Primim de la un coleg de site corectura (și corecția):
Aceasta este varianta periată de culturnicii staliniști.
Varianta autentică este aceasta de mai jos.
DOINA
de Mihai Eminescu
De la Nistru pân’ la Tisa
Tot românul plânsu-mi-s-a,
Că nu mai poate străbate
De-atâta străinătate
Din Hotin şi pân’ la Mare
Vin Muscalii de-a călare,
De la Mare la Hotin
Calea noastră ne-o aţin
Şi Muscalii şi Calmucii
Şi nici Nistrul nu-i înneacă
Săraca ţară, săracă!
Din Boian la Cornu Luncii
Jidoveşte-nvaţă pruncii
Şi sub mână de jidan
Sunt românii lui Ştefan.
Că-ndărăt tot dă ca racul
Fără tihnă-i masa lui
Şi-i străin în ţara lui.
Din Braşov pân’la Abrud
Vai ce văd şi ce aud
Stăpânind ungurul crud
Iar din Olt până la Criş
Nu mai este luminiş
De greul suspinelor
De umbra străinilor,
De nu mai ştii ce te-ai face
Sărace român, sărace!
De la Turnu-n Dorohoi
Curg duşmanii în puhoi
Şi s-aşează pe la noi;
Şi cum vin cu drum de fier
Toate cântecele pier
Zboară paserile toate
De neagra străinătate
Numai umbra spinului
La uşa creştinului
Codrul geme şi se pleacă
Şi izvoarele îi seacă
Săraca ţară, săracă!
Cine ne-a adus jidanii
Nu mai vază zi cu anii
Şi să-i scoată ochii corbii
Să rămâie-n drum ca orbii
Cine ne-a adus pe greci
N-ar mai putrezi în veci
Cine ne-a adus Muscalii
Prăpădi-i-ar focul jalei
Să-l arză, să-l dogorească
Neamul să i-l prăpădească,
Iar cine mi-a fost mişel
Seca-i-ar inima-n el,
Cum duşmanii mi te seacă
Săraca ţară, săracă!
Ştefane, Măria ta,
Lasă Putna, nu mai sta,
Las’ arhimandritului
Toată grija schitului,
Lasă grija gropilor
Dă-o-n seama popilor
La metanii să tot bată,
Ziua toată, noaptea toată,
Să se-ndure Dumnezeu
Ca să-ţi mântui neamul tău…
Tu te-nalţă din mormânt
Să te-aud din corn cântând
Şi Moldova adunând
Adunându-ţi flamurile
Să se mire neamurile;
De-i suna din corn odată
Ai s-aduni Moldova toată
De-i suna de două ori
Vin şi codri-n ajutor;
De-i suna a treia oară
Toţi duşmanii or să piară
Daţi în seama ciorilor
Ş-a spânzurătorilor.
Ştefane, Măria Ta,
Lasă Putna, nu mai sta
Că te-aşteaptă litvele
Să le zboare tigvele
Să le spui molitvele
Pe câţi pari, pe câţi fuştei
Căpăţani de grecotei
Grecoteii şi străinii
Mânca-le-ar inima câinii
Mânca-le-ar ţara pustia
Şi neamul nemernicia
Cum te pradă, cum te seacă
Săraca ţară, săracă!
*
Nota redacției: Problema variantelor rămase de la vestita Doină, dacă nu mă înșel, așteaptă să fie rezolvată de filologi! După mine, soluția cea mai bună este să fie puse în circulație toate variantele! Câte vor fi fiind rămase în manuscris.
i.c.
