURIOSU va face o vizita la Tribunal.
@cercetashu:
Holocaust, poveste „inventata”?
Tu ai iesit de la nebuni? Nu inteleg cum poti sa spui ca e o poveste „inventata” dupa ce atatia evrei au fost omorati.
Ti-ai piertud orice farama de demnitate ca Om, si a ramas doar jegosenia si debilitatea?
Rusine, dejectie umana ce esti.
Depinde din unghiul din care privesti aceste povesti despre holocaust, drama evreilor persecutati etc. Cine a urmarit un pic ce s-a scris pe acest blog si are putin spirit de introspectie poate sa isi dea seama ca evreii sunt peste tot au averi colosale si desi au o „tarisoara” care e cam cat jumatate de Romania reprezinta cuiul lui Pepelea de pe glob.
De-a lungul istoriei Europa a dus „razboie”, cruciade in numele poporului lui Israel si tot ea l-a „distrus”. Marile puteri s-au jucat cu omenire de-a politistul bun si politistul rau. Distractiv nu!? si noi ii compatimim pe evrei. Holocaust alta poveste inventata. In lagarele fasciste au murit cel putin la fel de multi oameni de alte etnii. Un experiment pe oameni din care evreii au cazut in picioare ca popor victimizat.
Restul sunt povesti cu agenti secreti pentru mase. povesti povesti povesti… Adevarul despre „Ingerii morti” il vedem azi in farmacii si in consiliul Europei.
Foarte suspect acest Mark Weber si al sau IHR! Spune multe adevaruri … partial dar nu pune niciodata puncul pe „i”,nimic nu are finalitate, nu e ferm, nu are claritate de cristal, asa cum este adevarul. Oare de ce? O fi o falsa dizidenta, nu o fi?
Zic si eu asa, ca dupa cercetarile mele, este absolut cert o falsa dizidenta. UN UNIC SI SUFICIENT INDICIU PENTRU CUNOSCATORI, e in mare „amor” cu Willis Carto, editor de zeci de ani ai Spotlight si apoi American Free Press, adica antisemiti „meseriasi”, adica dizidenta organizata si finantata la nivel macro.
Mai citi si voi si mai aflati una alta. Nu va luati dupa mine. Eu am gresit de foarte multe ori, dar nu imi aimntesc cand. Poate am ajutati voi sa imi reamintesc.