FRANTA, PATRIA LUI RACINE SI CORNEILLE SE SCUFUNDA IN ANALFABETISM !!! Scăderea continuă a nivelului de ortografie al elevilor CM2  (CM2 = scoala medie nivelul2)

Mesaje primite

rodica bratulescu

16:07 (acum 46 de minute)

către eu

FRANTA, PATRIA LUI RACINE SI CORNEILLE,  SE SCUFUNDA IN ANALFABETISM !!!

DECI NU DOAR ROMANIA !

Scăderea continuă a nivelului de ortografie al elevilor CM2   (CM2 = scoala medie nivelul2)

Titlul articolului :

Scăderea continuă a nivelului de ortografie al elevilor CM2 

Autor(i)
FranțaSeara
Publicat pe 18 decembrie 2022 – 13:00
Imagine
Elevii folosesc touch pad-uri.
Copiii petrec mai mult timp în contact cu ecranele și mai puțin timp exersând lectura. 
©Delage Jean-Michel/Sipa

Potrivit unui raport al Ministerului Educației Naționale privind performanța ortografică a elevilor de CM2 publicat pe 7 decembrie, nivelul de ortografie al copiilor este în scădere doar de aproximativ treizeci de ani. Elevii au un nivel mai scăzut de scriere gramaticală decât au avut părinții lor și fac de două ori mai multe greșeli decât copiii de acum 34 de ani.

Același dictat din 1987 pentru evaluarea performanței elevilor

Depp (Direcția de evaluare, prospectivă și performanță) dictează același text din 1987 unui eșantion de elevi, pentru a le evalua capacitățile de ortografie și numărul mediu de greșeli ale unei generații. Rezultatele acestor dictaturi arată că de-a lungul acestor ani, nivelul ortografiei a scăzut, fără nici un răgaz. În timp ce în 1987, școlarii au făcut doar 11 erori în medie, școlarii în 2021 au urcat, din păcate, până la 19 erori în medie, aproape dublu! Potrivit raportului, ortografia gramaticală (reguli de acord între subiect și verb, acorduri în grupul nominal, acorduri ale participiului trecut) rămâne principala sursă de dificultăți. Studiul evidențiază, de asemenea, erori recurente în cuvinte precum „imediat”„poate” . Acordul adjectivului, ca și pentru cuvântul „îngrijorat” are doar 25,3% din scrierile corecte în 2021, în timp ce a prezentat 46,2% din succes în 1987.

Denigrarea metodelor tradiționale responsabile de scăderea nivelului?

Pe 8 decembrie, pe CNews , jurnalista Charlotte d’Ornellas a făcut lumină asupra motivelor care ar putea explica această scădere drastică a nivelului elevilor la ortografie. Ea a amintit mai întâi că „elevii nu se nasc mai proști sau mai puțin buni la ortografie astăzi decât acum 50 de ani” și că originea acestei scăderi de nivel trebuie găsită în „alegerile făcute în școală” din ultimele decenii. Ce sunt ei ? „Avem, una, denigrarea metodelor de predare, dictarea în special [dar și] respingerea memorării, repetarea, memoriul, care a fost apreciată de celebrii pedagogi ca fiind prea simplistă. Rezultat: dacă nu memorezi, la un moment dat punct, nici nu vine de la sine“ , crede ea. Doamna d’Ornellas adaugă că s-a înregistrat o scădere treptată a numărului de ore dedicate „francezei în general și ortografiei în special”: „La începutul secolului al XX- lea, existau 1.338 de ore de lecții pe an pentru studenți. . Astăzi, este 864. Am pierdut un număr considerabil de ore și, în plus, am înmulțit materiile predate. Prin forța împrejurărilor, nivelul scade.” Iar jurnalistul atrage atenția asupra problemei scăderii nivelului de cerință: „Apoi se pune problema indulgenței care a fost implicată. Vedem că organele de control au cerut destul de regulat profesorilor „să fie îngăduitori, adică să fie îngăduitori”. spune că mai puțin pretențios în realitate în chestiunea ortografiei.

Nivelul aspiranților profesori de școală în cădere liberă

Tocmai au fost publicate rezultatele concursului 2022 pentru recrutarea cadrelor didactice : corectorii avertizează asupra „lipsă de cultură” a candidaților cu „limbă slabă” și ortografie șovăitoare. Aceasta este judecata severă emisă de juriul școlii. cadre didactice în urma publicării rezultatelor concursului de validare a recrutării cadrelor didactice din ciclul primar.

„Foarte puțini candidați citează surse care ar face posibilă demonstrarea unei culturi personale” , critică raportul academiei din Lille  . de la Disney. O mică minoritate este capabilă să citeze câteva lecturi personale.”  De asemenea, corectorii deplâng  o „ lipsă de stăpânire a limbii franceze” , raportând „ mulțime de greșeli de ortografie, greșeli de sintaxă și colocvialisme ” , subliniază același raport.  „Lipsește punctuația din unele copii, virgule,în general , sunt puțin utilizate .”