TEORIA STATULUI ORGANIC . Epoca de tranziţiune – epoca formelor goale
http://www.certitudinea.ro/articole/editorial/view/teoria-statului-organic-iii-epoca-de-tranzitiune-epoca-formelor-goale
Mihai Eminescu : Scrieri Politice – https://www.google.ro/url?q=http://www.vistieria.ro/carti/istoria_romanilor/scrieri_politice.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwiy2eCd667NAhUDPxQKHfwOBNkQFggWMAA&usg=AFQjCNEu1dNBe7B1ZNiyiWyPLyaPCKg5UQ
https://www.google.ro/url?q=http://vk.com/doc179269575_276709937%3Fhash%3D2d9c187cbde5130ec4%26dl%3Dc9a7f5080f861e694c&sa=U&ved=0ahUKEwiy2eCd667NAhUDPxQKHfwOBNkQFggYMAE&usg=AFQjCNEEYo-3VItRXbV3ZfvFH8JWrQd7Fw
Mihai Eminescu: Politica străină împreună cu străinii ce ne guvernează tind la substituirea elementului român prin scursori din toate unghiurile lumii
http://m.activenews.ro/cultura/Mihai-Eminescu-Politica-straina-impreuna-cu-strainii-ce-ne-guverneaza-tind-la-substituirea-elementului-roman-prin-scursori-din-toate-unghiurile-lumii-134161
-sau despre cum Brazilia, o tara indepartata, beneficiaza de invataturile politice ale lui Eminescu, : (TOTUL PENTRU NATIUNE) si-i multumeste pentru asta : Ambasadorul Braziliei i-a mulțumit lui Eminescu pentru… creșterea economică spectaculoasă a țării sale!!! http://www.napocanews.ro/2016/06/ambasadorul-braziliei-i-a-multumit-lui-eminescu-pentru-cresterea-economica-spectaculoasa-a-tarii-sale.html
-sau despre : „Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi”
-sau cum ne putem apara de straini.
-sau cum putem demasca formele fara fond impuse de straini.
-sau ce inseamna epoca formelor goale tradusa pana azi in vesnica „tranzitiune”.
-sau cum putem vedea impactul legiuirilor straine.
-sau de unde am primit scoala generala de coruptiune.
-sau cum putem vedea ce inseamna lupanarele occidentului.
-sau de unde, cine, a impus „razboiul tuturor contra tuturor”.
-sau cum putem vedea de unde vin loviturile negative impotriva religiei.
-sau despre „largirea primejdioasa a individualismului” in Europa „civilizata”.
-sau despre ce inseamna „progresul” sadit fara radacina.
-sau despre stradania voievozilor nostri pentru neatârnarea tarii.
-sau despre arta evreilor de „a se substitui, de la a se sustrage de la toate indatoririle si de a se bucura de toate drepturile”.
-sau despre conditiile impuse de occidentul „civilizat” prin Tractatul de la Berlin pentru eliminarea art 7 din Constitutie, pentru a favoriza pe evrei.
-sau despre un sistem ucigas care provoaca premeditat moartea reala a unei natii.
-sau despre puterea moravurilor autohtone, in raport cu legile si moravurile straine impuse.
-sau despre lupta comuna neamului nostru impotriva elementului strain.
-sau despre maimutareala legilor si obiceiurilor straine.
-sau despre legile demagogiei traduse de pe texte straine.
-sau despre legiuirile straine care „substituie, pretutindenea si pururea in locul notiunilor de natie, tara, român, notiunea om, cetatean al universului”.
-sau despre elementele de dezbinare si stapanire a Europei : clerul catolic, functionarul imperial, si cosmopolitul.
-sau despre cum au zis evreii Congresului de la Berlin : „sau tara sa fie cum vrem noi, sau sa nu fie”.
-despre grija noilor fanarioti de a desfiinta armata.
-despre influenta dezastruoasa a evreilor asupra dezvoltarii materiale si intelectuale.
-sau despre faptul ca noi nu urâm pe evrei, si nu santem vinovati ca ei au fost persecutati in alte tari, ca au „contractat deprinderile de specula si parazitism”, la noi, dimpotriva, au fost bine primiti.
-sau despre iubirea lui Eminescu pentru poporul nostru bun, bland, omenos, asuprit de straini.
-sau despre crezul politic al lui Eminescu, normal si firesc al fiecarui popor : „VOIM STATUL NATIONAL, NU COSMOPOLIT, NU AMERICA DUNAREANA. VOIM CA STEJARUL STEJARI SA PRODUCA, NU MERI PADURETI”!!!
din care deducem ca rezultatul „binefacerilor” occidentale a fost mai mult decat „greseli ale politicienilor”, au fost ACTE PREMEDITATE DE TRADARE SI VANZARE DE NEAM LA STRAINI !!!
