caroline gunderode
558 aprobate

google.bex
caroline.gunderode@gmail.com
109.133.42.42

 

 

Halloween, Folclor de inducere a psihozei
Autor(i)
Teresita Dussart, pentru FranceSoir
Publicat pe 02 noiembrie 2022 – 18:05
Imagine
Clovn
„Radicalismul manifestațiilor care pledează pentru cultul morții și al omuciderii violente crește de la an la an”.
AFP
TRIBUNE – O mamă trage de brațul unei fetițe de vreo cinci ani pentru a se urca în tren. Scena vieții cotidiene. Doar că mama poartă o bentiță reprezentând un cuțit de bucătărie, traversând chiar prin cortex. Urme de sânge par să curgă de-a lungul tâmplelor. Deghizarea ilustrează, fără o posibilă a doua lectură, un asasinat macabru, extrem de violent. Repulsiv și vulgar, pentru cine l-ar putea încorpora în dimensiunea sa ficțională, este imposibil de speculat efectele sale, când vine vorba de creierul unui copil. Trecătorii par să aprobe. Ei aruncă o privire tandră asupra cuplului mamă-fiică, în ciuda stuporii psihologice a scenei. Aceasta este magia Halloween-ului, simțurile deschise spre încorporare în folclor din altă parte,

Radicalismul manifestațiilor care pledează pentru cultul morții și omuciderii violente crește de la an la an. Acest fenomen global ucide deja oameni. Armele cu lamă ale secerătorului sau clovnului psihotic s-au dovedit a fi reale în multe orașe europene în nopțile care merg între 31 octombrie și 2 noiembrie. Orașe în care acest fenomen cultural total exogen a prins rădăcini cu o putere irațională.

Vampir, zombi, licantrop, creaturi locuite de efecte paranormale, joker schizofrenic, aceste creații de ficțiune, rezervate inițial registrului filmelor de teroare pentru adulți, încorporează acum lumea Halloween-ului, o petrecere pentru copii mai presus de toate. : „ Trick or treat ” . Între asasinii care au intrat într-un cinematograf sau într-o școală din Statele Unite – o țară în care transformarea conținutului de Halloween din sărbătoarea păgână în gore de carnaval are mai multe lungimi în avans -, toți au fost udați de această cultură a inducerii la transgresiunea psihotică. .

În mod curios, niciun studiu sociologic, criminologic sau antropologic nu a investigat impactul unui astfel de folclor bazat pe reprezentări apologetice ale răului și producțiile de merchandising și streaming care îl însoțesc. Singurul parametru solid se bazează pe realizările în psihologie și neuroștiințe despre frică. Răspunsul uman la stimulii terorii este unul de paralizie cognitivă. Adică faimoasa „imposibilitate de a gândi”.Această cultură a terorii ar semăna așadar cu un fel de consultare în vederea imbecilizării și imoralității, care este un alt mod de a spune, a speciei.

Dar există mai rău decât frica, este absența ei. Expunerea la scene de teroare, în care scene de omucidere, viol sau accidente violente sunt descrise clar, duce în mod necesar la normalizarea acestora. Normalizarea răului, inclusiv prin desene animate pe tema Halloween-ului în care răufăcătorii superlativ de cruzi sunt înfățișați ca personaje pozitive, ridică problema pregătirii etice a adulților de mâine. Care va fi ideea lor despre bine și rău? Mai ales că există precedente. În Mexic, cultura Morții, susținută de telenovela narco sau narco corridos (melodie dedicată unui narco cunoscut) i-a făcut popular pe criminali și a generat din ce în ce mai multe vocații pentru sicariat.

Absența fricii are ca efect, printre altele, stingerea alarmelor de supraviețuire și a capacității de a procesa și analiza informațiile. Cei 153 de morți din Seul în cadrul festivităților de Halloween, o sărbătoare total străină de cultura locală, nu au perceput cele mai evidente semne ale aglomerației locului, oricât de ocupați erau să cheme astfel sărbătorind moartea. Până la punctul de a o găsi.

Festivalul gaelic de la originea Halloween-ului, sau „All Hallow Eve”, este Samhain.noapte în care, conform legendei, s-au deschis porțile iadului, profitând de acest triumf sporadic al întunericului asupra luminii.Dar în folclorul original. , frica de moarte ca o constantă antropologică, este pivotul sărbătorii. Nu este însoțită de variații psihotice ale tuturor formelor de vătămare corporală și alte forme de jignire la adresa integrității fizice a oamenilor, specifice vestimentației Halloweenului globalizat.

De doi ani, tineri și copii sunt sacrificați pe altarul fricii, al ipohondriei adulților în timpul eclipsei rațiunii din timpul crizei de sănătate. Este normal ca aceștia să aspire acum să recupereze unitățile de tineret confiscate, bucuria de a trăi, de a se regăsi pe străzi, în lumea reală. Este regretabil că această dorință de a trăi este monopolizată de o cultură psihotică, venită din altă parte, chiar dacă indicatorii privind sănătatea mintală a copiilor și adolescenților sunt la cel mai scăzut nivel.