Importanta este trezirea neamului.
A doua intarirea economica si militara a Romaniei.
Dupa aia o sa ne descurcam.
Strainii cumpara intr-o veselie pamantul romanesc, pamant foarte bun si fertil, iar noi ne uitam si injuram guvernantii, care nici ca le pasa. Ba mai iau si ei un ban, partea lor la toata crima asta nenorocita a vanzaii de tara la propriu, pe bucati din pamantului ei. In curand vom depinde total de acei propritari ai pamantului fost romanesc, cu care vor face ce vor ei. Iar noi vom fi nevoiti sa acceptam toate porcariile lor si ne vom da cu pumnii-n cap de naivi si prosti ce-am fost. Am impresia ca degeaba ne strofocam noi aici pe forum, ca tot nu se ia nici o masura de protectie. Iar cei ca mine nu stim ce si cum se mai poate face pentru a opri dezastru asta, ne freacam nervii si sanatatea in zadar. Guvernantii nostrii se fac ca n-aud, pentru ca nu-i intereseaza decat sa-si burduseasca propriile buzunare si burdihane. Imi vine sa urlu de nervii pe tema asta.
TREBUIE SA ACTIONAM URGENT PENTRU INTERZICEREA VANZARII PAMANTULUI CATRE STRAINI !!!
„GUVERNANTII” NU AUD PENTRU CA SANT STRAINI DE NEAMUL ROMÂNESC !!! E SIMPLU, LA CE SA NE ASTEPTAM DE LA UN STRAIN ???
Eu stiu ca trebuie actionat, urgent pentru stoparea acestui dezastru, dar din pacate nu vad cum si ce ar putea face o persoana de varsta mea (60 ani), un om obisnuit fara relatii in cercurile puterii politice.
Har Domnului ca romanii au o structura sanatoasa si nu vor cadea niciodata prada unor astfel de masochisme:
link:
http://robertfaurisson.blogspo…
(aveti originalul francez mai jos, la baza acestei traduceri in engleza)
ROBERT FAURISSON
titlu:
Jewish masochism and German masochism
Friday, June 10, 2016
Jewish masochism and German masochism
I thank Michael Santomauro for putting a question about what he heard me call, one day, the masochism of the Jews.
I am struck by the tendency among a great many Jews to keep reminding themselves and the rest of us, tirelessly, at every turn and even, at times, with no apparent justification, of the sufferings or humiliations that they or their forebears have endured, particularly during the Second World War. It has now been seventy-six years since that war ended with the Jews’ victory, thus the defeat of their enemies. Yet certain Jewish organisations give the impression that they are continuing that war which they won on May 8, 1945. On the subject of the Nuremberg trial, the American chief prosecutor Robert Jackson cynically declared in 1946 that it was “a continuation of the war effort of the Allied nations”. Paraphrasing him one might say of some Jewish organisations that they are still pursuing, in 2016, the victors’ war effort. For them, the defeated country is never beaten and humiliated enough and the past hardships of the Jews are never sufficiently present in everyone’s mind.
First question: is it fitting to assert, as certain authors do, that, in this constant and unhealthful returning to the war years – to their own version of them –, the Jews see an interest both financial and moral in developing a “Holocaust Industry” or a “Shoah Business”? In other words, is this persistent masochism explained, firstly, by the interest that the Jews see in ensuring themselves, in the on-going “reparations”, a considerable source of money and, secondly, by the interest that they thus see as well in an inexhaustible source of propaganda for their various causes, among which the Zionist cause?
Second question: is it fitting to add that this masochism is of so extraordinary and so unhealthful a nature that it instills in the defeated of 1945, that is, the Germans of then along with all their descendants, another masochism that leads them to want to humiliate themselves in their turn by paying out ever more money to the Jews and by subjecting still more former “Nazis”, albeit now aged over ninety, to criminal proceedings in which henceforth no evidence or witnesses are produced, a practice that leaves even “Nazi hunter” Serge Klarsfeld ill at ease (see my study of March 10, 2016 “Serge Klarsfeld contre les outrances de son propre camp” (Serge Klarsfeld against the excesses of his own camp): http://robertfaurisson.blogspo… In this case, would the persistent Jewish masochism be explained by hatred or desire for vengeance whilst the masochism of the Germans would come of resignation?
Third question: if none of the explanations contemplated above is appropriate, what other ideas can anyone suggest to explain this phenomenon of such a Jewish masochism met by such a German masochism?
June 10, 2016
Posted by N N
Labels: Jewish masochism and German masochism, Michael Santomauro, Robert Jackson,Serge Klarsfeld
Masochisme juif et masochisme allemand
Je remercie Michael Santomauro de me poser une question au sujet de ce qu’un jour il m’a entendu appeler le masochisme des juifs.
Je suis frappé par l’inclination chez un grand nombre de juifs à se remémorer et à nous remémorer inlassablement, à tout propos et même hors de propos, les souffrances ou les humiliations qu’eux-mêmes ou leurs aïeux ont pu subir, en particulier au cours de la Seconde Guerre mondiale. Voilà soixante-seize ans que cette guerre a pris fin sur la victoire des juifs et donc sur la défaite de leurs ennemis. Or les organisations juives donnent l’impression de poursuivre cette guerre qu’ils ont pourtant gagnée le 8 mai 1945. Du procès de Nuremberg, le procureur américain Robert Jackson déclarait cyniquement en 1946 qu’il constituait « la poursuite de l’effort de guerre des Nations Alliées ». Le paraphrasant on pourrait dire des organisations juives qu’elles poursuivent encore en 2016 l’effort de guerre des vainqueurs. Pour elles, le vaincu n’est jamais assez battu et humilié et les malheurs passés des juifs ne sont jamais assez présents à tous les esprits.
Première question : faut-il prétendre, comme le font certains auteurs, que, dans ce constant et malsain retour aux années de guerre, telles qu’ils les décrivent, les juifs trouvent un intérêt à la fois financier et moral à développer une « Industrie de l’Holocauste » ou un « Business de la Shoah » ? En d’autres termes, ce masochisme persistant s’explique-t-il d’abord par l’intérêt que les juifs trouvent à se garantir dans les « réparations » toujours en cours une considérable source d’argent et, ensuite, par l’intérêt qu’ils trouvent également ainsi dans une inépuisable source de propagande pour leurs différentes causes, dont la cause sioniste ?
Seconde question : faut-il ajouter que ce masochisme est d’une nature si extraordinaire et si malsaine qu’il inspire aux vaincus de 1945, c’est-à-dire aux Allemands d’alors et à tous leurs descendants, un autre masochisme qui conduit ces derniers à vouloir s’humilier à leur tour en versant toujours plus d’argent aux juifs et à multiplier les procès contre les anciens « nazis », fussent-ils nonagénaires, des procès sans plus de preuves ni de témoins, ce qui met mal à l’aise jusqu’au « chasseur de nazis » Serge Klarsfeld (Serge Klarsfeld contre les outrances de son propre camp, 10 mars 2016) ? Dans ce cas, le masochisme persistant des juifs s’expliquerait-il par la haine ou le désir de vengeance tandis que le masochisme des Allemands trouverait sa source dans la résignation ?
Troisième question : si aucune des explications ici envisagées ne convient, quelles autres idées peut-on me suggérer pour expliquer ce phénomène d’un tel masochisme juif rencontrant un tel masochisme allemand ?
10 juin 2016
acesta e motivul pentru care a fost asasinat Eminescu ! de ce?
pentru ca strainii care au venit dintr-o ” tara bolnava în privirea vietii sociale”, au intrat ca lupii la oi prin minciuna si viclenie in institutiile statului, pentru a admite „legiuri straine” impotriva intereselor românului, si pentru asta nu suportau Adevarul….asa cum nici acum nu-l suporta…”legile” antinationale, antiumane si anticrestine din ultimii 26 de ani de „civilizatie” occidentala o dovedesc din plin….iata „binefacerile” occidentului plin de „valori” de mai bine de 150 de ani….